شما برای مطالعه این مقاله فقط 13 دقیقه وقت نیاز دارید

choosing-the-best-server
دسته بندی : آموزش شبکه

نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و سرور اختصاصی در ایران

4.7/5 - (3 امتیاز)

ما همیشه به دنبال این هستیم که بهترین ها را خریداری کنیم. برای آن که بتوانیم بهترین را خریداری کنیم، باید این را بدانیم که در کالا یا خدماتی که می خواهیم خریداری کنیم، چه ویژگی هایی اهمیت دارد؟ برای خریداری کردن بهترین گزینه، نیاز است که بدانید که چه انتظاراتی از خریدتان دارید و می خواهید کدام نیازتان رفع شود؟ اما بسیاری از اوقات ما شناخت کافی در مورد ویژگی ها و خصوصیات کالایی که قصد خرید آن را داریم، نداریم و نمی دانیم که در زمان خرید دقیقا چه مواردی را باید در نظر بگیریم. یکی از کالاهایی که افراد در زمان خرید آن دچار تردید می شوند و نمی دانند که چه فاکتورهایی را باید در زمان خرید در نظر داشته باشند، سرور مجازی و سرور اختصاصی است.

در خرید سرور اختصاصی و مجازی جزئیات زیادی وجود دارد که باید آن ها را بدانید. هر کدام از این جزئیات می تواند در کیفیت و عملکرد سرور مجازی شما تاثیر داشته باشد.

ما اینجا هستیم تا شما را برای تشخیص سرور مجازی و اختصاصی خوب از بد راهنمایی کنیم و شما را متخصص این امر مهم کنیم! در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و سرور اختصاصی صحبت کنیم و تمام جزئیات و فاکتورهای مهم در این زمینه را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

سرور اختصاصی چیست؟

می خواهیم از پایه به سوال این مقاله پاسخ دهیم و برای این کار اولین کاری که انجام می دهیم، این است که به تعریف سرور اختصاصی می پردازیم. سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که به صورت 24 ساعته روشن است و دارای اینترنت پرسرعت است. این کامپیوتر دارای سخت افزارهای قدرتمندی مانند رم، پردازنده، هارد و … است که این ها بسیار قدرتمند هستند و سبب تمایز سرور از یک کامپیوتر معمولی یا حتی قدرتمند می شوند.

واژه اختصاصی از آن جهت در کنار سرور قرار گرفته است که سرور اختصاصی تنها در اختیار 1 کاربر قرار می گیرد و تمامی منابع و امکانات در اختیار شماست.

سرور اختصاصی معمولا سرعت بالاتر و امنیت بهتری نسبت به هاست های اشتراکی دارد. در صورتی که دوست دارید در مورد سرور اختصاصی بیشتر بدانید، می توانید به مقاله سرور اختصاصی چیست ما مراجعه کنید.

نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و اختصاصی

سرور مجازی چیست؟

برای آن که بتوانید بهترین سرور مجازی را خریداری کنید، نیاز است که بدانید اصلا سرور مجازی چیست؟ مقاله های زیادی در مورد سرور مجازی نوشته شده است و حتی ما مقاله کامل و جامع در رابطه با vps چیست داریم، اما اینجا می خواهیم به ساده ترین زبان تعریف سرور مجازی را ارائه دهیم که دیگر نیاز به هیچ مقاله دیگری نداشته باشید.

در تعریف سرور اختصاصی گفتیم که یک کامپیوتر بسیار قدرتمند است. این را در ذهن داشته باشید تا برویم و به تکنولوژی جدیدی به نام تکنولوژی مجازی سازی برسیم. این تکنولوژی قادر است که سرور را شبیه سازی کند! زمانی که از تکنولوژی مجازی سازی در سرور ها استفاده می شود، سرور اختصاصی به چندین سرور مشابه تقسیم می شود که سرور مجازی نامیده می شود. سرور مجازی هرچند که از سرور اختصاصی جدا شده اند، اما در منابع و امکانات کاملا جدا و مستقل از یک دیگر هستند. این تعریف کلی از سرور مجازی بود و در ادامه فاکتور های بهترین سرور مجازی و اختصاصی را بیان خواهیم کرد.

فاکتورهای انتخاب بهترین سرور مجازی و اختصاصی

کیفیت سایت شما، رضایت کاربران و سرعت سایت و… همه و همه به کیفیت سرور شما بستگی دارد؛ بنابراین هرگونه خطا در انتخاب سرور، می تواند هزینه های جبران ناپذیری برایتان در پی داشته باشد (حتی اگر سرور خریداری شده شما برای میزبانی سایت نباشد، بازهم کیفیت پایین آن می تواند برای کسب و کار شما آسیب زا باشد). پس فاکتورهایی که بیان می کنیم را به خوبی در ذهن داشته باشید و آن ها را در زمان خرید در نظر داشته باشید.

لوکیشن

در انتخاب لوکیشن سرور، دو گزینه پیش روی شما قرار دارد: لوکیشن ایران و خارج. این بستگی به نیاز و اولویت های شما بستگی دارد که بخواهید خرید سرور مجازی ایران را انجام دهید یا سرور مجازی خارج.

کی باید سرور خارج را انتخاب کنیم؟

اگر نیاز است که از API استفاده کنید یا نیاز به منابعی در پروژه خودتان دارید که از طریق آی پی ایران امکان دسترسی به آن را ندارید، می توانید از سرور هایی با لوکیشن خارج استفاده کنید.

اگر می خواهید ربات هایی در تلگرام راه اندازی کنید (ربات هایی که نیاز به نقل و انتقال برخی داده ها دارند)، نیاز است که از سرور خارج استفاده کنید.

کسانی که علاقه مند به فعالیت در بازارهای مالی خارجی مانند فارکس هستند یا به دنیای ترید و بایننس علاقه مند هستند، سرور با لوکیشن خارج می تواند به راحتی نیاز آن ها را رفع کند و بدون آن که حسابشان مسدود شود، در این بازارها فعالیت کنند.

اگر بیشتر کاربران و مشتریانی که دارید در خارج از ایران هستند، سرور خارج می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد

کسانی که از درگاه های بانکی بین المللی مانند پی پال استفاده می کنند، نمی توانند از سرور ایرانی استفاده کنند و باید از سرور با لوکیشن خارج استفاده کنند.

افرادی که پهنای باند و ترافیک مصرفی بالایی دارند، نیاز است که از پورت اینترنت قدرتمندی استفاده کنید می توانید از سرور با لوکیشن خارج استفاده کنید و تا نیازی به پرداخت هزینه اضافه نباشد.

در نظر داشته باشید که این مواردی که اینجا بیان کردیم، تنها چند دلیل از هزاران دلیل برای انتخاب لوکیشن سرور مجازی است. در صورتی که هنوز تصمیم نگرفته اید که کدام لوکیشن برای شما مناسب تر است، می توانید از تیم پشتیبانی ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و اختصاصی

انتخاب هارد سرور مجازی و اختصاصی

هارد سرور بر روی سرعت سایت تاثیر می گذارد. زمانی که سایت شما با کندی و اختلال مواجه می شود، اولین گزینه ای که باید به آن فکر کنید، این است که هارد را بررسی کنید و ببینید آیا سرور شما از هارد مناسبی برخوردار است یا خیر؟

اجازه دهید نگاهی به پردازش اطلاعات در سرور بیاندازیم. مدیریت فرایند پردازش اطلاعات به عهده 3 قطعه اصلی پردازنده، رم و هارد است. داده های خام شما از هارد به RAM ارسال می شود. در این میان رم نقش حافظه اصلی و انتقال اطلاعات از هارد به پردازنده برای پردازش و از انتقال اطلاعاتی که پردازش شده اند را از پردازنده به هارد دارد.

اما نکته قابل توجه چیست؟ با در نظر گرفتن اینکه انتقال داده از RAM به CPU و همچنین از CPU به RAM سریع تر از انتقال اطلاعات بین RAM و هارد است، به همین دلیل هر اندازه که سرعت ورودی و خروجی یا به اصطلاح Input و Output یا سرعت خواندن و نوشتن در هارد دیسک بالاتر باشد، همان اندازه هم سرعت پردازش بالاتر و Overload سرور شما پایین تر خواهد بود.

در ادامه انواع هارد ها را بررسی می کنیم و ویژگی ها و خصوصیات هرکدام را بررسی می کنیم.

هاردهای HDD

اولین نسل هاردها، هاردهای HDD است که در اینجا می خواهیم معرفی کنیم. در هاردهای HDD ما با یک تکنولوژی 60 ساله طرف هستیم که تغییرات و بروزرسانی های زیادی تا به امروز داشته است و موفق شده است تا امروز در بین انواع هارد جایگاه خودش را حفظ کند.

در این نوع هارد اطلاعات و هاردها روی یک پلتر ذخیره می شود که این اطلاعات و هاردها به وسیله یک بازوی داینامیک خوانده می شود. در هاردهای HDD نسل جدیدتر، پلتر ها سرعتی برابر 5400 دور در دقیقه دارند که این سرعت گاهی اوقات به 15000 دور در دقیقه نیز می رسد.

هزینه این هاردها پایین تر است و یک مزیت رقابتی در برابر هاردهای دیگر محسوب می شود.

البته نکته ای که باید در مورد این هاردها بدانید، این است که در هاردهای HDD قطعات متحرکی وجود دارد که احتمال خرابی آن را بالا می برد و امکان از بین رفتن داده هایتان بیشتر می شود.

هارد های مغناطیسی SAS

دو نوع هارد مغناطیسی SAS وجود دارد که K1 و K10 هستند. منظور از K همان سرعت چرخش هارد دیسک است که سرعت آن بین 10000 تا 15000 دور در دقیقه است و از امنیت و سرعت بالایی برخوردار هستند و این نکته دقیقا جایی است که هاردهای SAS در جایگاه بالاتری از هاردهای HDD می ایستند.

هاردهای SSD

نام این هاردها زیاد به گوش می خورد، چرا که تکنولوژی جدیدتری دارند و سرعت و امنیت آن ها از دو نوع هارد قبلی بهتر است. هاردهای SSD هرچند قیمت بالاتری دارند، اما ارزش خرید آن ها نیز بالاتر است.

هاردهای NVME

هاردهای NVME نسل جدید تر و بروز تر شده هاردهای SSD است، اما این دو تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند. یکی از این تفاوت ها این است که هارد  NVME تکنولوژی روی یک اسلات PCI نصب شده است.

اگر دوست دارید که از این نوع هارد استفاده کنید، باید در نظر داشته باشید که بودجه بیشتری کنار بگذارید. چرا که به علت تکنولوژی بروز تر و جدیدتر هاردها‌ی NVME هزینه آن بالاتر است. معمولا از هاردهای NVME برای سایت هایی استفاده می شود که ترافیک سایت بسیار بالاتر است و هاردهای SSD پاسخگو نیست.

اگر بودجه کمی در اختیار دارید، هاردهای SSD پاسخگوی شما خواهد بود.

پردازنده (CPU)

پردازنده مهم ترین ویژگی است که سرور شما را متمایز از سیستم های کامپیوتری قدرتمند می کند. پردازنده ای که در سرورها کار گذاشته می شود، بسیاری قدرتمند است و هر اندازه که توان و قدرت این قطعه فیزیکی بالاتر باشد، همان اندازه نیز سرعت سرور مجازی شما بالاتر خواهد بود.

یکی از بهترین برند هایی که در زمینه تولید پردازنده فعالیت می کند، شرکت اینتل است و آخرین نسل پردازنده یعنی سری E را وارد بازار کرده است. بنابراین اگر شما می خواهید که سرورتان بهترین باشد، حتما به پردازنده و برند آن توجه کنید. آخرین نسخه پردازنده سری E، نسخه E5-2690 V4 است.

رم (RAM) سخت افزار کلیدی برای سرعت اینترنت

دومین ویژگی های بهترین سرور ها دارند، رم قدرتمند است. اگر سرور شما رم قدرتمندی داشته باشد، در این صورت هم سرعت سرورتان بالا خواهد بود و هم سرعت اینترنت بالاتری خواهید داشت و علت این موضوع این است که می توانید از منابع بیشتری شبکه بهره مند شوید. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که وجود رم قدرتمند به تنهایی کافی نیست و باید حتما پردازنده قدرتمندی نیز داشته باشید.

هرچند که رم در هزینه تاثیر زیادی دارد، اما توصیه ما این است که ترافیک سایت شما زیاد است، حتما از رم قدرتمندتری استفاده کنید.

بهترین سرور مجازی، منابع اختصاصی دارد

مطالبی که در این قسمت می خواهیم بیان کنیم، کمی تخصصی است و شاید به نظرتان پیچیده برسد؛ ما سعی می کنیم که مطالب را به ساده ترین شکل ممکن بیان کنیم تا با کمی دقت بتوانید هسته مطلب را دریافت کنید.

یکی از ویژگی هایی که باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر داشته باشید، اختصاصی بودن منابع سرور است. سرور مجازی درست مانند شاخه هایی است که از درخت سرور اختصاصی رشد پیدا کرده است. نقشی که مجازی ساز در اینجا بازی می کند، این است که بخشی از منابع سرور سخت افزاری را جدا کند و یک سرور مجازی ایجاد کند. تا اینجا آنچه گفتیم تکرار مکررات بود. مفهوم اختصاصی بودن را در ادامه با مثال توضیح می دهیم.

کلیک کنید  نحوه نصب آلمالینوکس (AlmaLinux)؛ تنها در 6 گام

اگر شما یک سرور مجازی خریداری کنید که روی یک سرور با  100 گیگ رم و پردازنده 10 هسته ای مجازی سازی شده باشد. شرکت ارائه دهنده خدمات سرور، روی سسخت افزار سرور یک مجازی ساز نصب می کند و پس از آن اقدام به ایجاد سرور مجازی های مختلف می کند. اگر بخواهیم در مورد استانداردهای مجازی سازی صحبت کنیم، باید بگوییم که حداکثر تا 70 درصد می توان منابع RAM و CPU را برای سرور مجازی استفاده کرد. یعنی امکان ارائه کردن 70  گیگ رم و 7 هسته CPU روی این سخت افزار وجود دارد.

اگر شما سروری را خریداری کنید که یک پردازنده دو هسته ای و 10 گیگ رم داشته باشد، اگر ارائه دهنده ارائه منابع را به صورت کاملا اختصاصی به شما تضمین کند، در این صورت باید معادل کلاک تضمین و 10 گیگ رم واقعی به شما ارائه کند. در این شرایط روی این سخت افزار می توان 60 گیگ رم و 5 هسته پردازنده فروخت و تنها امکان ارائه این سرور به 6 کاربر وجود دارد.

فراموش نکنید که شما بابت منابع اختصاصی روی سرور مجازی خودتان، هزینه پرداخت کرده اید که اگر از این منابع در عملیات پردازش داخل سرور استفاده کنید، این منابع روی سخت افزار شما رزور شده است و ارائه دهنده شما نمی تواند این منابع را با یک سرور مجازی دیگر به اشتراک بگذارد.

در این شرایط کیفیت و پایداری سرور مجازی شما ثابت خواهد بود.

اما مشکل کجا به وجود می آید؟ مشکل دقیقا جایی ایجاد می شود که برخی از ارائه دهندگان سرور مجازی به جای ارائه کردن 7 سرور مجازی با منابع استاندارد و ارائه شده، حتی تا 14 سرور مجازی با منابع دوبرابر و فروختن آن ها می کنند. در این شرایط تمامی 14 سرور 10  گیگ رم دارند، یعنی 140 گیگ رم مجازی هستند.

ارائه منابع اشتراکی در سرور مجازی چه مشکلاتی در پی دارد؟

اصلی ترین مشکلی که وجود دارد، این است که ثبات و پایداری سرور مجازی در حالت ارائه منابع سرور، به صورت اشتراکی است. تصور کنید که سرور شما در یک لحظه تمام منابعی خریداری شده را درگیر پردازش کند و در آن واحد سرور های مجازی دیگر نیز منابع اختصاص داده شده را استفاده کنند. در این شرایط سرور فیزیکی به خاطر نبودم منابع کافی با مشکل مواجه می شود و به راحتی می توان این را متوجه شد که سرور مجازی های دیگر هم با مشکل پایداری و کندی مواجه می شوند.

در برخی موارد شرکت ارائه دهنده برای پیشگیری از بروز مشکل، یک سقف مصرف تعیین می کند. برای آن که موضوع را بهتر متوجه شوید، با یک مثال قضیه را برایتان باز می کنیم. تصور کنید که شما از یک سروری که 10 گیگ رم و یک پردازنده دو هسته ای دارد، استفاده می کنید. سرویس دهنده به وسیله مجازی ساز رم و پردازنده را نصف می کند. هرچند که شما از داخل سرور مجازی 10 گیگ رم و 2 هسته پردازنده مشاهده می کنید، اما در واقعا شما تنها می توانید 50 درصد از منابع را استفاده کنید. در این وضعیت سرور شما در زمان پردازش با کندی مواجه می شود و شما تنها به نصف منابع دسترسی خواهید داشت.

به صورت کلی اگر شرایطی باشد که ارائه دهنده سرور مجازی شما منابع را به صورت اشتراکی ارائه کند، در برخی از مواقع امکان دارد که سرور شما با ناپایداری هایی مواجه شود که در این شرایط منتظر آسیب دیدن اجرای پروژه خودتان روی سرور باشید.

پورت سرور مجازی و اینترنت شبکه

سرور مجازی شما به وسیله یک کارت شبکه مجازی به کارت شبکه اصلی سخت افزاری دسترسی دارد. به عبارت دیگر کارت شبکه اصلی سرور اختصاصی بین سرور های مجازی به صورت اشتراکی استفاده می شود. هر اندازه که تعداد VPS هایی که بر روی سرور فیزیکی قرار گرفته اند، بیشتر باشد، در تایم های اوج مصرف امکان استفاده شما از اینترنت آپلینک شبکه کمتر خواهد بود. البته هر اندازه که پورت آپلینک شبکه سخت افزاری شما قوی تر باشد، همان اندازه هم سرعت اینترنت سرور مجازی شما بالاتر خواهد بود.

ارائه دهندگان سرور مجازی معمولا یک حداقل مقداری برای سرعت شبکه را برای VPS ها ضمانت می کنند که ارائه این ضمانت بر اساس تعداد VPS هایی که روی هر سرور فیزیکی و پورت آپلینک سرور سخت افزاری وجود دارد محاسبه می شود.

اگر هدف شما از خرید سرور مجازی مواردی مانند ویدیو استریم، راه اندازی سایت فایل های هاستینگ (مانند آپلود سنتر و دانلود سنتر) است، حتما به تضمین پورت شبکه توسط سرویس دهنده توجه داشته باشید.

به فایروال و تجهیزات برای تامین امنیت در شبکه توجه کنید

معمولا سرور مجازی را کسانی انتخاب می کنند که یا پروژه مهمی دارند یا کسب و کار آنلاینشان به اندازه ای رشد کرده است که دیگر هاست برای نیاز های آنها پاسخگو نیست. شما در هر صورت نیاز  به این دارید که کیفیت لود سایت یا پروژه خودتان را افزایش دهید.

در زمان انتخاب و خرید سرور مجازی حتما به این نکته توجه کنید که ارائه دهنده سرور مجازی شما از تجهیزات فایروال و کنترل و دفع اتک در سطح دیتاسنتر و شبکه اختصاصی خود استفاده کند و سرور مجازی که در اختیار شما قرار می دهد، این ویژگی ها را داشته باشد. چنین فاکتورهایی نقش زیادی در حفظ کردن پایداری و امنیت  VPSشما خواهد داشت.

نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و اختصاصی

سرور مدیریت شده

زمانی که شما سرور خریداری می کنید، سیستم عامل انتخابی شما و یک کنترل پنل روی سرور خریداری شده شما نصب خواهد شد. به عبارت دیگر یک سرور خام در اختیار شما قرار داده می شود که شما برای استفاده بهینه از منابع سرور و تامین امنیت روی سرور و نصب کردن نرم افزارهایی که نیاز دارید، برای راه اندازی کردن پروژه باید سرورتان به صورت کامل کانفیگ شود.

برای آن که سرور را پیکربندی کنید، نیاز به مهارت های تخصصی در سطح سیستم عامل و نیز نرم افزارهای مورد نیاز دارید. اگر شما تخصص و دانش لازم را در این زمینه نداشته باشید، اهمیت دارد که ارائه دهنده سرور شما خدمات مدیریت سرور را در مدت دوره قرارداد به شما ارائه می کند تا هر زمانی که سرور شما با مشکلی مواجه شد یا نیاز به اعمال تغییراتی داشتید، بتوانید از خدمات مدیریت یک تیم متخصص استفاده کنید.

البته ما در آسام سرور به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته پشتیبانی آنلاین داریم که می توانید به صورت تلفنی، آنلاین و تیکتینگ، از خدمات پشتیبانی استفاده کنید.

خدمات بکاپ روی سرور

معمولا ارائه دهنده خدمات سرور، پشتیبانی گیری را یکی از پارامتر های درج شده در سرویس های هاست اشتراکی بیان می کند. اگر سرور اختصاصی شما پنل IPMI داشته باشد، در این صورت دسترسی های لازم برای بکاپ گیری در اختیارتان قرار می گیرد؛ اما اگر خودتان تخصص لازم را نداشتید، می توانید از تیم پشتیبانی ما بخواهید تاخدمات بکاپ روی سرور را برایتان انجام دهد. در صورتی که سرور مجازی خریداری کنید، باید این را در نظر داشته باشید که انجام پشتیبان گیری بر عهده خودتان است؛ مگر آن که سرور مجازی مدیریت شده خریداری کنید.

در حال حاضر ابزارها و نرم افزار هایی وجود دارد که شما می توانید فایل بکاپی که ایجاد کرده اید را به صورت کامل در سرور مجازی خودتان به صورت کامل ریستور کنید. بهترین سرور، سروری است که خدمات بکاپ گیری هم دارد.

مانیتورینگ ویژگی دیگر بهترین سرور

این موضوع بسیار اهمیت دارد که سرور شما به صورت تمام وقت و در تمام روزها، یک سرویس دهی با کیفیت داشته باشد. بروز هرگونه اختلال و داون شدن در سرور می تواند در اجرا شدن نرم افزار ها و سایت شما مشکل به وجود آورد. در صورتی که ارائه دهنده سرور شما سرویس مانیتورینگ داشته باشد، تمامی سرویس های شما را بررسی می کند و سلامت سرور شما را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری به صورت تمام وقت مانیتورینگ می کند و در صورت بروز هرگونه مشکل و اختلال، آن را در سریع ترین زمان رفع کند.

خدمات پشتیبانی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سرور مجازی و اختصاصی با کیفیت دارد، پشتیبانی است. پشتیبانی مهم ترین فاکتوری است که باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر داشته باشید.اهمیت پشتیبانی زمانی مشخص می شود که سرور شما با مشکل مواجه می شود. اگر سرور شما با مشکلی مواجه شود و پشتیبانی به موقع انجام نشود، امکان دارد که مشکلات جبران ناپذیری برای شما به وجود آید.

بنابراین فاکتور پشتیبانی را در زمان خرید فراموش نکنید و به آن توجه زیادی داشته باشید.

قیمت فاکتور فراموش نشدنی خرید سرور مجازی و اختصاصی

قیمت همیشه فاکتور مهمی در زمان خرید است. فرق نمی کند که خریدتان چه چیزی باشد، در هر صورت گزینه ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت. قیمت یک کالا یا خدمات به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که اولین آن کیفیت است. هر اندازه که کیفیت کالا یا خدماتی بالا باشد، هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود. اما ما شاهد آن هستیم که بسیاری از ارائه دهندگان، سرور ارزان قیمت ارائه می کنند که در این جا می خواهیم تبلیغاتی بودن این موضوع را بررسی کنیم.

زمانی که ارائه دهنده ای بخواهد سروری با سخت افزار بروز و با کیفیت و خدمات پس از فروش ارائه دهد، قطعا هزینه هایی را در پی دارد که این موضوع سبب می شود قیمت نهایی سرور، بالاتر رود. ارائه دهنده ای که سرور ارزان قیمت ارائه می دهد، یا سخت افزار استوک و دست دوم ارائه می دهد یا پشتیبانی خوبی ندارد و می توان به راحتی پی برد که ارزان بودن قیمت سرور مجازی، دلیل بر کیفیت پایین آن است.

اما آیا بالا بودن قیمت سرور دلیل بالاتر بودن کیفیت آن است؟ البته که خیر! هیچ وقت نمی توانیم این نتیجه را بگیریم که قیمت بالا دلیل بر کیفیت آن است!

بنابراین در نظر داشته باشید که سرور مجازی خریداری کنید که قیمت مناسبی دارد.

اعتبار شرکت ارائه دهنده

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید سرور در نظر داشته باشید، اعتبار شرکت ارائه دهنده است. این نکته را فراموش نکنید که هرگز نباید به شرکتی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد، اعتماد کنید و خریدی انجام دهید.

مورد دیگر حسن شهرت شرکت ارائه دهنده است. شرکت های ارائه دهنده بسیاری وجود دارند که شاید نامشان به گوشتان خورده باشد، اما معمولا مشتریان ناراضی زیادی دارند. بنابراین حتما به رضایت کاربران توجه داشته باشید. ما در آسام سرور برای آن که مشتری ناراضی نداشته باشیم، گارانتی عودت وجه داریم تا در صورت عدم رضایت از کیفیت خدمات و سرور ارائه شده، بتوانید سرویس خودتان را کنسل کنید.

سخن آخر

در این مقاله به شما نحوه انتخاب بهترین سرور مجازی و سرور اختصاصی را گفتیم و فاکتورهایی که باید در زمان خرید در نظر داشته باشید را بیان کردیم. تمامی مواردی که بیان کردیم، حاصل تخصص و البته تجربه است که در اختیارتان گذاشته شد. در صورتی که شما هم تجربه ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید و اگر سوالی دارید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم.

شما می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی مراجعه کنید و سرور خودتان را بر اساس نیازتان خریداری کنید. می توانید لوکیشن و سیستم عامل خودتان را انتخاب کنید و در کمترین زمان تحویل بگیرید. اگر برای خرید نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید، می توانید با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

اگر سرور مجازی خریداری کرده باشید، این کار بر عهده خودتان است، مگر آن که سرور مجازی مدیریت شده خریداری کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید