شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

what is wordpress

وردپرس چیست؟ + بررسی 10 دلیل استفاده از وردپرس

3.5/5 - (8 امتیاز)

اگر در تلاش برای راه اندازی یک وب سایت به ساده ترین روش در کوتاه ترین زمان هستید؛ بهتر است با وردپرس آشنایی داشته باشید و اطلاعاتی در مورد کاربرد آن و قابلیت های وردپرس کسب کنید. در ادامه ی مطلب به سؤالاتی نظیر ورد پرس چیست و چرا از آن استفاده می کنیم؟ پاسخ می دهیم با ما همراه باشید.

وردپرس یک سیستم آماده برای انتشار محتوا در وب است که می توانید از آن برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید، وردپرس شما را قادر می سازد تا وب سایت کامل خود را با استفاده از مرورگر وب خود بسازید و مدیریت کنید؛ بدون اینکه نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی داشته باشید.

هدف ما از این مقاله، گردآوری اطلاعات مفید و کاربردی جهت راه اندازی وبلاگ و وب سایت شما میباشد، امیدواریم مطالب موجود برای شما واضح و کارا بوده باشد.

وردپرس چیست؟

اگر به دنبال پلت فرمی رایگان و منبع باز جهت ایجاد سایت هستید وردپرس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، در بیانی دیگر، وردپرس به سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS معروف است که به زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند؛ در حالت کلی، وردپرس ساده ترین و قدرتمندترین وبلاگ نویسی و سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد.

وردپرس برای انواع وب سایت ها یک پلت فرم فوق العاده است؛ در ابتدا، وردپرس عمدتاً برای ایجاد وبلاگ استفاده می شد، امروزه، نرم افزار بهبود یافته ای شده است که شما می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید از وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت های تجاری، نمونه کارها و تجارت الکترونیک.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای همه کاره می باشد و راه حلی عالی با در نظر گرفتن انعطاف پذیری و قابلیت استفاده، برای وب سایت های بزرگ و کوچک است.

از زمانی که وردپرس در سال 2003 منتشر شد، به یکی از محبوب ترین پلتفرم های انتشار وب تبدیل شده است و امروزه 35 درصد از کل وب را تأمین می کند که صاحبان کسب و کار زیادی از جمله ناشران و وبلاگ نویسان از وردپرس بصورت آنلاین بهره مند میشوند و استفاده میکنند.

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نوشته شده با PHP ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما واقعاً این‌طور نیست؛ مدیریت منبع باز وردپرس را به عنوان نرم افزاری در نظر بگیرید که فقط برای ایجاد و ویرایش وب سایت های شخصی شما ساخته شده است؛ برای شروع، وارد بخش پیشخوان خود می شوید و از آنجا می توانید صفحات جدید و پست های وبلاگ ایجاد کنید، ظاهر بصری وب سایت خود را به روز کنید.

وردپرس

مزیت اصلی استفاده از پلتفرم وردپرس این است که برای قرار دادن محتوای خود به صورت آنلاین به هیچ مهارت کدنویسی نیاز ندارید، وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره و سازماندهی همه داده‌های شما، از محتوای پست‌ها و صفحات گرفته تا حساب‌های کاربری و آدرس‌های اینترنتی سایت شما استفاده می‌کند و همه کارها را برای شما انجام می‌دهد، به همین جهت آن را به ابزاری قدرتمند و سریع برای انتشار آنلاین تبدیل می کند.

وقتی صحبت از ایجاد یک صفحه جدید در سایت یا یک پست وبلاگ می شود، تفاوت کمی بین ویرایشگر محتوای وردپرس و واژه پرداز معمولی دسکتاپ شما وجود دارد؛ به این صورت که متن خود را تایپ کنید، تصاویر را اضافه کنید، روی قسمت انتشار کلیک کنید و وردپرس HTML مورد نیاز برای نمایش آنلاین محتوای شما را تولید می کند.

مهم‌تر از همه، استفاده از وردپرس رایگان است؛ هیچ هزینه راه اندازی یا هزینه سالانه خارج از میزبانی وجود ندارد؛ با هزاران تم و پلاگین موجود، به طور گسترده یکی از بهترین راه‌ها برای کسب‌وکارها برای ایجاد یک وب‌سایت واقعاً سفارشی‌شده در نظر گرفته می‌شود.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است؛ یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به کاربران، رابط بصری برای افزودن و اصلاح محتوا در یک وب سایت می دهد؛ تمام محتوای ظاهر شده در یک سایت وردپرس، از متن گرفته تا عناصر بصری، با کمک CMS آن ایجاد و بهینه شده است. این نرم‌افزار به عنوان قلب یک وب‌سایت عمل می‌کند و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ظاهر محتوای دیجیتال خود را بدون هیچ‌گونه آموزش فنی به‌روز کنند.

نرم افزار های CMS به شما این قدرت را می دهند که وب سایت خود را با همان روحیه DIY که آن را اجرا می کنید؛ بسازید. دیگر منتظر برنامه نویسان برای به روز رسانی صفحات شما یا رفع یک خطای کوچک نیستید، شما می توانید محتوای صفحات خود را شخصاً منتشر کرده و تغییر دهید؛ این فرآیند در زمان و هزینه صرفه جویی می کند و در عین حال کنترل کاملی بر سایت را به شما می دهد:

حال اگر نمی دانید که برای ساختن وب سایت خود وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی دستی می توانید از مقاله وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی استفاده کنید❗

 

«سیستم مدیریت محتوا» چیست؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به اختصار CMS) است؛ اما برای توضیح اینکه واقعاً چه معنایی دارد، ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که وب سایت ها واقعاً چه هستند و چگونه کار می کنند:

وقتی آدرس یک وب سایت (به عنوان مثال Asamserver.com) را در یک مرورگر وب (مانند اینترنت اکسپلورر، کروم یا سافاری) تایپ می کنید، رایانه شما (از طریق اینترنت) به رایانه دیگری (به نام سرور) متصل می شود و از شما می خواهد که کد ذخیره شده در آن رایانه را در مکانی (آدرس وب) که مشخص کرده اید را ببینید، سپس مرورگر این کد را بارگیری می کند و صفحه وب مربوطه را که کد برای نمایش آن ایجاد شده است به شما نشان می دهد.

آنچه در اینجا مهم است این است که چگونه این کد در وهله اول در یک مکان خاص روی سرور ذخیره شده است؟ فردی یا چیزی آن را در آنجا قرار داده است. می‌توان به دو طریق این کار را انجام داد:

الف) کسی کد را نوشته است و به صورت دستی روی سرور آپلود کرده است.

ب) با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام شده است.

می بینید که یک CMS نرم افزاری است که به کسی اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی تمام کدهای مختلف را روی سروری که برای نمایش صفحات وب با هم قرار می گیرند؛ مدیریت کند؛ همه این‌ها از طریق یک رابط کاربری ساده و قابل درک، ویرایش و ایجاد میشوند.

به عنوان یک CMS، وردپرس همه این کدهای پیچیده را برای شما می نویسد و مدیریت می کند، بنابراین به شما امکان می دهد هر محتوایی را که می خواهید منتشر کنید بدون اینکه نگران اتفاقات پس زمینه (روی سرور) باشید.

پس وردپرس یک برنامه کاربردی (یک نرم‌افزار) است که به افراد عادی اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را از طریق یک رابط کاربری آسان و بصری ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند.

سیستم مدیریت محتوا

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس پلتفرم محبوب بسیاری از افراد میباشد؛ در ادامه به دلایل مخلف جهت اسفاده از وردپرس اشاره خواهیم نمود:

  • منبع باز بودن وردپرس

وردپرس سرویس منبع باز است، پس هر شخصی قادر خواهد بود تا کد منبع ها را تغییر دهد و نرم افزار را مجدداً توزیع کند، یک انجمن منبع باز وجود دارد که به بهتر شدن وردپرس کمک می کند. وردپرس تحت مجوز عمومی گنو (GPL) قرار دارد، به این معنی که متعلق به یک شرکت یا نهاد واحد نیست و چندین کاربر و توسعه دهنده در جهت بهبود نرم‌افزار با یکدیگرهمکاری می‌کنند؛ منبع باز به معنای مسئولیت پذیری، رشد و پیشرفت مستمر و استفاده رایگان برای تمامی کاربران است.

  • استفاده آسان از وردپرس برای یک مبتدی

وردپرس مناسب افراد غیر فنی و مبتدی است؛ یعنی لازم نیست هر بار که می خواهید یک تغییر کوچک در وب سایت خود ایجاد کنید، یک طراح وب استخدام کنید. در عوض، می‌توانید به راحتی محتوای خود را به‌روزرسانی و ایجاد کنید، بدون اینکه نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی داشته باشید؛ در حالی که وردپرس از انواع زبان های برنامه نویسی استفاده می کند، برای استفاده از وردپرس نیازی به دانستن هیچ یک از آن‌ها نیست.

برای افزودن یک طرح جدید به وب سایت خود، می توانید به سادگی یک تم را دانلود کنید یا اگر نیاز به اضافه کردن یک عملکرد جدید دارید، مانند فرم تماس، فقط یک افزونه را نصب کنید؛ همچنین کارهای توسعه وب که قبلاً ساعت ها طول می کشید را می توان در عرض چند دقیقه انجام داد.

  • سئو دوستانه بودن وردپرس

هدف از راه اندازی و ساخت یک وب سایت وردپرس، دسترسی و بازدید از وب سایت شما از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد؛ سئو در سطح فنی صورت می گیرد و وردپرس برای سئو یک دستورالعمل و پایه کد استثنایی ارائه می دهد تا از طریق موتور های جستجو رایجی همچون گوگل یا بینگ دسترسی به وب سایت و محتوای آن اتفاق بیفتد؛ با افزونه های SEO، مانند Yoast SEO، می توانید رتبه بندی مقالات خود را با پیشنهادات پیوند داخلی و قالب های توضیحات متا افزایش دهید.

  • پشتیبانی وردپرس از انواع رسانه ها

وردپرس هیچ نوع رسانه اصلی را محدود نمی کند؛ بنابراین، می توانید از هر ترکیبی از متن، تصویر و ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید، در این بازار رقابتی خوب است بدانید که برای توجه مصرف کنندگان، این پلتفرم به شما آزادی خلاقانه می دهد.

  • ایمن بودن وردپرس

امروزه یکی از دغدغه های اصلی و مهم کسب و کارها بحث امنیت است، با تعداد نقض‌های داده‌ای که هر سال اتفاق می‌افتد، می‌خواهید خیالتان راحت باشد که داده‌های شما و مشتریانتان محافظت می‌شوند، تا زمانی که افزونه ها را به روز نگه دارید و رمزهای عبور را ایمن نگه دارید، وردپرس یکی از امن ترین پلتفرم های CMS است؛ وردپرس چندین ویژگی را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهد، مانند خروج از سیستم کاربران بیکار و افزودن احراز هویت دو مرحله ای و …

در حالی که هیچ پلتفرم وب سایتی 100٪ ایمن نیست، امنیت وردپرس با تیم امنیتی هوشیار متشکل از توسعه دهندگان و کاربران اصلی همچنان بهبود می یابد؛ مشکلات رایج امنیتی وردپرس معمولاً به دلیل خطای کاربر است نه خود CMS

  • رایگان بودن وردپرس

پلتفرم وردپرس برای استفاده تجاری یا خصوصی کاملاً رایگان است، شما هیچ هزینه ای برای استفاده از نرم افزار پرداخت نمی کنید؛ برای دانلود و استفاده رایگان از نرم افزار واقعی وردپرس می توانید به وبسایت مربوطه با لینک روبرو: WordPress.org مراجعه کنید؛ با این حال، برای در دسترس قرار دادن وب سایت خود به صورت آنلاین، باید به یک ارائه دهنده میزبان شخص ثالث هزینه ای را نیز پرداخت کنید.

  • انعطاف پذیری وردپرس

زمانی که وردپرس در سال 2003 ایجاد شد، یک امر ساده بود؛ تقریباً به طور کامل بر روی یک نوع وب سایت متمرکز بود. امروزه، وردپرس از یک پلتفرم وبلاگ نویسی فاصله زیادی ندارد؛ در واقع، همراه با قدرت افزوده افزونه ها، اکنون یک نرم افزار بسیار انعطاف پذیر است که می تواند تقریباً نیاز های هر نوع وب سایتی را تأمین کند؛ وردپرس به شما امکان می دهد انواع متنوعی از وب سایت ها را ایجاد کنید.

کلیک کنید  راهنمای کامل ساخت منو و فهرست در وردپرس

وردپرس

  • قابل توسعه با افزونه های وردپرس

پلاگین یا افزونه های وردپرس قطعات نرم افزاری هستند که می توانید برای افزودن ویژگی های بیشتر (مانند تجارت الکترونیک، سئو، پشتیبان گیری، فرم های تماس و موارد دیگر) در وب سایت خود آپلود کنید؛ انواع مختلف و زیادی از افزونه رایگان وردپرس را می توانید در فهرست پلاگین WordPress.org و صنعت افزونه های پرمیوم (پرداخت شده) بیابید و استفاده کنید.

  • قابل تنظیم با تم های وردپرس

تم های وردپرس قابلیت های طرح بندی وب سایت شما را ارائه می دهند. با چند کلیک ساده، می توانید با اعمال یک تم جدید وردپرس، ظاهر کل وب سایت خود را تغییر دهید؛ تم های پیشرفته تر وردپرس بیشتر شبیه صفحه سازهای وردپرس هستند و به شما کنترل بیشتری بر طرح بندی های خود می دهند.

  • جامعه ای پر رونق از کاربران و توسعه دهندگان

هنگامی که یک وب سایت وردپرس دارید، می توانید در جامعه بزرگ وردپرس شرکت کنید،جامعه وردپرس به استقبال فوق العاده، مفید و نوآورانه شهرت دارد.

 

ویژگی های خاص وردپرس

به عنوان یک پلتفرم ساخت وب سایت و CMS، وردپرس دارای مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر است. در این بخش تنها تعدادی از ویژگی های متعدد وردپرس نام برده شده است:

سرعت: وردپرس یک چارچوب وب سایت ناب است که دائماً در تلاش است تا کد «bloat» که سرعت بارگذاری یک وب سایت را کاهش می دهد را حذف کند.

سازگار با موبایل: در حال حاضر اکثر مضامین وردپرس با موبایل سازگار یا پاسخگو هستند.

کتابخانه فایل های رسانه ای: در وردپرس فایل های رسانه ای مانند فیلم ها یا تصاویر را در صفحات یا پست های خود آپلود و جاسازی کنید، وردپرس شامل یک کتابخانه رسانه داخلی است که حتی می توانید در وردپرس ویرایش های اولیه تصاویر خود را انجام دهید.

رابط کاربری آسان: استفاده از وردپرس بدون تنظیمات پیچیده بسیار آسان است؛ همچنین وردپرس تمرکز بر قابلیت دسترسی را نیز دارد.

وبلاگ داخلی: به سادگی انتشار یک پست، وبلاگ را به سایت خود اضافه کنید.

کنترل محتوا: برخی دیگر از پلتفرم‌های انتشار، کارهایی را که می‌توانید و نمی‌توانید در وب‌سایت خود انجام دهید، محدود می‌کنند و شما در آن سرویس قفل شده اید؛ اگر زمانی بسته شود، محتوای شما به سادگی ناپدید می شود. با وردپرس، می‌توانید داده‌های خود را از پلتفرم‌های دیگر مانند بلاگر یا تامبلر وارد کنید و به راحتی می‌توانید داده‌های خود را هر زمان که بخواهید صادر کنید این یعنی شما بر محتوای خود کنترل دارید.

 

وردپرس از چه زمانی شروع به کار کرد؟

در سال 2003، وردپرس توسط مت مولنوگ، دانشجوی آن زمان ایجاد شد؛ این پروژه به عنوان راه اندازی مجدد پروژه قبلی به نام b2/cafelog که در ابتدا توسط Michel Valdrighi ساخته شده بود، آغاز شد. مت برای بهبود عملکرد یک وب سایت بدون تغییر کد منبع اصلی فرصتی یافت،  همین مورد نیز سبب تولد وردپرس شد.

وردپرس اکنون یک جامعه رو به رشد از توسعه دهندگان، طراحان و وبلاگ نویسان است، در سال 2017، وردپرس تجربه کاربری خود را با ویرایشگر جدیدی به نام گوتنبرگ دوباره طراحی کرد؛ آخرین نسخه، وردپرس 5.0 (Bebo)، شامل یک تم ویترین جدید و بهبود یافته است؛ صنایع بزرگ همچنان ارزش این پلت فرم را می دانند.

 

وردپرس برای چه مواردی استفاده می شود؟

افراد در تمام سطوح تجربه می توانند با وردپرس کار کنند. این بزرگترین ابزار مدیریت محتوای خود میزبان در جهان است و بیش از نیمی از وب سایت های موجود از وردپرس استفاده می کنند! میلیون‌ها نفر از افراد آنلاین هر روز محتوای منتشر شده در سایت‌های وردپرس را به دلیل محبوبیت آن در بین ناشران، مشاغل آنلاین و افراد می‌خوانند؛ برندهایی مانند مجله People، Mashable و حتی Beyonce و بسیاری از وبلاگ های معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی، شرکت های Fortune 500 و افراد مشهور از این CMS قدرتمند و بصری استفاده می کنند:

مانند: NBC، CBS، USA Today، Time، Disney، Airbnb، Spotify، TechCrunch و Pioneer Woman

وردپرس چیست

تم ها و افزونه وردپرس چیست؟

به عنوان یک CMS، وردپرس به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که بخواهید، محتوای وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهید اما بدون دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه چیدمان این محتوا در یک صفحه وب، قادر به نمایش هیچ یک از آن ها نخواهد بود، پس یک تم وردپرس این مجموعه دستورالعمل های کاملاً ضروری است؛ وقتی وردپرس را نصب می‌کنید، با یک تم پیش‌فرض همراه می‌شود، مجموعه‌ای بسیار ساده از دستورالعمل‌ها در مورد نحوه نمایش محتوای خود که به شما امکان می‌دهد نسخه‌ای از وب‌سایت خود را فوراً مشاهده کنید.

شما می توانید از بین هزاران تم موجود گزینه ای انتخاب کنید و یا حتی به کمک طراح حرفه ای تم خود را بسازید.

پلاگین وردپرس مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که ویژگی ها و عملکردهای اضافی را تعریف می کنند آن‌ها اساساً فایل‌های کدی هستند که می‌توانند از طریق داشبورد وردپرس روی سرور آپلود شوند، اما مانند تم‌ها، می‌توان از آن‌ها برای وادار کردن وردپرس برای انجام هر کاری استفاده کرد و می توانید برای افزودن ویژگی ها، عملکرد یا ادغام های جدید در وب سایت خود آپلود کنید.

افزونه‌های وردپرس بیت‌هایی از نرم‌افزار هستند که اگر به قابلیت هایی فراتر از مواردی که وردپرس ارائه می دهد نیاز داشته باشید؛ افزونه ها می‌توانند برای گسترش عملکرد سایت وردپرس خود آپلود شوند.

می توان از طریق منوی افزونه ها در داشبورد وردپرس خود، افزونه اضافه کرد، با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی، می توانید یک افزونه رایگان موجود در فهرست پلاگین WordPress.org را پیدا کنید و همچنین بسته بندی افزونه ها می تواند به صورت فایل های فشرده باشد و از طریق آپلودکننده منوی افزونه ها در داشبورد وردپرس خود آپلود شوند؛ یکی از زیبایی‌های واقعی وردپرس این است که ده‌ها هزار تم وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

پلاگین ها مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که ویژگی ها و عملکردهای اضافی را تعریف می کنند، آن‌ها اساساً فایل‌های کدی هستند که می‌توانند از طریق داشبورد وردپرس روی سرور آپلود شوند، اما مانند تم‌ها، می‌توان از آن‌ها برای وادار کردن وردپرس برای انجام هر کاری استفاده کرد؛ و مانند تم ها، هزاران مورد از آن ها در حال حاضر موجود است.

 

پلاگین های ضروری مورد استفاده وردپرس برای تمامی سایت های وردپرس

تمامی وب سایت های وردپرسی قادر به استفاده از این افزونه ها و پلاگین ها خواهند بود:

افزونه پشتیبان گیری وردپرس: وردپرس عملکرد پشتیبان گیری داخلی ندارد، بنابراین وجود یک راه‌حل پشتیبان گیری وردپرس در صورت از دست دادن داده‌های وب‌سایت خود، شما را از دردسرهای زیادی نجات می‌دهد. برای کاهش نقض امنیتی یا هک، داشتن یک برنامه پشتیبان بسیار حائز اهمیت است. برای پشتیبان گیری، بازیابی یا حتی انتقال وب سایت شما به هاست یا دامنه جدید؛ BackupBuddy پلاگین اصلی پشتیبان وردپرس گزینه مناسبی است.

پلاگین امنیتی وردپرس: برای رفع حفره های امنیتی رایج و افزایش ایمنی و سخت کردن وب سایت شما در برابر حملات افزونه امنیتی وردپرس مانند iThemes Security  کار می کند.

افزونه سئو وردپرس: به کمک یک افزونه سئوی وردپرس مانند Yoast SEO می توانید عملکردهای اضافی و ویژگی های SEO (بهینه سازی موتور جستجو) را بیافزایید.

افزونه فرم وردپرس: با افزونه فرم ساز مانند Ninja Forms فرم های قوی مانند فرم های تماس، نظرسنجی، آپلود فایل ها، پذیرش کمک های مالی و موارد دیگر را به وب سایت خود اضافه کنید.

افزونه تجارت الکترونیک وردپرس: اگر در وب سایت خود از طریق فروشگاه آنلاین می خواهید کالا یا خدماتی را بفروشید، WooCommerce  یک نمونه از افزونه تجارت الکترونیک وردپرس ضرورت دارد.

 

نکته: لازم به ذکر است برای افزایش سرعت و امنیت سایت های وردپرسی به مقاله های بهترین روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی و آموزش افزایش امنیت سایت های وردپرسی مراجعه کنید، حتماً برایتان مفید خواهد بود❗

 

قالب وردپرس چیست؟

یک پوسته وردپرس تمام ظاهر طراحی سایت وردپرس شما را فراهم می کند؛ اکثر مضامین وردپرس طرح یا سبک کلی سایت، سبک فونت، رنگ‌ها، مکان‌های ویجت، طرح‌بندی صفحه (قالب‌ها) سبک‌ها را برای پست‌های وبلاگ و آرشیو وبلاگ و جزئیات بیشتر سبک ارائه می‌کند.

 

WordPress.com در مقابل WordPress.org

اگر به تازگی  شروع به کار با وردپرس کرده اید، چند نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. ابتدا باید تفاوت بین WordPress.com و WordPress.org را در نظر بگیرید.

تفاوت بین WordPress.com و WordPress.org می تواند کمی گیج کننده باشد اگر در استفاده از وردپرس تازه کار هستید.

WordPress.com سایتی برای نسخه میزبانی شده وردپرس است که در آن می توانید یک حساب WordPress.com برای ایجاد یک وبلاگ یا وب سایت ایجاد کنید.

ارتقاهای پولی شامل دامنه سفارشی، ادغام گوگل آنالیتیکس، فضای ذخیره سازی بیشتر، امکان افزودن پلاگین ها و تم های خود و موارد دیگر است.

WordPress.org جایی است که می توانید نرم افزار وردپرس را برای نصب روی سرور یا حساب میزبانی وب خود دانلود کنید.

نرم افزار وردپرس منبع باز است، بنابراین دانلود و استفاده از آن رایگان است:

برای استفاده از نسخه WordPress.org وردپرس، باید یک نام دامنه و میزبانی وب داشته باشید که از شرکت معتبر خریداری شده است که می توانیداز میزبانی سرور مجازی هاستینگ آسام سرور در راه اندازی سایت خود بهره مند شوید❗

اکثر میزبان‌های وب یک وردپرس «نصب سریع» یا نصب‌های انجام‌شده برای وردپرس را ارائه می‌کنند تا اگر نمی‌خواهید خودتان وردپرس را نصب کنید، شروع کنید، WordPress.org بنیاد غیرانتفاعی Automattic است.

 

نتیجه

اغراق نیست اگر بگوییم وردپرس یک پلت فرم بسیار قدرتمند برای راه اندازی تقریباً هر وب سایتی است؛ استفاده از وردپرس بسیار آسان است و با قدرت اضافی تم‌ها و افزونه‌ها، به راحتی یکی از انعطاف‌پذیرترین سیستم‌های موجود است، علاوه بر این، یک جامعه پر رونق دارد و هم رایگان و هم منبع باز است؛ جنسیت، پیشینه اجتماعی، نژاد، موقعیت مالی، گرایش یا سطح تجربه شما در وب هر چه باشد، وردپرس در کمک به انتشار محتوای شما و راه اندازی هر نوع وب سایتی با ارتقا و بهبود عملکرد خود در تلاش است و گزینه مناسبی در این زمینه خواهد بود.

سوالات متداول:

وردپرس یک نرم افزار رایگان متن باز خارجی است که به زبان های مختلف از جمله زبان شیرین فارسی نیز ترجمه شده است. پس به سادگی می توانید به کمک وردپرس سایت های ایرانی نیز طراحی کنید.

بله و 100% یکی از بهترین روش های طراحی سایت فروشگاهی استفاده از وردپرس است. افزونه ها و قالب های فروشگاهی متعددی نیز برای افزایش امکانات و داشتن یک ظاهر زیبا برای سایت فروشگاهی وردپرس موجود هستند. همچنین مدیریت سفارش ها، مشتریان و اتصال به تمام درگاه های بانکی ایرانی در وردپرس نیز فراهم شده است.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

15 تیر 1402
مهشید •

سلام. خوبی د؟ وردپرس چیست رو میشه ساده تر توضیح بدید؟

    15 تیر 1402
    المیرا شرقی

    سلام مهشید عزیز. بله البته. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که برای ساخت و مدیریت وبسایت‌ها استفاده می‌شود. این ابزار قدرتمند و رایگان با استفاده از زبان برنامه‌نویسی PHP و پایگاه داده MySQL طراحی شده است.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید