شما برای مطالعه این مقاله فقط 4 دقیقه وقت نیاز دارید

changing wordpres password using phpmyadmin
دسته بندی : آموزش وردپرس

نحوه تغییر رمز عبور وردپرس به کمک phpMyADMIN

4.2/5 - (4 امتیاز)

رمز عبور بیشتر از آن که برای امنیت ایجاد شده باشد، برای فراموش کردن ایجاد شده است! بسیار پیش می آید که رمز عبور وردپرس را فراموش کنیم و به دنبال راهی باشیم که آن را تغییر دهیم.

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN یک روش سریع، بی دردسر و راحت برای تغییر رمز عبور وردپرس است که نیازی به دسترسی به ایمیل ندارد و شما می توانید در 3 قدم آن را انجام دهید.

یکی از روش هایی که برای تغییر دادن رمز عبور وردپرس وجود دارد و نیاز به ایمیل ندارد، استفاده از PHPMyAdmin است. تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN در مواقعی به دردتان می خورد که نه ایمیل یادتان است و نه رمزعبورتان!

این موقعیت ممکن است برای هرکسی پیش آید؛ پس آموزش نحوه تغییر رمز عبور وردپرس به کمک phpMyAdmin را از دست ندهید.

چگونه رمز عبور وردپرس را به کمک phpMyAdmin تغییر دهیم؟

اولین و راحت ترین اقدامی که می توان در زمان فراموشی رمز عبور وردپرس انجام داد، این است که به صفحه لاگین وردپرس بروید و بر روی عبارت «آیا رمز عبورتان را گم کرده اید؟» کلیک کنید.

 

تغییر رمز وردپرس

زمانی که این گزینه را انتخاب کردید، کافی است تا یوزرنیم یا ایمیل خودتان را در قسمت مورد نظر وارد کنید تا یک ایمیل برای بازنشانی رمز عبور وردپرس ارسال شود. مشکلی که در این روش وجود دارد، این است که ما گاهی ایمیلی که به وردپرس وارد کرده ایم را به خاطر نداریم یا به آن ایمیل دسترسی نداریم و در نتیجه ایمیلی که برای بازنشانی رمزعبور فرستاده می شود، به کار نمی آید.

در این شرایط چاره چیست؟ در این شرایط به سراغ پایگاه داده وب یا همان phpMyAdmin می رویم.

در ادامه روش تغییر رمز وردپرس به کمک phpMyAdmin را توضیح می دهیم.

تغییر رمز عبور وردپرس به کمک phpMyAdmin در چند گام

در ابتدا نکته ای که باید یادآوری کنیم، این است که تغییر دادن یا بازیابی رمز وردپرس به کمک کنترل پنل دایرکت ادمین نیز امکان پذیر است.

برای این کار کافیست به قسمت داشبورد cpanel سایتتان وارد شوید و به روش زیر اقدام کنید:

(هرچند فضای کاربری و گزینه های دایرکت ادمین با سی پنل متفاوت است، اما کلیت کار مشابه است.)

کلیک کنید  راهنمای کامل ساخت منو و فهرست در وردپرس

گام اول: به phpMyAdmin وارد شوید

پس از آن که به سی پنل وارد شدید، گزینه ای تحت عنوان «phpMyAdmin» در قسمت DATABASES وجود دارد. (اگر نمی دانید چگونه به سی پنل وارد شوید، مقاله آموزش کامل ورود به Cpanel را مطالعه کنید.)

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN

شما با این کلیک به فضای phpMyAdmin سایتتان وارد می شوید؛ این قسمت جایی است که قبلا دیتابیس سایت خودتان را ایجاد کرده اید.

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN

گام دوم: اطلاعات نام کاربری خودتان را پیدا کنید

در این بخش شما به جدولی مواجه می شوید که به پایگاه داده وردپرس مربوط است که باید در این جدول ردیف WP_user باشید و بعد روی گزینه Browse کلیک کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که نام این سطر ها را خودمان می توانیم انتخاب کنیم و به همین دلیل ممکن است این نام ها در جدول شما تفاوت داشته باشند. مثلا گزینه WP_user ممکن است در جدول شما به نام ab-users باشد.

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN

سومین گام: رمز عبورتان راتغییر دهید

در این فهرست شما می توانید نام کاربرانی که از قبل در سایت شما اکانت دارند را مشاهده کنید. در این فهرست باید نام کاربری خودتان را پیدا کنید و سپس بر روی گزینه Edit کلیک کنید.

 

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN

با این کار شما فرمی در اختیار شما قرار می گیرد که تمام اطلاعات کاربری را به شما نشان می دهد و امکان ویرایش آن ها را هم به شما می دهد.

پس از این کار، برای تغییر دادن رمز وردپرس، کافیست تا مقداری که در ستون value و ردیف user_pass در وجود دارد را پاک کنید و رمز عبور جدید را وارد کنید.

پس از آن می توانید در ستون به نام Function مقدار MD5 را انتخاب کنید و در آخر بر روی گزینه GO کلیک کنید.

 

تغییر رمز عبور وردپرس با phpMyADMIN

به همین راحتی شما توانستید رمز عبور وردپرس خودتان را به کمک phpMyAdmin بدون نیاز به ایمیل تغییر دهید. رمز عبور شما در این مرحله به کمک هش MD5 رمزگذاری شده و در دیتابیس ذخیره می شود.

سخن آخر

در این مقاله در مورد تغییر دادن رمز عبور وردپرس به کمک phpMyAdmin صحبت کردیم و به شما آموزش دادیم که به راحتی و با دسترسی به پایگاده داده سایتتان رمز عبور خودتان را تغییر دهید.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

بله هم به کمک سی پنل و هم به کمک دایرکت ادمین می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید