شما برای مطالعه این مقاله فقط 2 دقیقه وقت نیاز دارید

restart-the-vps

آموزش ریست یا راه اندازی مجدد سرور مجازی ویندوز و لینوکس

3.2/5 - (9 امتیاز)

موقعیت زیادی پیش می آید که تصمیم بگیرید سرور مجازی خودتان را ریبوت کنید. مواردی مانند: آپدیت کردن سرور که می تواند آپدیت هسته سیستم عامل یا نرم افزار های سرور باشد، ارتقا دادن منابع سرور، مشکل بالا نیامدن سرور که می تواند به خاطر کمبود منابع سخت افزاری و … باشد.

راه اندازی مجدد سرور مجازی، درست مانند روشن خاموش کردن سیستم است؛ همانطور که گاهی در سیستم خودمان این کار را انجام می دهیم، گاهی مجبور به انجام این کار می شویم. توجه داشته باشید که پیش از آن که خودتان تصمیم به انجام این کار بگیرید، با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید.

در صورتی که خرید سرور مجازی ویندوز یا خرید سرور مجازی لینوکس را از آسام سرور انجام داده باشید، می توانید از تیم پشتیبانی ما بخواهید تا ریست یا راه اندازی مجدد را برایتان انجام دهند. اما در صورتی که از ارائه دهنده دیگری، سرور مجازی تهیه کرده اید، با کمک این آموزش می توانید از پس این کار برآیید. همراهمان باشید تا گام به گام ریبوت سرور مجازی را به شما آموزش دهیم.

آموزش ریستارت یا راه اندازی مجدد سرور مجازی ویندوز و لینوکس

فرقی ندارد که سرور مجازی شما ویندوز باشد یا لینوکس، در هر صورت مراحلی که برای راه اندازی مجدد سرور باید طی کنید، مشترک است.

برای این کار باید ابتدا وارد پنل خودتان در سایت شرکت ارائه دهنده شوید. اگر سرور مجازی خودتان را از آسام سرور تهیه کرده اید، برای ورود، بر روی ناحیه کاربری کلیک کنید.

کلیک کنید  انواع رکوردهای DNS در اینترنت

پس از آن که وارد ناحیه کاربری خودتان شدید، با صفحه زیر مواجه می شوید.

راه اندازی مجدد سرور مجازی

همانطور که در عکس نیز مشخص است، باید از قسمت سرویس/محصولات فعال شما، سرور مجازی فعال خودتان را انتخاب کنید.

راه اندازی مجدد سرور مجازی

پس از آن این صفحه را مشاهده کردید، سرور مجازی که قصد دارید آن را مجدد راه اندازی کنید، انتخاب کنید تا صفحه ای که در زیر برایتان آورده ایم، باز شود:

در قسمت ستون سمت راست، روی گزینه reboot کلیک کنید.

راه اندازی مجدد سرور مجازی

آموزش ریسیت کلی سرور مجازی

جهت ریسیت کلی سرور مجازی و حذف تمامی اطلاعات و برنامه هایی که داخل آن نصب هست باید به شرکتی که سرور مجازی را از آن تهیه کردین تیکت دهید.

همینطور جهت عمل Renistall یعنی تغییر سیستم عامل نصبی روی سرورمجازی در آسام سرور از قسمت کنترل پنل و مدیریت سرویس میتوانید سیستم عامل خود را انتخاب و اقدام به نصب مجدد سیستم عامل نمایید.

 

به همین راحتی توانستید راه اندازی مجدد سرور مجازی را خودتان انجام دهید. در صورتی که سوال یا مشکلی در رابطه با سرور مجازی برایتان پیش آمده است، می توانید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

خیر؛ شما برای این کار نیاز به نرم افزار خاصی ندارید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید