شما برای مطالعه این مقاله فقط 13 دقیقه وقت نیاز دارید

noindex
دسته بندی : آموزش سئو

تگ noindex چیست؟ صفحاتی که باید نوایندکس شوند

4.4/5 - (5 امتیاز)

ایندکس Index شدن به معنای فهرست شدن است و زمانی که از ایندکس گوگل صحبت می شود، یعنی فهرستی که در اختیار گوگل قرار می گیرد. اما مفهوم این حرف به چه معناست؟ زمانی که محتوایی از سایت شما در گوگل ایندکس می شود، به این معناست در فهرست سایت هایی قرار می گیرد که به کاربران در نتایج جستجوها نشان داده شود.

زمانی که صفحه ای noindex باشد، در لیست نتایج گوگل نشان داده نخواهد شد. هرصفحه ای نباید ایندکس شود و هرصفحه ای نباید نوایندکس شود. قوانینی در این زمینه وجود دارد که افرادی که سایت دارند، باید از این قوانین مطلع باشند.

به عنوان یک متخصص سئو، مهم است که از آخرین به‌روزرسانی‌ها و شیوه‌های گوگل مطلع باشید تا سایت شما برای کاربران و خزنده‌ها به طور یکسان قابل مشاهده باشد. یکی از این به روز رسانی ها انتشار تگ noindex در جولای 2018 به همراه چندین به روز رسانی نقشه سایت دیگر است. درک اینکه چرا تگ noindex اهمیت دارد برای هرکسی که می‌خواهد سایتش تا حد امکان بهینه‌ترین رتبه را کسب کند بسیار مهم است.

ایندکس کردن یک صفحه یا URL همیشه در موتورهای جستجو ضروری نیست. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید از یافتن و ایندکس کردن بعضی صفحات خاصی در وب سایت شما توسط خزنده های موتورهای جستجو جلوگیری کنید. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از تگ‌های noindex در صفحاتی است که نمی‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند.

تگ noindex یکی از معدود متا تگ‌هایی است که می‌تواند با وب‌سایت‌های قابل کراول استفاده شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشند بدون اینکه به دید آن‌ها آسیبی وارد شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ اگر یک تگ noindex روی آن وجود داشته باشد، پیوندهای ایندکس شده یک صفحه را نادیده می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تگ ها، چرایی استفاده از آنها و نحوه پیاده سازی آنها در ادامه مقاله بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

تگ Noindex چیست و چرا اهمیت دارد؟

در ابتدای مقاله توضیحاتی در مورد مفهوم ایندکس و نوایندکس شدن دادیم و در ادامه می خواهیم این مفهوم را بسط دهیم و بیشتر در این باره صحبت کنیم. برای قرار گرفتن یک صفحه در لیست نتایج گوگل نیاز است که خزنده ها و ربات های گوگل صفحه را بررسی کنند و آن را ایندکس و رتبه بندی کنند. در نتایج جستجو تنها سایت هایی نشان داده می شوند که ایندکس شده اند. اگر شما در گوگل به دنبال مفهوم نوایندکس بوده اید و به صفحه ما رسیده اید، یعنی این صفحه ما در گوگل ایندکس شده است و در لیست نتایج قرار گرفته است.

برای آنکه صفحه ای نوایندکس شود، باید این درخواست برای نوایندکس شدن به صورت یک متا تگ به قسمت کد منبع html صفحه وب اضافه شود. این یکی از رایج ترین روش های نوایندکس کردن صفحات سایت است و روش های دیگر را هم در ادامه بیان خواهیم کرد.

موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که نباید در این صفحات بخزند، که به شما کمک می کند از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری کنید و سایت خود را سازماندهی کنید.

noindex

چرا وب سایت ها باید از تگ Noindex استفاده کنند؟

چندین نمونه وجود دارد که در آن یک تگ noindex می تواند مفید باشد. برای مثال، اگر صفحه‌ای در سایت خود دارید که نمی‌خواهید توسط خزنده‌های جستجو ایندکس شوند، زیرا اطلاعات به روزی ندارد، می‌توانید از یک تگ noindex برای جلوگیری از نمایش آن در نتایج جستجو استفاده کنید. به همین ترتیب، اگر می‌خواهید صفحه‌ای فقط برای بازدیدکنندگانی که وارد وب‌سایت شما شده‌اند قابل دسترسی باشد، می‌توانید از این تگ برای جلوگیری از فهرست‌بندی صفحه توسط خزنده‌های جستجو استفاده کنید. تگ های  Noindex نیز در صورتی مفید هستند که صفحات در حال تکمیلی دارید که در حال حاضر در وب فعال است. اگر یک تگ noindex را به این صفحه اضافه کنید، خزنده‌های جستجو آن را نادیده می‌گیرند و در نتیجه از به هم ریختن نتایج موتورهای جستجو در زمانی که سایت اصلی خود را راه‌اندازی می‌کنید، جلوگیری می‌کنند.

کجا می توانید یک تگ Noindex اضافه کنید؟

تگ های Noindex عناصر HTML مخفی هستند که می توانند به بخش head کد وب سایت شما اضافه شوند. می توانید این بخش از کد خود را با باز کردن یک ویرایشگر متن و پیمایش به فهرست اصلی وب سایت خود که معمولاً در «public_html» قرار دارد، پیدا کنید. سپس فایل HTML اصلی وب سایت خود را باز کنید (معمولاً index.html یا default.html) و به دنبال تگ <head> بگردید. تگ های Noindex را می توان با قرار دادن آنها بین تگ <head> و <head/> به صفحات شما اضافه کرد، فقط مطمئن شوید که آنها را در تگ <body> قرار ندهید زیرا این امر می تواند باعث مشکلات خزنده های گوگل شود.

چگونه تگ های Noindex خود را پیدا و پیاده سازی کنیم؟

شما می توانید تگ های noindex خود را با استفاده از ابزار بهینه سازی موتور جستجو مانند Ahrefs یا SEMrush پیدا و پیاده سازی کنید. کافی است URL صفحه ای را که می خواهید از فهرست مسدود کنید تایپ کنید، یا کد منبع وب سایت خود را باز کنید و تگ noindex را جستجو کنید. هنگامی که تگ های noindex خود را پیدا کردید، می توانید آنها را با افزودن یک کد به کد منبع صفحه خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم کلیدی!

شما می توانید از تگ های noindex استفاده کنید تا خزنده های جستجو نتوانند صفحات خاصی را در وب سایت شما نمایه کنند. این تگ‌ها به ویژه برای مسدود کردن کل دسته‌های صفحات، مانند صفحات «درباره ما» یا صفحات خدمات یا محصول که فقط برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده‌اند، مفید هستند. با این حال، نباید سعی کنید index‌ شدن صفحه اصلی یا سایر صفحاتی را که برای وب سایت شما مهم هستند مسدود کنید. به خاطر داشته باشید که یک تگ noindex مانع از یافتن صفحه در نتایج جستجوی ارگانیک نمی شود، به سادگی به خزنده های جستجو می گوید که نباید صفحه را ایندکس کنند. اگر می خواهید از یافتن صفحات خود در جستجو جلوگیری کنید، باید از تگ nofollow استفاده کنید.

تفاوت noindex و disallow در چیست؟

تگ نوایندکس تنها یکی از روش ها برای نادیده گرفتن صفحات در گوگل است و روش های دیگر هم مانند disallow وجود دارد که می تواند شما را به هدفتان برساند. اما disallow با نوایندکس چه تفاوتی دارد؟ تفاوتش در این است که در disallow کردن، به موتور جستجو این را اعلام می کنید که در صفحات شما خزش نکند که این کار به کمک ROBOTS.TXT انجام می شود. اما چه زمانی از disallow کردن استفاده می شود؟

Disallow زمانی کاربرد دارد که صفحات شما زیاد است و این صفحات نه برای موتور های جستجو و نه برای کاربران مفید است و disallow به صورت کلی از خزش ربات های گوگل پیشگیری می کند، اما در تگ noindex، ربات های گوگل اجازه خزش در صفحات را دارند اما اجازه ایندکس را نمی دهد.

زمانی که شما صفحه ای را disallow می کنید، انگار آن صفحه را از دیدگاه گوگل حذف می کنید و حتی اگر یک لینک خارجی یا کنونیکال در صفحه داشته باشید، گوگل آن را متوجه نمی شود. بنابراین اگر می خواهید که لینک هایی که ایجاد می کنید، تاثیر داشته باشند، بهتر است که از تگ نوایندکس استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید که disallow کردن مانند یک پیشنهاد به گوگل است و گوگل ممکن است تصمیم بگیرد در آن صفحات بخزد و حتی اقدام به ایندکس این صفحات کند!

نحوه استفاده از متا تگ نوایندکس

معمولا برای آنکه صفحه ای را نوایندکس کنند، تگ آن را در قسمت هِد کدهای html یا هِدر  قرار می دهند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای آن که موتورهای جستجو قادر به مشاهده این اطلاعات باشند، باید این اطمینان را داشته باشید که صفحه شما به وسیله فایل ROBOTS.TXT مسدود نشده باشد.

اگر صفحه شما در این فایل disallow شده باشند یا مسدود شده باشد، در این‌ صورت امکان دارد که گوگل قادر به مشاهده تگ نوایندکس نباشد. اگر می خواهید از تگ نوایندکس استفاده کنید، کدی که در زیر برایتان آورده ایم را باید در قسمت هِد کدهای html قرار دهید:

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

کلمه Follow که در انتهای تگ مشاهده می کنید، به این معنا است که شما می خواهید تمامی لینک های داخلی که در این صفحه قرار می دهید، فالو باشند. هرچند که صفحه شما در نتایج جستجو نشان داده نمی شود، اما لینک ها خزش می شوند و اعتبار صفحه لینک داده شده منتقل می شود.

روش دیگری که برای به کار بردن تگ نوایندکس دارید، این است که کد زیر را در هِدرهای html سایت استفاده کنید.

X-Robots-Tag: noindex

noindex

کدام یک از صفحات سایت را نوایندکس می‌کنیم؟

هر صفحه‌ای در وب‌سایت شما که نمی‌خواهید توسط خزنده‌های جستجو ایندکس شوند باید دارای یک تگ noindex باشد. این شامل صفحات منسوخ، صفحات در حال تکمیل است که فقط برای کاربران وارد شده به سایت در نظر گرفته شده است. تگ‌های Noindex به ویژه برای مسدود کردن کل دسته‌های صفحات، مانند صفحات «درباره ما» یا صفحات خدمات/محصول که فقط برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده‌اند، مفید هستند. همچنین می‌توانید از این تگ برای صفحات فرود استفاده کنید، اگرچه اغلب ایده خوبی است که URL معمولی خود را برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری اضافه کنید. با این حال، نباید سعی کنید index شدن صفحه اصلی یا سایر صفحاتی را که برای وب سایت شما مهم هستند مسدود کنید.

مواردی که باید در سایت نوایندکس شوند را آورده ایم. این موارد را به یاد داشته باشید تا حتما آن ها را اجرا کنید.

آرشیو های مربوط به نویسنده سایت

از آنجایی که احتمال بیش از 90 درصد از صفحات مربوط به نویسنده مشابه با صفحات بلاگ باشد، بهتر است در صفحاتی که مربوط به نویسنده هستند، از تگ نوایندکس استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که هم از ایجاد صفحات تکراری جلوگیری کنید و هم دچار جریمه گوگل نشوید. استفاده کردن از افزونه یوآست (yoast) می تواند به شما در این زمینه کمک کند. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

کلیک کنید  بک لینک در سئو؛ افزایش رتبه با سرمایه کلان

به پیشخوان وردپرس بروید و گزینه سئو را انتخاب کنید و منویی که برایتان به نمایش در می آید، گزینه بهبود ظاهر جستجوها را انتخاب کنید.

پس از انتخاب کردن این گزینه، صفحه به شما نشان داده می شود که باید روی گزینه بایگانی ها کلیک کنید.

وضعیت مربوط به بایگانی های نویسندگان را از حالت فعال به غیرفعال تغییر دهید و در نهایت تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

با این کار افزونه yoast به صورت کاملا اتوماتیک صفحه ای را که از قبل ایجاد شده است را به صفحه اصلی سایت ریدایرکت 301 می کند و صفحه مورد نظر شما از سایت مپ حذف می شود. (اگر اطلاعاتی در مورد سایت مپ ندارید، می توانید به مقاله سایت مپ چیست ما مراجعه کنید.)

برخی از صفحات خاص سایت بر اساس سیاست های سایت

سایتی را در نظر داشته باشید که خدماتی را ارائه می دهد یا نرم افزارهایی که به فروش می رساند که ویژگی فیزیکی خاصی ندارند و به همین دلیل نیاز نیست که از تمام قابلیت های ووکامرس استفاده کنند. درصورتی که محصولاتی که شما هم ارائه می دهید، چنین ویژگی هایی دارند، می توانید صفحاتی که مربوط به ووکامرس هستند را غیرفعال کنید و از صفحات مرتبط سایتتان استفاده کنید. اما تنها این نیست، شما می توانید برای برخی از صفحات که نه برای کاربر مفید است و نه برای موتورهای جستجو، از تگ noindex در سئو استفاده کنید و از متا تگ برای صفحاتی که به نظرتان محتوای مفیدی ندارد، استفاده کنید.

صفحات اعلام خوش آمدگویی و تشکر از کاربران

برخی از سایت ها، صفحاتی را در سایتشان دارند که معمولا زمانی استفاده می شود که کاربر برای نخستین بار در سایتشان ثبت نام کرده است یا خریدی انجام داده یا ایمیلی را برای بخش خبرنامه ثبت کرده است. کاربرد اصلی این صفحات برای ایجاد تجربه کاربری بهتر است و معمولا برای موتورهای جستجو چندان مفید نیستند. توصیه ما این است که برای چنین صفحاتی، حتما از تگ نو ایندکس استفاده کنید.

صفحات مربوط به ادمین ها و ورود به سایت

صفحاتی که مربوط به لاگین هستند، نیاز به ایندکس ندارند و برای کاربران و مشتریان کاربردی ندارند (البته بسیاری از صفحات لاگین به وسیله خزنده های گوگل ایندکس شده اند). نو ایندکس کردن صفحات لاگین به شما این امکان را می دهد که امنیت سایتتان را بیشتر کنید. چرا که کسی جز خودتان و اعضای مجموعه تان به آن دسترسی نخواهد داشت. (البته کسانی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنند، نیاز نیست اقدامی انجام دهند، چرا که به صورت پیش فرض این صفحه نوایندکس در نظر گرفته شده است).

صفحه نتایج سرچ ها که در داخل سایت انجام می شود

یکی از موارد آسیب زننده به تجربه داخلی، این است که به جای آن که کاربر را به نتیجه اصلی که به دنبالش است، هدایت کنیم، به صفحه نتایج سرچ داخلی هدایت کنیم و به همین خاطر برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، توصیه ما این است که برای صفحات سرچ از تگ نو ایندکس استفاده کنید. در نظر داشته باشید که لینک هایی که در صفحات سرچ هستند، ارزش زیادی دارند و به همین دلیل باید این لینک ها فالو باشند و مطابق با کدی که در بالا نیز گفتیم، می توانید استفاده کنید و این لینک ها را فالو تعیین کنید.

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

متا تگ robots و تگ x-robots چه تفاوت هایی دارند؟

دو اصطلاح وجود دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید تا بتوانید از آن ها استفاده کنید. یکی از این اصطلاحات متا تگ robots است و دیگری تگ x-robots. استفاده کردن از تگ x-robots سبب می شود که کل سایت شما نوایندکس شود و کل سایت شما در تمامی کلمات کلیدی از صفحه سرپ گوگل حذف شود.

درصورتی که شما از تگ x-robots به شکلی که در بالا گفتیم (X-Robots-Tag: noindex) در هدر http استفاده کنید، این اتفاق برای شما می افتد.

صفحات دارای متا تگ noindex را تشخیص دهید!

برای آن که صفحاتی را پیدا کنیم که تگ نوایندکس دارند، باید به سورس صفحاتی که می خواهیم تگ نوایندکس آن ها را ببینیم، دسترسی داشته باشیم. دسترسی به سورس کد کار سختی نیست. برای این کار کافی است که در صفحه مورد نظرتان راست کلیک کنید و روی گزینه View Page Source کلیک کنید. پس از آن که سورس صفحه باز شد، control+f را بزنید و عبارت robots را جستجو کنید.

نوایندکس

همانطور که در عکس هم می توانید مشاهده کنید، در متاتگی که برای این صفحه در نظر گرفته شده است، نوایندکس است. هرچند در این صفحه از تگ نوایندکس استفاده شده است، اما تمامی لینک ها فالو هستند.

نکته ای که بهتر است به آن دقت داشته باشید، این است که در صفحات اصلی سایت و مقاله های اصلی از متاتگ نوایندکس استفاده نکنید؛ این کار سبب می شود که تمامی تلاش های شما برای سئو، بی فایده باشد.

نوایندکس

حذف متا تگ noindex از وب سایت

اگر شما از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس، جوملا و … استفاده کنید، در این صورت شما می توانید کدهای موردنظرتان را در زمان نوشتن پست جدید به صورت دستی اضافه کنید. اگر قالبی که برای سایتتان استفاده کرده اید، این امکان را دارد، شما می توانید از این بخش این تگ را حذف کنید یا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر در قالب سایت این تگ به صورت پیش فرض استفاده شده است، کد استفاده شده در صفحه مورد نظرتان را در فایل اصلی php پیدا کنید و آن را حذف کنید.

اگر افزونه yoast برای اضافه کردن تگ نوایندکس استفاده کرده باشید، مانند عکس زیر می توانید برای رفع مشکل اقدام کنید.

با استفاده کردن از افزونه یوآست این امکان برایتان فراهم است که تمامی صفحات سایت خودتان را به صورت سفارشی نوایندکس کنید.

صفحات دسته بندی و آرشیو سایت باید نوایندکس کنیم یا نه؟

از جمله صفحاتی که می توانند برای ترافیک ارگانیک سایت مفید باشند، صفحات آرشیو و دسته بندی سایت است. البته آنچه باید به آن توجه بیشتری داشته باشید، این است که این صفحات می توانند در عین حال یک تهدید و یک دردسر برای سئو سایت تبدیل شوند.

انتظاری که ما از صفحات دسته بندی فروشگاهی داریم، این است که یک لندینگ پیج جذاب باشند و توضیحات جامع و کاملی در رابطه با محصولی که می خواهیم بفروشیم، داشته باشند. اما چرا این صفحات ممکن است برای سئو ما دردسر محسوب شوند؟ زمانی که این صفحات با کلماتی رتبه بگیرند که شما برنامه دیگری برایشان داشتید، داستان عوض می شود و فرصت تبدیل به تهدید می شود.

اگر صفحات آرشیو و دسته بندی کوئری های اضافه ای را برای شما ایجاد کرده است، باید در حالت نوایندکس قرار دهید (البته حتما در وضیعت فالو تنظیم کنید). توجه داشته باشید که این وضعیت قرار نیست دائمی باشد و شما می توانید در شرایط دیگری تصمیم به تغییر این شرایط بگیرید.

چگونه از Yoast برای جلوگیری از ایندکس صفحات استفاده کنیم؟

اگر از افزونه yoast استفاده می کنید، می توانید برای نوایندکس کردن صفحات از آن استفاده کنید. برای این کار نیاز است که به صفحه مورد نظرتان وارد شوید و از قسمت بخش پیشرفته افزونه yoast برای پیشگیری از ایندکس کردن اقدام کنید. اولین سوالی که از شما پرسیده می شود، این است که آیا به موتورهای جستجو اجازه نمایش نوشته در نتایج جستجو را می‌دهید؟ این قسمت به صورت پیش فرض روی «بله» تنظیم شده است و اگر شما وضعیت آن را به «نه» تغییر دهید، متاتگ نوایندکس به صورت اتوماتیک به کدهای صفحه افزوده می شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید که اگر شما مقاله ای را از وضعیت ایندکس خارج کنید، بلافاصله از لیست نتایج حذف نمی شود، چرا که باید خزنده ها مجدد وارد صفحه شما شوند و پس از درک تغییرات اعمال شده، آن را از لیست نتایج حذف کنند.

آیا لینک‌های داخلی صفحات نوایندکس ارزشمند هستند؟

زمانی که شما صفحه ای را از ایندکس خارج می کنید، افزونه yoast لینک های داخلی را به صورت پیش فرض در حالت فالو قرار می دهد و این به معنای آن است که موتورهای جستجو لینک های داخلی صفحه شما را بررسی می کنند و آن ها را ایندکس می کنند. ممکن است تصمیم بگیرید که این شرایط به نحو دیگری رقم بخورد. در این صورت کاری که باید انجام دهید، این است که لینک ها را به صورت دستی nofollow کنید.

(ایندکس کردن و نوفالو کردن را با یکدیگر اشتباه نگیرید. نوفالو کردن به این معنا است که به گوگل اعلام می کنید شما اعتبار لینک های داده شده را تایید نمی کنید.)

چگونه خطای noindex را در گوگل سرچ کنسول رفع کنیم؟

دو نوع خطا در رابطه با متاتگ نوایندکس داریم که در سرچ کنسول دیده می شود. این خطاها به صورت زیر است:

  1. Submitted URL marked ‘noindex’

اگر شما از تگ نوایندکس برای صفحه ای استفاده کنید و بعد بخواهید آن را ایندکس کنید، با این خطا مواجه خواهید شد. در صورتی که بخواهید صفحه ای را در نتایج سرپ نشان دهید، باید پیش از هرچیز تگ نوایندکس را از کدهای صفحه حذف کنید.

  1. Excluded by ‘noindex’ tag

شما زمانی این پیام را مشاهده خواهید کرد که برای آدرس یک صفحه از متا تگ نوایندکس استفاده کنید و صفحه در نتایج سرپ نشان داده نمی شود. اگر شما به میل خودتان این آدرس را نوایندکس کرده اید، پیام را نادیده بگیرید. اما در صورتی که شما درخواست نوایندکس نداده اید، باید تگ مرتبط با noindex را حذف کنید.

سخن آخر

تگ noindex یک متا تگ است که می توانید آن را به صفحات خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو بگویید آنها را ایندکس نکنند. این روی رتبه صفحه تأثیر نمی گذارد، اما بر توانایی خزنده برای کشف و خزیدن وب سایت شما تأثیر می گذارد. هنگامی که موتورهای جستجو در سایت شما می خزند، این کار را با دنبال کردن تمام لینک هایی که در سایت شما پیدا می کنند انجام می دهند. اگر می خواهید از ایندکس شدن صفحه خاصی توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید، می توانید از تگ noindex استفاده کنید.

خزیدن در وب سایت ها دو مزیت اصلی برای کاربران دارد: اول اینکه، یافتن آنچه را که در یک وب سایت به دنبال آن هستند برای کاربران آسان تر می کند. ثانیاً، یافتن اطلاعات در مورد وب سایت ها برای موتورهای جستجو برای نمایش رتبه آنها آسان تر می شود. اگر می خواهید از خزیدن و ایندکس شدن صفحات خاصی توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید، می توانید از تگ های noindex استفاده کنید. در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد noindex بدانید به تفصیل توضیح دادیم.

متا تگ noindex  تنها یکی از تگ هایی است که در سئو استفاده می شود. ما یک لیست کامل از متاتگ های موثر در سئو تدوین کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید. در صورتی که سوالی در رابطه با این مقاله دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

 

سوالات متداول:

بله؛ تغییر وضعیت ایندکس بودن یا نبودن صفحه ای دست خود شماست و می توانید آن را تغییر دهید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

8 بهمن 1401
آرمان

با سلام در سایت فروشگاهی من در قسمت برچسب ها این جمله آمده است ربات‌های NOINDEX متا فعال شده‌اند این صفحه در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. می‌توانید noindex را در برگه Advanced غیرفعال کنید. آیا این جمله به ضرر من می باشد یا خیر؟ و اگر به ضرر سایت من می باشد ممنون میشوم برای رفع مشکل من را راهنمایی کنید.

    8 بهمن 1401
    المیرا شرقی

    سلام دوست عزیز. بله این نشون میده که صفحات شما تو نتایج جستجو به کاربران نشون داده نمیشه. ما تو تیتر حذف متا تگ noindex از وب سایت به صورت کامل توضیح دادیم که چطوری تگ نوایندکس رو غیرفعال کنید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید