شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

های مهم در خرید سرور مجازی با سرعت بالا
دسته بندی : آموزش شبکه

10 نکته مهم هنگام خرید سرور مجازی پرسرعت

5/5 - (2 امتیاز)

وقتی می خواهیم VPS (سرور مجازی خصوصی) بخریم ، همیشه به دنبال یک سرور سریع هستیم. سریع بودن از جنبه های مختلف قابل توضیح است. آیا ما میخواهیم سخت افزار VPS سریع باشد؟ سرعت اینترنت باید سریع باشد یا ما به سیستم عامل سریع نیاز داریم؟ در این مقاله سعی داریم معیار های مهم در تعیین سرعت سرور مجازی را, از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

افزایش سرعت سرور مجازی به معیار های خاصی وابسته است که در حالت کلی میتوان به سخت افزار با منابع قوی، فضای ذخیره سازی مناسب، دارای پهنای باند مناسب و مکان نزدیک به سرور مورد نظر؛ اشاره داشت، در واقع داشتن SSD پرسرعت یا انتخاب سیستم عامل سازگار با نرم افزار مورد نظر به تنهایی کافی نخواهند بود.

استفاده از سیستم عامل مناسب، سخت افزار با کیفیت بالا یا اینترنت پرسرعت و برخی معیارهای دیگر برای داشتن VPS سریع خوب است اما همه این معیارها باید ثبات را نیز در کنار یکدیگر داشته باشند. همانطور که متوجه هستید، داشتن SSD یا SSD NVMe نیز گزینه خوبی است ، اما SSD به تنهایی کافی نیست!

در این مقاله، راهنمای خرید سرور مجازی مناسب و پرسرعت را طی 10 نکته مختلف توضیح خواهیم داد؛ با آسام سرور همراه باشید ✅


معیارهای سرعت در سرور مجازی خصوصی

  1. سخت افزار و کیفیت آنها
  2. سیستم ذخیره سازی
  3. فضای ذخیره سازی
  4. سرور مجازی سرعت اینترنت
  5. سرعت اینترنت کاربر
  6. انتخاب سیستم عامل مناسب
  7. سیستم های مجازی سازی
  8. مکانهای موجود
  9. پشتیبانی سریع و با کیفیت بالا
  10. کنترل پنل
  11. کنترل پنل سرور

موارد تاثیرگذار هنگام خرید سرور مجازی پرسرعت

معیار هایی که میتوانند در سرعت سرور مجازی ما تاثیر داشته باشند را در بخش زیر, مرحله به مرحله و بصورت ساده; با جزئیات دقیق تری مورد بررسی قرار میدهیم.

 

1. یک سرور با سخت افزار با کیفیت بالا انتخاب کنید

اولین مورد مهم در یک سرور خصوصی مجازی با سرعت بالا, داشتن سخت افزار با کیفیت بالا در VPS است. هنگام سفارش VPS ، می توانید ویژگی ها را مشاهده کنید. برای مثال: مشاهده میکنید که 4 پردازنده مرکزی با فرکانس 4000 هرتز خواهید داشت اما بر روی کدام سخت افزار؟ آیا پردازنده Intel Xeon E5-2680 v3 است یا Intel Xeon E5430 است؟

بنابراین، هنگام سفارش VPS، سخت افزارهای مختلف مهم هستند. بنابراین قبل از سفارش میتوانید از بخش پشتیبانی ارائه دهنده، مدل های سخت افزاری را بخواهید و سخت افزار ارائه دهنده های مختلف را مقایسه کنید. پس از دریافت مدل ها ، میتوانید نرخ ها را در بخش سخت افزار سرور در Benchmark بررسی کنید. این مورد را اصطلاح RAM and Storage سیستم نیز بیان میکنند.

 

2. سیستم ذخیره سازی صحیح را انتخاب کنید

انتخاب سیستم ذخیره سازی صحیح یکی دیگر از اصطلاحات مهم هنگام خرید سرور اختصاصی یا VPS است. در گذشته از سیستم ذخیره سازی SATA همراه با سرویس های گران قیمت تری به نام SSD VPS در VPS استفاده میشد ، اما امروزه سرویسی به نام SSD VPS معنای خود را از دست داده است.

زیرا با توسعه نرم افزار و داده های بزرگتر ، انتقال سریعتر داده از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. هنگام خرید یک سرور مجازی ، مطمئن شوید که سیستم ذخیره سازی حداقل SSD باشد.

 

سیستم های ذخیره سازی سریعتر از SSD ها مانند NVMe SSD در دسترس هستند. میتوان گفت که با سفارش این نوع سیستم ذخیره سازی، شما فقط هزینه بیشتری پرداخت نمیکنید; زیرا، برای کارهای روزمره، NVMe SSD بسیار سریع است ، که برای ما مشکلی ایجاد نمیکند.

با توضیحی ساده تر, در حقیقت فناوری استفاده شده NVM Express در SSD های جدید به سرویس کاربر, این امکان را میدهد تا سخت افزار و نرم افزار موجود از حداکثر موازی سازی در SSD های موجود استفاده کند.

از سرعت سرور شما به هیچ عنوان کم نمیشود، مگر اینکه داده های زیادی داشته باشید و مجبور باشید هر از چند گاهی مانند سرورهای میزبان مشترک آن را انتقال دهید.

در سرورهای ما از سیستم ذخیره SSD در همه آنها استفاده می شود و اگر میخواهید VPS پر سرعتی بخرید، سیستم ذخیره سازی ( NVMe SSD ) را به شما توصیه می کنیم.

3. فضای ذخیره سازی چگونه سرعت سرور شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟

همیشه سعی کنید فضای خالی در سرور یا حتی سیستم خود داشته باشید; زیرا میتواند سرعت سیستم عامل را افزایش دهد. سیستم عامل برای کارکرد صحیح به فضا نیاز دارد. برای ایجاد پرونده های موقتی و مدیریت مبادله, به فضای خالی نیاز دارد. برای این مورد نرخ دقیق وجود ندارد اما همیشه حداقل 20٪ از ظرفیت درایو خود را آزاد نگه دارید.

4. سرعت اینترنت VPS

سرور مجازی پرسرعت

سرعت اینترنت خصوصاً در داخل سرور مهم است. هنگامی که در مرورگر کار می کنید ، داشتن اینترنت پرسرعت مهم است. سرعت کم اینترنت میتواند به راحتی اعصاب شما را از بین ببرد و از همه مهمتر کار شما را مختل میکند.

کاربران, پهنای باند اینترنت را بر روی سرور اصلی به اشتراک میگذارند ، بنابراین مهم است که چند سرور VPS در سرور اصلی قرار دارند.

هرچه تعداد VPS ها در یک سرور اختصاصی بیشتر باشد ، سرعت اینترنت هر VPS کمتر است. بنابراین ، حتماً از ارائه دهنده ی سرویسی دریافت کنید که در هر یک از سرورهای اختصاصی بیش از حد معینی, فروش نداشته باشند; همچنین لازم به ذکر است که پورت اینترنت هر سرور اختصاصی نیز در افزایش سرعت اینترنت VPS مهم است.

به عنوان مثال ، در یک سرور اختصاصی با پورت اینترنت 1Gbps و 70 سرور VPS، هر سرور حدود 20 تا 60 مگابیت بر ثانیه برای سرعت بارگیری دریافت خواهد کرد. اما به قدرت سرورهای VPS شما نیز مربوط می شود. اگر VPS شما دارای جزئیات گفته شده بیشتری باشد، سرعت اینترنت سرور مجازی شما سریعتر خواهد بود.

کلیک کنید  آموزش وصل شدن به پروتکل FTP با FileZilla در ویندوز و لینوکس

✅ با کلیک روی گزینه خرید سرور مجازی که در صفحه اصلی سایت نیز مشاهده میکنید, میتوانید امکانات سرویس پلن های سرور های مجازی لینوکس و سرور های مجازی ویندوز پر سرعت از آسام سرور, با بهره گیری از NVMe SSD با لوکیشن های متنوع به همراه گارانتی ۷ روزه بازگشت وجه دسترسی داشته باشید;

✅ همچنین میتوانید با مراجعه به بخش: دیگر سرویس ها, نسبت به مشاهده نرم افزار های قابل نصب و لایسنس های موجود در آسام سرور نیز, اقدام کنید.


5. سرعت اینترنت خودتان مهم است!

شاید بپرسید چرا سرعت اینترنت خودتان مهم است؟ آسان ترین پایخ این است که شما از طریق دسکتاپ از راه دور ( RDP ), به سرور خصوصی مجازی متصل میشوید و RDP از اینترنت, برای ایجاد یک اتصال پایدار و سریع به VPS استفاده می کند.

اکنون اگر سرعت اینترنت شما پایین باشد، شما یک اتصال لگی خواهید داشت و در نتیجه، حتی اگر سرعت اینترنت VPS شما با کیفیت بالا باشد، به دلیل کندی سرعت اینترنت خودتان، عملکرد بالای VPS را از دست خواهید داد! بنابراین حتماً از سرعت بارگیری 1mbps برای اتصال پایدار به سرور برخوردار باشید.

 

6. سیستم عامل درست را انتخاب کنید

هر سیستم عامل کاربردهای خاص خود را دارد و هر کدام برای کارکرد کافی به منابع مختلفی نیاز دارند. در بعضی از موارد خاص، ما گزینه انتخاب سیستم عامل را نداریم. به عنوان مثال: برای مجازی سازی با VMware، فقط میتوانیم سیستم عامل ESXi را نصب کنیم.

یا برای نصب cPanel، باید از سیستم عامل CentOS Linux استفاده کنید ، اما ما در اکثر موارد میتوانیم از بین سیستم عامل های مختلف یکی را انتخاب کنیم. به عنوان مثال: در برخی از مواقع ممکن است شما Windows Server را فقط جهت تست سفارش دهید و از منابع کمی مانند 1 گیگابایت یا 2 گیگابایت RAM بهره ببرید.

در این حالت, میتوانید Windows Server 2012 R2 را به جای Windows Server 2019 سفارش دهید. زیرا ویندوز سرور 2019 جهت سرویس دهی مناسب به حداقل 4 گیگابایت RAM نیاز دارد. بنابراین میتوانید از یک سیستم عامل سبک تر برای تجربه سریعتر VPS استفاده کنید.

 

7. سیستم مجازی سازی VPS شما باید چگونه باشد؟

سیستم های مجازی سازی مختلفی وجود دارد و ارائه دهندگان VPS از انواع مختلف آنها برای ارائه خدمات VPS استفاده می کنند. با توجه به آمار ، میتوان گفت که VMware بهترین سیستم مجازی سازی برای ایجاد VPS پایدار و سریع است.

این تفاوت در مقایسه با سایر سیستم های مجازی سازی مانند KVM زیاد نیست، اما این موارد کوچک جمع می شوند و سرور پرسرعت را به ما میدهند!

 

8- چرا مکان سرور مهم است؟

موقعیت سرور VPS برای اتصال سریعتر به سرور مهم است. اگر VPS را از مکان نزدیک کشور خود بخرید ، اتصال روان تری به سرور خصوصی مجازی خواهید داشت.

این اتفاق به دلیل تأخیر و میزان پینگ پایین رخ میدهد و وقتی مقدار پینگ شما کم باشد، اتصال سریعتر و روان تری به سرور را خواهید داشت.

به عنوان مثال: اگر در کشوری نزدیک به انگلستان هستید، میتوانید یک سرور انگلیس را سفارش دهید.

 

9. کیفیت پشتیبانی چگونه بر سرعت VPS شما تأثیر میگذارد؟

Support quality

به دلایل زیادی ، ممکن است ارتباط خود را با سرور از دست بدهید. شاید به دلیل پیکربندی اشتباه ، مشکلات شبکه و چندین مسایل دیگر که در سرور بروز میدهد; سوال اصلی این است که با از کار افتادن سرور چند ساعت از دست خواهید داد.

اگر تیم پشتیبانی ارائه دهنده شما قوی است، میتوانید به راحتی با آنها تماس بگیرید و آنها باید مشکل سرور شما را در سریعترین زمان ممکن حل کنند. بنابراین به دلیل پشتیبانی پر سرعت از خرابی سرور، ساعات کمتری از دست خواهید داد.

 

10. یک کنترل پنل سرور داشته باشید

بهترین کار این است که برای کنترل VPS خود یک صفحه کنترل کامل داشته باشید. به عنوان مثال: گزینه هایی برای روشن کردن ، خاموش کردن ، راه اندازی مجدد ، نصب مجدد و دسترسی به کنسول.

گاهی اوقات شرایطی وجود دارد که شما نمیخواهید رمز عبور خود را به کسی بدهید تا سرور شما را جهت مشکل پیش آمده بررسی کند و میخواهید آن را خود حل کنید.

برای این کار باید به کنسول دسترسی داشته باشید. و به طور عادی، شما میخواهید هر زمان که مایل بودید; سرور خود را مجدداً راه اندازی مجدد کنید یا سیستم عامل سرور خود را تغییر دهید. بنابراین سعی کنید خدمات خود را از ارائه دهنده ای سفارش دهید که گزینه های ذکر شده را در اختیار شما قرار میدهد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدیم، گزینه های مختلفی وجود دارد که میتوانند در افزایش سرعت سرور مجازی ما تاثیر گذار باشند, پس باید قبل از خرید VPS آنها را بررسی کنیم. مهم ترین دلایل ذکر شده برای داشتن VPS پر سرعت: در کنار هارد SSD یا SSD NVMe سریع، سرعت اینترنت خود و شرکت ارائه دهنده سرویس های سرور مجازی باید بالا باشد و مکان و سیستم عاملی که انتخاب میکنیم نیز بصورت صحیح انتخاب شده باشند.

با رعایت معیارهای ذکر شده، یک سرور خصوصی مجازی سریع و با کیفیت بالا خواهید داشت و در استفاده از آن لذت خواهید برد!

چه معیارهای دیگری را برای داشتن VPS سریعتر میدانید؟ لطفا نظرات خود را با ما در بخش نظرات ذکر کنید.

سوالات متداول:

بله هر چقدر فاصله مکانی شما با لوکیشن VPS کمتر باشد اتصال پایدار تر و با سرعت بالایی را نیز تجربه خواهید نمود.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

6 دی 1400
فاطمه دیانتی

منابع سرور رو میتونیم پس از سفارش تغییر بدیم؟؟؟ لطفا جواب بدید 🤔🤔

6 دی 1400
رامین حیدری

فکر نکم مکان سرور در کیفیت سرعت سرور اون حد هم مهم باشه ها 😐🤷‍♀️

6 دی 1400
حامد خیبری

عالییییییی

6 دی 1400
اریا دربندی

من که از پشتیبانی و خدمات شما راضی ام خدایی دمتون گرم 👍👍

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید