شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

after buying hosts and domains

اقدامات لازم پس از خرید هاست و دامنه سایت

4.2/5 - (6 امتیاز)

برای پاسخ به این مبحث که بعد از خرید هاست و دامنه چه باید کرد؟ یا اصلاً دلیل خرید هاست و دامنه چیست؟ لازم است تا توضیحاتی در ارتباط با هاست و دامنه داشته باشیم تا بتوانیم نگاهی عمیق تر به این مبحث داشته باشیم؛ در حالت کلی مفهوم هاست به عبارت میزبان نامیده میشود که بخشی از سرور محسوب میشود، زمانی که سرور به چندین قسمت تقسیم میشود، تقسیم بندی مجازی صورت میگیرد که به هر یک از این تقسیمات هاست گفته میشود.

اتصال DNS به دامنه است امری ضروری محسوب میشود و جزو مواردی است که باعث میشود سایت را راه اندازی کنیم؛ در دسته مبحث آموزش شبکه، روش های اتصال دامنه به هاست و روش های اتصال دامنه به سرور مجازی را به ساده ترین حالت توضیح خواهیم داد…

زمانی که شما ادرسی را در مرورگر خود وارد میکنید تا وارد سایت شوید، در این هنگام، آدرس مربوط به سایت دامنه نامیده میشود؛

در ادامه میتوانید به منظور بررسی موارد زیر با آسام سرور همراه باشید:

  1. اقدامات لازم قبل از اتصال دامنه به هاست: بررسی انواع هاست
  2. راهنمای انتخاب هاستینگ مناسب
  3. اقدامات اصلی پس از خرید هاست و دامنه
  4. راهنمای تست ست شدن DNS سایت

اقدامات لازم پس از خرید هاست و دامنه سایت

پس برای ایجاد وبسایت به منظور گسترش شغل یا تعامل بیشتر با سایر افراد، خرید هاست و دامنه امری ضروری است، اکنون پس از تهیه هاست و دامنه، نیاز داریم تا دامنه را به هاستی که خریداری کرده ایم متصل کنیم و برای همین منظور نیز لازم است تا DNS های هاست خریداری شده به دامنه متصل شوند؛


 

اقدامات لازم قبل از اتصال دامنه به هاست: بررسی انواع هاست

در حالت کلی هاست های مناسبی که میتوانید به منظور میزبانی تهیه نمائید، بصورت زیر خواهند بود:

  • سرور ابری
  • سرور اختصاصی
  • سرور مجازی
  • هاست اشتراکی

در این بخش از محتوای مقاله قصد داریم به معرفی هاست هایی که میتوانید تهیه نمائید، اشاره ای مختصر به هر یک داشته باشیم تا اگر قصد خرید نوع دیگری از هاست را داشته باشید یا قصد داشتید سرویس هاست خود را تغییر دهید؛ تصمیم نهایی خود را گرفته باشید:

سرور ابری چیست؟

میتوان گفت، سرور ابری یک منبع سرور متمرکز است که از طریق شبکه (اینترنت) میزبانی و ارائه می شود؛ از مزیت های آن میتوان به مواردی همچون: هزینه‌های یک سرور ابری می‌تواند ماهانه یا هر لحظه باشد، یک گزینه انعطاف‌پذیر است؛ از طریق API، دسترسی بر اساس تقاضا به خدمات خودکار را فراهم می کند و امکان مقیاس پذیری در صورت نیاز برای یک طرح میزبانی مشترک ابری نیز وجود دارد؛ برای مطالعه بیشتر در خصوص سرور ابری، میتوانید مقاله ای با مضنون: سرور ابری چیست؟ از آسام سرور را نیز مورد بررسی قرار دهید.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی به زبان ساده، کامپیوتر قدرتمندی نامیده میشود که در مرکز دیتاسنتر نگهداری می شود؛ این نوع سرور های میزبانی از قطعات سی پی یو، رم، فضای ذخیره سازی، مادربورد، کارت شبکه و … که از منابع بالایی بهره مند هستند تشکیل می شود؛ تنها معایبی که این نوع سرور ها خواهند داشت، هزینه بالای آنها میباشد.

پس توصیه میشود اگر سازمان یا شرکتی تقریباً شناخته شده هستید، از این نوع سرور ها استفاده نمائید؛ برای مطالعه بیشتر در ارتباط با سرور اختصاصی، میتوانید مقاله ای با مضنون: سرور اختصاصی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ از آسام سرور را نیز مورد بررسی قرار دهید.

سرور مجازی چیست؟

این نوع سرور ها نیز، به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر می باشند که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت میباشند، دقیقاً مشابه با سرور اختصاصی؛ اما عات اصلی تفاوت این دو سرور در این است که سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی میباشد، پس طبیعتاً ارزان تر از سرور اختصاصی است اما در کنار آن منابع محدود تری نیز نسبت به سرور اختصاصی در اختیار خواهید داشت؛ برای مطالعه بیشتر در مورد سرور مجازی، میتوانید مقاله ای با مضنون: سرور مجازی (VPS) چیست؟ از آسام سرور را مورد بررسی قرار دهید.

هاست اشتراکی چیست؟

منابع سرور و ویژگی های هاست اشتراکی, جهت میزبانی از چندین سایت مختلف طبق نیاز های خاصی برای هر کاربر به بخش های متعددی تقسیم بندی میشوند؛ در واقع: سرور استفاده شده برای میزبانی به چندین بخش تقسیم میشود که بر اساس نیاز هر شخص میتواند منابع تا حدی ککم و بیش شود، کم یا زیاد بودن منابع هر شخص به مورد اصلی چون تقسیم نادرست منابع و… مربوط میشود؛ همین مورد باعث میشود سرویس اشتراکی یک شخص بیش از حد پر سرعت باشد و در مقابل سرویس اشتراکی از سرور شخص دیگری سرعت پایینی را داشته باشد.

البته میتوان گفت، این نوع سرویس دهی یا میزبانی از سایت و … برای شروع کار توصیه میشود، برای مطالعه بیشتر در مبحث هاست اشتراکی، میتوانید مقاله ای با مضنون: تفاوت سرور مجازی با هاست اشتراکی؛ از آسام سرور را مورد بررسی قرار دهید.

 

توجه: اگر قصد خرید سرور مجازی را داشتید، توصیه میشود مقاله ای با مضنون: 10 نکته مهم در خرید سرور مجازی از آسام سرور را مورد بررسی قرار دهید❗

 

راهنمای انتخاب هاستینگ مناسب

سرویس هاستی را که انتخاب میکنید، لازم است تا حتما اولویت اول شما برحسب نیاز و پشتیبانی از هاستینگ مورد نظر باشد، همچنین لازم است تا منابع و ویژگی های هر یک از هاستینگ ها را با یکدیگر مقایسه نمائید و سپس مناسبترین هاستینگ مورد نظر را انتخاب نمائید.

تنظیمات هاست

برای ثبت نام دامنه؛ لازم است هاست را به عنوان میزبانی سایت تعریف نماییم و همچنین پیش از خرید سرویس های هاست موارد زیر را در نظر داشته باشیم:

  • پهنای باند
  • دسترسی به کنترل پنل مورد نظر
  • امنیت و پایداری هاست
  • پشتیبانی فنی
  • گواهی SSL و Mail Boxes

اقدامات اصلی پس از خرید هاست و دامنه

در خصوص این مسئله لازم است، ابتدا دامنه را به هاستی که خریداری کرده اید وصل کنید و برای این منظور باید DNS های هاست خریداری شده به دامنه متصل شوند; معمولاً DNS های مورد نیاز به همراه یوزرنیم و رمز هاست و لینک ورود به هاست; طی یک ایمیل به شما ارسال میشوند, بعضی از ارائه دهندگان سرویس هاست و دامنه این مورد را برای شما انجام میدهند, اما در صورت نیاز, میتونید از شرکتی که هاست یا دامنه رو خریداری کرده اید؛ درخواست دسترسی به کنترل پنل دامنه رو داشته باشید تا DNS ها را به دامنه متصل کنید؛

توجه داشته باشید: بعد از اینکه DNS های هاست رو به دامنه متصل کردید مدتی طول میکشه تا دامنه به هاست متصل بشه که برای دامنه های ایرانی تا 24 ساعت نیز زمان لازم است؛ شما طی دو حالت قادر خواهید بود DNS های مورد نظر را متصل نمائید؛ در ادامه با این دو حالت آشنا خواهیم شد:

 

1. خرید هاست و دامنه از یک شرکت هاستینگ

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دامنه و هاست خود را از یک شرکت واحد خریداری نموده اید؛ در اینصورت نیاز است تا DNS NameServer های هاستینگ را همانند: dns1.asamserver.com. یا dns2.asamserver.com. به دامنه متصل کنید؛ برای این منظور، اکثر افراد در بخش پشتیبانی شرکت های هاستینگ این مورد را بصورت عادی برای شما انجام خواهند داد، در صورتی که مجبور شوید خودتان این بخش را انجام دهید به موارد زیر توجه کنید:

اتصال دامنه به هاست اشتراکی

پس از خرید دامنه و هاست نیاز است تا وارد پنل دامنه از سایت مورد نظر شوید و سپس DNS هایی که از طرف شرکت مورد نظر از طریق تیکت یا ایمیل گرفته اید را وارد نمائید، سپس طی 12 الی 24 ساعت کاری دامنه شما متصل خواهد شد (دامنه های بین المللی سریعتر ثبت میشوند)؛ لازم به ذکر است: اگر دسترسی به پنل دامنه از سایت مورد نظر را نداشتید، میتوانید از شرکت هاستینگ مورد نظر خود درخواست دسترسی را داشته باشید یا مستقیماً درخواست کنید تا پشتیبانی سایت DNS ها را تنظیم نماید.

اتصال دامنه به VPS (سرور مجازی)

در وهله اول نیاز است تا رکورد A را تغییر دهید! وارد بخش DNS Zone از پنل هاستینگ خود شوید و مراحل زیر را به منظور اتصال دامنه ادامه دهید:

  • آدرس IP سرور خود را به یاد داشته باشید.
  • رکورد A های موجود با نام @ و WWW را پاک کنید!
  • مجدداً دو رکورد A ایجاد نمائید.

اکنون مقادیر زیر را در رکورد های A وارد شده به ترتیب زیر وارد نمائید:

A record 1

  1. در کادر Name، مقادیر روبرو: @ را وارد کنید.
  2. در کادر Points To، مقادیر روبرو: IP آدرس سرور را وارد نمائید.
  3. در بخش آخر نیز، TTL را در حالت عادی و Default خود قرار دهید.

A record 2

  1. در کادر Name، مقادیر روبرو: WWW را وارد کنید.
  2. در کادر Points To، مقادیر روبرو: IP آدرس سرور را وارد نمائید.
  3. در بخش آخر نیز، TTL را در حالت عادی و Default خود قرار دهید.

2. خرید هاست و دامنه از دو شرکت مجزا

در این حال نیاز است تا ابتدا DNS های مورد نظر از شرکت هاستینگ مورد نظر را در اختیار داشته باشید و سپس NS های موجود را در پنل دامنه خود تنظیم و پیکربندی کنید؛ توجه داشته باشید، اگر دامنه خود را از سایتی معتبر تهیه کرده باشید، نیاز است تا پنل مدیریت دامنه را در اختیار شما بگذارند تا دسترسی های لازم جهت ثبت DNS ها را داشته باشید.

بررسی نکاتی از مشخصات هاست در کنترل پنل

پس از خرید هاست باید نکاتی را در مورد مشخصات هاست و پلن خریداری شده در نظر بگیرید و مورد بررسی قرار دهید.

ارزیابی ترافیک و حجم هاست

برای ارزیابی حجم و ترافیک سایت باید به طور کلی پهنای باند لازم را مورد بررسی قرار دهید؛ اگر سایت شما بازدیدکنندگان و حجم کمی دارد شما نیازی به پهنای باند زیادی ندارید ولی اگر سایت پر بازدیدی دارید و یا حجم سنگینی با وجود فایل های تصویری و صوتی دارد؛ وقت آن رسیده که برای هاست خود پلنی با پهنای باند زیاد انتخاب کنید.

در حالت کلی شما می توانید پس از تهیه هاست در کنترل پنل مورد استفاده خود بر فرض مثال سی پنل؛ از طریق بخش مدیریت (Statistics)  و گزینه های Bandwidth وDisk Usage میزان پهنای باند و ترافیک محاسبه شده را بررسی نمایید و در کنترل پنل دایرکت ادمین در صفحه اصلی از بخشYour Account و گزینه  Bandwidth به حجم پهنا باند و میزان پهنای باند مصرفی دست یابید؛ در نهایت در انتخاب پلن مناسب این مقادیر را درنظر بگیرید.

بهتر است بدانید کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین از تاریخ شمسی پشتیبانی نمی کنند و ترافیک هاست به صورت ماهیانه محاسبه می شود؛ به منظور راحتی در محاسبه؛ حجم مصرفی و خریداری شده کاربران در اول ماه میلادی ریست می شود؛ یعنی در اول هر ماه میلادی مقدار مصرف و ترافیک سایت شما صفر می شود و شما یک ماه فرصت استفاده از ترافیک خریداری شده را دارید. دقت کنید که هر عملی مانند بازدید، دانلود، آپلود و سایر موارد از این قبیل از پهنای باند و ترافیک هاست محاسبه می شود.

کلیک کنید  آموزش کامل لاگ ها در سی پنل(نحوه مشاهده Error Log در Cpanel)

تعیین میزان حجم مجاز برای مرکز داده

در سی پنل برای مشاهده حجم و مقدار مجاز برای دیتابیس؛ گزینه مورد MySQL® Disk Usage در قسمت Statistics می تواند در این زمینه کمک بسزایی در انتخاب و تصحیح مشخصات پلن هاست شما نماید. طبیعتاً پلن هایی که حجم بالایی از دیتابیس را ارائه دهند از قیمت بیشتری برخوردارند در این صورت یا می توانید پلن مورد نظر را خریداری کنید و یا با مدیریت حجم دیتابیس ها و یافتن حجیم ترین فایل ها و جداول که بیشتر مواقع باعث افزایش حجم دیتابیس می شود با همین حجم از دیتابیس کنار بیایید.

در نظر گرفتن گواهی رایگان SSL و پشتیبانی از ویژگی SNI

به لطف فعال سازی ویژگی SNI می‌توان گواهی‌های SSL را بدون نیاز به آدرس IP اختصاصی راه اندازی کرد؛ در بخش SSL/TLS سی پنل؛ فعالسازی این قابلیت مشخص می شود.

بررسی موقعیت جغرافیایی مناسب هاست وآدرس IPثابت سرور

برای بررسی این مورد؛ با مشخص کردن پینگ سایت؛ تمامی مشخصات IP در سرویس های تشخیص IP قابل مشاهده خواهد بود؛ از سرویس های موقعیت یابی IP سایت؛ می توان به سایت whois.domaintools.com اشاره داشت.

مشخص نمودن تعداد ساب دامین، پارک دامین، ادان دامین، ایمیل اکانت و …

شما می توانید در کنترل پنل خود؛ اگر سی پنل باشد؛ از قسمت مدیریت همان Statistics؛ تعداد مصرفی، باقیمانده و تعداد مجاز این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی کنید و در مشخصات پلن هاست خود اعمال نمایید.

ارزیابی وب سرور مورد نیاز برای هاست

برای ارزیابی وب سرور مورد نیاز به دو تکنیک اشاره می کنیم:

  • در صورتی که بدون محتوا در سایت فعالیت داریم؛ در این حالت نام وب سرور با وارد کردن آدرس سایت نمایان می شود.
  • در صورتی که محتوا در سایت وجود دارد؛ برای دستیابی به اطلاعات کامل وب سرور در این حالت لازم است افزونه wappalyzer در مرورگر نصب کنید.

بررسی نیاز به منابع سخت افزاری و نرم افزاری

برای دسترسی به میزان سخت افزاری هاست در سی پنل مراحل زیر را طی نمایید.

  1. از قسمت METRICS بر روی گزینه CPU and Concurrent Connection Usage کلیک کنید.
  2. در بخش Resource Usage Overview بر روی لینک Details کلیک نمایید.

با صفحه ای از اطلاعات مفید در مورد منابع اختصاص یافته هاست مواجه می شوید:

(Number of Processes)Npro: مقدار و تعداد مجاز پردازش ها

CPU: مقدار مصرفی پردازنده

IO: مقدار مجاز داده های خروجی و ورودی  Input/Outpot بر واحد حجم در ثانیه

VMem: مقدار رم مصرفی در نرم افزار

IOPS: مقدار داده های ورودی و خروجی Input/Outpot بر واحد تعداد در ثانیه

EP: مقدار مجاز Entry Processes؛ بازدیدهای در حال اجرا

PMem(Physical Memory Usage) : مقدار مجاز رم در سخت افزار

همچنین از قسمت Statistics می توانید اطلاعات فوق و منابع اختصاصی هاست را مشاهده نمایید.

بررسی اسپم نبودن و معتبر بودن IP سرور

برای تشخیص اسپم نبودن آی پی به راحتی با وارد کردن دامنه خود و یا آی پی سرور در سایت های https://www.spamhaus.org/lookup/ و https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx  می توانید در این زمینه مطلع شوید.

ارزیابی امنیت هاست

با وجود اینکه برای بررسی این مورد راهکار قطعی وجود ندارد اما مواردی نظیر استفاده از فایروال نرم افزاری و سخت افزاری، آماده سازی حرفه ای سرور با روش های امنیتی، برخورداری از سیستم عامل کلاد لینوکس و سیستم های امنیتی در تأمین امنیت هاست از سمت هاستینگ تأثیرگذار است.

ارزیابی پینگ آی پی سرور

در مورد پینگ و اهمیت آن مفصل در مقالات قبلی صحبت نموده ایم و همچنین همیشه تأکید کرده ایم به این موضوع که در جوانب مختلف از لحاظ افزایش سرعت و بهبود عملکرد نقش مهمی ایفا می نماید؛ همان‌طور که می دانید پینگ هرچه قدر عدد کمتری باشد؛ بهتر است که مطلوب ترین این مقدار برای موقعیت های ایران 30 تا 60 و در موقعیت های مکانی خارج از ایران 100 تا 250 می باشد. اکنون اگر قصد پینگ گرفتن داشته باشیم از طریق دستوری درCMDویندوز  به بررسی اتصال دامنه به سرور خواهیم پرداخت به این صورت که:

  1. در منوی استارت بر روی Run کلیک نمایید و در کادر ظاهر شده CMD را وارد کنید.
  2. با استفاده از کلید میانبر WIN+R و وارد کردن مقدار CMD؛ عبارتping domain.com در کادر باز شده تایپ کنید و با وارد کردن نام دامنه خود به جای com مقدار پینگ  متوسط را در قسمت  Avarage مشاهده کنید.

توجه: پیشنهاد می کنیم مقالات پینگ چیست و روش های کاهش پینگ با سرور مجازی را از سایت آسام سرور مطالعه نمایید.

راهنمای تست ست شدن DNS سایت

در حالت کلی میتوانید از طریق دو روش زیر از اتصال DNS ها به دامنه خود مطمئن شوید:

  • تست از طریق سایت Into DNS
  • تست از طریق خط فرمان CMD

اکنون با ورود به سایت Into DNS میتوانید از متصل شدن DNS های خود اطمینان حاصل نمائید!

تست با Into DNS

وارد سایت شوید و در کادر مربوطه، نام دامنه خود را وارد نمائید، سپس روی گزینه Report کلیک کنید؛ اکنون مشابه با تصویر زیر، جدولی را نشان خواهد داد که در آن اطلاعاتی از دامنه و DNS شما را توضیح داده است، در جدول مربوطه به بخش NS یا DNS مراجعه کنید، اگر فیلد مورد نظر نام DNS ها و تغییرات مورد نظر اعمال شده باشند، یعنی DNS های شما با موفقیت ثبت شده اند!

تست با Into DNS بعد از خرید هاست و دامنه

تست با CMD

اکنون در سیستم خود نرم افزار CMD را اجرا کنید و دستور روبرو را وارد نمائید: ping domain.com ؛ اگر خروجی دستور از سایت مورد نظر Ping داشته باشد، یعنی DNS های شما با موفقیت ست شده اند!

تست با CMD پس از خرید هاست و دامنه

سایر اقدامات پس از خرید هاست و ثبت نام دامنه

ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی با نام دامنه

شبکه های اجتماعی بستری برای رونق، شناخته شدن و افزایش اعتبار کسب و کارتان خواهد بود و از طرفی داشتن اکانت های در انواع شبکه های مجازی از جمله یوتیوب، توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و سایر موارد در بازاریابی، دسترسی به کسب و کار شما و نیز حرفه ای بودن فعالیت شما کمک بسزایی می نماید؛ بنابراین انتخاب نام دامنه اختصاصی برای حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی انتخاب هوشمندانه ای است.

نکته قابل توجه این است که سعی کنید در نام گذاری حساب های شبکه های اجتماعی سرعت عمل بیشتری داشته باشید؛ قبل از آنکه دیر شود و از نام دامنه شما استفاده شده باشد؛ درنتیجه از نام دامنه خود در ایجاد اکانت شبکه های اجتماعی حتما استفاده کنید زیرا نتایج مثبتی را برایتان به ارمغان می آورد.

ایجاد ایمیل بر روی هاست

از دیگر تکنیک های متمایز بودن و حرفه ای بودن کسب و کار، سفارشی سازی ایمیل با نام دامنه و کسب و کار شماست؛ این کار پس از خرید سرویس هاست وتهیه دامنه در کنترل پنل ممکن خواهد بود؛ علی الخصوص که ایجاد دست کم یک ایمیل در اکثر پلن های خدمات میزبانی رایگان صورت می گیرد؛ به همین ترتیب صاحب ایمیل مختص دامنه بدون وابستگی به ISP خواهید بود و موجب اعتبار برای شغل شما می شود.

از مزیت دیگر ایجاد اکانت ایمیل با نام اختصاصی دامنه قابلیت دسترسی راحت تر به سایت شما خواهد بود؛ کاربر با مشاهده ایمیل متوجه سایت شما می شود و همین امر می تواند ترافیک و بازدید از سایت شما را افزایش دهد.

برند سازی برای وب سایت با ثبت نشان تجاری

برند سازی با نام کسب و کار ما می تواند امتیازات فراوانی برای ما در حیطه بازاریابی و تبدیل شدن به رهبر بازار به همراه داشته باشد اما برای حفاظت از برند و نام تجاری شغلتان در برابر تقلب و سو استفاده؛ ثبت نام  و نشان تجاری بهترین روش است؛ در این صورت هرگونه تخلف پیگرد قانونی خواهد داشت.

تعیین هدف برای وب سایت

پس از خرید هاست و دامنه؛ هدف از فعالیت سایت شما باید مشخص شود که در چه زمینه ای خواستار فعالیت هستید؟ آیا محصول یا خدماتی ارائه می دهید و یا صرفا برای ارائه محتوا و اخباری فعالیت می کنید؟ تا بر اساس هدف تعیین شده؛ ساخت و طراحی سایت را شروع کنید.

برای طراحی سایت متناسب با هدف و به کارگیری رابط کاربری جذاب برای جلب توجه کاربران و برقراری ارتباط با آن ها نیازمند کسب مهارت هایی در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت هستید که اگر در این حوزه تخصص ندارید می توانید از تیم های حرفه ای طراحی سایت کمک بگیرید و یا از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) های معتبر بهره مند شوید؛ این گزینه ساده ترین روش برای ساخت سایت دلخواه شماست. بدون تخصص و نیاز به دانش فنی  با استفاده از برنامه های سایت ساز وردپرس و جوملا و سایر گزینه ها که اکثرا نیز رایگان هستند؛ قادر به طراحی سایت خواهید بود.

توجه: مقالاتی تحت عنوان همه چیز در مورد سیستم های مدیریت محتوا و وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی در این زمینه بسیار مفید خواهند بود.

گوگل آنالیتیکس

استفاده از گوگل آنالیتیکس پس از خرید هاست برای راه اندازی و پیشرفت سایت کاربردی است؛ این نرم افزار جهت آنالیز و بررسی رفتار کاربران حتی مدت زمان حضور آن ها درسایت مورد استفاده قرار می گیرد و اطلاعات مفیدی را در اختیار صاحبان کسب و کار می گذارد.

ثبت سایت در موتور های جستجو و افزایش سئو

پس از خرید هاست و راه اندازی سایت کسب و کارتان در ثبت ان در موتورهای جستجو نظیر گوگل، بینگ و … اهمال نکنید؛ با این کار موتور جستجو سایت شما را با جستجوی کلید واژه مرتبط با  محتوا آن به نمایش می گذارد و سایت شما در موتور جستجو ایندکس می شود که در نهایت سبب پیشرفت، کسب امتیازات سئو و دیده شدن سایت شما خواهد شد و مخاطبان هدف را به سایت مربوطه جذب می نماید.

توجه داشته باشید: مرحله بعدی پس از اتصال دامنه به سایت، معرفی سایت به گوگل خواهد بود که میتوانید مقاله مورد نظر از طریق لینک روبرو تحت عنوان: روش های ثبت سایت در گوگل از آسام سرور را نیز مورد بررسی قرار دهید❗

جمع بندی

هاست و دامنه از ارکان اصلی یک وبسایت محسوب میشوند و برای ایجاد سایت امری ضروری هستند، طبیعی است که برای فعالیت و راهبری اهداف خود در سایت، نیازمند اتصال این دو مورد به یکدیگر میباشید، اگر در هر یک از بخش های موجود از مقاله فوق با مضنون: اقدامات لازم پس از خرید هاست و دامنه سایت، با موارد نامفهومی برخورد کردید یا سوالی داشتید؛ میتوانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و بازخورد خود را بیان نمائید؛ تشکر از همراهی و حسن انتخاب شما.

سوالات متداول:

دامنه هایی عمومی و متداول ترین نوع دامنه‌ هایی هستند که به طیف‌های مختلف کاربران اجازه ثبت داده میشوند؛ شامل: .com، .ir، یا .info و ...

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید