شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

blog194

هاست لاراول چیست؟ معرفی ویژگی های هاست Laravel

3/5 - (2 امتیاز)

توسعه دهندگانی که برای ایجاد وبسایت یا وب اپلیکیشن های خود از فریم ورک laravel استفاده می کنند، برای قرار دادن وبسایت خود در فضای اینترنت به یک هاست لاراول نیاز دارند. هاستی که بتواند علاوه بر مدیریت پایگاه داده و نمایش صفحات سایت برای بازدیدکنندگان کل جهان، سرعت و امنیت بالایی را نیز برای سایت فراهم کند.

هاست لاراول با میزبانی از اپلیکیشن های PHP به توسعه دهندگان کمک می کند که با استفاده یک کنترل پنل مناسب، از تمام موارد لازم برای داشتن یک تجربه کدنویسی عالی و سرعت و آپتایم بالا بهره مند شوند. در واقع، شما به کمک این هاست با ایجاد پایگاه داده، مدیریت فایل های php و ادغام GIT، وب اپلیکیشن یا وبسایت خود را دیپلوی می کنید.

راه اندازی راحت وبسایت یا وب اپلیکیشن با چند کلیک، پشتیبانی از آخرین نسخه PHP، دسترسی ریموت به سرور برای قرار دادن مخازن گیت هاب، از ویژگی های اصلی یک هاست لارول است؛ اما بیایید با بررسی دقیق تر کاربرد و ویژگی های این هاست، جواب بسیاری از سوالات خود را پیدا کنیم:

 

لاراول چیست؟

لاراول

لاراول یک فریمورک PHP بسیار محبوب است که برای توسعه وب اپلیکیشن های ساده تا پیشرفته بکار می رود.

این فریمورک بر اساس الگوی MVC است و توسعه دهندگان به کمک این معماری، ورودی، خروجی و کارکرد اپلیکیشن های آنلاین را از هم جدا می کنند تا کدهایی با طراحی بهتر، روان تر با مدیریت آسان تر ایجاد کنند.

مهم ترین دلایل محبوبیت فریمورک لاراول 

  • باعث ساده تر شدن کارهای رایج و تکراری در پروژه ها می شود.
  • برای کدنویسی آسان و خلاقانه از نحو بیان روان و ساده ای پشتیبانی می کند.
  • شامل کتابخانه های شی گرایی است که در اکثر فریم ورک ها وجود ندارند.
  • بر اساس معماری Model-View-Controller (MVC) کار می کند.
  • استفاده از لاراول برای ایجاد و توسعه کسب و کارهای آنلاین، ایده بسیار خوبی است.
  • استفاده از ابزارهای داخلی این پلتفرم باعث کاهش زمان پاسخگویی وبسایت می شود.
  • با پشتیبانی چند زبانه، دسترسی وبسایت قابل توسعه است.
  • پشتیبانی از سیستم بسته بندی باعث سریع تر شدن پروسه توسعه اپلیکیشن می شود.
  • عملکرد بسیار خوبی در تست اپلیکیشن دارد.
  • با استفاده از احراز out-of-the-box، امنیت پایگاه داده و سورس کدهای مربوط به اپلیکیشن را حفظ می کند.

البته، این بخش فقط یک گوشه ای از اطلاعات مهم مربوط به این فریمورک فوق العاده است و فقط نقش یک پیش زمینه را دارد. اگر علاقمند به کسب اطلاعات جامع تر در مورد فریمورک لاراول هستید، توصیه می کنیم که مقاله “فریم ورک لاراول چیست؟” را مطالعه کنید.

 

کاربرد هاست لاراول

کاربرد هاست لاراول

با افزایش محبوبیت لاراول، بسیاری از شرکت های هاستینگ، ارائه هاست لاراول را در برنامه کار خود قرار دادند. با این کار، آن دسته از کاربرانی که برای توسعه سایت خود از فریم ورک لاراول استفاده می کنند، یک نفس راحت کشیدند. سرویس هایی که همراه این هاست ارائه می شود، باعث می شود که کاربران آزادی عمل بیشتری داشته باشد. هاست لاراول یک هاست لینوکس (در موارد نادر، ویندوز) ادیت شده است که قابلیت های آن مناسب میزبانی از پروژه لاراول است.

برنامه نویسان با بهره مندی از قابلیت های متنوع هاست لاراول مثل زمان بندی وظایف (Task Scheduling)، علاوه بر سرعت و امنیت بالا از محدودیت های مربوط به هاست های معمولی دور می مانند. البته، سرور مجازی نیز می تواند جایگزین هاست لاراول باشد ولی هزینه های بیشتر و نیاز به تنظیمات پیچیده تر باعث می شود که اکثر برنامه نویسان بیشتر به سمت هاست لاراول گرایش پیدا کنند. این کاملاً به نیازمندی ها و خواسته های شما بستگی دارد که برای میزبانی پروژه لاراول خود از هاست یا سرور مجازی استفاده کنید.

در واقع، شما با راه اندازی وبسایت یا وب اپلیکیشن خود با استفاده از هاست لاراول، می توانید آن را به صورت جهانی و آنلاین ارائه دهید و عملکرد آن را ارتقا دهید.

 

ویژگی های اصلی هاست لاراول

ویژگی های هاست

در ادامه به ویژگی هایی اشاره می کنیم که بهتر است هنگام خرید هاست لاراول به آنها توجه داشته باشید و خرید خود را بر اساس آنها انجام دهید:

سیستم عامل لینوکس

همانطور که در مقاله 10 تفاوت اصلی هاست لینوکس و ویندوز نیز اشاره کردیم، اگر برنامه نویسی با زبان PHP را در برنامه کار خود قرار داده اید، بهتر است از هاست لینوکس استفاده کنید.

این سیستم عامل به خاطر ارائه بهترین زمان پاسخگویی، تقسیم بندی درست منابع سایت و … در مورد عملکرد بهینه سایت اطمینان می دهد و همین باعث می شود که خیال تیم توسعه دهنده تا حدی راحت شود.

از طرف دیگر، استفاده از هاست ویندوز یا … می تواند باعث هدر رفتن بخشی از منابع شود و در کل، کیفیت و عملکرد سایت را پایین بیاورد.

Task Scheduling

اگر زمان بندی اجرای اسکریپت ها برای شما مهم است، پس باید هنگام انتخاب هاست به این نکته نیز توجه کنید چون هر هاستی از این ویژگی پشتیبانی نمی کند. ایجاد یک برنامه منظم بر اساس زمانبندی درست تسک ها می تواند باعث بهبود کیفیت و عملکرد اپلیکیشن یا وبسایت شود. البته، در لاراول همه کارها به صورت داخلی زمان بندی می شوند و در داخل یک فایل مخصوص قرار داده می شوند، پشتیبانی هاست از این قابلیت باعث می شود که این تسک ها به درستی و در زمان مناسب اجرا شوند.

کلیک کنید  داکر چیست؟ چرا باید از Docker استفاده کنیم؟

نسخه PHP

دسترسی به آخرین نسخه از PHP از مهم ترین ویژگی های یک هاست لاراول خوب است. به این دلیل که فریمورک لاراول همیشه از آخرین نسخه این زبان استفاده می کند پس بهره مندی از تمام امکانات این فریمورک به نسخه هاست هم بستگی دارد. البته، این بروزرسانی خارج از توان شما است و شرکت ارائه دهنده هاستینگ مسئول انجام این کار است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که خرید هاست لاراول را از شرکتی انجام دهید که این ویژگی را تضمین می کند.

دسترسی ریموت با SSH

هاست لاراول باید امکان دسترسی ریموت با SSH را برای شما فراهم کند چون با این دسترسی ریموت به راحتی می توانید با استفاده از ابزارهای مهمی مثل git و composer، پروژه لاراول خود را توسعه بدهید. تغییر کارکرد سرور با استفاده SSH به شما کمک خواهد کرد که بازده سایت را افزایش دهید و بهینه سازی های لازم را انجام دهید.

اگر دوست دارید که با کاربردهای دیگر SSH آشنا شوید، می توانید مقاله “SSH چیست و چه کاربردی دارد؟” را مطالعه کنید.

قابلیت صف بندی

یکی دیگر از ویژگی های مهم هاست لاراول، امکان ایجاد صف از تسک ها است. به این صورت که برنامه نویس هنگام کار کردن با فریم ورک لاراول، با تعدادی کار مواجه می شود که انجام همزمان آنها می تواند باعث هدر رفتن منابع شود. هاست لاراول باید با ایجاد یک صف با زمان مشخص برای کارهایی که قرار است در پس زمینه اجرا شوند، باعث صرفه جویی در منابع و پاسخ دهی سریع تر شود.

از ویژگی های دیگر یک هاست لاراول خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بهره مندی از یک وب سرور عالی مثل لایت اسپید برای افزایش سرعت و عملکرد سایت

– استفاده از راهکارهای امنیتی برای جلوگیری از هر گونه حمله و آسیب پذیری

– بهره مندی از گواهینامه امنیتی SSL 

– ارائه سرعت، کیفیت و مقیاس پذیری بالا

– اجازه پیکربندی سفارشی سرورها

 پیش نیازهای هاست لاراول

برای این که پروژه لاراول شما به خوبی و بدون هیچ مشکلی بر روی هاست دیپلوی شود، نیازمند یک سری نیازمندی های سیستمی است که نسخه PHP بالای 8.0 و افزونه های زیر از مهم ترین آنها هستند:

  • BCMath PHP
  • Ctype PHP
  • cURL PHP
  • DOM PHP
  • Fileinfo PHP
  • JSON PHP
  • Mbstring PHP
  • OpenSSL PHP
  • PCRE PHP
  • PDO PHP
  • Tokenizer PHP
  • XML PHP

همچنین قبل از نصب لاراول، باید Composer را نصب کنید تا dependency های پروژه خود را مدیریت کنید.

انتخاب و خرید هاست لاراول

شما باید انتخاب خود را بر اساس ویژگی هایی که در قسمت بالا اشاره کردیم و درجه اهمیت هر کدام از آنها برای وبسایت یا وب اپلیکیشن خود انجام دهید. با این که همه این ویژگی ها یک هاست معمولی را به یک هاست لاراول خوب تبدیل می کنند، اما هاستی وجود ندارد که همه این ویژگی ها را به صورت یکجا داشته باشد.

مهم ترین ویژگی هایی که باید در نظر بگیرید این است که با هاست لاراول با پشتیبانی از سیستم عامل لینوکس، آخرین نسخه PHP و دسترسی به SSH بتواند سایت شما را سر پا نگه دارد. البته، شرکت هایی هستند که ویژگی های دیگر را نیز در هاست لاراول لحاظ کرده اند، اما این خود شما هستید که باید بر اساس بودجه، نیاز و هدف خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که خرید هاست لاراول اشتراکی ایده خوبی نیست! اما چرا؟

– عملکرد ناسازگار، محروم ماندن از منابع به خاطر مصرف زیاد سایت های دیگر به خاطر استفاده اشتراکی و بروز خطا و بارگذاری ضعیف صفحه

– ایجاد مشکلات خرابی وبسایت، آپتایم و حملات مخرب

– پایین بودن امنیت به خاطر امکان از دست رفتن منابع یا سرقت اطلاعات حساس

– پایین بودن قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری

– عدم پشتیبانی از دسترسی با SSH

– عدم بکاپ گیری خودکار

– امکان بروز مشکل در استفاده از برخی سرویس ها یا نصب نرم افزارهای اضافی

– پایین بودن سرعت صفحه به خاطر عدم امکان کش در سطح سرور

– …

شرکت آسام سرور تلاش کرده است که در کنار این ویژگی های مهم، مواردی مثل پهنای باند نامحدود، پشتیبانی 7×24، دسترسی روت، دسترسی اختصاصی به منابع و … را نیز لحاظ کند تا کاربران انتخاب خود را با خیال راحت تر انجام دهند. اگر قصد خرید هاست لاراول را دارید، می توانید به صفحه خرید هاست لاراول ما مراجعه کنید و با بررسی ویژگی های هر کدام از پلن ها، انتخاب خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که انتخاب یک هاست لاراول مناسب باعث می شود که یک شروع قوی داشته باشید و در ارائه وبسایت خود در وب جهانی عملکرد بهتری از خود نشان دهید.

 

کلام آخر

هاست لاراول یک هاست لینوکس ادیت شده است که به خاطر بهره مندی از ویژگی های مهمی مثل پشتیبانی از آخرین نسخه PHP، دسترسی به SSH و … فضای لازم برای بارگذاری و deploy محتوای وبسایت و وب اپلیکیشن را به صورت جهانی و آنلاین فراهم می کند. یک هاست لاراول خوب در کنار بهبود کارایی سایت، باید از عهده حفظ امنیت و سرعت صفحات آن نیز بربیاید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

نوع هارد، کنترل پنل، وب سرور، پشتیبانی از Composer، سازگاری با اسکریپت ها، دیتابیس های قابل استفاده، قابلیت نصب SSL و ... از مهم ترین جزئیاتی است که باید متناسب با نیازهای اپلیکیشن خود مدنظر قرار دهید تا انتخاب ایده آلی انجام دهید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید