شما برای مطالعه این مقاله فقط 11 دقیقه وقت نیاز دارید

wordpress or programming

وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟

4.2/5 - (14 امتیاز)

به نظر شما وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟ به منظور ایجاد سایت نمیتوانید بر حسب علاقه و یا صرفاً حرف یک شخص، انتخابی بین وردپرس یا برنامه نویسی داشته باشید! هر دو مزایا و معایب خود را خواهند داشت که در ادامه علاوه بر توضیح کامل و جامع درباره هر یک از آنها؛ هزینه و قیمت، پشتیبانی و قیمت، هزینه نگهداری و … را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد؛

سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS به نرم افزار تحت وب گفته می شود که کاربران به کمک آن می توانند بدون نیاز به دانش فنی تخصصی و کدنویسی، محتوا را ایجاد، ویرایش و سپس در پایگاه داده ذخیره و در وبسایت منتشر کنند.در انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی سایت کسب و کارتان باید بر حسب نیاز و خواسته شما از سایت انجام گیرد.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از موارد بر حسب نیاز و خواسته شما از سایت مورد استفاده قرار خواهند گرفت؛ حتی در برخی از شرایط، وابسته به نیاز شما از وب سایت؛ ممکن است از زبان برنامه نویسی و وردپرس بصورت یکجا نیز استفاده کنید!

اگر به دنبال روشی درست برای راه اندازی سایت جهت توسعه کسب و کارتان هستید و اطلاعات کافی برای انتخاب بین وردپرس و برنامه نویسی ندارید، از مطالعه این مقاله غافل نشوید !

 

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یا به اختصار CMS به نرم افزار تحت وب گفته می شود که کاربران به کمک آن می توانند بدون نیاز به دانش فنی تخصصی و کدنویسی، محتوا را ایجاد، ویرایش و سپس در پایگاه داده ذخیره و در وبسایت منتشر کنند.

ایجاد سایت با سیستم مدیریت محتوا CMS

آشنایی با سایت ساز فوق العاده وردپرس

وردپرس ساده ترین و قدرتمند ترین سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد. یک سیستم مدیریت محتوا همه کاره است که پلتفرمی فوق العاده عالی برای ایجاد محتوا و مدیریت آن برای انواع وب سایت ها محسوب می شود که با قابلیت های زیادی نظیر استفاده از قالب های آماده و اختصاصی راه حلی عالی جهت راه اندازی وب سایت ها برای کسب و کار شما است.

 

مزایا طراحی سایت با وردپرس

از مهم ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس، رایگان بودن و متن باز بودن آن است که می توانید برای تغییر ظاهر و عملکرد وب سایت طیف گسترده ای، از  قالب ها و افزونه ها را استفاده کنید.

استفاده از وردپرس بسیار آسان است و دارای یک رابط کاربری ساده و روان است.این کیفیت به وردپرس کمک می کند بر رقبایی مانند دروپال یا جوملا غلبه کند و نیاز به افزودن صفحات جدید، پست های وبلاگ، تصاویر و غیره بسیار آسان و سریع انجام می شود و از آنجایی که کار کردن با وردپرس بسیار ساده است، سبب کاهش زمان نیز می شود و نیازی به تخصص فنی و تسلط بر HTML ،CSS ،PHP و سایر فناوری های پیچیده نخواهد بود.

از این جهت مورد پسند کاربران بوده و امکان مدیریت و طراحی بدون کدنویسی و سفارشی کردن عنوان و طرح‌ بندی سایت و شروع ایجاد صفحات و پست‌ ها برای استفاده راحت را دارد و صاحبان وب سایت یا وبلاگ نویسان، می توانند وب سایت خود را ویرایش و مدیریت کنند.

سیستم وردپرس همواره به روز می شود. به روزرسانی منظم به این معنی است که باگ های ایجاد شده حل می شود و ویژگی های مفید و هیجان انگیز جدید به طور مرتب اضافه می شوند.

در وردپرس به راحتی می توانید محتوا را انتشار دهید. از دیگر ویژگی های وردپرس اینست که می توانید از انواع دستگاه ها به آن متصل شوید و سایت خود را مدیریت کنید. همچنین با وردپرس شما می توانید سطح کاربری های متفاوتی را مانند (نویسنده، ویرایشگر، مشترک و مدیر کل) ایجاد کنید.

مزایا طراحی سایت با وردپرس

 

اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید همیشه دوست دارید سایتتان در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید، ساختار اکثر قالب های وردپرسی اصولی و بهینه بوده و همچنین افزونه هایی مانند سئویوآست و رنک مث (Rank Math) نیز به بهبود رتبه های شما در گوگل کمک میکنند.

وردپرس دارای یک مخزن بزرگی از قالب ها و افرونه های آماده و رایگان با قابلیت پیش نمایش بر روی سایت شما می باشد، اضافه کردن قالب های اختصاصی به وردپرس یکی دیگر از مزایای فوق العاده این سیستم می باشد.

در زمان کنونی استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها بیشتر از کامپیوتر ها است بنابراین قالب و طرح وب سایت شما نیز باید در این دستگاه ها به خوبی محتوایش نمایش داده شود در غیر اینصورت نمیتوانید نرخ تبدیل بالایی از وب سایتتان داشته باشید.

همانطور که اشاره کردیم وردپرس منبع باز و رایگان است، به همین دلیل توسط گروهی از دوستداران وردپرس در سراسر جهان پشتیبانی می شود. این انجمن از دوستداران وردپرس وظیفه به روز نگه داشتن وردپرس و ایجاد تغییرات در فایل های سورس را بر عهده دارند.

وردپرس یک سایت ساز همه فن حریف است با کلی قالب و افزونه جهت بهینه کردن عملکردهای وب سایت که برای کسب و کار شما امکان رشد را به آسانی فراهم میکند.

نکته: با خرید سرور مجازی هاستینگ؛ میتوانید برای ایجاد سایت پرسرعت به همراه عملکرد بالا با وردپرس اقدام کنید❗

 

معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس برای راه اندازی اولیه سایت و کسب و کار با کیفیت و هزینه کم انتخاب مناسبی است اما در آینده با گسترش کسب و کار به دلیل ترافیک های ایجاد شده و افزایش افزونه ها، سرعت و کارایی به شدت کاهش میابد در نتیجه برای ادامه ی مسیر انتخاب درستی نخواهد بود.

معایب طراحی سایت با وردپرس

  • تخریب عملکرد ها هنگام بروزرسانی هسته وردپرس
  • سنگینی حجم و محدودیت فضای ذخیره سازی و کندی عملکرد سایت در قالب های سنگین
  • احتمال سرقت اطلاعات یا نفوذ به سایتتان در صورت استفاده از افزونه های نال شده

 

نکته: البته به منظور افزایش امنیت، میتوانید از طریق مقاله موجود در آسام سرور با نام افزایش امنیت وردپرس نیز دسترسی داشته باشید؛ همچنین میتوانید به منظور مطالعه بیشتر و درک بهتر از وردپرس، مقاله موجود در آسام سرور تحت عنوان: طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان پایتون را مطالعه کنید❗

قبل از اینکه وب سایت خود را ارتقا دهید، مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان (بک آپ) از اطلاعات خود دارید.

وقتی صحبت از ویرایش به میان می آید، وردپرس یک ابزار همه کاره است، هنگامی که سعی می کنید ویژگی های خاصی را تغییر دهید؛ اگر آشنایی کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است سایر ویژگی ها را خراب کنید؛ با این حال اگر متخصص وردپرس نیستید یا دانش کد نویسی وردپرس را ندارید، ممکن است ایجاد تغییرات گسترده در تم ها برای شما مشکل ساز باشد.

طراحی سایت با زبان های تحت وب

منظور از زبان برنامه نویسی، رابطی بین انسان و کامپیوتر حین طراحی نرم افزار ها یا سایت ها با استفاده از کد گذاری ها و نشانه گذاری ها است که امروزه برای توسعه و ارتقا وب سایت ها، استفاده از زبان مناسب مطابق نیاز های کاربر مورد توجه قرار می گیرد.

که از محبوب ترین آن ها می توان به مواردی همچون HTML ،CSS ،JAVA SCRIPT ،PHP و PYTHON اشاره نمود.

 

آشنایی با زبان PHP

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور منبع باز است که بسیاری از توسعه دهندگان برای توسعه وب سایت های استاتیک ، پویا یا برنامه های وب از آن استفاده می کنند؛ همچنین زبان PHP یک زبان همه کاره است که از آن می توانید در بسیاری از پروژه ها از جمله رابط کاربری گرافیکی (GUI) استفاده کنید.

زبان PHP در ابتدا مخفف Personal Homepage بود اما اکنون مخفف بازگشتی برای Hypertext Preprocessor است؛ جالب است بدانید Rasmus Lerdorf اولین نسخه PHP را در سال 1994 عرضه کرد.

PHP بر روی مرورگر و نیز در خط فرمان اجرا می شود، بنابراین، اگر مایل به نمایش کد خروجی خود در مرورگر نیستید، می توانید آن را در ترمینال نشان دهید؛ PHP به دلیل مزایای زیادی که دارد، اکنون بیش از 15 سال است که بسیار کاربردی و مورد استفاده در سرور های وب بوده است و محبوب کاربران واقع شده است.

از جمله مزایای PHP میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مستقل از پلتفرم Cross-Platform
  • عدم نیاز به سیستم عامل خاصی جهت استفاده از PHP
  • قابل اجرا روی هر پلتفرم و سیستم عاملی اعم از ویندوز، لینوکس،مک
  • متن باز بودن PHP
  • دسترسی راحت به کد اصلی PHP

آشنایی با زبان PHP

یادگیری PHP برای مبتدیان سخت نیست. اگر از قبل دانش برنامه نویسی دارید، می توانید آن را به راحتی به کار گیرید؛ جالب است بدانید، PHP از تعداد زیادی پروتکل اصلی مانند POP3 ،IMAP و LDAP پشتیبانی می کند، PHP پشتیبانی از جاوا و معماری های اشیاء توزیع شده (COM و CORBA) را اضافه کرد و برای اولین بار امکان توسعه n-tier را فراهم نمود.

تعدادی از شرکت های تأسیس شده و غول های فناوری از PHP برای اجرای سرور های خود استفاده می کنند: برای مثال فیس بوک از PHP برای تقویت سایت خود استفاده می کند همچنین پیاده سازی به نام Hip Hop ایجاد کرد و یا در مثالی دیگر: ویکی پدیا یکی از بزرگترین منابع اطلاعاتی جهان در مورد هر موضوعی، با زبان PHP ساخته شده است.

کلیک کنید  پایتون چیست؟ آشنایی با کاربردهای اصلی زبان python

 

آشنایی با زبان ASP

اصطلاح ASP مخفف Active Server Pages است؛ زبان برنامه نویسی ASP یک محصول اختصاصی مایکروسافت است که توسط مایکروسافت نیز ارتقا یافت و به زبان ASP.NET تبدیل شد، همچنین کد آن باید بر روی یک وب سرور Windows IIS اجرا شود؛ در واقع این زبان برنامه نویسی راه حل مایکروسافت برای تولید محتوای پویا برای وب سایت ها است که بسیار هم قدیمی شده است.

از کاربرد های ASP میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کدنویسی صفحاتی با محتوای متناسب کاربران مختلف بر اساس نوع مرورگر یا آدرس IP
  • کدنویسی صفحات ASP دارای فرم ها، ایمیل، توابع ریاضی و محاسبات با امنیت جاسازی شده
  • پردازش صفحات XML توسط زبان برنامه نویسی ASP
  • دسترسی برنامه نویسان به فعال و غیرفعالسازی برخی از عملکردهای مرورگر مانند دکمه برگشت و عملکرد کپی و جایگذاری
  • اضافه کردن چند خط کد برنامه برای خواندن نتایج یک فرم آنلاین یا پارامترهای موجود در URL

در حالت کلی میتوان گفت بدون نیاز به مهارت های برنامه نویسی پیشرفته در ASP؛ می توان به نتایج قدرتمندی دست یافت؛ در نظر داشته باشید ASP یک زبان کامپایل شده نیست، بنابراین اگر پردازش سنگین در طراحی سایت انجام دهید کند می شود و ساختار داده محدودی دارد.

 

HTML چیست؟

HTML (مخفف Hypertext Markup Language) یک زبان نشانه گذاری فرامتن است که اکثر صفحات وب و برنامه های کاربردی آنلاین را تشکیل می دهد؛ بهتر است بدانید: فرامتن متنی است که برای مراجعه به سایر قطعات متن استفاده می شود، در حالی که زبان نشانه گذاری گروهی از نشانه گذاری ها است که سبک و ساختار یک سند را به سرورهای وب می گوید که ساختار محتوای شما را مشخص می کند.

در واقع؛ HTML یک زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود زیرا نمی تواند عملکرد پویا ایجاد کند، در عوض، با استفاده از HTML، کاربران وب می‌توانند پیوندها و پاراگراف‌ها را با استفاده از ویژگی ها و عناصر، ایجاد و شکل دهند.

در بیانی دیگر: HTML یک زبان مبتدی پسند با پشتیبانی فراوان است و عمدتاً برای صفحات وب سایت استاتیک استفاده می شود؛ HTML بهترین عملکرد را با CSS برای استایل و جاوا اسکریپت دارد.

 

آشنایی با برنامه نویسی جهت ایجاد سایت

از کاربرد های HTML میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کد HTML برای طراحی نحوه نمایش عناصر صفحه وب مانند متن، لینک ها و فایل های رسانه ای توسط مرورگر
  • استفاده از HTML برای ساخت فرم هایی برای خرید، رزرو کردن، یا جستجوی اطلاعات در یک وب سایت
  • جاسازی لینک‌ها از طریق HTML

در نتیجه، در حالت کلی میتوان گفت: HTML یک عنصر اساسی برای راه‌اندازی یک سایت تجارت الکترونیک یا یک سرویس مبتنی بر اشتراک آنلاین است.

شایان ذکر است که HTML اکنون یک استاندارد رسمی وب در نظر گرفته می شود؛ کنسرسیوم وب جهانی (W3C) مشخصات HTML را همراه با به روز رسانی منظم، حفظ و توسعه می دهد.

 

CSS چیست؟

CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets به معنی شیوه نامه های سبک آبشاری است؛ یک زبان طراحی ساده است که برای ساده کردن فرآیند ارائه صفحات وب طراحی شده است، در حالی که HTML تا حد زیادی محتوای متنی را تعیین می کند، CSS ساختار بصری، چیدمان و زیبایی شناسی را تعیین می کند و به شما امکان می دهد عکس ها، ویدیوها و سایر رسانه ها را در محتوا خود قرار دهید، CSS مسئول ایجاد ظاهر و احساس محتوا در سایت ها میباشد.

فرض کنید: اگر HTML موتور ماشین بود، CSS بدنه و رنگ آن بود؛ در حالی که یک وب سایت ممکن است بدون CSS کار کند، نتیجه نهایی جذاب نیست؛ در صورت استفاده صحیح، CSS ظاهر وب سایت و تجربه کاربری را بهبود می بخشد، اگر از CSS استفاده نمی شد، صفحات وب از نظر بصری جذابیت کمتری داشتند و مرور آنها دشوارتر بود.

از جمله کاربرد های CSS میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تغییر رنگ متن، سبک فونت‌ها، فاصله بین پاراگراف‌ها، نحوه اندازه‌گذاری و چیدمان ستون‌ها،
  • طرح‌های چیدمان وبسایت، تغییرات در نمایش برای دستگاه‌های مختلف و اندازه‌های صفحه نمایش
  • استفاده از تصاویر پس‌زمینه یا رنگ‌های مختلف

آشنایی با مفهوم زبان برنامه نویسی

CSS قابلیت هایی چون یادگیری و استفاده ی راحت از آن، امکان ایجاد تغییر کلی، افزایش سرعت بارگذاری صفحات، صرفه جویی در زمان برای طراحی، ارائه سبک های برتر با ویژگی های گسترده و امکان بهینه ساری محتوا برای بیش از یک نوع دستگاه را دارد.

اکنون به دلیل منسوخ شدن ویژگی های HTML، توصیه می شود از CSS استفاده کنید؛ بنابراین بهتر است که در تمام صفحات HTML از CSS استفاده کنید تا با مرورگرهای آینده سازگار شوند.

 

جاوا اسکریپت چیست؟

جاوا اسکریپت نیز زبان برنامه نویسی پویا است و مبتنی بر متن میباشد؛ هم در سمت سرویس گیرنده و هم در سمت سرور استفاده می شود و برای ایجاد تعامل بیشتر و توسعه صفحات وب، برنامه های کاربردی و بازی ها برای بازدیدکنندگان استفاده می شود.

به شما امکان می دهد ویژگی های پویا را در صفحات وب پیاده سازی کنید، توانایی هایی را ارائه می دهد که فقط با HTML و CSS قابل انجام نیستند، مانند تازه کردن فید توییتر، ویدیوهای جاسازی شده یوتیوب و موارد دیگر که باعث جذب بازدیدکنندگان و بازگشت دوباره کاربران به سایت می شود.

جاوا اسکریپت به صفحات وب اجازه می دهد تا از بسیاری جهات از جمله نمایش انیمیشن ها، ایجاد منوهای کشویی کاربردی، بزرگنمایی و کوچکنمایی تصاویر صفحه وب یا حتی تغییر رنگ دکمه ها زمانی که ماوس کاربر روی آن قرار می گیرد، تعامل بیشتری داشته باشند.

از جمله کاربردهای اصلی جاوا اسکریپت میتوان به موارد زیر نیز اشره نمود:

توسعه دهندگان اغلب از چارچوب های جاوا اسکریپت مانند Vue، React و Angular هنگام ایجاد برنامه های وب و تلفن همراه استفاده می کنند، زیرا آنها امکان استفاده از وظایف و ویژگی های سایر برنامه ها را می دهند.

 

جاوا اسکریپت به طور گسترده در توسعه بازی استفاده می شود، به ویژه برای توسعه دهندگان جدید که می خواهند مهارت های خود را تمرین کرده و اصلاح کنند؛ از سوی دیگر، جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پویا است که از محاسبات ریاضی  نیز پشتیبانی می کند.

 

نکته: به منظور آشنایی بیشتر در مبحث ایجاد سایت و روش های بیشتر ایجاد سایت؛ میتوانید به مقاله موجود در آسام سرور با عنوان: چگونه فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای بسازیم؟؛ مراجعه کنید و مورد بررسی قرار دهید❗

 

مزایای سایت طراحی شده با زبان اختصاصی

طراحی سایت با زبان اختصاصی و برنامه نویسی، مناسب شرکت ها و افرادی هستند که به کیفیت سایت اهمیت بیشتری می دهند و برای سرمایه‌گذاری خود در یک تصویر حرفه‌ای ارزش قائل هستند، البته تعریف کیفیت در حالت کلی به تنهایی با استفاده از زبان برنامه نویسی ملاک نمیباشد و میتواند در نوع استفاده و کاربری سایت شما متغییر باشد!

برنامه نویسی با زبان اختصاصی به دلیل مدیریت و کنترل مستقیم شما بر روی کد های وب سایت، امنیت بالایی دارد و یک فرد با دانش زبان اختصاصی کافی، می تواند سایت را در حالت مناسبی پشتیبانی کند و در صورت ایجاد مشکلی آن را برطرف سازد؛ به یاد داشته باشید در طراحی سایت با زبان اختصاصی، سرعت بارگذاری سایت به دلیل حجم کمتر کدها بیشتر است.

در این روش طراح می تواند مطابق نیاز و سلیقه خود کدنویسی و طراحی کند، به نوعی در این زمینه محدودیتی ندارد و مجبور نیست متکی به قالب های از پیش ساخته شده باشد.

در طراحی سایت با زبان اختصاصی، سایت شما قابلیت رشد در آینده ی کاری شما را دارد، اگر تمام اصول و تحلیل های طراحی رعایت شده باشد: نتیجه منطقی تر و منعطف تر است.

معایب سایت طراحی شده با زبان اختصاصی

  • طراحی سایت جهت پسندیده شدن کاربران بصورت کامل بر عهده ی خودتان است.
  • طراحی سایت با زبان اختصاصی بسیار زمان بر است.
  • باعث کندی در راه اندازی سایت می شود زیرا باید تمام قالب ها و افزونه ها را خودتان بنویسید.
  • نیازمند تخصص و دانشی حرفه ای برای راه اندازی سایت می باشد.
  • هزینه ی بیشتری در زمینه ی طراحی و توسعه و پشتیبانی سایت نسبت به سایر روش ها دارد.
  • پشتیبانی و مدیریت نیز برعهده طراح است.
  • انعطاف پذیری کمتری دارد زیرا ایجاد هر تغییر سخت و طولانی مدت خواهد بود.

 


در نهایت طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟

هردو روش دارای معایب و مزایایی هستند که مطابق با هدف سایت، کسب وکار و شرایطی که دارید؛ انتخاب شما می تواند متفاوت باشد، وردپرس بهترین گزینه در پیاده سازی و راه اندازی سایت با صرف کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان با بازده بسیار عالی و مناسب افراد بدون دانش تخصصی می باشد.

بهتر است در نظر داشته باشید وردپرس گزینه ی مناسبی برای آینده سایتی پر بازدید و محبوب نخواهد بود: زیرا عملکرد و سرعت به دلیل حجم کدها و ترافیک های ایجاد شده به شدت کاهش می یابد و با مشکلاتی رو به رو خواهید شد؛ همچنین امنیت کمتری نسبت به طراحی اختصاصی دارد.

اگر کیفیت و حرفه ای بودن سایت از ابتدای راه اندازی  برایتان بسیار حائز اهمیت است و دانش کافی در زمینه ی برنامه نویسی را دارید و مقوله ی هزینه و زمان موضوع مهمی برایتان نباشد؛ طراحی اختصاصی با مزایایی که دارد و قابلیت رشد آن در آینده، می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سوالات متداول:

طبیعتا بحث هزینه و قیمت برای طراحی و پیاده سازی سایت بسیار مهم است؛ با توجه به مزایای طراحی اختصاصی از نظر امنیت بالا، سرعت بارگذاری بیشتر، سفارشی سازی و سایر موارد؛ هزینه ی بیشتری نسبت به طراحی سایت با وردپرس دارد؛ همانگونه که در مباحث قبلی نیز اشاره کرده بودیم، هزینه ی راه اندازی سایت با وردپرس رایگان می باشد و از آنجایی که اگر تیم متخصصی نداشته باشید باید هزینه ی مازادی در خصوص استخدام افراد متخصص جهت طراحی و پشتیبانی سایت و یا حتی دوره های یادگیری کدنویسی صرف کنید.

در حالت کلی، وردپرس می تواند انتخاب مقرون به صرفه ای نسبت به برنامه نویسی در راه اندازی سایت باشد.

هر سایتی در صورت بروز مشکل و یا قطعی و به خطر افتادن محتوا نیاز به پشتیبانی دارد؛ بحث پشتیبانی و نگهداری در طراحی سایت دربرگیرنده مسئله ی هزینه و امنیت نیز می باشد؛ در وردپرس هزینه ی پشتیبانی بسیار کمتر از پشتیبانی در طراحی سایت با برنامه نویسی است و همچنین پشتیبانی در وردپرس بسیار آسان تر می باشد اما از لحاظ امنیتی خطر بیشتری آن را تهدید می کند.

در طراحی سایت به صورت اختصاصی، کنترل و مدیریت مستقیم در پشتیبانی باعث افزایش امنیت خواهد بود اما هزینه ی بیشتری را شامل می شود.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید