شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

what is cloud server

سرور ابری یا Cloud سرور چیست؟

4.7/5 - (8 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم با مفهوم سرور ابری و انواع سرور ابری آشنا شویم؛ همچنین در مورد مزایا و معایب سرور ابری توضحاتی جامع داشته باشیم، در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید تا فرق بین سرور ابری و سرور مجازی را نیز، در ساده ترین حالت بیان کنیم.

سرور ابری یا همان Cloud Server؛ یک سرور با زیرساخت فیزیکی و مجازی است که برای ذخیره سازی برنامه ها و پردازش اطلاعات در نظر گرفته شده است، برای شناخت کامل سرور ابری بهتر است مزایا و معایب آن را مطالعه کنیم.

آشنایی با مفهوم سرور ابری یا Cloud Server

سرور ابری یا همان Cloud Server؛ یک سرور با زیرساخت فیزیکی و مجازی است که برای ذخیره سازی برنامه ها و پردازش اطلاعات در نظر گرفته شده است، در بیانی دیگر؛ سرور ابری یک منبع سرور متمرکز است که از طریق شبکه (اینترنت) میزبانی و ارائه می شود و در صورت تقاضا توسط چندین کاربر قابل دسترسی است.

سرورهای ابری می توانند تمام عملکردهای سنتی سرورهای فیزیکی مانند ارائه قدرت پردازش، ذخیره‌سازی و پشتیبانی از سیستم عامل ها و برنامه ها را انجام دهند؛ همچنین می توان آن ها را در سرتاسر جهان قرارداد و خدمات را از راه دور از طریق محیط محاسبات ابری ارائه کرد، به بیانی دیگر سرورهای ابری اغلب به عنوان سرورهای خصوصی مجازی یا پلتفرم های مجازی شناخته می شوند و جهت نرم افزار مجازی‌سازی به منظور تقسیم سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی مورد استفاده قرار میگیرند.

سرورهای ابری بخش مهمی از فناوری ابری هستند: سرورهای ابری تمامی مدل های ارائه محاسبات ابری، از زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) تا پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، همچنین نرم افزاری به عنوان سرویس (SaaS) را مورد پوشش قرار می دهند.

وقتی گفته می شود یک منبع محاسباتی “در فضای ابری” است، به این معنی است که از طریق شبکه ای مانند اینترنت تحویل داده می شود و مستقیماً به آن دسترسی دارید؛ سرور ابری یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های یک منبع رایانش ابری به همراه ذخیره‌سازی ابری، پایگاه‌های داده، شبکه و نرم‌افزار است؛ اما در واقع ابرهای زیادی وجود دارد، چه عمومی و چه خصوصی که توسط هر مجموعه ای از سرورهای متصل که منابع محاسباتی را از طریق شبکه ارائه می کنند، تشکیل می شوند؛ متناسب به نیاز و کاربرد، زیرساخت ابری شما می تواند مجازی، فیزیکی یا یک ابر ترکیبی از این دو باشد.

در این زمینه برای آشنایی با بحث میزبانی وب نیم نگاهی به مقاله هاست چیست بیندازید.

 

از ویژگی های سرور ابری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • یک سرور ابری دارای تمامی قابلیت های یک سرور داخلی می باشد.
  • کاربران می توانند با استفاده از سرور ابری بارهای کاری فشرده را پردازش کرده و اطلاعات حجیم را به راحتی ذخیره کنند.
  • هزینه‌های یک سرور ابری می‌تواند ماهانه یا هر لحظه باشد، به نوعی یک گزینه انعطاف‌پذیر است.
  • یک سرور ابری از طریق API، دسترسی بر اساس تقاضا به خدمات خودکار را فراهم می کند.
  • همچنین امکان مقیاس پذیری در صورت نیاز برای یک طرح میزبانی مشترک ابری وجود دارد.

خدمات سرور ابری

همان‌طور که اشاره داشتیم؛خدمات سرور ابری در چهار نوع گسترده وجود دارند؛ پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، نرم افزار به عنوان (SaaS)،زیرساخت به عنوان سرویس(laaS) و بدون سرور که بار قرار گرفتن بر روی یکدیگر خدمات رایانش ابری را تشکیل می دهد که به عنوان “stack” نیز شناخته می شوند.

  • laaS در سرور ابری چیست؟

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) نوعی از خدمات رایانش ابری است که منابع ضروری محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه را بر اساس تقاضا و پرداخت هزینه از طریق اینترنت ارائه می دهد. IaaS یکی از چهار نوع سرویس ابری به همراه نرم افزار سرویس (SaaS)، پلتفرم (PaaS) و بدون سرور است.

در واقع در یک مدل سرویس IaaS، یک ارائه‌دهنده ابر، مؤلفه‌های زیرساختی را میزبانی می‌کند که به طور سنتی در یک مرکز داده داخلی وجود دارد که شامل سرورها، ذخیره سازی و سخت افزار شبکه و همچنین لایه مجازی سازی یا Hypervisor می شود.

در مدل IaaS، ارائه‌دهنده ابر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مانند منابع ذخیره‌سازی، سرور و شبکه را مدیریت می‌کند و آن‌ها را از طریق ماشین‌های مجازی قابل دسترسی به سازمان‌های مشترک تحویل می‌دهد. IaaS می‌تواند مزایای زیادی برای سازمان‌ها داشته باشد، مانند افزایش بالقوه بار کاری سریع‌تر، آسان‌تر، انعطاف‌پذیرتر و مقرون به صرفه‌تر.

IaaS به شما امکان می دهد تا تعمیر و نگهداری مراکز داده داخلی را کاهش دهید، در هزینه و پیچیدگی خرید و مدیریت سرورهای فیزیکی و زیرساخت مرکز داده صرفه جویی کنید و بینش تجاری در زمان واقعی به دست آورید؛ در پلتفرم laasهر منبع به عنوان یک مؤلفه خدمات جداگانه ارائه می دهد و شما فقط تا زمانی که به آن نیاز دارید برای یک منبع خاص هزینه پرداخت می کنید؛ یعنی به شما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا منابع IT خود را متناسب با تقاضا افزایش یا کاهش دهید؛ آن‌ها همچنین به شما کمک می کنند تا به سرعت برنامه های کاربردی جدید را ارائه دهید و قابلیت اطمینان زیرساخت های زیربنایی خود را افزایش دهید.

ارائه دهندگان IaaS همچنین طیف وسیعی از خدمات را برای همراهی آن اجزای زیرساخت ارائه می کنند. که دربرگیرنده موارد زیر می باشد:

  • صورت حساب دقیق
  • نظارت بر
  • دسترسی به گزارش
  • امنیت
  • متعادل سازی بار
  • خوشه بندی وانعطاف پذیری ذخیره سازی، مانند پشتیبان گیری، تکرار و بازیابی.

این خدمات به طور فزاینده‌ای سیاست‌ محور هستند و کاربران IaaS را قادر می‌سازند تا سطوح بیشتری از اتوماسیون و هماهنگ‌سازی را برای وظایف زیرساختی مهم پیاده‌سازی کنند.

  • SaaS در سرور ابری چیست؟

نرم افزار به عنوان یک سرویس یا Software-as-a-Service یا به اختصارSaaS یک روش مبتنی بر ابر برای ارائه نرم افزار و برنامه های کاربردی به کاربران به عنوان یک سرویس است. به جای نصب و نگهداری نرم افزار، به سادگی از طریق اینترنت  و هر موقعیت مکانی  به آن دسترسی دارید و با این سرویس خود را از مدیریت نرم افزار و سخت افزار پیچیده رها می کنید.

برنامه‌های SaaS اسامی متعددی دارند که گاهی اوقات نرم‌افزار مبتنی بر وب، نرم‌افزار درخواستی یا نرم‌افزار میزبان نامیده می‌شوند و روی سرورهای ارائه‌دهنده SaaS اجرا می‌شوند. ارائه دهنده دسترسی به برنامه از جمله امنیت، در دسترس بودن و عملکرد را مدیریت می کند.

  • Paas در سرور ابری چیست؟

پلتفرم به عنوان یک سرویس (PaaS) محیطی برای توسعه و مستقر در فضای ابری است که با در اختیار قرار دادن منابع به کاربران؛ قابلیت ارائه نرم افزار های کاربردی ساده تا پیچیده مبتنی بر ابر را فراهم می سازد.معمولاً این ابزارها برای توسعه اپلیکیشن مورد نیاز هستند؛ به عبارتی دیگر یک ارائه دهنده PaaS سخت افزار و نرم افزار را روی زیرساخت خود میزبانی می کند. در نتیجه، PaaS توسعه دهندگان را از بند نصب سخت افزار و نرم افزار داخلی برای توسعه یا اجرای یک برنامه جدید آزاد می کند.

Paas همانند laaS شامل زیرساخت‌ها، سرورها، ذخیره‌سازی و شبکه است اما همچنین میان‌افزار، ابزارهای توسعه، خدمات هوش تجاری (BI)، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده و غیره را دربردارد. PaaS برای پشتیبانی از چرخه عمر کامل برنامه های وب طراحی شده است  که به ساخت، آزمایش، استقرار، مدیریت و به روز رسانی برنامه های تحت وب می پردازد.

PaaS به شما امکان می‌دهد از هزینه و پیچیدگی خرید و مدیریت مجوزهای نرم‌افزار، زیرساخت‌های برنامه کاربردی و میان‌افزار، سازمان‌دهندگان کانتینر مانند Kubernetes یا ابزارهای توسعه و سایر منابع جلوگیری کنید. شما می توانید برنامه‌ها و سرویس‌هایی را که توسعه می‌دهید؛ مدیریت کنید.

  • رایانش بدون سرور

این مدل رایانش، برای ساخت برنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل،بدون نیاز به صرف زمان برای مدیریت سرور ها و زیر ساخت ها؛ ارائه دهنده سرویس ابری وظیفه اجرا، ظرفیت سازی و مدیریت سرور بر عهده دارد. رایانش بدون سرور انعطاف پذیر و مقیاس پذیرند و با اجرا یک تابع خاصی تنها منابع مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سرور ابری یا Cloud Server

  • سرور های ابری عمومی (Public Cloud Server)
  • سرور های ابری خصوصی (private cloud server)
  • سرورهای ابری اختصاصی (Dedicated cloud server)

سرور های ابری عمومی (Public Cloud Server)

رایج ترین نوع یک سرور ابری یک ماشین مجازی (VM) یا نمونه محاسباتی است که یک ارائه دهنده ابر عمومی در زیرساخت خود میزبانی می کند، همچنین: با استفاده از یک رابط یا کنسول مبتنی بر وب به کاربران در سراسر اینترنت، سرور ابری را به عنوان VM نیز ارائه می دهد؛ لازم به ذکر است این مدل با نام LASS مخفف شده (زیرساخت به عنوان یک سرویس) شناخته می شود.

سرور های ابری خصوصی (private cloud server)

یک سرور ابری همچنین ممکن است یک نمونه محاسباتی در یک ابر خصوصی داخلی باشد؛ درباره با این مبحث، یک شرکت سرور ابری را به کاربران داخلی در سراسر یک شبکه محلی (LAN) و در برخی موارد، به کاربران خارجی در سراسر اینترنت تحویل می‌دهد.
تفاوت اصلی بین یک سرور ابری عمومی میزبانی شده و یک سرور ابری خصوصی، این است که دومی در زیرساخت خودِ سازمان وجود دارد، در حالی که یک سرور ابر عمومی در خارج از سازمان، مالکیت و اداره می‌شود؛ ابرهای ترکیبی ممکن است شامل سرورهای ابری عمومی یا خصوصی باشند.

سرورهای ابری اختصاصی (Dedicated cloud server)

ارائه دهندگان خدمات ابری می توانند سرورهای ابری فیزیکی و همچنین مجازی را ارائه دهند، سرور اختصاصی ابری به عنوان سرورهای فیزیکی یا نمونه های اختصاصی شناخته می شوند و سرورهای فیزیکی را در اختیار کاربران قرار می دهند؛ سرور اختصاصی زمانی استفاده می‌شود که یک کسب‌وکار، سازمان یا شرکتی بخواهد مجازی‌سازی سفارشی، کاهش عملکرد و ویژگی های امنیتی را در یک سرور ابری چندین میزبان اجرا کند.

توجه: اگر قصد دارید سرویس های سرور مجازی ویندوز و سرور مجازی لینوکس از آسام سرور را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ میتوانید از طریق لینک های روبرو: خرید سرور مجازی لینوکس و خرید سرور مجازی ویندوز؛ دسترسی لازم را داشته باشید❗

کلیک کنید  چگونه IP خود را تغییر دهیم؟ (6 روش سریع تغییر آی پی)

کاربرد های سرور ابری یا Cloud server

سرورهای ابری علی رغم چالش های جداسازی نرم افزار و سخت افزار و به منظور برطرف نمودن این دغدغه؛ فضای میزبانی با ثبات، با امنیت و عملکرد بسیار بالایی را ارائه می دهد. سرور ابری به دلیل تخصیص کامل منابع در صورت استفاده تمامی منابع به واسطه هر یک از سرورهای موجود در فضای ابری موجب آسیب رساندن به یکدیگر نخواهند شد.

از طرفی تا الآن به این نکته پی برده اید که سرور های ابری مقرون به صرفه تر از سرورهای فیزیکی هستند و با وجود قیمت پایینی که دارند برخلاف تصور؛ از سروری با سرعت بهتر و منابع بیشتری برخوردار خواهید شد. به عنوان مثال؛ با صرف هزینه یکسان معمولاً وب سایت در سرورهای ابری سریع تراز سرور های معمولی لود می شوند و همچنین امکان گسترش پذیری و ارتقا منابع درRAM،CPU، HDD  از دیگر ویژگی های این سرور می باشد؛ در کنار این قابلیت های وسوسه انگیز؛ سرور ابری ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد.

مزایای سرور ابری

اگر از سرورهای ابری استفاده می کنید، پس ثبات بهتری دارید؛ زیرا در صورت بروز مشکلی در نرم افزار یا برنامه ای در سرور ابری، این مشکل از سیستم های داخلی شما جدا شده است؛ سرور ابری شما نمی تواند تحت تأثیر دیگر سرورهای ابری قرار گیرد، بنابراین مسائلی مانند بارگذاری بیش از حد کاربری روی سرور خود به سادگی بر شما تأثیر نمی گذارد، در کل سرورهای ابری سریع تر، پایدارتر و امن تر هستند.

 

انعطاف پذیری و مقیاس پذیر بسیار بالایی دارد، بنابراین شرکت ها می توانند منابع را بر اساس نیاز خود اضافه یا کم کنند؛ با ارتقاء شرکت ها سیستم مورد نیاز، سرور ابری نیز رشد خواهد کرد.

راه اندازی، نصب و استفاده از سرور ابری بسیار راحت می باشد، با یک سرور ابری عمومی، یک سازمان نیازی به نگرانی در مورد نصب، نگهداری و مدیریت سرور یا سایر وظایفی که با داشتن یک سرور فیزیکی همراه است، ندارد.

در برخی از موارد؛ کاربران تنها در صورت نیاز به منابع، هزینه را پرداخت می کنند و سرور ابری در بخشی از وب بدون هزینه در هر زمان در دسترس است.

یک سرور ابری در مقایسه با مدل سنتی همیشه منابع بیشتر و خدمات سریع تری ارائه می دهد و حتی اگر بار ابری میزبان دیگری افزایش یابد، نگرانی در مورد کاهش قدرت RAM یا CPU نخواهید داشت.

امکان دسترسی به داده های خود در هر مکان و هر زمان از مزایای دیگر سرور ابری است؛ زیرساخت ابری اینترنتی با اطمینان از اینکه برنامه شما همیشه در دسترس است، بهره‌وری و کارایی شرکت را به حداکثر می‌رساند، این مورد، امکان همکاری و اشتراک گذاری آسان بین کاربران در مکان های مختلف را فراهم می کند.

هزینه های فناوری با خدمات میزبانی ابری به حداقل می رسد و کسب و کارها را قادر می سازد از زمان و منابع اضافی برای بهبود زیرساخت شرکت استفاده کنند.

سرور ابری ثبات عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری دارد؛ زیرا اگر وب سایت شما بر روی یک سرور فیزیکی میزبانی شود در صورت بروز اختلال به هر دلیلی احتمال خارج شدن اطلاعات و سایت از دسترسی وجود دارد؛ اما اگر سایت شما بر روی تعدادی سرور متصل به هم با پایگاه داده مشترکی میزبانی شوند؛ حتی اگر یکی از این سرورها دچار مشکل شود، بقیه همچنان می توانند به کاربران پاسخ دهند و سایت را بدون هیچ دغدغه ای فعال نگه دارند.

قابلیت ادغام پذیری در شیوه اتصال سرور ابری باعث می شود بتوانید بی وقفه ارتباط گسترده ای برقرار کنید و به فعالیت خود با سرعت عالی و در لحظه بپردازید.

سرور ابری با توزیع های متنوع جغرافیایی و دسترسی مطمئن و بدون تأخیر؛ چالش های مرتبط با  دسترسی از راه دور سرور های فیزیکی که اکثراً با کاهش سرعت و عملکرد پایین مواجه هستند را برطرف نموده است.

بازیابی کارآمد رایانش ابری بازیابی سریع‌تر و دقیق تری از برنامه ها و داده ها را ارائه می دهد: با خرابی کمتر، کارآمدترین طرح بازیابی است و فضای ذخیره سازی نامحدود را داراست که مبتنی بر ذخیره سازی SAN میباشد.

از مزیت های ممتاز سرور ابری همچنین می توان به قابل اعتماد بودن و امنیت فوق العاده آن، به روز رسانی لحظه ای، امکان گسترش بدون وقفه و امکان نظارت و کنترل متمرکز اشاره داشت.

معایب سرور ابری

از آنجایی که سرورهای ابری معمولاً محیط‌هایی با چند میزبان هستند و ادمین کنترل مستقیمی بر موقعیت فیزیکی سرورها ندارد، یک VM ابری ممکن است تحت تأثیر نامطلوب ذخیره‌سازی بیش‌ از حد و یا نیاز های شبکه سایر سرورهای ابری روی همان سخت‌افزار قرار گیرد؛ سرورهای ابری اختصاصی می‌توانند به میزبان کمک کنند تا از این مشکل جلوگیری کند.

تعهدات نظارتی و استانداردهای حاکمیت شرکتی ممکن است میزبان ها را جهت استفاده از سرورهای ابری و ذخیره داده ها در مکان های جغرافیایی مختلف منع کند.

اگر در صورت نیاز مجبور به افزایش منابع شده باشید؛ هزینه های سرور ابری برای ارتقا بسیار زیاد خواهد بود؛ همچنین با توجه به قرار گرفتن سرور های ابری در چندین موقعیت و شبکه نیاز به اتصال تعداد بیشتری سرور به شبکه می باشد به همین دلیل برخی اوقات نیازمند هزینه بیشتری است.

سرورهای ابری در معرض قطع خدمات دوره ای و غیرقابل پیش بینی هستند که معمولاً به دلیل نقص در محیط ارائه دهنده یا یک اختلال غیرمنتظره شبکه است؛ به همین دلیل، از آنجایی که کاربر کنترلی بر زیرساخت ارائه‌دهنده ابر ندارد، برخی از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند تا بارهای کاری حیاتی را در مرکز داده محلی خود به جای ابر عمومی نگه دارند؛ همچنین، در دسترس بودن یا افزونگی ذاتی در ابرهای عمومی وجود ندارد.
کاربرانی که به منظور در دسترس بودن بیشتر برای حجم کاری نیاز دارند، باید عمداً آن دسترسی را در حجم کاری ایجاد کنند.

در سرور ابری امکان بکاپ گیری به صورت فیزیکی و پشتیبانی بسیار سخت می باشد و این اتفاق به دلیل پراکندگی اطلاعات بر روی سرورهای مختلف می باشد.

فرق بین سرور ابری و سرور مجازی

یک سرور خصوصی مجازی سنتی و یک سرور ابری از نظر تنظیمات مشابه هستند، تفاوت اصلی سرور ابری با VPS، در نحوه استقرار و مدیریت هر سرور است؛ یک VPS بر روی یک سرور فیزیکی واحد میزبانی می شود، در حالی که یک سرور ابری روی یک پارتیشن مجازی متشکل از چندین سرور فیزیکی برای حداکثر مقیاس پذیری و در دسترس بودن بالا قرار دارد.

ما در مقاله VPS چیست؛0تا100 سرور مجازی چیست به طور همه جانبه به مفاهیم مربوط به سرور مجازی پرداختیم؛ نگاهی به مقالات ما بیندازید.

نکته: لازم به ذکر است؛ به منظور تهیه سرور مجازی، میتوانید به سرویس های موجود در صفحه خرید سرور مجازی از آسام سرور نیز مراجعه نمایید❗

 

مقیاس پذیری

از لحاظ مقیاس پذیری و کارایی سرور ابری انتخاب بهتری است زیرا زیر ساخت سرور ابری امکان افزایش یا کاهش مقیاس را متناسب با نیاز تقاضا فراهم می کند؛ بنابراین شما می توانید هر رشدی و یا هر مشکلی را مدیریت کنید و همچنین رم، پهنای باند، منابع محاسباتی را به صورت خودکار بدون نیاز به راه اندازی مجدد تهیه و افزایش دهید، این امکان در سرور مجازی به جز سرور مجازی اختصاصی وجود ندارد.

آپ تایم بودن یا به اصطلاح پایداری سرور

در زیرساخت ابری، سرور مجازی شما همیشه آنلاین است، هنگامی که یک سرور از کار می افتد، Cloud VPS می تواند بار یک سرور را با سایر سرورهای متصل در زیرساخت به اشتراک بگذارد؛ این مبحث در مورد VPS صدق نمی کند؛ راه‌اندازی‌های ابری دارای چندین سرور هستند که با هایپروایزر برای میزبانی و مدیریت ماشین‌های مجازی در حال اجرا هستند.

پشتیبان گیری

برخلاف VPS، در سرور ابری پشتیبان گیری درخواستی به شما امکان می دهد: چندین سرور پشتیبان را برای دوام و افزونگی کامل داده ها مستقر کنید.

تنوع در سفارشی سازی

در حالی که هر ارائه دهنده سرویس VPS مناسب، حداقل نوعی سفارشی سازی را در VPS خود ارائه می دهد، سرورهای ابری در سطح دیگری قرار دارند: میتوانید از میان صدها الگوی سیستم عامل و برنامه انتخاب کنید یا الگوی خود را ایجاد کنید؛

دقیقاً میزان فضای ذخیره‌سازی مورد نظر خود را تعیین کنید و تنظیمات ذخیره‌سازی لایه‌ای را با چندین SAN در هر ابر ایجاد کنید؛ افزونه هایی مانند متعادل کننده بار خودکار و فایروال ضد جعل را فقط برای نام بردن چند ابزار و چارچوب قابل تنظیم بیشتر اضافه کنید.

تفاوت سرور اختصاصی با سرور ابری

در سرورهای ابری قابلیت اجرا تحت نرم افزار مجازی سازی وجود دارد و در صورت نیاز به منابع اضافی، این نرم‌افزارهای ارتباطی، امکان کنترل و مصرف منابع سیستم را تأمین می کنند که این قابلیت در سرور های اختصاصی ممکن نمی باشد.در میزبانی ابری هر کاربر به چندین سرور دسترسی دارد؛ همچنین در مواقعی که ترافیک زیادی در سایت شما وجود دارد و به صورت موقت ظرفیتی به سرویس اضافه می شود و تا زمانی که به این ظرفیت نیازمندید در سرویس فعال است و پس از کاهش ترافیک ایجاد شده در سایت و عدم نیاز به ظرفیت اضافی به حالت عادی باز می گردد و تنها هزینه ای که پرداخت می کنید برای ظرفیت اضافی در مدت زمانی که استفاده کرده اید می باشد.

در آخر پایداری یکی دیگر از مزایای استفاده از سرور ابری در مقایسه با  سرویس های سنتی است. در صورت خرابی سرور، سرورهای دیگر در شبکه وارد عمل می شوند تا جای آن را بگیرند.

اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با سرور اختصاصی هستید؛ از مطالعه مقاله سرور اختصاصی چیست؛ غافل نشوید.

جمع بندی

اگر می خواهید قابلیت اطمینان و عملکرد قدرتمندی داشته باشید، میزبانی ابری یک انتخاب عالی است، کاهش اخیر قیمت در زیرساخت های ابری آمازون و امثال آن نشان دهنده این موضوع است که: بازارِ پتانسیل رشد بسیار زیادی دارد، علاوه بر این، میزبانی ابری نیز  تا حدودی مقرون به صرفه تر است؛ نظر شما در این مبحث چیست؟ سرور مجازی کاربرد بیشتری دارد یا سرور ابری میتواند بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد!؟ می توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

البته فراموش نکنید که انتخاب سرور در اکثر موارد بستگی به نیاز شما دارد و بحث دلخواه بودن انتخاب در این مبحث، چندان مهم نخواهد بود!

سوالات متداول:

بله در سرور ابری هزینه منابع نسبت به سرور مجازی بیشتر است

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

6 دی 1400
سپهر

چه نفاوت های عجیبی دارن 🤔

6 دی 1400
امین موحد

دوستان سرور ابری در برخی مواقع اپتایم زیاد جالبی نداره ها و قطع و وصلی داره یجورایی میشه گفت، من ک توصیه نمیکنم... خود دانید 🤷‍♂️

6 دی 1400
محمد مهدی

اقا امین شما که میگین توصیه نمیکنید برای اکثر افراد اینجوری نیست و ممکنه برعکس باشه و سرور ابری گزینه مناسبی براشون باشه 🙄

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید