شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

Familiarity with the content model of PilarCluster
دسته بندی : آموزش سئو

مدل محتوایی پیلار کلاستر؛ راهنمای کامل

2.2/5 - (20 امتیاز)

همانطور که می دانید، سئو همیشه در حال تغییر است و هیچ کس نمی تواند واقعا ادعا کند که بر آن تسلط دارد، اما با وجود آن که گوگل به صورت مکرر الگوریتم هایش را بروزرسانی می کند و در نظر گرفتن رفتار پویای کاربران در نتایج جستجو، همچنان تولید محتوا و بک لینک، شاهرگ های اصلی سئو هستند.

محتوای پیلار کلاستر، محتوای جامعی است که یک موضوع خاص را پوشش می دهد. مقالات پیلارکلاستر به کمک لینک ها با یک دیگر ارتباط برقرار می کنند.

شما می توانید از این سناریو (محتوا و لینک سازی شاهرگ های اصلی سئو) به نفع خودتان استفاده کنید و بدون آن که قوانین و دستورالعمل های موتورهای جستجو را نقض کنید، ترافیک و ورودی بیشتری را به صفحات مختلف سایت خودتان جذب کنید؛ این کار به نوبه خود رتبه موتورهای جست و جوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما این کار چگونه ممکن است؟ پاسخ ساده است، به کمک استراتژی محتوای پیلار کلاستر یا همان محتوای ستونی و خوشه ای.

در این مقاله می خواهیم تا شما را با جزئیات مقالات پیلارکلاستر آشنا کنیم و بگوییم که چگونه می توانید به کمک این استراتژی محتوایی پیلارکلاستر می توانید به نقاط عطف سئو خودتان برسید.

صفحه پیلار چیست؟ ​

در ابتدا با بررسی صفحات پیلار شروع می کنیم. صفحه پیلار که یک بخش مهم برای صفحات لندینگ پیج یا صفحات هاب (کتگوری ها) است، بخش های مختلف را پوشش می دهد؛ در عین این که گسترده و دقیق است، با این حال ماهیت اصلی موضوعات را حفظ می کند.

این صفحات ساختار محتوای سایت را حفظ می کنند و در عین حال یک صفحه اصلی به شمار می رود که صفحات دیگر بلاگ ها را پشتیبانی می کند (آن ها را پوشش می دهد و می تواند لینکی به آن صفحات داشته باشد.) و بیشتر با هدف آموزش مخاطبان و ایجاد یک راهنمای جامع، ایجاد می شود.

صفحه پیلار و لندینگ پیج ها معمولا به کمک لینک ها به یکدیگر متصل هستند و با یکدیگر ارتباط دارند.

مقاله پیلار کلاستر

اجزا مدل محتوایی پیلار کلاستر

تا ایجا مقاله متوجه شدیم که مدل محتوای پیلار کلاستر نوعی از روش های تولید محتوا است که طبق قاعده خاصی شکل می گیرد که به وسطه یک موضوع اصلی تمامی عناوین را به صورت یکپارچه پوشش می دهد. بنابراین آشنایی با اجزای این ساختار در درک و پیاده سازی این مدل نقش مفیدی ایفا می کند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

محتوا ستونی (pillar content)

محتوای ستونی قسمت اصلی و مرکزی همانطور که از نام آم پیداست؛ ستون ساختار پلارکلاستر را تشکیل می دهد؛ در واقع بستری برای بیان مفهوم کلی با اشاره جزئی به تمامی عناوین و همچنین حاوی مطالب ارزشمندی در خصوص موضوع مدنظر است که پاسخ کاملی به هر سؤالی که کاربر ممکن است در یک موضوع خاص جستجو می کند؛ ارائه می دهد و می توان آن را به موضوعات فرعی تقسیم کرد. در نتیجه هر چه قدر محتوا ستونی بیتشری داشته باشیم فضای بیشتری برای تولید محتوا فراهم می شود و این به نفع شماست.

این قسمت به طور خاص برای ارائه ارزش برای خواننده و همچنین رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو طراحی شده است که به  دقت و صرف زمان بیشتری برای تولید محتوا آن نیاز دارد.

محتوا خوشه ای(cluster content)

تا اینجای مقاله در مورد صفحات پیلار صحبت کردیم و توضیحاتی در این باره دادیم؛ حال نوبت صفحات کلاستر است. صفحات کلاستر، صفحاتی هستند که صفحات اصلی یا همان کلاستر ها را تقویت می کنند و تاثیر زیادی در نتایج نهایی موتورهای جستجو دارند.

پس زمان آن است که نگاه عمیق تری به صفحات کلاستر داشته باشیم و دقیق تر این صفحات را بررسی کنیم.

زمانی که در مورد محتوای کلاستر صحبت می کنیم، یعنی در مورد محتواهایی صحبت می کنیم که در ارتباط با صفحات اصلی یا همان صفحات پیلار ایجاد می شود. به کمک صفحات کلاستر یا همان محتوای خوشه، می توانید یک چارچوب ارتباطی قوی ایجاد کنید.محتوا خوشه ای یا صفحات کلاستر به بیان جزئیات دقیق مباحثی که در محتوای ستونی به آن اشاره شد می پردازد و حاوی مفاهیمی جامعی است که در محتوای ستونی قادر به شرح کامل آن ها نبوده اید. در واقع محتوای ستونی و خوشه ای مکمل یکدیگرند؛ علت تولید محتوای ستونی توضیح  کلی و بیان عناوین مرتبط با موضوع است که پرداختن عمیق به جزئیات مفاهیم هر عنوان وظیفه محتوای خوشه ای است که می بایست از طریق لینک دهی با محتوا ستونی مرتبط باشد؛ به عبارتی دیگر محتوا خوشه ای به موضوعات جانبی محتوای ستونی می پردازد.

از این طریق با هدایت کاربران به صفحات مختلف سایت می توانید باعث جذب مخاطبان و افزایش بازدید صفحات سایت شوید؛ هم مخاطبان و هم موتورهای جست و جو را متقاعد کنید که شما را یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات مرتبط با موضوع اصلی در نظر بگیرند که می تواند به نوبه خود، تاثیر زیادی بر روی رتبه موتورهای جستجو داشته باشد.

هایپر لینک ها یا لینک های داخلی

لینک های داخلی دو طرفه (Internal Links) روح  و معنا ساختار پیلار کلاستر هستند که سبب برقراری ارتباط بین ستون ها و خوشه های محتوا می شوند در واقع باید در هر دو محتوا پیلار و کلاستر این لینک سازی را اجرا کنید تا موتور های جستجو ارتباط موضوعی هر محتوا را با هسته و موضوع اصلی آن کاملا درک کنند؛ توجه داشته باشید که از لینک سازی بین صفحات کلاستر غافل نشوید.

محتوا واسطه

محتوا واسطه (Bridge)  زیر مجموعه محتوای خوشه ای است که از طریق لینک دهی و ارتباط موضوعی به یک یا چند پیلار مرتبط شود.

  محتوا پرچم

محتوا پرچم (Flag) محتوایی است که قابلیت جذب مخاطب و افزایش ترافیک را با کسب امتیاز موتورهای جستجو گوگل را داشته باشد.

طول صفحات پیلار چقدر باید باشد؟

حقیقتی که وجود دارد، این است که نمی توان طول ثابت و مشخصی برای صفحات پیلار در نظر گرفت، بلکه آن چه اهمیت دارد، این است که این صفحات باید جامع و کامل باشند، اما این جواب شاید برای شما هنوز مبهم باشد، بنابراین اگر یک عدد می خواهید، باید بگوییم که صفحات پیلار حداقل باید 2000 کلمه باشند؛ در غیر این صورت شاید بتوان انتظار جامع و کامل بودن را داشت.

اما در نظر داشته باشید که صفحات پیلار به تنهایی نمی توانند برای سئو موثر باشند، به همین دلیل بیشتر بر صفحات خوشه یا همان کلاسترها تکیه می کنند.

اگر به اطلاعات بیشتر در زمینه سئو نیاز دارید، می توانید مقاله سئو چیست ما را مطالعه کنید.

نوشتن مقاله پیلار کلاستر

 

چگونه گروه های موضوعی را شناسایی کنیم؟

شما نمی توانید به صورت تصادفی موضوعی را برای صفحات کلاستر خودتان انتخاب کنید، انتخاب موضوع نیاز به توجه تمام و کمال شما دارد؛ خصوصا اگر هدف شما این است که رتبه خودتان را در موتورهای جست و جو بهبود دهید!

ما در ادامه به شما یاد می دهیم که چگونه برای صفحات کلاستر خودتان موضوع انتخاب کنید.

پرسونای خریدار

مخاطبین هدف شما اولویت اول شما هستند؛ و این موضوع قابل انکار نیست که شما تمام این کارها را برای جذب آن ها و برای هدایت آن ها به سمت سایت خودتان انجام می دهید.​

بنابراین، برای اینکه بدانید جهت استراتژی محتوای اصلی وب سایت خود به چه موضوعاتی نیاز دارید، باید مخاطبان خود را درک کنید. یک راه خوب برای انجام این کار، تجزیه و تحلیل شخصیت خریدار است؛ شما باید درک کنید که آیا مخاطبان شما مشتری نهایی هستند یا یک شرکت لجستیک یا همان 3PL و یا حتی فردی در رده های بالاتر مانند مدیرعامل یا مدیری در بخش B۲B (یا همان بیزینس تو بیزنس).

زمانی که می گوییم پرسونای مخاطب را مشخص کنید، یعنی بدانید که مخاطب شما کدام یک از این موارد است، در این صورت می توانید به خوبی نیاز مخاطب رو بشناسید و بدانید که زمانی که مخاطب به صفحه شما وارد می شود، به دنبال چه محتوایی است. در این صورت می توانید موضوع درست را انتخاب کنید و محتوای کاربرپسندی بنویسید.

کیوورد ریسرچ؛ انجام تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی یا همان کیوورد ریسرچ، بخش اجتناب ناپذیری فرایند سئو است و صفحات کلاستر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کلمات کلیدی که به صورت گسترده توسط کاربران در موتورهای جستجو، سرچ می شود، می تواند به شما کمک کند تا یک طرح کلی از موضوعی که می خواهید آن را پوشش دهید و در سایت خودتان در موردش تولید محتوا کنید، داشته باشید تا یک راهنما برای کاربران سایتتان پیدا کنید.

ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. برخی از این ابزارها، از ابزارهای خود گوگل هستند، مانند کیوورد پلنر که می تواند برایتان مفید باشد.

نوشتن مقاله پیلار کلاستر

بررسی بازدهی محتوا

موضوع همیشه ایجاد محتوای جدید نیست. گاهی اوقات، شما باید محتوایی که وجود دارد را بهتر کنید. بازبینی و ویرایش محتوا یکی از روش هایی است که در سئو کمتر به آن پرداخته شده است. به کمک بازرسی محتوا، شما فقر محتوایی در زمینه کاری خودتان را پیدا می کنید و با ایجاد محتوای مفید، این شکاف را پر می کنید تا تجربه کاربری بهتری را رقم بزنید.

به زبان ساده تر، شما محتوایی که نوشته اید را بررسی می کنید و ضعفی که ممکن است داشته باشد را پیدا کنید و آن را بهتر از قبل کنید تا نیاز کاربران را به خوبی پاسخ دهید.

اگر سایت شما هم جزو سایت هایی است که محتوای گسترده ای دارد، می توانید یک حسابرسی محتوا انجام دهید و موضوعات کلاسترهای خودتان را نهایی کنید.

چگونه محتوای صفحات کلاستر، سئو را تکمیل می کنند؟

​​​​​​​​حالا که به اهمیت انتخاب موضوع در محتواهای کلاستر پی بردید، پس باهم نگاهی به روش هایی بیندازیم که در آن، این خوشه ها می توانند روی سئو تاثیرگذار باشند.

کلیک کنید  معرفی 9+1 ابزار رایگان بهینه سازی آنلاین عکس

وجود ارتباط

محتواهای کلاستر، عموما موضوعات متنوعی دارند و درست مانند شاخه های یک درخت، در قسمت تنه، به یک ارتباط و به هم پیوستگی می رسند و به ربات های موتورهای جستجو کمک می کنند تا بتواند زمینه، روابط و سلسه مراتب هر صفحه را در یک چارچوب محتوایی خاص درک کند.

تخصص، قدرت، اعتماد

​​​​​موتورهای جستجو که مجهز به الگوریتم های پیشرفته هستند، می توانند به خوبی کیفیت محتوا و ارزش آن را برای کاربران تعیین کنند؛ گفته می شود که تخصصی بودن، اعتبار و قابل اعتماد بودن، برخی از عوامل اصلی در رتبه بندی وب سایت ها هستند.

زمانی که صفحات کلاستر ایجاد می کنید، به گوگل این سیگنال را می دهید که سه فاکتور تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن را دارید و این یعنی کسب رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو و پاداش تلاش های شما!

افزایش مشارکت کاربر

​​​​​​​​پیلارکلاسترها در درجه اول برای جذب بازدید کنندگان بیشتر و ترغیب آن ها به صرف زمان بیشتر در وب سایت شما به هنگام بازدید از صفحات وب مربوطه ایجاد می شوند. ​

هر چه اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید، میزان کلیک و زمان ماندن آن ها در سایت بیشتر خواهد بود.

بهبود UX

​​​​​​​​کلاسترها به شما این امکان را می دهند که محتوای جذاب را در اطراف موضوع داده شده ایجاد کنید. همانطور که پرسونای خریدار را قبل از نهایی کردن دسته های موضوعی خود تحلیل می کنید، قادر خواهید بود محتوای خود را به گونه ای پیش نویسی کنید که نقاط درد خاص صنعت را مورد خطاب قرار داده و سعی کنید به یک راه حل برسید. ​

به این ترتیب، شما می توانید تجربه خوشایندی به بازدیدکنندگان خود بدهید که همین موضوع هم می تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد و برای کسب و کارتان سودآور باشد؛ در این زمینه اگر احساس نیاز به کسب اطلاعات بیشتری کردید؛ به مقاله UI وUX چیست و چه تفاوتی با هم دارند نگاهی بیندازید.

نوشتن محتوای پیلار کلاستر

اهمیت لینکسازی داخلی در مدل پیلارکلاستر

اکنون که واضح است لینک ها چقدر برای استراتژی محتوای پیلارکلاستر مهم هستند، در اینجا برخی از بهترین روش ها برای ایجاد ارتباط و لینک سازی بین صفحات پیلار و کلاستر را آورده ایم تا در ذهن بماند.

از لینک کردن با تصاویر اجتناب کنید

​​​​​​​​هنگام اتصال آنکرتکست، مطمئن شوید که روشن است که چرا از آن در یک فاز یا جمله خاص استفاده کرده اید؛ در غیر این صورت، لینک ها غیر طبیعی به نظر می رسند.

از ایجاد لینک با تصاویر خودداری کنید، چون ممکن است به نتایج سئو مورد نظر لطمه بزند.

لینک سازی های اساسی

​​​​​​​​مخاطبان ترجیح می دهند تا منابع بیشتری در مورد موضوعی که به صورت کامل در یک صفحه اشاره نشده است، پیدا کنند. با در نظر گرفتن این فرض، لینک دادن به متنی که در بخش دیگری از سایت شما که قابل مشاهده است، چندان کاربرد ندارد. اما اگر شما بتوانید به محتواهایی لینک بدهید که در منوها به آسانی یافت نمی شود، می توانید حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کنید و آن ها را برای خواندن مقالات یا راهنمایی های بیشتر تشویق کنید.

تعداد لینک را محدود کنید

​​​​​اگرچه شما می توانید لینک های بیشتری در صفحات پیلار نسبت به صفحات دیگر داشته باشید، اما همیشه تعداد لینک ها مهم نیست.

لینک های اضافه تنها باعث می شود صفحه شما برای کاربران به خوبی قابل نمایش نباشد و تجربه کاربری خوبی را رقم نزد. تجربه ضعیف کاربر قطعا تاثیر منفی روی موتورهای جستجو دارد.​

لینک های اضافه تنها باعث می شود صفحه شما برای کاربران قابل نمایش نباشد، بنابراین تلاش کنید تا تعداد لینک ها را بیش از اندازه نکنید.

ساخت پیوندهای داخلی سالم

​​​​​​​​از آنجا که لینک ها به عنوان مسیرهایی برای صفحات خوشه عمل می کنند، مهم است که مطمئن شوید لینک های مرتبط را ایجاد می کنید، لینک های شکسته را اصلاح می کنید و راهی برای تجربه کاربری روان در وب سایت خود پیدا می کنید. ​

استراتژی محتوای پیلار کلاستر

 مزایا استفاده از استراتژی پیلار کلاستر

همان‌طور که در بین توضیحات از معجزه پیلار کلاستر و تأثیرات و نتایج مطلوب آن صحبت کردیم؛ در ادامه قصد داریم جمع بندی از مزیت های استفاده از پیلار کلاستر را بیان کنیم تا بیش از قبل به آن علاقه مند شوید.

  • ارائه محتوا مفید و کامل

خیلی وقت ها سعی کردیم مطالبی را کامل ارائه دهیم اما نتیجه خوبی به همراه نداشته است زیرا برای کاربران خواندن مطالب طولانی گاها کسل کننده و وقت گیر خواهد بود و تجربه کاربر مثبتی ایجاد نشده است؛ از طرف دیگر ارائه مطالب ناقص نیز نتایج دلخواهی نخواهد داشت؛ اکنون به لطف پیلار کلاستر به کمک محتوای خوشه ای قادر خواهیم بود تا با برقراری ارتباط مناسب بین محتوا ها به طور جامع به موضوع مورد نظر بپردازیم و همچنین با در نظر گرفتن خواسته کاربران و تعیین موضوع ایده ال و مفید بدون درنگ و تأمل در فرایند محتوا نویسی به نیاز کاربران پاسخ دهیم.

همچنین ساختار پیلار کلاستر؛ نظم و قاعده خاص را بر محتوا و صفحات اعمال می نماید که سبب می شود هدفمند و طبق برنامه در این مسیر قدم برداریم که در نهایت سهولت در مدیریت سایت یکی دیگر از مزیت های پیلار کلاستر به شمار می رود.

  • جذب مخاطبان و کاهش نرخ پرش

در برخی سایت ها با وجود ترافیک بالا؛ کاربران بدون اعمال هرگونه واکنش مطابق با انتظار صاحبان سایت، صفحه را ترک می کنند که به این رفتار نرخ پرش(Bounce Rate) می گویند؛ در ساختار محتوایی پیلار کلاستر به کمک بک لینک های حرفه ای علاوه بر جذب مخاطبان باعث ترغیب آن ها به مطالعه سایر صفحات پیلار و کلاستر می شود و مدت زمان بیشتری را در گشت گذار بین صفحات سایت شما سپری خواهند کرد و این رفتار باعث درک بهتر ارتباطات صفحات برای گوگل می شود؛ همچنین توجه گوگل را به موضوعات اصلی شما جلب می کند که رتبه بندی شما را در صفحات جستجو تحت تأثیر قرار می دهد.

  • بهبود سئو

با استفاده از مدل محتوایی پیلار کلاستر که بسیار محبوب الگوریتم های گوگل و قوانین سئو کلاه سفید واقع شده است؛ می توانید با ارائه محتوایی جذاب رتبه های بهتری را در نتایج جستجو کسب کنید؛ در نتیجه از پیاده سازی این استراتژی غافل نشوید.

ضمناً برای آشنایی با سئو کلاه سفید مقاله با سئو کلاه سفید، موهایتان رنگ دندان هایتان می شود را مطالعه کنید.

نکات ایجاد صفحات پیلار و موضوعات کلاستر

در این بخش به باید و نباید هایی در صفحات پیلار کلاستر اشاره می کنیم

باید ها

تحقیق کلمات کلیدی محدود شده

​​​​​​​​قرار دادن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا به طور طبیعی در محتوای شما مهم است. برای انجام این کار، شما باید توجه ویژه ای به مرحله تحقیق کلمات کلیدی داشته باشید. ​

استفاده از لینک های مرتبط

​​​​​​​​قرار دادن لینک های غیر مرتبط در محتوای صفحه اصلی می تواند تلاش های سئو شما را خراب کند؛ اطمینان حاصل کنید که لینک ها با کلمات کلیدی که در آن قرار دارند، مرتبط باشند.

اضافه کردن دکمه های  CTA

​​​​​​​​گنجاندن کال تو اکشن به عمل مربوطه در صفحه اصلی یا صفحات خوشه ای می تواند نرخ تبدیل فروش شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

استفاده از زبان ساده

​​​​​​​​سبک نگارش پیچیده می تواند بر خوانایی محتوای شما تاثیر بگذارد، موضوع را ساده و واضح بیان کنید تا کاربران بتوانند سریع تر چیزی که به دنبالش هستند را پیدا کنند و به نتیجه برسند.

به سرعت چیزی را که می خواهند کشف کنند را درک کنند. ​

نبایدها

  • ​​​​​​​​از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید. (کیوورد استافینگ نکنید)

​​​​​​​​قرار دادن کلمات کلیدی مهم است اما قرار دادن آن ها در محتوای خود یک تمرین کلاه سیاه سئو است؛ موتور جستجو آن را به عنوان تلاشی برای فریب دادن آن در نظر می گیرد و وب سایت شما را در سرور نمایش نمی دهد.

  • هیچ پیوند شکسته یا غیرمرتبطی وجود نداشته باشد.

​​​​​​​​همانطور که قبلا گفته شد، کیفیت لینک مهم تراز کمیت است، به خصوص زمانی که به مدل خوشه اصلی می رسد؛ لینک های شکسته و غیر مرتبط از حداقل به حداکثر ترافیک وب سایت شما حرکت می کنند. ​

  • کاربران و بازدیدکنندگان خود را گیج نکنید.

​​​​​​​​از آنجا که این مفهوم از شما می خواهد که بسیاری از موضوعات را پوشش دهید و محتوای گسترده ای داشته باشید،  احتمال بیشتری برای پراکندگی محتوایی وجود دارد. محتوای پراکنده و غیرمنسجم به جای دادن وضوح بیشتر در مورد موضوع مورد نظر، تنها خوانندگان شما را گیج خواهد کرد.

  • گام هایی برای ایجاد یک استراتژی موثر خوشه ای محتوا

زمانی که می خواهید موضوع صفحه پیلار خود را مشخص کنید، مطمئن شوید که به حوزه تخصصی شما مربوط است و این موضوع انتخاب شده، قادر است نیاز مخاطبان هدف شما را پوشش دهد.

مورد دیگری که در زمان انتخاب موضوع باید به آن توجه داشته باشید، این است که موضوع جامعی باشد تا بتوانید آن را به چندین بخش مستقل متعدد تقسیم کنید.

  • انتخاب نوع صفحه پیلار

​​​​​​​کمی بالاتر به انواع صفحه پیلار اشاره کردیم؛ شما باید ابتدا یکی از سه نوع صفحه اصلی را انتخاب کنید. بسته به نوع کسب و کارتان یا محصول یا سرویسی که می فروشید، می توانید یک صفحه جامع و راهنما، یک صفحه طولانی به  همراه فرم تماس یا یک صفحه که جزئیات محصول یا سرویسی که ارائه می دهید، باشد.

  • موضوعات مختلف را از یک دیگر تفکیک کنید

​​​​​​​​این درست است که محتواهای کلاستر در کنار هم تشکیل محتوای پیلار می دهند، اما در عین حال هر یک از این محتواهای کلاستر باید بتوانند عملکرد مستقل خودشان را داشته باشند. این موضوع برای آن که بتوانید توجه کاربران را به صفحه کلاستر خاص بدون وارد شدن به صفحه پیلار جلب کنید! اما باید در نظر داشته بشید که این صفحات به صفحات کلاستر مرتبط شوند. به همین دلیل شما باید موضوعات را به بخش های بزرگی از اطلاعات تقسیم کنید.

استراتژی محتوایی

سخن آخر

​​​​​​​​سئو یک فضای پویا است و الگوریتم های موتورهای جستجو همیشه برای رقم زدن تجربه کاربری خوب در حال تغییر هستند و در این آن چه بیش از هرچیز اهمیت دارد، تولید محتوای سودمند و ساخت لینک های با کیفیت است. به همین خاطر استفاده از مدل محتوای پیلار کلاستر، افزایش دادن ترافیک سایت شما و افزایش دادن نرخ تبدیل و رتبه سایت است یک روش هوشمندانه است.

زمانی که می خواهید استراتژی محتوای پیلارکلاستر را تدوین کنید، باید مطمئن شوید که هر کلاستر می تواند به تنهایی یک راهنمای کامل در مورد موضوع مورد نظر باشد و هنگام قرار گرفتن در کنار صفحات کلاستر دیگر، یک صفحه پیلار باشد.

سوالات متداول:

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

26 شهریور 1401
محمود رسولی

سلام و احترام وقت بخیر از صفحات پیلار به صفحات کلاستر که باید روی کلمه کلیدی صفحات کلاستر به آنها لینک داد اما از صفحه کلاستر به صفحه کلاستر به صفحه پیلار روی کلمه کلیدی صفحه پیلار باید به آنها لینک داد یا کلمه کلیدیی در موضوع صفحه کلاستر ؟ برای مثال از صفحه پیلار با عنوان و کلمه کلیدی خرید مبل به صفحه کلاستر با عنوان روش شستن مبل روی کلمه کلیدی روش شستن مبل لینک دادیم حالا از صفحه روش شستن مبل روی چه کلمه کلیدی به صفحه خرید مبل لینک بدیم ؟

    29 شهریور 1401
    توحید عزیززاده

    سلام وقت بخیر باید دقیقا با کلمه اصلی پیلار که خرید مبل هستش لینک بدین

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید