شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-iran-vps
دسته بندی : آموزش شبکه

سرور مجازی ایران چیست؟ چرا باید VPS ایران بخریم؟

4/5 - (2 امتیاز)

اگر وارد سایت ما در آسام سرور شوید، قطعا با تنوع بالایی در لوکیشن های سرورها مواجه می شوید؛ از سرور ایرانی تا سرور خارجی! این موضوع می تواند سبب سردرگم شدن شما شود و نتوانید انتخاب کنید که چه سروری و از چه لوکیشنی سرور انتخاب کنید. معمولا این توصیه را از بسیاری از افراد می شنوید که سرور مجازی ایران بخرید. اما سرور مجازی ایران چیست و اصلا چرا باید VPS  ایران بخریم؟

زمانی که سرور مجازی خریداری می کنید که سخت افزار آن در دیتاسنتری در ایران قرار گرفته است، در این صورت شما سرور مجازی ایران خریداری کرده اید. در صورتی که کاربران شما بیشتر از ایران باشند، در این صورت سرعت بالا و پینگ پایینی را در سایت شما تجربه خواهند کرد.

برای آن که بتوانیم شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم تا تصمیم خودتان را برای خرید سرور مجازی ایران یا نخریدن آن بگیرید، این مقاله را نگارش کرده ایم و تمامی کاربرد ها و مزایای سرور مجازی ایران را برایتان آورده ایم تا به صورت آگاهانه تصمیم بگیرید. توصیه ما این است که پیش از اقدام به خرید سرور مجازی، این مقاله را مطالعه کنید؛ همراهمان باشید.

سرور مجازی ایران چیست؟

قبلا در مقاله VPS چیست، به صورت کامل در رابطه با سرور مجازی توضیح داده ایم؛ این بار کمی داستان را اختصاصی تر می کنیم و می خواهیم شما را با مفهوم سرور مجازی ایران آشنا کنیم. در تعریف VPS گفتیم که مخفف عبارت virtual private server است. در واقع سرور مجازی یک کامپیوتر قدرتمند مجازی است که به صورت 24 ساعته روشن است و اینترنت پرسرعت دارد.

اما این کامپیوتر قدرتمند چگونه ایجاد می شود؟ با پادرمیانی تکنولوژی مجازی ساز در سرورها! از مجازی ساز برای ایجاد سرور مجازی استفاده می شود. به این معنا که مجازی ساز روی سرور نصب می شود و چندین سرور با منابع و امکانات مستقل ایجاد می شود که تنها در منابع فیزیکی اشتراک دارند.

سرورها در محلی به نام دیتاسنتر نگهداری می شوند؛ دیتاسنتر هرکجا که قرار داشته باشد، لوکیشن سرور شما هم همانجاست! به صورت ساده تر زمانی که شما سرور مجازی ایران خریداری می کنید، یعنی سرور فیزیکی سرور مجازی شما، در ایران قرار دارد و از اینترنت ایران استفاده می کند و شما IP ایران خواهید داشت.

چرا باید VPS ایران بخریم؟

در این بخش دلایلی را برای خرید سرور مجازی ایران معرفی می کنیم که شما می توانید تصمیم بگیرید آیا سرور مجازی ایران بخرید یا خیر.

داشتن پینگ پایین

در صورتی که به دنبال گزینه ای هستید که پینگ پایینی داشته باشد، تنها گزینه ای که مناسب شماست، سرور مجازی ایران است. اگر کاربران شما بیشتر از ایران باشند، سبب می شود که سایت شما با سرعت بیشتری برایشان بارگیری شود و همین کافیست تا تجربه کاربری بهتری شکل بگیرد و گوگل شما را به عنوان سایت محبوب کاربران، در نتایج اولیه سرچ ها، نشان دهد. یعنی با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم کاربر راضی، هم گوگل راضی!

حالا که صحبت از پینگ شد، بهتر است یک نگاهی به مقایسه پینگ لوکیشن های مختلف بیاندازیم:

لوکیشنپینگ تایم
ایران14 میلی ثانیه
آمریکا200 میلی ثانیه
اروپا85 میلی ثانیه

البته در نظر داشته باشید که اعداد در صورتی درست است که شما در ایران باشید، در غیر این صورت اعداد متفاوت خواهد بود.

آپتایم بالا

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که سرور مجازی ایران اگر آپتایم بالاتری از نسخه خارجی خودش نداشته باشد، آپتایم پایین تری هم ندارد. در چند سال گذشته، سرور مجازی ایران در رقابت با سرور مجازی های خارج، میدان رقابت را می باخت، اما با توجه به پیشرفت هایی که اخیرا داشته است، می توانیم با اطمینان بگوییم که آپتایم و دسترسی خوبی دارد.

دانلود و آپلود

اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه نیاز به فضای زیاد و سرعت بالا دارید تا بتوانید بارگیری و بارگذاری فایل هایتان را انجام دهید، سرور مجازی ایران مناسب شماست. مدیران سایتی که نیاز با بارگیری و بارگذاری فایل های خاصی دارند، سرور مجازی ایران با در اختیار گذاشتن اینترنت پرسرعت، این نیاز آن ها را به خوبی رفع می کند. شما می توانید سیستم عاملی که مدنظرتان است را روی VPS ایران نصب کنید. پس از نصب سیستم عامل مشاهده خواهید کرد محیطی که در اختیار شما قرار می گیرد، درست مانند محیط ویندوز یا لینوکس است و شما می توانید تمام کارهایی که می خواهید روی سرور مجازی با اینترنت پرسرعت انجام دهید، به راحتی انجام دهید.

میزبانی دیتابیس یا ایمیل

سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که میزبانی آن ها در یک سرور نه، بلکه در چندین سرور انجام می شود یا دیتابیس آن ها بر روی سرور دیگری قرار می گیرد. اگر بخواهید سرعت کاربرانتان بالاتر باشد، سرور مجازی ایران به شما کمک می کند تا میزبانی ایمیل یا دیتابیس را برای این هدف انجام دهید.

اجرا کردن پیوسته برنامه های خاص

گاهی اوقات ما با برنامه هایی کار می کنیم که نیاز است به صورت پیوسته باز باشند و در حال پردازش باشند. اگر بخواهید از کامپیوترهای خانگی برای این هدف استفاده کنید، باید این را در نظر داشته باشید که این کار می تواند هزینه های زیادی برای شما در پی داشته باشد که شامل هزینه های برق، اینترنت و … است. قطعی برق یا اینترنت هم احتمالی است که می تواند رخ دهد و برنامه ریزی های شما را با بحران مواجه کند.

شما می توانید برای این منظور از سرور مجازی ایران استفاده کنید و بدون داشتن این دغدغه ها، برنامه های موردنظرتان را اجرا کنید.

به سایت های خاص از لوکیشن های خاص دسترسی داشته باشید

بسیاری از سایت ها وجود دارند که تنها به IP های ایران اجازه ورود می دهند، مانند سایت های دانشگاهی، سایت های بانکی و … . در صورتی که شما خارج از ایران باشید، با این مشکل مواجه خواهید شد و البته چاره کار برخورداری از IP ایران است. سرور مجازی ایران این کار را بدون دردسر انجام می دهد و شما می توانید از هر لوکیشنی که باشید، به راحتی به این سایت ها دسترسی داشته باشید.

چرا VPS ایران آسام سرور بهترین گزینه برای انتخاب است؟

هرچند مشک آن است که خود ببوید، نه آن که عطار بگوید؛ اما قوانین مارکتینگی به ما می گوید که باید محصول خودتان را پرزنت کنید و به همین خاطر در این جا به شما ویژگی های منحصر به فردی که با خرید VPS ایران از ما دریافت می کنیم، می گوییم.

کلیک کنید  آموزش نصب سیستم عامل دبیان (debian)

امنیت بالا

باورتان نمی شود که سرورهای ما تا چه اندازه امن و نفوذناپذیر هستند! ما از فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری برای تامین امنیت سرورهای شما استفاده می کنیم. تامین امنیت شما برای راحتی بیشتر، وظیفه ما است. این اطمینان را به شما می دهیم که سرور مجازی های ایران آسام سرور، از بالاترین میزان امنیت برخوردار هستند.

خدمات جابجایی

اگر از یک سرور قدیمی استفاده می کنید، جابجایی به یک سرور جدید، چالش هایی را به همراه دارد که شما می توانید این کار را به تیم پشتیبانی ما بسپارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از داشتن یک سرور مجازی جدید امن و پر سرعت لذت ببرید.

برخورداری از منابع اختصاصی

منابع سرور مجازی های ایران که ما در آسام سرور ارائه می دهیم، کاملا اختصاصی است. زمانی که منابع سرور مجازی اشتراکی باشد، در این صورت ثبات و پایداری با مشکلات مختلفی مواجه خواهد بود. بگذارید با یک مثال داستان را روشن تر کنیم. تصور کنید که سرور مجازی که خریده اید، در یک لحظه از تمام منابعی که خریداری کرده اید، استفاده کنید و در عین حال سرور مجازی های دیگر هم همین کار را انجام دهند و از منابعی که اختصاصی هستند، استفاده کنند. به نظرتان چه اتفاقی رخ می دهد؟ پاسخ ساده است: سرور فیزیکی با مشکل نبود منابع کافی مواجه می شود و سرور مجازی های دیگر هم با مشکل پایداری و کندی برخورد می کنند. برای پیشگیری از این مشکل، شرکت های ارائه دهنده یک سقف مصرف تعیین می کنند. ما برای راحتی بیشتر شما، تمام منابع را به صورت اختصاصی ارائه می دهیم تا بدون بروز ناپایداری و بروز مشکل برای پروژه هایتان، از سرور مجازی استفاده کنید.

ترافیک نامحدود

سرورمجازی هایی که ما ارائه می دهیم، با ترافیک نامحدود همراه هستند؛ یعنی شما تنها برا اتصال به سرور مجازی نیاز به اینترنت دارید و هرکاری از جمله دانلود و آپلود و … که در سرور مجازی انجام دهید، از ترافیک نامحدود خواهد بود و شما دیگر نیاز نیست نگران ترافیک مصرفی خودتان باشید.

برخورداری از هارد NVME

هارد NVME یکی از جدیدترین و بروزترین تکنولوژی های هارد است که نسخه جدیدتر هارد SSD است. این هارد مزایای زیادی دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم:

  • داشتن سرعت بسیار بالا
  • کمتر شدن تاخیرها
  • افزایش پیدا کردن تعداد اعمال ورودی و خروجی در ثانیه
  • کاهش پیدا کردن مصرف انرژی
  • و…

اگر دوست دارید از سرور مجازی لینوکس استفاده کنید، نیاز به تسلط لینوکس ندارید

شما می توانید هم سیستم عامل ویندوز انتخاب کنید و هم سیستم عامل لینوکس؛ اما لینوکس تنها یک توزیع ندارد و شما می توانید از بین چندین توزیع، یکی را انتخاب کنید. اگر ایده ای در این زمینه ندارید، مقاله لیست کامل توزیع های لینوکس می تواند به شما کمک کند.

پس از آن که توزیع مناسب خودتان را انتخاب کردید و روی سرور خودتان نصب کردید، نوبت کانفیگ و تنظیمات آن است. هرچند ما پرکاربردترین دستورات لینوکس برای افراد مبتدی را آموزش داده ایم، اما کار با سرور لینوکس، کاری تخصصی است که شما می توانید این کار را به تیم پشتیبانی ما بسپارید و به جای درگیر کردن خودتان با کامند های مختلف، تنها روی توسعه کسب و کارتان تمرکز کنید.

دیگر نیازی به کار کردن با فریم ورک ها ندارید

شاید با خودتان بگویید که چگونه می توان کار با فریم ورک ها را فراموش کرد؟ بگذارید با مثال پاسخ شما را بدهیم. فرض کنید از فریم ورک لاراول برای نوشتن یک برنامه استفاده کرده اید. برای اجرای این فریم ورک بر روی سرور شما نیاز به نصب کردن npm و composer دارید. البته تنها این نیست و شما نیاز به نصب و کانفیگ PHP و آپاچی هم خواهید داشت. اگر کمی با این موارد که گفتیم آشنا باشید، می توانید حدس بزنید که این کار پیچیده و زمان بر است و حتی اگر بخواهید از فریم ورک های مشابه استفاده کنید، بازهم مراحل مشابهی را باید طی کنید. اما نگران نباشید؛ ما این کارها را برایتان انجام می دهیم.

در سایتتان تغییر ایجاد کنید، بدون آن که از دسترس خارج شود

معمولا زمانی که در سورس کدهایتان تغییری ایجاد کنید، باید برای اعمال تغییرات داده شده، سرور را ری استارت کنید. این کار سبب می شود که سایت شما برای مدتی از دسترس خارج شود که این مورد به تجربه کاربری و سئو سایت شما آسیب می زند. اما با استفاده از سرویس سرور مجازی ایران این اتفاق را می توانید بدون آن که سایت شما از دسترسی خارج شود، انجام دهید.

داشتن یک پشتیبان حرفه ای و متخصص همیشگی

هر اشتباه کوچک می تواند یک پشیمانی بزرگ برای کسب و کار شما پیش آورد (مثلا پاک شدن اشتباهی یک فایل یا از دست رفتن دیتابیس). اینگونه مشکلات اجتناب ناپذیر هستند و می تواند برای هر کسب و کاری پیش آید؛ در صورت بروز چنین اتفاقی تنها کاری که باید انجام دهید، این است که آرامش خودتان را حفظ کنید و کار را به تیم پشتیبانی ما بسپارید.

تیم پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته آماده پاسخگویی به مشکلات شما هستند.

منابع را در یک چشم برهم زدن، ارتقا دهید

زمانی که شما ترافیک ورودی سایتتان بیشتر می شود و منابع پایین، پاسخگوی نیاز سایت شما نیست، ناگزیر به ارتقا منابع هستید. برای آن که سرعت سایتتان را بهتر کنید و ترافیک را ورودی را بهتر مدیریت کنترل کنید، با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید و درخواست افزایش منابع را بدهید. تیم پشتیبانی ما این کار در کمترین زمان برایتان حل می کند!

سخن آخر

در این مقاله در مورد سرور مجازی ایران و دلایلی که به سرور مجازی ایران نیاز دارید، گفت و گو کردیم؛ اما پاسخ این که سرور مجازی ایران بخرید یا نه، جوابش را تنها شما می توانید تعیین کنید. این شما هستید که باید با توجه به موارد گفته شده ما، تصمیم خودتان را برای خرید سرور مجازی ایران یا نخریدن آن بگیرید؛ حتی اگر از خرید آن منصرف شدید، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی سر بزنید و از بین لوکیشن های مختلف ما یکی را انتخاب کنید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید، می توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را بدهیم.

سوالات متداول:

خیر از آن جایی که در خرید سرور مجازی ایران، یک IP ایران در اختیار شما قرار می گیرد و IP ایران توسط سایت های ترید خارجی، مسدود می شود.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید