شما برای مطالعه این مقاله فقط 16 دقیقه وقت نیاز دارید

white-hat-seo
دسته بندی : آموزش سئو

با سئو کلاه سفید، موهایتان رنگ دندان هایتان می شود!

4.2/5 - (4 امتیاز)

همیشه به ما گفته اند که عجله کار شیطان است اما میخواهیم به شما این را بگوییم که در سئو هم عجله کار شیطان است و هم صبر! در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد:

زمانی که تمامی قوانین گوگل را رعایت می کنید و در برابر قوانین گوگل تسلیم می شوید تا روزی حلال سر سفره ببرید، سئو کلاه سفید انجام داده اید! سئو کلاه سفید از جریمه شدن شما پیشگیری می کند.

اگر شما عجله داشته باشید و بخواهید با روش های ناچندان اخلاقی، جایگاه های بالای گوگل را تصرف کنید، گوگل سایت شما را به کل از نتایج حذف میکند؛ اگر هم بخواهید با روش های اخلاقی رتبه های خوبی را کسب کنید، موهایتان رنگ دندان هایتان میشود! این روش های اخلاقی همان تکنیک های سئو کلاه سفید است.

درست است که با سئو کلاه سفید موهایتان رنگ دندان هایتان میشود، اما شما ناگذیر هستید تا برای سایت تازه تاسیس خودتان تنها از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید تا گوگل از انضباط شما کم نکند!
حتی اگر سایت قدیمی دارید، به هر حال باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنید.

اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید و دوست دارید تا بیشتر با سئو کلاه سفید آشنا شوید، توصیه میکنیم تا این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که در این مقاله از سئو کلاه سفید به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد و اطلاعات بیشتری را از این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد؛ با آسام سرور باشید:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

ما در مقاله سئو چیست، یک اشاره مختصر به سئو کلاه سفید کرده ایم، اگر این مقاله را نخوانده اید، می توانید در ابتدا مقاله سئو چیست را بخوانید و با سئو آشنا شوید و بعد بیایید تا مفصل به شما بگوییم که سئو کلاه سفید چیست. اما اگر هم فکر می کنید که نیازی به خواندن مقاله جامع در مورد سئو ندارید، هیچ ایرادی ندارد؛ همراهمان بمانید.

زمانی که شما برای کسب نتایج اولیه گوگل، از قوانین و تکنیک های مورد تایید خود موتورهای جستجو استفاده میکنید، سایت شما میتواند به صورت طبیعی رتبه های خوبی به شما بدهد؛ اما چرا به سئو کلاه سفید معروف شده است؟ رنگ سفید همیشه نشانه تسلیم است؛ یعنی شما تسلیم قوانین موتورهای جستجو هستید و از قوانین تخطی نمیکنید.

اما سئو کلاه سفید یک عیب بسیار بزرگ دارد و آن این است که زمان طولانی برای رسیدن به رتبه های بالا نیاز دارد و به قول معروف باید موهایتان رنگ دندان هایتان بشود.

اما خب ما به شما اصلا روش های سئو کلاه سیاه را توصیه نمیکنیم؛ چرا که در این صورت ممکن است تمام زحمات شما دود شود و به آسمان برود (البته ما در مقاله سئو چیست در مورد سئو کلاه سیاه هم مختصری توضیح داده ایم که به درک و فهم بیشتر این موضوع کمک می کند)

اما این وسط تکنیکی از سئو است به نام سئو کلاه خاکستری که با آن نه سیخ میسوزد و نه کباب؛ که تکنیک های خاص خودش را دارد! اما موضوع مقاله ما سئو کلاه سفید است که در ادامه تکنیک های سئو کلاه سفید را به شما میگوییم.

اصول سئو کلاه سفید

خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا رود دیوار کج! تا زمانی که شما از پایه روی سئو سایتتان به درستی کار نکنید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که نتیجه خوبی بگیرید؛ برای آن که خشت اول را کج ننهید، ما یک چک لیست تدوین کرده ایم که از همان پایه یعنی طراحی سایت، درست و اصولی و البته سفید پیش بروید؛ پس با دقت این این موارد را مطالعه کنید و اگر میتوانید یادداشت برداری کنید.

نمودار سئو کلاه سفید

طراحی سایت سئو شده

اگر هنوز اول راه هستید، توصیه میکنیم که برای طراحی سایت خودتان، از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و طراحی سایت خودتان را سئو شده پیش ببرید؛ شما چه از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید و چه CMS اختصاصی، باید نگاه کاربران و گوگل را به سمت سایتتان سوق دهید!

بر روی بخش UI سایت خودتان بیشتر کار کنید

UI سایت شما، ویترین شماست؛ هر اندازه که این ویترین جذاب تر باشد، کاربرپسند تر خواهد بود و مخاطبان تایم بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد؛ پس حتما از کمک متخصصین UI استفاده کنید؛ نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که باید در ابتدا برای خودتان مشخص کنید که برای برند شما القای چه حسی مهم است؟

یعنی زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود، احساس اعتماد کند یا احساس قدرت را از برند شما بگیرد؟ مثال های زیادی برای این موضوع وجود دارد؛ به همین دلیل توصیه میکنیم که برای UI سایت خودتان، از سایت هایی که ارتباطی با سایت شما ندارند، الهام نگیرید.

اگر سایت لوازم جانبی خودرو دارید، نباید سایت شما شبیه سایت فروش لوازم آرایشی باشد! به همین دلیل باز هم توصیه میکنیم که از کمک متخصصین UI استفاده کنید.

از UX غافل نشوید

UX مخفف عبارت User Experience است که به معنای تجربه کاربری است؛ در حالت کلی احساسات و تجربه ای که کاربر در زمان چرخ زدن در سایت شما تجربه میکند، همان UX سایت شما است؛ UI و UX مفاهیم خیلی مهمی در سایت هستند و به همین دلیل ما یک مقاله جامع و کامل در مورد UI و UX چیست؟ و چه تفاوتی باهم دارند؟ نوشته شده است که میتوانید مطالعه کنید❗

ریسپانسیو بودن سایتریسپانسیو بودن و موبایل فرندلی بودن

امروزه ما اکثر اوقاتمان مشغول فعالیت در سایت های مختلف هستیم؛ مثلا زمانی که داخل مترو هستیم، به جستجو در گوگل میپردازیم و این گونه از تایم های مرده استفاده میکنیم؛ اگر سایتی در این میان با موبایل سازگار نباشد، بسیاری از مخاطبانش را از دست میدهد؛ پس این بسیار مهم است که سایت شما موبایل فرندلی باشد و به کاربران موبایلی سایت، تجربه کاربری خوبی بدهد.

سرعت سایتتان را همیشه تقویت کنید

سرعت سایت فاکتور بسیار مهمی در رتبه بندی سایت شما به شمار می رود، اگر سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد و زمانی که کاربران وارد سایت شما میشوند، از لود شدن سایت ناامید شوند، انتظار نداشته باشید که انتظار بکشند!

اگر ترافیک زیادی وارد سایت شما میشود، توصیه میکنیم که از هاست اشتراکی استفاده نکنید! استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی میتواند سرعت سایت شما را به اندازه سرعت یک موشک افزایش دهد!

اگر در مورد سرور مجازی و سرور اختصاصی اطلاعاتی ندارید؟ میتوایند مقالات سرور اختصاصی چیست و سرور مجازی چیست از آسام سرور را مطالعه کنید:

با این مفاهیم آشنا هستید و قصد خرید دارید؟ میتوانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی مراجعه کنید و با امکانات و قابلیت ها و هزینه پلن های سرور مجازی و اختصاصی آشنا شوید؛ شایان ذکر است ابزارهای زیر نیز میتوانند در افزایش سرعت سایت شما تا حدی موثر باشند:

  • PageSpeed Insight
  • GTmetrix
  • WebPageTest
  • dotcom-monitor

ما یک مقاله کامل در مورد بهترین روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی نوشته ایم که میتوانید در بخش وبلاگ سایت آسام سرور این مقاله را مطالعه کنید❗

از ابزارها حتما استفاده کنید

برای آن که تسلط و آگاهی بیشتری بر آنچه در سایتتان میگذرد داشته باشید، به ابزارهایی مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس نیاز دارید؛ پس در اولین فرصت این ابزارها را به سایتتان متصل کنید و وضعیت سایتتان را بررسی کنید.

انتخاب کلمات درست همیشه مهم بوده! حتی در کیورد ریسرچینگ

شما باید مانند سیمرغ عمل کنید؛ یعنی چه؟ یعنی هر زمان که پرتان را آتش زدند ظاهر شوید! کمی افسانه ای شد، بگذارید ساده تر بگوییم:

زمانی که کاربران و مشتریان به خدمات شما نیاز پیدا میکنند و در گوگل دست به سرچ میزنند، شما باید در دسترسشان قرار بگیرید و مانند غول چراغ جادو بگویید که در خدمت گذاری حاضر هستید!

اما چگونه باید در دسترسشان قرار بگیریم؟ شما باید بدانید که کاربران بیشتر چه نیازی دارند و چه چیزی سرچ می کنند؟ رفتارشان در موتورهای جست و جو چگونه است؟

اگر شما ندانید که آن ها در گوگل چگونه دست به سرچ می زنند، نمی توانید در دسترسشان قرار بگیرید؛ به همین علت است که توصیه میکنیم روی انتخاب کلمات کلیدی بسیار دقت کنید؛ زمانی که تحقیق کلمات کلیدی را انجام میدهید، باید بهترین انتخاب را انجام دهید و کلمات کلیدی مختلف و انعطاف پذیر را انتخاب کنید و برای سئو کردنشان تلاش کنید.

تولید محتوا همیشه حرف اول را میزند

این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که سئو بدون محتوا، معنا ندارد و شما باید بهترین محتوا ها را تولید کنید تا بتوانید در فرایند سئو هم موفق شوید؛ پس محتواهایی تولید کنید که برای کاربران مفید باشد و آنچه به دنبالش هستند را به آن ها بدهد؛ کیفیت محتوا در سئو حرف اول و آخر را میزند.

آدرس صفحاتتان را کوتاه و خوانا کنید

قصد داریم یک فوت کوزه گری را به شما بگوییم که شاید جایی به شما نگفته باشند! آن هم این است که آدرس صفحات شما یا همان URL در سئو سایت شما تاثیر گذار است.

زمانی که میخواهید مقاله ای را در سایت منتشر کنید، باید آدرسی را برای آن صفحه تعیین کنید که هم خوانا باشد و هم کوتاه که موتورهای جستجو به خوبی متوجه شوند که مقاله شما در مورد چیست؛ از کلمات کلیدی اصلی سعی کنید که در URL استفاده کنید؛ فرقی ندارد که شما از آدرس فارسی استفاده کنید یا انگلیسی، اما حتما خوانایی، کوتاه بودن و استفاده از کلمه کلیدی را رعایت کنید.

عکس هایتان را بهینه کنید

استفاده از تصاویر سایت خوانایی سایت شما را بیشتر میکند و توجه بیشتر کاربران را جلب میکند؛ جالب است که بدانید که تصاویر بیشتر از متن ها توسط کاربران مورد توجه قرار میگیرند؛ استفاده از تصاویر در مقالات باعث میشود که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند.

به همین دلیل توصیه میکنیم که حتما از تصاویر مرتبط و البته تا حد ممکن یونیک در محتوای خودتان استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که نباید حجم تصاویر شما زیاد باشد، چرا که سرعت لود را بیشتر میکند!

هیپنوتیزم کردن مخاطبتیری در پای مخاطبتان شلیک کنید!

تحقیقات نشان داده اند که کاربران به ابتدا و انتهای مقالات توجه بیشتری دارند؛ شما باید مقدمه جذابی برای کاربران بنویسید و کاربر را ترغیب کنید که تا انتهای مقاله، با شما همراه باشند؛ ما به این کار میگوییم شلیک تیر در پای مخاطب به منظور حفظ فعالیت کاربر در صفحه!

پس با نوشتن یک مقدمه اغواگرانه، مخاطب را قانع کنید که مقاله شما ارزش خواندن دارد و اگر آن را نخواند، یک آموزش ارزشمند را از دست داده است؛ این کار به هنر نویسنده بستگی دارد.

هم برای کاربران بنویسید هم گوگل

زمانی که شما مقاله ای را مینویسید، دوست دارید که مخاطبان بیشتری مقاله را مطالعه کنند؛ اما تا زمانی که گوگل این مقاله را شناسایی نکند و در اختیار کاربران قرار ندهد، فایده ای ندارد؛ پس باید مقاله سئو شده ای را داشته باشید که گوگل متوجه شود که محتوای شما در چه زمینه ای است و به چه کسانی باید نشان دهد.

چند نکته را در زمان نوشتن مقاله در نظر داشته باشید:

  • به هیچ عنوان از مقاله کپی استفاده نکنید
  • از هدینگ ها به درستی استفاده کنید
  • چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید
  • Alt تصاویر را فراموش نکنید
  • متادیسکرپشن حرفه ای و جذابی بنویسید

اسکیما مارک آپ یک روش سئو کلاه سفید پر قدرت است

یکی از تکنیک های بسیار موثری که در سئو کلاه سفید میتوانیم معرفی کنیم، استفاده از اسکیما مارک آپ است که هیچ خطری برای سایت شما ندارد؛ اگر از اسکیما استفاده کنید، به درک بیشتر گوگل و کاربران از سایتتان کمک میکنید؛ افزونه اسکیما پرو میتواند به شما در این زمینه کمک کند.

رقبا را بررسی کنید

زمانی که میگوییم رقبا را بررسی کنید، یعنی رقبایی که در نتایج بالای جستجو هستند؛ این یعنی تکنیک هایی که استفاده کرده اند، جواب داده است؛ شما هم میتوانید با آنالیز و بررسی رقبایتان، مسیر سئو کلاه سفید آن ها را یاد بگیرید و اجرا کنید.

لینک بیلدینگ

دنیای آف پیج سئو کلاه سفید

در این بخش تکنیک هایی از سئو کلاه سفید به شما خواهیم گفت تا بتوانید سایتتان را بدون هیچ گونه سئو سیاهی، بالا بیاورید و از درخشیدن نام سایتتان در لیست نتایج لذت ببرید.

از ویکی پدیا غافل نشوید

ویکی پدیا در تمام زمینه ها، مقالاتی دارد که توسط کاربران تکمیل شده است و میتوان گفت تمام زمینه ها را پوشش میدهد؛ متاسفانه این یک واقعیت است که ویکی پدیای فارسی به اندازه ویکی پدیای انگلیسی کامل نیست؛ اما خب میخواهیم به شما بگوییم که چگونه از این خلا به نفع خودتان استفاده کنید.

کافیست به دنبال مقالات و مطالب مرتبط با زمینه کاری خودتان باشید و سعی کنید که آن مقالات را تکمیل کنید؛ این کار باعث میشود که هم سطح اطلاعات کاربران بالاتر برود و مطالب مفید در سطح اینترنت قرار بگیرد و هم با دادن آدرس سایت خودتان به عنوان منبع، یک بک لینک در ویکی پدیا به دست بیاورید؛ یک اقدام برد-برد و دو سر شود!

فراموش نکنید که در این ماهی گیری از آب گل آلود، آب را گل نکنید! یعنی نه مطالب بی ربط قرار دهید نه بک لینک های بی ربط؛ چرا که این کار هم وجهه شما را پیش کاربران خراب میکند و هم ممکن است باعث اسپم شدن شما شود؛ برای آنکه بک لینک شما از ویکی پدیا در رتبه شما موثر واقع شود، باید کمی صبر پیشه کنید.

به عنوان نکته پایانی، این نکته را هم درگوشی به شما بگوییم که مطمئنا میتواند برایتان مفید باشد، که گاهی در بین مقالات مربوط به کسب و کارتان، برخی از لینک های داده شده، خراب هستند و کاربر را به صفحه درستی منتقل نمیکنند؛ در این شرایط شما میتوانید لینک مقاله خودتان را جایگزین این لینک های شکسته کنید و هم به کاربر و ویکی پدیا منفعت برسانید و هم به خودتان!

کلیک کنید  از واقعیت تا دروغ دامین و پیج آتوریتی MOZ

نو که می آید به بازار، کهنه نشود دل آزار

زمانی که شروع میکنید به انتشار مقالات جدید، نباید از مقالات قبلی خودتان غافل شوید؛ بروز رسانی مقالات قدیمی به شما کمک میکند تا ترافیک بیشتری را به دست آورید؛ نمونه بارزی که میتوانیم برای تاثیر بروز رسانی مقالات بر روی ترافیک و سئو سایت بیان کنیم، سایت بکلینکو است.

بک لینکو یک سایت خارجی است که در زمینه سئو مقالات آموزشی بی نظیری دارد و میتوان گفت یک مرجع خوب برای یادگیری سئو است، داستان از این قرار است که فردی به نام امیل شور که مسئول بازاریابی محتوا و سئو برای سایتی که وظیفه ارسال و تحویل میان وعده سالم را به عهده داشت، بود.

روزی آقای امیل شور، به سایت بک لینکو ایمیلی ارسال میکند و اظهار میدارد که توانسته است به کمک آموزش های این سایت، ترافیک بسیاری را به سمت خودش جذب کند و رتبه بالایی در نتایج کسب کند.

سایت بک لینکو از این موقعیت استفاده کرد و نتایج آقای امیل را در همان مقاله قبلی خودش گنجاند و با آمار و تصاویر، مقاله اش را بروز رسانی کرد و لینک مقاله جدید را به دست کاربران رساند و توانست به کمک یک به روزرسانی، ترافیکش را به بیش از دو برابر افزایش دهد.

فراموش نکنید که گاهی به جای فکر کردن به منابع جدید، باید از منابع موجود، حداکثر استفاده را کرد.

یوتیوب

از یوتیوب و توضیحاتش غافل نشوید

با توجه به اینکه گوگل صاحب یوتیوب است، به همین دلیل پیش از این که نتایج متنی را نشان دهد، نتایج ویدیویی را نشان میدهد (که اغلب متعلق به یوتیوب هستند)

پس بهتر است از این روش برای معرفی بیشتر خودتان و در دسترس کاربران قرار گرفتن، غافل نشوید.

اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در زمان آپلود کردن ویدیوی خودتان در یوتیوب حتما سعی کنید که 200 کلمه توضیحات در مورد ویدیو بدهید و از کلمات کلیدی در توضیحات ویدیو استفاده کنید.

زمانی که شما از توضیحات کافی برای ویدیوی خودتان استفاده نمیکنید، گوگل نمی تواند تشخیص دهد که محتوای شما در چه زمینه ای است و به درد چه کسانی میخورد، به همین دلیل احتمال این که ویدیوی شما در صدر نتایج قرار بگیرد، کم است.

عناوین و تگ های جذابی را ایجاد کنید

تا زمانی که عنوان جذابی نداشته باشید، کاربری وارد سایت شما نمیشود که ببیند آیا مقاله شما خوب است یا خیر! به همین دلیل نباید از نوشتن عنوان های جذاب و متقاعد کننده غافل شوید.

اما اینکه از کجا بدانیم که چه عنوانی از نظر کاربران جذاب تر و متقاعد کننده تر است، خود موضوعی است که در ادامه بیان می کنیم؛ شما برای نوشتن عنوان ها و تگ های جذاب میتوانید رفتار کاربران در گوگل را بررسی کنید و از خود گوگل کمک بگیرید.

در قدم اول باید کلمه کلیدی مورد نظرتان را مشخص کنید، پس از آن که کلمه کلیدی را تعیین کردید، آن را در گوگل سرچ کنید؛ پس از سرچ کردن، باید نتایج اول گوگل را بررسی کنید تا ببینید که چه عنوان هایی در لینک های اول قرار می گیرند.

این نشان میدهد که این عنوان ها کلیک بیشتری دریافت کرده اند که با الهام گرفتن از این عنوان ها، میتوانید عنوان های بهتری را بنویسید؛ راهکار بعدی که میتوانیم ارائه دهیم، این است که در نتایج انگلیسی جستجو کنید و ببیند که کدام عنوان ها رتبه های بهتری دریافت کرده اند و شما از آن ها استفاده کنید❗❗❗❗❗

از محتواهایی استفاده کنید که به درد کاربران بخورد

همیشه زمانی که مقاله را می نویسید، باید از خودتان بپرسید که آیا این مقاله من می تواند برای کاربرانی که در جست و جوی این عنوان هستند، مفید باشد؟ آیا می تواند گرهی از کار کاربران باز کند؟

اگر چنین است مقاله تان را ادامه دهید. مخاطب زمانی که مقاله شما را می خواند، باید بگوید خب بعدش چی؟ نه این که پس از تمام شدن مقاله بگوید خب که چه؟ شما باید مخاطب را سرتاسر مقاله حفظ کنید و در هر جمله ای که می خواند، باید یک مطلب جدید یاد بگیرید. چنین مقالات مفید و البته جذابی، توسط خود کاربران به اشتراک گذاشته می شوند و ترافیک بیشتری را جذب می کنند.

به گوگل بفهمانید که شما در زمینه کاریتان منبع و مرجع هستید

گوگل زمانی شما را به عنوان منبع و مرجع می شناسد که بک لینک های مرتبطی از سایت های مرتبط داشته باشید.

تصور کنید که شما یک سایت در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل دارید. اگر از یک سایت آشپزی به سایت شما لینک داده شود، به نظرتان گوگل متوجه نمی شود که لینک شما واقعی نیست؟

برای صفحات پولساز خودتان، سعی کنید که حداقل 3 لینک مرتبط و با کیفیت بگیرید.

اگر صفحه ای در صفحات 2 یا 3 نتایج قرار دارد، آن را تقویت کنید

زمانی که یکی از صفحات سایت شما در صفحات 2 یا 3 نتایج قرار می گیرد، هم می تواند به صفحه 1 صعود کند و هم می تواند قعر نتایج سقوط کند و این که کدام اتفاق بیوفتد، دست شماست!

این شما هستید که باید از سقوط صفحاتتان پیشگیری کنید. می پرسید چگونه؟ به کمک دادن لینک های داخلی معتبر.

برای این کار شما باید صفحات معتبر خودتان را به کمک سرچ کنسول یا ahref شناسایی کنید و ببینید که کدام سایت ها در لیست نتایج هستند و کلیک بیشتری از سمت کاربران دریافت کرده اند و بعد از این صفحه ها، به آن صفحه ای که بازدید و کلیک کمی دارد، لینک بدهید.

لانگ تیل کیورداز لانگ تیل کیورد ها استفاده کنید

لانگ تیل کیورد یا همان کلمات کلیدی دم دراز، به این معنی است که به جای استفاده از کلمات کلیدی پر رقابت و کلی، از کلمات کلیدی تخصصی تری استفاده می کنید که رقابت کمتری دارد و بهتر می توان از آن نتیجه گرفت.

اگر شما از یک کلمه کلیدی کم رقابت تر در کنار کلمه کلیدی پر رقابت تر استفاده کنید، می توانید رتبه خوبی را با کلمه کلیدی کم رقابت کسب کنید و ترافیک بیشتری به سمت سایت خودتان روانه کنید که در نهایت این کار منجر به این می شود که در آن کلمه کلیدی پر رقابت نیز جایگاه خوبی را کسب کنید.

بالاخره بک لینک بخریم یا نه؟

یکی از روش هایی که می تواند فرایند رشد رتبه سایت شما را بهبود بدهد، لینک سازی و بک لینک است.

گفتیم برای آن که گوگل شما را منبع و مرجع در زمینه کاریتان معرفی کند، باید لینک های مرتبط و قدرتمند داشته باشید.

شما به دو روش می توانید بک لینک برای سایتتان داشته باشید؛ یا اقدام به خرید بک لینک کنید یا لینک سازی طبیعی برای سایت خودتان ایجاد کنید.

خرید بک لینک به هر روشی مجازات دارد و باعث می شود تا سایت شما از صدر نتایج به قعر نتایج برود که قطعا شما به دنبال این نیستید؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که دست به سئوی کلاه سیاه نزنید!

خرید بک لینک سئو کلاه سیاه است اما اگر بتوانید برای خودتان لینک های طبیعی بگیرید، سئو کلاه خاکستری و سفید را طی کرده اید و سریع تر به نتایج خوب می رسید و تا قبل از آن که موهایتان رنگ دندان هایتان شود، به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

در ادامه ما به شما چندین روش خواهیم گفت تا بتوانید بدون خون و خونریزی و جریمه شدن از سمت گوگل، لینک های خوبی بگیرید.

از HARO استفاده کنید

HARO سرویسی است که بیشتر توسط روزنامه نگاران مورد استفاده قرار می گیرد. روزنامه نگاران زمانی از این سایت استفاده می کنند که به نقل قول یک متخصص نیاز دارند. اگر در زمینه کاری خودتان صاحب نظر هستید و می دانید که حرفی برای گفتن دارید، می توانید از این سرویس برای گرفتن لینک های خوب استفاده کنید.

محتواهایی بنویسید که ارزش لینک دادن داشته باشند

زمانی که شما مقاله ای را می نویسید که جامع، کامل، جذاب و منحصر به فرد است، سایت های دیگر از مقاله شما استفاده می کنند و به شما لینک می دهند (البته در ایران کم تر این اتفاق می افتد).

راهکار دیگری که وجود دارد، این است که شما می توانید به سایت های دیگر لینک بدهید و لینک مقاله خودتان را برایشان ایمیل کنید تا از مقاله شما استفاده کنند و آن ها هم به شما لینک بدهند (به عبارت دیگر تبادل لینک کنید).

لینک سازی داخلی بهترین روش لینک سازی است

در یک سایت، چندین مقاله وجود دارد که وقتی مقاله جدیدی می نویسیم، می توانیم مقالات مرتبط را به مخاطبمان معرفی کنیم تا مطالب مرتبط بیشتری بخواند و در سایتمان بیشتر بچرخد و نرخ پرش بالاتر بیاید و هم این که اعتبار صفحات را به یک دیگر می دهیم.

مثلا تصور کنید که شما یک سایت فروش گوشی دارید. وقتی مقاله ای می نویسید که در آن گوشی x را نقد و بررسی می کنید، می توانید به صفحه خرید گوشی x لینک بدهید. اگر لوازم جانبی گوشی هم در سایت خودتان داشته باشید، می توانید به صفحه لوازم جانبی گوشی x هم لینک بدهید.

مهمان افتخاری سایت های دیگر شوید!

منظورمان از تیتر این است که سعی کنید در وبلاگ های دیگر، پست مهمان داشته باشید؛ درست است که این کار زمان بر است، اما باعث می شود که محتوای شما در سایت های دیگر منتشر شود و مخاطبان جدیدی داشته باشید، شما می توانید یک لینک هم در پست خودتان داشته باشید و کاربران را به سمت سایت خودتان هدایت کنید.

از پتانسیل پروفایل شبکه های اجتماعی غافل نشوید

سعی کنید که در شبکه های اجتماعی بیشتر فعالیت کنید و حتما لینک سایتتان را در پروفایل تمامی شبکه های اجتماعی خودتان قرار دهید و از این طریق ورودی بیشتری را به سایتتان جذب کنید و بک لینک های طبیعی در شبکه های اجتماعی دریافت کنید.

یک مسابقه ترتیب دهید و کاربران به ورود به سایتتان تشویق کنید

می توانید از کمپین ها و مسابقات استفاده کنید و کاربران را به ورود به سایتتان تشویق کنید.

جریمه گوگل

چه کار کنیم تا گوگل ما را جریمه نکند؟

در این قسمت از مقاله، به شما نکاتی را می گوییم که اگر آن ها را رعایت نکنید، احتمال جریمه شدن توسط موتورهای جست و جو بالا است.

  • با یک دست چند هندوانه نگه ندارید! به جای این که روی چند تا سایت سرمایه گذاری کنید، یک سایت داشته باشید، اما برایش سنگ تمام بگذارید.
  • هرگز محتوای کپی ننویسید؛ محتوایی که برایش زمان می گذارید و به بهترین شکل در اختیار کاربر می گذارید، ارزشی است که خلق می کنید. پس با محتوای بی کیفیت و کپی، به مخاطبانتان توهین نکنید!
  • کیفیت را فدای کمیت نکنید؛ به جای چندین صفحه بی کیفیت، یک صفحه عالی داشته باشید؛ این موضوع در مورد لینک هم صادق است. به جای خرید چندین لینک بی کیفیت که ممکن است منجر به از دست رفتن تلاش هایتان شود، یک لینک درست و حسابی از منبع خوب و مرتبط داشته باشید.
  • از ابزارها، به صورت افراطی استفاده نکنید.
  • همیشه آپدیت باشید. سعی کنید که از روش های قدیمی و منسوخ شده و تکراری استفاده نکنید، بلکه با کمی خلاقیت و ایده های جدید، خودتان را به روز کنید.
  • از ارسال نظرات اسپم و تبلیغاتی، اکیدا خودداری کنید! به جای این نظرات، در سایت های پرسش و پاسخ فعالیت کنید.
  • نه با اسپمر ها همکاری کنید و نه از روش های هک استفاده کنید؛ در عوض از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.
  • تبلیغات PPC گوگل، بهترین جایگزین برای تبلیغات ارزان و بی کیفیت است.
  • از تگ بندی ها و هدینگ ها به درستی و اصولی استفاده کنید.
  • از آپدیت محتواهای قدیمی خود، غافل نشوید.
  • برای جذب بازدید کننده، از تیترهای زرد و غیراخلاقی، استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان کیورد استافینگ نکنید.
  • برای سایتتان فرمت مناسب و خوانایی را انتخاب کنید.
  • به اندازه از لینک استفاده کنید. لینک زیاد در صفحه، کاربر را سردرگم و خسته می کند.
  • از استفاده بیش از اندازه از پاپ آپ ها خودداری کنید؛ چرا که هم کاربر را آزرده می کند و تجربه کاربری بدی رقم می زند و هم سرعت سایتتان را کند می کند.
  • بازدید های فیک برای سایتتان خریداری نکنید.
  • به قوانین کپی رایت دقت کنید.

سخن آخر

در این مقاله آموزش های اولیه را در مورد سئو کلاه سفید در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید برای شروع، درست و اصولی گام بردارید.

تمام سعی ما این است که به اطلاعات و تکنیک های اصولی و درست دسترسی داشته باشید و با تکنیک های کلاه سیاهی که در اینترنت موجود است، سایت خودتان را نابود نکنید.

ما تمامی تجربیات خودمان را به صورت رایگان در اختیار شما می گذاریم، تا بهانه ای برای شروع و رقم زدن یک موفقیت نداشته باشید. هرچند که گفتیم با سئو کلاه سفید، موهایتان رنگ دندان هایتان می شود، اما با روش های گرفتن طبیعی لینک هم که یاد دادیم، می توانید سریع تر به نتایج دلخواهتان برسید.

فراموش نکنید که برای یک سایت، سرور از همه چیز حیاتی تر است. اگر سرور شما مشکلی داشته باشد، دیگر کسب و کار آنلاین شما بی معنی است. سرور های آسام سرور، تجربه بی نظیر امنیت و راحتی و سرعت را برای شما فراهم می کند.

اگر مقاله ما برایتان مفید بود، خوشحال می شویم که آن را به دست کسانی برسانید که می خواهند کسب و کار آنلاین خودشان را شروع کنند.

اگر هم سوالی در این زمینه دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

خیر استفاده از شبکه های اجتماعی برای گرفتن ورودی، یا همان سوشال سیگنال، یک روش سئو کلاه سفید است و شما می توانید از این روش استفاده کنید.

No Content

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید