شما برای مطالعه این مقاله فقط 2 دقیقه وقت نیاز دارید

سوالات : سوالات شبکه

چگونه آی پی ایران بگیریم؟

4.7/5 - (3 امتیاز)

روش های مختلفی برای تغییر IP وجود دارد که قبلا در این باره به صورت مفصل صحبت کرده ایم. معمولا افرادی به دنبال ای پی ایران هستند که خارج از ایران هستند، اما کسانی که در ایران هستند هم ممکن است به آی پی ثابت ایران نیاز پیدا کنند. معمولا این تصور وجود دارد که ما ایرانیان تنها به IP خارج نیاز داریم، اما گاهی برعکس این حالت نیز ممکن است؛ یعنی ممکن است فردی در خارج از ایران به IP ایران نیاز پیدا کند.

داشتن IP ایران برای وارد شدن به سایت های دانشگاهی، بانک ها، بورس و … نیاز است و اگر شما به هر دلیل نیاز به IP ثابت ایران داشتید، از روش های زیر می توانید به راحتی به آی پی ایران دسترسی داشته باشید:

  1. از ارائه دهنده خودتان بخواهید که یک آی ثابت در اختیار شما قرار دهد

زمانی که شما از اینترنت داخلی استفاده می کنید، خواه یا ناخواه IP ایران دارید. البته معمولا این IP داینامیک است و در صورتی که شما نیازی به استفاده از IP ثابت داشته باشید، می توانید از ارائه دهنده خودتان بخواهید تا یک آی ثابت در اختیار شما قرار دهد.

  1. استفاده از VPN ایران

یکی از راهکارهای دیگری که می توانید IP ایران داشته باشید، این است که از VPN با آی پی ایران استفاده کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که استفاده از vpn با آی پی ایران، یک اتصال امن نیست و این راهکار، توصیه ما نیست.

  1. استفاده از سرور مجازی ایران

یکی از روش های دیگری که می توانید به کمک آن IP خودتان را به آی پی ایران تغییر دهید، یا IP ثابت ایران داشته باشید، این است که از سرور مجازی ایران استفاده کنید. در صورتی که شما از سرور مجازی ایران استفاده کنید، IP ثابت ایران را از ما دریافت خواهید کرد که می توانید به کمک آن در سایت هایی که IP خارج را مسدود کرده اند، وارد شوید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

27 اردیبهشت 1402
فرناز قاصدی

چطوری می تونم آی پی ایران داشته باشم و بتونم به همراه بانک های ایرانی از خارج از کشور دسترسی داشته باشم؟ خیلی نیاز دارم به این مورد لطفا راهنمایی کنید.

    27 اردیبهشت 1402
    المیرا شرقی

    در برخی موارد، برای حفظ امنیت، بانک‌های ایرانی و سامانه‌های اینترنتی بانکی دسترسی شما به آنها را محدود یا قطع می‌کنند. برای رفع این مشکل، باید آی پی ایرانی داشته باشید. بهترین راه برای این کار داشتن یک سرور مجازی با IP ایران است.

27 اردیبهشت 1402
عیسی حنفی

من با گوشی اندرویدی می تونم آی پی ایران داشته باشم؟

    27 اردیبهشت 1402
    المیرا شرقی

    بله دوست عزیز. فرق نمی کنه شما از چه سیستم عاملی استفاده می کنید. شما می تونید به راحتی سرور مجازی خریداری کنید و با هر سیستم عاملی بهش متصل بشید.

27 اردیبهشت 1402
سید طه موسوی زاده

سلام وقت بخیر. من میخواستم برای انجام یه سری کارا از آی پی ایران رایگان تو خارج از کشور استفاده کنم. می خواستم ببینم امن هست این آی پی رایگانا؟

    27 اردیبهشت 1402
    المیرا شرقی

    متاسفانه خیر، استفاده از آی پی ایرانی رایگان در خارج از کشور خطراتی دارد. این آدرس‌های آی پی رایگان اعتمادسازی نشده‌اند و در صورتی که ارتباط شما با بانک‌ها و سایر سامانه‌های حساس شود، می‌تواند توسط هکران شنود شود. این باعث افزایش خطر سرقت حساب بانکی شما می‌شود. بهتر است از استفاده از راه‌های امن و قابل اعتماد برای دسترسی به اینترنت استفاده کنید.

27 اردیبهشت 1402
عبدلله رزمی

سلام. من تو کشور اتریش هستم ولی میخوام به سایت های بانکی ایران و بورس ایران و دانشگاهی دسترسی داشته باشم. آی پی ایران نیاز دارم. چیکار باید بکنم؟ سرور مجازی کارمو راه میندازه؟

    27 اردیبهشت 1402
    المیرا شرقی

    بله، با خرید سرویس سرور مجازی در ایران، آدرس IP شما به آدرس ایران تغییر پیدا می‌کند و شما می‌توانید به راحتی به این سایت‌ها دسترسی پیدا کنید.

27 اردیبهشت 1402
شهره فیضی

اگه من آی پی ایران بگیرم، محدودیت هایی برای استفاده ازش دارم؟

    27 اردیبهشت 1402
    المیرا شرقی

    بله، در حال حاضر برخی از سایت‌ها و خدمات آنلاین خارجی به دلایل مختلف، مانند تحریم‌های بین‌المللی یا محدودیت‌های داخلی، به طور مستقیم از دسترسی کاربران ایران به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

15 تیر 1402
تینا

سلام وقت بخیر. استفاده از vpn با آی پی ایران میتونه محدودیت های سایت های دانشگاهی رو از بین ببره؟

    15 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام تینا جان. بله با استفاده از vpn می تونید آی پی ایرانی داشته باشید و وارد سایت ایرانی موردنظرتون بشید ولی اگ دنبال یه راه حل مطمئن تر و امن تر هستید می تونید از سرور مجازی ایران استفاده کنید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید