شما برای مطالعه این مقاله فقط 51 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-vps-server

VPS چیست: 0 تا 100 سرور مجازی چیست

4.6/5 - (42 امتیاز)

اگر به دنبال تعریفی جامع در پاسخ به سوال VPS چیست هستید؛ جای درستی آمده اید ما در این مقاله قصد داریم، تعریفی متفاوت تر و کامل تری از سرور مجازی بدهیم؛ سرور مجازی یا وی پی اس (VPS) که مخفف virtual private server می باشد؛ کامپیوتری مجازی، همیشه آنلاین، در دسترس و پرسرعت در دیتاسنتر است که در حقیقت بخشی از سرور اختصاصی با ویژگی های مشابه و البته مقرون به صرفه تر از آن می باشد. vps انواع متفاوتی متناسب با کارایی خود دارد که می توان از انواع آن به سرور مجازی لینوکس، ویندوز،ترید و میکروتیک اشاره کرد که هر یک نقش مهمی در پیشرفت و رسیدن به هدف شما دارد.

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است.

در ادامه به موضوعاتی در مورد کاربرد های سرور مجازی،کنترل پنل ها، مدیریت آن، قیمت و نحوه ی کار سرور مجازی، اهمیت موقعیت مکانی VPS و مزایای و معایب آن به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

فهرست مطالب

سرور چیست؟

سرور گاوصندوق اطلاعات شماست و به نوعی رازدار شماست! یک رایانه بسیار قدرتمند که تمام فایل ها و داده هایی که برروی سایت خودتان آپلود می کنید، ذخیره می کند، همان سرور است.

سرور چیست

وقتی که آدرس سایتی را در مرورگر سیستم خودتان وارد می کنید، این کامپیوتر قدرتمند، اطلاعات مورد نیاز را برای مرورگر ارسال می کند و به این شیوه سایت شما برای کاربران به نمایش در می آید؛ تنها اطلاعاتی نشان داده می شود که شما اجازه داده اید؛ ما همچنان اعتقاد داریم که سرور شما رازدار شماست!

اجازه بدهید با یک مثال ساده تر، موضوع را بیان کنیم: واژه انگلیسی serve به معنای پذیرایی کردن است و سرور (server) نقش فردی را ایفا می کند که فایل ها و اطلاعات را به زیبایی و نظم خارق العاده به مرورگر ارسال می کند و از کاربران شما به خوبی میزبانی می نماید.

تمام این ها برای روشن کردن مفهوم سرور بود؛ حال به مفهوم سرور مجازی بپردازیم.

سرور مجازی چیست؟

در سرور مجازی از تکنولوژی مجازی سازی استفاده شده است. در این تکنولوژی، از هر واقعیت فیزیکی و سخت افزاری سرور، یک نسخه مجازی ساخته می شود.

در حال بارگذاری پخش کننده...

زمانی که پای تکنولوژی مجازی سازی به سرور ها برسد، به جای آن که چندین سخت افزار مستقل برای هر سرور وجود داشته باشد، یک سخت افزار قدرتمند به کمک نرم افزار، تبدیل به چندین سرور می شود (البته به کمک شبیه سازی!).

چنین امکانی واقعا بی نظیر است؛ چرا که شما قرار است تنها روی یک سخت افزار و یا حتی روی یک سرور فیزیکی اختصاصی، چندین سرور جداگانه با سیستم عامل مستقل و منابع اختصاصی خودتان مانند RAM و CPU و سایر دیتاها داشته باشید.ترافیک و پهنای باند

ترافیک همان مقدار حجمی است که برای آپلود و دانلود یک فایل مصرف می شود و میزان ظرفیت شبکه برای دانلود و آپلود آن فایل پهنای باند گفته می شود.

بهترین مثالی که می توان برای فهم بهتر ترافیک و پهنای باند زد، مثال عرض خیابان و تردد ماشین هاست. زمانی که پهنای خیابان زیاد باشد، ترافیک روان خواهد بود؛ اما اگر با پهنای کمی مواجه باشید، کار شما سخت تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که این پهنای باند، متعلق به همه است، پس از این مثال درک می کنیم اینترنت بین تمامی VPS هایی که در سرور قرار گرفته اند، به صورت اشتراکی است.

اما اگر شما بخواهید، می توانید پهنای باند اختصاصی و رزرو شده خودتان را داشته باشید! این کار به کمک روش ها و تکنیک های مختلفی که تکنولوژی مجازی سازی در اختیار مدیر سرور می گذارد ممکن می شود.

برای این کار کافیست تا با بخش پشتیبانی یا مدیریت سرور خودتان تماس بگیرید و از این موضوع کسب اطمینان کنید.

دیتاسنتر کجاست؟

دیتاسنتر یکی از حیاتی ترین مراکز فیزیکی در جهان است، که با امکانات و شرایط خاص در جهت نگهداری، ذخیره اطلاعات، پردازش و انتشار داده های سازمان ها، ارگان ها و شرکت های بزرگ و کوچک به صورت متمرکز فعالیت می کند. ما یک مقاله کامل و جامع در مورد دیتاسنتر چیست نوشته ایم که در آن به صورت کامل به مفهوم دیتاسنتر اشاره کرده ایم.

دیتاسنتر چیست

با دیتاسنترهای معروف در هر کشور آشنا شوید

در هر کشوری دیتاسنتر های مختلفی وجود دارد که از بین چندین دیتاسنتر، تنها چند دیتاسنتر معروف تر و محبوب تر هستند که یکی از آن ها همیشه تاپ تر از بقیه است و ما در این بخش تصمیم گرفتیم تا شما را با دیتاسنترهای معروف هر کشور آشنا کنیم.

سرور مجازی آلمان

هتزنر یکی از معروف ترین دیتاسنترهایی است که در کشور آلمان قرار دارد و افراد زیادی به خاطر قیمت مناسبی که دارد، سرور مجازی آلمان را انتخاب می کنند.

سرور مجازی هلند

معروف دیتاسنتری که کشور هلند آن را میزبانی می کنید، دیتاسنتر OVH است. شما می توانید سرور مجازی هلند خودتان را از همین دیتاسنتر به آسام سرور سفارش دهید.

سرور مجازی آمریکا

بسیاری از افراد در زمان خرید به دنبال خرید از دیتاسنتر آمریکا هستند که معروف ترین آن ها ColoCrossing و XLhost است که ما امکان خرید سرور مجازی آمریکا را برایتان فراهم کرده ایم.

سرور مجازی انگلیس

معروف ترین دیتاسنتری که در کشور انگلستان است، Redstation است که بسیاری از افرادی که قصد خرید VPS خارجی هستند، به دنبال این دیتاسنتر هستند تا سرور مجازی انگلیس را خریداری کنند.

سرور مجازی فرانسه

یکی از دیتاسنترهای دیگری که در کشور فرانسه قرار گرفته است، دیتاسنتر OVH است که در بین کاربرانی که قصد خرید سرور مجازی فرانسه بسیار محبوب است.

ما در آسام سرور، سرور مجازی اروپا از دیگر کشور ها هم داریم که می توانید مشاهده کنید؛ اما تنها این نیست، ما سرور مجازی آسیا و سرور مجازی استرالیا را نیز داریم که می توانید به صفحه هریک مراجعه کنید و سرویس های ما را مشاهده کنید.

سرور مجازی چگونه ایجاد می شود؟

مدیر سرور می تواند یک سرور اختصاصی تهیه کند و با استفاده از تکنولوژی مجازی ساز (تحت سرور)، سرور اصلی را به بخش های کوچک تری تقسیم کند.

مدیر سرور می تواند این بخش های کوچک تر را بر اساس نیاز مشتریان، منابع اختصاصی و مجزا تعریف کند.

بگذارید تا با یک مثال موضوع را روشن تر بیان کنیم:

آپارتمانی را تصور کنید که شما و همسایگانتان در کنار هم زندگی می کنید؛ اما هرکدام از شما فضای مختص خودتان با امنیت بالا دارید.

شما در واحد اختصاصی خودتان، می توانید به راحتی تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید و هرچه را که می خواهید، کم یا زیاد کنید. زمانی که شما به مشکلی بر خورد می کنید، وظیفه مالک است که باید مشکل را حل کند.

آپارتمان در این مثال ما همان سرور فیزیکی است و هر کدام از واحد ها همان VPS هستند و هیچ یک بر دیگری ارتباطی ندارند و تاثیری نمی گذارند.

در سرور مجازی نیز شما می توانید سرعت و امنیت مورد نیاز خودتان را بدون دخالت منبع دیگری، مدیریت کنید.

یک سرور می تواند با رم و هارد و CPU اختصاصی شده باشد و یک سیستم عامل مانند لینوکس یا ویندوز داشته باشد و دسترسی root یا Administrator در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تمامی این ها سبب می شود تا خریدار دیگر نیازی به کانفیگ اولیه سرور نداشته باشد و در نتیجه یک سرور مجازی امن با دسترسی ادمین و با سیستم عامل دلخواه دریافت خواهد کرد.

مجازی سازی چیست

مفهوم نرم افزار مجازی سازی

مجازی‌ سازی نمونه‌ای مجازی و دیجیتالی از یک سخت‌ افزار است که کامپیوترهای فیزیکی را به میزبانی برای چندین کامپیوتر مجازی شبیه‌ سازی می‌کند و بر روی یک پارتیشن مجزا از کامپیوتر میزبان خود باقدرت CPU، حافظه، سیستم‌ عامل مانند (ویندوز، لینوکس) و منابع دیگر اجرا می‌ شود.

با کمک مجازی‌سازی می‌ توان چندین سیستم‌ عامل و برنامه‌ های متنوع را روی یک سرور واحد اجرا کرد و حداکثر بهره‌ وری را با هزینه‌ ای مقرون‌ به‌ صرفه داشت.

مجازی‌ سازی سرور از نرم‌ افزار مجازی‌ سازی برای پارتیشن‌ بندی یا تقسیم سرور استفاده می‌کند تا مانند چندین سرور مجازی به نظر برسد و عمل کند. سپس هر سرور مجازی می‌تواند سیستم‌ عامل خود را اجرا کند و در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

به‌ این‌ ترتیب، سرور به‌ عنوان یک کل می‌ تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد و بهینه‌ سازی شود تا اینکه فقط به یک برنامه یا وظیفه اختصاص داده شود.

نکته: از لحاظ دسترسی به ترید و دسترسی های بیشتر به فایروال و بخش های دیگر شبکه، میتوانید به لینک های روبرو از آسام سرور با عناوین: خرید سرور مجازی ترید و خرید سرور مجازی میکروتیک بررسی لازم را داشته باشید❗

کاربرد های سرور مجازی که باید بدانید

کاربرد های سرور مجازی

سرور مجازی کاربرد های زیادی دارد که ما در این جا تنها به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  •       وب سرور برای سایت هایی با تعداد بازدید بالا

سرور مجازی (vps) برای آن دسته از فروشگاه های آنلاینی که بازدید بالایی دارند، بسیار مناسب است؛ چرا که این فروشگاه ها، نیاز به ترافیک ماهانه بالا، فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازشگر قوی دارند (سرویس های اشتراکی پاسخگوی نیاز این سایت ها نخواهد بود).

اگر شما هم چنین سایتی دارید، چاره شما استفاده از سرور مجازی است.

سایت های آموزشگاه مجازی نیز زمانی که شرکت کننده های زیادی در کلاس ها دارند، به هیچ عنوان هاست اشتراکی جوابگو نیست؛ بنابراین بهتر است تا تعداد 100 شرکت کننده همزمان، از VPS استفاده کنید.

نوع دیگر سایت هایی که وجود دارد، سایت های اشتراک فایل و ویدیو هستند که به صورت عمومی یا خصوصی، اقدام به اشتراک گذاری فیلم ها و فایل هایی با حجم بالا می کنند که در این صورت کاربرد VPS را می توانیم به خوبی شاهد باشیم.

با استفاده از VPS می توان این نیاز به فضای بیشتر را در سایت های اشتراک فایل و ویدیو، تامین کرد.

کاربرد دیگر VPS در سایت های برنامه نویسی شده است که سیستم اختصاصی دارند.

برخی از سایت ها از تکنولوژی اختصاصی در برنامه نویسی خودشان استفاده می کنند که نیاز به دسترسی های بالایی در سرور دارند. طبیعتا در هاست این امکان وجود ندارد و این کار به کمک سرور مجازی امکان پذیر است. برای مثال استفاده از فریم ورک های PHP و ASP.

  • ایمیل سرور برای ارسال ایمیل بدون محدودیت

اگر شما از سرویس های اشتراکی استفاده کرده باشید، قطعا این نکته را می دانید که تعداد ارسال ایمیل دارای محدودیت هایی است و اگر قرار است تا ایمیل های زیادی در طول روز یا هفته ارسال کنید، سرور مجازی می تواند این مشکل شما را حل کند.

در نظر داشته باشید زمانی که به vps دسترسی داشته باشید، نرم افزار ایمیل موردنظر خودتان را می توانید روی سرور نصب کنید.

  •  اپلیکیشن سرور برای راه اندازی اپلیکیشن خاص با منابع اختصاصی

در سرویس های اشتراکی، شما به مدیریت سرور دسترسی نخواهید داشت و طبیعتا این امکان برای شما وجود نخواهد داشت که نرم افزار دلخواه خودتان را روی آن نصب کنید.

سرور مجازی برای شما این امکان را فراهم می کند که با پرداخت هزینه ای پایین تر نسبت به اجاره یا خرید سرور اختصاصی، اپلیکیشن مورد نیازتان را روی سرور نصب کنید و به راحتی از امکانات یک سرویس اختصاصی برخوردار باشید.

  • سرور برای برنامه های کاربردی سازمان ها و شرکت

شرکت هایی که چندین شعبه دارند و از هم فاصله زیادی دارند، برنامه های کاربردی دارند که باید در تمامی این شعبات استفاده شود. برنامه های حسابداری یکی از این برنامه های کاربردی است که می توان اشاره کرد. برای رفع این مشکل می توان از VPS استفاده کرد.

  • ساخت و توسعه نرم افزار

بسیاری از برنامه نویسان برای توسعه دادن نرم افزارهای خودشان نیاز به سرویس های خاصی دارند. در صورتی که این پروژه ها بزرگ باشد، دیگر هاست ها و سرویس های معمولی پاسخگو نخواهد بود و نیاز به استفاده از VPS است.

  • سرویس مدیریت پروژه GIT

از سرویس GIT برای پشتیبان گیری و نسخه بندی کردن به صورت آنلاین برنامه هایی استفاده می شود که در حال توسعه هستند. اما تنها این نیست، چندین برنامه نویس می توانند از لوکیشن های مختلف، کدهای خودشان را روی این سرور قرار دهند.

  • فعالیت های نظارتی و مدیریتی

افرادی که صاحب کسب و کار هستند و نیاز دارند تا به صورت پیوسته کار خودشان را مدیریت کنند، می توانند از VPS استفاده کنند. چرا که به کمک VPS می توان در هر مکان و هر زمانی به صورت آنلاین، کارگاه، دفتر، شرکت، کارخانه و… مدیریت کرد.

  • مشاهده های دوربین های نظارتی و مداربسته

سرورمجازی می تواند این امکان را به شما بدهد که به صورت آنلاین و در هر جایی که خواستید، دوربین های نظارتی خودتان را مشاهده کنید. در این بخش به کاربردهای VPS پرداختیم، پس بسیاری از افراد می توانند دلایل دیگری برای استفاده از VPS داشته باشند.

8 نشانه ای که می گویند زمان تغییر سرور شما فرا رسیده است

گاهی اوقات وب سایت شما با زبان بی زبانی به شما می گوید که زمان تغییر به VPS فرارسیده است که در این بخش ما این نشانه ها را به شما می گوییم.

زمان تغییر vps

  1. نگرانی هایی بابت امنیت سایتتان دارید

اگر نیاز دارید تا امنیت سایت خودتان را افزایش دهید و از قابلیت های نظارتی بیشتری برخوردار باشید، بهتر است از سرور مجازی استفاده کنید. اگر در سایت خود در ازای ارائه سرویس یا خدمات هزینه ای دریافت می کنید و مراحل پرداخت دارید، بهترین کار استفاده از VPS است تا امنیت سایتتان را افزایش دهید.

  1. ترافیک سایت شما در حال رشد است

در صورتی که سایت خودتان را به تازگی بر روی هاست اشتراکی راه اندازی کرده اید و میزان ورود کاربران به سایت شما به صورت صعودی است، بهتر است که از سرور مجازی استفاده کنید؛ اما در صورتی که بازدیدهای روزانه از سایت شما در همان مقدار ثابت است، هاست اشتراکی گزینه بهتری برای شماست.

در نظر داشته باشید که اگر سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد و از هاست اشتراکی استفاده کنید، امکان این که سایت شما از دسترس خارج شود، وجود دارد؛ چرا که سرورهای اشتراکی قادر نیستند تا ترافیک بالا را به خوبی سرورهای مجازی مدیریت کنند؛ پس VPS به نفع شماست.

  1. سرعت سایت شما رو به کاهش است

زمانی که شما از میزبانی مشترک استفاده می کنید، یعنی سایت های زیادی از یک رم استفاده می کنند، اگر سایت شما از نظر بازدید و کیفیت رشد کند و روز به روز محتواهای بیشتری روی سایت خودتان بارگذاری کنید، در این صورت فکر می کنید آیا سرورهای اشتراکی می توانند به خوبی از سایت شما میزبانی کنند؟ پاسخ این است که خیر! در این شرایط شما با محدودیت هایی مواجه خواهید شد.

ارتقای سرور به vps اختصاصی، شرایط ایده آلی را برای شما فراهم می کند که بدون هیچگونه نگرانی، محتوا های خودتان را بر روی سایت بارگذاری کنید و سایتتان را توسعه دهید.

  1. اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید

لازمه اولیه داشتن یک فروشگاه آنلاین، استفاده از سرور مناسب است که vps گزینه مناسبی برای این کار است. صنعت کارت های پرداخت، دارای استانداردهای خاص خودشان هستند که در جهت محافظت از کارت های اعتباری در برابر سرقت اطلاعات، پروتکل های خاصی را در نظر گرفته اند؛ به همین دلیل داشتن یک سرور مناسب یک مورد ضروری و لازم به شمار می رود.

Vps یک سرور مجازی امن محسوب می شود که می توانید با موفقیت هر چه تمام تر آزمون های امنیتی برای داشتن امکان پرداخت آنلاین در سایت را پشت سر بگذارید.

  1. نیاز دارید که یک نرم افزار سفارشی نصب کنید

برای آن دسته از کاربران سایت هایی که با وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای دیگر کار می کنند، میزبانی مشترک مناسب تر است اما اگر قرار است از یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بهره ببرید، باید سرور سفارشی خودتان را تنظیم کنید تا روی هاست خودتان کنترل بیشتری داشته باشید.

نکته ای که در استفاده از سرور اشتراکی باید در نظر داشته باشید، این است که شما نمی توانید از برنامه های پیشرفته استفاده کنید و حتی اگر موفق شوید تا برنامه های پیشرفته را نصب کنید، سرور قادر نخواهد بود تا آن ها را به صورت درستی، پشتیبانی کند و باعث بهم خوردن پلن های شما می شود.

برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، توصیه ما این است که کنترل بیشتری بر روی فعالیت های خودتان داشته باشید.

  1. خطاهای بیشتر از سمت سرور

اگر با چنین خطاهایی مواجه شدید، زمان ارتقا دادن سرور رسیده است:

  •       Service Unavailable
  •       X 50
  •       Internal server error

در کسب و کارهای آنلاین، مشکلاتی که از سمت سرور پیش می آیند، می توانند در روند کار شما خلل وارد کنند و به همین خاطر باید چنین مشکلاتی در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شوند که vps می تواند این مشکل را حل کند.

  1. بودجه بیشتری می توانید برای سرور اختصاصی، اختصاص دهید

یک سرور اختصاصی می تواند یک راه حل بسیار خوب برای حل مشکلات سایت شما باشد؛ به همین دلیل توصیه ما این است، در صورتی که درآمد شما افزایش پیدا کرد، به فکر استفاده از یک سرور اختصاصی باشید.

این اطمینان را به شما می دهیم که اگر پهنای سایت خودتان را افزایش دهید و امنیت بیشتری را تامین کنید، روند رشد سایت شما صعودی خواهد بود، پس VPS را فراموش نکنید.

  1. اگر خدمات وب سایت ارائه می دهید

در صورتی که بخشی از خدمات ارائه شده شما، خدمات سایت به مشتریان است، می توانید به کمک سرور مجازی، از دامنه های متعددی استفاده کنید و با داشتن RAM کافی، عملکرد مناسبی را برای تمامی وب سایت ها تدارک ببینید.

پادکست در ارتباط با مفهوم سرور مجازی

در ادامه میتوانید برای درک بهتر و بیشتر از مفهوم سرور مجازی چیست، پادکست زیر را نیز مورد بررسی قرار دهید:

با انواع سرورهای مجازی آشنا شوید

اگر بخواهیم در مورد انواع سرور های مجازی به صورت کامل صحبت کنیم، ابتدا باید دسته بندی آن را بیان کنیم.

انواع سرور مجازی بر اساس نحوه مدیریت، سیستم عامل، مجازی سازی، کاربرد و موقعیت جغرافیایی متفاوت است و ما در این بخش انواع سرور مجازی را از هر نظر بررسی می کنیم؛ همراه ما بمانید.

انواع سرور مجازی

انواع سرور مجازی بر اساس نحوه مدیریت

اگر بخواهیم vps ها را برحسب مدیریت تقسیم بندی کنیم دو نوع vps مدیریت شده و مدیریت نشده یا همان خام را خواهیم داشت.

Vps مدیریت شده

زمانی که اقدام به خرید یک سرور مجازی می کنید، برای انتخاب دو گزینه پیش روی خودتان خواهید داشت: vps مدیریت شده و مدیریت نشده یا خام.

در سرور مجازی مدیریت شده، شرکت ارائه دهنده سرور مجازی، خدمات بیشتری ارائه می دهد و به همین دلیل باید هزینه بیشتری بابت این خدمات بپردازید.

این خدمات و امکانات شامل مدیریت سرور، بررسی ماهانه و دوره و حتی کانفینگ اولیه سرور است.

سرور مجازی مدیریت نشده یا همان خام

اگر حداقل دانشی در زمینه مدیریت سرور دارید، در این صورت سرور مجازی مدیریت نشده یا خام می تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

اگر شما بتوانید بدون نیاز به خدمات بیشتر از سمت شرکت ارائه دهنده سرور مجازی، هزینه های خودتان را کاهش دهید و مدیریت امور کانفینگ سرور را انجام دهید، vps خام انتخاب درست شماست.

در زمان خرید سرور مجازی مدیریت نشده این نکته را فراموش نکنید که هیچ خدمات خاصی ارائه نخواهد شد و تنها آماده سازی اولیه برای ایجاد و نصب سیستم عامل برایتان انجام خواهد شد.

بررسی کنترل پنل ها برای مدیریت VPS

در مورد VPS های مدیریت شده و مدیریت نشده صحبت کردیم و گفتیم که کاربران می توانند درخواست نصب کنترل پنل را روی VPS خودشان داشته باشند که همان VPS مدیریت شده است و نیز می توانند خودشان اقدام به نصب کنترل پنل روی VPS کنند که همان VPS مدیریت نشده است.

نسخه های کنترل پنل نیز در دو نوع مدیریت شده و مدیریت نشده هستند و در اکثر مواقع، روش نصب ساده ای دارند.

ما در ادامه این مقاله چند تا از معروف ترین کنترل پنل های تحت وب مدیریت سرور را به همراه ویژگی آن ها آورده ایم که می تواند راهنمای مناسبی برایتان باشد.

دایرکت ادمین

  • این کنترل پنل مخصوص هاستینگ است و کنترل پنل تحت وب سیستم عامل لینوکس به شمار می رود.
  • هزینه دارد و رایگان نیست؛ اما در بین دیگر کنترل پنل ها، کمترین میزان قیمت را دارد.
  • دایرکت ادمین ماژولار است و شما می توانید ماژول های مدیریتی و امنیتی را روی آن نصب کنید.
  • از امنیت پیش فرض خوبی برخوردار است، اما شما باید خودتان ماژول های امنیتی را نصب کنید و تنظیمات مناسبی را اعمال کنید و امنیت بیشتری را اضافه کنید.
  • دایرکت ادمین محیط کاربری خوبی دارد.
  • به صورت عادی بروز رسانی دارد.

کنترل پنل سی پنل

  • این کنترل پنل هم مانند کنترل پنل دایرکت ادمین، برای سیستم عاملِ لینوکسِ مخصوص هاستینگ استفاده می شود؛ که یکی از گزینه های معروف و محبوب در بین کنترل پنل تحت وب لینوکس هستند.
  • کنترل پنل سی پنل فضای کاربری کاربر پسندی دارد.
  • سی پنل نیز مانند دایرکت ادمین ماژولار است.
  • نیاز است تا امنیت بیشتر را به کمک ماژول ها و تنظیمات امنیتی انجام دهید.
  • از به روزرسانی ایده آلی برخوردار است.
  • برای کاربران ایرانی تحریم شده است.

کنترل پنل پلسک

یکی از کنترل پنل های تحت وب سیستم عامل ویندوز است که مخصوص هاستینگ است وجزو کنترل پنل های تحت وب ویندوز محبوب به شمار می رود که احتمالا اسمش بسیار به گوشتان بخورد، اگر هم به گوشتان نخورده است، اشکالی ندارد، مقاله پلسک چیست ما را مطالعه کنید❗

کنترل پنل Webmin

  • یک برنامه تحت وب است که برای مدیریت کردن سرور های لینوکس استفاده می شود
  • یکی از کنترل پنل های معروف رایگان تحت وب است
  • می توانید به کمک Webmin مدیریت کامل سرور را به عهده بگیرید
  • بر خلاف دیگر کنترل پنل ها، هیچ امنیت پیش فرضی ندارد و تامین امنیت به عهده خودتان است.
  • Webmin نیز ماژولار است
  • می توانید سرویس های مختلف سیستم را به صورت ماژول نصب و مدیریت کنید
  • فضای کاربری آن کاربر پسند است.
  • امکانات بالایی دارد و برای آن که بتوانید به خوبی از عهده کار کردن با آن بربیایید، نیاز است تا کمی دانش لینوکس داشته باشید

کنترل پنل Virtualmin

  • این کنترل پنل یک برنامه تحت وب مدیریت هاست لینوکس است که هم خانواده محصول Webmin است.
  • هدف اصلی آن امکان مدیریت هاست بر روی سرور است
  • کنترل پنل Virtualmin امکان مدیریت یک هاست به صورت رایگان را دارد.
  • به روز رسانی می شود
  • امنیت پیش فرضی که دارد، مطلوب نیست
  • یک کنترل پنل ماژولار است

انواع سرور مجازی بر اساس سیستم عامل

در حالت کلی سیستم عامل های مختلفی برای مدیریت کردن سرور وجود دارد؛ اما ما در سه دسته زیر vps ها را قرار می دهیم.

سرور مجازی لینوکس

سرور مجازی لینوکس

اگر روی یک vps سیستم عامل لینوکس نصب شده باشد، سرور مجازی لینوکس گفته می شود.

اما چه زمانی باید از سرور مجازی لینوکس استفاده کرد؟

زمانی که سایت شما تحت زبان php باشد. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که لینوکس یک سیستم عامل متن باز است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید برنامه ها و نرم افزارهای زیادی را بر روی سرور خودتان نصب کنید.

ما در یک مقاله جامع و کامل در مورد سرور مجازی لینوکس چیست، نوشته ایم تا اگر در زمان خرید سرور مجازی لینوکس به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، آن را مطالعه کنید.

سرور مجازی ویندوز

در این جا بازهم انتخاب نوع سرور مجازی به زبان برنامه نویسی سایت شما بستگی دارد. در صورتی که زبان برنامه نویسی سایت شما تحت زبان های مایکروسافت مانند ASP.NET باشد، در این صورت از سرور مجازی ویندوز استفاده کنید.

شما می توانید سرورمجازی ویندوز خودتان را توسط یک سیستم عامل ویندوزی تحت وب مانند RDP مدیریت کنید. مزیتی که سرور مجازی ویندوز نسبت به لینوکس دارد، این است که محیط کاربری مانند ویندوز دارد و دیگر مانند لینوکس نیازی به صرف انرژی برای کارکردن با خط فرمان ندارید.

اگر می خواهید تا سرور مجازی ویندوز را خریداری کنید و به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، مقاله سرور مجازی ویندوز چیست از آسام سرور را مطالعه کنید❗

سرور مجازی ویندوز چیست

سرور مجازی میکروتیک

شرکتی که در لتونی قرار دارد و تجهیزات مخابراتی تولید می کند، همان میکروتیک است. عمده شهرت این شرکت به خاطر سیستم عامل RotuterOS است که بر مبنای لینوکس ساخته شده است.

مزیتی که سیستم عامل میکروتیک دارد، این است که شما می توانید هم روی کامپیوتر های خانگی نصب کنید و هم بر روی سرور. جالب است بدانید که از سرورهای میکروتیک در نقش روتر عموما برای مسیریابی استفاده می کنند.

سرور مجازی هاستینگ

زمانی که شما اقدام به خرید سرور مجازی می کنید، می توانید با نصب یک کنترل پنل، یک سرور مجازی هاستینگ برای خودتان داشته باشید و آن را مدیریت کنید.

در این صورت شما می توانید از کنترل خوبی بر روی هاست خودتان بهره مند شوید و امکانات مزایای خوبی را داشته باشید.

سرور مجازی هاستینگ بحث مفصلی است و ما در این خصوص مقاله کاملی را نوشته ایم که می تواند در این زمینه اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد؛ به همین دلیل توصیه می کنیم مقاله سرور مجازی هاستینگ چیست را حتما مطالعه کنید.

سرور مجازی ایران چیست

انواع سرور مجازی بر اساس موقعیت جغرافیایی

موقعیت های جغرافیایی vps بر اساس موقعیت دیتاسنترها مشخص می شود. برای مثال اگر سروری را خریداری کنید که دیتاسنتر آن در ایران قرار دارد، در این صورت سرور مجازی شما ایرانی است.

زیرساخت های اصلی VPS بر اساس تکنولوژی مجازی سازی

اکنون نیز در مورد تکنولوژی های مجازی سازی VPS با شما صحبت می کنیم تا به صورت پایه ای با VPS آشنا شوید:

Xen

Xen یک مجازی ساز اپن سورس است که بر مبنای لینوکس نوشته شده است و به عنوان سریع ترین مجازی ساز دنیای فناوری اطلاعات شناخته شده است. چه سیستم عامل ویندوز داشته باشید و چه لینوکس، Xen برای شما مناسب است و شما می توانید به صورت مستقیم، سیستم عامل را روی سخت افزار نصب کنید.

به صورت ساده تر، Xen نیازی به سیستم عامل واسط وجود ندارد و در حالت کلی انتخاب هوشمندانه ای است؛ چرا که به کمک Xen می توانید استفاده بهینه ای از منابع موجود سیستم و نیز سرور داشته باشید (به علت حجم کم، منابع کمی از cpu و رم را درگیر می کند).

Esxi

این مجازی ساز نیز مانند xen مستقل از سیستم عامل محسوب می شود و مستقیما روی سخت افزار نصب می شود. جالب است بدانید که Esxi آخرین نسخه نرم افزار VMware hypervisor است.

اگر سرور Esxi دارید و می خواهید تا آن را مدیریت کنید، می توانید از نرم افزارهای مدیریتی مختلفی که وجود دارند استفاده کنید؛ برای مثال:  VMware vcenter server؛ از این مجازی ساز برای یکپارچه سازی سرور و همچنین بهینه سازی زیرساخت ها استفاده می شود. مورد دیگری که می توانیم به ویژگی مجازی سازی ESXI اشاره کنیم، کاهش هزینه های زیرساخت فیزیکی است، رشد و بهبود توان پاسخگویی و نیز انعطاف پذیری اعمال و فعالیت ها، از دیگر ویژگی های ESXI است.

به کمک ESXI می توان میزان دسترسی را افزایش داد و دوام کسب و کارها را بیشتر کرد. به کمک های بکاپ های بروز، می توان سیستم را به حالت قبل برگرداند. ESXI امکان مدیریت بهتر را فراهم می کند و امنیت بیشتری را برقرار می کند. ارتقا دادن و به روزرسانی آن آسان تر است. ESXI از ریموت دولوپر هم پشتیانی می کند.

Kvm

زمانی که می خواهید از یک سرور به سرور دیگر، جا به جایی انجام دهید، می توانید از یک سوئیچ الکترونیکی یا همان کلید میانبر به نام kvm استفاده کنید، زمانی که داریم در مورد Kvm صحبت می کنیم، در مورد امکانی صحبت می کنیم که با سرعت بسیار بالا و منابع کاملا اختصاصی که دارد، یک کیبورد و مانیتور و موس را با چندین سیستم، به اشتراک می گذارد؛ Kvm امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که می توانند مصرف پهنای باند را مشاهده کنند، سیستم عامل را به صورت آنلاین تعویض کنند و کنسول vnc را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

توجه داشته باشید که زمانی که سروری را خریداری می کنید، می توانید به صورت ریموت به آن دسترسی داشته باشید، اما امکان بوت کردن و بایاس برایتان وجود نخواهد داشت.

Kvm این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید سرور را روشن و خاموش کنید و تمامی مراحل بوت سرور، ورود به بایاس سرور و … را در اختیار داشته باشید.

 Openvz

Openvz را می توان یکی از بهترین مجازی سازهای رایگان دانست که می توان به کمک آن سرور مجازی لینکوس با سیستم های مختلف ایجاد کرد؛ Openvz تنها از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می کند که می توانیم این مورد را از معایب آن بشماریم.

خرید سرور مجازی

مزایا و معایب سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یک انتخاب بسیار هوشمندانه برای بسیاری از افراد محسوب می شود؛ اما برای بسیاری از افراد اصلا انتخاب خوبی نیست، بنابراین بهتر است ابتدا نیازهای خودتان را بسنجید و سپس مطمئن شوید که VPS به نفع شماست و نه یک خرج اضافه!

برای همین ما در این بخش شما را با مزایا و معایب سرور مجازی آشنا می کنیم تا به انتخاب صحیح شما کمک کنیم.

مزایای سرور مجازی

  •       سریع تر و قابل اعتماد تر
  •       فضای مجزا و بدون تاثیر پذیری از دیگر مشترکین سرور
  •       وجود دسترسی سوپریوزر یا همان root که به شما این امکان را می دهد که آن را پیکربندی کنید.
  •       پایگاه داده های شما در امن و امان هستند و کسی قادر به دسترسی به آن نیست. (سرور مجازی شما، رازدار شماست!)
  •       سرور مجازی قابل ارتقا است و شما به راحتی می توانید وب سایت خودتان را توسعه دهید.
  •       (شما این امکان را خواهید داشت تا به راحتی ram، cpu، فضای ذخیره سازی اطلاعات و پهنای باند را تا جایی که نیاز دارید، افزایش دهید.)
  •       هزینه بسیار مناسبی در برابر امکانات دریافتی قرار است پرداخت کنید.
  •       شما می توانید هر نرم افزار خاصی را بر روی سرور مجازی خودتان نصب و اصلاح کنید.

معایب سرور مجازی

  •       نسبت به هاست اشتراکی قیمت بالایی دارد.
  •       دانش فنی بیشتری برای مدیریت سرور مجازی دارید.
  •       برای افزایش امنیت vps خودتان باید باید تنظیمات بیشتری را اعمال کنید.

تأثیر موقعیت مکانی در انتخاب سرورمجازی

وقتی صحبت از میزبانی به میان می‌ آید موقعیت مکانی سرور اهمیت زیادی دارد و قطعا قبل از خرید باید به آن توجه شود، مخصوصا در ایران به دلیل شرایط تحریم، انتخاب موقعیت جغرافیایی برای فعالیت در زمینه های مختلفی چون بازار های مالی بین‌ المللی، صرافی‌ ها، ترید کردن بسیار حائز اهمیت است؛ همچنین انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی که فاصله‌ی فیزیکی کمتری با شما و موقعیت شما دارد؛ در سرعت عملکرد، انتقال و اتصال داده‌ها تأثیر گزار است.

مکان سرور مجازی

همچنین اگر از سرور مجازی به عنوان میزبانی سایتتان استفاده می کنید؛ موقعیت مکانی در بار گیری وب سایت موثر است، به‌طورکلی، بازدیدکنندگان دوست ندارند تا زمانی که یک وب‌سایت بارگذاری شود، منتظر بمانند. اگر یک وب‌سایت بیش از ۳ ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، بازدیدکنندگان شما احتمالاً بدون نگاه کردن به آنچه شما ارائه می‌دهید، سایت شمارا ترک خواهند کرد.

به‌عنوان صاحب وب‌سایت، باید بدانید که کشورهای مختلف قوانین و مقررات مختلفی را در رابطه با امنیت اطلاعات اعمال می‌کنند. بسته به نوع محتوایی که میزبانی می‌کنید، انتخاب یک مکان VPS که دارای قوانین حفظ حریم خصوصی قوی می‌باشد بسیار مفیداست. جایی که داده‌های شما ذخیره می‌شود بر سطح حریم خصوصی و قوانین و مقرراتی که تحت آن قرار خواهید گرفت تأثیر می‌گذارد.

اگر وب مستر هستید و از سرور مجازی برای سایتتان استفاده می کنید قطعا سئو برایتان مهم است و تأثیر مکان سرور بر سئو موضوعی بسیار بحث‌برانگیز است. هیچ‌کس در مورد تأثیر فعلی مکان سرور بر جنبه‌ای مانند سئوکاملاً مطمئن نیست؛ اما اعتقاد بر این است که رتبه‌بندی SERP وب‌سایت شما بسته به مکان سرور می‌تواند تغییر کند.

همچنین هنگام انتخاب موقعیت مکانی سرورمجازی به امنیت و ایمنی سرور فیزیکی مرکز داده‌ای سرور شما در آن قرار دارد، دقت کنید که در مکانی باشد که از لحاظ خطرات بلایای طبیعی ریسک کمتری داشته باشد و دارای زیرساخت‌هایی برای مقاومت و جلوگیری از هرگونه قطع برق یا مشکلات اتصال باشد.

VPS ایرانی بخریم یا خارجی؟

سرور مجازی ایرانی بخریم یا خارجی

برای پاسخ به این سوال تنها باید مزایا و معایب آن را بررسی کرد و نتیجه گیری را به عهده شمای مخاطب گذاشت تا با توجه به نیاز و امکانات، سرور ایرانی یا مجازی خودتان را خریداری کنید.

مزایا و معایب سرور مجازی ایرانی

زمانی که خرید سرور مجازی ایرانی را انجام می دهید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که به علت بعد مسافت کم تری که دارد، سرعت سایت شما بالاتر خواهد بود؛ چراکه یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در سرعت سایت شما، بعد مسافت است.

مورد بعدی که می تواند مزیت سرور مجازی ایرانی محسوب شود، هزینه پایین سرورهای مجازی داخلی نسبت به سرورهای مجازی خارجی است.

اما نکته ای که باید به عنوان معایب سرورمجازی ایرانی در نظر داشته باشید، این است که به  علت تحریم هایی که وجود دارد، شما نمی توانید به بسیاری از نرم افزارهای خارجی دسترسی داشته باشید؛ کیفیت پایین شبکه دسترسی نیز یکی دیگر از معایب سرورهای مجازی ایران است.

مزایا و معایب سرور مجازی خارجی

با خرید سرورمجازی خارجی، شما از پهنای باند گسترده تری برخوردار خواهید و نیز سخت افزار باکیفیت تری در اختیار شما قرار خواهد گرفت، با خرید VPS خارجی، به علت این که در تحریم نیستید، به تعداد نرم افزار بیشتر و البته امکانات به روزتری دسترسی خواهید داشت؛ مورد بعدی که بهتر است در نظر داشته باشید، این است که باید همیشه خطر تحریم شدن را به جان بخرید.

وجود مسافت زیاد در VPS خارجی، ممکن است پینگ سایت شما را بالاببرد و در نهایت منجر به کندی سایت شما شود، مورد آخری که می توانیم به عنوان معایب سرور مجازی خارجی بگوییم، این است که به نوسانات قیمتی بیشتری را شاهد هستیم و قیمت بالاتری نسبت به سرورمجازی ایرانی دارد.

در نهایت انتخاب با شماست که vps ایرانی را بخرید یا خارجی.

درآمد زایی با سرور مجازی در 1401؛ چگونه با vps می توان درآمد را افزایش داد؟

کسب درامد با سرور مجازیشاید باورتان نشود، اما واقعا می توانید به کمک سرور مجازی پولدار شوید؛ شعار نمی دهیم، ادامه مقاله را از دست ندهید!

Vps تا اندازه زیادی می تواند هزینه های شما را کاهش دهد

کسانی که کسب و کار نوپا دارند، هزینه های استفاده از سرور اختصاصی می تواند برایشان زیاد باشد، استفاده از vps می تواند تا حد زیادی هزینه ها را کاهش دهد و البته امکانات بیشتری از سرور اشتراکی برایشان فراهم کند.

با یک حساب سرانگشتی براورد هزینه سرور اختصاصی و هزینه سرور مجازی به صورت سالانه، می توانید به خوبی این نکته را متوجه شوید که تا چه اندازه می توانید در هزینه ها در طول سال، صرفه جویی کنید!

با vps فروش شما افزایش میابد!

Vps می تواند تا حد زیادی در فروش شما موثر باشد؛ اما چرا؟ تصور کنید وارد سایتی شده اید که سرعت مطلوبی ندارد و محصولات به کندی نشان داده می شوند و در ثبت سفارش با مشکل مواجه شده اید. آیا به چنین سایتی اعتماد می کنید؟

البته که خیر! بسیاری از مشتریان وقت اضافه برای تلف کردن در سایت های کند را ندارند و به همین دلیل از چنین سایت هایی خرید نمی کنند و این کندی سایت به دو دلیل به ضرر شماست:

1: مشتریان خودتان را از دست می دهید

2: سئو سایت شما افت می کند!

اما چرا سئو سایت افت می کند؟ سئو تکنیکال که مهم ترین بخش آن سرعت سایت است، برای گوگل بسیار اهمیت دارد. زمانی که سرعت سایت شما مطلوب نباشد، سئو تکنیکال شما با ضعف مواجه می شود و از طرف دیگران کاربران سریع از سایت شما خارج می شوند و بانس ریت سایت شما افت می کند! تمامی این ها در نهایت به ضرر شماست.

با تغییر هاست به vps به راحتی می توانید هم سئو سایتتان را بهبود دهید و هم به مشتریان بیشتری جذب کنید.

اول صف خرید سهام برای شماست

کسانی که در دنیای بورس فعالیت می کنند، می دانند که سرعت تا چه اندازه می تواند آن ها را از دیگران جلو بیاندازد! اگر شما با vps بورس به فعالیت بپردازید، بدون آن که با قطعی یا کندی نت مواجه شوید، می توانید معاملات خودتان را انجام دهید و بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته باشید و این به کمک vps بورس ممکن است.

دنیای آینده متعلق به ارزهای دیجیتال است و vps شما را جا نمی گذارد!

از آنجایی که ما تحریم هستیم و نمی توانیم اکانتی را در بایننس داشته باشیم، vps به راحتی این مشکل را حل می کند؛ اما چگونه؟

زمانی که vps خریداری می کنید، گویی سیستمی را در خارج از ایران خریداری می کنید و در این صورت ایرانی بودن شما بی معنی است. یعنی شما یک آی پی ثابت از کشور میزبان دارید! به همین راحتی می توانید در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و برای دنیای آینده که در دست تکنولوژی است، آماده شوید.

این نکته را هم فراموش نکنید که استفاده از وی پی ان ها می تواند ریسک بسته شدن حساب شما را در پی داشته باشد؛ اما vps یک راه امن و آزمون پس داده است. اگر شما می خواهید ترید کنید و از این طریق کسب درامد کنید، اول به فکر خرید vps باشید.

می توانید از طریق ادسنس درآمد دلاری کسب کنید

سرویس ادسنس یکی از روش های تبلیغاتی گوگل است که در آن سایت های مختلف، میزبان تبلیغاتی می شوند که گوگل واسطه آن است.

گوگل از سایت شما استفاده می کند برای نمایش تبلیغات و از این بابت به شما پول پرداخت می کند؛ متاسفانه این امکان برای ایرانیان وجود ندارد، اما شما می توانید با خرید یک vps یکی از روش هایی که گوگل می تواند متوجه ایرانی بودن شما شود را دور بزنید و این طریق کسب درامد کنید.

VPS یا VDS

VPS یا VDS؟ کدام بهتر است؟

در بیشتر موارد VPS و VDS تقریباً یک مفهوم هستند، در لغت VDS به معنی (VIRTUAL DEDICATED SERVER) که از لحاظ فنی سرور مجازی با منابع کاملا اختصاصی است.

VDS به دلیل اختصاصی بودن منابع آن و استفاده نکردن از منابع مشترک به طبع بهتر از VPS است، در VPS محدودیت‌ هایی چون کاهش عملکردی و تأخیر زمانی روی سرور به دلیل ترکیب منابع ایجاد می‌ شود و اختصاصی بودن منابع VDS سبب افزایش امنیت در سرور می‌ شود.

ولی در عمل هیچ تفاوتی بین سرویس های VPS و VDS در شرکت ها وجود ندارد.

Vpn یا vps؟ مسئله این است!

به خاطر فیلترهای موجود، 99 درصد ما از vpn استفاده می کنیم. همانطور که می دانید vpn یک شبکه خصوصی و ایمنی را برای کاربران برای متصل شدن به ایرنترنت را فراهم می کند. به کمک vpn اطلاعات ارسالی و دریافتی با بهره گیری از یک سری پروتکل های خاص، رمزگذاری و محافظت می شوند.

مزیت استفاده از vpn چیست؟

  •       شما می توانید IP خودتان را تغییر دهید و محتوای مسدود شده را مشاهده کنید.
  •       اطلاعات ارسالی شما در محیط اینترنت با بهره گیری از رمزگذاری های خاص، محافظت می شوند.
  •       زمانی که به یک شبکه نامطمئن و یک مودم دیگر می خواهید متصل شوید، حتما سعی کنید که با استفاده از وی پی ان، امنیت اتصال خودتان را افزایش دهید.

استفاده از وی پی ان چه معایبی برای شما در پی دارد؟

  •       Vpn یک لایه امنیتی به دستگاه شما برای اتصال به اینترنت اضافه می کند و سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می کند.
  •       به علت تغییر آی پی مکرر ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند؛ اللخصوص اگر در بازار معاملات جهانی و بایننس فعالیت می کنید، این مورد می تواند به ضرر شما باشد.
  •       در استفاده از vpn امکان ورود تروجان ها و key logger ها به سیستم عامل شما وجود دارد که اطلاعات مربوط به فعالیت های شما، مانند یوزرنیم و پسورد، را در سرور های خودشان ذخیره می کند و ممکن است احتمال افشا شدن و سواستفاده از آن ها وجود داشته باشد.
  •       امکان قطع و وصل شدن و هم چنین عدم عملکرد صحیح وجود دارد
  •       لیستی از IP ها برای برخی از سایت ها مسدود هستند
  •       مصرف باتری تلفن همراه شما افزایش می یابد

تفاوت vpn با vps

vps یک سرویسی است که امکانات متعددی در اختیار شما قرار می دهد از جمله:

  •       میزبانی یک یا حتی چند سایت مختلف
  •       نصب نرم افزارهای مورد نیاز
  •       داشتن یک سیستم عامل ویندوزی یا لینوکسی
  •       دسترسی کامل و ادمین و یک ip ثابت

اما vpn تنها یک ابزار است که کاربر با دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه هوشمند یا سیستم کامپیوتری خودش، می تواند وب گردی در یک فضای امن را تجربه کند.

تفاوت vpn و vps

سرور اختصاصی چیست؟

زمانی که در مورد سرور اختصاصی صحبت می کنیم، یعنی در مورد یک گزینه میزبانی صحبت می کنیم که در آن یک سرور فیزیکی، به یک مشتری اختصاص داده شده است؛ یعنی هر مشتری سرور فیزیکی اختصاصی خودش را دارد، بدون آن که آن را به صورت اشتراکی با کسی استفاده کند!

فردی که سرور اختصاصی خریداری می کند، می تواند کل امکانات سرور را به صورت کاملا انحصاری استفاده کند و به صورت کامل امکان کنترل آن را داشته باشد و عملکرد و امنیت آن را بر اساس نیاز خودش شخصی سازی کند؛ ما یک مقاله در مورد سرور اختصاصی چیست نوشته ایم و به صورت جامع در این باره صحبت کرده ایم؛ اگر در مورد سرور اختصاصی می خواهید بیشتر بدانید، توصیه می کنیم مقاله ما را مطالعه کنید.

سرور اختصاصی تفاوت هایی را با سرور مجازی دارد که در ادامه تفاوت هایشان را خواهیم گفت.

تفاوت‌های سرورمجازی با سرور اختصاصی

  •         سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی گران‌ قیمت‌ تر است.
  •         سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی از لحاظ امنیتی و خطراتی چون ویروس و هک شدن اطلاعات و سایر موارد بهتر است؛ چون سایت شما به‌صورت اختصاصی و تنها سایت موجود در سرور است که این امکان در سرور مجازی به دلیل اشتراکی بودن منابع وجود ندارد و به همین دلیل سرور اختصاصی مطمئن‌ تر است.
  •         در سرور اختصاصی سرعت و عملکرد به خاطر در اختیار داشتن تمام منابع سرور از سرور مجازی بیشتر است.
  •         در سرور مجازی امکان ارتقا و افزایش منابع  با درخواست ذخیره‌سازی و حافظه بیشتر از میزبان خود وجود دارد اما مقیاس‌ بندی یک سرور فیزیکی اختصاصی سخت‌ تر است اگر کسب‌ و کار شما رشد کند؛ ممکن است مستلزم انتقال به یک سرور بزرگ‌ تر باشد؛ نه گسترش منابعی که از قبل دارید؛ درنتیجه سرور مجازی منعطف‌ تر از سرور اختصاصی است.
  •         در سرور اختصاصی نیاز به فرد متخصص با دانش فنی جهت پشتیبانی و مدیریت سرور وجود دارد اما مدیریت سرور مجازی راحت‌ تر است، توجه داشته باشید که در مقابل، امکان دسترسی به تنظیمات سرور و تغییر کلی مطابق نیاز در سرور مجازی کمتر است.
کلیک کنید  دستور تشخیص ورژن لینوکس با 5 کامند آسان و کاربردی

آیا با تفاوت های vps و هاست اشتراکی آشنا هستید؟

اگر بخواهیم رایج ترین سرویس میزبانی را بگوییم، باید هاست اشتراکی را معرفی کنیم.

همانطور که از نامش پیداست، در هاست اشتراکی، منابعی مانند هارد، رم و cpu به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد و این ضعف هاست اشتراکی، تبدیل به نقطه قوت سرور مجازی می شود، برای مفهوم سرور مجازی، آپارتمان را مثال زدیم، برای تفهیم هاست اشتراکی نیز باید خانه های قدیمی را مثال بزنیم که اتاق ها دور تا دور کنار هم وجود دارد و افراد ساکن، باید از منابع مشترک مانند آشپرخانه، حمام و دستشویی به صورت اشتراکی استفاده کنند.

تصور کنید که چندین نفر همزمان قصد دارند تا از آشپرخانه یا حمام اشتراکی استفاده کنند! این مشترک بودن در منابع موجود، بر روی هریک از افراد تاثیر گذار است؛ برای مثال اگر بازدید یک سایت ناگهان افزایش پیدا کند، سرعت سایت شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

تنها مزیتی که هاست اشتراکی دارد، هزینه پایین آن است که برای شروع کار و یک سایت کوچک می تواند مناسب باشد.

تفاوت سرور مجازی و هاست

هارد HDD یا SSD؟

هارد SSD که نسل جدیدی از هارد دیسک ها است، اطلاعات را همانند فلش های مموری ذخیره میکند، هارد ssd دارای سلول های حافظه مجزا است که بیت ها را ذخیره کرده به نحوی که بلافاصله در دسترس کنترلر قرار می گیرد.

اما HDD یک محفظه شامل یک سری صفحات است که توسط یک پوشش فرو مغناطیسی پوشانده شده است. جهت مغناطیس، نشان‌دهنده تک‌تک بیت‌ها است. داده‌ها به صورت بسیار سریع به کمک یک هد خوانده و نوشته می شود و از یک ناحیه از دیسک به ناحیه دیگر منتقل می شوند.

از آنجایی که همه این قطعات مکانیکی هستند، هارد دیسک کندترین و شکننده‌ترین جزء هر کامپیوتری است و تفاوت فاحش بین این دو، در طریقه‌ی ذخیره و دسترسی به داده‌ها است.

هارد HDD یا SSD

عاملی که درایوهای SSD را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند سرعت آن‌هاست که در سراسر برد، SSD ها از هارددیسک‌ها پیشی می‌گیرند، زیرا از مدار الکتریکی استفاده می‌کنند و هیچ قطعه متحرک فیزیکی ندارند. این منجر به زمان‌های انتظار کوتاه‌تر در هنگام راه‌اندازی می‌شود و تأخیر کمتری هنگام باز کردن، جابجایی برنامه‌های حجیم (نظیر فیلم‌ها) یا انجام کارهای محاسباتی سنگین ایجاد می‌کند و اغلب در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند زیرا آن‌ها غیر مکانیکی هستند.

همچنین درایوهای SSD معمولاً انرژی کمتری مصرف می‌کنند و باعث عمر باتری طولانی‌تر می‌شوند، زیرا دسترسی به داده‌ها بسیار سریع‌تر است و دستگاه اغلب بی‌کار است HDD ها با دیسک‌های چرخان خود هنگام راه‌اندازی به انرژی بیشتری نسبت به SSD نیاز دارند.

وقتی صحبت از ظرفیت به میان می‌آید، HDDها ظرفیت بیشتری نسبت به SSDها ارائه می‌دهند و ارزان‌قیمت‌تر از SSD ها هستند، اگر به دنبال راهی ارزان برای ذخیره‌سازی فایل‌ها هستید، هنوز هم می‌توانید با هارددیسک‌ها به میزان قابل‌توجهی دست پیدا کنید.

آن‌ها تعداد زیادی ترابایت را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند؛ اما برای درایو اصلی خود (سیستم‌عامل، برنامه‌های کاربردی و فایل‌های پرکاربرد)، باید به یک SSD ارتقا دهید، زیرا سرعت‌های فوق‌العاده بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است SSD ها قابل‌اعتمادتر از HDD ها هستند به این دلیل که بدون حرکت بودن SSD ها تابعی از نداشتن قطعات متحرک آن است و تحت تأثیر لرزش یا مسائل حرارتی مربوطه قرار نمی‌گیرند و امکان خرابی در آن‌ها کمتر است.

با توجه به مواردی که در مورد هاردهای SSD و HDD بیان کردیم، می توانید این را به خوبی متوجه شوید که سرعت دسترسی داده ها در سرور های مجازی SSD سبب می شود تا زمان انتظار جهت پردازش درخواست اطلاعات، کوتاه تر شود، کوتاه بودن زمان، این مزیت را دارد که CPU زمان های ذخیره شده را برای انجام دادن سایر پروسه ها استفاده کند و در نتیجه تعداد درخواست های انجام شده و پردازش شده افزایش پیدا می کند.

در سرورهایی با هارد HDD قضیه فرق دارد؛ در این هارد ها CPU زمانی را برای رسیدن اطلاعات جهت پردازش صرف می کند که باعث می شود صف پروسه کندتر حرکت کند. در VPS با هارد SSD زمان دسترسی به اطلاعات، بسیار پایین و در حدود 0.1 میلی ثانیه است این در حالی است که هاردهای HDD بخاطر سیستم متحرک و چرخشی که دارند، به زمانی بین 5 تا 8 میلی ثانیه است (البته در بهترین شرایط)!

این کوتاه بودن زمان در هاردهای SSD یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود؛ چراکه در سرورهایی که پایگاه داده دارند، نیاز به فراخوانی سریع اطلاعات دارند.

اجازه دهید تا آمار جالبی از عملکرد تصادفی I/O هاردهای SSD و HDD به شما بگوییم؛ بر اساس آزمایش های صورت گرفته، درایوهای SSD می توانند حداقل 6000 I/O را در هر 1 ثانیه مدیریت کنند اما این مقدار در هاردهای HDD، تنها 400 عملیات I/O است؛ چرا که این هارد ها در تکنیک های ذخیره سازی مربوط به دهه 50 میلادی گیرکرده اند.

گفتیم که هارد دیسک های SSD فاقد قطعات متحرک هستد و با توجه به پیشرفت های ذخیره سازی اطلاعات، نسبت به هارد های HDD، قابل اعتماد تر هستند و ضریب خطای 05. درصد را دارند، در حالی که در هاردهای HDD، این عدد به 2 درصد تا 5 درصد می رسد.

با توجه به موارد گفته شده بهترین انتخاب برای VPS چیست؟

پاسخی که باید به این سوال بدهیم، به نحوه استفاده شما از سرور مجازی مربوط است. اگر شما به فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات برای فایل های ایستا دارید، بهترین انتخاب سرورهایی با هارد دیسک HDD و رابط ساتا است که پیشنهاد ما استفاده از سرورهای ایران است.

اما اگر شما قصد ایجاد بانک های اطلاعاتی دارید، به فضای بیشتر و به امکانات و منابع قدرتمند و سریع نیاز دارید، در این صورت بهتر است سرورهای مجازی SDD را انتخاب کنید که برای شما عملکرد بهتری دارند و مقرون به صرفه تر هستند.

توجه: اگر قصد دارید سرویس های سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس از آسام سرور را مورد بررسی قرار دهید؛ میتوانید از طریق لینک های روبرو با مضامین: خرید سرور مجازی لینوکس و خرید سرور مجازی ویندوز؛ دسترسی لازم را داشته باشید❗

مدیریت هارد در سرور های مجازی

چه در سیستم ها و چه در سرور ها، هارد مساله مهمی است؛ چرا که اگر هارد پر شود، سیستم نمی تواند به خوبی کار کند و دچار مشکل می شود. پس نیاز به هارد خوب، یک نیاز غیرقابل انکار است، در این میان بسیاری از افراد این تصور را دارند که در VPS، هارد HDD به صورت اشتراکی ارائه می شود!

باید بگوییم که هارد HDD به کمک تکنولوژی مجازی سازی به صورت کاملا اختصاصی در اختیار شما قرار می گیرد؛ پس نگرانی در این بابت نباید داشته باشید.

مورد دیگری که باید در توضیح مدیریت هارد باید مطرح کنیم، این است که از تکنولوژی مدیریت هارد سرور میزبان، سو استفاده می شود یا برداشت اشتباهی صورت می گیرد.

تکنولوژی های مجازی سازی، برای مدیریت کردن هارد، برخی از ابزارهای خاص مرتبط در این زمینه را در اختیار مدیران سرور ها قرار می دهند تا این امکان را داشته باشند که از فضاهای خالی هاردهای سرور، به صورت بهینه استفاده کنند.

این ابزار ها به این خاطر است که مدیریت هارد در سرور به درستی پیش برود؛ چرا که اگر این کار به درستی صورت نگیرد، می تواند تمامی سرورهای مجازی موجود در سرور میزبان را با مشکل مواجه کند.

تمامی کاربران از تمامی فضای خودشان به صورت کامل استفاده نمی کنند و عموما فضای خالی زیادی را می توانیم شاهد باشیم. مدیران سرور ها با کمک گرفتن از روش های مدیریتی خاصی که به کمک ابزارها در تکنولوژی مجازی سازی وجود دارد، سیاست های مختلفی را برای مدیریت کردن هارد در سرور میزبان در نظر می گیرند.

همین موضوع امکان سواستفاده برخی از مدیران سرور ها را فراهم می کند؛ برخی از مدیران سرور، بیش از حجم کل هارد سرور میزبان را به کاربران می فروشند که سبب می شود تمامی سرور های مجازی کند شود.

کاربران هم معمولا از این موضوع بی اطلاع هستند و چاره ای جز اعتماد کردن به مدیر سرور و شرکت ارائه دهنده برای مدیریت سرور ندارند، به همین دلیل ما همیشه توصیه می کنیم که از شرکت های ارائه دهنده معتبر VPS خودتان را خریداری کنید.

در صورتی که VPS خودتان را آسام سرور خریداری کنید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که هرگز چنین مشکلاتی را تجربه نخواهید کرد.

 پشتیبانی سرور های مجازی چگونه است؟

پشتیبانی از میزبانی وب با وجود توسعه‌دهندگان مجرب نیز اغلب با پیچیدگی‌هایی روبه‌رو شده که نیازمند کمک تیم متخصصین بادانش فنی بالا بوده است.

تیم پشتیبانی آسام سرور با ارائه خدماتی نظیر بررسی مشکلات مربوط به اتصال به سرور مجازی، نصب مجدد، تأمین امنیت کلی سرور به‌طور رایگان درزمینهٔ آماده‌ی همکاری با شما می‌باشد.

در صورت نیاز به پشتیبانی تخصصی‌تر به قسمت پلن پشتیبانی آسام سرور مراجعه فرمایید.

سرور ابری چیست؟

سرور ابری را باید نوعی سرویس مجازی در نظر بگیریم که به عبارتی در یک پلتفرم رایانش ابری، پیاده سازی می شود. اما سرور ابری چه مزیتی دارد؟ در سرور ابری، شما تنها به ازای سرویس ابری که استفاده می کنید، هزینه می پردازید و در این صورت مدیریت زیرساخت ها برایتان ساده تر خواهد بود.

بسیاری از شرکت هایی که در زمینه ارائه سرور مجازی فعالیت می کنند و خدمات سرور ارائه می دهند، سرور های اختصاصی زیادی در دیتاسنترهای مختلف دارند که از آن ها برای میزبانی کردن VPS استفاده می کنند.

برای آن که بتوانند از این تعداد زیاد سرور، استفاده بهینه داشته باشند، تمامی آن ها را به کمک روش های پیچیده به یک دیگر متصل می کنند و یک سرور بزرگ و با منابع بزرگ به دست می آید و یک فضای ابری حاصل می شود؛ خود این فضای ابری که به دست می آید، به چندین قسمت کوچک تر تقسیم می شود که حاصل آن همان VPS ابری است که در اختیار کاربران قرار داده می شود.

سرور ابری چیست

VPS ابری چه ویژگی هایی دارد؟

VPS ابری که یک فضای ابری شبیه سازی شده است، ویژگی های زیادی دارد که می تواند برای بسیاری از افراد، معیار باشند؛ به همین دلیل در ادامه بیشتر در این باره توضیح می دهیم.

  • داشتن سرعت بالا

از آن جایی که سرور ابری یک منبع بزرگ و متشکل از چندین سرور قدرتمند است، سرعت بالایی دارد و برای کسانی که اولویت اصلی آنان سرعت بالاست، انتخاب هوشمندی است.

  • داشتن هزینه پایین

سرورهای ابری هم برای سرویس دهندگان و هم برای کاربران، گزینه مقرون به صرفه تری است و علت این موضوع، استفاده بهینه از منابع سرور های ابری است.

  • برخورداری از انعطاف پذیری بالا

سرور های ابری این امکان را دارند که هر زمان که اراده کردید، منابع سرور خودتان را تغییر دهید و اقدام به تغییر موقعیت VPS خودتان کنید.

  • برخورداری از امنیت بالا

سرور های ابری، به خاطر تکنولوژی پیشرفته ای که دارند، امنیت بالاتری دارند و حتی بیشترین زمان پایداری متعلق به سرور های ابری است.

  • وجود فضای ذخیره سازی بالا

در سرور های ابری، فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد که هزینه های پایین تری هم دارد.

تفاوت های سرور مجازی و سرور ابری

در سرویس مجازی ابری، این امکان برای سایت شما وجود دارد که منابع و فضایی که نیاز دارد را از چندین سرور مختلف دریافت کند.

به این معنی است که اگر برای سرور شما مشکلی به وجود آمد، سایت شما می تواند از یک سرور دیگر متصل شود و به بقای خودش ادامه دهد؛ اما زمانی که از یک سرور مجازی معمولی استفاده می کنید، دیگر این امکان برای شما وجود ندارد.

IBM کلود نمونه بارز بهترین سرور مجازی ابری است.

هاست بخریم یا سرور مجازی؟

اگر برایتان اهمیت دارد، باید این را بدانید که سرورمجازی در سرعت حرف اول را می زند؛ چرا که دیگر کاربران سایت شما در صف انتظار بازدیدکنندگان نخواهند بود.

در هاست اشتراکی، اگر سایت های دیگر از منابع موجود بیشتر استفاده کنند، در روند سایت شما اخلال ایجاد می شود و سایت شما کند می شود.

مورد دومی که باید در نظر داشته باشید، امنیت است که فاکتور مهمی برای انتخاب به شمار می رود. همانطور که انتظار می رود، میزبانی سرورهای مجازی، پایدارتر و ایمن تر است اما در زمان مدیریت منابع، پیچیده تر است.

این دسترسی در سرور مجازی برای شما امکان پذیر است که برنامه و نیز نرم افزارهایتان را سفارشی و پیکربندی کنید و عملکرد وب سایت خودتان را افزایش دهید.

علاوه بر این، سرورمجازی دسترسی روت را به شما ارائه می کند تا مطابق با نیازهای خودتان، بخش روت سرور را شخصی سازی کنید.

در هاست، میزبانی و مدیریت آسان تری را شاهد هستیم اما از آزادی عمل چندانی در این زمینه ها برخوردار نیست و داشتن یک کنترل پنل در معیت میزبانی مشترک، شما را تنها به تنظیمات سرور استاندارد محدود می کند، داشتن چنین مزایایی (فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتر) هزینه های بیشتری نیز نسبت به هاست اشتراکی دارد.

در حالت کلی خرید هاست اشتراکی یا سرور مجازی، در نهایت به سیستم وبسایت شما بستگی دارد و شما باید با بررسی مزایا و معایب هریک، نسبت به انتخاب اقدام کنید.

قیمت سرور مجازی

به صورت کلی نمی توان قیمت دقیقی بر روی VPS تعیین کرد؛ چرا که قیمت تمام شده برای VPS خریداری شده، بستگی به انتخاب امکانات و خدمات شما دارد. برای مثال در زمان خرید سرورمجازی، پکیج های مختلفی که منابع مختلف را در برمیگیرند، به شما نشان داده می شود که شامل رم، هارد، CPU و … است.

برای اطلاع دقیق از هزینه های سرور مجازی می توانید به سایت آسام سرور نیز سر بزنید و قیمت های پکیج های مختلف را مشاهده کنید❗

قیمت سرور مجازی

سرور مجازی ارزان

عوامل زیادی در قیمت سرور مجازی تاثیر دارد. از جمله:

  • لوکیشن
  • سخت افزار
  • میزان منابع
  • کیفیت خدمات
  • تقسیم منابع توسط ارائه دهنده

بسیاری از سایت ها وجود دارند که با ارائه سرور مجازی با کیفیت پایین و ارائه ندادن خدمات پس از فروش مناسب، هزینه هایشان را پایین می آورند و سرورهایشان را با هزینه پایین تری می فروشند. بسیاری از ارائه دهندگان نیز وجود دارند که تقسیم سرور را بیش از ظرفیت آن انجام می دهند و به عبارت تقسیم سرور را به صورت غیراستاندارد انجام می دهند تا به افراد بیشتری بفروشند که کاربران با مشکل افت سرعت و عملکرد مواجه می شوند. ما در آسام سرور، با ارائه سرور مجازی با منابع کمتر، سخت افزارهایی با توان متوسط هزینه سرورهایمان را مناسب با نیاز شما تنظیم می کنیم تا بتوانید بدون آن که دغدغه هزینه داشته باشید، بتوانید صاحب سرور مجازی با کیفیت و پرسرعت شوید.

سرور مجازی ارزان

سرور مجازی رایگان

آیا افسانه VPS رایگان حقیقت دارد؟ در وجود سرور مجازی رایگان یک کلاغ چهل کلاغ شده است!

سرور مجازی رایگان

سرور مجازی رایگان وجود دارد، اما تنها برای یک مدت کوتاه؛ بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات، امکان تست رایگان را برای شما به مدت کوتاه فراهم می کنند؛ اما در نظر داشته باشید امکاناتی که در سرور مجازی رایگان ارائه می شود، محدود است و شما نمی توانید روی VPS های رایگان ارائه شده، نرم افزاری را نصب کنید.

به هر حال برای دریافت یک سری خدمات خاص، باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید. 

سرور مجازی تست یک روزه

متاسفانه اگر بخواهیم صادق باشیم، باید شما را با این حقیقت مواجه کنیم که امکان خرید VPS یک روزه وجود ندارد! یکی از مهم ترین دلایلی که مانع از ارائه سرور مجازی یک روزه می شود، این است که بسیاری از افراد از IP که در اختیارشان قرار گرفته است، سواستفاده می کنند و این موضوع سبب می شود که آی پی مسدود شود. خارج شدن از IP اسپم سخت است و برای شرکت ارائه دهنده زحمت زیادی در پی دارد.

بعد دیگر داستان، بعد مالی است. در هزینه تنها یک آی پی، 60 هزار تومان است و این که شما برای یک روز چنین هزینه ای بپردازید، عاقلانه نیست. برای آن که شما هزینه زیادی نپردازید و از آن طرف هم صاحب سرور مجازی شوید، توصیه ما این است که از سرور مجازی ارزان استفاده کنید.

سرور مجازی تست یک روزه

کارایی سرور مجازی برای بایننس و بورس

بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا سرور مجازی برای بایننس و بورس کارایی دارد یا خیر؟

پاسخ مثبت است؛ زمانی که شما سرور مجازی خریداری می کنید، انگار که در یک کشور دیگر هستید و دیگر خبری از محدودیت هایی مانند تحریم و فیلتر نیست! این به نفع شماست تا از vps استفاده کنید تا بایننس حساب شما را محدود نکند و کندی سرعت اینترنت، به شما ضرری وارد نکند.

همه چیز در مورد سرور مجازی ترید

از آن جایی که جزو کشورهای تحریم شده هستیم، ip ما در صرافی های آنلاین غیرمجاز است و ورود با ip ایران سبب بسته شدن حساب شما در صرافی های آنلاین می شود، برای جلوگیری از چنین رخداد تلخی، می توانید از vps استفاده کنید.

بسیاری از افراد از vpn برای ورود به بایننس یا فارکس استفاده می کنند، که یک روش اشتباه است؛ چرا که تغییر ip به صورت مداوم، به تنهایی می تواند موجب بسته شدن حساب شما شود.

در نظر داشته باشید که استفاده از vpn برای تغییر ip می تواند پینگ را افزایش دهد و منجر به کاهش کیفیت سرعت اتصال به بازار معاملات شود. اما راهکار چنین مشکلاتی چیست؟

استفاده از vps بهترین گزینه موجود است؛ سرور مجازی ترید می تواند سرعت معاملات شما را افزایش دهد و تحریم بایننس و صرافی های آنلاین دنیا را دور بزند، خب به نظر شما هوشمندانه نیست؟

بازارهای آنلاین جهانی می توانند از 3 طریق شما را شناسایی کنند و متوجه این شوند که شما از ایران دارید معامله انجام می دهید:

  •       شناسایی شما به کمک IP
  •       شناسایی شما از طریق لوکیشن شما (این اتفاق در صورتی می افتد که به اپلیکیشن دسترسی داده باشید).
  •       شناسایی شما از طریق سیم کارت (زمانی که به اپلیکیشن دسترسی داده باشید، ممکن خواهد بود).

زمانی که سرور مجازی را خریداری می کنید، انگار که شما یک سیستم کامپیوتری در کشور دیگری دارید، اما دسترسی شما از ایران است.

تنها تفاوتی که وجود دارد، این است که دیگر نمایشگری نیست و با در نظر گرفتن این که رمز و یوزرنیم شما در دسترس است، دیگر کسی به آن دسترسی ندارد؛ با این روش دیگر قادر به شناسایی این که شما یک ایرانی هستید، وجود ندارد.

اگر در مورد سرور مجازی ترید، کنجکاو هستید و دوست دارید تا در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید، می توانید مقاله سرور مجازی ترید چیست ما را مطالعه کنید.

سرور مجازی بورس چیست؟ چه کسانی به آن نیاز دارند؟

ما در آسام سرور هر زمان به فکر شما هستیم، بازار شلوغ بورس، یک سرور مجازی بورس هم می طلبد🙂،ما در آسام سرور، vps بورس را برای شما ارائه می دهیم.

Vps های بورس، بر روی یک دیتاسنتر قرار گرفته اند که کاربران می توانند از اینترنت بدون مرز بهره مند شوند، زمانی که سرور مجازی خریداری می کنید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که بدون کندی و قطعی و با امنیت خاطر می توانید معاملات خودتان را انجام دهید.

با خرید یک سرور مجازی بورس، شما می توانید به راحتی سهم های مختلف را از همان ساعت های اولیه مشاهده و خریداری کنید.

چرا خریدن یک سرور مجازی بورس اهمیت دارد؟

اگر در بورس حرفه ای باشید، این نکته را می دانید که چقدر زمان برای یک فردی که در بورس فعالیت می کند، اهمیت دارد؛ هر لحظه برای کسی که در بورس فعال است، از طلا هم با ارزش تر است و اگر دسترسی به سرور یا اینترنت قطع شود، ضررهای جبران ناپذیری را شاهد خواهد بود.

اگر بورس راه موفقیت شماست، باید مسیر آن را هموار کنید و حتما به فکر تهیه سرور مجازی باشید.

مزایای سرور مجازی بورس

  •       از طریق برنامه ریموت دسکتاپ به سرور دسترسی خواهید داشت و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.
  •       دسترسی کاربران به وب سایت بورس به علت پایین بودن پینگ تایم، سریع است.
  •       نرم افزار و نیز سخت افزار سرور مجازی بورس، از تنوع تکنولوژی بالایی برخوردار است.
  •       هیچ وابستگی به اینترنت کند خانگی ندارد
  •       سرور مجازی بورس مستقل از دستگاه یا سیستم عامل کاربران است
  •       وجود سرور اختصاصی
  •       امکان دسترسی سریع به کارگزاری های بورس
  •       قابلیت اجرا کردن نرم افزارهای مرتبط با تحلیل بازار سهام
  •       نبود محدودیت پهنای باند برای قابلیت دسترسی به بورس های مختلف
  •       قابلیت دانلود و بارگذاری فایل ها با سرعت بسیار بالا
  •       قابلیت سرخط زنی بهتر و نیز سود بالاتر
  •       وجود رابط کاربری خوب
  •       داشتن امنیت بسیار بالای سرور برای انجام معاملات در بورس
  •       امکان ارائه خدمات پشتیبانی در تمام روز هفته

چرا سرور مجازی بورس آسام سرور بهتر است؟

  •       وجود بهترین هارد برای vps بورس
  •       وجود محل مناسب برای دیتاسنترهای زیرساخت سرور مجازی بورس
  •       داشتن یک عملکرد بسیار خوب
  •       وجود تنوع بالا در سرور های ارائه شده متناسب با نیاز هر کاربر
  •       فعالیت در این بستر بر روی حجم اینترنت شما تاثیری ندارد

آیا برای استفاده از vps نیاز به دانش برنامه نویسی داریم؟

در vps و سرور اختصاصی، موارد فنی مختلفی مانند root و SSH وجود دارد؛ اما شما می توانید به راحتی از کنترل پنل پلسک، سی پنل یا هر مدیریت فضای پنل که می تواند میزبانی را برای شما ساده تر و آسان تر کند، استفاده کنید.

شما حتی می توانید مدیریت VPS خودتان را با خیال راحت به مدیریت سرور مجازی را به تیم پشتیبانی ما در آسام سرور بسپارید و خیالتان راحت باشد.

چند سایت را می توانیم در سرور مجازی میزبانی کنیم؟

اگر مدیریت VPS با خودتان باشد، می توانید با در نظر گرفتن منابع سرور، سایت های مختلفی را روی یک VPS میزبانی کنید.

در نظر داشته باشید پیش از آن که سایت جدیدی اضافه کنید، به پشتیبانی آسام سرور اطلاع دهید.

در سرور مجازی چه سیستم عامل هایی قابل نصب هستند؟

شما می توانید در سرور مجازی خودتان از نسخه های مختلف لینوکس مانند:

  •       CentOS
  •       Ubuntu
  •       Debian

و نیز نسخه های مختلف ویندوز مانند:

  •       2019 Windows Server
  •       Windows Server 2016

را نصب کنید.

نحوه اتصال به سرور مجازی چگونه است؟

نحوه اتصال شما به سیستم عامل بستگی دارد، اگر سیستم عامل vps شما، سیستم عامل ویندوز باشد، می توانید از نرم افزار ریموت دسکتاپ کانکشن (Remote Desktop Conection) استفاده کنید که به صورت پیشفرض بر روی سیستم عامل ویندوز وجود دارد؛ شما حتی می توانید از نسخه اندروید یا آی.او.اس نیز استفاده کنید؛ اگر سیستم عامل VPS شما، لینوکس باشد، می توانید از نرم افزار Putty استفاده کنید.

آیا امکان بکاپ گرفتن از سرویس مجازی وجود دارد؟

بله این امکان برای vps فراهم است، شما می توانید با خرید سرویس بکاپ، از سرور خودتان بکاپ تهیه کنید و دیگر نگران از دست رفتن یا پاک شدن اطلاعات خودتان نباشید.

تغییر سیستم عامل در سرور مجازی

این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید سیستم عامل خودتان را در vps تغییر دهید؛ تنها کافیست یک تیکت به بخش فنی ارسال کنید و منتظر باشید تا مجدد سیستم عامل جدید برای شما نصب و فعال شود.

چند IP بر روی VPS قابلیت ارائه دارد؟

بر روی هر سرور مجازی تنها یک IP قابل ارائه است و اگر شما نیاز به بیش از یک آی.پی دارید، می توانید از سرور اختصاصی بهره ببرید.

ما یک مقاله کامل با عنوان چگونه IP خود را تغییر دهیم در سایت داریم که می توانید مطالعه کنید❗

ارتقا پلن سرور مجازی

شما می توانید در هر زمان از دوره خودتان که احساس نیاز کردید، می توانید پلن خودتان را ارتقا دهید.

برای آن که بتوانید پلن خودتان را ارتقا دهید، کافیست درخواست خودتان را به بخش فروش ما تیکت بزنید و منتظر ارتقا پلن VPS خودتان باشید.

با دسترسی کنسول یا همان vnc آشنا شوید

نحوه دسترسی کاربران به VPS، به کمک اینترنت است؛ حال اگر اینترنت دچار مشکل شود یا حتی شبکه VPS به مشکلی برخورد کند یا تصمیم داشته باشید که پیش از آن که عملیاتی را در سیستم عامل بارگزاری کنید، در این جا نمی توانید به کمک دسترسی ریموت یا همان راه دور، به سرور اتصال داشته باشید.

در این شرایط آن چه نیاز دارید، امکان دسترسی مستقیم به سیستم عامل است. این دسترسی به صورت مستقیم همان دسترسی کنسول است؛ اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم، باید این مثال را بزنیم که زمانی که دسترسی کنسول دارید، یعنی انگار پشت سرور خودتان هستید و به کمک صفحه کلید و ماوس و صفحه نمایش، به سرور اتصال دارید؛ در چنین شرایطی شما می توانید هرکاری که می خواهید را انجام دهید.

یکی از برنامه هایی که امکان دسترسی کنسول را فراهم می کند، برنامه VNC است؛ البته در نظر داشته باشید که کنترل پنل های مدیریتی سرور های مجازی، انواع متعددی از دسترسی به کنسول را در اختیار کاربران قرار داده اند.

شبیه ساز اندروید (Android Emulator)

در برخی از مواقع اجرا و تست برنامه های سنگین بر روی اسمارت فون ها، سخت و پیچیده است؛ در این جاست که کاربرد شبیه ساز اندروید را متوجه می شویم؛ Android Emulator سیستم عامل اندروید را در یک ماشین مجازی اجرا می کند.

شما می توانید سخت افزار و نرم افزار اندروید را تعریف کنید و شبیه ساز اندروید، برایتان شبیه سازی کند و شما بتوانید یک دستگاه واقعی را مدل کنید، همچنین شما قادر خواهید بود با نصب کردن یک شبیه ساز اندروید، دستگاه های مختلف اندروید و نیز سطوح IP Android را بدون آن که نیازی به یک گوشی موبایل داشته باشید، شبیه سازی کنید.

شبیه ساز اندروید یا همان Android Emulator تمام قابلیت های یک دستگاه اندروید را به صورت واقعی به شما ارائه می کند؛ ذکر این نکته نیز لازم است که برخی از شبیه سازهای اندروید بر روی vps هایی با سیستم عامل های ویندوز و لینوکس قابل نصب هستند؛ ما در ادامه 8 تا از بهترین شبیه ساز های اندروید که برای vps مجازی اندروید در ویندوز است را برایتان آورده ایم.

شبیه ساز اندروید

بهترین شبیه ساز های اندروید برای vps مجازی اندروید در سیستم عامل ویندوز

  1.     اندروید استودیو
  2.     AVD
  3.     Bluestacks بلواستکس

(ما در مورد بلو استکس یک مقاله جامع داریم که می توانید مطالعه کنید)

  1.     LDplayer
  2.     Noxplayer نوکس پلیر
  3.     Droid4x
  4.     Wakuoo (واکو)
  5.     MEmu

اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید، نگران نباشید! ما برایتان 4 مورد از بهترین و کاربردی ترین شبیه سازهای اندروید را برایتان آورده ایم.

بهترین شبیه ساز های اندروید برای vps مجازی اندروید در سیستم عامل لینوکس

  1.     Android-x86
  2.     Genymotion
  3.     Bliss OS
  4.     Anbox

چگونه امنیت سرور مجازی خودمان را افزایش دهیم؟

در این بخش راهکارهایی را به شما آموزش می دهیم که کمک می کنند تا بتوانید امنیت سرور مجازی خودتان را افزایش دهید؛ روش هایی که می گوییم را به خوبی به خاطر بسپارید تا در زمان اجرا به مشکلی برنخورید.

  1.     اقدام به تغییر Login پیش فرض خودتان کنید.

SSH انتخاب بسیاری از کاربران برای ورود به سرور است که در واقع یک روش برای متصل کردن دو سیستم از راه دور است؛ اما توجه داشته باشید زمانی که شما از این روش استفاده کنید، در معرض حملات Brute-force قرار می گیرید که به معنای این است که کسی در تلاش است تا به کمک پسوردهای رایج به SSH شما دسترسی داشته باشد.

توصیه ما این است که حتما از کلمات عبور قدرتمندی برای پسورد خودتان استفاده کنید؛ برای این کار می توانید به VPS خودتان وارد شوید و فایل sshd-config را از مسیر /etc/ssh پیدا کنید.

در گام بعدی عبارت PermitRootLogin را بیابید و مقدار پیش فرض آن را که YES است به NO تغییر دهید؛ در راستای تامین امنیت بیشتر می توانید به جای استفاده ورود با پسورد، از ورود به کمک کلید استفاده کنید که در برابر حملات Brute-Force امنیت بیشتری دارد.

  1.     از نسخه های قدیمی نرم افزار استفاده نکنید

شما می توانید با آپدیت نسخه vps، امنیت سرور مجازی را افزایش دهید. در نظر داشته باشید که استفاده کردن از نسخه های قدیمی نرم افزار که دیگر منسوخ شده اند و کاربردی ندارند، امنیت سرور مجازی شما را کاهش می دهند؛ شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک، سیستم عامل و نرم افزار خودتان را به روز رسانی کنید.

شما حتی می توانید از قابلیت به روز رسانی خودکار نیز استفاده کنید. در زیر گزینه هایی را برایتان آورده ایم که با توجه به سیستم عامل خودتان می توانید از بین آن ها برای به روزرسانی خودکار استفاده کنید.

  •       Apt-gets (برایdebian و ubuntu)
  •       Yum/rpm (برای centOS)
  •       Cron jobs (ابزاری بر پایه لینوکس)

دقت داشته باشید که اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید، نسبت به آپدیت آن نیز بی توجه نباشید؛ ما مقاله ای کامل و جامع در مورد سیستم های مدیریت محتوا داریم که می توانید در سایتمان مطالعه کنید.

  1.     بر سمت لاگ های سرور مجازی خودتان نظارت داشته باشید

مدیریت شما بر لاگ های vps، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اتفاقاتی که در سرور مجازی شما رخ می دهد را کنترل کنید؛ سعی کنید همیشه با نظارت و البته دنبال کردن سیستم های سرورمجازی و نیز نرم افزارهای نصب شده، با مشکلات و ایراداتی که پیش می آیند، مواجه شوید.

زمانی که شما به صورت پیوسته میزان ترافیک سایت، فعالیت کاربران، میزان مصرف منابع و خطاهای مربوط به نرم افزار ها و دیگر جریانات را نظارت و کنترل کنید، زمانی که مشکلی به وجود بیاید، می توانید آن را حل و فصل کنید؛ شما می توانید ایمیلی را برای آگاهی از نوتفیکیشن ها ایجاد کنید و هشدار ها و خطاها را سریع تر متوجه شوید.

  1.     از تنظیم فایروال غافل نشوید

آن دسته از سیستم عامل هایی که مبتنی بر لینوکس هستند، به صورت پیش فرض فایروال دارند. شما می توانید از ابزار CSF که همان configServer است برای مدیریت راحت تر itables و ترکیب سایر کنترل پنل ها استفاده کنید.

این اسکریپت پیکربندی فایروال، امنیت vps شما را بالا می برد و همزمان رابط کاربری مناسبی برای مدیریت کردن تنظیمات فایروال شما ایجاد می کند.

اگر به امنیت و محافظت بیشتری نیاز دارید، می توانید ModSecurity را به فایروال خودتان اضافه کنید؛ ModSecurity به شما کمک می کند تا ترافیک HTTP، دیتاسنتر، تزریقات مربوط به کدنویسی و … را پیگیری کنید.

در نظر داشته باشید که چه فایروال شما به صورت پیش فرض باشد و چه شخصی سازی شده، باید مواردی که در زیر برایتان آورده ایم را تنظیم کنید:

  •       بر اساس الگویی که مشخص کرده اید، فیلتر ترافیک را تنظیم کنید
  •       برای برخی از آدرس های IP اجازه دسترسی و یا عدم دسترسی را تنظیم کنید
  •       پورت هایی که برای پیشگیری از اسکن استفاده نمی شوند، ببندید
  •       قواعد و قوانینی را ایجاد کنید که همواره نظم موجود باشد
  •       قوانین را همواره برای آمادگی در برابر مشکلات امنیتی به روز رسانی کنید
  1.     سرور را در برابر بدافزارها، محافظت کنید

درست است که فایروال ها از سرور شما در برابر ترافیک های ورودی محافظت می کنند، اما شما باید با کنترل فایل هایی که بر روی سرور مجازی بارگذاری شده اند یا در حال بارگذاری هستند، امنیت را افزایش دهید.

برای این منظور و برای محافظت از سرور در برابر بدافزارها، شما نیاز به یک آنتی ویروس خوب دارید.

محبوب ترین آنتی ویروس هایی که وجود دارند، عبارتند از:

  • CalmAV
  • CXS

در نظر داشته باشید که گاهی ممکن است یک فایل بی عیب، بدافزار شناخته شود، اما در حالت کلی این آنتی ویروس ها می توانند امنیت VPS شما را افزایش دهند.

  1.     مراقب حملات Brute-Force باشید!

این حملات زمانی اتفاق می افتند که پسورد شما ضعیف باشد و هکر های فرصت طلب متوجه این موضوع بشوند، داشتن یک پسورد قوی یکی از الزاماتی است که می تواند در برابر این حملات از سرور شما محافظت کند؛ اما هرگز کافی نیست!

شما می توانید از cPhulk که یک قابلیت تعبیه شده در سی پنل است، استفاده کنید. این پنل کمک می کند تا پس از چند ورود ناموفق، درخواست ورود بسته شود و به این روش از حملات Brute-Force پیشگیری می کند.

cPhulk، می تواند حتی FTP، WHM و نیز ورودهای مبتی بر ایمیل را نیز پوشش دهد.

ما قابلیتی به نام LFD را نیز به شما پیشنهاد می کنیم که در واقع جزوی از پروسه CSF است و به صورت پیوسته به جست و جوی خطراتی که در کمین VPS شما است می گردد و زمانی که موردی را مبنی بر حمله Brute-Force بیابد، IP را مسدود می کند.

علاوه بر این LFD، تمامی تلاش های موفق و ناموفق برای ورود به سرور شما را به شما نشان می دهد و شما را از جزئیات وضعیت سرور آگاه می کند.

  1.     اجازه دسترسی برای کاربران را مدیریت کنید

در صورتی که شما اجازه دسترسی به کابران را تنظیم کنید و مشخص کنید که کاربران شما اجازه دسترسی به کدام بخش های سایت شما اجازه ورود دارند، امنیت سرور مجازی خودتان را می توانید افزایش دهید.

پیشنهاد ما این است که از ابزارهایی مانند SELinux استفاده کنید؛ SELinux به شما این امکان را می دهد تا فرایند ها و رابط های شبکه، فایل ها و سامانه ها را نیز بهتر مدیریت کنید.

اگر سرور مجازی شما توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، دسترسی ها را محدود کنید و مانع از دخالت در مصرف منابع و فایل های حساس سرور شوید؛ فایل هایی مانند cageFS و virtFS می تواند شما را کمک کند.

  1.     بکاپ گیری از سرور را فراموش نکنید

بک آپ ها به VPS اختصاص ندارند و بخش مهمی در انواع هاست ها به شمار می روند، توصیه ما این است که حتما بک آپ ها را در یک فضای امن ذخیره کنید تا در صورتی که مشکلی برای سرور شما پیش آمد، بتوانید از بک های خودتان استفاده کنید.

ما امکان بک آپ را در آسام سرور برایتان فراهم کرده ایم که می توانید از این امکان استفاده کنید و امنیت سرور و سایت خودتان را افزایش دهید و مانع از دست رفتن داده هایتان شوید.

  1.     تا می توانید از گواهی نامه های SSL استفاده کنید

داشتن یک کانال رمزنگاری شده بین سرور و کاربر، به کمک گواهینامه های SSL ممکن است که یک محیط ایمن و مطمئن ایجاد می کند.

استفاده کردن از گواهی نامه های SSL بسیار مهم است؛ چرا که کمک می کند از داده های حساس خودتان مراقبت کنید.

حتما تلاش کنید تا چه در ارسال ایمیل و چه در انتقال فایل و حتی در درخواست ورود به سرور، از گواهی SSL استفاده کنید.

روش های افزایش امنیت سرور مجازی

چگونه VPS مناسب انتخاب کنیم؟

معیار های مختلفی برای انتخاب VPS درست وجود دارد که خلاصه آن این است که نیاز خودتان را پیدا کنید.

شما باید بتوانید نیاز های خودتان را پیدا کنید و در نهایت بتوانید سرویس مناسب را انتخاب کنید؛ اما معیارهای اساسی برای انتخاب VPS برایتان در ادامه آورده ایم.

میزان حافظه RAM

باید فعالیتی که روی VPS می کنید را مشخص کنید و براساس این فعالیت، میزان حافظه مورد نیاز را تعیین کنید.

میزان حافظه رم اساسی ترین فاکتور در انتخاب VPS مناسب است و نیز اساسی ترین فاکتور در تعیین قیمت VPS !

میزان HDD

میزان HDD همان فضای ذخیره سازی مورد نیاز شماست که باز هم به فعالیت شما بستگی دارد. این فضای ذخیره در سرویس های مختلف به صورت های حداقلی ارائه شده است که شما می توانید از شرکت ارائه دهنده خودتان میزان مورد نیازتان را تقاضا کنید تا در اختیار شما قرار بگیرد.

پردازنده یا همان CPU

زمانی که VPS خریداری می کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که پردازنده ای که مجازی ساز ها در اختیار شما قرار می دهند، از پردازنده های سرور های فیزیکی است و در نتیجه شما برای آن که به اهدافتان برسید در انتخاب پردازشگر و نیز تعداد آن دقت کافی داشته باشید.

انتخاب موقعیت جغرافیایی درست دیتاسنتر

عوامل مختلفی می توانند در انتخاب لوکیشن دیتاسنتر موثر باشند؛ پس این عوامل را در نظر بگیرید و در نهایت بهترین موقعیت جغرافیایی را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید.

چگونه بهترین سرورمجازی را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک سرور مجازی باید با توجه به نیاز ها و ارزیابی هدف و خواسته ها انجام شود. هنگام انتخاب نوع سرور مجازی، قیمت یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود.

قبل از خرید سرور مجازی به‌طور کامل از انواع آن اطلاعاتی داشته باشید برای مثال اگر چیزی در مورد سرورها نمی‌دانید و ترجیح می‌دهید روی سایر عناصر سازمان خود تمرکز کنید، ممکن است یک هاست مدیریت‌ شده برای شما مناسب باشد. ازطرف دیگر، اگر می‌خواهید تغییرات دلخواه خود را در سرور انجام دهید، سرور مجازی با دسترسی روت میتواند برای شما مناسب باشد.

هنگام انتخاب سرور مجازی برای شما، بررسی در دسترس بودن و کارایی سرور نیز ضروری است به موقعیت مکانی همان‌ طور که بالاتر اشاره کردیم توجه داشته باشید.

برای مثال می‌توانید موقعیت میزبانی را داخل ایران و یا خارج از ایران انتخاب کنید بستگی به کاربرد شما و هدف استفاده‌ شما دارد درصورتی‌ که منابع مورد نظر در ایران فیلتر و یا از سمت سرویس‌ دهنده خارجی دسترسی به آی‌پی‌ های ایران محدودیتی داشته باشد بهتر است موقعیت‌ های خارجی را انتخاب کنید.

کیفیت سخت‌ افزاری چون ظرفیت، حافظه، رم، نوع هارد و پردازنده در کارایی سرور و عملکرد میزبانی تأثیردارد سعی کنید بهترین انتخاب را متناسب با نیازتان داشته باشید. همچنین از اثر گذاری سیستم‌ عامل‌ های سرور مجازی غافل نشوید که محبوب‌ ترین آن‌ ها ویندوز و لینوکس است. هر کدام مزایا و کارایی خود را دارند.

برای مثال نسخه سرور ویندوز در پشتیبانی از سخت‌ افزار قدرتمند بسیار خوب است از آنجایی‌ که لینوکس یک پلتفرم منبع باز به شمار می‌رود، در مقایسه با سیستم‌ عامل‌ های دیگر توزیع بیشتری را به خود اختصاص داده است و منعطف‌ تر است. بنابراین با توجه به ویژگی هر کدام انتخاب باید مطابق فعالیتتان باشد.

دیتاسنتر مناسب برای VPS چیست؟

مواردی که در انتخاب دیتاسنتر VPS باید در نظر داشته باشید، موارد زیر است:

  • امنیت شبکه دیتاسنتر

امنیت یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دیتاسنتر است و برخی از دیتاسنترها امنیت بالاتری نسبت به دیگر دیتاسنتر ها دارند، مانند دیتاسنتر .OVH

  • لوکیشن دیتاسنتر

گفتیم که انتخاب موقعیت جغرافیایی VPS مناسب، به نیاز شما بستگی دارد که یکی از معیارهایی که در انتخاب موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر می تواند موثر باشد، میزان ترافیک کاربران است که از کدام موقعیت جغرافیایی باشد.

  • امکان پشتیبانی از ترافیک Warez

ترافیک وارز (Warez) به ترافیک های غیراستانداردی گفته می شود که شامل ترافیک های برنامه کرک شده یا ترافیک های تست نفوذ می شود.

اگر شما در زمان کار کردنتان نیاز به ترافیک های وارز دارید، حتما در نظر داشته باشید که دیتاسنتر از این ترافیک ها پشتیبانی کند.

انتخاب بهترین سرور مجازی

انتخاب بهترین VPS ؛ بهترین سرور مجازی چیست؟

اگر می خواهید vps خریداری کنید، قطعا می خواهید تا بهترین را خریداری کنید، اما باید بدانید که این بهترین برای همه یکسان نیست و شما باید با توجه به شرایط و نیازهای خودتان بهترین خودتان را انتخاب کنید که موارد زیر می تواند در انتخاب بهترین VPS به شما کمک کند.

  • امکاناتی که انتظار دارید و منابعی که نیاز دارید را مشخص کنید
  • سابقه شرکتی که قرار است از آن خدمات سرور دریافت کنید، بررسی کنید
  • پشتیبانی عامل بسیار مهمی است که حتما به آن توجه کنید
  • تعیین کنید که سرور ایرانی می خواهید یا خارجی؛ لوکیشن مورد نیازتان را تعیین کنید
  • امنیت بسیار مهم است؛ سابقه دیتاسنتر را از جنبه امنیت بررسی کنید

چرا سرور مجازی آسام سرور را انتخاب کنیم؟

ما دلایل زیادی برای این سوال داریم که در این بخش پاسخ می دهیم.

  •       چون نیازی نیست به لینوکس مسلط باشید!

پس از آن که vps خریداری کردید، نیاز است تا سیستم عامل مناسبی را نصب کنید. نرم افزار پیشنهادی معمولا لینوکس است که تنها یک نسخه نیست و شما برای انتخاب یک نسخه از لینوکس باید تحقیق بسیاری انجام دهید.

پس از آن که نسخه لینوکس خودتان را انتخاب کردید، زمان نصب آن بر روی سرور مجازی می رسد و بعد باید کارهای کانفینگ فایروال و مسدود کردن دسترسی غیرمجاز به سرور را انجام دهید. اما تمامی این یک تخصص هستند و نیازی نیست که شما زمان بگذارید تا این موارد را یاد بگیرید؛ بهتر است تمامی این موارد را به متخصصان ما در آسام سرور بسپارید.

  •       کار با فریم ورک ها را فراموش کنید

بگذارید تا یک مثال برایتان بزنیم. تصور کنید که برنامه ای را با فریم ورک لاوراول نوشته اید. همانطور که می دانید برای اجرای آن نیاز به نصب nmp و composer روی سرور دارید؛ اما تنها این نیست و شما باید PHP و احتمالا Apache را نصب و نیز کانفینگ کنید.

می دانید که این مسیر تا چه اندازه پر دردسر است! اما این مسیر پردردسر محدود به فریم لاراول نیست و فریم ورک های دیگر نیز این مراحل را دارند.

شما می توانید این مراحل را به ما بسپارید تا ما این خدمات را برای شما انجام دهیم و شما تنها از توسعه و پیشرفت کارتان لذت ببرید!

  •       ما مانند یک ناجی، مشکلات سایت شما را برطرف می کنیم

سایت و نگهداری آن کار راحتی نیست و گاهی اوقات مشکلاتی پیش می آید که خارج از تخصص و دانش کاربران است؛ در این شرایط می توانید هم از مزایای vps بهره مند شوید و هم بدون نگرانی از مشکلات پیش آمده، به کارتان ادامه دهید.

  •       تغییرات مورد نیازتان را بدون خارج شدن دسترسی سایت انجام دهید

تغییر سورس و ری استارت سرور، سایت را برای مدت کوتاهی از دسترس کاربران خارج می کند و این باعث می شود که بسیاری از مشتریان جدید شما، در تلاش های مکرر از ورود به سایت شما ناامید شوند و چنین چیزی اصلا به نفع کسب و کار شما نیست!

اما می توانید این اطمینان را داشته باشید که در آسام سرور سایت شما بدون خارج شدن از دسترسی، تغییرات اعمال شده را خواهد پذیرفت.

  •       یک متخصص هر زمان همراه شماست

یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی! کافیست تا با یک اشتباه پاک کردن یا یک دستور اشتباه، سایت شما از دسترس خارج شود یا دیتابیس سایتتان به خطر بیوفتد. چنین اتفاق تلخی، ممکن است منجر به این شود تا دوباره از صفر شروع کنید؛ اما نگران نباشید متخصصان ما آماده هستند تا در کنار شما باشند و از داده های شما صیانت کنند.

  •       در چشم برهم زدنی می توانید منابع خودتان را ارتقا دهید

امکان دارد ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند و شما مجبور به ارتقای منابع خودتان باشید.

ما در آسام سرور این امکان را فراهم کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی منابع سایت خودتان را ارتقا دهید و پاسخ سریع و آنی دریافت کنید.

  •       امنیت vps شما شوخی بردار نیست!

می دانید که امنیت در کار شما بسیار اهمیت دارد و شما باید سطح دسترسی کاربران را به صورت اصولی و درست تنظیم کنید.

فراموش نکنید که امنیت دیتابیس ها و وب سرورها باید تامین گردد. اگر شما زمان کافی برای این کارها ندارید و یا دانش کافی را در این زمینه ندارید، می توانید روی پشتیبانی متخصصان ما حساب کنید.

  •       مانیتورینگ را فراموش نکنید

راه اندازی مانیتورینگ به شما کمک می کند تا بدانید که از چه میزان cpu خودتان استفاده می کنید یا چقدر رم دارید و مصرف ماهانه خودتان را برآورد کنید.

ما در آسام سرور می توانیم این خدمات را برای شما ارائه کنیم.

خدمات اضافی سرور شامل چه مواردی می شود؟

VPS هایی که توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، عرضه می شوند، به صورت مدیریت شده و مدیریت نشده هستند به نحوی که کاربر باید خودش تمامی امور راه اندازی را انجام دهد.

 تنها وظیفه شرکت ارائه دهنده، این است که سرور با منابع مورد نظر شما و پکیج انتخابی شما ایجاد کند و بر روی آن سیستم عامل مورد نظر شما را نصب کند و در نهایت با ایجاد یک IP اختصاصی، دسترسی شما را روی آن تنظیم کند.

در صورتی که هرگونه نصب سرویس یا پنل مانند سی پنل، پلسک، دایرکت ادمین و وب سایت پنل و… جزو خدمات مورد انتظار شما باشد، با پرداخت هزینه ای به شرکت ارائه دهنده خدمات، می توانید این خدمات را دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله به صورت کامل در مورد سرورهای مجازی با شما صحبت کردیم و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دادیم.

همانطور که گفتیم، سرور اختصاصی مجازی با امکانات و ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد، محدودیت هایی که در سرویس اشتراکی وجود دارد را کنار می گذارد.

شما می توانید با راه اندازی سریع و امکان مدیریتی که سرور به شما از طریق کنترل پنل می دهد، سرعت وب سایت خودتان را در بستر یک سرویس اختصاصی، آپلود کنید.

اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول:

در سرور ویندوز میتوانید از نسخه های مختلف ویندوز مانند: سرور ویندوز 2019، سرور ویندوز 2016، سرور ویندوز 10 و در سرور لینوکس نیز نسخه های متفاوتی از لینوکس مانند: Debian، Fedora، CentOS و Ubuntu بهره مند شوید

بله میتونید از طریق نرم افزار های مختلفی که برای انواع پلتفرم های نلفن همراه های هوشمند موجود هست استفاده کنید

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

6 دی 1400
ساعد هدایتی

تشکر از مقاله مفید و کاملتون؛ من که به شخصه از سرور مجازی استفاده میکنم راحت میتونم بگم نسبت به هاست و این موارد سرعت بهتری داره و راضی کننده است ولی خب هاست و یا موارد فرعی هم برای سایت های تازه تاسیس شده مناسبت تره و خرید سرور مجازی برای این مدل سایت ها زیاد جالب نیست و یجورایی هزینه اضافی میشه 🤔

6 دی 1400
دلارام

بالاخره یه تعریف درست و حسابی از تفاوت VDS پیدا کردن بعد از چند ساعت تشکرمندم 👌😐😐

17 بهمن 1400
پانیذ آذری

دیتا سنتر یعنی چه؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    به چه چیزی دیتاسنتر می گویند؟ دیتا سنتر یا مرکز داده به مکانی گفته می‌شود که گروه عظیمی از سرورهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه‌ با استفاده از امکانات زیرساختی و ارتباطی برای رایانش و میزبانی مجموعه‌ بزرگی از داده‌ها، گرد هم آمده‌ باشند. به بیان دیگر، دیتاسنتر محل استقرار تعداد زیادی از سرورهای کامپیوتری است که در کنار یکدیگر و بدون وقفه، امور مربوط به رایانش، ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها را انجام می‌دهند.

17 بهمن 1400
دنیز ورقایی

منظور از سرور مجازی لینوکس چه می باشد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    در اصل Linux VPS مخفف Virtual Private Server است که بر روی سیستم لینوکس اجرا می‌شود. یک virtual private server در حقیقت سرور مجازی است که بر روی یک سرور فیزیکی میزبانی می‌شود. سرور مجازی سروری است که در کامپیوتر میزبان اجرا می‌شود. کامپیوتر میزبان به نوبه خود می‌تواند چند سرور مجازی دیگر را نیز اجرا کند.

17 بهمن 1400
شاهین اجهانی

مجازی سازی یعنی چه؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    مجازی‌ سازی نمونه‌ ای مجازی و دیجیتالی از یک سخت‌ افزار است که کامپیوترهای فیزیکی را به میزبانی برای چندین کامپیوتر مجازی شبیه‌ سازی می‌کند و بر روی یک پارتیشن مجزا از کامپیوتر میزبان خود با قدرت CPU، حافظه، سیستم‌ عامل مانند (ویندوز، لینوکس) و منابع دیگر اجرا می‌ شود. به طور خلاصه استفاده از سخت افزار و منابع سخت افزاری شامل حافظه، پردازنده، دیسک، کارت شبکه و ... در یک سیستم کامپیوتری برای راه اندازی و استفاده (میزبانی) بیش از یک سیستم عامل به صورت همزمان را مجازی سازی می نامیم.

17 بهمن 1400
شیما خدایی

مجازی سازی چه فوایدی دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    1- آماده سازی سریع سرور 2- کاهش هزینه ها 3- جدا سازی برنامه ها وسرویس ها 4- کاهش وابستگی به سخت افزار ها

17 بهمن 1400
محمد غلامی

VDS مخفف چیست؟ و به چه معناست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    واژه ی VDS مخفف عبارت Virtual dedicated Server به معنای سرور مجازی اختصاصی است که معمولا به سرور نیمه اختصاصی معروف است.این سرور با استفاده از یک نرم افزار مجازی سازی که یک سرور فیزیکی را به چند سرور تقسیم می کند ساخته شده و شما می توانید به یک پلتفرم قوی با امنیت بالا دسترسی داشته باشید.

17 بهمن 1400
زهرا جان فشان

vps مخفف چیست؟ و به چه معناست ؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    در واقع VPS مخفف شده ی عبارت Virtual private server استVPS . یک سرور مجازی است که مشابه سرور اختصاصی است با این تفاوت که چند سرور مجازی روی یک سرور فیزیکی قرار می گیرند و شما می توانید به دلخواه خودتان قسمت های آن را پیکربندی نموده و آن را سفارشی سازی کنید.

17 بهمن 1400
نازنین مسلم پور

تفاوت بین سرور اختصاصی و سرور اشتراکی در چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    به طور خلاصه، سرور مجازی، بر روی یک سرور اشتراکی کار می کند که در کنار سایت های دیگر از وب سایت شما نیز میزبانی می کند. از طرف دیگر، سرور اختصاصی به شما سرور شخصی خودتان را می دهد تا هر کاری که می خواهید با آن انجام دهید.

17 بهمن 1400
مسعود بنان

هاست به چه معناست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هاست به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود.

17 بهمن 1400
علی حق دوست

آیا سرور مجازی بر روی وبسایت تاثیری دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    افراد همواره می‌‌توانند جایگزین‌هایی مناسب برای سرور مجازی پیدا کنند و به جای سرور مجازی، از این جایگزین‌‎ها برای وبسایت خود استفاده کنند. اما استفاده از سرور مجازی برخی مزایای برجسته برای وبسایت شما خواهد داشت که قطعا با آگاهی از آن‌ها، چشم پوشی از اهمیت سرور مجازی برایتان دشوار خواهد بود.

17 بهمن 1400
هادی

از کجا سرور مجازی تهیه کنیم؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    امروزه در بازار هاست و سرور ایران، 5 عدد از شرکت‌های خدماتی توانسته‌اند خود را به برترین‌های حال حاضر بازار تبدیل کنند و مشتریان سابق و فعلی همواره رضایت خود را از خدمات آن‌ها اعلام کرده‌اند.

17 بهمن 1400
امیر ساعدی

آیا مکان سرور بر سئو تاثیر دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هیچ‌کس در مورد تأثیر فعلی مکان سرور بر جنبه‌ای مانند سئو کاملا مطمئن نیست؛ اما اعتقاد بر این است که رتبه بندی SERP وب سایت شما بسته به مکان سرور می تواند تغییر کند. البته هنوز ثابت نشده که موتورهای جستجو لوکیشن سرور را به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در نظر می‌گیرند، ولی به هر حال یک سری شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد آدرس IP یک سایت می‌تواند روی رتبه سایت تاثیر بگذارد.

17 بهمن 1400
پرنیا حق دوست

یک نمونه از تفاوت های هارد HDD و SSD را توضیح دهید؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هاردSSDبه نسل جدیدی از هارد دیسک ها است، اطلاعات را مانند فلش های مموری ذخیره می کند. هارد SSD دارای سلول های حافظه مجزا می باشد که بیت ها را ذخیره کرده به طوری که بلافاصله در دسترس کنترلر قرار می گیرد. اما HDD یک محفظه شامل یک سری صفحات است که توسط یک پوشش فرو مغناطیسی پوشانده شده است. جهت مغناطش نشان‌دهنده تک‌تک بیت‌ها است. داده‌ها به صورت بسیار سریع به کمک یک هد خوانده، نوشته و از یک ناحیه از دیسک به ناحیه دیگر منتقل می شوند. ازآنجایی‌که همه این قطعات مکانیکی هستند، هارد دیسک کندترین و شکننده‌ترین جزهر کامپیوتری است و تفاوت فاحش بین این دو در طریقه‌ی ذخیره و دسترسی به داده‌ها می‌باشد.

17 بهمن 1400
سمیرا قربان زاده

سرعت هارد SSD بیشتر است یا هارد HDD؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سریع‌ترین HDD ها می‌توانند در بهترین حالت به سرعت ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه برسند و سرعت اکثر مدل‌هایی که برای مصرف‌کنندگان و مردم عادی توزیع می‌شود چیزی حدود ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه است.درعوض، سرعت اکثر SSDهای عادی، که خیلی هم ساختار تولیدشان پیچیده و تخصصی نیست، تا ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه هم می‌رسد.

17 بهمن 1400
سیمین ناصری

آیا می توان سرور مجازی رایگان ساخت؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    برای دریافت سرور مجازی رایگان، سایت هایی وجود دارند که این کار را انجام میدهند اما محدودیت هایی مانند عدم نصب برنامه های اضافی دارند و امکان ارائه آنی نیست.

17 بهمن 1400
ساسان منتظری

اگر سرورهای ما به موقعیت بازدیدکنندگان نزدیک باشد تاثیری دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هر چه سرور به موقعیت بازدیدکنندگان نزدیک‌تر باشد، سرعت بارگذاری سایت بیشتر می‌شود. بنابراین با استفاده از سرور ایرانی می‌توانید سرعت بارگذاری سایت را تا چند برابر افزایش دهید و همان طور که می‌دانید این سرعت نقش بسیاری در سئو و بهینه سازی سایت خواهد داشت.

17 بهمن 1400
غزاله باحجب موسوی

سرور ایرانی بهتر است یا خارجی؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    1- با استفاده از سرور ایرانی وابستگی مستقیم به نرخ ارز نخواهید داشت و تغییر قیمت در لحظه اتفاق نمی‌افتد.2- با استفاده از سرور ایرانی لازم نیست نگران تحریم و از بین رفتن اطلاعات سایت‌تان شوید.3- اگر سرور در کشوری باشد که قانون کپی رایت را رعایت می‌کند، در هنگام بارگذاری فایل‌ها و نرم‌افزارها باید مسئله کپی رایت را رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است جریمه شوید.

17 بهمن 1400
مارینا یعقوبی

انواع سرور مجازی و کاربرد آن چیست ؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    1- مدیریت 2- کاربرد 3- مجازی‌ سازی4- موقعیت جغرافیایی 5- سیستم‌ عامل از لحاظ مدیریت: سرور مجازی با دسترسی و بدون دسترسی به روت از لحاظ سیستم‌ عامل: سرور مجازی ویندوز،سرور مجازی لینوکس از لحاظ کاربرد: سرور مجازی ترید، سرور مجازی هاستینگ، سرور مجازی میکروتیک از لحاظ مجازی‌ سازی: XEN,ESXI,OPENVZ,KVM از لحاظ موقعیت جغرافیایی: داخل ایران، خارج از ایران

17 بهمن 1400
ماکان نظم آرا

دیتاسنتر سرور مجازی به چه صورت فعالیت میکند؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    با امکانات و شرایط خاص در جهت نگهداری، ذخیره اطلاعات، پردازش و انتشار داده های سازمان ها، ارگان ها و شرکت های بزرگ و کوچک به صورت متمرکز فعالیت می کند.

17 بهمن 1400
نیما نصیری

دیتاسنتر در کجا قرار دارد و وظیفه آن چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    دیتاسنتر یا مرکز داده به مکانی گفته می‌شود که گروه عظیمی از سرورهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه‌ با استفاده از امکانات زیرساختی و ارتباطی برای رایانش و میزبانی مجموعه‌ بزرگی از داده‌ها، گرد هم آمده‌ باشند.

17 بهمن 1400
مریم کلانتری

مجازی سازی چیست و در چه سیستم هایی اجرا میشود؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    مجازی‌ سازی نمونه‌ای مجازی و دیجیتالی از یک سخت‌ افزار است که کامپیوترهای فیزیکی را به میزبانی برای چندین کامپیوتر مجازی شبیه‌ سازی می‌کند و بر روی یک پارتیشن مجزا از کامپیوتر میزبان خود با قدرت CPU، حافظه، سیستم‌ عامل مانند (ویندوز، لینوکس) و منابع دیگر اجرا می‌ شود.

17 بهمن 1400
مینا حسین پور

وظیفه ی مجازی سازی چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    با کمک مجازی‌سازی می‌ توان چندین سیستم‌ عامل و برنامه‌ های متنوع را روی یک سرور واحد اجرا کرد و حداکثر بهره‌ وری را با هزینه‌ ای مقرون‌ به‌ صرفه داشت.

17 بهمن 1400
شادی محسنی نیا

تفاوت VPS یا VDS در چیست وکدام بهتر است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    VDS به دلیل اختصاصی بودن منابع آن و استفاده نکردن از منابع مشترک به طبع بهتر از VPS می‌باشد در VPS محدودیت‌ هایی چون کاهش عملکردی و تأخیر زمانی روی سرور به دلیل ترکیب منابع ایجاد می‌ شود و اختصاصی بودن منابع VDS سبب افزایش امنیت در سرور می‌ شود. ولی در عمل هیچ تفاوتی بین سرویس های VPS و VDS در شرکت ها وجود ندارد.

17 بهمن 1400
علیرضا بزرگان

تفاوت های سرور مجازی با سرور اختصاصی در چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی گران‌ قیمت‌ تر است. سرور اختصاصی در مقایسه با سرور مجازی از لحاظ امنیتی و خطراتی چون ویروس و هک شدن اطلاعات و سایر موارد بهتر است چون سایت شما به‌صورت اختصاصی و تنها سایت موجود در سرور است که این امکان در سرور مجازی به دلیل اشتراکی بودن منابع وجود ندارد و به همین دلیل سرور اختصاصی مطمئن‌ تر است. در سرور اختصاصی سرعت و عملکرد به خاطر در اختیار داشتن تمام منابع سرور از سرور مجازی بیشتر است .در سرور مجازی امکان ارتقا و افزایش منابع با درخواست ذخیره‌سازی و حافظه بیشتر از میزبان خود وجود دارد اما مقیاس‌ بندی یک سرور فیزیکی اختصاصی سخت‌ تر است اگر کسب‌ و کار شما رشد کند؛ ممکن است مستلزم انتقال به یک سرور بزرگ‌ تر باشد؛ نه گسترش منابعی که از قبل دارید. درنتیجه سرور مجازی منعطف‌ تر از سرور اختصاصی می‌ باشد. در سرور اختصاصی نیاز به فرد متخصص با دانش فنی جهت پشتیبانی و مدیریت سرور وجود دارد اما مدیریت سرور مجازی راحت‌ تر است اما امکان دسترسی به تنظیمات سرور و تغییر کلی مطابق نیاز در سرور مجازی کمتر است.

17 بهمن 1400
فاتح حاتمی

چرا سرور اختصاصی مطمئن تر است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    از لحاظ امنیتی و خطراتی چون ویروس و هک شدن اطلاعات و سایر بهتر عمل میکند و سایت شما به‌صورت اختصاصی و تنها سایت موجود در سرور است. موقعیت مکانی در انتخاب سرور مجازی چه تاثیری دارد؟ انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی که فاصله‌ی فیزیکی کمتری با شما و موقعیت شما دارد؛ در سرعت عملکرد، انتقال و اتصال داده‌ها تأثیر گذار است. اگر از سرور مجازی به عنوان میزبانی سایتتان استفاده می کنید؛ موقعیت مکانی در بارگیری وب سایت مؤثر است. جایی که داده‌های شما ذخیره می‌شود بر سطح حریم خصوصی و قوانین و مقرراتی که تحت آن قرار خواهید گرفت تأثیر می‌گذارد.

17 بهمن 1400
سامان

هنگام انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی به چه نکاتی بایستی توجه کرد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هنگام انتخاب موقعیت مکانی سرور مجازی به امنیت و ایمنی سرور فیزیکی مرکز داده‌ای سرور شما در آن قرار دارد، دقت کنید که در مکانی باشد که از لحاظ خطرات بلایای طبیعی ریسک کمتری داشته باشد و دارای زیرساخت‌هایی برای مقاومت و جلوگیری از هرگونه قطع برق یا مشکلات اتصال باشد.

17 بهمن 1400
پرویز محمودی

هارد SSD و HDD چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    SSD اطلاعات را مانند فلش های مموری ذخیره می کند، دارای سلول های حافظه مجزا می باشد که بیت ها را ذخیره کرده به نحوی که بلافاصله در دسترس کنترلر قرار می گیرد. یک محفظه شامل یک سری صفحات است که توسط یک پوشش فرو مغناطیسی پوشانده شده است. جهت مغناطش نشان‌دهنده تک‌تک بیت‌ها است.

17 بهمن 1400
هاله سالک

چرا SSD ها محبوب و از هارددیسک ها جلوترند؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    به خاطر سرعت آن‌هاست. SSD ها از هارددیسک‌ها پیشی می‌گیرند، زیرا از مدار الکتریکی استفاده می‌کنند و هیچ قطعه متحرک فیزیکی ندارند. این منجر به زمان‌های انتظار کوتاه‌تر در هنگام راه‌اندازی می‌شود و تأخیر کمتری هنگام باز کردن، جابجایی برنامه‌های حجیم (نظیر فیلم‌ها) یا انجام کارهای محاسباتی سنگین ایجاد می‌کند.

17 بهمن 1400
ساینا جباری

تفاوت بین HDD و SSD در چیست ؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    HDD ها ظرفیت بیشتری نسبت به SSDها ارائه می‌دهند. HDD ارزان‌قیمت‌تر از SSD ها هستند.

17 بهمن 1400
حمیدرضا تولیدی

بین هاست یا سرور مجازی ، انتخاب کدام بهتر است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سرور مجازی به دلیل داشتن فضای ذخیره سازی و پهنای باند بیشتر، هزینه ی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی دارد. سرور مجازی تقریباً همیشه سریع‌تر از هاست اشتراکی است زیرا کاربران شما مجبور نیستند برای دسترسی به بازدیدکنندگان سایت شما در صف قرار بگیرند. همچنین، در هاست به دلیل اشتراکی بودن میزبانی و منابع اگر سایت‌های دیگر بیش‌ازحد پهنای باند مشترک را مصرف کنند، ممکن است وب‌سایت شما کند شود. این امر به‌ویژه درصورتی‌که سایت شما دارای ترافیک بالایی باشد بسیار مهم است. می‌توانید با استفاده از VPS از این مشکل جلوگیری کنید، زیرا سرورهای پارتیشن‌بندی شده اطمینان حاصل می‌کنند که هر وب‌سایت مطابق با آن کار می‌کند.

17 بهمن 1400
پوریا رستمی

امنیت در فضای اشتراکی چگونه است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    امنیت فاکتور مهمی در انتخاب شما است که با میزبانی اشتراکی، شما اساساً فضا را با سایر کاربران در سرور به اشتراک می‌گذارید. میزبانی سرور مجازی بسیار پایدارتر و ایمن‌تر است. ممکن است سایت شما در صورت بروز خطا در سایت دیگری تحت تاثیر قرار گیرد.

17 بهمن 1400
همایون پرهیزگار

وظیفه میزبانی سرور مجازی چیست و چه کاری انجام میدهد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    میزبانی سرور مجازی به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و نرم‌افزارها را سفارشی و پیکربندی کنید تا عملکرد وب‌سایت خود را افزایش دهید، دسترسی روت را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد قسمت روت سرور را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید؛ و در مقابل سرور مجازی ،میزبانی و مدیریت در هاست بسیار آسان‌ تر ولی فاقد آزادی عمل در این زمینه‌ ها است. استفاده از یک کنترل پنل در میزبانی مشترک شما را فقط به تنظیمات سرور استاندارد محدود می‌کند.

17 بهمن 1400
ناصر دولت آبادی

چگونه بهترین سرور مجازی را انتخاب کنیم؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    انتخاب یک سرور مجازی باید با توجه به نیاز ها و ارزیابی هدف و خواسته ها انجام شود. هنگام انتخاب نوع سرور مجازی، قیمت یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود. قبل از خرید سرور مجازی به‌طور کامل از انواع آن اطلاعاتی داشته باشید . اگر می‌خواهید تغییرات دلخواه خود را در سرور انجام دهید؛سرور مجازی با دسترسی روت میتواند برای شما مناسب باشد. هنگام انتخاب سرور مجازی برای شما، بررسی در دسترس بودن و کارایی سرور نیز ضروری است به موقعیت مکانی همان‌ طور که بالاتر اشاره کردیم توجه داشته باشید. کیفیت سخت‌ افزاری چون ظرفیت، حافظه، رم، نوع هارد و پردازنده در کارایی سرور و عملکرد میزبانی تأثیردارد سعی کنید بهترین انتخاب را متناسب با نیاز تان داشته باشید. همچنین از اثر گذاری سیستم‌ عامل‌ های سرور مجازی غافل نشوید که محبوب‌ ترین آن‌ ها ویندوز و لینوکس می‌ باشد.

17 بهمن 1400
ماهان اصغری

ویژگی سرور ویندوز و لینوکس؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سرور ویندوز در پشتیبانی از سخت‌ افزار قدرتمند بسیار خوب می‌ باشد از آنجایی‌ که لینوکس یک پلتفرم منبع باز به شمار می‌رود، در مقایسه با سیستم‌ عامل‌ های دیگر توزیع بیشتری را به خود اختصاص داده است و منعطف‌ تر است.

17 بهمن 1400
حسن پورقاسمی

سرور مجازی چه ویژگی هایی دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سرور مجازی یا vps به معنای یک رایانه مجازی در دیتا سنتر میباشد که کل شبانه روز روشن و اینترنت پرسرعت دارد سرور مجازی در واقعیت یک رایانه مجازی با اینترنت پر سرعت و همیشه آنلاین در دیتا سنتر است سرور مجازی اقسام زیادی متناسب با کارایی خود دارد که میتواند برای آینده ی شغلی شما کارآمد باشد.

17 بهمن 1400
محمود نظامی

سهل انگاری در زمینه انتخاب سرور مجازی چه پیامدی دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    به دلیل اینکه آگاهی بیشتر شما در زمینه سرور مجازی بسیار مهم و مفید در انتخاب سرور شما خواهد بود و بی توجهی و سهل انگاری در این مورد می تواند زیان مالی بسیاری در زندگی شخصی و شغلی شما داشته باشد ما برای جلوگیری از این ضررو زیان ها برای شما راه حل هایی داریم پس لطفا با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

17 بهمن 1400
سونا همدانی

چرا سرور های مجازی مهم است؟ و به چند دسته تقسیم میشوند ؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    از آنجایی که آگاهی در مورد سرور های مجازی بسیار حائز اهمیت است باید در انتخاب آنها توجه بیشتری کرد سرور های مجازی را به پنج دسته، مدیریت، کاربرد، مجازی سازی، موقعیت جغرافیایی، سیستم عامل تقسیم میکنیم ار لحاظ مدیریت سرور مجازی با دسترسی و بدون دسترسی به روت است. از لحاظ سیستم عامل سرور مجازی ویندوز، سرور مجازی لینوکس است از لحاظ کاربرد سرور مجازی ترید، سرور مجازی هاستینگ، سرور مجازی میکروتیک از لحاظ مجازی سازی xen,esxi,openvz,kvm از لحاظ موقعیت جغرافیایی داخل ایران و خارج ایران استفاده میشود

17 بهمن 1400
صنم مهدی پور

سوالی پیش اومده که xen,esxi,openvz,kvm به چه معناست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    مجازی سازی را به طور همزمان میتوان روی سیستم عاملی راه اندازی کرد که آن شامل (رم سی پی یو و هارد و همچنان پهنای باند است) که توسط رایانه های بزرگ میباشد.

17 بهمن 1400
حامد تقوی

کاربرد دیتا سنتر و فعالیت آن چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    دیتاسنتر یکی از حیاتی ترین مراکز فیزیکی در جهان میباشد، که از امکانات و از شرایط خاصی برخوردار بوده و در جهت نگهداری و ذخیره اطلاعات فعالیت دارد کار او پردازش و انتشار داده های سازمان ها، ارگان ها و شرکت های بزرگ و کوچک به صورت متمرکز است.

17 بهمن 1400
پریسا بریدی

مفهوم نرم افزار مجازی در مجازی سازی یعنی چی؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    مجازی سازی نمونه ای از یک سخت افزار است که کامپیوتر های فیزیکی را به میزبانی برای چندین کامپیوتر شبیه سازی میکند و بر روی یک پارتیشن مجزا حافظه ، سیستم عامل مانند ( ویندوز، لینوکس) و منابع دیگر اجرا میشود.

17 بهمن 1400
ثنا سلطانی

مفهوم کلی نرم افزار مجازی سازی چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    مجازی‌سازی فناوری است که به شما این امکان را می‌دهد با استفاده از منابع دقیق که به طور سنتی به سخت‌افزار متصل هستند، خدمات مفید فناوری اطلاعات ایجاد کنید و به شما امکان می دهد با توزیع قابلیت های یک ماشین فیزیکی بین بسیاری از کاربران یا محیط ها، از ظرفیت کامل یک ماشین فیزیکی استفاده کنید به این ترتیب، سرور به عنوان یک کل میتواند از راه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و فقط به یک برنامه یا وظیفه اختصاص داده شود.

17 بهمن 1400
سبحان

چه تفاوتی بین vds یا vps است و کدام برای استفاده بهتر است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    vds به دلیل اینکه منابع آن اختصاصی و از منابع مشترک استفاده میکنند به مراتب از vps استفاده میشود چون vps محدودیت هایی از جمله تاخیر زمانی روی سرور و اختصاصی بودن منابع vds باعث افزایش امنیت سرور میشود اما لازم به توضیح است در عمل بین سرویس های vps و vds در مراکز و شرکت ها تفاوتی وجود ندارد

17 بهمن 1400
حمید کمالی

سرور های مجازی با سرور های اختصاصی چه تفاوتی دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    سرور اختصاصی را میتوان یک سرور با امنیت بالا تعریف کرد چون این سرور از لحاظ امنیتی و خطرات ویروسی شدن، هک شدن اطلاعات تضمین خاطر میکند زیرا این سرور تنها سرور موجود در سایت است همچنین سرور اختصاصی از سرعت و عملکرد بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل سرور اختصاصی مطمئن تر و ایمن تر از سرور مجازی است.

17 بهمن 1400
هانیه شرقی

موقعیت مکانی چه تاثیری در انتخاب سرور مجازی دارد؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    در ایران به دلیل شرایط تحریم هایی که وجود دارد باید در انتخاب سرور باید دقت زیادی کرد موقعیت جغرافیایی، بازار های مالی و بین المللی صرافی ها و ترید کردن بسیار حائز اهمیت است.

17 بهمن 1400
فرخ پویافر

تاثیر موقعیت مکانی در سئو وب سایت چگونه است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    شما به عنوان صاحب یک سایت باید در نظر داشته باشید که بازدید کننده انتظار را دوست ندارد! و اگر بیشتر از 3 دقیقه بارگیری سایت طول بکشد برای او خسته کننده میشود پس موقعیت مکانی در سایتتان موثر است.

17 بهمن 1400
میلاد امینی

شرایط وبمستر در سرور مجازی چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    اگر در سایتتان از سرور مجازی استفاده می کنید باید سئو کردن برایتان مهم باشد چون سرور بر سئو موضوعی بسیار مهم است نمیتوان در مورد تاثیر فعلی مکان سرور مطمئن شد اما اعتقاد بر این است که رتبه بندی serp وب سایت شما بسته به مکان سرور می تواند تغییر کند.

17 بهمن 1400
هاتف غلامی پور

هارد ssd یا hdd یعنی چی؟ وظیفه ی آنها چیست؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    هارد SSD که نسل جدیدی از هارد دیسک ها است اطلاعات را مانند فلش های مموری ذخیره میکند، هارد ssd دارای سلول های حافظه مجزا می باشد که بیت ها را ذخیره کرده به نحوی که بلافاصله در دسترس کنترلر قرار می گیرد. اما HDD یک محفظه شامل یک سری صفحات است که توسط یک پوشش فرو مغناطیسی پوشانده شده است. جهت مغناطش نشان‌دهنده تک‌تک بیت‌ها است. داده‌ها به صورت بسیار سریع به کمک یک هد خوانده، نوشته و از یک ناحیه از دیسک به ناحیه دیگر منتقل می شوند. ازآنجایی‌که همه این قطعات مکانیکی هستند، هارد دیسک کندترین و شکننده‌ترین جزء هر کامپیوتری است و تفاوت فاحش بین این دو در طریقه‌ی ذخیره و دسترسی به داده‌ها می‌باشد.

17 بهمن 1400
سام یوسفی

چه عاملی درایوهای ssd را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    عاملی که درایوهای SSD را به یک انتخاب محبوب تبدیل می‌کند سرعت آن‌هاست که در سراسر برد، SSD ها از هارددیسک‌ها پیشی می‌گیرند، زیرا از مدار الکتریکی استفاده می‌کنند و هیچ قطعه متحرک فیزیکی ندارند. این منجر به زمان‌های انتظار کوتاه‌تر در هنگام راه‌اندازی می‌شود و تأخیر کمتری هنگام باز کردن، جابجایی برنامه‌های حجیم (نظیر فیلم‌ها) یا انجام کارهای محاسباتی سنگین ایجاد می‌کند و اغلب در لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند زیرا آن‌ها غیر مکانیکی هستند.

17 بهمن 1400
حسام سلیقه دار

کدام درایو ها در هارد ssd انرژی کمتری مصرف می کنند؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    در هارد ssdوhdd همچنین درایوهای SSD معمولاً انرژی کمتری مصرف می‌کنند و باعث عمر باتری طولانی‌تر می‌شوند، زیرا دسترسی به داده‌ها بسیار سریع‌تر است و دستگاه اغلب بی‌کار است. HDD هارد ها با دیسک‌های چرخان خود هنگام راه‌اندازی به انرژی بیشتری بیشتری نسبت به SSD نیاز دارند.

17 بهمن 1400
وحید حاتملو

ظرفیت hdd نسبت به ssd چگونه است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    وقتی صحبت از ظرفیت به میان می‌آید، HDD ها ظرفیت بیشتری نسبت به SSDها ارائه می‌دهند و ارزان‌قیمت‌تر از SSD ها هستند. اگر به دنبال راهی ارزان برای ذخیره‌سازی فایل‌ها هستید، هنوز هم می‌توانید با هارددیسک‌ها به میزان قابل‌توجهی دست پیدا کنید. آن‌ها تعداد زیادی ترابایت را باقیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌دهند؛ اما برای درایو اصلی خود (سیستم‌عامل، برنامه‌های کاربردی و فایل‌های پرکاربرد)، باید به یک SSD ارتقا دهید، زیرا سرعت‌های فوق‌العاده بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهد.

17 بهمن 1400
پرستو قربانی

کدام هارد دیسک قابل اعتماد تر است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    لازم به ذکر است SSD ها قابل‌اعتمادتر از HDD ها هستند به این دلیل که بدون حرکت بودن SSD ها که تابعی از نداشتن قطعات متحرک آن است تحت تأثیر لرزش یا مسائل حرارتی مربوطه قرار نمی‌گیرند و امکان خرابی در آن‌ها کمتر است.

17 بهمن 1400
امین مختاری پور

چگونه بفهمیم که بهترین سرور مجازی کدام است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    انتخاب یک سرور مجازی باید با توجه به نیاز ها و ارزیابی هدف و خواسته ها انجام شود. هنگام انتخاب نوع سرور مجازی، قیمت یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود. قبل از خرید سرور مجازی به‌طور کامل از انواع آن اطلاعاتی داشته باشید برای مثال اگر چیزی در مورد سرورها نمی‌دانید و ترجیح می‌دهید روی سایر عناصر سازمان خود تمرکز کنید، ممکن است یک هاست مدیریت‌ شده برای شما مناسب باشد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید تغییرات دلخواه خود را در سرور انجام دهید؛سرور مجازی با دسترسی روت میتواند برای شما مناسب باشد. هنگام انتخاب سرور مجازی برای شما، بررسی در دسترس بودن و کارایی سرور نیز ضروری است به موقعیت مکانی همان‌ طور که بالاتر اشاره کردیم توجه داشته باشید.

17 بهمن 1400
سارا بی نیاز

چرا به پشتیبانی سرور مجازی نیاز است؟

    17 بهمن 1400
    مهدی حسین پور

    برای حفظ عملکرد سرورهای مجازی بهتر است به جای صرف هزینه سنگین برای تعمیرات و از دست رفتن اطلاعات و از دور خارج شدن سرویس، می‌توان با هزینه‌ای اندک و با بازدید دوره‌ای توسط متخصصان شبکه، از وقوع حوادث جدی جلوگیری کرده و در صورت بروز ایراد به سرعت آن را برطرف کنند.

24 مرداد 1401
جاوید

من میخوام یه سرور مجازی تهیه کنم و توسط یه روتر مجازی بتونیم بهش وصل بشیم اینکه ریموت کنیم با پی سی خیلی سخته ولی میخوایم بتونیم با گوشی و بقیه کامپیوتر های خانه به اون وصل شیم . ایا این امکانش هست؟

11 آبان 1401
khald

نرم افزار های سنگین و محاسبات پیچیده چطوره .مثلا نرم افزار متلب برای شبیه سازی

    11 آبان 1401
    توحید عزیززاده

    نسبت به سخت افزاری که تهیه میکنید به خصوص رم میتونه براتون تو سرعت محاسبات کمک کند.

28 بهمن 1401
علی وزیری

ببخشید من میخواستم توی یه سایتی یک اکانت بسازم ولی این سایت به شدت فیلترینگ روش زیاده و از اون طرف ایران هم بن هستش به شدت در حدی که حتی با وی پی ان خوب همه قابلیت ریجیستر نداره و سریع ایپی اصلیو تشخیص میده و بن میکنه میخواستم ببینم اگر سرور مجازی ترکیه یا هر کشور دیگه ای رو تهیه کنم امکان اینکه با اون بتونم تو اون سایت اکانت رو بسازم و ازش استفاده کنم هست؟

    1 اسفند 1401
    مارال آزاد

    شما باید بررسی کنین سایت مورد نظرتون تو کدوم کشور بدون محدودیت هست و نسبت به اون میتونین سرور مجازی همون کشور رو تهیه کنین و با خرید سرور مجازی ای پی شما ثابت هست و میتونید از اون سایت استفاده کنید.

14 فروردین 1402
Sanaz

از توضیح جامع و مناسب شما سپاسگزارم

    15 فروردین 1402
    المیرا شرقی

    ساناز عزیز ممنونیم بابت وقتی که گذاشتی.

13 خرداد 1402
میثم

سلام، ممنون بابت مقاله خوبتون. به نظر شما برای تست عملکرد سرور مجازی، خرید VPS یک روزه ایده خوبیه؟

    13 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دوست عزیز🙏 اکثر ارائه دهنده ها به خاطر سوء استفاده از آی پی ثاپت یک روزه و فعالیت های اسپم کاربران از ارائه VPS یک روزه منصرف شدن. ولی اگ شما قصدتون تست و اطمینان از عملکرد سرور مجازی های شرکت هست، بهتره به جای VPS یک روزه یک سرور مجازی ارزان و متناسب با نیاز خودتون تهیه کنید و عملکردش رو تست کنید. مطمئن باشید اگه به خاطر عملکرد و سرعت پایین یا هر ضعف دیگر سرور مجازی، خواستید سفارش رو لغو کنید و هزینه رو پس بگیرید، پشتیبانی با دقت دلایل رو بررسی میکنه و در صورت تایید، پروسه لغو به طور کامل انجام میشه.

23 خرداد 1402
Lonliest

برای فعالیت توی اپلیکیشن هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام که درآمدزایی هم حساب میشه و در حال حاضر با IP ایران قابل دسترسی نیست، VPN به صرفه تره یا VPS یا VDS؟

    24 خرداد 1402
    المیرا شرقی

    سلام دوست عزیز وقتتون بخیر باشه. توصیه ما استفاده از vps هست. چون پایداری بیشتری داره و با دادن ip ثابت همیشگی، امکان بلاک و ریپورت شدن شما را کم می کنه و از طرف دیگه می تونید برای اهداف و درامد زایی های دیگه ای هم ازش استفاده کنید.

3 مهر 1402
جواد امین

سلام وقت بخیر من بخاطر ترید سرور مجازی میخرم. از سرورم راضی نیستم. میخوام سرورمو تغییر بدم سوال 1 با تغییر سرور ,IP ثابت من هم تغییر میکنه. این تغییر باعث نمیشه که صرافی های بین المللی که ما رو تحریم کردند متوجه بشند ما از سرور استفاده میکنیم و حسابمون رو بلوکه کنند؟ سوال ۲ سروری که شما پیشنهاد میدید برای استفاده در کار ترید چی هست؟ ممنون

    4 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام وقت بخیر. اگ می خواید به جای نگرانی در مورد بلاک شدن حساب یا سرعت کند در ثبت معاملات، روی استراتژی ها و هدفتون تمرکز کنید، سرور مجازی بهترین گزینه ای که می تونید انتخاب کنید. اینکه صاحب یک آی پی ثابت خارجی میشید و قرار نیست با قطع و وصلی های اینترنت، نگران شناسایی آی پی اصلی خودتون باشید، امتیازیه که با ترید از طریق سرور مجازی نصیبتون میشه. برای انتخاب یک سرور مناسب برای ترید می تونید به صفحه سرور مجازی ترید ما مراجعه کنید و متناسب با بودجه و نیازتون، یکی از پلن های فوق العاده ای که براتون ارائه دادیم رو انتخاب کنید. با آرزوی موفقیت.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید