شما برای مطالعه این مقاله فقط 6 دقیقه وقت نیاز دارید

how-to-change-IP
دسته بندی : آموزش شبکه

چگونه IP خود را تغییر دهیم؟ (6 روش سریع تغییر آی پی)

4.1/5 - (83 امتیاز)

در اکثر مواقع نیاز است تا به دلایل متنوعی IP خود را تغییر دهیم؛ در مقاله پیش رو روش های تغییر IP آدرس را بیان خواهیم کرد و همچنین به دلایل تغییر آی پی و قانونی بودن یا خطرناک بودن آن نیز اشاره خواهیم نمود، با آسام سرور همراه باشید:

تغییر IP بنا به دلایل مختلفی انجام میپذیرد که اکثر اوقات لازم است جهت پنهان ماندن هویت خود در وب و یا دسترسی به محتوای مسدود شده در وب استفاده نمود، یکسان بودن IP آدرس های موجود در شبکه نیز از عمده دلایلی میباشد که نیاز است IP را تغییر دهیم، روش های متفاوتی برای تغییر IP استفاده میشود که عمده روش های متداول آن استفاده از VPN و VPS خواهد بود.

تغییر Ip

همانطور که در مقاله قبلی بهIP اشاره نموده ایم: آدرس IP رشته ای از اعداد می باشدکه با نقطه از هم جدا شده اند، آدرس‌های IP به صورت گروهی از چهار عدد مشخص می شوند یک آدرس نمونه ممکن است مشابه با 192.158.1.38 باشد؛ هر عدد می تواند از 0 تا 255 متغیر باشد؛ بنابراین، محدوده آدرس دهی IP کامل از 0.0.0.0 تا 255.255.255.255 امکان پذیر است و آدرس‌های IP شناسه‌ای هستند که اجازه می‌دهند اطلاعات بین دستگاه‌های موجود در شبکه ارسال شود.

تغییر آی پی

نکته: جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با IP و بررسی انواع IP، میتوانید به مقاله مربوطه با عنوان: آی پی (IP) چیست؟ از آسام سرور نیز دسترسی لازم را داشته باشید❗

 

دلایل عمده جهت تغییر IP در شبکه

  1. دسترسی به محتوای مسدود شده در وب
  2. جلوگیری از ردیابی و باقی ماندن ردپای دیجیتالی در وب
  3. جهت افزایش امنیت و رمزگذاری داده ها
  4. یکسان بودن IP آدرس های موجود در شبکه
  5. وصل شدن به آی پی ایران رایگان برای دسترسی به وبسایت های ایرانی محدود به آی پی ایران

روش های تغییر IP تحت شبکه

  • راه اندازی مجدد روتر یا شبکه
  • استفاده از VPS یا پروکسی
  • استفاده از نرم افزار های تغییر IP
  • تغییر IP از طریق تنظیمات ویندوز
  • تغییر IP با استفاده CMD
  • استفاده از VPS برای تغییر IP

بسیاری از خدمات آنلاین در کشور های دیگر دارای محدودیت جغرافیایی هستند، به این معنی که در خارج از کشور مبدا در دسترس نیستند و یا برعکس؛ تنها راه دسترسی به خدمات خارج از کشور اتصال به سرور آن مکان است؛ تغییر IP به مکان کشور مورد نظر، یک آدرس IP معتبر به شما می دهد و باعث می شود وب سایت یا سرویس آنلاین منطقه مورد نظر دوباره در دسترس باشد. به عنوان مثال اگر خارج ایران باشید، برای دسترسی به وبسایت های دانشگاهی یا بانکی داخل ایران، حتما به یک آی پی ایرانی نیاز دارید که همین باعث می شود به دنبال راه هایی برای وصل شدن با آی پی ایرانی رایگان باشید.

در این بخش روش هایی که به منظور تغییر IP شبکه اجرایی میشوند را بیان خواهیم کرد؛ هر بار که از روش های زیر استفاده کنید میتوانید IP های جدید و منحصر به فردی را دریافت کنید که مختص شما باشد:

1. راه اندازی مجدد روتر یا Wifi

اتصال به مودم خود را قطع کنید و مجدداً متصل شوید و یا مودم خود را به مدت چند ثانیه از پریز برق بکشید و مجدداً به پریز متصل کنید.

2. استفاده از VPN یا پروکسی

هر بار که به VPN متصل میشوید آدرس IP شما نیز تغییر میکند و IP جدیدی از سمت سرور به سیستم شما اختصاص داده میشود؛ اتصال VPN از طریق یک تونل رمزگذاری شده میباشد و ISP شما نیز قادر نخواهد بود تا فعالیتتان را مورد بررسی قرار دهد.

3. استفاده از نرم افزار های تغییر IP

در حالت کلی استفاده از این نوع نرم افزار ها به دلیل اینکه ممکن است فایل موردنظر حاوی بدافزار باشد، توصیه نمیشود؛ اما اگر تمایل داشتید میتوانید از طریق نرم افزار هایی مانند: Windscribe، Platinum Hide IP آی پی خود را تغییر دهید.

کلیک کنید  آموزش دستور ping در لینوکس با استفاده از مثال های کاربردی

4. تغییر IP داخلی از طریق تنظیمات ویندوز

وارد کنترل پنل شوید و مطابق با عکس زیر؛ به مسیر تعیین شده بروید: Network and Sharing Center > Change Adapter Settings > Network Connections

تغییر IP از طریق تنظیمات ویندوز

تعداد مختلفی از اتصالات شبکه را مشاهده خواهید نمود، بر روی گزینه ای که میخواهید تغییرات را در آن اعمال کنید کلیک راست کنید و سپس روی گزینه Properties کلیک کنید:

تغییر آی پی از طریق تنظیمات ویندوز

در بخش باز شده به سمت پایین اسکرول نمائید و روی گزینه InterInternet Protocol Version 4 (TCP / IPv4) کلیک کنید؛ در ادامه از طریق فیلد تعیین شده، آدرس IP را تغییر دهید و نهایتاً بر روی گزینه OK کلیک کنید:

تغییر IP

5. تغییر IP از طریق CMD

ابتدا از طریق نرم افزار RUN لازم است تا CMD را اجرا کنیم و سپس دستور زیر را جهت تغییر IP و دسترسی به IP جدید وارد نمائیم:

ipconfig /renew

6. استفاده از سرویس VPS (سرور مجازی)

هنگامی که از سرور مجازی استفاده میکنید، IP مشخصی برای شما داده میشود که میتوانید بصورت اختصاصی و به اصطلاح IP استاتیک از آن استفاده نمائید و برنامه ها یا کار های خاصی را تحت سرویس سرور مجازی انجام دهید، به منظور دسترسی به سرور مجازی از سیستم عامل مورد نظر، میتوانید از طریق لینک روبرو با مضنون: خرید سرور مجازی از آسام سرور، بررسی لازم را داشته باشید❗البته در صورتی که شما نیاز به IP ایران داشته باشید، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی ایران سر بزنید.

نحوه تغییر آی پی گوشی

تغییر دادن آی پی گوشی در اندروید و آیفون متفاوت است و ما هرکدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

تغییر آی پی گوشی های اندروید

برای آن که بتوانید آی پی گوشی را تغییر دهید و از مزایای تغییر IP استفاده کنید، باید مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید.

در ابتدا باید برای به دست آوردن IP گوشی وارد Setting گوشی خودتان شوید و گزینه About device را انتخاب کنید.

پس از آن باید به قسمت Status وارد شوید و IP گوشیتان را مشاهده کنید.

پس از آنکه توانستید IPرا مشاهده کنید، از همان قسمت تنظیمات، گزینه  Connectionsیا Network & Internet را انتخاب کنید. در این قسمت، گزینه wi-fi را مشاهده خواهید کرد که باید انگشت خودتان را روی شبکه موردنظرتان نگه دارید و گزینه manage network setting یا Modify Network را انتخاب کنید.

در گام بعدی advanced options را فعال کنید و پس از آن IP Settings را از DHCP به Static عوض کنید. کاری که باید انجام دهید، این است که برای تغییر دادن آدرس IP، آن را از DHCP به Static تغییر دهید و در نهایت برای عوض کردن IP در قسمت آدرس IP، عدد مورد نظرتان را وارد کنید و در نهایت تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید.

تغییر آی پی گوشی های آیفون

تغییر آی پی در گوشی های آیفون هم به راحتی گوشی های اندرویدی است. برای تغییر IP در این گوشی ها باید به تنظیمات آیفون مراجعه کنید و wi-fi را انتخاب کنید. در میان گزینه های که وجود دارد، پس از پیدا کردن شبکه مورد نظرتان، دایره آبی رنگی که روبروی آن وجود دارد را انتخاب کنید و پس از آن IP گوشیتان را مشاهده کنید.

در همان قسمتی که شبکه مورد نظرتان را پیدا کردید بروید و آیکون دایره ای روبروی آن را انتخاب کنید و با وارد شدن به تب Static، یای پی دلخواهتان را وارد کنید.

چطوری آی پی مودم رو تغییر بدیم؟

برای آن که در مورد D-link آی پی را تغییر دهید، باید در نوار آدرس این عبارت «192.168.0.1» را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

پس از آن، برای وارد شدن به تنظیمات مودم D-link یوزر نیم و پسورد خودتان را وارد کنید. (یوزر نیم و پسورد به صورت پیش فرض admin است.)

پس از طی کردن این مراحل، تنظیمات مربوط به مودم برای شما باز می شود و پس از باز شدن این صفحات، تب setup را باز کنید و زیر مجموعه Local Network را انتخاب کنید و در بخش Router settings می توانید از قسمت router IP Address به راحتی آی پی مودمتان را عوض کنید و در نهایت روی گزینه save کلیک کنید.

آیا تغییر IP آدرس غیر قانونی یا خطرناک میباشد؟

تغییر IP کاملاً ایمن است و تا زمانی که برای نقض قوانین دیگران استفاده نکنید، قانونی است؛ اکثر افراد هنگام مواجهه با حملات به امنیت آنلاین خود، هنگام آزمایش یک وب‌سایت یا زمانی که ترجیح می‌دهند از حریم خصوصی خود محافظت کنند، آدرس IP خود را تغییر می‌دهند.

سوالات متداول:

از جمله دلایلی که باعث میشود IP سرور بلاک شود، تشخیص کلاینت به عنوان Broute Force از سمت سرور و به نوعی وارد کردن مکرر اطلاعات ورود به سرور بصورت اشتباه میباشد.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

18 مهر 1401
بیتا روشن بین

نحوه تغییر آی پی به ایران چطوری هست؟

    18 مهر 1401
    المیرا شرقی

    افراد داخل ایران به صورت خودکار از آی پی ایران برخوردار هستند؛ اما برای کسانی که خارج از ایران هستند و می خواهند آی پی ایران داشته باشند، می توانند از سرور مجازی ایران استفاده کنند.

18 مهر 1401
مه لقا

سلام وقتتون بخیر. مقاله عالی بود و کامل. یه سوال داشتم از محضرتون. چطوری آی پی اینستاگرام را تغییر بدم؟

    18 مهر 1401
    المیرا شرقی

    سلام ممنون از نظرت مه لقای عزیز. یکی از روش های تغییر آی پی اینستاگرام، استفاده از vpn است که این کار خطر ربات شناخته شدن شما توسط اینستاگرام را در پی دارد و حتی ممکن است توسط اینستاگرام شدوبن شوید (علت این موضوع تغییر مداوم آی پی است). برای آن که آی پی اینستاگرامتان را تغییر دهید بدون آن که خطری متوجه شما شود، می توانید از سرور مجازی استفاده کنید و از طریق سایت اینستاگرام وارد اکانتتان شوید.

18 مهر 1401
کاظم چوبچیان

تشکر از مطلب مفیدتون. اجرکم عند الله. تغییر آی پی گوشی اندروید به آمریکا چگونه هست؟

    18 مهر 1401
    المیرا شرقی

    سلام سپاس از همراهی شما. می توانید از سرور مجازی آمریکا برای تغییر آی پی گوشی اندروید به آمریکا استفاده کنید که می توانید از صفحه خرید سرور مجازی آمریکا استفاده کنید.

19 دی 1401
سمیرا

سلام خداقوت چطوری از کشور دیگه ای ای پی رو به کشور دیگه تغییر بدیم؟ سرور مجازی رو چطور باید خریداری کرد؟ ممنون میشم پاسخ بدین 🙏

    20 دی 1401
    مارال آزاد

    سلام. میتونین با خرید سرور مجازی آی پی ثابت داشته باشین و هر کشوری که میخواین رو انتخاب کنین و به ای پی اون وصل بشین. برای خرید سرور مجازی لطفا به صفحه خرید سرور مجازی مراجعه کنین.

19 دی 1401
سمیرا

سلام وقتتون بخیر سرور مجازی رو چطور باید خریداری کرد؟ ممنون میشم پاسخ بدین 🙏

17 بهمن 1401
منیر

سلام یه سوال مهم دارم. من یه گوشی خریدم که متوجه شدم قبلا توسط سایت دیوار مسدود بوده. بدون این که اطلاع داشته باشم استفاده کردم و بخاطر آی پی گوشی، شماره های منم مسدود شد و مسدودی در این سایت متاسفانه حتی اگر اشتباه هم باشه قابل رفع نیست. با توجه به این که گوشی رو تازه خریدم و راهی ندارم برای تعویض گوشی، آیا میتونم با تب مخفی مرورگر از سایت دیوار استفاده کنم؟

    17 بهمن 1401
    مارال آزاد

    سلام. میتونین از نرم افزارهای تغییر آی پی استفاده کنین، همین طور میتونین گوشی رو در حالت پرواز گذاشته و از آن حالت خارج کنین که در این صورت آی پی شما تغییر میکند.

18 بهمن 1401
ستایش

ممنون از مقاله خوبتون . آیا با تعویض ویندوز لپتاپ، آی پی اون تغییر می کنه؟ مثلا می تونیم وارد سایتی که قبلا نمی تونستیم استفاده کنیم، بشیم؟

    19 بهمن 1401
    المیرا شرقی

    سلام دوست عزیز. ممنون از توجهتون. تعویض ویندوز تاثیری در آی پی شما نداره. از روش های دیگه تغییر آی پی که تو مقاله گفتیم استفاده کنید.

23 بهمن 1401
متین عباس زاده

سلام. من از دو روش اول استفاده کردم اما بازم نشد و سایت هایی که باز نمیشدند الان هم باز نمیشن

    27 بهمن 1401
    المیرا شرقی

    سلام دوست عزیز. روش های دیگه ای که بیان کردیم رو استفاده کنید؛ قطعا نتیجه میگیرید اگه موثر نبود، کش مرورگرتون رو یبار پاک کنید.

24 اسفند 1401
Bahar

سلام من هفته دیگه ب خارج از کشور میرم ولی لازمه که ب سایت های ایرانی دسترسی داشته باشم باید چیکار کنم؟

1 تیر 1402
شیدا شیرین کلام

سلام من الان در کشور دانمارک هستم می خوام بدون استفاده از راهکارهای غیرقانونی، IP خودمو تغییر بهم و به سایت‌های ایرانی دسترسی پیدا کنم. چیکار باید بکنم؟

    1 تیر 1402
    المیرا شرقی

    برای تغییر IP خود به روش قانونی، بهترین کار استفاده از سرور مجازی ایران هست. شما با این کار یک آی پی ثابت ایران دریافت می کنید و با اتصال به اینترنت ایران مثل کاربری که تو ایران هست، می تونید به سایت هایی که میخواید کاملا قانونی وارد بشید.

1 تیر 1402
ربکا

آیا استفاده از VPN برای تغییر IP قابل اعتماد است و آیا می‌توانم برای ورود به سایت‌های ایرانی از آن استفاده کنم؟

    1 تیر 1402
    المیرا شرقی

    خیر. ما به استفاده از این روش توصیه نمی کنیم. توصیه ما اینه که از سرور مجازی یا همون vps استفاده کنید تا هم آی پی ثابت داشته باشید و هم به یک سیستم قدرتمند دسترسی داشته باشید که پایداری بالاتری داره و ریسک پایینی برای بلاک شدن داره.

14 تیر 1402
سحر

سلام برای وصل شدن به آی پی ایران رایگان بهتره از vpn استفاده کنم یا vps؟

    14 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. اگ فقط هزینه مدنظرتونه و تهدید و خطرات مربوط به شناسایی آی پی واقعی شما مهم نیس، vpn گزینه خوبی برای شماست ولی اگ دوست ندارید به خاطر تغییرات آی پی و قطع و وصلی های مداوم حساب کاربری مربوط به وبسایت ایرانی موردنظر رو از دست بدید، بهتره به فکر خرید یک سرور مجازی رایگان و امن باشید.

9 مهر 1402
رمضون جمالی

سلام آیا با تغییر داده ی نت آی پی تغییر می کند؟ و آیا با ایمیل‌هایی که روی یک گوشی هست سایتها می توانند ایمیلهای دیگر را تشخیص دهند؟

    10 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. (۱) اینکه آی پی شما با تغییر داده نت تغییر پیدا کنه یا نه، به قوانین تنظیم شده توسط isp بستگی داره ولی در حالت کلی، آدرس آی پی مربوط به دستگاه ها حالت داینامیک داره و می تونه به صورت دوره ای تغییر پیدا کنه. پس تغییر داده نت یا تغییر نت داده به اینترنت wifi می تونه باعث تغییر آی پی بشه. حتی به خاطر ویژگی تغییر دوره ای آی پی، با موندن در یک شبکه هم می تونید شاهد تغییر آی پی شوید. (۲) در حالت عادی نه، سایت ها نمی تونن به ایمیل های دیگر شما دسترسی پیدا کنند مگر اینکه گوشی شما دچار حمله هکری شده باشد.

11 مهر 1402
رمضون جمالی

سلام و ممنون از جواب قبلی/ می خواستم بگم من با یه گوشی در یه سایت خارجی چند حساب جدا باز کرده بودم ولی ایمیلهای من متفاوت بود و اخطار و هشدار مسدودی دادند، از کجا متوجه شدند؟ البته هم زمان بود افتتاح حسابهام، آیا اگر هم زمان نبود متوجه نمی شدن؟مرسی از جوابتون

    11 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دوست عزیز. اکثر سایت ها روش ها و تکنیک های مختلفی برای تشخیص چنین فعالیت هایی در نظر می گیرند. همین که موقع ثبتنام با ایمیل های مختلف، آی پی یکسانی داشتید می تونه سیگنال مهمی برای تشخیص ثبتنام های مکرر شما باشه ولی اطلاعات دیگری مثل نسخه مرورگر، نوع سیستم عامل، زبان ترجیحی و کوکی ها هم می تونن به عنوان عامل شناسایی و جلوگیری از تکرار ثبتنام ها استفاده شوند. بله، همزمان بودن ثبتنام ها توسط یک آی پی هم نشانه ای از استفاده از روش های ثبتنام اتوماتیک است که به عنوان نابهنجاری شناخته میشه.

12 مهر 1402
رمضون جمالی

من در یک سایت خارجی حساب دارم که برای ایرانیان محدودیتی از قبیل تحریم و این داستانها نیست و گفتن برای همه معتبر و آزاده ، می خواستم بپرسم آیا اگر روزی گوشی من شکست یا مثلاً گم شد آیا می توانم با یک دستگاه و یا گوشی دیگه وارد بشم که برام مشکل نشه؟ یا باید چکار کنم؟ ممنون از جواب

    13 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. احتمال اینکه چنین مشکلی براتون پیش بیاد خیلی پایینه ولی اگر در این زمینه حساسیت زیادی دارید و دوست ندارید ریسک کنید، می تونید با خرید سرور مجازی صاحب یک آی پی ثابت بشید و ورود و خروج به سایت های موردنظر رو با استفاده از اون انجام بدهید و هر زمان که خواستید، بهش دسترسی داشته باشید.

24 مهر 1402
رمضون جمالی

سلام، آیا اگر گوشی خود را فلاش کنیم یا تنظیمات کارخانه انجام دهیم آی پی ما عوض می شه؟ یا بفرمایید برای تغییر آی پی یک گوشی باید چکار کرد؟

    27 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. (۱) نه، آدرس آی پی شما توسط isp به گوشی اختصاص داده شده و فقط به دلایلی مثل اتصال مجدد به شبکه یا تغییر در تنظیمات شبکه، تغییر پیدا می کنه. ریست کردن گوشی فقط به معنی بازنشانی تنظیمات و اطلاعات دستگاه به حالت اولیه است و تأثیری روی آدرس IP ندارد. (۲) اگر سیستم عامل گوشیتون اندروید هست، می توانید از قسمت تنظیمات به بخش اتصالات یا connections برید. سپس از بخش wifi، وای فایی که به اون وصل هستید رو انتخاب کنید و روی آیکون تنظیمات اون کلیک کنید. بعد از بخش IP Settings گزینه Static را انتخاب کنید و آی پی موردنظر خودتون رو set کنید. اگر گوشیتون آیفون هست، می توانید همون مراحل رو تا تنظیمات وای فای متصل طی کنید و برای تغییر موقت آی پی از ویژگی renew lease استفاده کنید و برای تغییر آی پی ثابت هم می تونید از با انتخاب گزینه manual از تنظیمات وای فای متصل، آی پی جدید رو وارد کنید.

4 آبان 1402
نادر

عالی

5 آذر 1402
Diana heidari

سلام ببخشیدازطریق ip میتونانند گوشی راهک کنن؟کسی ip مارابلدباشه میتواندبه اطلاعات گوشی مادست پیداکند؟

    6 آذر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. نه یک شخص فقط با داشتن آی پی شما نمیتونه به گوشی شما دسترسی پیدا کنه. آی پی شما فقط در مورد لوکیشن دستگاه شما اطلاعات ارائه میده و این اطلاعات به هیچ وجه برای اجرای حملاتی مثل فیشینگ و اجرای بدافزارها در دستگاه گوشی شما کافی نیست.

15 آذر 1402
رضا صادقی

سلام، من در یک حساب خارجی یک حساب باز کرده بودم با گوشی خودم با سیمکارت خودم و ایمیل مخصوص خودم، بعد از چند روزی رفتم یک گوشی نو خریدم و یک حساب جدید برای مادرم باز کردم با سیم کارت جدید و ایمیل جدید، الان اون سایت حساب ما را بلوکه کرده و مدرک فرستاده که آی پی شما مشترکه، می خواستم ببینم چطور چنین چیزی ممکنه؟

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

13 بهمن 1402
سیتا

واقعا دستتان درد نکند خیلی عالی بود کاش همه مثل شما ساده بنویسند و از کلمات من درآوردی خود استفاده نکند

1 اسفند 1402
Diako-Azizi

سلام وقت بخیر خانم المیرا شرقی بنده یه سوال دارم در مورد ip مودم با ip دستگاه xvrدوربین مدار بسته.بعضا واسم پیش میاد با وصل کردن مودم به پشت xvrدوربین با اینکه مشکل اینترنت هم ندارم xvrام آنلاین نمیشه میشه به من کمک کنید

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

6 اسفند 1402
س پ

سلام از چه اعدادی برای تغییر ip استفاده کنبم؟ دلخواهه؟ مشکلی پیش نمیاد؟

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید