شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

چگونه ویندوز قبلی را پاک کنیم و ویندوز جدید نصب کنیم؟

3.7/5 - (10 امتیاز)

1) اگر روی سیستم خود فقط یک ویندوز نصب کرده اید، کافی است بعد از بک آپ گرفتن از اطلاعات مهم موجود در پارتیشنی که ویندوز را نصب کرده اید، با استفاده از CD-ROM Drive، سیستم خود را بوت کنید. در ادامه هم از صفحه پارتیشن بندی، پارتیشن مربوط به ویندوز را انتخاب کرده و روی format یا delete کلیک کنید.

2) اگر روی سیستم خود چند ویندوز نصب کرده اید، کاری که باید انجام دهید کمی متفاوت است. برای حذف ویندوزی که دیگر نیاز به آن ندارید، با فشردن windos+R به بخش Run بروید و msconfig را تایپ کرده و روی ok کلیک کنید. بعد که System Configuration tool باز شد، به بخش boot بروید و در صورت نیاز، با گزینه Set as default ویندوز دلخواه را به عنوان پیش فرض سیستم انتخاب کنید و روی ویندوز یا ویندوز های دیگر کلیک کنید، Delete را بزنید و در آخر روی Ok کلیک کید..

3) اگر در کنار ویندوز، یک سیستم عامل لینوکس را هم نصب کرده اید عملیات حذف ویندوز با استفاده از اپلیکیشن disks لینوکس قابل انجام است. اول وارد سیستم لینوکس خود شوید، اپلیکیشن disks را باز کنید و پارتیشن مربوط به ویندوز را انتخاب کنید. بعد از بخش پایین، روی علامت (-) کلیک کنید و سپس delete را انتخاب کنید. اگر بعد از ریبوت باز هم پارتیشن مربوط به ویندوز در کنار لینوکس ظاهر می شود، کافی است با وارد کردن دستور sudo update-grub در ترمینال، منوی بوت را آپدیت کنید.

* بعد از مراحل 2 و 3، حتماً سیستم را ری استارت کنید.

* اگر می خواهید نحوه نصب ویندوز 11 را یاد بگیرید، می توانید از مقاله “آموزش نصب ویندوز ۱۱” کمک بگیرید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید