شما برای مطالعه این مقاله فقط 3 دقیقه وقت نیاز دارید

Free VPS
دسته بندی : آموزش شبکه

سرور مجازی رایگان از دروغ تا واقعیت!

2.9/5 - (23 امتیاز)

بسیاری از ما ممکن است برای مدت کوتاهی نیاز به سرور مجازی پیدا کنیم، اما به منظور داشتن سرور مجازی هزینه ماهیانه خاصی را پرداخت کنیم؛ در چنین شرایطی بسیاری از افراد به دنبال سرور مجازی رایگان میگردند و ما این عنوان را در سایت های مختلف بسیار شاهد آن هستیم که سرور مجازی رایگان ارائه میدهند.

دریافت خدمات و استفاده از منابع و امکانات یک سرور، نیاز به پرداخت هزینه دارد. چرا که شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، برای نگهداری از سرور ها، هزینه هایی را می پردازند که امکان ارائه سرور مجازی برایشان به صورت رایگان، وجود ندارد!

اما این مبحث تا چه اندازه واقعیت دارد؟ میتوان گفت که پنیر رایگان فقط در تله موش یافت میشود و در ادامه دلیل این ادعایمان را ثابت میکنیم؛ پس همراه آسام سرور باشید؛ از دروغ تا واقعیت سرور مجازی رایگان را بررسی خواهیم نمود:

پنیر رایگان در تله موش است

سرور مجازی چیست؟

برای آن که به راست و دروغ ادعای سرور مجازی رایگان پی ببرید، ابتدا باید با مفهوم سرور مجازی به خوبی آشنا باشید؛ برای همین موضوع؛ مقاله ای در مورد سرور مجازی  VPS چیست منتشر کرده ایم که به صورت مفصل در این باره صحبت کرده ایم، اما اگر این مقاله ما را مطالعه نکرده اید، توضیح مختصری در این باره را ارائه میدهیم:

زمانی که میگوییم سرور مجازی، یعنی سرور اختصاصی که به کمک تکنولوژی مجازی سازی، به چندین سرور تقسیم شده است که هر کدام از این سرور ها، از دیگری مستقل هستند و امکانات و منابع جدا از یک دیگر دارند که روی منابع یک دیگر تاثیر نمیگذارند.

زمانی که سرور مجازی را خریداری میکنید، گویی که یک سیستم کامپیوتری بسیار قوی میخرید که 24 ساعته روشن است و قرار است از داده ها و اطلاعات شما نگهداری کند؛ پس چنین کاری هزینه های خاص خودش را دارد.

پس آیا سرور مجازی رایگان می تواند واقعیت داشته باشد؟

سرور مجازی رایگان

 

سرور مجازی رایگان

زمانی که سرور مجازی خریداری میکنید، نیاز به احراز هویت است؛ علت این امر را نیز میتوان گفت، زمانی که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، منابع و امکاناتش را در اختیار افراد مختلف میگذارد، در صورتی که فردی اقدام به سو استفاده از این خدمات و امکانات کند، عواقب قانونی این کار به عهده شرکت ارائه دهنده است، پس حداقل باید هزینه ای برای این احراز هویت در نظر گرفت.

کلیک کنید  CDN چیست و چگونه باعث بهبود عملکرد سایت می شود؟

مورد دیگری که وجود دارد، این است که برخی از شرکت ها، به مدت 24 ساعت، به صورت تریال سرور مجازی ارائه میکنند تا در صورت رضایت، اقدام به خرید سرور مجازی کنید.

برخی از شرکت های خارجی هم کردیت کارت را از مشتریان دریافت میکنند و برای مدتی سرور مجازی در اختیارشان قرار میدهند که پس از گذشت دوره رایگان، اقدام به کسر از کردیت کارت می کنند.

به صورت واقع بینانه، سرور مجازی رایگان وجود ندارد.

سرور مجازی ارزان قیمت

همانطور که گفتیم، عملا سرور مجازی رایگان وجود ندارد، حتی اگر سرور مجازی رایگان وجود داشته باشد، شما امکان استفاده از تمامی امکانات یک سرور مجازی را نخواهید داشت؛ اما شما میتوانید سرور مجازی ارزان خریداری کنید و نیازتان را رفع کنید.

در آسام سرور سعی کرده ایم که تمامی افراد بتوانند اقدام به خرید سرور مجازی کنند، ما مفتخریم تا جایی که شرایط مهیا بوده است، بهترین کیفیت و کارایی را برای شما فراهم کرده ایم تا بهترین تجربه را برایتان رقم بزنیم و شما را مشتری دائمی خود در نظر داشته باشیم؛ شما میتوانید حتی با حداقل هزینه، نسبت به خرید سرور مجازی اقدام کنید و تمامی امکانات و دسترسی های مورد نظر را داشته باشید.

لازم به ذکر است به منظور راحتی شما، صفحه سرور مجازی ارزان را نیز ایجاد کرده ایم که بسته به نیاز خودتان، هر نوع سرور مجازی که خواستید را خریداری کنید.

سرور مجازی رایگان

سخن آخر

در این مقاله مباحث و ادعای بسیاری از سایت ها در مورد سرور مجازی رایگان صحبت کردیم و پی بردیم که این یک شعار تبلیغاتی است و در واقع هیچ ارائه دهنده ای نمیتواند به صورت طولانی مدت امکان ارائه سرور مجازی رایگان را برای شما فراهم کند، چرا که ارائه سرور مجازی، هزینه هایی را برای شرکت ارائه کننده دارد؛ در صورت نیاز به سرور مجازی، میتوانید پلن های مختلفی که آسام سرور ارائه کرده است را در سایت مشاهده کنید و بسته به نیازتان اقدام به خریداری کنید؛

در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، میتوانید با تیم پشتیبانی ما در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما مشتریان عزیز باشیم🙏

سوالات متداول:

سرور مجازی رایگان، اگر رایگان وجود داشته باشد، تنها برای 24 ساعت است و بسیاری از امکانات و دسترسی ها را ندارد. سرور مجازی رایگان برای بورس نمی تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید