شما برای مطالعه این مقاله فقط 5 دقیقه وقت نیاز دارید

ساخت ایمیل در کنترل پنل سی پنل

ساخت ایمیل در سی پنل [آموزش تصویری]

4.8/5 - (5 امتیاز)

قبل از آموزش تصویری ساخت ایمیل در کنترل پنل سی پنل بیایید چند خطی در مورد سی پنل بخوانیم. وقتی پس از خرید سرور مجازی، هاست و یک دامنه وبسایت خود را راه می‌اندازید، اولین محیطی که برای مدیریت وبسایت وارد آن می‌شوید کنترل پنل نام دارد که اکثر شرکت‌های هاستینگ کنترل پنل ‘سی پنل’ را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

ایمیل منصوب به دامنه وبسایت که ایمیل شرکتی نیز به آن می‌گویند اعتبار و مشروعیت بیشتری به ایمیل‌های ارسالی و وجهه برند می‌بخشد. به همین جهت قریب به تمامی برندهای حرفه‌ای حداقل از یک آدرس ایمیل شرکتی یا info برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. می‌توانید از طریق کنترل پنل cpanel بصورت رایگان و طبق دستورات زیر اقدام به ساخت آدرس ایمیل دلخواهتان بکنید.

سی پنل یک رابط گرافیکی است که کار مدیریت وبسایت و سرورها را آسان‌تر می‌کند.

البته سی پنل رقبایی هم دارد که از بین آن‌ها می‌توان به دایرکت ادمین، پلسک، OpenPanel، ZPanel و کلکسو اشاره کرد. به بیان ساده، کنترل پنل اصلی مدیریت سرور WHM نامیده می‌شود و محدود به یک وبسایت نیست.

در WHM امکان ایجاد چندین حساب وجود دارد. بدین صورت که مدیر سرور یک WHM دارد که چندین حساب سی پنل در آن ایجاد میکند و به مشتریان خود که صاحبین وبسایت هستند ارائه می‌دهد.

تمامی ابزارهای لازم برای مدیریت وبسایت مانند آمار، رهیابی داده‌ها، امنیت و… در سی پنل موجود هستند و نیازی به حضور و کمک تیم‌های فنی برای مدیریت وبسایت وجود ندارد. الان که در حال خواندن این مقاله‌ هستید حدس میزنم تا حدودی با cpanel آشنایی دارید اما اگر لازم است، برای آشنایی کامل با سی پنل و محیط آن می‌توانید به مقاله سی پنل چیست مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت ایمیل در کنترل پنل سی پنل را همراه با تصاویر برایتان شرح دهیم تا با انجام این مراحل بسادگی و بصورت رایگان ایمیل شرکتی خود را بسازید.

۴ مرحله ساخت ایمیل در کنترل پنل سی پنل

در این قسمت، قرار است روش ساده ساخت آدرس ایمیل در سی پنل را بصورت گام به گام و همراه با تصاویر تشریح کنیم. این مراحل را طی کنید تا با موفقیت یک ایمیل برای وبسایت خود بسازید:

1. ورود به سی پنل

ابتدا اقدام به ورود به سی پنل در وبسایت خود کنید. به قسمت Mail و سپس به بخش Email Accounts بروید.

مرحله اول ایجاد ایمیل در سی پنل

2. ورود به قسمت ساخت ایمیل

به قسمت “Create+” بروید.

مرحله دوم ایجاد ایمیل در سی پنل

3. ساخت ایمیل شرکتی

چنانچه بیشتر از یک دامین به  سی پنل وصل است، نام دامنه‌ای که تمایل دارید ایمیل ساخته شده در سی پنل به آن وصل شود را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس یک یوزرنیم و یک رمز عبور قوی برایش تعریف کنید. بالاتر از گزینه Create+، در قسمت Storage می‌توانید میزان فضای دلخوه برای اختصاص به ایمیل را انتخاب کنید.

ما در اینجا 250 مگابایت را در نظر گرفتیم تا فضای هاست توسط ایمیل‌ها پر نشود. به صلاحدید  خود می‌توانید از طریق منوی مربوطه فضای بیشتر یا کمتری را در نظر بگیرید.

در نهایت تیک گزینه Send a welcome email with mail client configuration instructions را فعال و روی دکمه Create+ کلیک کنید.

کلیک کنید  تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی در چیست؟

مرحله سوم ایجاد ایمیل در سی پنل

همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه ‘Provide alternate email’ پسوردی برای ایمیل جدید ست نکنید و لینک ساخت پسورد به ایمیل جایگزینی که تعریف می‌کنید ارسال شود.

در صورت انتخاب گزینه اضافه کردن ایمیل جایگزین، این صفحه برایتان نمایش داده خواهد شد تا در کادر مشخص‌شده آدرس ایمیل مدنظرتان را وارد کنید:

مرحله چهارم ایجاد ایمیل در سی پنل

4. ورود به ایمیل info

برای دسترسی به ایمیل اینفو ایجاد شده می‌توانید از آدرس‌های زیر اقدام کنید‌. قسمت ‘yourdomain.com’ را با دامنه وبسایت خود عوض کنید:

  • https://webmail.yourdomain.com/
  • https://yourdomain.com/webmail/

چرا در سی پنل برای وبسایتمان آدرس ایمیل رایگان می‌ سازیم ؟

فرض کنید پیامکی حاوی اطلاعات حساب بانکیتان از سرشماره‌ای مانند 0912 دریافت کرده‌اید، آیا به این پیامک اعتماد می‌کنید‌ یا پیامکی که از سرشماره ‘Bank Mellat’ ارسال شده‌است؟ این اتفاق در سطح اینترنت نیز رخ می‌دهد، بعنوان مثال ایمیلی از طرف دانشگاهتان دریافت می‌کنید که از آدرس [email protected] برایتان ارسال شده‌.

برای این ایمیل اعتماد و اعتبار بیشتری قائلید یا ایمیلی که از آدرس [email protected] (آدرس ایمیل اصلی دانشگاه تهران) برایتان فرستاده شده‌است؟

حال که شما صاحب یک وبسایت هستید، مخاطبتان هم همین دیدگاه را نسبت به ایمیلی که برایش ارسال می‌کنید دارد. در دنیای کسب و کار آدرس‌های ایمیلی که تحت نام دامین وبسایت یک شرکت هستند اعتبار و مشروعیت بیشتری نسبت به ایمیل‌هایی دارند که در پلتفرم‌های رایگان ایمیل مانند گوگل و یاهو ثبت شده‌اند. به این ایمیل‌ها، ایمیل شرکتی و ایمیل اینفو نیز می‌گویند.

اینجاست که اهمیت ساخت ایمیل در سی پنل نمایان می‌شود. فرق یک برند حرفه‌ای با یک شرکت تازه‌کار در این است که به هیچ وجه از طریق آدرس ایمیل شخصی (مانند یاهو یا جیمیل) با مشتریان ارتباط نمی‌گیرد و فقط با آدرس ایمیلی منصوب به دامنه وبسایتش مانند ([email protected]) اقدام به ارسال ایمیل می‌کند.

در حقیقت شما با ساختن ایمیل در سی پنل که به ایمیل info هم معروف است، یک راه ارتباطی معتبر برای برقراری ارتباط موثر با مشتری ایجاد می‌کنید که به برندتان اعتبار نیز می‌بخشد.

طبق گزارش موسسه استاتیستا 70٪ مردم جهان ترجیح می‌دهند در قالب ایمیل با کسب‌وکارها در ارتباط باشند. حال چه بهتر که این ایمیل‌ها از آدرس ایمیل معتبر متصل به دامین وبسایت فرستاده شوند تا هم اعتبار شرکت را به رخ بکشند و هم بصورت ناخودآگاه اسم برندتان را بعنوان یک برند حرفه‌ای در ذهن مشتری تکرار کنند.

سخن آخر

خیلی وقت است که ایمیل یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و بازاریابی محسوب می‌شود. یک آدرس ایمیل شرکتی وجهه‌ای کاملا حرفه‌ای و مشروع به ایمیل‌های ارسالیتان می‌دهد. آدرس ایمیل در نوع نگاه مشتری نسبت به برند شما تاثیرگذار است. در واقع به همین جهت است که صاحبین کسب و کار از ایمیل info ایجاد شده در سی پنل استفاده می‌کنند.

به این نکته هم باید توجه کرد که آدرس ایمیل شما قرار است در سطح فضای مجازی پخش و در بسیاری از جاها از آن استفاده شود. پس چه بهتر که نام برندتان را با خود داشته باشد. در این مقاله نحوه ساخت ایمیل شرکتی در سی پنل را بطور کامل توضیح دادیم. امیدوارم با استفاده از این آموزش بتوانید ایمیل شرکت خود را در سی پنل ایجاد کنید.

همچنین بعنوان یک نکته اضافی، برای جلوگیری از اضافه‌کاری، اسپمینگ و تسریع در کار مشتری بهتر است برای هر قسمت از مجموعه خود از طریق سی پنل آدرس‌های ایمیل جداگانه اختصاص بدهید. بدین صورت ایمیل‌های مشتریان در ابتدای کار تقسیم شده و هر یک به بخش مربوطه می‌روند و دیگر با انبوهی از ایمیل برای دسته‌بندی سروکار نخواهید داشت.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

نویسندگی یک نیروی عجیبی توی خودش داره و همین نیرو بود که من رو از زمان خوندن اولین شاهکار ادبیاتیم جذب خودش کرد. از میون صفحات کتابا میتونی زندگی‌های بیشماری رو تجربه کنی. اینطوری بود که خوشم اومد منم دست به قلم بشم و بتونم بقیه رو به سرزمین‌های خیالیم ببرم. و این داستان ادامه پیدا کرد تا امروز که بعنوان یک تولیدکننده تمام وقت محتوا فعالیت میکنم و مینویسم تا این نیرو رو تو خودم پیدا کنم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید