شما برای مطالعه این مقاله فقط 24 دقیقه وقت نیاز دارید

improve site speed
دسته بندی : آموزش وردپرس

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی

4.5/5 - (4 امتیاز)

افزایش سرعت سایت یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تجربه کاربری سایت است; یکی از دلایل مهمی که نیاز است تا به سرعت سایت خود اهمیت زیادی دهید به این منظور است که: بر فرض; اگر شما سایتی داشته باشید و بیشتر از 4 ثانیه مدت زمان لود ( بارگذاری ) آن به طول بیانجامد, مطمئن باشید که حدود 40% از کاربران خود را از دست خواهید داد!

همانطور که میدانید، سرعت پایین سایت جزو مواردی است که باعث میشود کاربر از سایت خارج شود، در دسته مبحث آموزش وردپرس، روش های افزایش سرعت سایت را بصورت تکمیلی و در بیانی ساده توضیح خواهیم داد...

همانطور که مطلع هستید، یکی از معیار های سخت گیرانه گوگل برای امتیاز دهی موتورهای جستجو به سایت شما بر اساس سرعت لود و بارگذاری سایت صورت می گیرد که اگر این مورد تأخیری بین 3 الی 5 ثانیه به همراه داشته باشد؛ تاثیرات منفی برای شما خواهد داشت و یا اگر 79 درصد بازدیدکنندگان و مشتریان سایت شما از کندی سرعت ناراضی باشند؛ شما این مشتریان را از دست خواهید داد و با افت ترافیک سایت مواجه می شوید.

اگر وبسایت فروشگاهی نیز داشته باشید; این 40% به طور مستقیم در کنار ورودی بازدید سایت شما به درآمد شما آسیب خواهد زد; پس سرعت سایت خود را جدی بگیرید و مطمئن باشید که سایت شما جزو سایت های سریع در دنیای اینترنت محسوب می‌شود.

اکنون از اهمیت سریع بودن مدت زمان لودینگ سایت را توسط پاراگراف بخش بالا بصورت کامل مطلع شدیم; پس طبیعتاً تصمیم داریم که راهکار ها و نکته هایی که باعث سریع شدن لود سایت می‌شود را رعایت کنیم تا باعث رشد سرعت لودینگ سایت, در کنار آن ورودی بیشتر کاربر به سایت و افزایش محبوبیت سایت شویم; برای این منظور, در ادامه با ما همراه باشید ✅

نقطه شروع به منظور افزایش سرعت و ایجاد بهینه سازی سایت !

برای اینکه وبسایتی با سرعت لود سریع داشته باشید, تنها کافی است برخی قواعد و استاندارد های وب را به درستی رعایت کنید; سعی کنید همیشه صفحات وبسایت خود را بهینه شده ایجاد کنید تا در مدت زمان لود سایت خود به مشکل برنخورید.

ما روش های کلیدی را به شما آموزش می‌دهیم که باعث رشد چشم گیر افزایش سرعت لودینگ سایت خواهند شد, البته شما نیز باید در نظر داشته باشید که از این پس موقع ساخت و ویرایش هر صفحه از سایت, در بهره گیری از این اصول و قواعد تبعیت کنید تا سایت بهینه ای داشته باشید.

چرا سرعت در سایت های وردپرسی اهمیت دارد؟

بر اساس مطالعات، بین سال های 2000 تا 2016، دامنه توجه و دقت انسان از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش یافته است. این آمار برای صاحبان سایت نشان دهنده این است که جلب توجه و رضایت کاربران برای ماندن در سایت کاهش یافته است.

در واقعیت، احتمال متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای ماندن در سایت شما کاهش یافته است. کاربران سایتی را که خیلی بزرگ است قبل از بارگیری کامل ترک خواهند کرد.

بر اساس مطالعه ای که در آمازون، گوگل و سایر وب سایت ها معتبر صورت گرفته است؛ با یک ثانیه تاخیر، نرخ تبدیل تا 7 درصد، تعداد صفحات بازدید شده تا 11 درصد و تعداد کاربران 16 درصد کاهش می یابد.

در نتیجه کندی سرعت سایت در جذب مشتریان اثر منفی می گذارد و ترافیک سایت را کاهش می دهد و همچنین در کسب رتبه سئو نیز مؤثر است.

نکته:برای درک بهتر؛ مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید.

چه مواردی باعث کند شدن سایت وردپرس می شود؟

گزارش تست سرعت سایت شما توصیه هایی برای بهبود ارائه می دهد. با این حال، این توصیه ها نیازمند به مهارت های فن آوری هستند که شاید برخی از صاحبان سایت مبتدی باشند. از سوی دیگر، دانستن عواملی که موجب کاهش سرعت سایت می شود؛ در بهینه سازی عملکرد سایت کمک می کند.

موارد زیر شایع ترین دلایل کندی سایت وردپرس هستند:

هاست: در صورتی که هاست سایت به درستی پیکربندی نشده باشد و عملکرد خوبی نداشته باشد، می تواند باعث کندی سایت شود.

پیکربندی وردپرس: در سایت وردپرس برای کاهش فشار بر روی منابع حتماً از سیستم کش استفاده کنید؛ در غیر این صورت با کاهش سرعت سایت مواجه خواهید بود.

حجم صفحه: اگر عکس ها بهینه و فشرده نباشند، حجم سایت افزایش می یابد.

پلاگین های بد: نصب افزونه ها با کدنویسی های ضعیف عامل دیگری در کندی سرعت سایت خواهد بود.

اسکریپت های خارجی: مانند تبلیغات، فونت ها تأثیر مطلوبی بر کیفیت سایت نمی گذارد.

ساده ترین و کارآمدترین روش های افزایش سرعت سایت وردپرس

انتخاب هاست مناسب برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

اولین و مهم ترین عاملی که برای بهبود کیفیت سایت باید درنظر بگیرید؛ انتخاب هاست مناسب برای هدف و نیاز فعالیتتان می باشد.

داشتن یک هاست با کیفیت در عملکرد و ارتقا سرعت سایت شما نقش مهمی دارد؛ همان‌طور که در مقالات قبلی اشاره داشتیم اگر سایت رو به رشدی دارید هاست اشتراکی نمی تواند پاسخگو نیاز و ترافیک بالای سایت شما باشد و در نتیجه به دلیل افزایش ترافیک سایت، نیاز به منابع مصرفی بیشتر و از همه مهم تر تحت تأثیر قرار گرفتن کارایی سایرین از منابع اشتراکی با کاهش سرعت مواجه می شوید.

اگر هاست و سرور شما هنگام دریافت حجم زیادی از درخواست های کاربران در مدت زمان کوتاه در سایت شما؛ سرعت پاسخگویی بالایی نداشته باشد؛ در این صورت است که سایت شما با مشکلاتی جدی در سرعت بارگذاری سایت و بروز خطا رو به رو خواهد شد که سبب نارضایتی کاربران و ترک سایت شما خواهد شد.

بنابراین اولویت خود را در انتخاب بهترین و مناسب ترین هاست با بررسی همه جانبه نیازهایتان قرار دهید و از تأثیر چشمگیر میزبانی خود در سرعت و حتی سئو سایت غافل نشوید؛ همچنین مطالعه مقاله 10 نکته مهم هنگام خرید سرور مجازی پرسرعت را مورد بررسی قرار دهید.

چک کردن سرعت فعلی سایت

بهتر است برای شروع و چک کردن سرعت سایت, با مراجعه به سایت هایی مانند: PageSpeed Insights, lite House و GTmetrix, که گزارش سرعت سایت شما را در دسترس قرار می‌دهند, نیم نگاهی به سرعت فعلی سایت خود داشته باشید و پس از رعایت نکات کلیدی ذکر شده در این مقاله, مجدداً سرعت سایت خود را چک کنید;

نتیجه کاملاً مورد رضایت شما قرار خواهد گرفت; به یاد داشته باشید هر بار که تغییرات اصلی از نظر تغییر طراحی سایت و موارد اصلی را داشتید اگر همین روند را ادامه دهید و نکات گفته شده را رعایت کنید, ورودی سایت نیز به رشد بالایی میرسد!

چک کردن سرعت سایت - افزایش سرعت سایت

معیار های ابزار های تست سرعت سایت

  • چک کردن هدرهای HTTP
  • بررسی و تشخیص فونت ها، افزونه ها و اسکریپت هایی موثر در افزایش زمان لود سایت
  • ترکیب و ادغام و خلاصه سازی اسکریپت ها
  • تشخیص کدهای ناسازگار CSS و جاوا اسکریپت
  • بررسی تمام عناصر موثر در بارگذاری
  • آنالیز عملکرد CDN
  • بررسی و چک کردن کارایی سایت در موقعیت های مکانی متفاوت
  • بررسی تعداد درخواست، مدت زمان کافی و حجم صفحات برای بارگذاری
  • چک کردن سرعت رندر شدن و پردازش سایت در مرورگرها
  • بررسی مدت زمان اتصال به اولین بایت TTFB

سایت پیشنهادی ما برای چک سرعت: GTmetrix

  1. سایت GTmetrix با توجه به اینکه از نظر سرعت و پرفورمنس همه صفحات سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد, همین موضوع نیز یک نوع دید کلی به سرعت سایت فعلی ما می‌دهد تا بتوانیم از هر نظر کیفیت سرعت سایت را در هر بخش از صفحات چک کنیم.

با توجه به دلیل دوم, اینکه: GTmetrix می‌تواند بعد از آنالیز و بررسی کلی سایت, دلایل کاهش سرعت لودینگ هر یک از صفحات سایت را نیز نشان دهد; می‌تواند گزینه مناسبی باشد تا بتوانیم با رعایت موارد گفته شده و برطرف کردن مشکلاتی که ذکر شده است; سرعت سایت را علاوه بر نکات کلیدی که خواهیم گفت چند برابر بیشتر بهبود ببخشید.

لیستی از روش هایی که در این مقاله اشاره می‌کنیم :

  • استفاده از قالب بهینه سازی شده
  • بهینه سازی جدول های مرکز داده
  • بهینه سازی و فشرده سازی کد های js و CSS
  • به روز رسانی مرتب سایت وردپرسی
  • قابلیت دسته بندی کامنت ها
  • عدم آپلود مستقیم ویدئو در وردپرس
  • منتقل نمودن اسکریپت ها به فوتر سایت
  • به حداقل رساندن درخواست های HTTP خارجی
  • کاهش فراخوانی از مرکز داده
  • بهینه سازی پایگاه داده وردپرس
  • تعیین چهارچوب در اصلاحیه های پست ها
  • فعال سازی کش سرور ( Server cashing )
  • فعال سازی کش مرورگر ( Web cashing )
  • رفع خطای Expire Headers
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا – CDN
  • استفاده از افزونه های بهینه سازی مانند WP Fastest Cache
  • بهینه سازی آنلاین عکس ها

 استفاده از قالب بهینه سازی شده

سایت هایی با حجم قالب بالا چندان مورد پسند اکثر افراد قرار نمی‌گیرند; شاید به دلیل داشتن جلوه زیبا تا حدودی تأثیرگذار باشد اما این مورد به تنهایی نمی‌تواند کاربر را ترغیب کند تا سایت شما را در اولویت قرار دهد!

فرض کنید سایت رقیب شما دارای قالبی است که بهینه شده است و با سرعت پایین اینترنت نیز می‌توانید به سایت مورد نظر در آن واحد دسترسی داشته باشید, در این حالت با دو مورد مواجه می‌شوید:

  • توجه کنید: اکثر کاربران در دنیای وب، زمانی به یک وبسایت یا مقاله ای مراجعه می‌کنند که به جوابی کوتاه و در عین حال ساده نیاز دارند; اگر شما جوابی قانع کننده و ساده, در عین حال مقاله ای داشته باشید که در حالت کلی جامع است, اما یکی از معیار های اصلی یعنی: استفاده از قالب بهینه سازی شده را رعایت نکنید; کاربر مورد نظر; سایت رقیب شما را که دارای قالبی بهینه سازی شده است و سرعت لودینگ بیشتری دارد ارجحیت خواهد داد, به همین سادگی 😅

هر از گاهی برای برخی از موارد, قوانین را نادیده بگیرید; سرعت را به کیفیت ارجحیت دهید!

  • اکنون نیاز است به کاربران اصلی سایت نیز اهمیت بدهید; شاید تا مدت زمان معینی بتوانید رضایت کاربران سایت را نیز جلب کنید, اما اگر همین کابران نیز با تأخیر مدت طولانی به دلیل سرعت پایین لودینگ قالب در سایت و به دنبال آن لودینگ پایین کلی سایت شما مواجه شوند; به احتمال زیاد از سایت شما خارج می‌شوند.

_ روش های بهینه سازی قالب سایت

می‌توانید از طریق افزونه: WP Theme Optimizer, سایت وردپرسی خود را بهینه سازی کنید!

اگر قالب آماده وردپرس را از سایت ساز ها خریداری می‌کنید بهتر است از بهینه بودن قالب سایت مطمئن شوید; همچنین هنگام ایجاد سایت از طریق کد نویسی، حتماً نکات کلیدی در بهینه سازی قالب سایت را رعایت کنید تا از پرداخت هزینه اضافی برای داشتن قالب بهینه سازی شده جلوگیری کرده باشید.

برخی از نکات مهم در بهینه سازی قالب وبسایت:

  1. استفاده از فونت آیکون بجای تصویر
  2. اسپریت کردن تصاویر کوچک
  3. استفاده کمتر از فایلهای java و CSS
  4. از کد های قالبهای دیگر در قالب خود استفاده نکنید!

بهینه سازی جدول های مرکز داده

در افزایش سرعت سایت وردپرسی؛ حذف جداول اضافی از دیتابیس و کاهش زمان واکشی اطلاعات با بهینه سازی جدول های ذخیره شده در مرکز داده، دخیل است؛ بنابراین به جداول دیتابیس حدالامکان توجه داشته باشیم.

بهینه سازی و فشرده سازی کد های js و CSS

با توجه و مهم شمردن رابط کاربری و زیبا سازی سایت؛ استفاده از کدهایCSS و js روز به روز افزایش یافته است؛ غافل از اینکه این کدها موجب افزایش قابل توجه زمان بارگذاری سایت شده اند. به منظور بهینه سازی کدهای CSS و js می توانید هم از افزونه ها استفاده کنید و هم از تیم متخصص و فنی کمک بگیرید اما درهر صورت برای افزایش سرعت سایت به این مورد توجه کنید.

به روز رسانی مرتب سایت وردپرسی

وردپرس با توزیع نسخه جدید و به روز رسانی منظم خود؛ امکانات و ویژگی های جدیدی برای افزایش امنیت و برطرف کردن مشکلات نسخه های قبلی را در بردارد که شما به عنوان صاحب وب سایت خود می توانید با به روزرسانی از این قابلیت ها بهرهمند شوید و در افزایش سرعت سایت خود نقشی داشته باشید.

قابلیت دسته بندی کامنت ها

به کمک تنظیمات داخلی وردپرس می توانید در سایت هایی که با وجود حجم بالای کامنتها از کندی بارگذاری سایت رنج می برند با تقسیم کردن کامنت ها در چندین صفحه در صدد رفع این مشکل برآیید؛ برای تنظیم این قسمت به Settings » Discussion رفته و گزینه “Break comments into pages” را انتخاب می کنید.

عدم آپلود مستقیم ویدئو در وردپرس

لازم است یادآوری کنم که هرچند این امکان برای شما فراهم است اما ویدئوها را در وردپرس با استفاده از  برای پخش در مرورگر بازدیدکنندگان HTML5؛ مستقیماً روی سرور خود آپلود نکنید.

بازار ویدئو در شبکه های اجتماعی خیلی داغ است که مسلما به پهنای باند زیاد و هزینه خوب برای این منظور نیازمند است. میزبانی ویدیوها به نوبه خود باعث افزایش حجم سایت و بک آپ ها نیز می شود. در نتیجه، بازیابی سایت وردپرس خود از پشتیبان گیری زمان بر و پیچیده خواهد بود.

وردپرس امکان جاسازی (Embed) ویدیوها را دارد، بنابراین پس از ارسال ویدیوها به سایت های اشتراک گذاری ویدیو، می توانید فقط کد مربوطه را در پست قرار دهید.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

منتقل کردن اسکریپت ها به فوتر سایت

ضرب المثل خربزه شیرین خوردن و پای لرز آن نشستن را که حتماً شنیده اید؟ اسکریپت ها نیز با تمام قابلیت های جذاب خود،معایبی مانند کند کردن سرعت سایت را به همراه دارند. البته می توان با تأخیر بارگذاری اسکریپت ها و منتقل کردن آن ها به انتهای صفحه به کمک افزونه Scripts To Footer مانع از دانلود پیشفرض اسکریپت ها در وردپرس و سبب ایجاد تجربه کاربری بهتری برای کاربران شوید.

به حداقل رساندن درخواست های HTTPخارجی

اکثر قالب های وردپرس این قابلیت را دارند که فایل هایی به صورت اسکریپت، شیوه نامه و گرافیک را از وب سایت های دیگر با منابع خارجی وارد کنند. اگر استفاده محدودی از این قبیل فایل ها داشته باشید؛ مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر افزونه های سایت درخواست های زیادی برای این فایل ها داشته باشند، سرعت سایت دچار مشکل می شود که می توانید این درخواست ها را با غیرفعال کردن یا ترکیب اسکریپت ها کاهش دهید.

کاهش فراخوانی از مرکز داده

این مرحله به دانش فنی و درک اولیه فایل های PHP و WordPress نیاز دارد. از آنجاییکه بسیاری از قالب های وردپرسی، استاندارد وردپرس را زیر پا گذاشته اند؛ در نتیجه سایت توسط دیتابیس دائما فراخوانی میشود که باعث عملکرد ضعیف و متحمل شدن فشار زیاد سرور خواهد شد؛ فراخوانی حتی در افزونه های محبوب برای دریافت اطلاعات سایت از دیتابیس نیز انجام می شود.برای جلوگیری از تکرار این عمل ناچار به سفارشی سازی، تصحیح و بررسی قالب خواهید بود.

بهینه سازی پایگاه داده وردپرس

پایگاه داده شما اطلاعات زیادی را ذخیره می کند که پس از مدتی استفاده از قالب وردپرس دیگر مورد نیاز نیست. شما می توانید با بهینه سازی پایگاه داده و حذف داده های اضافی، کارایی را بهبود ببخشید.

افزونه WP-Sweep می تواند در این موردمفید واقع شود. با یک کلیک ساده، می توانید مواردی مانند پست های حذف شده و برچسب های ناخواسته را پاکسازی کنید.

تعیین چهارچوب در اصلاحیه های پست ها

در پایگاه داده وردپرس، اصلاحات پست ها فضا را اشغال می کند؛ برخی از کاربران آشفته خاطرند که این اصلاحات تأثیر مخربی بر مؤلفه های پایگاه داده ای که توسط افزونه ها نگهداری می شوند؛ داشته باشد. که با تمرکزافزونه ها در مورد اصلاحیه ها، با کندی سرعت سایت رو به رو می شوید.

در وردپرس، می توانید محدودیتی برای تعداد اصلاحیه ها ذخیره شده برای مقالات و محتوا؛ تعیین کنید. برای انجام این کار کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید:

;define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 4 )

این کد برای هر پست محدودیت چهار اصلاحی را تعیین می کند و موارد قبلی را حذف می کند.

 فعال سازی کش سرور

فعالسازی کش سرور دومین عامل مهم در افزایش سرعت سایت است، در بیانی ساده: وظیفه کش سرور در سایت، ایجاد فایل های HTML برای داده های هر یک از صفحات سایت می‌باشد، دقیقاً همین مورد سرعت لودینگ سایت را افزایش می‌دهد.

این کار به اصطلاح ( Web Cashing ) در سایت، زمانی انجام می‌شود که یک کاربر به منظور مشاهده یکی از صفحات سایت شما اقدام می‌کند; پس با ایجاد فایل های HTML و کش شدن فایلهای HTML, زمانی که کاربر مجدداً به صفحه قبل وارد می‌شود; یک صفحه کش شده ( فایلهای پنهان HTML ) بارگیری می‌شود و به این ترتیب صفحه موردنظر به کاربر نمایش داده می‌شود; پس این روش، به سرور سایت کمک می‌کند تا بار اضافی نداشته باشد و سریعتر کار کند.

از مزیت های دیگر Cashing علاوه بر افزایش سرعت سایت، می‌توان به صرفه جویی در مصرف پهنای باند سرور نیز اشاره نمود.

راحت ترین روش فعالسازی کش سرور: از طریق htaccess

می‌توانید از طریق آدرس روبرو: ورود به هاست سی پنل/ دسترسی به بخش File manager/ دسترسی به پوشه Public_HTML ( که فایل htaccess با پسوند .exe درون این پوشه قرار دارد، اکنون نیاز است تا کد های زیر را درون فایل htaccess خود وارد کنید و ذخیره کنید.

## EXPIRES CACHING ##
<IfModule mod_expires.c>
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access plus 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 1 year"
ExpiresByType image/gif "access plus 1 year"
ExpiresByType image/png "access plus 1 year"
ExpiresByType image/svg+xml "access 1 month"
ExpiresByType text/css "access plus 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access plus 1 month"
ExpiresByType application/javascript "access 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access plus 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access plus 1 year"
ExpiresByType application/font-woff "access plus 1 year"
ExpiresByType application/x-font-woff "access plus 1 year"
ExpiresByType font/woff "access plus 1 year"
ExpiresDefault "access plus 2 days"
</IfModule>
## EXPIRES CACHING

نکته مهم: حتماً از فایل htaccess نسخه پشتیبان تهیه کنید, تا اگر در فایل htaccess، کد ها را به اشتباه جاگذاری کرده باشید یا به اشتباه کد ها را پاک کرده باشید; بتوانید کد های قبلی و تنظیمات قبلی را مجدداً اضافه کنید.

نکته: اگر به هر دلیلی، فایل صفحات خود را طی چند هفته بروز رسانی می‌کنید، یا با توجه به زمان بندی تعیین شده برای بروز رسانی سایتتان؛ می‌توانید مدت زمان تعریف شده در خط کد های بالا را، بجای Month و Year، به Week یا مقدار دلخواه تغییر دهید.

 

 فعال سازی کش مرورگر

در این بخش تنها تفاوت این است: کش فعالسازی شده برای مرورگر می‌باشد؛ تعریف مفهوم کش شدن که در بخش قبل توضیح داده شد، در این بخش نیز صدق می‌کند. می‌توانید نسبت به فعالسازی کش مرورگر از طریق راهکار قبلی اقدام کنید و کد زیر را، در فایل htaccess اضافه کنید و ذخیره کنید:

# START Expires

ExpiresActive On
ExpiresDefault “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/png “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpeg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/ico “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/css “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/javascript “access plus 2 hours”

# END Expires

 

 رفع خطای Expire Headers

خطای Expires headers نیز به نوعی با فعال کردن کش سایت مرتبط است؛ در ساده ترین تعریف: اگر کد های کشینگ اضافه شده در فایل htaccess دارای تاریخ مشخصی نباشند؛ با خطای Expires headers مواجه خواهید شد و همین مورد باعث می‌شود تا کاربر پس از هر بار ورود به صفحه مورد نظر، به ناچار فایل‌های مشترک بین صفحات را دانلود کند و باعث شود تا مدت زمان زیادی صرف شود.

 رفع خطای Expire Headers برای افزایش سرعت سایت

مانع سرقت پهنای باند در وردپرس شوید.

اگر محتوا نویس باشید تا به الان حتما با این موارد آشنا شده اید که برخی در تلاش برای به سرقت بردن مطالب و تصاویر مفید سایت شما خواهند بود. یکی از این استراتژی‌ها این است که سایر وب‌سایت‌ها به جای آپلود عکس از محتوای شما، آدرس عکس سایت را در وب‌سایت خود قرار دهند و در نتیجه برای آپلود عکس از پهنای باند شما استفاده می شود؛ با این توصیف بدون ایجاد ترافیک برای سایت شما؛ پهنای باند را به سرقت برده اند.

کد زیر را در فایل .htaccess خود قرار دهید تا از پهنای باند عکس خود محافظت کنید:

#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?example.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]
RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L]

توجه: به جای example.com، حتما دامنه خود را در کد بالا قرار دهید.

قبلاً وب‌سایت‌های کپی‌کننده محتوا از فید سایت برای ارائه اطلاعات خود استفاده می‌کردند. در این مثال، شما باید یا فید سایت را غیرفعال کنید یا پست های جدید سایت را پس از انتشار به سرعت در فید سایت ارسال کنید.

استفاده از فشرده سازی Gzip

وب سرورها از فناوری فشرده سازی Gzip برای فشرده سازی منابع سایت قبل از ارسال به کاربران استفاده می کنند؛ این فناوری در ارتقا سرعت سایت تأثیرگذار است و می تواند حجم اصلی سایت را 30 تا 40 درصد کاهش دهد. نصب افزونه W3 Total Cache ساده ترین روش برای یکپارچه سازی Gzip برای بسیاری از وب مسترها است. حتماً برای اینکه وردپرس سریع‌تر اجرا شود، فشرده سازی Gzip را فعال کنید. علاوه بر نصب افزونه W3 Total Cache؛ فشرده سازی Gzip  را می توانید از طریق هاست و تیم پشتیبانی تقاضا کنید و یا  به کمک فایل .htaccess، فعال‌سازی نمایید.

کلیک کنید  در کمتر از چند دقیقه ارور ERR_TOO_MANY_REDIRECTS را حل کنید!

نسخه پیشرفته PHP

ارتقاء یک وب سایت به آخرین نسخه PHP می تواند زمان بر باشد اما همچنین می تواند بسیار مفید باشد. سرعت اجرا اسکریپت های نوشته شده در نسخه های اخیر PHP؛ 30 درصد افزایش یافته است که سرعت سایت وردپرسی از تأثیر آن بی بهره نبودند.

 استفاده از شبکه توزیع محتوا – CDN

ساده ترین توضیح از یک شبکه توزیع محتوا به این صورت است: فرض کنید شعبه های متفاوتی از یک برند معتبر و معروف را در شهر خود دارید! پس در این صورت سفارشی که ثبت می‌کنید نیز در کمترین زمان به دست شما میرسد؛ دقیقاً کاربرد CDN نیز به همین شکل می‌باشد و می‌توانید با اتصال سایت خود به سرور دارای شبکه توزیع محتوا (CDN)، سرور سایت متصل شده به CDN، می‌تواند به کمک اتصال شبکه ای در سراسر نقاط دنیا به Data Center های توزیع شده در سراسر جهان؛ کاربر را از هر نقطه در دنیا، به نزدیک ترین محدوده Data Center هدایت کند; در واقع: سایت شما را با سرعتی برابر با سرعت سرور های داخلی به کاربری در خارج از کشور نشان دهد.

با استفاده از سرویس کلود فلر ( Cloudflare ) و نصب افزونه آن از طریق وردپرس، می‌توانید به شبکه توزیع محتوا CDN دسترسی داشته باشید!

✅ جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در مورد سرویس کلود فلر، می‌توانید مقاله موجود در مورد آشنایی با سرویس Cloudflare؛ از آسام سرور را نیز بررسی نمایید.

 مزایا CDN

  • افزایش امنیت سایت با جلوگیری از حملات DDOS
  • کاهش مدت زمان بارگذاری سایت
  • در دسترس بودن محتوا سایت
  • استفاده از پهنای باند کمتر

در مورد فواید استفاده از سرور های متصل به CDN نیز می‌توان به این مورد اشاره داشت: با توجه به سرعت لود بالای سایت به لطف CDN، می‌توانید کاربر های ایرانی که خارج از کشور هستند را نیز جذب کنید و جزو کاربران اصلی سایت محسوب کنید!

 افزونه برای افزایش سرعت سایت

معمولاً افزونه های بهینه سازی متنوعی برای مثال: WP Super Cache، LiteSpeed Cache یا WP Fastest Cache به دلیل داشتن امکانات خاصی مانند: پیکربندی خودکار فایل htaccess، پشتیبانی از CDN، پشتیبانی از SSL و… مورد پیشنهاد اکثریت قرار می‌گیرند؛ استفاده از این افزونه ها نیز می‌توانند تا حد مناسبی در افزایش سرعت لودینگ سایت تأثیرگذار باشند.

قصد داریم نگاه اجمالی به انواع افزونه های کاربردی برای افزایش سرعت سایت بپردازیم؛ با ما همراه باشید تا با این افزونه های کاربردی آشنا شوید.

افزونه WP Rocket

ازمعروف ترین و پرکاربرد ترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس می توان افزونه WP Rocket را نام برد که بدون نیاز به کدنویسی برای بهینه سازی سرعت سایت؛ کافیست فقط این افزونه را دانلود و فعال نمایید و با استفاده از امکانات و انتخاب آپشن های آن که بهترین سازگاری و انطباق را با محیط وردپرس دارد؛ به همین آسانی سرعت سایتتان را ارتقا دهید.

افزونه WP Rocket برای افزایش سرعت سایت

ویژگی های افزونه WP Rocket :

  • امکان بارگذاری Lazy loading
  • امکان پشتیبانی از افزونه WPML
  • امکان فشرده سازی کد های زبان های برنامه نویسی JavaScript وcss و html
  • کش کردن و ذخیره اطلاعات صفحات سایت
  • پشتیبانی از سایت های چندزبانه
  • سادگی در رابط کاربری

نکته: قابلیت بارگذاری تنبل(Lazy loading) ابزار بسیار جالبی برای بارگذاری صفحات است که با هدف کاهش مدت زمان لود وب سایت شما هنگامی که حجم صفحات شما با وجود چندین ویدئو و تصاویر سنگین شده است؛ انجام می شود و با حضور کاربر در بخش خاصی از صفحه؛ وظیفه بارگذاری محتوای پایینی صفحات که اسکرول نشده را بر عهده دارد.

به زبانی ساده تر؛ هنگامی که کاربری به سایت شما مراجعه می کند در صورتی که سایت شما از تعداد زیادی تصاویر و ویدئو برخوردار باشد؛ باید مدت زمان زیادی را در انتظار لود سایت سپری کند که Lazyload برای حل این مشکل کاربرد دارد و لود هر یک از تصاویر هنگامی که کاربر با اسکرول کردن مداوم در محدوده مشاهده شده تصاویر قرار دارد؛ انجام می شود.جالب است که این عملکرد یکی از جنبه هایی است که باعث افزایش سرعت وب سایت می شود که در اکثر افزونه های معروف و خوب مورد استفاده قرار میگیرد.

 

برای دانلود افزونه می توانید به لینک WP Rocket مراجعه کنید.

افزونه W3 total cache

از دیگر افزونه ای که قصد توضیح درباره اش را داریم، افزونه W3TC است که با بیشترین طرفدار و نصب فعال یک میلیونی ؛ بهترین پلاگین و فریم ورک برای افزایش سرعت و عملکرد سایت شناخته شده است. این افزونه با کاهش زمان بارگذاری در سایت و بهبود سرعت در سئو نیز تاثیر چشم گیری ایفا می کند.

افزونه W3TC تمامی شاخص های افزایش سرعت را در نظر می گیرد وتک بعدی عمل نمی کند و همچنین از قابلیت CDN که قبل تر در موردش توضیح مختصری دادیم؛ نیز در بهینه سازی و ارتقا کیفیت سایت استفاده می کند.

افزونه W3 total cache برای افزایش سرعت سایت

 

قابلیت های این افزونه:

  • سازگار بودن با هرنوع سرور
  • بهره مندی از قابلیت CDN
  • امکان استفاده از Lazy loading
  • امکانات لازم جهت افزایش امنیت سایت
  • پشتیبانی از دستگاه همراه(موبایل)
  • کش کردن همه جانبه
  • امکان تعیین روش های کش کردن

برای دانلود افزونه به لینک W3 total cache مراجعه کنید.

افزونه WP Fastest Cache

افزونه WP Fastest Cache با دو توزیع رایگان و پولی (PREMIUM) در زمینه افزایش سرعت با توجه به نظرسنجی های انجام شده، افزونه WP Fastest Cache جزو قوی ترین افزونه های موجود برای بهینه سازی می‌باشد، هر یک از توزیع های این افزونه امکانات ویژه ای را ارائه می دهند؛ نسخه پولی این پلاگین ویژگی ها زیر را در اختیار کاربران قرار می دهد:

  • بهینه سازی عکس
  • قابلیت Lazy Loading
  • امکان کش موبایل و ویجت
  • بهینه سازی کدJS

افزونه WP Fastest Cache جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی

نسخه رایگان این افزونه نیز امکاناتی در اختیار شما می گذارد که نباید آن ها را نادیده گرفت؛ نظیر:

  • ترکیب CSS و JavaScript
  • قابلیت کش خودکار سایت
  • پشتیبانی از کش دسکتاپ
  • بهره مندی از سریع ترین متد Mod_Rewrite
  • جلوگیری از حذف اتوماتیک فایل های کش با تنظیم زمان
  • minify کد HTML
  • مدیریت کش به واسطه ادمین
  • امکان کش در موبایل
  • امکان تنظیمات چک لیستی
  • قابلیت پشتیبانی از Cloudflare ، CDN و SSl
  • امکان استفاده از ابزار GZIP ( کاهش حجم فایل های ارسالی از سرور به مروگر )

این افزونه بدون نیاز به تغییرات در فایل htaacces. پس از راه اندازی؛ به طور خودکار نصب می شود که آسودگی در نصب افزونه WP Fastest Cache از مزیت های آن به شمار می رود.

برلی دانلود افزونه به لینک WP Fastest Cache مراجعه کنید.

 افزونه LiteSpeed Cache for WordPress

LiteSpeed Cache  یا به اختصار (LSCWP) افزونه ای با قابلیت های منحصر به فرد خود، قطعا بهترین گزینه برای افزایش سرعت سایت های وردپرس است؛ زیرا این افزونه ساخته شده ی شرکت لایت اسپید( ارائه دهنده وب سرور های لایت اسپید) است که با سرور شما کاملا مطابقت و سازگاری خواهد داشت.  این افزونه با تمامی افزونه های معروف سازگار است و از مزایای برجسته آن می توان به رایگان بودن، متن باز بودن و پشتیبانی از وردپرس چند شبکه ای اشاره کرد که بیشتر برای توزیع های وردپرس بالاتر از 4 مورد استفاده قرار می گیرد و تا به امروز بیش از 800هزار نصب فعال داشته است.

افزونه‌های زیادی برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد، اما LiteSpeed Cache یکی از آنهاست که  به عنوان یک پک جامع شناخته می‌شود. عملکردهای بهینه سازی و کش در سطح سرور توسط Light Speed ​​Cache ارائه می شود. مکانیزم موجود در وب سرور خود دارای یک کش Litespeed است که نیاز به یک لایه پروکسی معکوس را از بین می برد، که راز تاثیر فوق العاده افزونه کش Litespeed بر افزایش عملکرد سایت است.

اگر برایتان سوال پیش بیاید که  منظور از پراکسی معکوس چیست؟ باید بگویم که در واقع همان پراکسی سروراست، اما درخواست‌های کاربر و منابع خارج از شبکه داخلی را  دریافت می کند و آنها را به یک یا چند سرورارسال می نماید.

 افزونه LiteSpeed Cache for WordPress برای افزایش سرعت سایت

با ذکر ویژگی های فوق العاده افزونه Litespeed محاله که به دانلود آن ترغیب نشوید.

ویژگی های اصلی نسخه رایگان افزونه کش Litespeed به شرح زیر است:

  • امکان ترکیب و فشرده سازی کد های CSS، JS، html و جاواسکریپت
  • پشتیبانی همه جانبه از CDN
  • امکان بارگذاری CSS و JS در زمان های مختلف
  • ارتقا کیفیت و بهینه سازی تصاویر به روش های Lossless و Lossy
  • رابط کاربری راحت اما حرفه ای
  • مطابقت کامل با وب سرور های لایت اسپید
  • امکان تنظیمات حرفه ای
  • بهبود رتبه سرعت سایت
  • امکان پشتیبانی از انواع فرمت های عکس از جمله WebP
  • امکان کش کردن OPcodes (افزایش سرعت پردازش کد های PHP سایت)
  • پشتیبانی از .وردپرس های شبکه ای (چند سایته)
  • امکان استفاده ازCloudflare API
  • امکان استفاده از Import/Export تنظیمات وپیکربندی
  • دارای cloud CDN Cache رایگان (سرویسی از CDN برای ذخیره سازی دقیق صفحات داینامیک)

اگر قصد دانلود این افزونه کاربردی را دارید؛ می توانید از طریق لینک LiteSpeed Cache for wordpress این کار را انجام دهید.

 افزونه Pagespeed ninja

Pagespeed Ninja  از دیگرافزونه محبوب و کاربردی در لیست برترین افزونه ها برای افزایش سرعت وب سایت وردپرس است که از ویژگی های آن در ادامه خواهیم گفت.

Pagespeed Ninja  ؛ سال هاست که بر روی افزایش سرعت بالاتراز 200 هزار وب سایت روی موبایل را با بیش از 30هزار نصب فعال کار می کند.این افزونه نه تنها سرعت بارگذاری سایت شما را در دو نسخه دسکتاپ و موبایل افزایش می دهد، بلکه Google PageSpeed ​​Insights را نیز با یک کلیک برطرف می کند.

جالب است که بدانید طبق آمار به دست آمده از Pagespeed ninja؛این افزونه  قادر به افزایش سرعت سایت وردپرسی چهار وب سایت از هر پنج وب سایت بوده است که نتایج خوشایند و فوق العاده ای را بیان می کند. با این حال، شرایطی وجود دارد که ناسازگاری قالب سایت یا مجموعه‌ای از افزونه‌ها با Pagespeed Ninja ممکن است مشکلاتی را به‌ویژه به دلیل فعالیت‌های کش کردن( حافظه پنهان) یا بهینه‌سازی ایجاد کند؛ در نتیجه ممکن است این افزونه مانند سایر محصولات برای سایت شما مناسب نباشد!

 افزونه Pagespeed ninja جهت بهبود و افزایش سرعت سایت

نکته: در مورد پلاگین های مرتبط با سئو و افزونه PageSpeed ​​Ninjaاحتمال ناسازگاری بسیار کم است و در اکثریت قریب به اتفاق موارد مشکلی وجود ندارد. با این حال، اگر 1٪ ​​احتمال وجود یک مشکل وجود دارد، می تواند به این دلیل باشد که سایت شما از فشرده سازی gzip استفاده می کند. این قابلیت در انواع پلاگین های بهینه سازی سرعت سایت موجود است و می توانید از آنجا آن را روشن یا خاموش کنید. طبیعتاً توجه داشته باشید که فعال کردن گزینه فشرده سازی gzip یکی از مواردی است که به افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک می کند و تا حد امکان از آن استفاده کنید.

به سادگی می توانید با مراجعه به وب سایت PageSpeed.Ninja و وارد کردن URL سایت انتخابی، از عملکرد افزونه PageSpeed.Ninja قبل از نصب آن مطلع شوید. زمان لازم برای تجزیه و تحلیل این سایت بیش از 2 دقیقه است.

ویژگی های Pagespeed Ninja عبارت‌اند از:

  • قابلیت Lazy loading
  • بهینه سازی تصویر برای مرورگرهای موبایل
  • امکان کش سرور و کش مرورگر
  • برطرف نمودن مشکل مسدود شدن رندر در جاوا اسکریپت و CSS
  • بهینه سازی و ترکیب و کاهش کدهای inline
  • امکان کاهش حجم تصاویر برای بهینه سازی
  • امکان استفاده از تکنیک فشرده سازی فایل Gzip

از طریق لینک Pagespeed Ninja می توانید این افزونه را دانلود کنید.

افزونه Speed Booster Pack

مطمئن باشید که حتی با تأخیر سه ثانیه ای در بارگذاری سایتتان، 50 درصد از بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد به همین دلیل است که ما در این مقاله روی بحث افزایش سرعت سایت تمرکز کرده ایم؛ افزونه Performance Booster Pack از دیگر پیشنهاد‌ها رایگان ما برای شماست.

Optimocha یک شرکت متخصص در خدمات شتاب دهنده و افزایش سرعت است که خدماتی را هم به صورت رایگان و هم با هزینه در دسترس قرار می دهد که نسخه رایگان سرویس بهبود سرعت سایت، افزونه Speed ​​​​Booster Pack است.این افزونه اگرچه رایگان است اما دلیل بر این نیست که برایتان کافی نباشد؛ تنها تفاوت آن با نسخه پولی در مدیریت و بررسی تخصصی سایت و برطرف کردن مشکلات آن است.

افزونه Speed Booster Pack برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت سایت

قابلیت های پلاگین Speed Booster Pack به شرح زیر است:

  • تنظیمات راحت و آسان
  • پشتیبانی از بهینه سازی WooCommerce
  • امکان بارگذاری از قبل لینک های داخلی در یک صفحه (ویژگی instant page)
  • دارای قابلیت های CDN
  • افزودن ویژگی بارگذاری مستقیم گوگل آنالیتیکس از سرور سایت

با ورود به لینک Speed Booster Pack می توانید به راحتی این افزونه فوق العاده را دانلود کنید.

پلاگین Autoptimize

این افزونه در مقایسه با سایر افزونه ها، عملکرد ضعیف تری دارد و هنوز جا برای کامل تر شدن دارد، درعوض دارای تنظیمات ساده و آسانی است که کار کردن با این افزونه را دلچسب تر کرده است که در سایت های ایرانی طرفداران زیادی دارد.

افزونه Autoptimize برای بهینه سازی و افزایش سرعت سایت

قابلیت های افزونه Autoptimize به شرح زیر است:

  • ترکیب و کوچک کردن کدهای HTML
  • قابلیت انتقال استایل پیج به سربرگ و اسکریپت به فوتر صفحات سایت
  • قابلیت فشرده کردن استایل ها و اسکریپت ها
  • کش کردن و افزودن expires headers

برای دانلود افزونه به لینک Autoptimize مراجعه فرمایید.

افزونه Asset CleanUp: Page Speed Booster

افزونه جدید Asset CleanUp با دربرداشتن اکثر آیتم های محبوب و کاربردی از جمله؛ WP Rocket، WP Fastest Cache و W3 Total Cache و قابلیت سازگاری با Cloudflare می تواند رقیب قوی برای برترین افزونه های افزایش سرعت سایت به شمار بیاید.

Asset CleanUp افزونه ای برای افزایش سرعت سایت وردپرسی

ویژگی های این افزونه تست سرعت سایت عبارت‌اند از:

  • کاهش درخواست های HTTP
  • قابلیت preconnent(پیش بارگذاری)
  • همگام سازی، ترکیب، اولویت گذاری برای بارگذاری و ادغام فایل های JS و CSS
  • بهبود و ویرایش فونت های گوگل
  • برطرف کردن خطاهای gtmetrix
  • فشرده سازی HTML وتعدادی از تگ های وردپرس
  • دارای ویژگی Defer منابع
  • فراخوانی منابع صفحه مورد نظر و امکان بارگذاری فایل های JS و CSS در صورت بروز مشکل در صورت نیاز
  • قابلیت Preload و font-display در فونت های لوکالی

برای دانلود افزونه بر روی لینک Asset CleanUp کلیک کنید.

افزونه WP Super Cache

یک افزونه رایگان ساخته شرکت (Automattic) وردپرس ست که از خدمات کش بی نظیر خود برای سرعت بخشیدن به بارگذاری سایت های وردپرسی استفاده می کند. افزونه WP Super Cache روی کش کردن تخصصی عملکرد ویژه ای دارد که یکی از عوامل تأثیرگذار در کاهش زمان بارگذاری سایت می باشد.

SuperCache بر اساس این ایده کار می کند که با برداشتن فایل HTML ایستا سایت؛ وب سرورسایت هر دفعه فایل HTML را جایگزین اسکریپت های سنگین PHP می کند و در نتیجه بازدیدکنندگان سایت می توانند هر فایل HTML را صدها بار مشاهده کنند.

از مزایا ممتاز افزونه WP Super Cache برخورداری از قابلیت فشرده سازی است که همان‌طور که اشاره کردیم؛ فشرده سازی یا  compress تأثیر مطلوبی بر عملکرد، افزایش سرعت و زمان پاسخگویی سایت دارد؛ البته لازم است پس از دانلود و نصب این افزونه این قابلیت را فعال کنید.

افزونه WP Super Cache جهت افزایش سرعت سایت وردپرس

از قابلیت های افزونه  Super Cache می توان به موارد زیرWP  اشاره کرد:

  • قابلیت CDN
  • امکان استفاده از حالت پیش بارگذاری(Preload Mode)
  • ویژگی فشرده سازی
  • کش کردن به روش های mod_rewrite ، PHP ،legacy

برای دانلود این افزونه بی نظیر با 2میلیون نصب فعال به لینک WP Super Cache مراجعه کنید.

پلاگین BJ Lazy Load

حاصل تاثیرات Lazy Loading کاملاً در سایت هایی با ترافیک بالا و پربازدید مشهود است که افزونه BJ Lazy Load در این زمینه خودنمایی می کند؛ این افزونه سرعت بارگذاری سایت وردپرس را با جایگزینی همه تصاویر و صفحات با متغیرها  placeholder بهبود می بخشد و با  اشاره و نزدیک شدن کاربر به بخش OffScreen صفحه ، محتوا را بارگذاری می کند؛ در نتیجه باعث افزایش چشم گیری در پهنای باند سایت می شود.

پلاگین BJ Lazy Load- افزایش سرعت سایت وردپرسی

ویژگی های افزونه BJ Lazy Load:

  • سازگاری با افزونه RICG Responsive Images
  • امکان غیرفعالسازی قابلیت lazy load
  • امکان اعمال و تنظیم ویژگی Lazy Load روی iframe و ویدئوها

این افزونه کارایی منحصر به فردی برای افزایش سرعت سایت دارد از دانلود افزونه BJ Lazy Load  غافل نشوید.

افزونه WP Smush.it

همان‌قدر که  استفاده از تصاویر برای کاربران جذاب و کاربردی به نظر می آید؛ اگر افزایش تعداد تصاویر در سایت بنا به نیاز محتوا سایت شما باعث کندی سرعت سایتتان شود، پیامد نا خوشایندی دارد که در این صورت بهینه سازی تصاویر راه حل مناسبی خواهد بود که در افزایش سرعت سایت و کسب رتبه در موتور جستجو مؤثر است.

بهینه سازی تصویر یکی از ضروری ترین مؤلفه ها در بهبود سرعت سایت است و نرم افزارها و افزونه های متعددی ممکن است به این امر کمک کنند. وقتی صحبت از بهینه سازی تصویر به میان می آید، صرفاً قربانی کردن کیفیت نیست؛ هدف کاهش اندازه تصویر بدون کاهش کیفیت بصری آن است.

افزونه WP Smush.it، از سمت یاهو خدماتی را برای فشرده سازی تصاویر سایت در نظر گرفته شده است که با انواع تم ها و صفحه سازی ها نیز سازگاری دارد و همچنین قابلیت بهبود خودکار پس از آپلود هر عکساز مزیت جالب این افزونه است.

ویژگی های اصلی WP Smush عبارت‌اند از:

  • فشرده سازی اتواماتیک با حفظ کیفیت تصاویر
  • قابلیت Lazy Load
  • بهینه سازی عکس ها به صورت جمعی و امکان تغییر و ویرایش اندازه عرض و ارتفاع تصاویر
  • سازگاری با وردپرس شبکه
  • توانایی کار با گوتنبرگ
  • امکان فشرده سازی دایرکتوری
  • امکان انجام عملیات در فایل هایی با فرمت PNG، JPEG و GIF

برای دانلود افزونه به لینک WP Smush.it مراجعه کنید.

افزونه Critical

افزونه Critical وظیفه فراخوانی کدهای اصلی و مورد نیاز صفحه برعهده دارد وکدهایی که مورد استفاده نیستند را در قسمت پایینی صفحه بارگذاری می کنند، همان طور که از نام آن پیداست کار Critical  همان عملکرد  Critical CSS و Critical JS را اجرا می کنند.کارایی این افزونه محدود به این وظیفه نیست بلکه قابلیت های زیادی را داردکه در ادامه لینک افزونه ها را به اشتراک خواهیم گذاشت:

  1. (لینک دانلود)افزونه Hummingbird – Optimize Speed, Enable Cache, Minify CSS & Defer Critical JS
  2. (لینک دانلود)افزونه CSS JS Manager, Async JavaScript, Defer Render Blocking CSS supports WooCommerce
  3. (لینک دانلود)افزونه Critical CSS and Javascript

افزونه Comment برای افزایش سرعت وردپرسی

چندین افزونه وجود دارد که می تواند به شما در بهبود نظرات وردپرس کمک کند، چراکه تعداد زیاد آن‌ها باعث تضعیف عملکرد سایت و کندی سرعت خواهد شد؛ هنگامی که یک پست با کیفیت منتشر می کنید و کلی نظر مثبت دریافت می کنید اگر از امکانات Lazy load استفاده کنید؛ دیگر جایی برای نگرانی در مورد این چالش ها نخواهید داشت.نمونه ای از این نوع افزونه؛ Lazy Load for Comments (لینک دانلود) است.

نکته: توجه داشته باشید، افزونه هایی که معرفی شده اند هر یک دارای ویژگی های خاصی می‌باشند و به همین دلیل بهتر است با توجه به نیاز اصلی سایت خود؛ از افرونه های بهینه سازی مورد نظر استفاده کنید ✅

7. بهینه سازی آنلاین عکس ها

عکس ها و حتی فایل های GIF یا متحرکی که در صفحات اصلی سایت و بخش های خاصی از سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند اگر حجم بالایی داشته باشند؛ طبیعتاً مدت زمان زیادی برای لودینگ سایت نیاز است، در اصل اگر حجم هر یک از فایلهای تصویری شما بیشتر از 150 کیلوبایت باشد، همین مورد باعث می‌شود تا اگر سایت فروشگاهی یا سایتی مخصوص وبلاگ داشته باشید؛ تأثیر مستقیمی در لودینگ سایت شما داشته باشد و دلیل اصلی نیز درگیری اصلی سایت با عکس ها و فایلهای تصویری با فرمت های مختلف خواهد بود.

می‌توانید از مقاله معرفی ۹+۱ ابزار رایگان بهینه سازی آنلاین عکس، به منظور کاهش حجم فایلهای تصویری در حالتی که کیفیت عکس ها نیز حفظ شوند؛ استفاده کنید تا تصاویر مطلوب و ایده آلی داشته باشید.

در نتیجه

طبیعتاً هر کاربری معیار های کیفیت سایت را از هر بخش مورد سنجش قرار می‌دهد؛ اما کیفیت سایت از لحاظ سرعت با توجه به موارد و دلایل توصیه شده، در رده بندی های اول قرار می‌گیرد و نیاز است تا حساسیت بیشتری نسبت به افزایش سرعت سایت داشته باشید تا رضایت کاربران را حفظ کنید؛ اگر هر گونه سؤال یا پیشنهادی در ارتباط با این مقاله داشتید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید، همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات و درخواست شما عزیزان خواهند بود.

سوالات متداول:

بهینه سازی عکس در بهترین حالت تا 25 درصد میتونه سایت شما رو از لحاظ سرعت بهینه سازی کنه.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

6 دی 1400
صفوی

مطمئناً راه های دیگه ای هم هست ولی این روش های اصلی بود و کاملا تاثیر گذار 👍

6 دی 1400
بابک خرمی

بیهنه سازی عکس اکثر موارد کیفیت رو زیاد میاره پایین راه حلی دارین برای این موضوع؟ من ک درگیر این مشکلم همیشه تو سایتم

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید