شما برای مطالعه این مقاله فقط 14 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-hosting

هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

4/5 - (3 امتیاز)

می دانید که امروزه اگر قصد فعالیت تجاری در فضای مجازی و راه اندازی وب سایت کسب و کارتان را داشته باشید؛ نیازمند آشنایی کامل و جامع با مفاهیمی همچون سرور، میزبانی وب سایت، انواع هاست و همچنین خدمات ارائه دهندگان میزبانی جهت انتخاب بهترین نوع میزبانی بدون ایجاد مشکل خواهید بود.

هاستینگ، سازمان و شرکتی است که با ارائه خدمات میزبانی به شما این فضای ذخیره سازی اطلاعات و میزبانی را اجاره می دهد.انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب به معنای دسترسی به تخصیص صحیح منابع برای بارگذاری سریع و مطمئن وب سایت شما برای بازدیدکنندگان است.

در مقالات قبلی به مفهاهیم هاست چیست و سرور مجازی هاستینگ چیست اشاره کردیم اما برای درک بهتر قصد داریم به صورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر به این مفهوم بپردازیم.

هاستینگ و میزبانی وب

هر سایتی اطلاعاتی از جمله فایل ها، قالب ها، عکس ها و ویدیوهای مرتبط با آن را شامل می شوند که نیاز به یک فضایی با امکان دسترسی راحت برای ذخیره سازی این اطلاعات دارند؛ هاستینگ فضایی را برای ذخیره ی داده ها ارائه می دهد. به منظور ارائه یک سرور اینترنتی ایمن و مطمئن، خدمات میزبانی در اختیار یک حساب خاص قرار می گیرد. در حقیقت عملکرد، سرعت و در دسترس بودن سایت شما به میزبانی وب بستگی دارد.

هاست، در عام ترین معنای آن، سرویسی است که از طریق آن منابع ذخیره سازی و محاسباتی در اختیار یک فرد یا سازمان برای اسکان و نگهداری یک یا چند وب سایت و خدمات مرتبط است. در حالی که میزبانی نیازی به مبتنی بر IP ندارد، اکثریت قریب به اتفاق نمونه‌ها خدمات مبتنی بر وب هستند که به وب‌سایت اجازه می‌دهند تا در سطح جهانی از اینترنت در دسترس باشند و همچنین وظیفه میزبانی سایت را روی سرور برعهده دارد که امکان دسترسی کاربران در هر زمان و مکان را به اطلاعات شما فراهم می کند.

هاستینگ، سازمان و شرکتی است که با ارائه خدمات میزبانی به شما این فضای ذخیره سازی اطلاعات و میزبانی را اجاره می دهد. هاست جزئی از سرور یا کل آن است؛ در این محیط نرم افزار ها و داده های مورد نیاز به راحتی در سایتتان برای تمامی بازدیدکنندگان قابل رویت است. انتخاب شرکت هاستینگ معتبر، مهم ترین مسئله در خرید هاست است؛ زیرا بر مدیریت و کنترل سرویس ها و ارائه خدمات تأثیر قابل توجهی دارد.

 

هاستینگ یا میزبانی وب

 

لازم به ذکر است که اطلاعات وب سایت شما به شکل داده های واقعی در فضای مشخصی از کامپیوتر فیزیکی پردازش و ذخیره می شوند و در فضایی مجازی و ابری معلق نخواهد بود.

خدمات میزبانی وب، به ایجاد یک حساب کاربری با حجم و فضای دیسک مورد نیاز و مشخصات منحصر به فردی در دیتا سنتر و یک سرور امن و مطمئن در اینترنت میگویند که شامل سرویس های متفاوتی از میزبانی وب تا ایمیل و …می باشد.

برای اینکه وب سایت شما در دنیای مجازی قابل مشاهده باشد، باید هزینه خدمات هاست از یک شرکت میزبان را نیز پرداخت کنید. میزبان وب سایت روی سرورها در مراکز داده یا دیتاسنتر انجام می شود و اکثریت این سرورها بر روی سیستم عامل های لینوکس یا ویندوز اجرا می شوند. PHP عموماً توسط سرورهای لینوکس و ASP معمولاً توسط میزبان ویندوز پشتیبانی می شود. سرور لینوکس یک سیستم عامل رایگان و مطمئن است؛ بنابراین جای تعجب نیست که اکثر وب سایت های مهم جهان محتوای خود را بر روی سرورهایی با سیستم عامل لینوکس ذخیره می کنند.

به طور خلاصه، میزبانی وب فرآیند اجاره یا خرید فضا برای قرار دادن یک وب سایت در شبکه جهانی وب است.

امروزه به معنای واقعی کلمه، صدها میزبان وب در دسترس هستند که هزاران نوع خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند؛ سرویس ها از رایگان با گزینه های محدود تا خدمات میزبانی وب گران قیمت تخصصی برای تجارت را شامل می شود، نوعی را که انتخاب می کنید در درجه اول به نحوه استفاده از وب سایت خود و میزان بودجه ای که برای میزبانی اختصاص داده اید بستگی دارد.

انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب به معنای دسترسی به تخصیص صحیح منابع برای بارگذاری سریع و مطمئن وب سایت شما برای بازدیدکنندگان است. به این فکر کنید که این روزها چند کسب و کار عمدتاً به صورت آنلاین فعالیت می کنند؛ فروش آن ها از وب سایت تجاریشان نشات می‌گیرد. اگر شخصی وارد یک وب سایت شود و مشکلی از قبیل بارگذاری کند وجود داشته باشد؛ مشتریان بالقوه منتظر نمی مانند. آن ها در جستجوی سایتی که به درستی کار می کند و مطمئن و کارا هستند، از سایت شما خارج می شوند.

اگر در راه اندازی یک وب سایت تازه کار هستید، انتخاب میزبانی می تواند موضوعی گیج کننده باشد. بسیاری از صاحبان وب‌سایت مبتدی از ارزان‌ترین نوع میزبانی، با این باور اشتباه که همه گزینه‌های میزبانی اساساً یکسان هستند، استفاده کرده‌اند که این می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد.

مشخصه های مهم در خدمات هاستینگ

قبل از خرید هر یک از خدمات میزبانی، ضروری است که به دنبال میزبانی باشید که بهترین ویژگی ها را برای سایت شما ارائه می دهد.

در اینجا نکات کلیدی که باید در هنگام انتخاب یک شرکت هاستینگ وب سایت در نظر بگیرید آمده است:

وقتی صحبت از هزینه خدمات و پلن میزبانی می شود، فضای دیسک و پهنای باند نقش به سزایی ایفا می کنند.

فضای هاستینگ و حجم دیسک

اگر در حال خرید یک پلن میزبانی هستید، اولین قدم معمولاً تعیین میزان فضای دیسک مورد نیاز شما است. سرور هارد کامپیوتر شامل فضای دیسک است. میزبان سرور نرم افزاری است که روی یک کامپیوتر قدرتمند در مرکز داده اجرا می شود که از طریق یک اتصال پرسرعت به اینترنت متصل می شود. فایل‌های موجود در هارد دیسک رایانه شما به عنوان پایه فایل‌های موجود در وب‌سایت شما عمل می‌کنند که ممکن است هر کسی با اتصال به اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشد؛ مانند هر فایل دیگری در رایانه، مقدار فضای موجود در سرور بر حسب مگابایت اندازه گیری می شود.

اگر نمی دانید به چه میزان فضای دیسک احتیاج دارید، می توانید یک پلن هاست با حجم متوسط ​​یا مقدار فضایی که فکر می کنید کافی است را انتخاب کنید و در صورت نیاز به افزایش فضا در آینده نسبت به ارتقا و آپگرید سرویس هاست اقدام کنید.

پهنای باند یا ترافیک ماهیانه

در دنیای میزبانی وب، پهنای باند به مقدار داده ای اطلاق می شود که ممکن است در یک بازه زمانی معین (اغلب در ماه) ارسال کنید. پهنای باند در مقاله مرتبط با عنوان پهنای باند یا Bandwidth چیست با جزئیات توضیح داده شده است. هنگامی که کاربر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کند یا فایلی را دانلود می کند؛ انتقال داده در سایت شما صورت می گیرد و ترافیک داده های وب سایت شما هم‌زمان با حجم بازدیدکنندگان سایت شما افزایش می یابد.

برای اکثر اهداف، ترافیک و پهنای باند با گیگابایت اندازه گیری می شود. در صورت استفاده بیشتر از میزان تعیین شده پهنای باند پلن هاستینگ خریداری شده، بنا بر معیار شرکت های هاستینگ مجبور به پرداخت هزینه ترافیک اضافه خواهید بود.

امنیت

صاحبان سایت باید میزبانی وب را انتخاب کنند که ویژگی های امنیتی لازم را برای ایمن نگه داشتن وب سایت های آن‌ها فراهم کند.

برای بسیاری از افراد، امنیت آنلاین یک نگرانی مهم است. هنگامی که مشتری با استفاده از خدمات میزبانی وب موافقت می کند، کنترل امنیت سایت خود را به شرکتی که میزبان سایت است واگذار می کند. سطح امنیتی که یک سرویس میزبانی وب ارائه می دهد برای یک مشتری بالقوه بسیار مهم است که انتخاب شرکت هاستینگ مطمئن در این زمینه حائز اهمیت است.

هاستینگ چیست

 

سرعت

سرعت سایت می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد؛ حدود 40٪ از بازدیدکنندگان انتظار دارند که یک وب سایت در کمتر از سه ثانیه بارگذاری شود و اگر بیشتر از آن طول بکشد، سایت را ترک می کنند.

اطمینان حاصل کنید که شرکت های میزبانی را انتخاب کنید که سرورهای سریع ارائه می دهند که می تواند سرعت وب سایت شما را افزایش دهد.

همچنین، به دنبال ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی با مکان‌های مرکز داده نزدیک به بازدیدکنندگان خود باشید، زیرا به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب شما برای آن‌ها کمک می‌کند.

قابلیت اطمینان و کارایی

یک وب سایت با درصد سالی که برای عموم و از طریق اینترنت در دسترس است اندازه گیری می شود. این با اندازه گیری زمان کارکرد یک سیستم متفاوت است. Uptime به آنلاین بودن خود سیستم اشاره دارد.

یک هاستینگ قابل اعتماد را انتخاب کنید که در حوزه میزبانی وب 99.9% آپتایم را ارائه می دهند که همچنین آسام سرور این قابلیت را در میزبانی وب نیز ارائه می دهد.

❗توجه: برای خرید میزبانی خود می توانید به قسمت سرورمجازی هاستینگ باسی پنل و دایرکت ادمین مراجعه کنید.

پشتیبانی

برای مبتدیانی که تجربه توسعه وب ندارند، ارائه دهندگان خدمات میزبانی را با پشتیبانی 24 ساعته انتخاب کنید. این به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا در صورت بروز مشکل فنی از کارشناسان کمک بگیرند.

لازم به ذکر است که در این زمینه آسام سرور به صورت شبانه روزی با پشتیبانی خود در میزبانی وب خدماتی را ارائه می دهد.

یک میزبان وب همچنین باید یک پایگاه دانش یا وبلاگ آموزشی گسترده برای کمک به کاربران در یادگیری موضوعات مختلف مرتبط با وب ارائه دهد که می توانید از قسمت وبلاگ آموزشی در سایت آسام سرور از مقالات آموزشی ما استفاده کنید.

 

پشتیبانی در میزبانی وب

هزینه تهیه سرویس میزبانی وب مرتبط با چه مواردی است؟

شرکت ها خدمات میزبانی وب متنوعی ارائه می دهند که هر کدام متناسب با نوع سیستم عامل سرویس و نوع سرور، قیمت های متفاوتی را دارند. دانستن اینکه یک شرکت هاستینگ در ازای این قیمت ها چه امکانات و خدماتی ارائه می دهد می تواند به شما در انتخاب پلنی بهینه و مناسب کمک کند. سیستم عامل، ترافیک داده، پهنای باند، مکان مرکز داده، پشتیبانی فنی و سایر متغیرها همگی در میزان هزینه یک پلن میزبانی نقش دارند. هنگام انتخاب شرکت هاستینگ، مراقب باشید که مواردی مانند پشتیبان فنی و پاسخگو یا عدم خرابی سایت را در نظر بگیرید.

انواع میزبانی وب

میزان فضای اختصاص داده شده روی سرور به یک وب سایت به نوع میزبانی بستگی دارد. انواع مختلفی از خدمات هاست در دسترس است؛ از جمله اصلی ترین آن ها: هاست اشتراکی، VPS، ابری، هاست اختصاصی می باشد.آن‌ها بر اساس نوع فناوری مورد استفاده برای سرور، سطح مدیریت ارائه شده و خدمات اضافی ارائه شده متمایز می شوند.

هر نوع هاست نیازهای مختلفی را برآورده می کند و انتخاب یکی از آن‌ها به عوامل مختلفی مانند نوع سایت، دانش فنی و بودجه بستگی دارد.

برای یافتن اینکه کدام سرویس میزبانی بهترین انتخاب برای وب سایت شما است، به مروری بر رایج ترین انواع هاست می پردازیم.

هاست اشتراکی

نوعی میزبانی است که در آن یک سرور محاسباتی میزبان وب سایت های متعددی است. این سرویس یک گزینه محبوب برای وب سایت های شروع کننده است زیرا معمولاً راه حل های میزبانی مقرون به صرفه را به همراه ارائه می دهد و استفاده نسبتاً آسانی دارد.

تعداد سایت هایی که یک سرور مشترک می تواند میزبانی کند؛ ممکن است از ده ها تا صدها متغیر باشد. این وب سایت ها منابع سرور یکسانی از جمله فضای دیسک، حافظه دسترسی تصادفی (RAM) و قدرت واحد پردازش مرکزی (CPU) را به اشتراک می گذارند.

کاربران همچنین دایرکتوری اصلی یکسانی (پوشه ای که محتوای وب و فایل های دیگر را ذخیره می کند) را به اشتراک خواهند گذاشت؛ اما از آنجایی که دسترسی Root به سرور ندارند، داده ها با یکدیگر تداخل نخواهند داشت.

کلیک کنید  پاک کردن خودکار حافظه کش در وردپرس از طریق کرون جاب

با این حال، نداشتن دسترسی روت به این معنی است که مالک وب سایت از انجام وظایف خاص، مانند اصلاح فایل های پیکربندی در سطح سرور یا نصب نرم افزار مورد نیاز برای یک پروژه خاص، محدود می شود.

یک راه حل میزبانی اشتراکی معمولاً ویژگی های بسیاری از جمله سازنده سایت، پایگاه داده، حساب های FTP و سایر ابزارهای اضافی ارائه شده توسط ارائه دهنده میزبانی وب را ارائه می دهد.

همچنین، ارائه دهندگان میزبانی وب مشترک از پیکربندی سرور شما مراقبت می کنند و وظایف سرور مانند به روز رسانی نرم افزار و ابزارهای امنیتی را انجام می دهند. این به شما کمک می کند تا به جای حفظ و نگهداری سایت خود، بر ساخت و رشد سایت خود تمرکز کنید.

راه اندازی این نوع میزبانی ساده است، بنابراین شروع به کار زمان زیادی نمی برد.

با استفاده از این سرویس، صاحبان وب سایت همچنین می توانند چندین سایت را روی یک حساب کاربری نصب و میزبانی کنند که برای مدیریت پروژه های سایت بسیار عالی است. با این حال، تعداد وب‌سایت‌هایی که می‌توانند در هر حساب مدیریت کنند، به ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب و برنامه‌ای که انتخاب می‌کنند بستگی دارد.

هاستینگ

در اینجا دلایل دیگری برای در نظر گرفتن یک سرویس میزبانی وب مشترک وجود دارد:

  1. تعمیر و نگهداری کم: میزبان وب وظایف اصلی تعمیر و نگهداری سرور و فعالیت های نظارتی را انجام می دهد تا صاحبان وب سایت نیازی به نگرانی در مورد جنبه فنی میزبانی نداشته باشند.
  2. مقرون به صرفه: از آنجایی که چندین کاربر از منابع موجود در یک وب سرور استفاده می کنند، هزینه های نگهداری سرور نیز به طور مساوی توزیع می شود. به همین دلیل است که اکثر برنامه های هاست اشتراکی هزینه های نسبتا کمی دارند.
  3. پشتیبانی از وب سایت های پویا: یک وب سرور اشتراکی می تواند زبان های برنامه نویسی مانند PHP، Perl و Python را برای ایجاد وب سایت های پویا اجرا کند. برخی از نمونه‌های وب‌سایت‌های پویا شامل فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است.

همچنین چند جنبه منفی وجود دارد که باید قبل از خرید یک برنامه میزبانی اشتراکی در نظر بگیرید، مانند:

  1. آسیب پذیر به مسائل امنیتی: صاحبان وب سایت ها منابع و آسیب پذیری های خود را در برابر تلاش های هک هنگام استفاده از این نوع میزبانی به اشتراک می گذارند. اگر یک هکر کل سرور را از بین ببرد، تمام وب سایت های روی همان سرور تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
  2. عملکرد ناپایدار سایت: افزایش ترافیک بالا در سایر وب سایت هایی که سرور را با آن ها به اشتراک می گذارید نیز می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد.

میزبانی VPS

میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) نوعی سرویس میزبانی وب است که چندین حساب را روی یک سرور واحد میزبانی می کند اما منابع اختصاصی را برای هر یک از کاربران فراهم می کند.

با VPS، صاحبان وب سایت می توانند سیستم عامل (OS) و نرم افزار خود را مستقر کنند. این به این دلیل است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی VPS از یک هایپروایزر برای نصب یک لایه مجازی در بالای سیستم عامل سرور خود استفاده می کنند و سرور را به چند بخش تقسیم می کند.

دو نوع میزبانی VPS وجود دارد: مدیریت نشده و مدیریت شده.

استفاده از VPS مدیریت نشده به این معنی است که خودتان مسئول پیکربندی و نگهداری سرور هستید. همچنین باید کارهای مختلفی مانند نظارت بر تهدیدات امنیتی، نصب و ارتقاء نرم افزار و تهیه نسخه پشتیبان از خدمات را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وب سایت وردپرس بسازید، باید فناوری های سمت سرور مانند Apache یا LiteSpeed ​​را نیز نصب کنید.

از آنجایی که استفاده از VPS مدیریت نشده مستلزم آن است که کاربران خودشان سرور را اجرا و نگهداری کنند، انتخاب خوبی برای توسعه دهندگان وب یا صاحبان وب سایت با پیشینه فنی است.

در مورد کسانی که دانش فنی ندارند، یک برنامه VPS مدیریت شده سودمند تر خواهد بود؛ میزبان وب کسی است که سرور مجازی را حفظ کرده و در حال اجرا نگه می دارد.

با این حال، برنامه های VPS مدیریت شده معمولاً هزینه بیشتری نسبت به راه حل های VPS مدیریت نشده دارند.

صرف نظر از نوع میزبانی VPS، اگر می خواهید سرویس قابل اعتمادتری نسبت به میزبانی وب اشتراکی داشته باشید، این سرویس را در نظر بگیرید.

با VPS، عملکرد وب سایت تحت تأثیر فعالیت های دیگران در همان سرور قرار نمی گیرد. از آنجایی که هر حساب فضای سرور و فضای ذخیره سازی اختصاص داده شده خود را دارد، کاربران برای قدرت محاسباتی رقابت نخواهند کرد.

توجه: اگر قصد دارید سرویس میزبانی سرور مجازی را در اولویت قرار دهید میتوانید به صفحه خرید سرورر مجازی آسام سرور نیز نیم نگاهی را داشته باشید❗

هاستینگ یا میزبانی وب

دلایل دیگری هستند که چرا باید از VPS استفاده کنید از جمله:

  • دسترسی به Root: کاربران به Root دسترسی خواهند داشت، به این معنی که می توانند سرور را تغییر دهند و هر نرم افزاری را که متناسب با نیازهای میزبانی آن‌ها باشد نصب کنند.
  • بسیار مقیاس پذیری: به راحتی می توان یک منابع مورد نیاز سرویس میزبانی وب VPS را ارتقا یا کاهش داد؛ بدون اینکه در عملکرد سرور تداخل ایجاد کند.
  • امنیت: صاحبان وب سایت کنترل بیشتری در ایمن سازی سرور خود دارند، مانند افزودن ابزارهای امنیتی اضافی و نصب فایروال. استفاده از VPS همچنین خطر تحت تأثیر قرار گرفتن یک سایت توسط تلاش های هک شده برای کاربر دیگری در همان سرور را به حداقل می رساند.

شما همچنین باید این نکات منفی را قبل از دریافت یک پلن میزبانی VPS در نظر بگیرید:

  • گران‌تر: هزینه این سرویس بیشتر از میزبانی مشترک است زیرا عملکرد بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتری را نسبت به محدودیت‌های منابع شما ارائه می‌دهد.
  • به دانش فنی نیاز دارد: اجرای VPS در مقایسه با میزبانی مشترک پیچیده تر است؛ نیاز به درک فنی مدیریت سرور و خطوط فرمان دارد.میزبانی VPS یک سرویس عالی برای کسانی است که به کنترل کامل بر روی محیط سرور خود نیاز دارند و نمی خواهند به سایر کاربران متکی باشند.اگر می‌خواهید از VPS استفاده کنید اما دانش فنی ندارید، یک توسعه‌دهنده و مدیر استخدام کنید تا وب‌سایت به خوبی کنترل و مدیریت شود.

هاست ابری

هاست ابری نوعی میزبانی است که از چندین وب سرور برای اطمینان از حداکثر کارایی و آپ تایم استفاده می کند.

در مقایسه با انواع دیگر برنامه های میزبانی وب، این سرویس در دسترس بودن استثنایی را ارائه می دهد زیرا می تواند فایل های وب را در چندین سرور مجازی توزیع کند. میزبانی وب ابری نیز با استفاده از سایر سرورهای وب برای منابع دست نخورده، افزایش ترافیک را بسیار بهتر مدیریت می کند.

بسیاری از خدمات میزبانی وب ابری شامل مدیریت ساده سرور هستند که به کاربران امکان می دهد معیارهای میزبانی مانند انتقال داده، فعالیت استفاده از دیسک و استفاده از CPU را به سرعت مقیاس بندی و پیگیری کنند.

استفاده از هاست ابری مزایای بیشتری دارد، مانند:

ایمن از مشکلات سرور فیزیکی: هنگام استفاده از یک سرور اختصاصی، در صورت افزایش ناگهانی ترافیک، تلاش برای هک یا خرابی سخت افزار، وب سایت شما می تواند بلافاصله از کار بی افتد. با این حال با میزبانی ابری، اگر یک سرور فیزیکی کار خود را متوقف کند، سرور دیگری به طور خودکار شروع به میزبانی وب سایت شما می کند و آن را حفظ می کند.

پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه: میزبانی وب ابری می تواند به طور خودکار از فایل های وب نسخه پشتیبان تهیه کند و خطر از دست دادن داده ها را کاهش دهد.

مقیاس پذیر: این سرویس می تواند منابع شما را متناسب با نیازهای فعلی شما بدون محدودیت سخت افزار فیزیکی افزایش دهد.

در مورد میزبانی وب ابری نیز نکات منفی وجود دارد:

هزینه بالا: برنامه های هاست ابری گران تر از سرویس های میزبانی وب اشتراکی و VPS هستند. بسیاری از میزبان های وب، برنامه های میزبانی وب ابری مقرون به صرفه ارائه می دهند.

قیمت های گیج کننده: برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب ابری به مشتریان اجازه می دهند فقط برای منابعی که در نهایت استفاده می کنند پرداخت کنند. با این حال، این امر تخمین هزینه های واقعی استفاده از این سرویس را دشوار می کند.

هاست ابری گزینه ای مناسب برای مشاغل متوسط تا بزرگ است که عملکرد، پهنای باند و زمان آپدیت بالا را می طلبند.

این سرویس همچنین برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که حجم زیادی از ترافیک دریافت می‌کنند، بسیار عالی است که باعث کاهش سرعت وب‌سایت آن ها می‌شود.

هاست ابری

خدمات میزبانی اختصاصی

کاربر وب سرور خود را دریافت می کند و کنترل کامل روی آن را به دست می آورد (کاربر برای لینوکس دسترسی Root دارد/دسترسی مدیر برای ویندوز). با این حال، کاربر معمولاً مالک سرور نیست. یکی از انواع هاست اختصاصی، خود مدیریتی یا بدون مدیریت است؛ این معمولاً برای طرح های اختصاصی کم هزینه ترین است. کاربر دسترسی مدیریتی کامل به سرور دارد، به این معنی که مشتری مسئول امنیت و نگهداری سرور اختصاصی خود است.

نقش هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، میزبانی وب توسط شرکت های هاستینگ ارائه می شود که سرورهای محاسباتی خود را اجاره می دهند. این شرکت ها همچنین نرم افزار، خدمات و اتصالات مورد نیاز برای راه اندازی وب سایت را فراهم می کنند.

سرور رایانه ای است که فایل های وب شما را در شبکه جهانی وب ذخیره کرده و در دسترس قرار می دهد.

اگرچه استفاده از هر کامپیوتر متصل به اینترنت به عنوان سرور امکان پذیر است، فرآیند پیکربندی برای اکثر کاربران می تواند پیچیده باشد. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها فضای سرور میزبان وب را به جای داشتن یک سرور اختصاصی داخلی ترجیح می دهند.

با این حال، برای دسترسی به سایت شما برای بازدیدکنندگان فقط خرید میزبانی وب سایت کافی نیست. برای اینکه افراد بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند، باید یک نام دامنه به دست آورید؛ اگر قصد دارید در مورد دامنه اطلاعاتی کسب کنید می توانید مقالات دامنه سایت چیست و اقدامات لازم پس از خریدهاست و دامنه سایت را در سایت ما مطالعه کنید.

چرا میزبانی وب مهم است؟

شرکت های میزبانی وب مسئول نگهداری و راه اندازی سرورهای خود به صورت شبانه روزی در هفت روز هفته هستند و از عملکرد عالی برای وب سایت هایی که میزبانی می کنند اطمینان حاصل می کنند. برای صاحبان مشاغل آنلاین، داشتن سایتی با زمان آپدیت فوق العاده می تواند به حداکثر رساندن فروش و بهبود تجربه کاربر کمک کند.

علاوه بر این، استفاده از یک سرویس میزبانی وب می تواند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) را بهبود بخشد. میزبانی وب که انتخاب می‌کنید می‌تواند بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد، که یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی صفحات وب توسط موتورهای جستجو مانند Google می باشد.

خرید یک سرویس میزبانی وب نیز کارآمدتر از داشتن یک سرور اختصاصی داخلی است؛ صاحبان وب سایت نیازی به صرف زمان برای نگهداری سخت افزار فیزیکی یا صرف هزینه برای استخدام یک توسعه دهنده ندارند.

بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب نیز یک کنترل پنل بصری ارائه می دهند. این ابزار به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا به راحتی سایت و سرویس میزبانی خود را کنترل کنند، نام دامنه را مدیریت کنند، برنامه ها را نصب کنند و فایل های وب سایت را آپلود کنند.

هاستینگ یا میزبانی وب

 

کلام آخر

با بررسی های انجام شده در این مقاله انتخاب شرکت هاستینگ معتبر با ارائه خدمات مناسب در عملکرد و توسعه وب سایت شما از هر لحاظ مؤثر و مهم است؛ همچنین قبل از راه اندازی سایت کسب و کارتان نیاز است که به طور کامل با انواع میزبانی و ویژگی های آن ها آشنا شوید و مطابق نیازتان میزبانی وب سایت را انتخاب کنید.

امیدوارم مطالب مقاله امروز برایتان مفهوم هاستینگ و میزبانی را روشن کرده باشد و کمکی در گزینش هاست مناسب وب سایت شما کرده باشیم.

سوالات متداول:

بهترین میزبانی وب برای شما به بودجه، مجموعه مهارت و نوع وب سایتی که قصد ساختن آن را دارید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی بزرگ با هزاران بازدید کننده در ماه، نیازهای میزبانی متفاوتی نسبت به یک وب سایت نمونه کار با کمتر از صد بازدید دارد.

قیمت خدمات میزبانی وب به ارائه دهنده و نوع میزبانی شما بستگی دارد.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

1 تیر 1402
سیران ✅

سلام. من یه سوال دارم. هاستینگ تأثیری تو سئوی یک سایت داره؟

    1 تیر 1402
    المیرا شرقی

    سلام سیران عزیز. بله، هاستینگ می‌تونه تأثیر قابل توجهی روی سئوی یک سایت داشته باشه. سرعت و عملکرد وبسایت به طور مستقیم بر رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو تأثیر میذاره. استفاده از سرویس هاستینگ با پهنای باند و سرعت بالا می‌تواند بهبود سئوی وبسایت شما را آسون تر کنه. همچنین، امنیت سرویس هاستینگ نقشی در سئوی وبسایت ایفا می‌کند، چرا که گوگل و سایر موتورهای جستجو از وبسایت‌هایی که امنیت ناکافی دارند، پشتیبانی کمتری می‌کنند.

1 تیر 1402
هانیه جنگجو

سلام هاستینگ اختصاصی و اشتراکی چه تفاوتی دارن؟

    1 تیر 1402
    المیرا شرقی

    سلام هانیه عزیز. هاستینگ اختصاصی و اشتراکی دو نوع متداول سرویس هاستینگ هستند. در هاستینگ اختصاصی، سرور به صورت کامل به یک وبسایت تخصیص داده می‌شود و تمام منابع سرور برای آن وبسایت در دسترس است. این نوع هاستینگ برای وبسایت‌های بزرگ و پروژه‌هایی با ترافیک بالا مناسب است. در مقابل، در هاستینگ اشتراکی، چندین وبسایت را میزبانی می‌کنید و منابع سرور بین این وبسایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. این نوع هاستینگ معمولاً برای وبسایت‌های کوچک و متوسط ​​مناسب است، چرا که هزینه‌های آن کمتر است.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید