شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

reasons-for-never-host-own-videos

۱۲ دلیلی که نباید ویدیو ها را در سرور آپلود کنیم!

5/5 - (1 امتیاز)

تنوع و جذابیتی که ویدیوها به محتوای سایت ها اضافه می کنند، غیرقابل انکار است.  در واقع، محتوای تصویری با صدا، تصویر و احساس همراه هستند و این ها همان پارامترهایی هستند که به محتوای شما حس زندگی می دهند. کاربران زیادی هستند که به جای خواندن یک پست یا مقاله طولانی، ترجیح می دهند یک ویدیو مرتبط با موضوع موردنظر را مشاهده کنند تا جواب سوالات خود را سریع تر و راحت تر پیدا کنند. اگر شما هم به این موضوع اهمیت می دهید و تصمیم گرفته اید فیلم های اختصاصی سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید، صبر کنید! اینکه می توانید ویدیوها را در سایت یا هاست خود آپلود کنید، دلیل نمی شود که حتماً باید این کار را انجام دهید. دلایل زیادی برای آپلود نکردن ویدیو در سرور وجود دارد که نشان می دهند استفاده از روش Self-hosting یعنی میزبانی از ویدیوها از طریق سرور وبسایت می تواند به ضرر شما تمام شود. 

افرادی که قصد آپلود فایل های ویدیوی در سرور اصلی وبسایت را دارند با یک سری محدودیت ها روبرو هستند که مصرف فضا و پهنای باند زیاد، پیچیدگی پروسه ایجاد و آپلود ویدیوهایی با اندازه و فرمت های مختلف و دردسرهای راه اندازی ویدیو پلیر از مهم ترین آنها هستند.

منظور از روش Self-hosting این است که فایل ویدیویی موردنظر خود را در همان سروری آپلود کنید که از وبسایت شما میزبانی می کند. با اینکه آپلود کردن ویدیو در هاست می تواند با مزیت هایی مثل کنترل بیشتر و محدودیت های کمتر همراه باشد ولی آپلود نکردن ویدیو در سرور و استفاده از پلتفرم های دیگری مثل آپارات و یوتیوب و جایگذاری یا امبدینگ آن در سایت هم با مزایای بسیار بیشتری همراه است که می تواند این پروسه را برای شما راحت تر، سریع تر و البته ارزان تر می سازد.

البته، اگر حساسیت زیادی نسبت به کنترل و مدیریت ویدیوهای سایت خود دارید و دوست ندارید که محدود به قوانین پلتفرم هایی مثل آپارات باشید، توصیه ما خرید سرور مجازی است. با خرید یک سرور مجازی قدرتمند با ظرفیت و قدرت پردازشی بالا می توانید ویدیوهایی خود را به صورت جداگانه در این سرور آپلود کنید تا کنترل ویدیوهای وبسایت را در دست بگیرید و هم اینکه به دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور احترام بگذارید.

دیگر وقت آن است که با مشکلات مربوط به آپلود کردن فیلم ها در سرور وبسایت آشنا شویم تا قبل از اینکه دیر شود، اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید:

منظور از میزبانی ویدیوها در هاست یا Self-hosting چیست؟ 

میزبانی ویدیو در سرور یا Self-hosting به این معنی است که شما فایل ویدیویی که قصد دارید در اختیار کاربران وبسایت خود قرار دهید را در وب سرور مربوط به وبسایت آپلود کنید، دقیقاً کنار همان فایل هایی که اجزای سازنده وبسایت شما هستند. 

با این کار، نه تنها زیرساخت و محل آپلود فایل ها در اختیار شما قرار دارد بلکه پروسه ارسال، مراقبت و نحوه ارائه آنها به مخاطبان هم تحت مدیریت خود شما است.

در واقع، کنترل بیشتر روی ظاهر ویدیو، نحوه ارائه آنها، شخصی سازی ویدیوها و افزایش ترافیک از مزیت های میزبانی ویدیوها در سرور است ولی این قصه نیمه تاریکی هم دارد. 

علاوه بر اینکه Self-hosting ویدیوها نیاز به زمان، فضا، دانش و بودجه زیادی دارد، دلایل زیادی برای آپلود نکردن ویدیو در سرور وجود دارد که حتماً باید با آنها آشنا شوید.

بیایید با اصلی ترین مشکلات مربوط به آپلود کردن ویدیو در هاست آشنا شویم. بعد از بررسی این دلایل، راهکارهای جایگزینی را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آنها می توانید محدودیت ها را کنار بگذارید و ویدیوهای موردنظر را در اختیار کاربران و مخاطبان ارزشمند سایت یا اپلیکیشن خود قرار دهید.

۱۲ دلیل برای آپلود نکردن ویدیو در سرور سایت

با این که میزبانی از ویدیوها در سرور خودتان می تواند کنترل محتوا و نحوه ارائه آنها را در اختیار شما قرار دهد. ولی طبق دلایل زیر، Self-hosting ویدیوها می تواند شما را با یک سری مسائل و محدودیت ها هم روبرو کند. به همین خاطر، بهتر است ابتدا دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور را در نظر بگیرید و بعد بهترین تصمیم را بگیرید:دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور

۱. مصرف فضا و پهنای باند زیاد

ویدیوها بر خلاف تصاویر و فایل های متنی نیاز به فضای بیشتری دارند. یک فایل ویدیویی HD به راحتی می تواند ۱۰۰ مگابایت حجم داشته باشد. قصه همین جا به پایان نمی رسد. این ویدیو قرار است به عنوان یک محتوای تصویری در اختیار کاربران و مخاطبان قرار بگیرد و هر کاربری که قصد تماشای آن را دارد، از پهنای باند بیشتری استفاده می کند که استفاده یا تماشای همزمان آن می تواند میزان مصرف پهنای باند را تا حد زیادی بالا ببرد.

از طرف دیگر، ارائه دهنده سرور مجازی یا هاست هم برای استفاده از پهنای باند و سایر منابع محدودیت مشخصی را اعمال کرده است. اگر به خاطر آپلود ویدیوهای زیاد و حجیم و دانلود یا مشاهده همزمان آنها توسط کاربران زیاد، مقدار پهنای باند اختصاصی را به طور کامل مصرف کنید، وبسایت شما دچار اختلال می شود. در این سناریو، علاوه بر این که خودتان دچار کمبود منابع و هزینه های اضافی می شوید، کاربران هم به خاطر اختلال در تماشای ویدیو یا عدم دسترسی به سایت دچار ناامیدی می شوند و کاربر ناامید و ناراضی، نقطه ضعف موتورهای جستجویی مثل گوگل است که این کار می تواند با افت رتبه بندی Seo شما همراه شود.

۲. محدودیت اندازه فایل و فضای ذخیره سازی

اکثر ارائه دهندگان هاست یا سرور مجازی خط مشی ها و محدودیت های مشخصی را برای آپلود فایل ها لحاظ می کنند و همین محدودیت ها از آپلود فایل های ویدیویی که بیشتر از چند دقیقه هستند و از یک حجم مشخص (اکثراً ۵۰ مگابایت) بزرگ تر هستند، جلوگیری می کنند.

از طرف دیگر، اگر به طور مکرر ویدیوهایی با حجم کمتر از حد مجاز آپلود کنید، فضای ذخیره سازی ارائه شده برای سرور هم توسط ویدیوها مصرف می شود و اگر بخواهید از سایت خود به طور مکرر بکاپ بگیرید، اجرای بکاپ هم به میزان قابل توجهی زمان می برد. 

پس داده های حجیم علاوه بر اینکه فضای بیشتری از حافظه را اشغال می کنند، پروسه پشتیبان گیری را هم دچار مشکل می کنند. اینکه نمی توانید از وبسایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، باعث می شود که سایت شما در برابر خرابی و هک آسیب پذیر باشد و ریسک از دست رفتن داده ها و فایل های سایت افزایش پیدا کند.

۳. افت سرعت بارگذاری صفحات سایت

اگر فایل ویدیویی را در سرور وبسایت آپلود کنید، علاوه بر اینکه سرعت بارگیری سایت پایین می آید بلکه افزایش بازدید همزمان از ویدیوها می تواند تاثیر نامطلوبی در عملکرد سرور شما داشته باشد. کاهش سرعت پاسخگویی سرور وبسایت یک سیگنال منفی است که می تواند جایگاه و رتبه وبسایت را تحت تاثیر قرار دهد.

حتی اگر ارائه دهنده هاستینگ شما اجازه آپلود فایل های ویدیویی حجیم را بدهد، باز هم شخصی که ضرر می کند، خود شما هستید. آپلود فایل های زیاد باعث تمام شدن فضای سرور شما می شود و فضای سرور ناکافی برابر است با کند شدن سرور و اختلال در عملکرد و سرعت سایت.

تجربه کاربری هم تحت تاثیر نحوه عملکرد سرور در پاسخگویی به درخواست های کاربران است. اگر کاربر روی آیکون play ویدیو کلیک کند و این ویدیو بلافاصله پخش نشود یا به طور مداوم دچار مکث های ناخواسته (بافر) شود، تمام شوق و هیجان کاربر به ناامیدی و نارضایتی تبدیل می شود. ضعیف بودن سرعت اینترنت کاربر هم وضعیت را بدتر خواهد کرد ولی ضرر اصلی برای شما اتفاق می افتد.

۴. نیاز به ایجاد فرمت های ویدیویی مختلف

در حالت کلی، هیچ فرمت استانداردی وجود ندارد که با همه مرورگرها سازگار باشد. به عنوان مثال، فایرفاکس ویدیوهای Ogg یا WebM را پخش می کند، اما H.264 را اجرا نمی کند. با اینکه خوشبختانه، مرورگر کروم همه فرمت های اصلی ویدیو را پخش می کند ولی اگر می خواهید مطمئن باشید که ویدیو آپلود شده در سرور در همه مرورگرهای اصلی پخش می شود، باید ویدیو خود را به فرمت های mp4، ogv و webm تبدیل کنید.

پس با این اوصاف، شما حداقل ۳ فایل ویدیویی مختلف خواهید داشت که اگر بخواهید همه این ۳ فایل را آپلود کنید، حجم همه آنها بالاتر از صدها مگابایت می شود و اینجاست که یک ویدیو در هاست، فضای سرور و ظرفیت پهنای باند شما را بیشتر از آنچه انتظار داشتید، مصرف می‌کند.

۵. سازگاری اندازه ویدیو با انواع دستگاه ها

علاوه بر اینکه فرمت فایل یکی از دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور است، اندازه یک ویدیو هم یکی از پارامترهای مهم در پخش درست آن در مرورگرها و دستگاه های مختلف است.

اندازه فایل ویدیویی تاثیر زیادی روی وضوح یا رزولوشن آن می گذارد. به عنوان مثال، یک ویدیوی با رزولوشن 480p برای موبایل مناسب است ولی اگر قرار است همین ویدیو را روی لپتاپ خود تماشا کنید، رزولوشن 480p باعث ناامیدی شما خواهد شد. اگر قرار است ویدیو موجود در هاست شما روی یک لپتاپ پخش شود، باید قابلیت پخش با رزولوشن 1080p HD را داشته باشد.

کاربران شما ترجیحات و انتظارات مختلفی دارند و شما باید اندازه و رزولوشن ویدیوها را طوری تنظیم کنید که این انتظارات را به بهترین شکل ممکن برآورده کنید.

برای این کار باید نسخه های مختلفی از ویدیو داشته باشید و همه آنها را در سرور آپلود کنید که این هم باعث مصرف بیشتر فضای سرور و پهنای باند می شود.

۶. نیاز به برنامه پخش کننده ویدیو

فایل های ویدیوی که در هاست آپلود می کنید، برای پخش شدن نیاز به یک برنامه پخش کننده ویدیو دارند. شما باید این پخش کننده را روی سایت خود نصب کنید تا بعداً که کاربران قصد تماشای فایل موردنظر را داشتند، این برنامه به طور خودکار دستگاه و سرعت اتصال آنها را شناسایی کند و ویدیوی موردنظر را با نسخه و فرمت مناسب به کاربران ارائه دهد.

ویدیو پلیرهایی مثل Video.js و پلاگین های وردپرسی مثل WP Video Lightbox و Easy Video Player می توانند به خوبی از عهده این کار بربیایند ولی نصب، راه اندازی و پیکربندی چنین برنامه هایی کمی سخت و زمان بر است و نیاز به تخصص فنی بالایی دارد.

 برای اینکه این پروسه دلهره آور را به راحتی پشت سر بگذارید، اول باید نیازهای خود را بشناسید و بعد در مورد برنامه های پخش کننده ویدیو تحقیق کنید تا بالاخره یک گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر هم در زمینه راه اندازی برنامه های پخش کننده ویدیو، دانش و تخصص کافی ندارید، حتماً باید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

کلیک کنید  دستور cp در لینوکس: چگونه فایل ها را در لینوکس کپی کنیم؟

۷. نیاز به کدهای اضافی

فرقی نمی کند که از یک برنامه یا پلاگین اضافی استفاده می کنید، مهم این است که باید برای تعیین رفتار و دستورالعمل پخش کننده ها یک سری کد تعریف کنید. این کد تقریباً به صورت زیر خواهد بود:

<video poster="video.jpg" controls>

<source src="video.webm" type='video/webm; codecs="vp8.0, vorbis"'/>

<source src="video.ogg" type='video/ogg; codecs="theora, vorbis"'/>

<source src="movie.mp4" type=video/mp4; codecs="avc1.4D401E, mp4a.40.2"'/>

</video>

این کار نیاز به زمان و تلاش دارد و اگر یک حرف یا عدد را اشتباه وارد کنید، همه چیز خراب می شود و به تجربه کاربری صدمه می زند. حتی با همه این تلاش ها، باز هم نمی توان به طور قطعی از نمایش درست و مناسب آن در تمام مرورگرها و دستگاه ها مطمئن بود.

۸. کیفیت متفاوت فیلم در مرورگرهای مختلف

قبلاً اشاره کردیم که برای نمایش مناسب ویدیو ها در مرورگرهای مختلف باید فرمت و اندازه های مختلف آن را در سرور آپلود کنید. برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را انجام دهند ولی برای انجام این کار از روش های متفاوتی استفاده می کنند.

نکته همینجاست. به این صورت که ممکن است برنامه موردنظر شما یک ویدیو MP4 را عالی ایجاد کند ولی فایل OGG ویدیو که در فایرفاکس مشاهده می کنید، نویزدار به نظر برسد.

از طرف دیگر، با توجه به اینکه هر کدام از مرورگرها پروسه پخش ویدیوها را با روش مختلفی مدیریت می کنند، ممکن است فایلی که در یک مرورگر بسیار فوق العاده به نظر می رسد، در یک مرورگر دیگر وحشتناک به نظر برسد. حتی اگر زمان زیادی را صرف تنظیم نرم افزارها صرف کنید، باز هم احتمال اینکه به نتیجه ۱۰۰ درصد برسید، بسیار پایین است.

۹. از دست دادن ترافیک و بازدید بیشتر

با آپلود کردن ویدیو در هاست خود، فقط کاربرانی که از وبسایت شما بازدید می کنند می توانند فیلم را ببینند. در حالی که، پلتفرهایی مثل یوتیوب که به محبوبیت جهانی رسیده اند، میزبان ویدیوهای مختلفی هستند که در اکثر مواقع هم پیشنهاداتی را در اختیار کاربران قرار می دهند و اگر ویدیوی وبسایت شما هم جزو این پیشنهادات باشد، مطمئناً ترافیک بیشتری به سمت وبسایت شما هدایت خواهد شد. اینجاست که از محبوبیت پلتفرم موردنظر بهره مند می شوید.

در واقع، وقتی ویدیوها را در هاست خود میزبانی می کنید، فرصت دیده شدن و ترافیک بیشتر را از دست می دهید و برای افزایش ترافیک سایت خود به تلاش های SEO یا SEM متکی هستید. ولی با آپلود فایل ویدیویی در پلتفرم محبوبی مثل یوتیوب و جاسازی لینک آن در وبسایت خود می توانید به دیده شدن بیشتر ویدیو و وبسایت خود کمک کنید.

۱۰. افزایش احتمال سرقت ویدیو

وقتی محتوای ویدیوی ارزشمند کسب و کار خود را در سرور میزبانی می کنید، احتمال دانلود و استفاده غیرقانونی از آنها بالا می رود. مخصوصاً اگر اقدامات امنیتی مثل محدودیت دامنه، رمز عبور و … را اجرا نکنید، این احتمال بیشتر و بیشتر می شود.

ویدیوهایی که مستقیماً در وبسایت آپلود می شوند، همراه با یک لینک مستقیم ارائه می شوند که با مراجعه به سورس کد سایت می توان به این لینک دسترسی پیدا کرد. این باعث می شود که دانلود و سرقت آن، کار بسیار راحتی باشد.

یکی از دلایلی که توصیه می شود از پلتفرم های انتشار ویدیو استفاده کنید این است که فایل های ویدیویی شما تحت پروتکل های امنیتی قوی تری محافظت می شوند و این سطح امنیت بالا از دانلود و استفاده غیرمجاز از ویدیوها توسط افراد مشکوک جلوگیری می کند.

۱۱. محدودیت های inode

Inode ساختار داده ای است که به تعداد فایل ها یا دایرکتوری های موجود در سرور اشاره دارد و برای کنترل منابع سیستم استفاده می شود. با توجه به این که هر فایل و دایرکتوری یک inode را اشغال می کند، اگر ویدیوهای زیادی در سرور آپلود کنید، محدودیت inode که توسط ارائه دهنده هاستینگ یا سرور مجازی مشخص شده است، به پایان می رسد که در این صورت شما نمی توانید فایل یا دایرکتوری جدید ایجاد کنید. حتی اگر فضای دیسک کافی داشته باشید هم با تمام شدن محدودیت inode نمی توانید فایل دیگری را در سرور آپلود کنید.

۱۲. افزایش هزینه نگهداری سرور

افزایش هزینه لازم برای نگهداری از سرور، یکی دیگر از دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور است. وقتی قرار است فایل های ویدیویی را در فرمت ها و اندازه های مختلف میزبانی کنید، محدودیت های فضای دیسک و پهنای باند مانع شما می شوند که برای حل این مسئله باید به فکر هزینه بیشتر برای ارتقا منابع سرور باشید.

علاوه بر این، ایجاد فرمت ها و اندازه های مختلف ویدیو نیاز به زمان و دانش کافی دارد که در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه، شاید مجبور باشید یک فرد متخصص را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

پس اگر دلایل آپلود نکردن ویدیو در هاست انقدر مهم و پررنگ هستند، چه کاری باید انجام دهیم؟ نباید هیچ فایل ویدیویی را در سایت خود قرار دهیم؟ نه. مطمئناً که این طور نیست. 

شما باید به پایداری، امنیت، عملکرد و سرعت سرور وبسایت خود اهمیت بدهید و از منابع مهم سرور مثل فضای دیسک محافظت کنید ولی این دلیل نمی شود که هیچ فایل ویدیویی در سایت خود آپلود کنید.

 بهترین کار این است که دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور را جدی بگیرید و به فکر راهکارهای دیگری باشید که تاثیر سوئی روی عملکرد سرور شما نداشته باشند.

روش های و سرویس های زیادی وجود دارند که به کمک آنها می توانید به خوبی از عهده این کار بربیایید.

بهترین راهکارها برای اضافه کردن ویدیو به وبسایتراهکارهای عالی برای قرار دادن ویدیو در سایت

۱. از سرویس های Embedding یا جایگذاری لینک فیلم استفاده کنید.

اینکه بعد از آشنایی با دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور به فکر راهکارهای دیگری هستید، کاملاً منطقی است. استفاده از پلتفرم های میزبانی ویدیو، یکی از بهترین راهکارهایی که می توانید استفاده کنید. در واقع، این پلتفرم ها راهی برای قرار دادن غیرمستقیم یک ویدیو در سایت هستند.

به این صورت که شما ویدیو موردنظر خود را در پلتفرم میزبانی ویدیو آپلود می کنید. سپس لینک مربوط به آن را در صفحه موردنظر خود جایگذاری یا emmbeding می کنید. با اینکه این ویدیو در سرور یا هاست وبسایت شما قرار ندارد، اما کاربران موقع مراجعه به وبسایت شما به آن ویدیو دسترسی دارند و به راحتی می توانند آن را تماشا کنند.

پخش کننده ویدیو مربوط به این پلتفرم، به طور خودکار تمام کارهای مربوط به شناسایی دستگاه، مرورگر و سرعت اتصال به اینترنت کاربر را انجام می دهد و سپس، یک نسخه مناسب از ویدیو را به کاربر ارائه می دهد. با این کار، لازم نیست پلاگین یا برنامه اضافی دیگری نصب کنید و یا سورس کدی را در صفحه موردنظر لحاظ کنید.

بهترین قسمت ایده استفاده از پلتفرم میزبانی ویدیو این است که این پلتفرم ها از از شبکه های عظیمی از سرور های وب جهانی (CDN) استفاده می کنند و محتوای ویدیویی که آپلود می کنید، روی هر سرور شبکه توزیع محتوا CDN قرار می گیرد. با این کار، بارگیری محتوا و نمایش محتوا از نزدیک ترین سرور به کاربر انجام می شود و همین باعث افزایش کیفیت و سرعت و در نتیجه ارتقا تجربه کاربری می شود.

از بهترین پلتفرم های میزبانی وب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایرانی: آپارات، تماشا، نماشا و اینما

خارجی: Vimeo، youtube، Wistia و Dailymotion

موقع تصمیم گیری در مورد پلتفرم میزبانی ویدیو به فاکتورهایی مثل ریسپانسیو بودن، قابلیت سفارشی سازی و سئو توجه کنید تا مناسب ترین و مطمئن ترین پلتفرم را برای آپلود و پخش ویدیوهای وبسایت انتخاب کنید.

۲. از یک CDN استفاده کنید.

اگر از مهارت لازم برای کار کردن با پخش کننده ها و پلاگین های ویدیو برخوردار هستید، استفاده از CDN ها هم می تواند ایده خوبی برای مقابله با دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور باشد. این شبکه ها برای بهبود سرعت و انتقال محتوا به کار می روند و تاثیر بسیار محسوسی روی سرعت بارگذاری و بهبود تجربه کاربری دارند.

پس اگر نیاز به میزبانی حجم زیادی از محتوای ویدیویی دارید و دوست دارید از قابلیت های سفارشی سازی بیشتری برای نحوه ارائه ویدیو ها به کاربران برخوردار باشید، استفاده از شبکه های توزیع محتوا ایده بسیار خوبی است.

با این کار نه تنها میزان لگ و تاخیر را کاهش می دهید، بلکه بار سرور اصلی را هم بهینه می سازید و میزان مصرف پهنای باند و فضای سرور را هم کاهش می دهید. همچنین، پخش ویدیو از نزدیک ترین سرور به لوکیشن کاربر باعث بهبود تجربه کاربری هم می شود.

برای این کار، ابتدا باید یک CDN معتبر و قابل اعتماد مثل Amazon CloudFront انتخاب کنید. 

این شبکه قرار است از محتوای ویدیویی شما میزبانی کند ولی نصب و پیکربندی پخش کننده ویدیو جزو وظایف شماست. با اینکه برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما راحت تر کنند ولی اگر از تخصص کافی در این زمینه برخودار نیستید، می توانید از یک توسعه دهنده وب کمک بگیرید. 

۳. از یک سرور مجازی جداگانه برای آپلود محتوای ویدیوی خود استفاده کنید.

اگر محتوای ویدیویی شما به حدی نیست که نیاز به یک CDN داشته باشید ولی نمی خواهید فضای سرور اصلی خود را با ویدیوهایی حجیم خود اشغال کنید، خرید یک سرور مجازی برای آپلود محتوای ویدیویی وبسایت هم می تواند ایده بسیار خوبی باشد.

با این کار نه تنها محدودیت های سرویس های میزبانی وب را دور می زنید، بلکه یک فضای کامل امن و آزاد برای محتوای ویدیویی خود آماده می کنید که دیگر نیازی نیست به خاطر آپلود آنها، نگران مصرف پهنای باند و فضای سرور اصلی وبسایت خود باشید. 

سخن آخر

ویدیوها نقش مهمی در پررنگ کردن وجهه کسب و کارها دارند و اگر شما هم دوست دارید از مزیت استفاده از ویدیوها در محتوای وبسایت خود بهره مند شوید، اول بهتر است با معایب آپلود کردن ویدیو در سرور اصلی وبسایت آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید. اگر بعد از مطالعه دلایل آپلود نکردن ویدیو در سرور، از این کار منصرف شده اید، توصیه می کنیم که ایده های کاربردی ارائه شده در این مقاله را مدنظر قرار دهید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید