شما برای مطالعه این مقاله فقط 2 دقیقه وقت نیاز دارید

file-transfer-between-two-linux-vps

آموزش انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس

3.8/5 - (10 امتیاز)

هرکه بامش بیش، برفش بیش. درد سرهای کسی که دو سرور دارد، آن هم از نوع لینوکس، زمانی مشخص می شود که می خواهید بین این دو سرور لینوکس، فایل انتقال دهید. برای انتقال فایل از یک سرور به سرور دیگر، روش های مختلفی وجود دارد که ما در این جا می خواهیم این کار را به کمک نرم افزار SCP انجام دهیم.

SCP یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می کند بتوانید بین دو سرور مجازی لینوکس، انتقال فایل را انجام دهید. اما توجه داشته باشید که SCP تنها ابزار در این زمینه نیست، اما یکی از بهترین ابزارها است.

پس همراهمان باشید تا آموزش انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس به راحت ترین شیوه ممکن را ببینیم.

آموزش انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس

پس از خرید سرور مجازی لینوکس، وارد سرور لینوکس خودتان که می خواهید از آن فایلی را انتقال دهید، می شوید و پسورد روت را وارد می کنید.

انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس

پس از آن کد زیر را وارد می کنید.

# scp -q -o StrictHostKeyChecking=no -o UserKnownHostsFile=/dev/null host_list [email protected]:/tmp/

Password:

در کدی که برایتان آورده ایم، باید آدرس فایلی و نام فایلی که می خواهید انتقال دهید را وارد کنید و نیز آی پی سرور مجازی لینوکسی که می خواهید فایل را به آن انتقال دهید را وارد کنید.

نکته1: به جای deepak@ می تواند اسم یوزر مقصد باشد.

نکته 2: به جای /tmp/ می توان روت وارد کرد.

انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس

در گام سوم پسورد سرور مجازی لینوکس مقصد را وارد می کنیم و وارد سرور می شویم.

کلیک کنید  متاورس چیست؟

 

انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس
در گام چهارم می توانید به کمک cd وارد مسیر  مورد نظرشده و فایل انتقال یافته را مشاهده کنید. همانطور که در عکس نیز مشاهده می کنید، فایل منتقل شده test.txt است.

انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس

سخن آخر

در این مقاله به شما گام به گام انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس را آموزش دادیم. توجه داشته باشید که این روشی که در اینجا گفتیم، تنها یکی از چندین روش انتقال فایل است. اگر شما روش دیگری را می شناسید که در انتقال فایل بین دو سرور مجازی کمک کند، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

خیر، روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ این روش بهترین راه انتقال فایل بین دو سرور مجازی لینوکس بود که در اینجا بیان کردیم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید