شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

علت و رفع مشکل startup repair در ویندوز

4.5/5 - (6 امتیاز)

هر گونه تغییر در سخت افزار یا نرم افزار سیستم می تواند باعث بروز این مشکل شود. سکتورهای بد یا خطاهای مربوط به فایل سیستم هارددیسک از دلایلی هستند که باعث نمایش پیام خطای “Startup Repair cannot repair the computer automatically” می شوند. همانطور که متوجه شدید،  startup repair یک خطا نیست، یک ابزار برای تعمیر مشکلات سیستمی است و زمانی که نتواند کار خود را انجام دهد، مشکلاتی مثل اجرا نشدن درست سیستم عامل کامپیوتر به وجود می آیند.

در کل، این خطا ممکن است قبل از لود کامل سیستم عامل یا بعد از آن اتفاق بیافتد. به همین خاطر روش های رفع این خطا به دو دسته قبل و بعد از لود ویندوز تقسیم شده اند.

روش کردن سیستم و فشار دادن دکمه خاموش/ روشن بعد از دیدن لوگو ویندوز (2 بار) و استفاده از USB برای دسترسی به محیط تنظیمات از پرکاربردترین روش های رفع این خطا قبل از شروع سیستم هستند.

اما اگر بعد از لود شدن سیستم عامل و دسترسی به آن با این خطا مواجه شدید، روش های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که مهم ترین آنها عبارت اند از:

  • اسکن و رفع خطا از طریق ابزار startup repair در بخش Troubleshoot
  • استفاده از دستور chkdsk برای بررسی و تعمیر درایوها
  • غیرفعال سازی قابلیت ری استارت خودکار از بخش Advanced Boot Options
  • فعال سازی حالت SAFE MODE
  • اجرای دستور bootrec یا System File Check

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید