شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

cpanel-vs-direct-admin

تفاوت دایرکت ادمین و سی پنل؛ کدام یک را انتخاب کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

زمانی که کسب و کارتان را آنلاین می کنید، با چالش های مختلفی مواجه هستید، بسیاری از این موارد در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت کسب و کارتان قرار می گیرند؛ اما موارد فنی وجود دارد که خارج از دانش مدیریت کسب و کار آنلاین هستند و شما باید در این زمینه مطالعه داشته باشید تا بتوانید که بهترین و صحیح ترین انتخاب را داشته باشید.

هرکنترل پنلی که در بازار وجود دارد، ویژگی های خاص خودش را دارد که آن را از دیگر کنترل پنل ها جدا می سازد. این تفاوت ها در هزینه ها، رابط کاربری، سرعت و امنیت است. شما باید هرکدام از کنترل پنل ها را با ویژگی هایی که دارند بشناسید و بر اساس نیازهای خودتان یکی را انتخاب کنید.

یکی از موارد فنی که باید در موردش مطالعه زیادی داشته باشید، موارد مرتبط با سایت هستند؛ برای مثال: انتخاب دامنه، انتخاب سرور مناسب برای سایت، انتخاب شرکت ارائه دهنده خوب و انتخاب کنترل پنل مناسب.

در مقالات دیگر در مورد تمامی این موارد صحبت کرده ایم و راهنمایی های لازم در مورد هریک را در اختیار شما قرار دادیم؛ در این مقاله هم می خواهیم در مورد انتخاب کنترل پنل مناسب سرور با شما صحبت کنیم و شما را از دو راهی در بیاوریم. پس در این مقاله همراه ما باشید تا تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین را مقایسه کنیم.

وظایف کنترل پنل چیست؟

پیش از آن که به بررسی تفاوت های کنترل پنل بپردازیم، ابتدا این موضوع را بررسی می کنیم که کنترل پنل چه کاری انجام می دهد و شما باید چه انتظاری از کنترل پنل باید داشته باشید.

اگر بخواهیم به ساده ترین حالت ممکن وظیفه ای که کنترل پنل در سرور انجام می دهد را بگوییم، باید بگوییم که قابلیت کنترل منابعی که در سرور دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

زمانی که شما یک سرویس هاست را خریداری می کنید، بخشی از منابع زیر در اختیار شما قرار می گیرد:

  • نیروی پردازشی
  • فضای ذخیره سازی
  • یک برنامه وب سرور

شما می توانید به راحتی از این منابع استفاده کنید، اما این که شما به خود سرور دسترسی داشته باشید، این امکان وجود ندارد، چرا که از یک سرور فیزیکی، ممکن است چندین کاربر استفاده کنند و امکان دسترسی تمامی افراد به خود سرور وجود ندارد، اما اینگونه نیست که شما نتوانید با سرور ارتباط داشته باشید!

در واقع استفاده از کنترل پنل این امکان را می دهد که بتوانید تنظیماتی که مربوط به سرور و فایل های سایت هستند را انجام دهید و همان قسمتی از سرور و منابع و امکاناتی که در اختیارتان گذاشته شده است را مدیریت کنید.

کنترل پنل نیز مانند سرویس های دیگری که در اینترنت وجود دارد، انواع مختلفی دارد. از انواع آن می توان به سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک و … اشاره کرد. (اگر با هیچ کدام از این ها آشنایی ندارید، می توانید به مقاله های کنترل پنل دایرکت ادمین چیست، سی پنل چیست، پلسک (Plesk) چیست؟ مراجعه کنید و در مورد هرکدام مطالعه کنید).

سی پنل و دایرکت ادمین کنترل پنل های لینوکسی هستند که استفاده از آن ها روی این سیستم متداول تر است. کنترل پنل پلسک نیز یک کنترل پنل حرفه ای برای سیستم عامل های ویندوز و لینوکس است. البته در ایران بر روی لینوکس کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و سی پنل و دایرکت ادمین بیشتر قدرت نمایی می کند.

اگر مقالات ما در مورد کنترل پنل دایرکت ادمین چیست و سی پنل چیست را مطالعه نکرده اید و قصد مطالعه آن را هم ندارید، اشکالی ندارد، ما در ادامه در مورد هرکدام از این ها صحبت می کنیم.

کنترل پنل

کنترل پنل سی پنل چیست؟

سی پنل یکی از بهترین های لینوکس است که حتی در بین کاربران به دوست داشتنی ترین کنترل پنل لینوکسی معروف است. این کنترل پنل به وسیله یک شرکت آمریکایی که Cpanel LLC نام دارد، مدیریت می شود و قابلیت ها و امکانات زیادی را برای اتوماتیک کردن تقسیم بندی منابع و شخصی سازی ها و تنظیمات مرتبط به هاست، ارائه می دهد. این کنترل پنل به وسیله فردی به نام جان نیک کستون (John Nick Koston) به صورت اختصاصی برای یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ با زبان برنامه نویسی perl طراحی شد.

در حقیقت کاری که سی پنل انجام می دهد، این است که نیازهای کاربران را برای مدیریت هاست در سایت و هاستینگ، فراهم می کند و آن را در اختیار کاربران و مدیران سرور ها می گذارد. شما می توانید به راحتی مدیریت تمامی هاست هایی که مبتنی بر ویندوز و لینوکس هستند را به وسیله سی پنل در دست بگیرید و ایمیل ها، بانک های اطلاعاتی، دامین ها و دیگر موارد را در سرور خودتان مدیریت کنید.

سی پنل دارای یک منو کامل است که تمامی کار ها در آن ساده شده است و به راحتی انجام می شود.

برای وصل شدن به این کنترل پنل از یک صفحه مرورگر می توانید استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که سی پنل رایگان نیست و برای برخورداری از امکانات و مزایای آن، باید هزینه پرداخت کنید. البته این هزینه ها جدا از هزینه هاست نیست و در سرویس شما محاسبه می شود.

اگر شما می خواهید چندین سرور را به صورت همزمان استفاده کنید، نسخه حرفه ای سی پنل به راحتی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

کنترل پنل سی پنل

امکانات و قابلیت هایی که سی پنل برای کاربران فراهم می کند

گفتیم که سی پنل امکانات و قابلیت های زیادی برای مدیریت کردن سرور دارد، برای مثال شما می توانید به راحتی حساب ایمیل بسازید و حتی امکان پاسخگویی خودکار به ایمیل ها را نیز فعال کنید. برای استفاده از تمامی این موارد، تنها با چند کلیک می توانید دسترسی داشته باشید.

تنظیمات مرتبط با دامنه

در سی پنل این امکان برایتان فراهم است که دامنه خودتان را تعریف کنید و آن را تنظیم کنید و حتی ریدایرکت دامین خودتان را ایجاد کنید.

دسترسی به تنظیمات دیتابیس

در قسمت تنظیمات دیتابیس سی پنل شما می توانید داده های خودتان را کم و زیاد کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. در این قسمت شما به گزینه phpmyadmin نیز دسترسی خواهید داشت. از آن جایی که رابط کاربری سی پنل ساده است، شما به راحتی می توانید مدیریت تمام این ها را انجام دهید.

امکان بکاپ گیری

یکی از گزینه های پر اهمیت و پر استفاده برای مدیران سایت ها، بحث مربوط به بکاپ گیری است که سی پنل آن را در اختیار شما قرار می دهد. از قسمت فایل می توانید به این گزینه دسترسی داشته باشید و از سرور خودتان به هر شیوه که خواستید، بکاپ بگیرید.

شما می توانید از هاستتان بکاپ بگیرید و آن را به سرور جدید انتقال دهید و از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر سروری که قصد انتقال به آن را دارید، از کنترل پنل سی پنل استفاده کند، کار شما بسیار آسان تر خواهد بود.

تنظیمات FTP

یکی دیگر از گزینه های در دسترس در سی پنل، ساخت اکانت FTP است که در بخش مدیریت فایل به آن می توانید دسترسی داشته باشید. برای مدیران سایت ها این گزینه بسیار کاربردی است. در این قسمت می توانید حتی اکانت هایی که از قبل وجود دارند را نیز مدیریت کنید.

بخش نرم افزار ها

سی پنل این امکان را می دهد که بتوانید نرم افزارهای مورد نیاز خودتان را نصب کنید؛ علاوه بر این، شما می توانید ورژن مورد نظرتان را نیز انتخاب کنید.

یکی از مواردی که مدیران سایت، به آن نیاز دارند، نصب نرم افزار PHP و انتخاب ورژن آن است. امکان دیگری هم که سی پنل دارد، این است که قسمتی مجزا برای خطاهای سیستم دارد و شما می توانید با داشتن این گزینه ها، خطاهای سیستم را برطرف کنید و علاوه بر آن کدهای خودتان را توسعه دهید.

امکان مدیریت منابع به کمک سی پنل

همیشه این سوال برای ما در زمان کار کردن با سرور ها پیش می آید که چه مقدار از منابع موجود از سرور را استفاده کرده اند. از جمله این منابع، هاردا، تعداد پایگاه های داده استفاده شده، اکانت های ایمیل و پهنای باند است که در سی پنل می توانید آن ها را به سادگی مدیریت کنید.

اگر زمان و حوصله کافی برای انجام این کار ندارید، زمانی که استفاده شما از هرکدام از این موارد زیاد شود، سی پنل به صورت خودکار برایتان اخطاریه ارسال می کند.

استفاده از پلاگین های مختلف

یکی دیگر از امکانات دیگری که سی پنل دارد، این است که امکان استفاده از پلاگین های مختلف را فراهم می کند که فرایند استفاده از کارهای پیچیده را برای شما آسان تر می کند. هرچند تعدادی از این پلاگین ها به صورت خودکار نصب هستند، اما شما می توانید خودتان نیز اضافه کنید.

کنترل پنل سی پنل

با کنترل پنل دایرکت ادمین آشنا شوید

دایرکت ادمین محصول یک شرکت کانادایی به نام JBMC Software است که کار راه اندازی سایت و سرور ها را انجام داده است و نگهداری از آن ها را نیز بر عهده دارد. دایرکت ادمین بیشتر توسط وبمسترهای خبره استفاده می شود و به کنترل پنل حرفه ای مشهور شده است، اما بزرگ ترین دلیل معروفیت این کنترل پنل، کارایی های سطح بالا و قابلیت های خوبی است که برای مدیریت کردن سرور در اختیار وب مسترها قرار می دهد.

هرچند که دایرکت ادمین پس از سی پنل به بازار روانه شد، اما با این حال امکانات خوبی را ارائه می دهد و توانسته است که با سی پنل رقابت کند. دایرکت ادمین نیز لایسنس دارد و برای استفاده از آن نیاز است که هزینه پرداخت شود.

قسمت های مختلف دایرکت ادمین

در دایرکت ادمین، اولین چیزی که به چشمتان می خورد، گزینه HOMEاست که شما را به صفحه اصلی هدایت می کند. گزینه دیگری که خودنمایی می کند، WebMail است که دسترسی به ایمیل هایتان را برایتان فراهم کرده است. در دایرکت ادمین گزینه password نیز وجود دارد که شما می توانید به کمک آن، رمز دایرکت ادمین خودتان را تغییر دهید و امنیت آن را افزایش دهید.

کلیک کنید  آموزش نصب واتساپ روی سرور مجازی ویندوز

گزینه help برای راهنمایی است و گزینه log out نیز برای خارج شدن از اکانت است.

بخش your account

در این بخش شما می توانید به مدیریت دامنه های سایت دسترسی داشته باشید و از طریق گزینه domain setup کارهای حذف و اضافه کردن دامنه را انجام دهید. در این قسمت بخش هایی مانند سابقه وارد شدن به کنترل پنل برای انجام کارهایی مانند تغییر گذرواژه، دسترسی به ماژول های نصب شده در سایت، گزینه های مربوط به بکاپ گیری، مدیریت دیتابیس ها، مدیریت حساب های FTP و … نیز در این بخش قرار گرفته است.

البته در این بخش شما می توانید فایل منیجر را نیز مشاهده کنید که می توانید تمام فایل های هاست خودتان را مدیریت کنید که شامل کدهای نوشته شده و عکس ها و فیلم ها و دیگر محتواها است.

بخش مدیریت ایمیل

در این قسمت، شما تمامی آنچه که برای مدیریت کردن ایمیل نیاز دارید، در دسترس شماست. از این امکانات می توان به ساخت، حذف و مدیریت ایمیل ها و ساخت فروارد، امکان پاسخگویی اتوماتیک، ایجاد فیلترهای مختلف برای پیام های اسپم و … از امکانات این قسمت است.

بخش  Advance Features

در این بخش می توانید گزینه های پیشرفته برای کنترل پنل را مشاهده کنید که یکی از این گزینه ها php my admin است که برای ویرایش کردن جدول ها و دیتابیس ها استفاده می شود. از این قسمت می توانید برای ریدایرکت سایت نیز استفاده کنید.

بخش پیام های سیستم

این قسمت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به مرکز پشتیبانی داده دایرکت ادمین متصل شوید و بتوانید مشکلاتتان را رفع کنید.

کنترل پنل دایرکت ادمین

سی پنل و دایرکت ادمین چه تفاوت هایی دارند؟

می دانیم که تا اینجای مقاله با اشتیاق تمام آمده اید تا بدانید که این دو کنترل پنل چه تفاوتی دارند؟ پاسخی که می خواهیم به این سوال بدهیم، شاید چندان به مذاق شما خوش نیاید؛ اما پاسخ این سوال تنها این است که این دو کنترل پنل در واقع تفاوت های اساسی با یک دیگر ندارد!

اگر بخواهیم این رو از نظر عملکرد مقایسه کنیم، هردو به یک صورت عمل می کنند. البته بعضی جزئیات در این میان وجود دارد که باید حتما در نظر گرفته شود تا این جزئیات کوچک، دردسرهای بزرگ ایجاد نکنند.

ما حوزه های تفاوت این دو کنترل پنل را در زیر آورده ایم:

سی پنل و دایرکت ادمین چه تفاوتی از نظر کاربرد و امکانات دارند؟

هم سی پنل و هم دایرکت ادمین، کاربردهای مشترکی برای کاربران دارند. حوزه عملکرد هر دوی این کنترل پنل ها موارد زیر است:

  • فراهم کردن امکاناتی مانند کار کردن با فایل ها و وجود مدیریت فایل حرفه ای
  • امکان کار کردن با DNS ها و موارد مرتبط به دامنه ها و ساب دامین ها
  • داشتن امکاناتی مانند کار کردن با پایگاه داده و نیز سیستم مدیریت پایگاه داده phpMyAdmain
  • مدیریت مواردی که با FTP مرتبط هستند
  • وجود امکان مدیریت Cron Job ها در میزبانی
  • دارا بودن ویژگی های مرتبط به بکاپ گیری و بهره گیری از فایل های پشتیبان

اگر شما با هرکدام از این کنترل پنل ها آشنا شوید، به سادگی می توانید متوجه یک تفاوت بزرگ شوید؛ آن هم این است که در سی پنل همه چیز در همان صفحه اول در اختیار شما قرار می گیرد و می توان گفت یک منوی جامع دارد. در دایرکت ادمین داستان کمی متفاوت است، منوهای این کنترل پنل، دسته بندی شده است و شما برای کاری که می خواهید انجام دهید، کمی باید در بین منو ها گشت بزنید؛ به همین دلیل اگر تازه کار هستید، توصیه ما این است که از سی پنل به جای دایرکت ادمین استفاده کنید.

هزینه های پرداختی در سی پنل و دایرکت ادمین چه تفاوتی دارند؟

هزینه دایرکت ادمین از سی پنل ارزان تر است. اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه تری هستید، توصیه ما استفاده از دایرکت ادمین است.

اما در این میان یک نکته را باید در نظر بگیرید و آن این است که اگر بخواهید فیچر هایی را به هرکدام از این کنترل پنل ها بخواهید اضافه کنید، باید هزینه بیشتری بابت فیچرهای دایرکت ادمین بپردازید.

به صورت خلاصه اگر بخواهیم این دو کنترل پنل را از نظر هزینه مقایسه و جمع بندی کنیم، باید بگوییم که هزینه نگهداری از دایرکت ادمین کم تر از سی پنل است و توسعه آن هزینه های زیادی را لازم دارد؛ سی پنل برای توسعه هزینه خاصی ندارد یا با هزینه بسیار کم انجام می شود.

اگر متوجه نقض این موضوع در ارائه دهنده ای شدید، به معنای آن است که تعداد کاربر بیشتری از آن استفاده می کند و به همین دلیل ممکن است کیفیت پایینی داشته باشد.

سی پنل و دایرکت چه تفاوتی از نظر امنیتی دارند؟

از آن جایی که شما تمامی اطلاعات خودتان را به سرور می سپارید، نیاز است که اطلاعات شما در سرور محفوظ باشد. به همین دلیل اگر کسی بتواند به کنترل پنل شما نفوذ کند، می تواند به راحتی به سرور شما که گاوصندوق اطلاعات شماست، دسترسی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که امنیت کنترل پنل را یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کنترل پنل در نظر بگیرید.

در مقایسه دایرکت ادمین و سی پنل از نظر امنیت، به جرات می توانیم این را بگوییم که دایرکت ادمین از نظر امنیتی حرف اول را می زند. شما می توانید با انتخاب پسورد قوی و دیگر اقدامات امنیتی، دایرکت ادمین را به عنوان یک کنترل پنل امن انتخاب کنید.

سی پنل، از دایرکت ادمین امن تر است اما از آنجایی که برخی از شرکت های ارائه دهنده نامعتبر، نسخه های بدون لایسنس استفاده می کنند، به همین دلیل ممکن است دردسرهای امنیتی برایتان پیش بیاید و احتمال این که حملات بروت فروس، آن را از پا درآورد زیاد است.

در حالت کلی هر دوی این کنترل پنل ها می توانند امن باشند، به شرطی که ارائه دهنده شما شرکتی معتبر باشد. شرکتی که هزینه بسیار پایینی دریافت می کند، احتمالا از نسخه های کرک شده استفاده می کند.

سی پنل و دایرکت ادمین از نظر سرعت چه تفاوتی دارند؟

از نظر سرعت سی پنل و دایرکت ادمین، تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند، هرچند که سرعت بیشتری را در دایرکت ادمین شاهد هستیم، اما اگر کمی برای کار کردن مبتدی باشید، سرعت عملکرد شما کند خواهد بود؛ اگر به دنبال یک کنترل پنل سریع هستید، دایرکت ادمین برایتان مناسب است؛ اما این به این معنا نیست که اگر سی پنل داشته باشید، سرعت سایت شما کند خواهد بود، چرا که سرعت سایت شما به سرور بستگی دارد.

مشکلات قانونی کنترل پنل ها

در سال 1388 بود که کنترل پنل سی پنل ایران را در لیست تحریم ها قرار داد و دسترسی تمام کاربران ایرانی را به این کنترل پنل محدود کردند و این سبب قطع شدن تمامی سی پنل ها شد و شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی برای دور زدن این تحریم ها، با مشکلات زیادی مواجه شدند.

وجود موانع قانونی در هاستینگ، کمی اوضاع هاستینگ شما را بهم می ریزد ولی اطلاعات شما توقیف نمی شود. دایرکت ادمین تاکنون مشکلی از این نظر برای کاربران به وجود نیاورده است.

بررسی تفاوت ها از نظر رابط کاربری گرافیکی

رابط کاربری هم در سی پنل و هم در دایرکت ادمین وجود دارد و میزان استفاده و ارائه تنظیمات از طریق رابط کاربری انجام می گیرد، اما نمی توان این موضوع را انکار کرد که سی پنل تنظیمات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. در دایرکت ادمین شما زمان بیشتری را برای یاد گرفتن فرمان ها صرف خواهید کرد.

(البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تمام امکانات در سی پنل به صورت گرافیکی در اختیار شما قرار نمی گیرد.)

بررسی تفاوت از نظر سازگاری برنامه های شخص ثالث

سی پنل نسبت به دایرکت ادمین سازگاری بیشتری با پلاگین ها و برنامه های جانبی دارد. اگر شما هم نیاز به سازگاری اپ ها و ابزارهای بیشتری دارید، سی پنل گزینه مناسب تری است.

بررسی تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین از نظر آپدیت

از آن جایی که برای همه ما اهمیت دارد تا از کنترل پنلی استفاده کنیم که بروز است و کمترین میزان باگ و بالاترین سطح امنیت را دارد، بنابراین تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین را از نظر بروز رسانی بررسی می کنیم.

در سی پنل برای آن که بتوانید آپدیت انجام دهید، نیاز است که دسترسی روت داشته باشید و وضعیت بروز رسانی را روی اتوماتیک، دستی و عدم بروز رسانی قرار دهید.

در دایرکت ادمین دو روش برای بروزرسانی وجود دارد. اولین روش بروزرسانی دستی است که از طریق اجرای دستورات SSH ممکن است و دومین روش بروز رسانی از طریق پنل AdminLevel انجام می شود که هردو روش ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارند.

بررسی تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل از نظر بکاپ گیری

زمانی که بخواهید هرگونه تغییری در سایت خودتان ایجاد کنید یا هر فعالیت دیگری، نیاز است که مراقب اطلاعات خودتان باشید و جلوی از میان رفتنشان را بگیرید، نیاز است که بکاپ بگیرید. برای بکاپ گیری در سی پنل نیاز است که ابتدا وارد بخش کاربری شود و در قسمت files روی گزینه backup کلیک کنید. شما می توانید نسخه پشتیبان را به صورت کامل یا تنها یک قسمت، استفاده کنید.

پس از آن که درخواست خودتان را ثبت کردید و ایمیل ارسالی را تایید کردید، نسخه پشتیبان شما ایجاد می شود.

در دایرکت ادمین اگر بخواهید بکاپ بگیرید، باید به کنترل پنل هاست وارد شوید و درخواست خودتان را برای گرفتن نسخه پشتیبان ایجاد کنید. در دایرکت ادمین تیک بخش هایی که می خواهید از آن ها بکاپ بگیرید را مشخص می کنید. با انتخاب تمامی تیک ها، یک نسخه فول بکاپ برای شما ایجاد می شود.

سخن آخر

در این مقاله در مورد کنترل پنل ها صحبت کردیم و تفاوت بین سی پنل و دایرکت ادمین را بیان کردیم. با بیان تفاوت های این دو کنترل پنل، شما بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است و بسته به نیازی که دارید، می توانید کنترل پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در صورتی که هنوز نتوانسته اید کنترل پنل مورد نظرتان را انتخاب کنید، می توانید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند. در صورتی هم که سوالی در این زمینه دارید یا نکته ای می خواهید به این مقاله اضافه کنید، در قسمت نظرات با ما مطرح کنید.

 

سوالات متداول:

بله شما می توانید از هر دوی این کنترل پنل ها برای مدیریت سرور لینوکسی خودتان استفاده کنید.

استفاده از نسخه های کرک شده می تواند امنیت کنترل پنل شما را کاهش دهد و شما را با مشکلات امنیتی در سرور مواجه کند. اگر کنترل پنل شما، مورد نفوذ قرار بگیرد، به راحتی می توان به سرور شما دسترسی داشت و به اطلاعات آن دست یافت. بنابراین توصیه می کنیم که سعی کنید لایسنس سی پنل را از شرکت های معتبر خریداری کنید تا خیالتان از بابت امنیت آن راحت باشد.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

30 آذر 1401
حمیدرضا

سلام بسیار مفید بود ممنونم

    1 دی 1401
    المیرا شرقی

    حمیدرضای عزیز خوشحالیم که مقاله ما برات مفید بوده.

12 تیر 1402
anita

عالییی ممنون

    12 تیر 1402
    المیرا شرقی

    آنیتای عزیز خوشحالیم که مقالمون برات مفید بوده. بازم به سایتمون سر بزن و از مقاله های دیگمون بازدید کن.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید