شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

معرفی توزیع های سبک لینوکس برای کامپیوترهای ضعیف و قدیمی

5/5 - (2 امتیاز)

اینکه یک کامپیوتر قدیمی دارید که امکانات و قدرت آن پایین تر از سیستم های جدید است، دلیل نمی شود که اجازه دهید در انباری خاک بخورد. با نصب توزیع های زیر می توانید در بهینه ترین حالت ممکن از منابع سیستم استفاده کنید تا هیچ تاخیر و افت عملکردی اتفاق نیافند:

لوبونتو – اگر انتظارات زیادی از سیستم خود ندارید و دوست دارید با کمترین نیازمندی های سخت افزاری از کار کردن با محیط های دسکتاپ LXQt و LXDE لذت ببرید، این توزیع گزینه خوبی برای شماست.

لینوکس مینت –لینوکس مینت و توزیع های مبتنی بر آن مثل Mate علاوه بر این که ساده و سبک وزن هستند با ظاهر مدرن و کاربرپسند خود، کاربران مبتدی را شگفت زده می کنند.

Porteus – این توزیع نیاز به حافظه رم کمی دارد (زیر 300 مگابایت) و از طرف دیگر ماژولار بودن آن، کار را برای کاربران لینوکسی راحت تر کرده است.

Bodhi – یکی دیگر از توزیع های سبک وزن است که به کامپیوترهای ضعیف و قدیمی جان تازه می بخشد. حداقل نیازمندی سخت افزاری پایین، برنامه ها و نرم افزارهای نصب شده کمتر باعث شده است که اندازه فایل iso آن کمتر از 1 گیگابایت باشد.

لینوکس لایت – همانطور که از اسم آن مشخص است، این توزیع نیاز به سخت افزار پیشرفته ای ندارد و پشتیبانی بلند مدت از آن و عملکرد بهینه خود توزیع و ابزارهای آن باعث شده است حتی یک کاربر مبتدی هم در کار کردن با آن به مشکل نخورد.

از دیگر توزیع های سبک وزن می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • Elive
  • Peppermint
  • antiX
  • SparkyLinux
  • Xubuntu
  • CrunchBang

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید