شما برای مطالعه این مقاله فقط 10 دقیقه وقت نیاز دارید

register-in-nobitex-exchange

مراحل ثبت نام در صرافی نوبیتکس (Nobitex) برای تریدرها

5/5 - (1 امتیاز)

صرافی نوبیتکس را می‌توان یکی از بهترین و البته معروف‌ترین صرافی‌های داخلی دانست که بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است. همین عامل هم باعث شده تا بخش قابل توجهی از هم‌وطنان، این پلتفرم را برای شروع معاملات خود در جهان ارزهای دیجیتال انتخاب کنند. با این حال بخش قابل توجهی از آنها به‌خوبی با مراحل ثبت نام در صرافی نوبیتکس آشنایی ندارند.

صرافی نوبیتکس به عنوان بزرگ‌ترین صرافی داخلی شناخته می‌شود که برای بهره‌مندی از خدمات آن، باید حتماً ثبت نام را به شیوه‌ای درست انجام داد. افراد می‌توانند تنها با ایمیل یا شماره تماس در این پلتفرم ثبت نام کنند. اما برای انجام معاملات ریالی، ملزم به احراز هویت در آن هستند. همچنین برای افزایش امنیت حساب، باید تأیید دومرحله‌ای را هم فعال کرد.

همین عامل هم باعث می‌شود تا در پروسه استفاده از آن دچار مشکل شده و نتواند به شیوه مؤثر از آن بهره‌مند شوند. افزون بر این موارد، نحوه احراز هویت و فعال‌سازی تأیید دومرحله‌ای هم از دیگر مواردی است که موجب سردرگمی این افراد می‌شود. پس در این مقاله همراه ما باشید تا با مراحل ثبت نام در صرافی Nobitex برای تریدرها آشنا شوید.
اولین گام برای ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس خرید سرور مجازی ترید است که با ارائه ip ثابت و امکانات منحصربفرد دیگر کار ترید کردن را برای شما آسان می کند.

معرفی صرافی نوبیتکس

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی مراحل ثبت نام در صرافی نوبیتکس بپردازیم، بهتر است ابتدا مروری بر روی خود این صرافی داشته باشیم. در واقع نوبیتکس یکی از  پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال داخلی است که به دنبال تحریم کاربران ایرانی در صرافی خارجی ایجاد شد. این شبکه نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند تمام امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های این حوزه را فراهم سازد.
امکان معاملات ارزهای دیجیتال، قابلیت فروش تعهدی، استخرهای استکینگ، و… تنها گوشه‌ای از مزیت‌های منحصر به فردی است که موجب شده تا صرافی نوبیتکس، نسبت به رقبایش متمایز باشد. همین عامل هم باعث شده تا این شبکه بتواند به رکورد ۵ میلیون کاربر برسد که نشان دهنده محبوبیت آن میان فعالان این حوزه است.
البته باید این مورد را هم خاطرنشان کنیم که نوبیتکس نسبت به اغلب نمونه‌های داخلی، حجم نقدینگی بیشتری دارد. همین فاکتور سبب شده تا برای انجام معاملات بزرگ یک انتخاب ایده‌آل باشد. مازاد بر این، تیم سازنده آن به طور پیوسته امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به این پروژه اضافه می‌کند که باعث می‌شود تا بیش از پیش برای معامله‌گران و افراد حرفه‌ای کارآمد باشد. البته برای بهره‌مندی از این امکانات و قابلیت‌ها، باید حتماً در این شبکه ثبت نام کنید.

مزایا و معایب نوبیتکس

هر پلتفرم ارز دیجیتالی که عرضه می‌شود، دارای جنبه‌های مثبت و منفی مختص به خود است. شبکه نوبیتکس هم از این قاعده مستثنا نیست. به عبارت ساده‌تر، این پلتفرم هم دارای مزایا و معایب خاصی است که باعث شده تا صرفاً برای گروه مشخصی از افراد مناسب باشد. اشراف بر این دو جنبه به افراد کمک می‌کند تا در پروسه انتخابات و تصمیم گیری خود، دچار مشکل نشوند. ما در ادامه برخی از مزایا و معایب این پلتفرم را خدمت شما عزیزان شرح داده‌ایم تا تصمیم گیری‌های بهتری در این زمینه داشته باشید.

مزایای صرافی نوبیتکس

  • حجم نقدینگی بالا
  • داشتن امکانات متنوع
  • رابط کاربری آسان
  • امنیت بالا
  • شفافیت بی‌نظیر
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • داشتن تیم حرفه‌ای و توانا
  • کارمزدهای اندک

معایب صرافی نوبیتکس

  • عدم امکان معامله ریالی بدون احراز هویت
  • محدودیت در حجم معاملات تا ارائه اطلاعات بیشتر و احراز هویت کامل
  • پایین بودن تعداد جفت ارزهای معاملاتی نسبت به رقبای خارجی

مراحل ثبت نام در صرافی Nobitex

همان گونه که اشاره کردیم، نوبیتکس به عنوان یکی از بهترین و البته خارق‌العاده‌ترین پلتفرم‌های معاملات داخلی شناخته می‌شود. بر این مبنا تقریباً تمام هم وطنان تازه‌کار، این پلتفرم را برای شروع فعالیت در بازار کریپتوکارنسی انتخاب می‌کنند. چنین موضوعی سبب شده تا میزان تقاضا برای ثبت نام در آن افزایش پیدا کند.
با این وجود باید عنوان کنیم که بخش قابل توجهی از افراد تازه‌کار، با مراحل ثبت نام در صرافی نوبیتکس آشنایی ندارند. همین عامل هم سردرگمی آنها را بیشتر کرده و گاهاً سبب می‌شود تا این مراحل را به صورت اشتباه طی کنند. این فاکتور هم می‌تواند پروسه را برای آنها پیچیده‌تر کند. ما برای جلوگیری از این سردرگمی، تمام مراحل را به صورت قدم به قدم شرح داده‌ایم.
شما برای ثبت نام در این صرافی می‌توانید از وبسایت رسمی یا دانلود نوبیتکس از گوگل پلی استفاده کنید. مراحل ثبت نام در هر دو پلتفرم یکسان است. به همین جهت ما در ادامه، نحوه انجام آن را در وب‌سایت آموزش داده‌ایم. برای این کار هم باید ابتدا به وب‌سایت رسمی صرافی نوبیتکس مراجعه کنید. در این حالت با تصویری مشابه شکل زیر مواجه خواهید شد.

وبسایت نوبیتکس

در این حالت بر روی گزینه ثبت نام که کادر بالایی قرار گرفته، کلیک فرمایید. پس از این کار به فرمی مشابه تصویر زیر هدایت می‌شوید که باید در آن اطلاعات اولیه برای فرایند ثبت نام در صرافی نوبیتکس را وارد کنید.

ثبت نام در نوبیتکس

همان گونه که مشاهده می‌کنید، شما برای روند ثبت نام نیاز به اطلاعات چندانی ندارید. تنها کافی است ابتدا شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و پس از آن رمز عبور را قرار دهید. همچنین می‌توانید در بخش کد دعوت، هم عبارت XXX را وارد کنید تا مشمول تخفیف در کارمزد معاملات خود شوید.
پس از آن عبارت به هم ریخته را وارد کرده و تیک موافقت با قوانین را بزنید. بعد از این کار به روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در این حالت یک کد برای شماره تماس شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید.

تایید شماره موبایل

بعد از وارد سازی این کد، فرایند ثبت نام شما به اتمام رسیده و حساب کاربری شما در صرافی نوبیتکس ساخته می‌شود. به همین جهت می‌توانید با اطلاعات وارد شده به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. البته باید بدانید که شما با این حساب، امکان معامله ریالی را نخواهید داشت. اما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را تبدیل کرده یا دارایی‌های دیجیتالتان را به این صرافی انتقال دهید.

احراز هویت در نوبیتکس

همان گونه که عنوان کردیم، شما برای برخورداری از خدمات و امکانات صرافی نوبیتکس، باید حتماً در این پلتفرم احراز هویت کرده و اطلاعات خود را ارائه دهید. در غیر این صورت امکان معاملات ریالی برای شما ممکن نخواهد بود. بعد از اینکه ثبت نام خود در مرحله قبلی را تکمیل کردید، وارد پنل کاربری خود در این صرافی شوید. این پنل در نسخه جدید خود حالتی مشابه شکل زیر دارد.

پنل کاربری در صرافی نوبیتکس

در گوشه سمت چپ و بالایی این پنل، پروفایل شما وجود دارد که آیکون یک آدمک دارد. با کلیک بر روی آن، می‌توانید به زیر منوهای آن دسترسی داشته باشید. گزینه احراز هویت هم در یکی از زیر منوهای آن قرار دارد که با کلیک بر روی آن به فرمی مشابه شکل زیر هدایت می‌شوید.

احراز هویت در نوبیتکس

در این بخش تمام سطوح احراز هویت در صرافی نوبیتکس دیده می‌شود که هر کدام از آنها نیازمند اطلاعات خاصی بوده و در مقابل هم امکانات ویژه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند. نخستین سطح از احراز هویت، به نام سطح یک شناخته می‌شود. این سطح کمترین اطلاعات را از شما درخواست می‌کند.
اما در مقابل آن هم امکانات اندکی دارد. به نحوی که تنها ۵۰۰ هزار تومان سقف معامله روزانه شما خواهد بود. این مقدار برای بیشتر افراد کافی نیست. به همین جهت است که اغلب آنها به دنبال ارتقا سطح کاربری خود هستند. اما برای بهره‌مند شدن از همین سطح هم باید شماره تماس خود را تأیید کرده و اطلاعات هویتی را وارد کنید.
عموماً با فرایند ثبت نام جدید، شماره تماس شما هم تأیید می‌شود. اما برای اینکه بتوانید احراز هویت خود را کامل کنید، باید اطلاعات هویتی را هم وارد فرمایید. بدین منظور باید بر روی گزینه شروع احراز هویت کلیک نمایید. با این کار به فرمی هدایت می‌شوید که باید اطلاعات زیر را در آن وارد کنید.

  • اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و…
  • ایمیل
  • شماره ملی
  • عکس کارت ملی
  • اطلاعات حساب بانکی
کلیک کنید  مراحل ثبت نام در صرافی ایرانی ‌‌Bit24‌‌ برای‌‌ تریدرها

همان گونه که اشاره کردیم، این سطح از احراز هویت، محدودیت زیادی برای معامله‌گران داشته و غالباً حجم ارائه شده توسط آن، برای انجام معاملات کافی نیست. همین عامل باعث می‌شود تا بیشتر افراد، نسبت به ارتقا سطح احراز هویت خود اقدام کنند. در احراز هویت سطح ۲ آنها باید یک تعهدنامه نوشته و آن را به همراه کارت ملی  در کنار خود قرار داده و بدین ترتیب یک سلفی بگیرند. بعد از ارسال آن‌ها، پرونده شما در صف بررسی کارشناس قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکل، تأیید می‌شود.

احراز هویت در نوبیتکس

البته باید خاطرنشان کنیم که اخیراً نوبیتکس قابلیت جذابی برای احراز هویت سریع و هوشمند کاربران فراهم کرده است. بر مبنای این قابلیت، افراد می‌توانند سریال کارت ملی هوشمند خود را وارد کنند.

احراز هویت در نوبیتکس

پس از آن و به کمک دوربین جلوی لپ تاپ یا گوشی خود، نسبت به اسکن چهره اقدام می‌کنند. این فرایند به کمک هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر رخ کامل و نیمرخ افراد را دریافت کرده و آن را پردازش کند. افزون بر این موارد، این رویه باعث می‌شود تا سرعت تأیید اطلاعات شما افزایش پیدا کرده و دیگر نیازی به انتظار در صف تأیید نداشته باشید.

احراز هویت در نوبیتکس

این مولفه سبب شده تا این راهکار، به عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین روش‌های ممکن برای احراز هویت در این پلتفرم باشد. بعد از این رویه، محدودیت شما کاهش پیدا کرده و می‌توانید روزانه تا سقف ۲۵ میلیون تومان به این صرافی واریز داشته باشید. همچنین سقف برداشت شما هم به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این فاکتور سبب شده تا سطح دو برای معامله‌گران تازه‌کار گزینه ایده‌آلی باشد.
البته اگر جزو تریدرهای حرفه‌ای باشید، به احتمال زیاد این مقدار هم برای شما کافی نخواهد بود. همین عامل سبب شده تا صرافی نوبیتکس یک سطح دیگر به عنوان سطح سوم را قرار دهد که تقریباً تمام محدودیت‌های سری قبل را از بین برده و حجم معاملات را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد. این سطح برای معامله گرانی که به طور پیوسته در این حوزه فعالیت دارند، یک انتخاب بسیار ایده‌آل است.

احراز هویت در نوبیتکس

برای رسیدن به این سطح، نیاز به هیچ گونه اقدام اضافه‌ای نیست؛ بلکه تنها باید یک ماه از ارتقا شما به سطح ۲ گذشته باشد. همچنین حداقل واریز تومانی شما ۵۰۰ میلیون و حداقل برداشت تومانی یا رمز ارز شما هم طی یک ماه گذشته به دو و نیم میلیارد تومان رسیده باشد. پس این شرایط، به صورت اتوماتیک سطح ۳ برای شما فعال می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید روزانه علاوه بر ۲۵ میلیون سری قبل، واریزهای شناسه‌دار هم انجام دهید که عملاً محدودیتی در حجم ندارد.

سایر سطوح در صرافی نوبیتکس

پلتفرم نوبیتکس سعی کرده تا زمینه هموارتری برای فعالیت کاربران حرفه‌ای ایجاد کند. به همین جهت است که دو سطح دیگر به نام سطح تریدر و سطح ویژه ایجاد کرده است. در سطح تریدر، کارمزد معاملات به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. به نحوی که میزان کارمزد برای حالت میکر صفر و برای تیکر ۰.۰۹% خواهد بود. از طرفی دیگر سقف برداشت ریالی در طی ۲۴ ساعت به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.
این در نوع خود یک امتیاز بی‌نظیر برای افرادی است که می‌خواهند به صورت اختصاصی بر روی معاملات ارزهای دیجیتال و کسب سود از نوسان آنها تمرکز کنند. برای فعال‌سازی این سطح، نیازی به احراز هویت اضافه نیست؛ بلکه بعد از رسیدن به سطح ۲، می‌توانید از طریق پشتیبانی درخواست فعال‌سازی سطح تریدر را بدهید.
سطح ویژه لول دیگری است که برای معامله‌گران بزرگ و نهنگ‌های بازار ایجاد شده است. در این سطح کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی، نسبت به واریز و برداشت در این پلتفرم اقدام کنند. برای رسیدن به آن هم باید شما به سطح ۳ رسیده باشید. از طرفی بایستی حدود سه ماه هم به صورت میانگین ۵ میلیارد تومان در داخل این پلتفرم مبادله مالی داشته باشید. پس از این کار می‌توانید از طریق تیکت، درخواست رسیدن به سطح ویژه را ارائه دهید.

فعال‌سازی تأیید دو مرحله‌ای در نوبیتکس

امنیت حساب را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها دانست که می‌تواند به حفظ دارایی‌های شما در این پلتفرم کمک کند. در واقع بیشتر سرقت‌هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد، به واسطه نفوذ هکرها به حساب کاربری افراد انجام می‌شود. شناسایی دوعاملی قابلیت منحصر به فردی است که مانع از چنین مشکلی می‌شود.
خوشبختانه صرافی نوبیتکس هم این قابلیت را برای کاربران خود قرار داده است. به همین جهت است که ما هم توصیه می‌کنیم تا قبل از هرگونه واریز به حساب در این صرافی، ابتدا شناسایی دوعاملی خود را فعال کنید تا از گزند افراد کلاهبردار و مشکلات مشابه در امان بمانید.
برای این کار از منوی کناری داشبورد خود، بر روی گزینه امنیت کلیک کرده و سپس شناسایی دوعاملی را انتخاب کنید.

تایید دو مرحله ای در نوبیتکس

در این حالت با فرمی مشابه شکل زیر مواجه می‌شوید که مراحل فعال‌سازی آن را به شما نشان می‌دهند.

تایید دو مرحله ای در نوبیتکس

شما باید در گام اول برنامه گوگل آنتیکتور را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. پس از این کار بر روی گزینه ادامه کلیک کنید. یک بارکد برای شما نشان داده می‌شود که باید به کمک برنامه مورد نظر، آن را اسکن کنید. برای این کار بر روی گزینه “+” که در برنامه مذکور وجود دارد، کلیک کنید. بعد از آن به بخش اسکن هدایت می‌شوید. البته شما می‌توانید به صورت مستقیم کد موجود در زیر بارکد را کپی کرده و در داخل برنامه قرار دهید. پس از این کار بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

تایید دو مرحله ای در نوبیتکس

صرافی نوبیتکس برای تأیید هویت شما، کدی ۶ رقمی را به شماره تلفن همراهتان پیامک می‌کند که باید آن را در کادر فوق وارد کنید. همچنین برنامه گوگل آنتیکتور هم به صورت پیوسته کدهای شش رقمی را ایجاد می‌کند که باید آن را در بخش زیرین وارد کنید. پس از این کار گزینه ادامه را بزنید. بدین ترتیب شناسایی دوعاملی شما در صرافی نوبیتکس فعال می‌شود. البته باید بدانید که ورودهای بعدی شما به این صرافی، منوط به ارائه این کد خواهد بود.
متأسفانه بسیاری از افراد در صورت حذف شدن برنامه گوگل انتیکتور آنها یا از دست دادن تلفن همراهشان، امکان ورود مجدد به صرافی را نداشته یا دچار مشکل می‌شوند. به همین جهت است که نوبیتکس هم در گام آخر، بخشی را قرار داده تا کاربران بتوانند به کمک آن کد بازیابی را دریافت کنند. شما باید این کد را در جای امنی نگهداری کنید؛ چرا که بعدها تنها به کمک این کد قادر به بازیابی حساب خود خواهید بود.

سخن آخر

صرافی نوبیتکس را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و ایده‌آل‌ترین پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال برای ایرانیان دانست. این صرافی بالاترین حجم نقدینگی را داشته و می‌تواند امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. با این حال بخش قابل توجهی از افراد به‌خوبی با ثبت نام در صرافی نوبیتکس و استفاده از بخش‌های مختلف آن آشنایی ندارند. به همین جهت ما تصمیم گرفتیم تا در این بخش، مراحل ثبت نام و احراز هویت در صرافی نوبیتکس برای تریدرها را ارائه دهیم. با این حال اگر هنوز سؤال یا ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح فرمایید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید