شما برای مطالعه این مقاله فقط 5 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-not-a-virtual-server
دسته بندی : آموزش شبکه

سرور مجازی چی نیست؟

4/5 - (2 امتیاز)

احتمالا بسیاری از شما حکایت فیل در تاریکی را شنیده اید؛ مولانا در دفتر سوم مثنوی خودش یک داستان آورده است که در آن بیان میکند: یک فیل در یک اتاق تاریک قرار داشت و مردمی که تا به حال فیل ندیده بودند، به دیدن فیل در تاریکی میروند، هر کدام از مردم، یک قسمتی از بدن فیل را لمس می کنند و با توجه به چیزی که حس کرده اند، فیل را از دیدگاه خود توصیف میکنند!

شایعاتی در مورد سرور مجازی وجود دارد که بیشتر خرافه هستند مثلا رایگان بودن سرور مجازی، نفوذ ناپذیر بودن و... به همین دلیل برای کسب آگاهی بیشتر در مورد سرور مجازی، به این باور ها و خرافه های اشتباه در مورد سرور مجازی خواهیم پرداخت.

زمانی که شناخت ما از چیزی کامل نباشد، احتمال این که با دانسته های محدود خودمان، واقعیت را تحریف کنیم، زیاد است.

از آن جایی که سرور مجازی یک تکنولوژی جدید است، بسیاری از افراد هنوز به صورت کامل با سرور مجازی آشنا نیستند و به همین دلیل شایعه ها و باورهای غلط زیادی در مورد سرور مجازی وجود دارد.

ما هم تصمیم گرفتیم در این مقاله، با عنوان سرور مجازی چی نیست، شما را بیشتر با سرور مجازی آشنا کنیم و نقطه ابهامی در این زمینه باقی نگذاریم؛ با آسام سرور همراه باشید.

سرور مجازی چیست؟

ما یک مقاله کامل در مورد سرور مجازی vps چیست نوشته ایم که بسیار کامل و جامع است، ما در این مقاله چراغی را برایتان روشن کرده ایم که نقطه ابهامی نباشد، اما از آن جایی که شاید شما وقت و زمان کافی برای مطالعه این مقاله نداشته باشید، ما به صورت مختصر در ادامه؛ توضیحاتی از سرور مجازی را به شما ارائه خواهیم داد.

سرور مجازی، از سرور اختصاصی جوانه میزند؛ به کمک تکنولوژی مجازی سازی، سرور های اختصاصی، به چندین سرور تبدیل می شوند که هر کدام منابع و امکانات مستقل از یک دیگر دارند و استفاده از هریک، بر دیگری تاثیری ندارد.

سرور مجازی چی نیست؟

در این بخش میخواهیم باورهای غلطی که در زمینه سرور مجازی شکل گرفته است را اصلاح کنیم، خواندن این مقاله می تواند تا حد زیادی به شناخت شما در مورد سرور مجازی کمک کند!

سرور مجازی رایگانسرور مجازی رایگان نیست!

بسیاری از افراد این تصور را دارند که سرور مجازی رایگان وجود دارد، در حالی که این تصور غلط است؛ زمانی که شرکت ارائه دهنده ای، سرور مجازی ارائه میکند، برای سرور های کامپیتوری قدرتمند خودش که 24 ساعته روشن هستند، هزینه های نگهداری مختلفی می پردازد؛ عملا امکان ارائه سرور مجازی به صورت رایگان وجود ندارد.

البته ما یک مقاله کامل در مورد سرور مجازی رایگان نیز نوشته ایم تحت عنوان سرور مجازی رایگان از دروغ تا واقعیت که می توانید آن را نیز مطالعه کنید.

سرور مجازی گران نیست!

بسیاری از افرادی که از سرور های اشتراکی استفاده میکنند، وقتی میخواهند از سرور اختصاصی استفاده کنند، تصور می کنند که سرور مجازی گران است! اما قضیه برعکس میباشد و با توجه به امکاناتی که سرور مجازی در اختیار شما می گذارد، هزینه بسیار مناسب تری نسبت به سرور اشتراکی دارد.

در سرور مجازی شما هزینه اضافی نمی پردازید، بلکه هزینه خدمات و امکاناتی که دریافت می کنید را می پردازید.

سرور مجازی و vpn یکی نیست!

شما با خرید سرور مجازی، یک آی پی ثابت خواهید داشت که با آن شناخته خواهید شد؛ هرچند که با vpn هم شما می توانید تغییر آی پی دهید، اما این کجا و آن کجا!

شما با سرور مجازی می توانید یک یا حتی چند سایت را میزبانی کنید، اما در vpn چنین امکانی وجود ندارد.

شما نمی توانید نرم افزارهای مورد نیازتان را روی vpn نصب کنید.

با استفاده از vpn امکان افشا شدن یوزرنیم و پسورد شما وجود دارد، اما سرور مجازی امنیت بیشتری دارد.

کلیک کنید  چگونه Slack را در لینوکس نصب کنیم؟

همانطور که خواندید، Vpn و vps بسیار متفاوت از هم هستند و چون هر دو آی پی شما را تغییر می دهند و آی پی ثابتی در اختیار شما قرار می دهد، نمی توانیم این دو را یکی در نظر بگیریم.

البته روش های دیگری هم برای تغییر آی پی وجود دارد که ما در مقاله چگونه IP خود را تغییر دهیم؟ به صورت کامل اشاره کرده ایم. اگر هم اطلاعی ندارید که آی پی چیست، ابتدا مقاله IP چیست ما را مطالعه کنید❗سرور مجازی و VPN

سرور مجازی با سرور اشتراکی یکی نیست

درست است که در سرور مجازی و سرور اشتراکی، یک منبع فیزیکی سرور وجود دارد، اما در این میان سرور مجازی و سرور اشتراکی تفاوت های زیادی دارند؛ در سرور مجازی، منابع کاملا مستقل از یک دیگر هستند، در حالی که در هاست اشتراکی، منابع مستقل نیستند و عملکرد یک سایت روی روی دیگری تاثیر می گذارد.

اگر شما سایتی داشته باشید که ترافیک زیادی هم داشته باشد، سرور اشتراکی پاسخگوی شما نخواهد بود.

اگر هنوز در این زمینه برایتان ابهامی وجود دارد، می توانید مقاله بررسی ۳ تفاوت اصلی هاست اشتراکی و سرور مجازی را در سایت ما مطالعه کنید و بدانید که چرا سرور مجازی، همان سرور اشتراکی نیست.

سرور مجازی فقط برای بورس و بایننس نیست

بسیاری از افراد این تصور را دارند که تنها کاربرد سرور مجازی در بورس یا بایننس است که این یک تصور اشتباه است.

شما می توانید برای مبحث گیمینگ، برای میزبانی سایت هایتان، بورس، بایننس و … از سرور مجازی استفاده کنید و هیچ محدودیتی در این زمینه ندارید.

سرور مجازی، نفوذ پذیر نیست

در هاست اشتراکی، شما باید بیشتر نگران امنیت خودتان باشید، اما در سرور مجازی، امنیت نسبت به سرور اشتراکی بیشتر است و اگر کمی خودتان روی امنیت کار کنید، می توانید خیالتان را از بابت امنیت کامل کنید (تیم محتوا آسام سرور، در مقاله سرور مجازی چیست، به صورت کامل روش های افزایش امنیت را بیان کرده است)

امنیت سرور مجازی

شما می توانید از سرور مجازی بکاپ بگیرید

امکان بکاپ و پشتیبان گیری از سرور مجازی وجود دارد و  شما از آن جایی که دسترسی روت دارید، می توانید به راحتی از سرور مجازی خودتان بکاپ بگیرید و نگران از دست رفتن اطلاعاتتان نباشید.

پلن سرور مجازی را می توان تغییر داد

بسیاری از افراد تصور می کنند که امکان تغییر پلن سرور مجازی پس از خرید وجود ندارد، در حالی که این گونه نیست و شما می توانید با یک تیکت، نسبت به ارتقا پلن سرور مجازی خودتان اقدام کنید.

سیستم عامل در سرور مجازی، ابدی نیست

بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی یک سیستم روی سرور مجازیشان نصب شد، دیگر نمی توان آن را تغییر داد. در حالی که با یک تیکت می توانید سیستم عامل سرور مجازی خودتان را تغییر دهید.

برای اداره کردن سرور مجازی، نیاز نیست متخصص آی تی باشید

بسیاری از افراد تصور می کنند، برای آن که از پس مدیریت سرور مجازی خودشان بربیایند، نیاز است تا حتما در این زمینه متخصص باشند، در حالی که این یک تصور اشتباه است! شما می توانید هم سرور مجازی مدیریت شده خریداری کنید و هم سرور مجازی مدیریت نشده؛ اما فراموش نکنید که تیم پشتیبانی ما در هر زمان در کنار شماست تا شما دغدغه ای جز گسترش کسب و کارتان نداشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله در مورد باورهای اشتباهی که در مورد سرور مجازی وجود دارد صحبت کردیم و اطلاعات صحیح در این باره را در اختیار شما قرار دادیم.

امیدواریم که گامی در جهت افزایش اطلاعات شما در زمینه سرور مجازی برداشته باشیم.

اگر پس از خواندن این مقاله به این نتیجه رسیدید که سرور مجازی مناسب شماست، برای خرید درنگ نکنید و از طریق صفحه خرید سرور مجازی، برای خرید اقدام کنید؛ اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول:

خیر این دو با یک دیگر متفاوتند و در کنار شباهت هایی که دارند، تفاوت های جدی هم دارند که در این مقاله به صورت کامل توضیح داده ایم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید