شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

سوالات : سوالات شبکه

ناپدید شدن درایو و نحوه بازگرداندن درایو مخفی شده در ویندوز

4.3/5 - (9 امتیاز)

احتمالا شما هم با مشکل پیدا نشدن پارتیشن بندی ها پس از نصب ویندوز مواجه شده باشید. برای این کار کافیست روی My Computer یا ThisPC راست کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه Manage را انتخاب کنید تا صفحه زیر برایتان باز شود.

حل مشکل ناپدید شدن درایو ها پس از نصب ویندوز

در این قسمت کاری که باید انجام دهید، این است که گزینه Disk Management را انتخاب کنید. تمامی پارتیشن بندی هایی که برایتان نشان داده نمی شد را می توانید در این قسمت مشاهده کنید.

(پارتیشن های نشان داده شده، نامی ندارند). بر روی پارتیشن هایی که نامی ندارند راست کلیک کنید و گزینه Change Drive Letter and Paths&nbsp را انتخاب کنید تا صفحه زیر برایتان نشان داده شود.

حل مشکل ناپدید شدن درایو ها پس از نصب ویندوز

در این قسمت باید دکمه add را بزنید و تیک گزینه Assign the following drive letter را فعال کنید. شما می توانید هر نامی که بخواهید، برای درایوهایتان انتخاب کنید و آن را در My Computer یا ThisPC مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید که این روش در ویندوز 11 کاربردی نیست!

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

12 شهریور 1402
یاشار اسگندری

سلام وقت بخیر خسته نباشید من اشتباهی با برنامه boos قسمتهای مربوط به فلش ها را حذف کردم الان تو لبتاپم نه ماوس رو میشناسه و نه فلش. همشون کار نمی کنن چطور میشه درستشون کرد میشه راهنمایی کنید. ممنون میشم

    22 شهریور 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام ممنون دوست عزیز. برای اینکه این مشکل رو حل کنید کافیه که ۱. بایوس سیستم رو باز کنید که با ریستارت و فشردن یکی از دکمه های f12، del یا ... انجام میشه. ۲. به تب advanced برید و از بخش USB Configuration، گزینه USB Legacy Support رو در حالت enabled یا auto قرار بدید. ۳. f10 رو فشار بدید تا این تغییرات ذخیره شوند. ۴. سیستم رو ری استارت کنید و بررسی کنید که مشکل حل شده یا نه.

19 مهر 1402
منذر

سلام من این کار رو کردم و تغیر اسم دادم ولی یه درایو خالی اومد برام و هر کاری کردم نتونستم اون برنامه ها و بازی هایی که نصب کردم برگردونم الان چکار کنم واقعا خیلی ضد حاله

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

1 آذر 1402
سارا

روشی که گفتید برای ویندوز۱۱ هم کار میکنه. ممنون

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید