شما برای مطالعه این مقاله فقط 13 دقیقه وقت نیاز دارید

what is a host server

هاست چیست؟ + راهنمای خرید هاست سرور

4.1/5 - (7 امتیاز)

اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنید، میزبانی وب قابل اعتماد، ضروری است؛ امروزه به معنای واقعی کلمه صدها میزبان وب در دسترس هستند که هزاران نوع خدمات میزبانی وب را ارائه می دهند، برنامه ها رایگان با گزینه های محدود تا خدمات میزبانی وب گران قیمت، تخصصی برای تجارت را شامل می شود؛ برنامه ای که انتخاب می کنید در درجه اول به نحوه استفاده از وب سایت خود و میزان بودجه ای که برای میزبانی اختصاص داده اید بستگی دارد.

هاست یا «میزبانی شبکه» به بخشی از سرور گفته می شود که وظیفه نگهداری و مدیریت محتوای یک وب‌ سایت را بر عهده دارد، با استفاده از هاست می توان وب سایت را بر روی بستر وب مدیریت کرد؛ اگر قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی ایجاد کنید، دسترسی به یک میزبانی وب قابل اعتماد، ضروری است.

این مقاله دربردارنده تمامی مطالبی است که باید در مورد میزبانی وب بدانید و حاوی موضوعاتی می باشد تا بتوانید با بررسی انواع هاست انتخاب مناسب برای موفقیت وب سایت خود داشته باشید.


آشنایی با مفهوم هاست

هاست یا «میزبان شبکه» به بخشی از سرور گفته می شود که وظیفه نگهداری و مدیریت محتوای یک وب‌ سایت را بر عهده دارد، با استفاده از هاست می توان وب سایت را بر روی بستر وب مدیریت کرد،

هنگامی که یک ارائه دهنده میزبانی، فضایی را در یک وب سرور به یک وب سایت اختصاص می دهد تا فایل های خود را ذخیره کند، در این حالت، آن‌ها یک وب سایت را میزبانی می کنند؛ میزبانی وب باعث می شود که فایل هایی که یک وب سایت را تشکیل می دهند (کد، تصاویر، متن وغیره) برای مشاهده آنلاین در دسترس قرار دهند. هر وب سایتی که تا به حال بازدید کرده اید بر روی یک سرور میزبانی می شود. به طور خلاصه، میزبانی وب فرآیند اجاره یا خرید فضا برای قرار دادن یک وب سایت در شبکه جهانی وب است.

میزبانی سرور (هاست) یک سرویس فناوری اطلاعات است که معمولاً توسط یک ارائه‌دهنده خدمات ابری ارائه می‌شود که دسترسی از راه دور به سرورهای مجازی یا فیزیکی خارج از محل و منابع مرتبط با اشتراک ماهانه یا قیمت مبتنی بر استفاده را فراهم می‌کند، میزبانی سرور به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا بدون هزینه‌های اولیه، تأخیر و زحمت خرید، راه‌اندازی، مدیریت و نگهداری سخت‌افزار فیزیکی سرور در محل، از سرورهای برنامه و داده استفاده کنند.


 

هاست چیست

سرور چیست؟

برای درک بهتر ابتدا تعریف کلی از سرور داشته باشیم که منظور از سرور یک کامپیوتر فیزیکی با منابعی از جمله رم، پردازنده و فضای ذخیره سازی است که همیشه آنلاین و در دسترس است و همچنین سایر کاربران وب را از همه نقاط دنیا به سایت شما متصل می کند، ارائه دهندگان خدمات هاست وب سرورها، اتصالات مرتبط با میزبانی وب سایت ها را دارند با ارائه انواع برنامه های میزبانی، آن ها طیف نیازهای میزبانی را از وبلاگ های کوچک و سازمان های بزرگ پوشش می دهند، میزبان وب شما مسئول راه‌اندازی سرور، محافظت از آن در برابر حملات مخرب و انتقال محتوای شما مانند متن، تصاویر، فایل‌ها و غیره از سرور به مرورگرهای بازدیدکنندگان است.

انتخاب برنامه میزبانی مناسب به معنای دسترسی به تخصیص صحیح منابع برای حفظ سرعت بارگذاری وب سایت شما برای بازدیدکنندگان است بنابراین، شما باید میزبانی هاستی را انتخاب کنید که در بهترین حالت مطابق با نیازهای شما باشد.

نکته: به منظور بررسی بیشتر در ارتباط با مبحث هاست و هاستینگ، توصیه میشود مقاله های موجود در آسام سرور با عناوین: 3 تفاوت اصلی هاست اشتراکی با سرور مجازی و همچنین اقدامات لازم پس از خرید هاست و دامنه سایت را نیز مطالعه نمائید❗

 تفاوت سرور با هاست

اگر سرور را یک درخت تصور کنیم؛ هاست شاخه ای از آن است؛ به عبارتی دیگر هاست جزئی از یک کل (سرور) می باشد که از تقسیم سرور به بخش های کوچک تر ایجاد شده است.بارز ترین تفاوت هاست و سرور در این است که هاست تحت چهارچوب سرور، اختیار و دسترسی دارد؛ یعنی تنها میتواند از امکاناتی که سرور ارائه می دهد؛ استفاده کند؛ در غیر این صورت آزادی عمل ندارد و همچنین منابع هاست به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار می گیرد که با محدودیت هایی مواجه هستند؛ اما در سرور تمام منابع در اختیار شماست و شما می توانید به طور مستقیم و کامل به سرور دسترسی داشته باشید و هر تغییری را اعمال نمایید.

 

 هاستینگ چیست؟

اکنون که با مفهوم هاست آشنا شده اید؛ اجازه دهید تمامی ابهامات مربوط به اصطلاح هاست و هاستینگ را به طور کامل برطرف کنیم. همانطور که توضیح دادیم هاست شاخه ای از سرور است که وظیفه میزبانی سایت شما را بر روی سرور بر عهده دارد که با میزبانی سایت بر روی سرور امکان دسترسی کاربران به اطلاعات شما از هر نقطه و زمان مهیا می شود.

همانگونه که می دانید هر سایتی حاوی اطلاعات، کدها و فایل هایی است که نیاز به فضایی امن برای ذخیره سازی آن ها دارد که در واقع هاست این فضا را در اختیار کاربران می گذارد. برای بهره مندی از خدمات هاست که دربرگیرنده حجم معین از فضای دیسک و برخورداری از حساب کاربری با سرویس های متنوع برای میزبانی وب سایت بر روی یک سرور در دیتاسنتر می شود؛ ضروریست که سرویس هاستی را خریداری نمایید؛ هاستینگ همان شرکت ارائه دهنده هاست به متقاضیان می باشد که با اجاره دادن فضای ذخیره سازی اطلاعات سایت شما؛ خدمات میزبانی را ارائه می دهند. نکته قابل توجه اینجاست که اطلاعات سایت علی رغم تصور شما در فضایی مجازی و ابری نگهداری نمی شود بلکه در مکانی مشخص از کامپیوتری فیزیکی به شکل فایل ذخیره و نگهداری می شود که به راحتی قابل دسترسی و پردازش است.

انتخاب هاستینگ معتبر و مناسب تاثیر مهمی در عملکرد و سرعت و امنیت سایت شما دارد و در سراسر دنیا  شرکت ها وسایت های بسیاری خدمات و پلن های میزبانی را ارائه می دهند اما باید قبل از خرید نکاتی را در خصوص کیفیت سرویس که در پیشرفت و سرعت عملکرد سایت فاکتور مهمی است و همچنین پشتیبانی شبانه روزی و خوب را در نظر گرفت تا هنگام بروز مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در هاست و سرویس شما به موقع به رفع آن اقدام نمایند و در نهایت هزینه خرید سرویس میزبانی از موارد غیر قابل چشم پوشی قبل از خرید هاست از هاستینگ مورد نظر است.

لازم به ذکر است که آسام سرور در خصوص ارائه خدمات میزبانی می کوشد تا بهترین شرایط  لازم را برای میزبانی در اختیار کاربران محترم بگذارد و با ارتقا کیفیت سرویس ها رضایت کاربران را جلب نماید و همچنین تیم فعال و حرفه ای پشتیبانی آسام سرور 24 ساعته در خدمت کاربران است.

  • دلایل استفاده از هاست سرور

امروزه، سازمان‌ها در هر اندازه‌ای از میزبانی سرور برای انواع بارهای کاری ازجمله توسعه و آزمایش، تحویل برنامه‌ها، پشتیبان‌گیری استفاده می‌کنند؛ در مقایسه با خرید و مدیریت سرورها در سایت، میزبانی سرور موارد زیر را ارائه می دهد:

استقرار سریع‌تر سرور و تحویل برنامه: در حالی که خرید، نصب و پیکربندی سرور در محل ممکن است هفته‌ها طول بکشد، یک ارائه‌دهنده هاست می تواند یک سرور داده را در عرض چند دقیقه پس از سفارش مستقر، ارائه، پیکربندی و در دسترس قرار دهد.

بدون هزینه های سرمایه ای؛ هزینه های جاری قابل پیش بینی: پرداخت ماهانه هاست سرور به شما امکان می دهد از هزینه های سرمایه ای کلان برای سخت افزاری که با گذشت زمان کاهش می یابد، اجتناب کنید؛ در عوض، برای دسترسی به منابع از راه دور به سادگی هزینه میزبانی سرور ماهانه پرداخت می کنید که نه تنها استفاده از CPU، ذخیره سازی، شبکه و سایر منابع IT را نیز پوشش می دهد، بلکه مواردی مانند استفاده از پهنای باند، رفع خرابی، سایر جنبه‌های مهم میزبانی و مدیریت سخت افزار و زیرساخت سرور مانند فضا، نیرو و خنک‌سازی سرور را نیز در بر دارد.

مقیاس‌پذیری ساده، پاسخ‌گو و ارزان: با سخت‌افزار سرور در محل، مقیاس‌پذیری به منظور افزودن ظرفیت فیزیکی که در حین رشد کسب و کارتان است کند و گران قیمت است؛ اما با میزبانی سرور، می توانید به سرعت در صورت نیاز برای ایجاد تغییر در هزینه اشتراک یا استفاده خود، افزایش یا کاهش داشته باشید.

سرور هاستینگ

  • انواع هاست سرور

انواع مختلفی از مدل های تحویل میزبانی سرور وجود دارد که هدف آن‌ها کمک به کاربران و مشاغل فناوری اطلاعات برای دستیابی به درجات متفاوتی از نتایج فنی و مالی است:

 

میزبانی اشتراکی، هاست اشتراکی

ابتدایی ترین و مقرون به صرفه ترین شکل میزبانی سرور می باشد که منابع سرور به برنامه های میزبانی مشترک کوچکتر تقسیم می شوند تا به کاربران راهی آسان برای حضور در وب را ارائه دهند؛ میزبانی اشتراکی برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب شخصی و ابتدایی که ترافیک، الزامات فنی و عملکردی و امنیت کمی دارند، ایده‌آل است.

بسته به اینکه ارائه دهنده هاست چگونه آن را راه اندازی می کند، ممکن است صدها یا هزاران حساب میزبانی مشترک روی یک سرور وجود داشته باشد؛ اما از آنجایی که منابع سرور در همه حساب‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود ارائه دهندگان به وب سایت ها اجازه نمی دهند تا فراتر از یک محدودیت خاص مقیاس شوند، مستاجرینی که برنامه های کاربردی آن ها به طور غیرمنتظره ای بیش از سهم آن ها از منابع مصرف می کند و باعث مشکلات عملکرد برای سایر مستأجران می شود.

هاست اشتراکی برای سایت های بزرگ با ترافیک زیاد نیز مناسب نیست؛ این سایت ها به یک سرور اختصاصی نیاز دارند تا مقدار مناسبی از منابع را در خود جای دهد تا عملکرد مناسب وب سایت را تضمین کند.

میزبانی VPS

میزبانی VPS مشابه میزبانی اشتراکی است، اما در این مورد منابع سرور به یک حساب خاص اختصاص داده می‌شود تا خطر اختلاف منابع و سرویس‌های ضعیف برای کاربران خاص به حداقل برسد، به طور کلی تعداد حساب های VPS در یک سرور واحد نسبت به هاست اشتراکی کمتر است، همان طور که نیازهای ترافیک و منابع افزایش می‌یابد، کاربران تمایل دارند از میزبانی VPS بیشتر بهره مند شوند؛ هر VPS سیستم عامل (OS) و برنامه های کاربردی خود را اجرا می کند و بخش خود را از منابع دستگاه (حافظه، محاسبات و غیره) ذخیره می کند.

VPS کنترل بیشتری بر روی مشخصات سیستم، سیستم عامل مهمان و پشته نرم افزار کلی فراهم می کند، همچنین آسانی و مقرون به صرفه بودن شکل میزبانی VPS آن را به گزینه‌ای عالی برای سیستم‌های تجارت الکترونیک، سرورهای ایمیل، CRM و سایر برنامه‌هایی که معمولاً دارای ترافیک متوسط ​​یا شدید هستند تبدیل می‌کند.

سرور مجازی هاستینگ اغلب برای سازمان های کوچک تر که خواهان یک سرور اختصاصی با انعطاف پذیری بیشتر هستند، بدون هزینه های زیاد مناسب است❗

میزبانی سرور اختصاصی

میزبانی سرور اختصاصی میزبانی تک مستأجر است که دسترسی کامل به همه منابع روی سرور اختصاصی را برای کاربر فراهم می‌کند و کاربر دیگری در آن سرور وجود ندارد، یک هاست اختصاصی دسترسی پایدار تک مستأجر به کل سرور سخت افزاری و تمامی نرم افزارهای نصب شده روی آن را فراهم می کند؛ این مدل حداکثر انعطاف‌پذیری سخت‌افزاری، شفافیت و کنترل را بر محل بار کاری فراهم می‌کند و همچنین مزایایی را برای میزبانی نرم‌افزار مجوز خود را ارائه می‌دهد.

کلیک کنید  فعالسازی و اتصال به ریموت دسکتاپ در ویندوز 7، 8، 10 و 11

انتخاب میزبان سرور اختصاصی مزایای زیادی مانند کنترل کامل بر منابع، افزایش امنیت و دسترسی ریشه (ROOT) دارد؛ میزبانی سرور اختصاصی گام بعدی نسبت به میزبانی VPS است که به مشتریان امکان می‌دهد برنامه‌های کاربردی حیاتی و منابع فشرده را تقویت کنند.

میزبان ابری

هاست ابری در حال حاضر مطمئن ترین راه حل موجود در بازار است؛ یک میزبان ابری مبتنی بر فناوری‌های رایانش ابری است که به تعدادی از سرورها اجازه می‌دهد تا به عنوان یک سیستم عمل کنند که در آن عملکرد وب‌سایت توسط چندین ماشین تضمین می‌شود، اغلب شامل شبکه ای از سرورها می شود که از مراکز داده مختلف در مکان های مختلف کشیده می شوند.

هاست های ابری به عنوان سرویسی عمل می کنند که به مشتریان این امکان را می دهد تا به اندازه نیاز خود از خدمات خریداری کنند، هاست ابری جایگزینی برای میزبانی وب سایت بر روی یک سرور واحد است، هاست ابری را می توان هم زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و هم پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) در نظر گرفت، با استفاده از یک مدل ابر عمومی، یک شبکه عمومی داده‌هایی را که به صورت فیزیکی در سرورهای مجازی ذخیره می‌شوند، منتقل می‌کند و از شبکه‌های عمومی برای انتقال داده‌هایی که به صورت فیزیکی در سرورهای اشتراک‌گذاری شده که منبع ابری را تشکیل می‌دهند، ذخیره می‌شود، استفاده می‌کند.

هاست ابری

هنگامی که یکی از سرورهای ابری مشغول است یا با مشکلی مواجه می شود، ترافیک شما به طور خودکار به سرور دیگری در خوشه هدایت می شود، در اکثر اوقات این منجر به ادامه کارکرد سرویس می شود که برای یک وب سایت پر بازدید بسیار عالی است.

  • میزبانی ابر عمومی با معرفی مجازی‌سازی

به ساده‌ترین عبارت، میزبانی ابری عمومی دسترسی به تقاضای خود را به منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی از طریق اینترنت در یک محیط چند مستأجر فراهم می‌کند، با استفاده از فناوری‌های مجازی‌سازی مانند VMware، Hyper-V، Xen، KVM و غیره، میزبانی ابری عمومی، روشی مقیاس‌پذیر و اضافی برای معماری محیط‌های میزبانی بزرگ ارائه می‌دهد که می‌توان آن‌ها را کاهش یا افزایش داد.

  • میزبانی ابر خصوصی

مانند میزبانی اختصاصی، هاستینگ تمام منابع سرور در ابر خصوصی را به یک مشتری اختصاص می دهد، یک ابر خصوصی را به‌عنوان مجموعه‌ای از سرورهای اختصاصی در نظر بگیرید که مجازی‌سازی شده‌اند تا مجموعه بزرگی از منابع را ارائه دهند که می‌توان در صورت نیاز مدیریت کرد، ابر خصوصی شامل تمام مزایای یک ابر عمومی، مانند افزونگی و دسترسی خودکار، اما بدون ویژگی‌های مشترک یک محیط چند مستأجر است؛ فضای ابری خصوصی میزبانی شده مزایای امنیتی ذاتی را ارائه می دهد زیرا تنها مستأجر است.

  • میزبانی ابری ترکیبی

هنگامی که برنامه ها و داده های پیچیده و توزیع شده نیاز به استفاده از بیش از یک مدل استقرار میزبانی دارند، میزبانی ترکیبی وارد چشم انداز می شود، این می تواند ترکیب میزبانی سرور اختصاصی با میزبانی ابر عمومی یا ابر خصوصی با میزبانی ابر عمومی باشد.

 

  • انتخاب مناسب ترین هاست سرور

انتخاب بهترین راه حل میزبانی سرور برای سازمان شما به معنای سنجیدن عوامل زیر است:

هزینه (قبلی) و در حال انجام

در حالی که تقریباً راه حل میزبانی سرور، هزینه های IT شما را در مقایسه با سرویس های در حال اجرا در محل کاهش می دهد، برخی از مدل های میزبانی سرور بیشتر از بقیه صرفه جویی می کنند؛ هزینه میزبانی سرور اختصاصی معمولاً در ماه بیشتر از میزبانی اشتراکی یا VPS است و میزبانی اختصاصی گاهی اوقات نیاز به سرمایه گذاری اولیه قابل توجهی دارد.

عملکرد

اگر نیاز به اجرای برنامه های کاربردی با کارایی بالا با معماری های پیچیده دارید، بهتر است از یک میزبانی اختصاصی استفاده کنید که از تنگناها و خطرات قابلیت اطمینان مدل های هاست چند مستأجر جلوگیری می کند.

انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری

اگر کمتر نگران عملکرد سطح بالا هستید و بیشتر نگران داشتن حداکثر انعطاف‌پذیری برای مکان‌یابی و مقیاس‌بندی حجم‌های کاری خود هستید، VPS یک انتخاب عالی است زیرا برخلاف میزبانی سرور های دیگر، VPS به شما امکان می‌دهد تا به سرعت بارهای کاری خود را بین چندین مجازی جابجا کنید.

امنیت، حریم خصوصی داده‌ها و انطباق

میزبانی سرور اختصاصی اغلب برای بارهای کاری حساس یا برای شرکت‌هایی در صنایعی انتخاب می‌شوند که تحت قوانین سخت‌گیرانه حفظ حریم خصوصی داده‌ها هستند؛ با این حال، به‌طور فزاینده‌ای، ارائه‌دهنده‌های ابری پیشنهادات میزبانی چند مستأجر ارائه می‌دهند که مطابق با قوانین خاص صنعت یا حریم خصوصی (مانند HIPAA، GDPR) تأیید شده‌اند، بنابراین می‌توانید الزامات امنیتی و انطباق خود را بدون به خطر انداختن انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری حجم کار، برآورده کنید.

نکته: به منظور مطالعه بیشتر در ارتباط با موضوع هاست؛ میتوانید بررسی مقاله هاستینگ یا میزبانی وب چیست؟ از آسام سرور را نیز مد نظر داشته باشید❗

 

در بیانی دیگر…

اگر یک مبتدی و وبلاگ نویس هستید که به دنبال ایجاد یک وب سایت شخصی است، میزبانی مشترک ممکن است برای شما مناسب باشد؛ همچنین برای افرادی با بودجه محدود و دانش فنی کم؛ انتخابی عالی است.

میزبانی VPS یک گزینه عالی برای مشاغل متوسط ​​تا بزرگ است، زیرا نیازی به نگرانی در مورد اشتراک گذاری منابع با سایت های دیگر نخواهید داشت، هجوم ترافیک از سایت های دیگر نیز بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد.

وب سایت های تجارت الکترونیک و پروژه های منابع فشرده ممکن است میزبانی ابری را ترجیح دهند زیرا می تواند از ترافیک سنگین و فعالیت وب سایت پشتیبانی کند؛ شما نیازی به نگرانی در مورد خرابی سرور نخواهید داشت.

وب سایت های بزرگی که نیاز به کنترل کامل روی سرور خود دارند ممکن است میزبانی اختصاصی را انتخاب کنند، از آنجایی که یک سرور کاملاً به وب سایت شما اختصاص داده شده است، می توان آن را به دلخواه پیکربندی کرد.

سرویس هاستینگ

تفاوت هاست و دامنه چیست؟

در مبحث هاست، ارائه دهندگان میزبانی وب، فضایی را در سرورهای خود اجاره می کنند تا تمام فایل های وب سایت شما را ذخیره کنند؛ از طرف دیگر، نام دامنه، آدرس اینترنتی ا که افراد برای بازدید از وب سایت شما در نوار جستجوی مرورگر تایپ می کنند؛ به عنوان مثال، نام دامنه برای وب سایت آمازون www.amazon.com است؛

بدون هاست، نمی توانید سایت را ایجاد و راه اندازی کنید و بدون نام دامنه، افراد نمی توانند از وب سایت بازدید کنند.

هنگامی که بازدیدکنندگان نام دامنه شما را تایپ می کنند، ارائه دهنده هاست محتوای سایت را به مرورگر منتقل می کند تا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

به طور کلی، میزبانی وب نوعی از خدماتی است که برای انتشار یک وب سایت و ایجاد حضور آنلاین به آن نیاز دارید، در واقع، داشتن یک وب سایت مزایای باورنکردنی را به شما می دهد و شما را قادر می سازد تا به راحتی به میلیون ها کاربر در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

بررسی امنیت مبحث هاست

سطوح مختلفی از امنیت در همه انواع میزبانی سرور وجود دارد، اعم از اشتراکی، اختصاصی، ابر عمومی یا ابری ترکیبی. به طور کلی، میزبانی سرور نسبت به حفظ و ایمن سازی سرور یا سرورها در محل شما ایمن تر خواهد بود؛ این به این دلیل است که ارائه دهندگان میزبانی سرور برای اطمینان از امنیت و چندین لایه از ساختمان فیزیکی که سرورها در آن مستقر هستند، گام های دقیقی برداشته اند؛ فراتر از این، مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای امنیت بیشتر یک محیط سرور میزبانی شده را انجام داد.

 هاست ایرانی یا خارجی

معمولا برای خرید و تهیه هاست در سرویس های ارائه شده توسط شرکت های هاستینگ؛ با تقسیم بندی منطقه جغرافیایی در انتخاب سرویس مورد نظر مواجه می شویم که شاید برای برخی سؤال پیش بیاید که چه فرقی بین هاست ایرانی و خارجی وجود دارد؟ همانطور که حدس زده اید این تفاوت در موقعیت مکانی سرور موجود در مرکز داده است؛ مرکز داده یا همان دیتا سنتر مکانی است برای نگه داری و استقرار سرورها و تجهیزات شبکه که بدون وقفه به تامین زیرساخت های امنیتی  و ارتباطی برای میزبانی داده ها می پردازند.

ما مقاله ای کامل در مورد دیتاسنتر چیست منتشر کردیم؛ به منظور آگاهی بیشتر در این زمینه نگاهی به مقاله ذکر شده بیندازید.

منظور از هاست ایرانی: سرویس میزبانی است که سرور آن در مرکز داده ی ایران مستقر است و برای افرادی مناسب هستند که مخاطبان هدف کسب و کارشان ساکن ایران هستند که مزیت هایی را مانند افزایش سرعت لود، حفظ اطلاعات در شرایط تحریم، کاهش هزینه؛ به همراه خواهد داشت.

منظور از هاست خارجی: سرویس میزبانی است که بر روی سرور در مرکز داده خارج از ایران ارائه می شود که متناسب با هدف و نیاز کاربران مزیت های زیادی دارد که مهم ترین آن ها دور زدن تحریم ها مخصوصا در حوزه ترید است که به راحتی با داشتن IP ثابت کشور مورد نظر و بدون بروز مشکل به عنوان شهروند آن شهر و کشور می توانید به فعالیت خود ادامه دهید.

توجه: اگر با مفهوم IP آشنایی ندارید می توانید مقاله IP Adress چیست را مطالعه کنید و همچنین بررسی مقاله سرور مجازی کدام کشور بهتر است می تواند در این زمینه برایتان مفید واقع شود.

در آخر جایز است به این موضوع اشاره ای داشته باشیم که دسترسی به سرور مستقر در هر نقطه از جهان محدود به موقعیت مکانی خاصی نیست؛ در هر مکانی که باشید امکان دسترسی به سرور را دارید. همچنین خدمات هاست ایرانی و خارجی از تمامی دامنه های بین المللی و ملی  پشتیبانی می کند ونکته ی مهم دیگر این است که شما به راحتی قادر به انتقال سایت از هاست ایرانی به خارجی و بر عکس خواهید بود.

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست (Localhost) فضایی محلی از سیستم شخصی ما است که شبیه ساز فضایی از هاست و سرور در کامپیوتر برای کاربران است تا به جای بارگذاری مستقیم سایت بر روی سرور بتوانید سایتی را در لوکال هاست سیستم خودتان ایجاد کنید. برای دسترسی به هاست محلی لازم است نرم افزار های را نصب کنید و با تایپ کردنhttp://localhost  در مرورگر سیستم خود آدرس وب هاستینگ را مشاهده کنید که همان آدرس محلی کامپیوتر شماست.

لوکال هاست ها برای افرادی که قصد راه اندازی سایت آزمایشی یا پروژه دانشگاهی با کم ترین هزینه را دارند بهترین گزینه است؛ همچنین یادگیری راه اندازی لوکال هاست در ایجاد سایت حرفه ای کمک شایسته ای به افراد می کند.

برنامه نویسان معمولا برای اجرا برخی از زبان های برنامه نویسی( برای مثال PHP) در سیستم خود بدون مواجه شدن با خطا و مشکل نیازمند به میزبانی وب می شوند  که نرم افزار های لازم برای راه اندازی لوکال هاست در این زمینه مفید خواهند بود.

جمع بندی

میزبانی سرور یک مدل تحویل زیرساخت است که به کاربران فناوری اطلاعات دسترسی از راه دور به منابع سرور (CPU، حافظه، دیسک و غیره) را به منظور تأمین انرژی برنامه‌ها و ذخیره داده‌ها بدون هیچ زحمتی برای خرید، پیکربندی و نگهداری سخت‌افزار سرور فراهم می‌کند؛ در انتخاب نوع مناسب هاست در زمینه ی فعالیت خود دقت کنید و از همه جوانب مورد بررسی قرار دهید؛ انتخاب شما برای کسب و کارتان سرور مجازی است یا هاست یا حتی سرور ابری؟ اگر بخواهید میزبانی انتخاب کنید کدام یک می تواند انتخاب درستی برای شما باشد؟

اگر در استفاده از هر یک تجربه خاصی را داشته اید میتوانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید؛ تشکر از همراهی و حسن انتخاب شما.

سوالات متداول:

سرور های لینوکس برای استفاده از سایت های فروشگاهی مناسب تره و توصیه میشه از این نوع هاست ها استفاده نمائید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید