شما برای مطالعه این مقاله فقط 4 دقیقه وقت نیاز دارید

ورود به سی پنل
دسته بندی : آموزش شبکه

آموزش کامل ورود به سی پنل

4.2/5 - (4 امتیاز)

با ورود به سی پنل می توانید تعداد نامحدودی وب سایت، حساب ایمیل و غیره را مدیریت کنید؛ همچنین سی پنل از تمام نسخه های مشهور لینوکس مانند RedHat، Ubuntu، CentOS و Debian پشتیبانی می کند!

ورود به سی پنل جزو ساده ترین ها محسوب میشود، میتوانید با وارد کردن آدرس مخصوص به خود و سپس با استفاده از یوزرنیم و رمز عبور اختصاصی، وارد سی پنل شوید.

سی پنل نیز همانند دایرکت ادمین به عنوان کنترل پنل میزبانی وب به صورت گرافیکی نامیده می شود؛ سی پنل مبتنی بر وب بوده و مدیریت وب سایت ها بر روی هاست و سرور را بسیار آسان تر کرده است؛ با سی پنل میتوانید وب سایت های خود را با هر سطح از دسترسی مدیریت کنید؛ سی پنل تا حدودی مشهور تر و محبوب تر از دایرکت ادمین است.

کنترل پنل سی پنل می تواند انتخاب مناسبی باشد، شرکت های هاستیگ با نصب این کنترل پنل گرافیکی بر روی سرور ها، اقدام به ارائه سرویس های هاست اشتراکی و سرور مجازی می کنند که اکثراً به سرور مدیریت شده معروف است.

ورود به سی پنل


انواع روش های ورود به سی پنل

  • دسترسی به صفحه لاگین از طریق IP
  • وارد شدن با استفاده از نام دامنه
  • لاگین به سی پنل از طریق Hostname

نحوه ورود به سی پنل ساده است و میتوانید به راحتی وارد کنترل پنل شوید تا از آن استفاده کنید؛ نحوه ورود به سی پنل جزو سوالات پر تکرار از تیم آسام سرور بوده است، در ادامه هر دو روش معرفی شده را به صورت کامل توضیح خواهیم داد:

در ابتدا بهتر است توجه داشته باشید که برای دسترسی به پنل مدیریت هاست خود، بایستی دامنه ثبت شده و فعال داشته باشید، همچنین دامنه شما روی نِیم سرورهای هاست تنظیم شده باشد؛ نخست به موضوع لاگین شدن با استفاده از IP پرداخت:

لازم به ذکر است پورت پیش فرض سی پنل 2083 است که می تواند برای ورود به صفحه لاگین استفاده شود، در صورتی که آدرس را وارد می کنید و پاسخی از سمت وب سرور دریافت نمی کنید، این احتمال وجود خواهد داشت که پورت انتخابی برای کنترل پنل سی پنل از سمت سرویس دهنده سرور برای شما تغییر کرده است!

در این صورت، از طریق ایمیلی که شرکت مدنظر به شما ارسال کرده است، نام پورت را وارد نمائید و سپس با وارد کردن آدرس در مرورگر وارد صفحه لاگین شوید!

کلیک کنید  فعالسازی و اتصال به ریموت دسکتاپ در ویندوز 7، 8، 10 و 11

دسترسی به سی پنل با IP

http://yourdomain.com:2083

اگر پورت 2083 را نیز وارد نمودید و پاسخی دریافت نکرده اید، با پشتیبانی سایت مورد نظر تماس حاصل نمائید و یا ایمیل فرستاده شده از سرویس دهنده خود را چک کنید و پورت تغییر داده شده را جایگزین نمائید❗

با استفاده از روش دوم یعنی استفاده از دامنه نیز میتوانید به پنل دایرکت ادمین دسترسی داشته باشید و تغییرات لازم را مورد بررسی قرار دهید؛ توجه داشته باشید این روش در صورتی که DNS های هاست جدید روی دامنه شما سِت شده باشد و دامنه نیز فعال باشد، میتواند اجرا شود:

وارد شدن با استفاده از نام دامنه

لازم به ذکر است اگر سرویس SSL شما فعال باشد، آدرس لازم که جهت دسترسی به صفحه لاگین وارد می کنید به صورت زیر خواهد بود:

https://yourdomain.com:2083

در غیر این صورت نیاز است تا پیشوند https را حذف کنید و به شکل رو به رو: http نوشته شود؛ پس از وارد کردن عبارت در مرورگر خود؛ مشابه با تصویر زیر، وارد بخش لاگین خواهید شد که نیاز است Username و Password خود را وارد کنید❗

لاگین شدن به سی پنل از طریق Hostname

به هنگام نصب سی پنل، باید یک آدرس مشخصی را به عنوان hostname بر روی سرور تنظیم کنید، توسط این آدرس نیز می‌توان به هاست میزبانی لاگین کرد.

فرمت این آدرس شامل یک subdomain و آدرس یک دامنه مربوط به مدیر سرور را شامل می شود که با تنظیم dns دامنه، کاربران و خریداران هاست می توانند به Cpanel وارد شوند و از آن استفاده نمایند.

توجه: در مبحث مقاله های مرتبط برای سی پنل، می توانید مقاله موجود در آسام سرور با عنوان: نحوه نصب سی پنل در سرور را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید❗

نحوه تغییر رمز سی پنل

  1. انتخاب زیر منو Password & Security از منو PREFERENCES
  2. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید؛ پس از وارد کردن رمز قبلی و تایید دوباره آن، میتوانید با انتخاب گزینه Password generator رمز تصادفی را ایجاد نمائید و سپس بر روی گزینه Change password now کلیک نمائید تا رمز مورد نظر تغییر یابد❗

مزایای استفاده از کنترل پنل سی پنل

مزیت اصلی سی پنل را میتوان به ساخت دیتابیس های فراوان اشاره نمود؛ و از دیگر مزایای آن می توان موارد زیر را نامید:

1. داشتن رابط کاربری ساده
2. استفاده آسان از ابزارها
3. ارائه آمار و ارقام مربوط به سایت
4. نصب نرم افزار بصورت خودکار
5. بکاپ‌گیری به صورت آنلاین

سوالات متداول:

بایستی مودم رو خاموش و روشن کنید تا ای پی شما تغییر داده بشه و بتونید با ای پی جدید رمز رو وارد کنید و وارد کنترل پنل بشید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید