شما برای مطالعه این مقاله فقط 3 دقیقه وقت نیاز دارید

AsamServer-Content

عمل Domain Forwarding چیست و چه کاربردی دارد؟

3/5 - (1 امتیاز)

فوروارد دامنه به عبارتی ساده یک ویژگی است که به شما امکان می دهد دامنه خود را به آدرس دیگری هدایت کنید، بنابراین بازدید کننده اطلاعات دامنه مقصد را می بیند؛ همانطور که در مقالات قبلی شما را با دامنه چیست آشنا کردیم، هدف از مقاله امروز صحبتی در مورد Domain Forwarding، کاربرد و دلایل استفاده از آن می باشد. در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

Domain Forwarding اصطلاحی برای توصیف فرآیند انتقال دامنه است که استفاده از فوروارد دامنه یا انتقال دامنه راهی برای هدایت بازدیدکنندگان آدرس های دیگر به سایت اصلی است که برای سایت هایی با چندین دامنه، تکنیکی مفید است.

Domain Forwarding

اصطلاحی برای توصیف فرآیند انتقال دامنه است که استفاده از فوروارد دامنه یا انتقال دامنه راهی برای هدایت بازدیدکنندگان آدرس های دیگر به سایت اصلی است که برای سایت هایی با چندین دامنه، این یک نجات دهنده است.

Forward کردن دامنه بدین معنی است که یک دامنه ثبت شده به آدرس دیگری ارجاع داده می شود، تکنیک ارسال دامنه برای نشان دادن آدرس دامنه در مرورگر بدون هیچ روش تغییری در HTML یا سایر زبان های برنامه نویسی استفاده می شود.

کاربرد Domain Forwarding

این سرویس برای سایت‌هایی که دامنه ‌های مشابهی دارند و تصمیم دارند؛ کاربرانی را که دامنه مشابه را جستجو می‌کنند به سایت اصلی هدایت شوند، می تواند گزینه ای مناسب و کاربردی باشد.

با استفاده از این رویکرد قادر خواهید بود با وجود چندین دامنه و هاست تنها یک سایت اصلی ایجاد کنید و به کمک تنظیمات میزبانی خود دامنه اصلی را به عنوان یک هدف برای بازدیدکنندگان مشخص کنید و تمام آدرس های دیگر گویی به عنوان زیر دامنه تعریف می شود.

استفاده از Domain Forwarding

از دامنه های فوروارد برای انتقال نام دامنه سایت های مشخص که قادر به تغییر یک‌باره دامنه خود نیستند، استفاده می شود؛ این ویژگی برای کسانی که می خواهند تمام پسوند های دامنه خود را داشته باشند و یا حتی تمام بازدید کنندگانی که به اشتباه پسوند دیگری را جستجو کردند را به سایت اصلی جذب کنند، بسیار مفید و کاربردی است و البته اگر می خواهید این تغییرات را از دید کاربران پنهان کنید، می توانید از حالت Cloaked یا حالت پوشش استفاده کنید.

کلیک کنید  ETAGs چیست و چگونه کار می کند؟

 

کاربرد Domain Forwarding

  • طریقه ریدایرکت ساب دامین

  1. وارد پنل دایرکت ادمین شوید
  2. در قسمت ویژگی های پیشرفته (Advanced Features)، گزینه Site Redirection را انتخاب کنید.
  3. پس از کلیک بر روی قسمت تعیین شده وارد تنظیمات شوید.
  4. در بخش Local URL Path مسیر مبدأ را تعیین کنید.
  5. اگر می‌خواهید ساب دامین ریدایرکت شود، نام زیر دامنه را وارد کنید، در غیر این صورت اگر قصد دارید دامنه اصلی ریدایرکت شود، این قسمت را خالی بگذارید.
  6. در مرحله بعد، می توانید نوع تغییر مسیر مورد نظر خود (Redirect Type) را انتخاب کنید:
  • Premanent -301: اگر می‌خواهیم آدرس‌های قدیمی همیشه به مکان جدید هدایت شوند، از تکنیک -301 برای ایجاد تغییر دائمی استفاده کنید.
  • Temporary -302: اگر نمی خواهید که کاربران در صورت دسترسی به سایت با Error404 مواجه شوند و تصمیم به اعمال تغییرات موقت در دامین دارید و موتور جستجو در این شرایط موقتاً اطلاعات را منتقل کند؛ این تکنیک به درد شما می خورد.
  • Replased -303: اگر URL وب به طور کامل به مکان دیگری هدایت شود، این مورد به عنوان )جایگزین کردن (شناخته می شود.

آدرس مقصد باید به طور کامل در Destination URL وارد شود. برای مثال آدرس اینترنتی http://www.parspack.com/ را وارد کنید. برای تکمیل تغییر مسیر، روی دکمه ذخیره (Save) در پایین صفحه کلیک کنید.

  • امکانات فورواردینگ با استفاده از برنامه نویسی URL Forwarding

URL Forwarding به معنای پیوند مستقیم از یک سایت به سایت دیگر است که بسیار شبیه به Domain Forwarding می باشد. تفاوت بین این سرویس ها در نوع عملیات آن ها است؛ یعنی انتقال دامنه در این روش از طریق کدنویسی انجام می شود. هنگامی که از این روش استفاده می شود، دقیقاً می توان مسیر هدایت سایت را با وارد کردن نام سایت در بخش آدرس مشخص کرد.

توجه: به خاطر داشته باشید که دامنه مبدا منتقل نمیشود؛ فقط به جای دیگری اشاره می کند.

مسیر دهی در URL Forwarding

حالت اول: domain1.com >>> Forwarding >>>subdomain.domain.com

این روش انتقال(زیر دامنه شامل آدرس مقصد می باشد) موجب کاهش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو می شود.

حالت دوم: domain1.com >>> to >>>domain2.com

این حالت در رتبه ی سایت در موتورهای جستجو تاثیری ایجاد نمی کند.

تفاوت Parked Domain و Domain Forwarding

فرق بین Parked Domain و Forward Domain در این است که با وارد کردن دامنه پارک شده در مرورگر خود، دامنه اصلی هرگز نشان داده نمی شود و به نظر می رسد که شما مستقیماً از دامنه اصلی به سایت رسیده اید. با این وجود، در Domain Forwarding وقتی دامنه Redirect یا Forward را در مرورگر وارد می‌کنید، صفحه اصلی وب‌سایت با فشار دادن Enter نشان داده می‌شود.

 

سوالات متداول:

ریدایرکت انواع مختلفی با اهداف خاص خود را دارد. بین انواع کاربردی ریدایرکت،  معمولا دو نوع مفید آن یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ انجام میشود. این دو نوع عملکرد مشابهی دارند؛ اما ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال همیشکی و دائمی کاربرد دارد در حالی که ریدایرکت ۳۰۲  با هدف انتقال موقت انجام می شود.

ساب دامین مجموعه ای از دامنه بوده که پیش از دامین اصلی استفاده می‌شود.بیشترین کاربرد زیر دامنه در مدیریت وب سایت شما نمایان می شود. برای مثال asamserver.com آدرس دامنه اصلی می‌باشد. اگر بخواهیم زیر مجموعه ای به آدرس اصلی سایت بیافزاییم می شود Sub.asamserver.com .

هدف از پارک دامنه همان دامنه جانشین است که این دو نام با یکدیگر  فرقی ندارند و هر دو یک مفهوم را تشکیل می دهند. پارک دامنه یک رویکرد عالی است که وب سایت را به جز دامنه اصلی از طریق دامنه های دیگر ارائه می دهد. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، به کمک پارک دامنه می توانید از طریق دامنه‌های تایید شده از سایت اصلی بازدید کنیم.

میزبان و هاست، سروری که داده ها و اطلاعات در آن ذخیره می شود و درخواست های کاربر پردازش و پاسخ داده می شود.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید