شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

fix-missing-a-temp-folder-erorr
دسته بندی : آموزش وردپرس

دلایل و حل خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

آیا می خواهید تصویر، ویدیو یا فایل موردنظر خود را آپلود کنید ولی خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس مانع انجام این کار می شود؟ جای هیچگونه نگرانی نیست. این خطا از تنظیمات نادرست PHP در محیط میزبانی شما ناشی می شود. حالا فرقی نمی کند که این تنظیمات نادرست حاصل تغییرات شماست یا اینکه هاستینگ شما باعث بروز خطای از دست دادن یک فولدر موقت شده است، مهم این است که این خطا را رفع کنید و دوباره قادر به اضافه کردن محتوای موردنظر خود به وبسایت باشید.

خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس حاصل تنظیمات نادرست PHP و نبود فایل موقت لازم برای آپلود فایل ها است که برای رفع آن کافیست تکه کد لازم برای تعریف فولدر temp را در فایل wp-config.php قرار دهید و چند مرحله تکمیلی دیگر را اجرا کنید.

در واقع، وقتی می خواهید یک تصویر یا تم را به وبسایت اضافه کنید، وردپرس شروع به جستجوی فولدر موقت می کند تا فایل موردنظر را قبل از انتقال کامل به مسیر موردنظر، در فولدر temp ذخیره کند. حالا اگر این فولدر را به طور اتفاقی حذف کنید یا خود وردپرس قادر به پیدا کردن آن نباشد، پروسه آپلود فایل ها با ارور Missing a Temporary Folder مواجه می شود. 

این خطا نه تنها مانع آپلود تصاویر یا فایل های دیگر می شود، بلکه از آپدیت تم ها، افزونه ها و حتی آپدیت هسته وردپرس هم جلوگیری می کند و همه این ها باعث می شوند که مشکل از دست دادن یک پوشه موقت خیلی جدی باشد. ولی صبر کنید! قرار نیست شما را با این مشکل رها کنیم تا از عملکرد سایت خود ناامید شوید. 

ما راه حل لازم برای رفع خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس را در اختیار شما قرار می دهیم تا هر چه سریع تر دست به کار شوید و بدون اتلاف وقت عملیات لازم را انجام دهید. همچنین، اگر می خواهید از یک سرور مجازی قدرتمند برای راه اندازی وبسایت خود استفاده کنید تا از لحاظ عملکرد و امنیت در اوج باشید ولی در ازای آن، هزینه مقرون به صرفه ای پرداخت کنید، توصیه می کنیم که به صفحه خرید سرور مجازی هاستینگ ما مراجعه کنید و از بین پلن های موجود، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

حالا دیگر وقت آن است که علت خطای از دست دادن یک پوشه موقت در وردپرس و راه حل آن را به صورت دقیق بررسی کنیم تا هر چه سریع تر به این پروسه دلهره آور خاتمه دهید.

دلیل خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس چیست؟

همانطور که از عنوان خطای Missing a Temporary Folder مشخص است، دلیل اصلی بروز این خطا، عدم وجود فولدر موقت است. این فولدر جهت نگهداری موقت فایل ها به کار می رود و تا زمانی که آپلود به طور کامل انجام نشده است و فایل های آپلود شده به مسیر موردنظر منتقل نشده اند، مسئولیت ذخیره سازی فایل ها بر عهده این فولدر موقت است.

حالا اگر این فایل را به طور اتفاقی حذف کرده باشید، مکان این فولدر در پیکربندی php سرور تعریف نشده باشد یا خود وردپرس به خاطر اختلال در شبکه یا دلایل دیگر نتواند این فولدر را پیدا کند، پروسه آپلود فایل های موردنظر شما با خطای Missing a Temporary Folder خاتمه پیدا می کند چون وردپرس نمی تواند فایل های جدید را پردازش کند یا نرم افزارها، افزونه ها یا تم ها را بدون این این فولدر آپدیت کند.

شاید فکر کنید که این خطا فقط در عملکرد سایت شما تاثیر می گذارد ولی بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که به روز نبودن نرم افزار، باعث آسیب پذیر شدن سایت شما می شود و فرصت را برای حمله و سوء استفاده هکرها فراهم می کند که این نشان از نقص امنیتی سایت شما هم است.

پس، بیایید هر چه سریع تر نحوه حل ارور Missing a Temporary Folder را یاد بگیریم:

مراحل رفع ارور Missing a Temporary Folder در وردپرس

سایت وردپرسی شما از فایل ها و فولدرهایی تشکیل شده است که در سرور هاستینگ ذخیره شده اند. شما با استفاده از یک کلاینت FTP و file manager کنترل پنل وب سرور خود می توانید به این فایل ها دسترسی پیدا کنید و کارهای لازم را انجام دهید. ما در این آموزش مراحل مربوط به هر دو رابط را آموزش می دهیم ولی انتخاب با شماست که از طریق کنترل پنل یا کلاینت FTP به فایل ها و فولدرهای سایت وردپرسی خود دسترسی پیدا کنید.

کلیک کنید  آموزش نصب وردپرس روی اوبونتو به صورت گام به گام

البته چون این راه حل از طریق اعمال تغییرات در فایل wp-config.php اجرا می شود، بهتر است قبل از طی مراحل زیر، از فایل های وبسایت خود بکاپ بگیرید تا اگر این تغییرات باعث از دست دادن بعضی از پیکربندی ها یا داده ها شدند، بتوانید از فایل بکاپ خود استفاده کنید و از هر گونه اختلال در سایت جلوگیری کنید. بعد از اینکه از این قضیه مطمئن شدید، می توانید وارد عمل شوید:

نحوه حل ارور از دست دادن یک فولدر موقت وردپرس در سی پنل 

۱. ابتدا اقدام به ورود به کنترل پنل سی پنل خود کنید و از بخش Files روی File Manager کلیک کنید.استفاده از file manger سی پنل برای رفع خطای Missing a Temporary Folder در وردپرس

۲. روی public_html یا دایرکتوری روت کلیک کنید.

۳. فایل wp-config.php را پیدا کنید.

۴. روی فایل راست کلیک کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید.ادیت فایل کانفیگ

۵. با کلیک روی دکمه Edit، پنجره تایید را ببندید تا تب جدیدی در مرورگر باز شود.

۶. به سمت پایین اسکرول کنید و کد زیر را به انتهای این فایل اضافه کنید.

define('WP_TEMP_DIR', dirname(__FILE__) . '/wp-content/temp/');

۷. روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

۸. مجدداً وارد فولدر public_html شوید و دایرکتوری wp-content را باز کنید.

۹. از نوار بالایی سی پنل، روی Folder+ کلیک کنید.ایجاد فولدر موقت

البته اگر از قبل، فایلی به اسم temp وجود داشت، نیازی نیست که یک فولدر temp دیگر بسازید.

۱۰.  در فیلد New Folder Name، کلمه temp را وارد کنید و روی دکمه Create New Folder کلیک کنید.نام گذاری فولدر موقت

۱۱. صفحه را رفرش کنید تا این فولدر جدید را ببینید.

۱۲. روی فولدر temp راست کلیک کنید و گزینه Change permssions را انتخاب کنید.

۱۳. مجوز آن را به ۷۵۵ تغییر دهید.تغییر مجوز فولدر temp

با مراجعه به مقاله آموزش تنظیمات تغییر دسترسی فایل ها در سی پنل می توانید مراحل تغییر مجوز را به صورت تصویری ببینید.

به احتمال زیاد بعد از طی مراحل بالا، می توانید فایل موردنظر را بدون خطای Missing a Temporary Folder در سایت وردپرس خود آپلود کنید.

نحوه حل مشکل Missing a Temporary Folder در کلاینت FTP

در حالت کلی، کلاینت های FTP زیادی وجود دارند که می توانید برای دسترسی به فایل های وب سرور خود استفاده کنید. ما در این آموزش از filezilla استفاده می کنیم. پس بیایید مراحل رفع این خطا با فایل زیلا را بررسی کنیم:

۱. برنامه filezilla را باز کنید و با وارد کردن هاست، نام کاربری، رمز و پورت، وارد وب سرور خود شوید.ورود به وب سرور

۲. از پنل سمت راست (Remote Site)، فولدر public_html را پیدا کرده و آن را باز کنید.فایل های public html

۳. فایل wp-config.php را پیدا کنید و بعد از راست کلیک روی آن، گزینه View/Edit را انتخاب کنید.

۴. کد تعریف فولدر موقت را به فایل اضافه کنید.

دنبال جمله زیر بگردید:

That’s all, stop editing! Happy publishing.

بعد از اینکه آن را پیدا کردید، کد زیر را درست در بالای آن قرار دهید:

define(‘WP_TEMP_DIR',dirname(_FILE_). ‘/wp-content/temp/');

تعریف فولدر temp

۵. فایل را ذخیره کنید و از ادیتور خارج شوید.

۶. فولدر wp-content را باز کنید و اگر فولدری به اسم temp وجود نداشت، یک فولدر temp ایجاد کنید.

برای ایجاد فولدر جدید در فایل زیلا، کافیست در یک فضای خالی از فولدر wp-content راست کلیک کنید و گزینه Create Directory را انتخاب کنید. ایجاد دایرکتوری temp در فایل زیلا

اسم فولدر را temp بگذارید و آن را ذخیره کنید.ایجاد فولدر temp

۷. روی فایل temp راست کلیک کنید و گزینه File Permission را انتخاب کنید. ارائه مجوز برای فولدر temp

۸. مجوز فایل را به ۷۵۵ تغییر دهید.تنظیم مجوز ۷۵۵

بعد از طی این مراحل، مطمئناً موفق به حل خطای گم شدن فولدر موقت در وردپرس خواهید شد. حالا می توانید فایل های موردنظر را در سایت خود آپلود کنید و به کار خود ادامه دهید.

اگر هم با طی مراحل بالا نتوانستید مشکل را حل کنید و فکر می کنید که مشکل از سمت هاستینگ است، می توانید با قسمت پشتیبانی ارائه دهنده هاستیگ تماس بگیرید تا در صورت امکان، این مشکل را حل کنند.

سخن آخر

خطای Missing a Temporary Folder وردپرس زمانی ظاهر می شود که می خواهید فایل موردنظر را در سایت آپلود کنید ولی نبود فولدر temp در بین فولدرهای سایت، باعث اختلال در پروسه آپلود می شود. در واقع، این فایل مسئول نگهداری موقت فایل ها تا زمان انتقال کامل آنها به مسیر موردنظر است و نبود چنین فولدری، باعث خطای از دست دادن یک فولدر موقت می شود. اگر مراحلی که آموزش دادیم را با دقت و به ترتیب طی کنید، به احتمال زیاد مشکل را حل خواهید کرد.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید