شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

سایت بسازیم؟

چگونه فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای بسازیم؟

3/5 - (6 امتیاز)

قطعا هر شخصی که قصد داشته باشد در دنیای اینترنت کسب و کار خود را بهبود ببخشد و یا قصد داشته باشد از طریق اینترنت نسبت به فروش محصولات خود اقدام کند, اولویت و نیاز اصلی او داشتن یک سایت فروشگاهی خواهد بود, اگر توجه کرده باشید از اکثر افرادی که پرسیده اید چگونه طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای  را انجام دهیم و کسب و کار خود را گسترش دهیم؟ در جواب اکثر افراد به این موضوع اشاره داشته اند که باید حتما تخصص لازم را داشته باشید یا با پرداخت مبلغ های کلان به یک شرکت اقدام به ایجاد سایت کنید!

بررسی این موضوع که آیا ساخت فروشگاه اینترنتی یا وبسایت حرفه ای حتماً به دانش تخصصی خاصی نیاز است باید گفت: خیر؛ شما با در دسترس داشتن اطلاعات پایه در خصوص نحوه ایجاد وبسایت قادر خواهید بود سایت مورد نظر خود را ایجاد کنید؛ سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتواهایی وجود دارند که به آسانی به شما اجازه ساخت وبسایت را خواهند داد.

در واقع روش های ایجاد سایت فروشگاهی محسوب میشوند اما جزو تنها روش ها نخواهند بود, در این مقاله نحوه ایجاد سایت را با روش های مختلف به شما خواهیم گفت و همچنین مزایای داشتن یک سایت قوی در نقش مثبت و قوی در رشد کسب و کار شما را توضیح خواهیم داد, با آسام سرور همراه باشید.

 

چرا باید از فروشگاه اینترنتی و وب سایت برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم؟

  1. امکان جمع آوری اطلاعات مشتریان را به شما خواهد داد
  2. افزایش خرید های اینترنتی در گذر زمان
  3. مشتریان را به سمت فروشگاه خود هدایت کنید
  4. نسبت به برندسازی اقدام کنید
  5. بازتاب و جذب اعتماد مشتریان گذشته و نمایش گواهینامه ها و مجوزهای رسمی جهت جذب مخاطبین بیشتر
  6. نیازی به توضیح بیش از حد در مورد محصولات خود ندارید و میتوانید با دادن لینک سایت خود به طرف مقابلتان تمام محصولات خود را معرفی کنید.

چگونه طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

برای آن که بتوانید یک سایت حرفه ای داشته باشید، اول باید تعیین کنید که اصلا چرا می خواهید تا یک سایت داشته باشید؟ اهداف شما از داشتن یک سایت و یک کسب و کار آنلاین می تواند به شما در داشتن یک سایت حرفه ای کمک کند.

برای آن که شما برای داشتن یک سایت حرفه ای، سردرگم نشوید، ما در این بخش قدم به قدم داشتن سایت حرفه ای را آموزش می دهیم. تمام موارد را با دقت بخوانید تا به خوبی بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید.

برای طراحی وب سایت حرفه ای نیاز بازار را بسنجید

بسیاری از مردم در کسب و کارشان از آخر به اول می روند؛ یعنی ابتدا محصول و خدماتشان را تولید می کنند و بعد به دنبال بازار آن می گردند. اما صحیح ترین روش آن است که ابتدا بازار را پیدا کنید و بعد نسبت به نیاز و خواست بازار حرکت کنید و خدمات و محصولات خودتان را ارائه دهید.

یک نیاز و یک خلا که وجود دارد را باید شناسایی کنید و شروع کنید به فعالیت کردن در این زمینه.

ایده ای که بر اساس نیاز مشتریان شکل بگیرد، از طرف مشتریان هم مورد استقبال قرار می گیرد و به سرعت فراگیر می شود و موفق می شود؛ پس برای نیازسنجی بازار تایم زیادی بگذارید و سپس برای طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای اقدام کنید.

ایده خوب برای فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

کسب و کار آنلاین یک روش برای داشتن درامد بیشتر است. اما هر کسب و کار آنلاینی یا داشتن یک سایت فروشگاهی دلیل بر موفقیت و داشتن درامد بالاتر نیست؛ بلکه لازم است که حتما ایده خوبی در ذهن داشته باشید و بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید.

اگر کسب و کار غیر آنلاین هستید بخوانید

اگر صاحب شغلی هستید یا کسب و کار سنتی دارید، می توانید با کمی خلاقیت و ایجاد تغییر آن را به کسب و کاری آنلاین تبدیل کنید و فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای طراحی کنید.

حتی اگر شغلتان را دوست ندارید، می توانید در کنار شغل خودتان، شروع کنید به کسب و کار آنلاین و داشتن یک سایت حرفه ای. زمانی که سایتتان به درامد رسید، می توانید کم کم از شغلتان کناره گیری کنید.

برای طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای شرایط را بررسی کنید و روش انجام کار را بسنجید

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای هر ایده ای که داشته باشید، نیاز است که به درستی پیاده کنید. حتی اگر بهترین و بکرترین ایده را داشته باشید، اما نتوانید آن را به درستی پیاده کنید، شکست خواهید خورد! به همین دلیل باید پلن روشن و واضحی داشته باشید.

پلنی که برای اجرای ایده در نظر دارید، باید راحتی و رضایت کاربران را در اولویت قرار دهد. آنچه مشتریان کسب و کارهای آنلاین به دنبال آن هستند، راحتی و در دسترس بودن است.

در کنار فراهم کردن راحتی و در دسترس بودن برای کاربران، اگر بتوانید پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز داشته باشید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که می توانید از دیگر رقبایتان جلو بزنید!

مشتریان کسب و کارهای آنلاین به تجربه ای که کسب و کار آنلاین شما دریافت می کنند، بسیار اهمیت می دهند و اگر شما بتوانید تجربه کاربری خوبی برای مشتریان خودتان رقم بزنید، مطمئن باشید که می توانید آن ها را به مشتریان وفادار خودتان تبدیل کنید.

در طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای نام برند بسیار مهم است

زمانی که با کسی برای اولین بار ارتباط برقرار می کنید، اگر نام شما در ذهن مخاطب نماند و در ملاقات بعدی نام شما را به خاطر نیاورد، آیا احساس خوب و صمیمیت در شما شکل می گیرد؟ البته که خیر!

نام برند تجاری شما در این اندازه مهم است. اگر نام تجاری شما سخت باشد، نه مخاطب برای خرید بعدی نام شما را به خاطر می آورد و نه در زمان معرفی به دیگران می تواند کسب و کار شما را معرفی کند!

در زمان انتخاب نام کسب و کار آنلاینتان باید به این نکته توجه داشته باشید که این نام باید خلاقانه و با مفهوم باشد، تخصص شما را به مشتریان یادآوری کند و در عین حال منحصر به فرد باشد.

در نظر داشته باشید که نام تجاری شما باید راحت باشد و تلفظ سختی نداشته و چند تلفظی نباشد.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی حرفه ای، پس از انتخاب نام تجاری، انتخاب نام دامنه نیز بسیار مهم است.

بهترین حالت انتخاب نام دامنه، انتخاب نام برند به عنوان نام دامنه است.

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

پس از آن که مراحلی که گفتیم را طی کردید، به مرحله راه اندازی سایت می رسید. شما می توانید سایت خودتان را با وردپرس یا با هر سایت ساز دیگر طراحی کنید. اما پیش از آن باید مراحل زیر را طی کنید:

دامنه سایتتان را ثبت کنید

  • سیستم مدیریت محتوای خودتان را انتخاب کنید

ما یک مقاله در مورد سیستم های مدیریت محتوا داریم که می توانید به خوبی در این باره مطالعه کنید.

اگر نمی دانید که چگونه میزبانی خودتان را انتخاب کنید، مقالات سرور مجازی چیست و سرور اختصاصی چیست ما را مطالعه کنید.

  • پس از خرید میزبانی می توانید سایتتان را طراحی کنید و روی میزبانی خریداری شده اجرا کنید
  • در گام بعدی شروع کنید به تولید محتوا و معرفی خدمات و محصول خودتان

اگر در مورد محتوا و بازاریابی محتوایی اطلاعاتی ندارید، می توانید مقاله بازاریابی محتوایی دیجیتال را در سایت ما مطالعه کنید.

  • در گام آخر باید سایتتان را سئو کنید و شروع کنید به بازاریابی اینترنتی.

اگر در مورد سئو هم اطلاعاتی ندارید، می توانید مقاله سئو چیست ما را مطالعه کنید و به خوبی با سئو آشنا شوید.

تمامی این مراحلی که گفتیم، چندان سخت نیستند و زیاد زمان شما را نمی گیرند؛ تنها تولید محتوا و سئو یک فرایند پیوسته است که باید به خوبی زمان و انرژی خودتان را صرف این دو کنید تا بتوانید کسب و کارتان را به موفقیت برسانید.

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

 

 4 روش عمومی و ساده در ایجاد فروشگاه اینترنتی و وب سایت

  • ساخت وبسایت از طریق سایت ساز ها
  • ایجاد سایت با کدنویسی
  • استفاده از سیستم های مدیریت محتوا
  • ارتباط با شرکت های طراحی سایت

1. سیستم های نرم افزاری سایت ساز ها ( Websites Builders )

سایت ساز ها جزو ساده ترین راه برای ایجاد و ساخت وبسایت خواهند بود, سایت ساز ها را میتوان نوعی سیستم های نرم افزاری طراحی شده با کیفیت متوسط نام برد; اگر شما زمان و هزینه مناسب برای ایجاد سایت را ندارید میتوانید از سایت ساز ها استفاده کنید که در حالت های پولی و رایگان میباشند, معمولا برای افرادی که اطلاعات کافی در مورد طراحی سایت و زمان یادگیری طراحی سایت را ندارند پیشنهاد میشوند.

کلیک کنید  UI و UX چیست؟ چه تفاوتی باهم دارند؟

همچنین نسخه های پولی سایت ساز ها نیز دارای گزینه ها و امکانات پیشرفته ای هستند که میتوانید با پرداخت مبالغ ماهانه یا سالانه نسبت به داشتن این ویژگی ها اقدام کنید.
معمولا نقطه ضعف اصلی استفاده از سایت ساز ها در ایجاد یک وبسایت, محدودیت در پشتیبان گیری میباشد.

انواع سایت ساز های موجود برای ایجاد سایت

سایت ساز های مختلفی برای ایجاد وبسایت وجود دارند اما در این بخش محبوب ترین و معروفترین سایت ساز های ( ایرانی و خارجی ) را برای شما معرفی خواهیم کرد:


سایت ساز های ایرانی

1. سایت ساز پرتال

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

از قوی ترین سایت ساز های ایرانی میتوان به سایت ساز پیشرفته پرتال اشاره کرد که کد نویسی شده میباشد و علاوه بر امکان ایجاد یک سایت معمولی, میتوانید به فروشگاه های اینترنتی آنلاین نیز دسترسی داشته باشید که در بستر وب در اختیار شما میگذارد; پرتال همه امکاناتی که برای معرفی محصول خود از طریق سایت های فروشگاهی یا ایجاد یک سایت وبلاگ مانند لازم داشته باشید را به شما ارائه خواهد داد و میتوانید از 7 روز تست رایگان نیز بهره مند شوید, ویژگی های مهمی که از سایت ساز پرتال میتوان اشاره کرد شامل بروزرسانی های مداوم, پلاگین های ارتباط با مشتریان, شخصی سازی نامحدود در صفحات سایت و قالب های متنوع در موضوع های متفاوت خواهد بود.

پرتال با بهره گیری از کد نویسی پیشرفته و رعایت موارد فنی, این تضمین را به شما خواهد داد که سرعت سایت شما هر لحظه بالا باشد و تجربه افت سرعت را نداشته باشید همچنین با بهبود سئو سایت در رتبه های برتر گوگل نیز قرار بگیرید, سایت ساز پرتال با پشتیبان گیری دائم و رایگان امنیت سایت شما را نیز تضمین میکند. پس اگر به دنبال سایت سازی با امنیت بالا و با کیفیت هستید میتوانید از پرتال استفاده کنید.

 

2. سایت ساز سی فایو

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

سی فایو نیز یکی از محبوب ترین وبسایت های ایرانی جهت طراحی و ایجاد سایت میباشد که تحت مجموعه فناوری اطلاعات اسپاد است و مانند سایت ساز پرتال دارای 7 روز تست رایگان میباشد که به شما این امکان را میدهد تا تمام امکانات موجود در راه اندازی سایت توسط سی فایو را تست کنید; از امکاناتی که سی فایو به شما ارائه خواهد داد میتوان به مواردی همچون : دامنه رایگان ایرانی, اپلیکیشن فروشگاهی متصل شده به سایت, پشتیبانی از 100 نوع قالب و افزونه های مختلف اشاره نمود.

سایت ساز ایرانی سی فایو ویژگی های خاص خود را به همراه دارد, از جمله پشتیبانی سایت های ساخته شده توسط تیم مجرب 27 نفره که در هر زمانی میتوانند جهت رفع مشکلات مربوط به سایت شما پاسخگو باشند, همچنین از هماهنگی دسترسی موتور های جستجو در بهینه سازی سئو را به شما ارائه میدهد که باعث میشود سایت شما در گوگل جزو رتبه های نخست باشد. میتوانید فروشگاه آنلاین آماده و دلخواه خود را نیز در سی فایو اجرا کنید.

 

سایت ساز های خارجی

1. سایت ساز Weebly

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

Weebly نیز جزو مطرح ترین ها در ایجاد سایت محسوب میشود و مهم ترین ویژگی ای که میتواند این سایت ساز داشته باشد رایگان بودن آن است آن هم بصورت دائمی! اما این رایگان بودن دائمی تنها با استفاده از ساب دامین سایت ساز Weebly خواهد بود. در این سایت ساز, شخصی سازی قالب سایت بدون محدودیت خواهد بود; ویبلی از عناصر پویا در طراحی سایت استفاده میکند که همین مورد باعث میشود تا بازدیدکنندگان در سایت شما فعال بمانند و بازگشت کاربر را به ندرت تجربه کنید.

در این سایت ساز نیز علاوه بر ایجاد وبسایت معمولی, میتوانید وبسایت فروشگاهی خود را نیز راه اندازی کنید. در سایت ساز Weebly میتوانید با خرید نسخه پولی از ویژگی های زیر نیز بهره مند شوید: گواهی SSL رایگان,
کد جاسازی شخص ثالث را اضافه کنید, ذخیره سازی نامحدود, دامنه سفارشی را وصل کنید, از دامنه رایگان استفاده کنید, آمار سایت پیشرفته و تضمین امنیت بیشتر با حفاظت از رمز عبور نیز بهره مند شوید.

 

2. سایت ساز Webnode

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

با استفاده از Webnode هر نوع وبسیاتی را که در نظر داشته باشید میتوانید ایجاد کنید, تنوع قالب در این سایت ساز بالا میباشد و به همین دلیل مناسب برای راه اندازی و ایجاد انواع سایت ها میباشد.
با امکاناتی که Webnode در اختیار شما میگذارد میتوانید به راحتی سایت خود را شخصی سازی کنید و مانند بقیه سایت ساز ها از ایجاد سایت فروشگاهی نیز پشتیبانی میکند, دارای نسخه رایگان و دامین رایگان نیز میباشد اما نمیتوانید از این سایت ساز جهت ایجاد فروشگاه آنلاین شخصی بصورت رایگان بهره مند شوید و نیاز دارید تا پلن ویژه Webnode را خریداری کنید.

اگر کسب و کار شما بزرگ میباشد بهتر است از نسخه پولی این سایت ساز استفاده کنید; نسخه پولی سایت ساز نیز دارای ویژگی هایی مانند: استفاده از دامنه شخصی, ویدیو های اختصاصی پشت زمینه برای جذاب تر کردن سایت, بهره گیری از Google Analytics, پشتیبان گیری و بازیابی و بصورت کلی دسترسی بیشتر نسبت به نسخه رایگان خواهد بود.

  • دلایل اصلی ایجاد سایت از طریق سایت ساز ها
  • نسخه رایگان برای ایجاد سایت را دارند.
  • میتوانید کیفیت طراحی سایت را نیز تا حدودی تضمین کنید.
  • نیازی به دانش برنامه نویسی ندارید.
  • از مشکلات امنیتی دور میشوید زیرا اکثر کار های امنیتی سایت به عهده سایت ساز ها خواهد بود.

 

2. ساخت سایت از طریق کد نویسی ( Coding )

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

طراحی سایت با یادگیری مهارت های کد نویسی میتواند زمان بر باشد اما بحث قابل توجه در این است که هزینه لازم برای ایجاد وبسایت را پرداخت نخواهید کرد; در ایجاد سایت از طریق کد نویسی ممکن است در اوایل سایت با کیفیت پایینی روبرو باشد اما با افزایش یادگیری مهارت های کد نویسی طبیعتا کیفیت سایت نیز افزایش قابل توجهی را خواهد داشت.

مزایای اصلی ایجاد سایت با کد نویسی 

  • طراحی سایت به روش دلخواه خود
  • با یادگیری کد نویسی یک مهارت پولساز را در دست دارید
  • صرفه جویی در هزینه های سایت

 

3. سیستم های مدیریت محتوا ( CMS )

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

سیستم های مدیریت محتوا یا CMS مخفف شده ( Content Management Systam ) هستند و نرم افزار هایی تحت وب نامیده میشوند که امکان پیاده سازی وبسایت های مختلفی را بدون نیاز به دانش کد نویسی خاصی را به شما خواهند داد, CMS ها اکثرا برای ایجاد وبلاگ ها و سایت های آموزشی بکاربرده میشوند; مالکیت سایت در استفاده از سیستم های مدیریت محتوا به صورت کامل در دست شما خواهد بود و نیازی به پشتیبان گیری نخواهید داشت، سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند که میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

 

نکته: به منظور میزبانی سایت خود از طریق سرور مجازی، برای سایت هایی که با سیستم مدیریت محتوا نوشته شده است؛ میتوانید به صفحه خرید سرور مجازی لینوکس از آسام سرور نیز مراجعه نمایید❗

 

معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا

مجنتو
جوملا
وردپرس
دروپال

سیستم مدیریت محتوای وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا محسوب میشود که بیش از 35 درصد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است و به این معنی است که هر 3 وبسایتی را که شما روزانه از آن بازدید میکنید یکی از آنها از طریق وردپرس طراحی شده است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس از طریق زبان PHP با فریم ورک اختصاصی ایجاد شده است.
همچنین میتوانید جهت بهبود رتبه بندی سیاتتان از طریق افرونه سئو اقدام کنید, که اگر قصد دارید بصورت انفرادی سایت را جلو ببرید تا حدودی نیاز است تا اطلاعاتی در مورد سئو و تخصص فنی را داشته باشید.

مزایای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

  • منبع باز بودن آنها
  • انعطاف پذیری بالا
  • چند زبانه بودن
  • وجود توسعه دهندگان و پشتیبای قوی
  • دارای بخش های ایجاد فروشگاهی
  • عملکرد اجرایی بالا

 

4. ایجاد سایت به کمک شرکت های طراحی سایت

طراحی فروشگاه اینترنتی و وب سایت حرفه ای

اگر اطلاعات کافی در مورد ایجاد سایت و همچنین دغدغه مالی ندارید و حرفه و کسب و کاری را دارید که نیاز است تا هر چه سریعتر و راحت تر یک سایت اختصاصی با کیفیت بالا از هر لحاظ داشته باشید برون سپاری به شرکت های طراحی سایت گزینه مناسب تری میباشد; معمولا این گزینه برای اکثر افرادی که شرکت یا بخش خصوصی دارند مناسب میباشد.

معمولا بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت با توجه به مراحل زیر سایت اختصاصی مد نظر شما را طراحی میکنند:

  • نیازسنجی و صحبت‌های اولیه
  • طراحی WireFrame اولیه (طرح اولیه سایتتان روی کاغذ)
  • طراحی ظاهر سایت توسط گرافیست
  • کدنویسی قالب سایت (Forint-end)
  • کد نویسی سایت و CMS (Back-end)
  • تست و باگ‌ گیری
  • آموزش مدیریت سایت

چگونه میتوانیم ورودی سایتمان را افزایش دهیم؟

بعد از اجرای سایت اولین و مهم ترین مسئله در افزایش ترافیک و ورودی سایت شناسایی نیاز مخاطبینتان از سایت شما و دومین اولویت اصلی نیز بهبود سئو ( SEO ) برای رتبه بهندی بهتر صفحات سایتتان میباشد; در واقع بهینه سازی سایت برای افزایش ورودی سایت شامل : سرعت سایت, بهینه سازی عکس ها و ویدیو های سایت, ایجاد بک لینک و… میباشد که با یادگیری سئو میتوانید مخاطبان هدفتان را وارد سایت کنید!

کدام یک از روش های معرفی شده برای ایجاد سایت مناسب تر میباشند؟

نکاتی که جهت انتخاب در ایجاد وبسایت برای هر شخص مهم است, ابتدا در نظر گرفتن شرایط مالی, محدودیت های مهارت کد نویسی شخصی, نوع کسب و کار و کیفیت وبسایت است که شما را ملزم میکند در انتخاب بین این روش ها دچار تردید شوید. در این مقاله سعی کردیم تا بصورت کامل نحوه ایجاد سایت را با روش های موجود بیان کنیم; شما نیاز است تا با توجه به نیاز و شرایط خود نسبت به ایجاد سایت با یکی از روش های گفته شده اقدام کنید.

سوالات متداول:

بله ایجاد سایت میتونه شغل شما رو با افراد بیشتری آشنا کنه و حتی به برند سازی هم کمک میکنه و میتونید پیشرفت چشمگیری داشته باشید.

در حالت کلی دو نوع سایت استاتیک و داینامیک داریم که متیونید سایتتون رو ایجاد کنید؛ به منظور اطلاعات بیشتر روی لینک روبرو با مضنون: انواع روش های برنامه نویسی سایت؛ کلیک کنید و دسترسی لازم رو داشته باشید❗

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید