شما برای مطالعه این مقاله فقط 4 دقیقه وقت نیاز دارید

transfer data between vps and pc
دسته بندی : آموزش شبکه

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر

4.9/5 - (8 امتیاز)

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و انتقال فایل به سرور مجازی در هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس امکان پذیر است. در این بخش انواع روش ها برای انجام این کار را بررسی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که هنگام انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و بالعکس، از میزان حجم اینترنت خود شما استفاده خواهد شد.

انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر راه های زیادی دارد که هر یک شیوه های مختلفی را در اختیار میگذارند؛ در دسته مبحث آموزش شبکه، روش های انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر و بالعکس را به ساده ترین حالت توضیح خواهیم داد...

انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر

برای انجام این کار سه روش وجود دارد. بیایید یک به یک روش ها را بررسی کنیم.

روش اول برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر – Copy And Paste

شما می توانید به راحتی فایل موردنظر خود را کپی کرده و در سیستم عامل خود پیست کنید. تنها مشکلی که در این روش وجود دارد این است که امکان انتقال فایل ها با حجم بالا وجود ندارد. برای مثال شاید انتقال فایل با حجم بیش از 20 مگابایت امکانپذیر نباشد زیرا سرعت انتقال در این روش بسیار پایین می باشد.

روش دوم برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر – Local Resources

شما می توانید قبل از اتصال برخی ابزار را داخل سرور مجازی خود به اشتراک بگذارید. برخی از این ابزار عبارت اند از میکروفون، کلیپبورد، درایو ها و برخی ابزار دیگر. برای انجام این کار نرم افزار اتصال به سرور مجازی ویندوز را باز کنید. در برگه Local Resource گزینه More را بزنید و در پنجره باز شده تیک گزینه Driver را بزنید.

توجه: لازم به ذکر است آسام سرور با دسترسی به فضای ذخیره سازی SSD NVMe، لوکیشن های متنوع و همچنین مجهز به سیستم Raid ورژن 10 میتواند سرور مجازی های با کیفیتی را در اختیارتان بگذارد؛ به منظور تهیه سرور مورد نظر، میتوانید به صفحه خرید سرور مجازی نیز مراجعه نمائید و سرویس مورد نظر خود را فعال کنید❗

توجه: لازم به ذکر است جهت بررسی سرویس های سرور مجازی ویندوز از آسام سرور؛ میتوانید از طریق لینک روبرو، به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز مراجعه کنید❗

 

انتقال فایل از طریق RDP

روش سوم برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر – IIS

این روش سریعترین و بهترین روش برای انتقال فایل از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر می باشد. در این روش ابتدا باید وب سرور IIS را بر روی سرور مجازی ویندوز خود نصب کنیم. بعد از نصب وب سرور، مسیر c:\inetpub/wwwroot ایجاد خواهد شد. شما می توانید هر فایل با هر نوع پسوندی را درون این پوشه قرار دهید و سپس می توانید با وارد کردن نام فایل به همراه پسوند و آی پی سرور در مرورگر کامپیوتر خود آن فایل را دانلود کنید.

کلیک کنید  رفع ارور DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET با 12 راهکار ساده

از Server manager گزینه Add Roles And Features را باز کنید. مراحل نصب را با گزینه های پیشفرض ادامه دهید تا به مرحله Server Roles برسید. در این قسمت تیک گزینه Web server (IIS) را بزنید. در مرحله بعد تیک گزینه Net Framework 3.5 Features. را بزنید. مراحل نصب را به صورت پیشفرض ادامه دهید تا به مرحله Confirm Installation Selections برسید. در این مرحله تیک گزینه Restart the destination server automatically if required را بزنید تا در صورت نیاز سرور به صورت اتوماتیک بعد از اتمام نصب ریستارت شود.

سپس گزینه Install را بزنید تا نصب شروع شود. مراحل نصب ممکن است دقایقی زمانبر باشد. بعد از اتمام نصب و ریستارت شدن احتمالی سرور، مجددا به سرور ویندوز خود متصل شوید. وارد درایو C شوید و مسیر c:\inetpub/wwwroot را مشاهده خواهید کرد. می توانید هر محتوی با هر پسوندی که دارید را داخل این پوشه قرار دهید و سپس از طریق مرورگر کامپیوتر خود آن را دانلود کنید. برای مثال من یک فایل با حجم یک گیگ را به زیپ تبدیل کرده و آن را دانلود خواهم کرد.

بعد از اینکه فایل را داخل پوشه موردنظر قرار داید، از طریق مرورگر سرور مجازی خودتان لینک را برای دانلود وارد کنید. ترکیب لینوکس باید به صورت زیر باشد.

https://server_IP/File_Name.extension = آی پی سرور + نام فایل + پسوند فایل

برای مثال”

http://23.37.115.141/test.rar

انتقال داده از سرور مجازی ویندوز به کامپیوتر

انتقال فایل از سرور مجازی لینوکس به کامپیوتر

برای انتقال فایل از سرور مجازی لینوکس به کامپیوتر می توانید از نرم افزار WinSCP استفاده کنید. این نرم افزار گرافیکی بوده و برای انتقال فایل ها نیازی به نوشتن دستور ندارید. می توانید این نرم افزار را از لینک زیر دانلود کنید.

https://winscp.net/eng/download.php

اطلاعات ورود خود را که بعد از خرید سرور مجازی لینوکس دریافت کرده اید را در این بخش وارد کنید.

 

توجه: لازم به ذکر است جهت بررسی سرویس های سرور مجازی لینوکس از آسام سرور؛ میتوانید از طریق لینک روبرو، به صفحه خرید سرور مجازی لینوکس مراجعه کنید❗

 

انتقال فایل به سرور مجازی لینوکس از طریق WinSCP

هنگام اتصال پیامی داده می شود که سرور مورد نظر در کش یافت نشد و اینکه مطمئن هستید که می خواهید به آن سرور متصل شوید یا نه. گزینه Yes را انتخاب کنید تا به سرور مجازی لینوکس خود متصل شوید.

بعد از اتصال، در سمت چپ صفحه پوشه روت سرور سرور مجازی لینوکس خود را مشاهده خواهید کرد. برای رفتن به مسیر روت سرور مجازی لینوکس، روی پوشه ای که دو نقطه جلو آن نوشته شده است کلیک کنید تا به مسر روت سرور مجازی بازگردید.

استفاده از WinSCP جهت انتقال فایل از سرور ماجازی به کامپیوتر و بالعکس

 

به طور خلاصه…

تمامی مراحل انتقال فایل از سرور مجازی به کامپیوتر و بالعکس را در این بخش بررسی کردیم. همچنین برای اتقال فایل از کامپیوتر به سرور مجازی ویندوز بهتر است اینکار را از طریق مرورگر داخل سرور مجازی ویندوز انجام و فایل های مورد نیاز را مستقیما از وبسایت های موردنظر بر روی سرور مجازی ویندوز خود دانلود کنید. با انجام اینکار حجم اینترنت خود شما مصرف نشده و سرعت دانلود نیز بسیار بیشتر خواهد بود. امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. اگر سوال یا مشکلی داشتید می توانید در بخش کامنت ها مطرح کنید.

سوالات متداول:

با توجه به اینکه فایل مورد نظر دارای حجم بالایی هست امکان داره ویندوز به شما ارور یا خطایی رو نشون بده و از ارسال فایل جلوگیری کنه؛ بهتره از روش سوم استفاده کنید.

حجم استفاده شده مساوی با حجم فایل مورد نظرتون خواهد بود و اگر قصد دارید حجم کمتری گرفته بشه توصیه میکنیم از فایلهایی با فرمت ZIP استفاده کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

6 دی 1400
علی درخشان

مرسی 👍👍👍

6 دی 1400
سعید بهروی

دو ساعت درگیر این بودم مرسی ازتون واقعا ...👌😐

29 مهر 1401
محمد

در روش سوم که تنها روشیه که کار کرد، ثانیه های اول سرعت تا 6 مگابایت هم میره اما بعد برمیگرده روی 1 مگابایت

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید