شما برای مطالعه این مقاله فقط 9 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-bluestacks
دسته بندی : آموزش شبکه

معرفی نرم افزار Bluestacks

4.5/5 - (21 امتیاز)

با بلواستکس آشنا هستید؟ می دانید اگر نیازمند یک سیستم عامل اندروید روی سیستم قبلی خود باشید و نخواهید هزینه ای برای خرید تبلت یا گوشی جدید بدید؛ چه باید بکنید؟

مانند هر شبیه ساز، BlueStacks یک نسخه مجازی از یک دستگاه اندرویدی ایجاد می کند که در پنجره ای در رایانه شما اجرا می شود. این گوشی دقیقاً شبیه یک دستگاه اندرویدی به نظر نمی رسد، اما به اندازه کافی شبیه صفحه نمایش گوشی است که حتی برای اولین بار هم برای استفاده از آن مشکلی نداشته باشد.

حتی اگر کاربر اندروید هم نباشید روزی کارتان گیر این سیستم عامل خواهد بود؛ در واقع این نرم افزار شبیه سازی است که به کاربران مک و ویندوز اجازه می دهد تقریباً هر برنامه اندرویدی موجود را روی دستگاه های دسکتاپ خود اجرا کنند؛ و بسیاری از مشکلات را به راحتی حل می کند.

بلواستکس با قابلیت شبیه سازی بسیار برای شما کاربران اندروید مفید و کاربردی به شمار می رود به خصوص برای گیمر ها محبوب ترین نرم افزار است.

در این مقاله قصد داریم درباره این نوآوری بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در خصوص معرفی و ویژگی های بلواستکس ارائه دهیم. همراه ما باشید.

BlueStacks چیست؟

BlueStacks مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما امکان می دهد برنامه های اندروید را به راحتی بر روی رایانه ویندوز یا مک اجرا کنید.

این نرم افزار در اصل یک نسخه مجازی از یک دستگاه اندرویدی ایجاد می کند که شباهت زیادی به صفحه نمایش گوشی دارد.

❗توجه: شبیه ساز BlueStacks با حدود 97 درصد از برنامه های موجود در فروشگاه Google Play سازگار است.

در حالی که این شبیه ساز مخصوصاً برای تسهیل بازی ها روی دسکتاپ شما بهینه شده است، به شما امکان می دهد تا بتوانید بسیاری از برنامه های دیگر را اجرا کنید. شما می توانید به کمک این شبیه ساز، بازی ها را به ماوس و کیبورد نیز انجام دهید.

هزاران کاربر از BlueStacks برای اجرای بازی های محبوب مانند PUBG Mobile، ROS و Candy Crush استفاده می کنند. کاربران همچنین از این برای برنامه های پیام رسانی مانند مسنجر، اسنپ چت و غیره استفاده می کنند. جای تعجب نیست که BlueStacks بهترین شبیه ساز اندروید است.

از دیگر ویژگی‌هایی که شبیه‌ساز ارائه می‌کند، می‌توان به قابلیت اجرای چند بازی به صورت همزمان، ترجمه بلادرنگ، ضبط و پخش مجدد اکشن‌ها، پشتیبانی فول اچ‌دی و… اشاره کرد.

BlueStacks با تبلیغ بازی‌ های دیگر، از طریق هزینه‌ های ارجاع و همچنین از طریق تبلیغات ویدیویی درآمد کسب می‌کند.

استفاده از BlueStacks به همین راحتی است. به سادگی نرم افزار دسکتاپ را دانلود کنید، با استفاده از حساب Google خود وارد شوید و سپس بازی هایی را که می خواهید؛ جستجو و دانلود کنید.

BlueStacks یک برنامه ایمن، قابل اعتماد و قانونی است که توسط یک شرکت بزرگ توسعه و تولید شده است. تا زمانی که برنامه را از وب سایت BlueStacks نصب می کنید، نصب و استفاده از آن بی خطر است؛ نصب آن از یک سایت شخص ثالث ممکن است خطر بیشتری داشته باشد. با این حال، برخی از بد افزار ها برنامه های کاربردی ممکن است نصب برنامه را حتی از وب سایت Bluestack مسدود کنند. تا زمانی که در حال نصب برنامه رسمی از Bluestack هستید، ادامه آن بی خطر است.

 

BlueStacks

 

همچنین کاملاً قانونی است اگرچه برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند خلاف این را استدلال کنند، شبیه‌سازها توسط قوانین ایالات متحده محافظت می‌شوند و می‌توانند مانند هر برنامه دیگری اجرا شوند.

به غیر از شبیه ساز دسکتاپ معمولی، BlueStacks همچنین به کاربران اجازه می دهد تا از طریق محصولی به نام BlueStacks X در مرورگر خود بازی کنند.

BlueStacks X نام پروژه سرویس پخش بازی های تلفن همراه بر اساس فناوری ابر ترکیبی است و در حال حاضر در نسخه بتای آن موجود است. این پروژه برای ویندوز 10 و 11، مک، اندروید، iOS، کروم بوک، رزبری پای و حتی برخی از تلویزیون های هوشمند راه اندازی شده است. بازیکنان می توانند از بین بیش از 200 بازی در BlueStacks انتخاب کنند که بیشتر آن‌ها از سبک RPG و استراتژی هستند.

این شرکت اعلام کرد که در آینده بازی های بیشتری از سبک های مختلف اضافه خواهد کرد.

با این حال، در حال حاضر، این نرم افزار در درجه اول برای پخش بازی های اندروید است. این بدان معناست که کاربران می توانند هر بازی اندرویدی موجود را انتخاب کرده و آن را در هر یک از دستگاه ها یا پلتفرم های خود بازی کنند.

در حال حاضر، این تنها دستگاه بازی ابری در بازار است که بازیکنان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای بازی‌های موبایلی را در دستگاه‌های مختلف انجام دهند.

درباره BlueStacks

BlueStacks یک شرکت آمریکایی که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا است؛ در سال 2008 توسط روزن شارما (مدیر عامل)، جی وایشناو و سومان صراف تأسیس شد و محصولات چند پلتفرمی مبتنی بر ابر را توسعه می دهد. برخی از محصولات نرم افزاری محبوب آن‌ها BlueStacks App Player، BlueStacks 2، 3، 4 و 5 و اکنون، BlueStacks X هستند. جدیدترین محصول آن ها، BlueStacks X، توسط now.gg، شرکت خواهر BlueStacks پشتیبانی می شود.

روزن شارما، مدیرعامل BlueStacks، گفت که App Player آن‌ها اخیراً از 1 میلیارد دانلود مادام العمر عبور کرده است و همچنین توانست نزدیک به 50 میلیون دلار بودجه در طول عمر خود جمع آوری کند. از آنجایی که آن‌ها شاهد موفقیت های بزرگ App Player خود بودند، تصمیم گرفتند زمان و پول خود را در BlueStacks X سرمایه گذاری کنند.

علاوه بر این، پخش رایگان بازی های موبایلی قبل از BlueStacks X در بازار موجود نبود که این امر آن‌ها را به انتشار نرم افزار ترغیب کرده است. شارما اضافه کرد که این شرکت فرصتی برای پخش بازی های موبایلی در فناوری ابری ترکیبی دیده است.

این شرکت اعلام کرد که در آینده بازی های بیشتری از سبک های مختلف اضافه خواهد شد.

کاربران BlueStacks X می‌توانند بازی‌ها را بر اساس محبوب‌ترین بازی‌ها، انتخاب ویرایشگر، بهترین بازی‌های امسال و غیره انتخاب و رتبه‌بندی کنند. برخی از بازی‌های موجود در این پلتفرم استریم عبارت‌اند از Lords Mobile: Kingdom Wars، Raid: Shadow Legends، Hero Wars و غیره.

با این حال، در حال حاضر، این نرم افزار در درجه اول برای پخش بازی های اندروید است. این بدین معناست که کاربران می توانند هر بازی اندرویدی را انتخاب کنند و آن را در هر یک از دستگاه ها یا پلتفرم های خود بازی کنند.

در حال حاضر، این تنها دستگاه بازی ابری در بازار است که بازیکنان می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای بازی‌های موبایلی را در دستگاه‌های مختلف انجام دهند.

ویژگی ها و قابلیت های اصلی BlueStacks

صفحه اصلی شامل یک نماد برای فروشگاه Google Play و همچنین مجموعه ای از برنامه های سیستم (از جمله تنظیمات) است. یک نوار ابزار در کنار پنجره به شما امکان دسترسی به حالت‌ها و ویژگی‌های مختلف برنامه‌ها را می‌دهد و همچنین به شما امکان می‌دهد میزان صدا را تنظیم کنید، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، نمایشگر را بچرخانید و موارد دیگر.

همچنین یک نماد جداگانه برای تنظیمات BlueStacks وجود دارد؛ این با تنظیمات دستگاه اندروید مجازی متفاوت است.

 

بلواستکس چیست

محبوب ترین ویژگی های BlueStacks

نصب آسان برنامه: می‌توانید برنامه‌های اندروید را مستقیماً از فروشگاه Google Play در BlueStacks به همان روش نصب برنامه روی تلفن خود نصب کنید؛ اگر فایل APK یک برنامه (فایل برنامه اجرایی) دارید، می توانید آن را از نوار ابزار BlueStacks نصب کنید.

کلیک کنید  نحوه نصب DNS Server در لینوکس {مرحله به مرحله}

ادغام با دستگاه های رایانه شخصی: BlueStacks به طور یکپارچه با دستگاه ها و لوازم جانبی رایانه شما از جمله ماوس، صفحه کلید، وب کم و غیره ادغام می شود. این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای کار می‌کنند که گویی در دستگاه اندرویدی شما تعبیه شده‌اند و برنامه‌های اندرویدی می‌توانند به‌طور خودکار از آن‌ها استفاده کنند.

به روز رسانی مرتب نرم افزار: برای اطمینان از تجربه کامل این نرم افزار، BlueStacks همیشه به روز است. آخرین به روز رسانی آن‌ها، BlueStacks 2 و BlueStacks 3 دارای ویژگی های بهبود یافته است.

زمانی که BlueStacks برای اولین بار به عموم معرفی شد، دارای چندین مشکل امنیتی بود. در آن زمان این یک برنامه بحث برانگیز بود؛ اما توسعه دهندگان موفق شدند آن را ارتقا دهند و آخرین نسخه را همراه با آپدیت منتشر کنند و آخرین نسخه ایمنی و راحتی را برای هر کاربر فراهم می کند؛ به همین دلیل می توانید از شبیه ساز لذت بیشتری ببرید.

کنترل‌های بازی: اکثر بازی‌های اندروید دارای مجموعه‌ای از کنترل‌های پیش‌فرض هستند که بهترین استفاده را از ماوس و صفحه‌کلید رایانه می‌کنند، اگرچه می‌توانید این کنترل‌ها را در BlueStacks تغییر داده و سفارشی کنید.

پشتیبانی چند نمونه ای: BlueStacks به شما امکان می دهد یک بازی را در چندین پنجره باز کنید و آن را با دو یا چند حساب به طور همزمان بازی کنید. شما می توانید از این برای اجرای چندین بازی به طور همزمان، برای انجام یک بازی از چندین حساب یا حتی برای انجام بازی های چند نفره با خودتان استفاده کنید.

ماکروها: BlueStacks شامل یک ویرایشگر ماکرو قوی برای خودکارسازی وظایف با میانبرهای صفحه کلید است.

مشابه اندروید: اگر اولین بار است که از BlueStacks استفاده می کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت. صفحه اصلی شبیه صفحه اصلی اندروید است، بنابراین به راحتی می توان آن را پیمایش کرد و همچنین دسترسی به برنامه ها بسیار آسان است.

محبوبیت: BlueStacks یکی از محبوب ترین شبیه سازهای اندروید تا کنون است. به دلیل عملکرد و انعطاف پذیری آن برای سفارشی سازی، توسط میلیون ها کاربر ترجیح داده می شود.

الزامات و سازگاری سیستم BlueStacks

BlueStacks نیازهای سیستم نسبتاً متوسطی دارد و باید بتواند روی اکثر رایانه های مدرن بدون مشکل اجرا شود.

سیستم مورد نیاز کلیدی برای نصب BlueStacks در اینجا آمده است:

رایانه شخصی: شما نیازمند به ویندوز 7 یا بالاترهستید، اگرچه ویندوز 10 توصیه می شود. با اینکه 2 گیگابایت رم مورد نیاز است، اما توصیه ما 8 گیگابایت یا بیشتر است؛ همچنین شما به حداقل 5 گیگابایت فضای هارد دیسک (SSD بهتر است) و دسترسی به اینترنت پهن باند نیاز دارید. لازم است کامپیوتر شما برای اجرای موفقیت آمیز BlueStacks یک CPU چند هسته ای مدرن داشته باشد.

مک: به macOS 10.12 (Sierra) یا بالاتر نیاز دارید، اما macOS 10.13 (High Sierra) توصیه می شود. با توجه به اینکه 4 گیگابایت رم کافیست اما بهتراست 8 گیگابایت یا بیشتر رم موجود باشد. به همین ترتیب، شما به حداقل 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی روی هارد دیسک خود نیاز دارید و یک SSD پیشنهاد می شود. مک شما برای اجرای موفقیت آمیز BlueStacks به یک CPU چند هسته ای مدرن نیاز دارد و باید گرافیک Intel HD 5200 یا بهتر داشته باشید.

 

BlueStacks چیست

آیا BlueStacks ایمن است؟

BlueStacks همان‌طور که قبلاً ذکر شد، محبوب ترین شبیه ساز اندروید با میلیون ها کاربر در سراسر جهان است؛ جای تعجب نیست زیرا این برنامه برای کاربران برای اجرای برنامه های اندروید در ویندوز یا مک مناسب است. متأسفانه برخی از برنامه های آنتی ویروس آن را به عنوان یک تهدید یا بدافزار تشخیص می دهند؛ بنابراین بزرگ‌ترین سؤال برای کاربران فعلی و آینده: آیا BlueStacks برای رایانه شخصی من ایمن است؟

BlueStacks راحت و آسان برای استفاده است؛ اما طبیعی است اگر در زمینه امنیت آن شکی داشته باشید، به خصوص اینکه برخی از نرم‌افزارهای ضد ویروس BlueStacks را به عنوان یک تهدید تشخیص می‌دهند. این به ویژه برای کاربرانی که از ویندوز 7 یا بالاتر استفاده می کنند سؤال برانگیز است.

برای پاسخ به این سؤال، BlueStacks در واقع برای رایانه شخصی و لپ تاپ شما صد در صد ایمن است. حتی اگر نرم افزار آنتی ویروس شما مانند McAfee یا AvastRead More Reviews ممکن است آن را به عنوان یک بدافزار شناسایی کند، به نظر می رسد که یک هشدار نادرست است. هیچ مدرک مشخصی وجود ندارد که نشان دهد BlueStacks مخرب است. همچنین، برخی از آزمایش های انجام شده بی نتیجه هستند.

یکی دیگر از عواملی که باعث ایمنی آن می شود این است که BlueStacks تمایل دارد از کاربران بخواهد هنگام نصب نرم افزار محافظت از آنتی ویروس را غیرفعال کنند. اگرچه ممکن است مشکوک به نظر برسد، اما در واقع هیچ دستور کار پنهانی پشت این درخواست وجود ندارد. در عوض، این برای اطمینان از نصب صحیح نرم افزار است. از نظر تئوری، اگر از امنیت بیش از حد محافظت می‌کنید، ممکن است برخی از فایل‌های ضروری BlueStacks دانلود نشوند.

چرا از Bluestacks استفاده کنیم؟

اندروید سیستم عاملی است که احتمالاً روزی به آن نیاز خوهید داشت؛ حتی اگر کاربر آن نباشید. با پیشرفت سریع و روز افزون دنیای اپلیکیشن های موبایل؛ این واقعیت که اندروید پرکاربردترین پلتفرم موبایل در جهان است، غیر قابل انکار است.

برای نیاز به شبیه ساز اندروید مانند Bluestacks در رایانه شخصی خود نیازی به استفاده از سیستم عامل های دیگر ندارید. ممکن است گوشی یا تبلت شما اندروید باشد، اما همچنان بخواهید این پلتفرم را روی رایانه خود شبیه سازی کنید.

iOS و Windows Phone دو سیستم عامل های عالی هستند، اما تا آنجا که به سازگاری مربوط می شود، هیچ سیستم عاملی نمی تواند از اندروید، سازگارترین پلت فرم تلفن همراه جهان، پیشی بگیرد. فراموش نکنیم که دانلود اولیه نرم افزارهای مبتنی بر اندروید رایگان است که به نوبه خود باعث محبوبیت دوچندان این قابلیت برای این پلتفرم شده است.

یکی از رایج ترین اهداف Bluestacks آزمایش برنامه های جدید است. علاوه بر این، BlueStacks با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کار با برنامه‌های روی گوشی که مشکل نرم‌افزاری است، مقابله می‌کند. هنگامی که یک برنامه خاص، مانند یک بازی سخت را در یک محیط شبیه سازی شده نصب می کنید، دیگر با محدودیت های خسته کننده مانند حافظه مواجه نمی شوید. علاوه بر این، ضعف های سخت افزاری مانند رم ناکافی یا کم دیگر نمی تواند شما را از اجرای برنامه های مورد علاقه خود منع کند.

نحوه دانلود Bluestacks در ویندوز

به منظور دسترسی به نرم افزار Bluestacks، میتوانید با کلیک بر روی لینک روبرو با مضنون: دانلود Bluestacks برای ویندوز؛ بررسی لازم را داشته باشید.❗

 

 جمع بندی

این نرم افزار به معنای حقیقی با ارائه قابلیت ها و امکانات فوق العاده ای که می دهد، بهترین نرم افزار شبیه ساز اندروید به شمار می رود با اینکه تنها شبیه ساز اندروید نست اما از لحاظ کارایی هیچ کدام از آن ها قادر به ارائه قابلیت های خلاقانه ی بلواستکس نیستند.

توسعه دهندگان این نرم افزار در تلاش هستند با به روز رسانی های مداوم و با توجه به نیاز کاربر در جهت بهبود کارایی و عملکرد برنامه و رفع مشکلات جزئی برآیند.

❗توجه: جهت تهیه سرور مجازی و اختصاصی بلواستکس می توانید به سایت آسام سرور مراجعه فرمایید.

در مورد این شبیه ساز هر گونه سؤال و مشکلی داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

متشکرم از همراهی و دقت نظر شما کاربران عزیز.🙏

سوالات متداول:

سیستم عامل: مایکروسافت ویندوز 7 و بالاتر
پردازنده: اینتل یا پردازنده AMD
رم: حداقل 4 گیگابایت رم
فضای ذخیره سازی: 5 گیگابایت فضای دیسک رایگان
درایورهای گرافیکی به روز از مایکروسافت 
BlueStacks 5 روی سیستم هایی کار خواهد کرد که این الزامات را برآورده می کنند. با این حال، برای تجربه بهینه، به ویژه برای کسانی که به دنبال استفاده از بلواستکس برای بازی هستند، توسعه دهندگان الزامات زیر را توصیه می کنند:
سیستم عامل: مایکروسافت ویندوز 10
پردازنده: پردازنده چند هسته ای اینتل یا AMD با امتیاز بنچمارک Single Thread > 1000.
گرافیک: Intel/Nvidia/ATI، کنترلر Onboard یا Discrete با امتیاز معیار >= 750.
رم: 8 گیگابایت یا بالاتر
فضای ذخیره سازی: SSD
اطمینان حاصل کنید که مجازی سازی را در دستگاه خود فعال کرده اید.

بله رایگان است و می توانید به راحتی آن را از سایت مخصوص bluestacks دانلود و نصب کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

12 دی 1401
حامد

من وقتی کلش رو در بلو استکس باز میکنم صفحه سیاه برام میاد لطفاً راهنمایی کنید

    13 دی 1401
    مارال آزاد

    منابع مورد نیاز برای اجرای بازی را بررسی کنید احتمالا سیستم شما نمیتواند آن را اجرا کند

2 بهمن 1401
محمدی سعداباد

بنده نصب کردم ولی نحوی اجراش چجوره؟؟؟؟

    8 بهمن 1401
    المیرا شرقی

    سلام وقتتون بخیر دوست عزیز. این مقاله صرفا در رابطه با معرفی این نرم افزار بود. انشالا در مقاله های آتی به نحوه نصب هم می پردازیم. سپاس از همراهی شما.

24 آذر 1402
عرشیا

سلام ایا شبیه ساز بلو استکس به فیلتر شکن نیاز داره؟

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید