شما برای مطالعه این مقاله فقط 5 دقیقه وقت نیاز دارید

بیتکوین با سرور مجازی
دسته بندی : آموزش شبکه ترید

سرور بیت کوین چیست؟

4.4/5 - (12 امتیاز)

حتما برای شما نیز این سوال پیش آمده است که: سرور بیت کوین چیست؟ آیا منظور از سرور بیت کوین می تواند سرور مجازی باشد؟ یا استخراج بیت کوین با سرور مجازی تا چه حدی واقعیت دارد؟ در برخی از سایت ها نیز تیتری از این موضوع را دیده اید; میتوان گفت هم واقعیت دارد و هم دروغی بیش نیست! در واقع اگر این مورد در کمترین حد ممکن نیز عملی شود, سود کمی خواهید کرد و پس از مدتی سرور مجازی تهیه شده را نیز از دست خواهید داد!

بهتر است بدانید؛ سرور مجازی نمی تواند سرور بیت کوین مناسبی برای استخراج بیت کوین باشد؛ معمولاً به منظور استخراج بیت کوین از طریق سرور مجازی حتی با استفاده از سرور های اصلی و قانونی نیز با مشکل خاصی مانند هزینه بالای نگهداری سرور در ازای استخراج بیت کوین و یا ریسک مسدود شدن صفحه برداشت حساب در هر لحظه باعث میشود تا این کار عملاً غیر ممکن باشد.

اگر از طرف هر شخصی به شما پیشنهاد شده باشد یا قصد داشتید از طریق خرید سرور مجازی برای استخراج بیتکوین اقدام کنید, باید به راحتی این مسئله را از ذهن خود خارج کنید; با توجه به دلایلی که در ادامه مقاله خواهیم گفت, عملاً امکان استخراج بیت کوین با سرور مجازی را نخواهید داشت; به منظور بررسی این دلایل, با ما همراه باشید.

چرا استخراج بیت کوین با سرور مجازی مناسب نیست؟

  1. مسدود سازی سرور به دلیل استفاده بیش از حد از منابع
  2. استفاده نکردن از پردازنده های گرافیکی مخصوص در سرور مجازی
  3. عدم سود دهی مناسب و در پی آن ضرر اقتصادی

به نوعی این سه دلیل به یکدیگر وابسته هستند و بخاطر دلایل گفته شده نمیتوانید از سرور مجازی برای استخراج بیت کوین استفاده کنید, بهتر است بجای استفاده از سرور مجازی, از راه های قانونی و مخصوص برای استخراج بیتکوین استفاده کنید; در ادامه جهت درک بهتر شما از این موضوع, هر یک از دلایل را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

مسدود سازی سرور به دلیل استفاده بیش از حد از منابع

  • منابع مصرفی محدود
  • ریسک مسدود شدن صفحه برداشت حساب در هر لحظه
  • ریسک بالای امنیتی در سرور مجازی های کرک شده
  • ریسک بلاک شدن IP

منابع لازم سرور بیت کوین برای استخراج آن

طبیعتا هر سرور مجازی دارای منابع محدود و خاصی است; این یعنی خود سرور مجازی ( VPS ) که بخش های اختصاصی از سرور اختصاصی میباشند; بیش از یک حد موجود تعیین شده ای نمیتوانند منابع اضافی را به منظور داشتن هش ریت بالا نسبت به استخراج بیت کوین بیشتر در اختیار شما قرار دهند.

تحت هر شرایطی اگر بتوانید از 100 درصد منابع موجود در سرور مجازی استفاده کنید, کارشناسان شرکت ارائه دهنده سرور مجازی, پس از مدتی متوجه لود بالای سرور از طریق گزارش لاگ ها و منابع مصرفی در سرور خواهند شد و به دلیل ریسک اختلال فیزیکی سرور ها, دسترسی شما به سرور مجازی را قطع میکنند.

فرض کنید منابع مصرفی شما از طریق سرور های مجازی کرک شده استفاده میشود و لاگ ها و لود بالای سرور نیز تا مدت زمان معینی در دسترس شما باشد و بتوانید از طریق اتصال سرور مجازی های کرک شده به سایت مورد نظر رمز ارز خود را استخراج کنید! اما بهتر است توجه کنید که در اینصورت نیز در عمل کاری انجام نمیدهید; یعنی: اعدادی که نشان دهنده استخراج بیت کوین با سرور مجازی است, در واقع همان منابع داده ای میباشند که سایت مورد نظر از سرور مجازی کرک شده استفاده میکند!

کلیک کنید  آموزش ساخت و تنظیم کلید SSH در لینوکس برای اتصال امن به سرور

توجه: ما در مقاله VPS چیست؟ 0تا100 سرور مجازی چیست؟به طور جامع سرور مجازی را مورد بررسی قرار داده ایم.

استفاده نکردن از پردازنده های گرافیکی مخصوص در سرور مجازی

  • هش ریت پایین
  • امکان آسیب رسیدن به سخت افزار ها به دلیل استفاده از تمام توان مصرفی خود

سرور بیت کوین با پردازنده های گرافیکی

در پردازنده های مخصوص به استخراج بیت کوین, قدرت پردازش بیشتری برای افزایش هش ریت دارید و از طرفی با استفاده حداکثری از پردازنده های مختص استخراج بیتکوین, منابع مصرفی مانند برق نیز بصورت کمتری استفاده میشوند و میتوانند بهینه تر باشند اما در سرور مجازی قضیه کاملا برعکس میباشد و به دلیل نبود پردازنده های مخصوص, مجبور میشوید برای افزایش هش ریت, از منابع بصورت حداکثری استفاده کنید.
حتی فرض کنید دسترسی شما به سرور نیز باز بماند که در این حالت نیز, هش ریت چندانی به شما داده نمیشود زیرا منابع موجود در سرور مجازی مخصوص استخراج بیتکوین نمیباشند.

عدم سود دهی و در پی آن ضرر اقتصادی

  • سواستفاده از هویت شما به دنبال خرید سرور مجازی کرک شده

ضرر اقتصادی در استخراج بیتکوین با سرور مجازی

ابتدا به منظور ماینینگ بیت کوین با سرور مجازی; اولین ضرر شما در این بخش, یعنی خرید سرور مجازی بخاطر استخراج بیتکوین خواهد بود, که با توجه به دو دلایل گفته شده در قسمت های قبل, نمیتوانید از سرور مجازی استفاده کنید و صرفا هزینه یک سرور مجازی را پرداخت کرده اید که هیچ کاربردی در بحث بیتکوین به جز در دسترس بودن سرور مجازی برای ترید نخواهید داشت!

اما در نگاهی دیگر, اگر با سایت هایی مواجه شدید که قصد فروش سرور مجازی هایی را دارند که برای استخراج بیتکوین میباشند و به اصطلاح کرک های سرور مجازی نامیده میشوند, با توجه به دلایل گفته شده عملا منطقی نمیباشند; زیرا هر سرور مجازی به اصطلاح کرک شده از طریق اتصال به سرور های شبکه های غیرقانونی مورد استفاده قرار میگیرند که نوعی کلاهبرداری مدرن محسوب میشوند.

فردی که سود اصلی را در این بحث خواهد داشت صاحب سایتی است که با درخواست اتصال سرور مجازی کرک شده به سایت خود از منابع مصرفی سرور مجازی ( حدودا تا یک ماه ) به نفع خود استفاده میکند و صفحه ای که به منظور استخراج بیتکوین به شما نشان داده میشود در واقع جعلی بوده و نمیتوانید به حساب خود برداشتی داشته باشید, بر این فرض که فعلا شما تا سقف معلوم تعیین شده ای نمیتوانید از حساب خود برداشت کنید !!

در نتیجه …

معمولاً به منظور استخراج بیت کوین با طریق سرور مجازی حتی با استفاده از سرور های اصلی و قانونی نیز با مشکل خاصی درگیر خواهید بود که شامل: سود دهی کاملاً ناچیز به دلیل قیمت پرداختی بالای سرور مجازی خواهد بود! در بیانی ساده تر: طبیعتاً اگر قصد داشته باشید تا سود دهی مناسبی حاصل شود, نیاز است تا یک سرور مجازی با منابع بالایی را تهیه کنید و در اینصورت نیز با توجه به مواردی که مرور کردیم و هش ریت پایینی که خواهیم داشت.

در خوشبینانه ترین حالت, ارزش بیت کوین یا رمز ارز بدست آمده, نزدیک به مبلغ پرداختی برای سرور مجازی یا تقریبا مساوی با همان مبلغ خواهد بود که چندان معقول نمیباشد!

نظر و بازخورد شما نسبت به سرور بیت کوین مناسب و استخراج بیتکوین با VPS یا همان سرور مجازی چیست؟! اگر همچنان سوالی یا نظری نسبت به این موضوع داشتید, میتوانید از طریق قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول:

باید سرور اختصاصی کاملا مدیریت شده و پر قدرتی تهیه کنید که در اینصورت نیز به صرفه نخواهد بود و ضرر اقتصادی را در پی خواهد داشت.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

6 دی 1400
امیر ارجمند

شت، پس اینجوری که میشه فهمید راهی نداره به جز راه های قانونیش یا خرید کارت گرافیک :|

6 دی 1400
مهدی جدیری

جان مادرتون، جان جدتون از کارت گرافیک های گیمینگ برای ماین کردن استفاده نکنییییییدددددد!!!!! اقا خب بزارین قیمت کارت گرافیک بیاد پایین ما گیمر ها هم یه خاکی به سرمون بریزیم دیگ، ادمین خدایی بزار این کامنتو 😐😐😑😑

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید