شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

تفاوت کالی لینوکس و اوبونتو: کدام سیستم عامل مناسب شماست؟

تفاوت اصلی این دو توزیع در کاربرد و هدف استفاده آنهاست. حتی قرار گرفتن کالی لینوکس در ابزارهای افزایش امنیت سرور هم نشان می دهد که کالی لینوکس با اهداف امنیتی توسعه یافته است و بیشتر برای تست نفوذ و آسیب پذیری های سیستم در برابر حمله و هک استفاده می شود.

در حالی که اوبونتو کاربرد بیشتری نسبت به کالی لینوکس دارد و هر نوع مخاطبی با کاربرد عمومی یا تخصصی مثل مهندسی و برنامه نویسی می تواند از آن استفاده کند.

با توجه به اینکه اوبونتو نسبت به کالی لینوکس کاربرپسندتر است، اگر مبتدی هستید و همه بخش ها و دستورات لینوکس برای شما تازگی دارد، بهتر است از اوبونتو استفاده کنید. یا اگر می خواهید از لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده کنید، ابونتو را انتخاب کنید.

اگر به خاطر حیطه شغلی خود نیاز به ابزارهای امنیتی دارید تا آسیب پذیری و حملات سیستم را تشخیص دهید، کالی لینوکس گزینه بهتری برای شماست.

پس انتخاب با شماست! اولویت ها و هدف خود را بشناسید و بعد ببینید که سیستم عامل امنیتی و سریع کالی لینوکس برای شما مناسب است یا سیستم عامل اوبونتو که کاربرپسندتر است و استفاده از آن برای کارهای عمومی و تخصصی مثل برنامه نویسی راحت تر است.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید