شما برای مطالعه این مقاله فقط 13 دقیقه وقت نیاز دارید

google-discover
دسته بندی : آموزش سئو

بدون خواندن این مقاله نمی توانید وارد گوگل دیسکاور شوید!

4/5 - (1 امتیاز)

برای تبدیل شدن به یکی از وبسایت های فعال در گوگل دیسکاور، وقت آن است که علاوه بر استراتژی های سئو برای جستجوی استاندارد گوگل، استراتژی های دیگری را هم وارد عمل کنید تا از ترافیک گوگل دیسکاور هم بهره مند شوید.

Google Discover به جای ارائه محتوای متناسب با پرس و جوی کاربران بر اساس داده های جمع آوری شده توسط موتور جستجو و نحوه فعالیت آنها، یک سری اطلاعات کشف می کند و ترجیحات و علایق آنها را کشف می کند تا یک فید محتوایی شخصی سازی شده در اختیار آنها قرار دهد که بهینه سازی نتایج این سرویس نیاز به تولید محتوای جذاب، مرتبط و سازگار با E-A-T دارد. 

البته، قبلاً گوگل دیسکاور تحت عنوان Google Feed شناخته می شد ولی بعداً که ۸۰۰ میلیون کاربر در ماه پیدا کرد، با آپدیت های جدیدی همراه شد و در سال ۲۰۱۸ با اسم جدید Google Discover به صورت حرفه ای تر به فعالیت خود ادامه داد.

این برنامه برای دستگاه های تلفن همراه در دسترس است و اگر گوشی اندرویدی دارید یا گوگل را در آیفون یا آیپد خود نصب کرده اید، احتمالاً تا الان با فید Google Discover مواجه شده اید. این برنامه مثل پینترست نیست که فقط در زمینه ارائه تصاویر مرتبط با علایق شما کار کند بلکه انواع مختلفی از محتوا مثل اخبار، مقاله ها، ویدیوها، تبلیغات و … ارائه می دهد که این محتوا در زیر نوار جستجوی صفحه اصلی گوگل به شما نمایش داده می شود.

اگر در زمینه سئو فعالیت می کنید، می دانید که ارتقا رتبه بندی صفحات جستجو در گوگل تا حدی مملوس است ولی گوگل دیسکاور که یکی از اکوسیستم های دور زدن نتایج ارگانیک است، کمی ناملموس است و بهینه سازی نتایج جستجوی گوگل دیسکاور نیاز به روش ها و راهکارهای خاصی دارد که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.

اگر هم به دنبال یک سرور مجازی قدرتمند و عالی برای راه اندازی وبسایت خود هستید و دوست دارید وبسایت شما از پتانسیل لازم برای جذب کاربران و بازدیدکنندگان بیشتر برخوردار باشد، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی ما مراجعه کنید.

حالا دیگر وقت آن است که با گوگل دیسکاور، نحوه کار و همچنین نکات مهم در زمینه قرار گرفتن در نتایج گوگل دیسکاور آشنا شویم:

Google Discover چیست؟گوگل دیسکاور چیست

در سال ۲۰۱۲ بود که یک قابلیت جدید تحت عنوان Google Now معرفی شد و می توانست اطلاعات متنوعی در مورد مسیرهای ترافیکی، پروازها، وضعیت هوا و … در اختیار کاربران دهد. 

این قابلیت در سال ۲۰۱۶ به یک بخش از اپلیکیشن جستجوی گوگل تبدیل شد و به عنوان Google Feed معرفی شد. این برنامه از تاریخچه جستجو و فعالیت کاربران برای نمایش محتوای موردعلاقه کاربر مثل اخبار و مقاله استفاده می کرد و تا سال ۲۰۱۷ به این کار خود ادامه داد.

در سال ۲۰۱۸ بود که Google Feed به Google Discover تغییر پیدا کرد و از آن سال به بعد با ارائه بهبود ها و ویژگی های جدید تلاش می کند که محتوای بصری جدید و متنوع بیشتری را کشف کند و به صورت شخصی سازی شده در اختیار کاربران موبایل گوگل قرار دهد.

گوگل دیسکاور یک ابزار هوشمند است که از نحوه جستجو و فعالیت شما برای کشف علایق و سلایق شما استفاده می کند تا محتوایی که نیاز دارید را به بهترین و سریع ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد. جالب اینجاست که برعکس روش جستجوی سنتی، کشف علایق و نیازهای شما را به طور کاملاً اختیاری انجام می دهد و نیازی نیست که شما مشخص کنید چه چیزی می خواهید و به چه چیزی علاقه دارید.

هدف کلی دیسکاور این است که از رشته های متنی موجود در صفحه نتایج جستجو به چیزهای جذاب تر مثل تصاویر حرکت کند و شما را با محتوای جدید اما شخصی سازی شده روبرو کند. به عنوان مثال، اگر به دنبال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید و جستجوهای خود را بر این اساس انجام می دهید، نتایج گوگل دیسکاور متناسب با فعالیت شما تغییر می کند و شاید این محتوا همان محتوایی است که نمی دانستید به آن نیاز دارید ولی گوگل با نمایش به موقع آن، برنامه ریزی تعطیلات را برای شما خیلی راحت می کند. 

برای دسترسی به گوگل دیسکاور کافیست برنامه گوگل را نصب کنید و وارد حساب گوگل خود شوید. درست در صفحه اصلی گوگل و زیر نوار جستجو، یک لیست از نتایج جستجو آماده قرار دارد که کلیک روی هر آیتم، شما را به صفحه اصلی مربوط به آن محتوا می برد. این بخش همان بخش  گوگل دیسکاور است که بدون اینکه شما بخواهید، حجم زیادی از محتوا را برای لذت بردن شما ارائه می دهد.نمایی از گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور چگونه کار می کند؟

گوگل دیسکاور به دنبال شخصی سازی محتوا است و این شخصی سازی را بر اساس اطلاعات زیر انجام می دهد:

  • تاریخچه جستجو
  • تاریخچه مرورگر
  • نحوه فعالیت در برنامه دیسکاور
  • لوکیشن مشخص شده در تنظیمات حساب گوگل
  • ساعت و تاریخ در لوکیشن کاربر

طرز کار google discover

بعد از اینکه اطلاعات لازم جمع آوری شد، الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وارد عمل می شوند و این داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا ترجیحات و علایق کاربر را شناسایی کنند. این الگوریتم ها، محتوای موجود در اینترنت را بر اساس معیارهای مختلفی مثل کلمات کلیدی، موضوعات مشابه، تاریخ انتشار و میزان تعامل کاربران فیلتر می کنند.

محتوایی که متناسب با نتایج این الگوریتم ها هستند، تحت قالب اخبار، مقالات، ویدیوها و تصاویر به کاربر نمایش داده می شوند ولی این پایان کار نیست. محتوای موردعلاقه کاربر به طور مداوم بر اساس اطلاعات جدید و فعالیت کاربران آپدیت می شوند تا درجه مرتبط بودن آنها تقویت شود. 

همچنین، قابلیت درج بازخورد برای هر نتیجه گوگل دیسکاور هم یکی از بهترین راه های بهبود عملکرد سیستم است که می تواند به تشخیص و پیش بینی دقیق تر علایق و ترجیحات کاربر کمک کند.

در کل، گوگل دیسکاور با استفاده از یک ترکیب پیچیده از مهارت های هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها و الگوریتم های یادگیری ماشین در تلاش است که علایق و نیازمندی های کاربر را به بهترین شکل ممکن به کاربر نمایش دهد، بدون اینکه خود کاربر کوئری خاصی را وارد کند و منتظر نتایج آن بماند.

تفاوت بین جستجوی استاندارد گوگل و گوگل دیسکاور

با اینکه این دو برنامه مکمل یکدیگر هستند و هر دو تلاش می کنند که رضایت کاربران را در اولویت قرار دهند و محتوای مفیدی را در اختیار آنها دهند اما برای دستیابی به این هدف از روش های متفاوتی استفاده می کنند. 

جستجوی استاندارد گوگل:جستجوی استاندارد گوگل

  • این ابزار برای نمایش محتوا و نتایج مرتبط و مفید نیاز به پرس و جویی دارد که توسط کاربر به صورت دستی وارد می شود.
  • صفحه اصلی نتایج جستجوی استاندارد گوگل شامل یک لیست از لینک های است که با عناوین و توضیحات متا همراه شده اند که البته تب هایی هم برای نمایش تصاویر، ویدیوها، اخبار و … لحاظ شده است.
  • کاربران به دنبال اطلاعات خاصی هستند و خودشان انتخاب می کنند که روی کدام لینک ها کلیک کنند و کدام لینک ها را بررسی کنند.
  • برای بهبود رتبه صفحات وبسایت در نتایج جستجوی گوگل می توان از تکنیک های بهینه سازی محتوا و سئو استفاده کرد.

گوگل دیسکاور:گوگل دیسکاور

  • یک سرویس مبتنی بر محتوا است که علایق و ترجیحات کاربران را کشف می کند و بر اساس آنها، محتوای جدید و مرتبط پیشنهاد می دهد.
  • محتوای ارائه شده توسط این سرور تنوع زیادی دارند و شامل مقالات، تصاویر، ویدیو ها، اخبار و … می شود.
  • گوگل دیسکاور به صورت شخصی سازی شده عمل می کند چون محتوای هر کاربر، خاص است و با علایق و سلایق خودش هماهنگ است. 
  • نیازی نیست که کاربر به صورت دستی، عبارت یا کلمات کلیدی خاصی را وارد کند چون گوگل دیسکاور به طور خودکار بر اساس یک سری اطلاعات و الگوریتم های خاص، محتوای مرتبطی را ارائه می دهد.

پس تفاوت اصلی بین این دو ابزار این است که جستجوی استاندارد گوگل به دنبال جواب یک سوال خاص است، در حالی که گوگل دیسکاور سعی می کند محتوای موردعلاقه کاربر را به صورت خودکار کشف کند و نمایش دهد.

گوگل دیسکاور و سئو گوگل دیسکاور و سئو

طبق گفته خود گوگل، رویکرد گوگل دیسکاور تصادفی تر است و ترافیک دریافتی از این پلتفرم در مقایسه یا جستجوی گوگل، کمتر قابل پیش‌بینی است. به همین خاطر، متخصصان سئو نباید گوگل دیسکاور را به عنوان منبع اصلی ترافیک درنظر بگیرند ولی این سرویس گزینه مکمل خوبی برای دریافت ترافیک و بهبود سئو سایت حساب می شود.

این سرویس با هدف آپدیت و مرتبط نگه داشتن محتوای موردعلاقه کاربران راه اندازی شده است اگر بخش تولید محتوای وبسایت را به صورت هوشمندانه مدیریت کنید و ساختار سایت و سرعت بارگذاری آن را به نحو احسن مدیریت کنید، فرصت های بیشتری برای ظاهر شدن در مقابل مخاطبان هدف بیشتر خواهید داشت. 

گوگل دیسکاور برای چه وبسایت هایی مفید است؟

Google Discover معیارهای زیادی برای انتخاب محتوا دارد:

گوگل در سال ۲۰۱۸، دستورالعمل های خاصی را تحت عنوان E-A-T (تخصص، اعتبار، اعتماد) ایجاد کرد و این دستورالعمل ها هم در جستجوی استاندارد گوگل و هم در گوگل دیسکاور استفاده می شود. 

اول و مهم تر از همه این که وبسایت های بزرگ با تعداد صفحات زیاد در اولویت قرار دارند. مخصوصاً اگر از لحاظ دانش تخصصی، شایسته و قابل اطمینان باشند، پتانسیل بیشتری برای حضور در نتایج گوگل دیسکاور خواهند داشت.

گوگل دیسکاور در بین صنایع مختلف به طور یکسان عمل نمی کند و چون ماهیت خبری دارد، سایت های خبری و مجلات تخصصی از اولویت بالاتری برای نمایش در Google Discover دارند. 

ولی در حالت کلی، هر محتوایی که توسط موتور جستجوی گوگل ایندکس شده است و از قوانین و خط مشی های دیسکاور پیروی می کند، می تواند در فیدهای گوگل دیسکاور ظاهر شود. 

محتوایی که مطابق با این خط مشی ها نیستند و از لحاظ E-A-T عملکرد خوبی ندارند، برای نمایش در دیسکاور انتخاب نمی شوند. بعضی از این محتوا عبارت اند از:

  • محتوای خطرناک
  • روش های فریبنده
  • محتوای آزاردهنده
  • محتوای نفرت انگیز
  • محتوای پزشکی
  • محتوای جنسی
  • محتوای تروریستی
  • محتوای خشونت بار
  • محتوای حاوی عبارات رکیک 
کلیک کنید  آشنایی کامل با گوگل آنالیتیکس 4

پس اگر فکر می کنید که صفحات سایت شما پتانسیل لازم برای حضور در گوگل دیسکاور را دارند و دوست دارید از این منبع ارزشمند برای دریافت ترافیک بیشتر بهره ببرید، وقت آن است با استفاده از استراتژی های سئو و روش های دیگری که در ادامه بررسی می کنیم، شرایط لازم برای افزایش دید و اعتبار برند را فراهم کنید:

راهکارهای طلایی برای بهینه سازی سایت در گوگل دیسکاوربهینه سازی برای گوگل دیسکاور

دیگر وقت آن است که با پیاده سازی راهکارهای زیر، شانس خود را برای حضور در گوگل دیسکاور بالا ببرید:

محتوای مفید، مرتبط و جالب بسازید.

اگر به گوگل دیسکاور اهمیت می دهید، باید بیشتر از قبل روی تولید محتوای مفید و باکیفیت تمرکز کنید. همانطور که در مقاله تولید محتوای جذاب و تاثیرگذار، مطرح کردیم، محتوای عالی به تیترهای مناسب نیاز دارند و باید به گونه ای باشند که جواب کاملی به سوالات کاربران ارائه دهند. سعی کنید عنوان های محتوای خود را به صورت توصیفی و مستقیم بنویسید و کاری نکنید که گوگل عنوان های اغراق آمیز شما را به عنوان “طعمه کلیک” در نظر بگیرد. 

البته، به این نکته هم توجه داشته باشید که google discover یک پلتفرم خبر محور است و اگر محتوای خبرساز را به موقع کشف و تولید کنید، شانس بیشتری برای حضور در گوگل دیسکاور خواهید داشت.

در حالت کلی، سعی کنید محتوای باکیفیت، معتبر و همیشه سبز ( مرتبط و آپدیت شده) منتشر کنید تا اعتماد گوگل دیسکاور را جلب کنید و شایستگی لازم برای نمایش در فید شخصی سازی شده کاربران را داشته باشید.

E-A-T را بهبود ببخشید.

گوگل دیسکاور علاوه بر مفید و جالب بودن محتوا به معیارهای E-A-T هم توجه می کند. 

تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن نویسنده، محتوا و وبسایت نقش مهمی در تعیین مناسب بودن محتوای پیشنهادی دارند پس موقع انتخاب و اولویت بندی موضوعات صفحات وبسایت خود، تخصص و تجربه سایت را در نظر بگیرید و محتوایی را منتشر کنید که ارزشمند و در عین حال با موضوع و هدف سایت مرتبط باشند. 

اینگونه است که موتور جستجو و کاربران می توانند به وبسایت یا نویسندگان اعتماد کنند و به مهارت ها و مطالب ارائه شده توسط آنها تکیه کنند.

از محتوای بصری باکیفیت استفاده کنید.

گوگل دیسکاور یک پلتفرم بصری است و یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی سایت برای گوگل دیسکاور، تصاویری است که در محتوای خود قرار می دهید. کاربران موقع بررسی فید، جذب محتوایی می شوند که ظاهر جذاب و باکیفیتی دارند و عکس شاخص، پیش نمایش محتوایی است که به کاربر نمایش داده می شود.

پس سعی کنید از تصاویر برجسته، واضح، مرتبط، جذاب، باکیفیت و بزرگ ( حداقل عرض ۱۲۰۰ پیکسل) استفاده کنید تا در نگاه اول، توجه کاربران را به خود جلب کنید و احتمال کلیک روی لینک صفحه سایت شما بالا برود.  استفاده از عکس بزرگ برای محتوا

* استفاده از عکس لوگو به عنوان تصویر اصلی محتوا، ایده چندان خوبی نیست و به احتمال زیاد، تاثیر منفی خواهد داشت.

از ویژگی Follow استفاده کنید.

یکی از بهترین ویژگی های گوگل دیسکاور این است که کاربران با استفاده از ویژگی Follow می توانند وبسایت موردنظر را دنبال کنند و آخرین محتوا و آپدیت های آن را در تب Following دریافت کنند. البته این ویژگی فعلاً برای کاربران انگلیسی زبان در ایالات متحده، نیوزلند، آفریقای جنوبی، بریتانیا، کانادا و استرالیا که از گوگل کروم اندروید استفاده می‌کنند، در دسترس است. همچنین، کاربران گوگل کروم ios با لوکیشن ایالات متحده هم از این ویژگی برخوردار هستند.

به طور پیش فرض، ویژگی Follow از فیدهای خبری RSS یا Atom وب سایت استفاده می کند. اگر در وبسایت خود چنین فیدی ندارید، گوگل به طور خودکار یک فید برای کل دامنه شما ایجاد می کند و در قسمت فالو ارائه می دهد.

اگر چند فید جدا دارید یعنی به عنوان مثال، اخبار کسب و کار، تکنولوژی یا … را به صورت جدا در نظر گرفته اید می توانید این موضوع را برای گوگل هم مشخص کنید. برای این کار کافیست تکه کد مربوط به فید را به قسمت head صفحه موردنظر اضافه کنید تا صفحه موردنظر در لیست فید موردنظر قرار بگیرد.

<html>
  <head>
    <link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="https://example.com/technology/feed/" />
  </head>
  <body>
    <h1>What's next for Technology in 2023</h1>
  </body>
</html>

یا اگر یک صفحه مرتبط با چند فید بود، تکه کد ها را به صورت زیر در هد صفحه قرار دهید:

<html>
  <head>
    <link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="https://example.com/feed/" />
    <link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="https://example.com/business/feed/" />
    <link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="https://example.com/technology/feed/" />
  </head>
  <body>
    <h1>What's next for Business and Technology in 2023</h1>
  </body>
</html>

در حالت کلی، جدا از اینکه ویژگی follow فعلاً برای کاربران ایرانی فعال نیست، این ویژگی می تواند به افزایش تعامل و جذب خوانندگان کمک کند و هر چقدر کاربران بیشتری وبسایت شما را به علایق خود اضافه کنند، گوگل هم بیشتر متوجه درست بودن این ارتباط می شود.

از داده های ساختار یافته استفاده کنید.

همانطور که می دانید، داده های ساختاریافته موجود در لغت نامه Schema.org برای سئو ضروری هستند. این داده ها زبان مشترک بین موتورهای جستجوی اصلی هستند و با یک توصیف درست، کاری می کنند که وبسایت شما برای تمام موتورهای جستجو قابل درک باشد.

این داده ها یک فرصت اضافی برای شما هستند تا با استفاده از آن بتوانید در پیشنهادات گوگل دیسکاور حضور پیدا کنید. 

گوگل در ۳ روش رایج اطلاع رسانی Featured snippets ،Top stories و People also ask از داده های ساختار یافته استفاده می کند که اگر از ابزارها یا افزونه های مناسبی برای نشانه گذاری داده های ساختاریافته کمک بگیرید، احتمال  اینکه در Google Discover ظاهر شوید هم بیشتر خواهد شد. 

علاوه بر موارد بالا، افزایش سرعت بارگذاری صفحات با AMP ها، انتشار سریع ترندهای جدید مرتبط با زمینه کاری، استفاده از یک ساختار سایت مناسب و بهبود بازدید از طریق شبکه های اجتماعی هم می توانند شانس شما را برای حضور در گوگل دیسکاور پررنگ تر کنند.

همچنین با اینکه افراد مشغول در حوزه کاری شما، نوعی رقیب محسوب می شوند ولی با داشتن یک رقیب موفق می توانید مسیر خود را بهتر ترسیم کنید. فرصت ها، چالش ها، استراتژی ها و راهکارهایی که رقیب شما برای حضور در گوگل دیسکاور طی کرده است می تواند نوری در مسیر شما باشد. با تقلید (نه کپی) از آنها می توانید محتوای مناسب برای گوگل دیسکاور ایجاد کنید و به یکی از سایت های ماندگار در نتایج گوگل دیسکاور تبدیل شوید.

بررسی عملکرد خود در گوگل دیسکاور را فراموش نکنید!

گوگل سرچ کنسول یکی از بهترین ابزارهای تحلیلی است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد سایت خود در جستجوی ارگانیک و گوگل دیسکاور به دست بیاورید.

بعد از راه اندازی گوگل سرچ کنسول، یک تب اختصاصی به اسم Discover در اختیار دارید که مخصوص تجزیه و تحلیل عملکرد گوگل دیسکاور است که با استفاده از آن می توانید از ترافیک دریافتی توسط دیسکاور مطلع شوید. 

گزارشات بخش دیسکاور گوگل کنسول، اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدها و کلیک های ۱۶ ماه اخیر هر یک از محتوای موجود در دیسکاور را به شما ارائه می دهد.گزارشات گوگل دیسکاور

در کل اگر هدف شما این است که دائماً محتوای خود را برای گوگل دیسکاور بهبود ببخشید، حتماً باید یک زمان مشخصی را برای پیگیری مداوم عملکرد آنها و اجرای اقدامات لازم برای موفقیت بیشتر آنها لحاظ کنید که گوگل سرچ کنسول ابزار مناسبی برای این کار است.

۵ افسانه درباره گوگل دیسکاور

۱. گوگل دیسکاور فقط محتوای تازه را نمایش می دهد.

با این که این افسانه تا حدی درست است و گوگل دیسکاور محتوای تازه و جدید را ترجیح می دهد ولی نه به اندازه محتوای همیشه سبز! 

اگر روی آخرین اخبار و رویدادها تمرکز کنید، احتمالاً ۲ یا ۳ روز بعد از فراموشی این اخبار از گوگل دیسکاور خداحافظی خواهید کرد ولی محتوای همیشه سبز که با موضوعات وبسایت شما مرتبط هستند و به طور دائم آپدیت می شوند، ماندگاری بیشتری در گوگل دیسکاور خواهند داشت.

۲. وبسایت های E-Commerce نقشی در دیسکاور ندارند.

هدف اصلی گوگل از راه اندازی گوگل دیسکاور، نمایش محتوای ارزشمند و مرتبط به کاربران است. به عنوان مثال، اگر وبسایت شما شامل نحوه تمیز کردن سینک ظرف شویی با برند x است، گوگل می تواند ویدیو آن را همراه با صفحه محصول ایندکس کند.

نمایش این محتوای بصری در گوگل ایندکس نیاز به پیاده سازی راهکارهای بالا دارد که استفاده از داده های ساختار یافته از مهم ترین آنهاست و اگر کار خود را به نحو احسن انجام دهید و صفحه مناسبی را برای محتوای متنی یا بصری خود ایجاد کنید، شانس افزایش ترافیک از طریق گوگل دیسکاور و برجسته شدن محصول شما بیشتر خواهد شد.

۳. گوگل دیسکاور فقط به زبان انگلیسی کار می کند.

این افسانه هم درست نیست. فید گوگل دیسکاور از همه زبان ها پشتیبانی می کند. گوگل، زبان محتوای خود را بر اساس تنظیمات کاربری سرویس های مورداستفاده کاربر مشخص می کند و حتی از گویش های مختلف هم پشتیبانی می کند.

۴. گوگل دیسکاور یک موتور جستجوی جدید است.

گوگل دیسکاور یکی از ده ها سرویس گوگل است که حالت خبرنامه ای دارد و محتوای جدید و مرتبط با علایق کاربران را پیشنهاد می دهد.

۵. گوگل دیسکاور اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کند.

با اینکه این سرور بر اساس ترجیحات و علایق کاربران جلو می رود ولی کاری با اطلاعات شخصی ندارد و آنها را دریافت یا ذخیره نمی کند. این سرویس تا حد امکان به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد.

سخن آخر

گوگل دیسکاور جلوه دیگری از جستجوی آنلاین است و بر اساس تاریخچه جستجوی کاربران در مرورگر، لوکیشن و تعامل کاربران، محتوای مرتبط و موردعلاقه آنها را به یک شکل جذاب تر و بصری تر نمایش می دهد. پس، اگر از ایندکس شدن محتوا و سازگاری صفحات خود با موبایل مطمئن هستید، وقت آن است که در کنار تولید محتوای جذاب و مفید به فکر اجرای راهکارهای دیگری که در مقاله مطرح کردیم باشید تا به هدف خود یعنی دید بیشتر، ترافیک بیشتر و نرخ تبدیل بیشتر برسید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید