شما برای مطالعه این مقاله فقط 3 دقیقه وقت نیاز دارید

install-nginx-on-windows-server

آموزش نصب و راه اندازی وب سرور Nginx در ویندوز سرور

5/5 - (1 امتیاز)

پایداری و کارایی بالا در کنار مصرف بهینه منابع از مهم ترین ویژگی هایی است که وب سرور Nginx را به یک انتخاب برتر برای سیستم های لینوکس و BSD تبدیل شده است ولی محبوبیت Nginx فقط به این سیستم ها محدود نمی شود. افرادی که با خرید سرور مجازی ویندوز قصد دارند، قدم های محکمی در مسیر پیشرفت خود بردارند، به راحتی می توانند با بهره مندی از امکانات این وب سرور، کیفیت کار خود را دو چندان کنند. مطمئن باشید برای نصب وب سرور Nginx در ویندوز سرور با هیچ محدودیتی روبرو نیستید.

نصب و راه اندازی وب سرور Nginx در ویندوز سرور طی چند مرحله ساده و کوتاه انجام می شود و بعد از تکمیل آن، می توانید استفاده از امکانات قدرتمند این وب سرور را شروع کنید.

اگر تمام مراحلی که در ادامه توضیح می دهیم را با دقت اجرا کنید، مطمئن باشید که این وب سرور را بدون هیچ خطا و مشکلی در ویندوز سرور خود نصب خواهید کرد:

مراحل نصب Nginx

1) دانلود وب سرور Nginx

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه دانلود Nginx بروید و از بین نسخه هایی که برای ویندوز سرور وجود دارد، آخرین نسخه اصلی را دانلود کنید.

دانلود Nginx

2) استخراج فایل zip

بعد اینکه دانلود Nginx تمام شد، با استفاده از برنامه Winrar آن را از حالت فشرده در بیاورید و در پوشه Program Files قرار دهید.

اکسترکت فایل زیپ Nginx در ویندوز سرور

3) نصب فایل nginx.exe

بعد این که دایرکتوری را اکسترکت کردید، دو بار روی فایل nginx.exe کلیک کنید تا نصب شود.

نصب Nginx در ویندوز

بررسی وضعیت نصب وب سرور Nginx در ویندوز

برای اینکه از نصب کامل این وب سرور مطمئن شوید، باید مرورگر وب را باز کنید و http://localhost را در نوار آدرس وارد کنید. اگر با صفحه زیر مواجه شدید، نصب Nginx در ویندوز سرور با موفقیت انجام شده است.

کلیک کنید  طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان برنامه نویسی پایتون

صفحه خوش آمدگویی Nginx

دستورات راه اندازی و پیکربندی Nginx

راه اندازی Nginx در ویندوز سرور

برای شروع اجرای این وب سرور، cmd را باز کنید و بعد از قرار گرفتن در دایرکتوری آن، دستور زیر را وارد کنید:

start nginx.exe

خاموش کردن سریع Nginx

nginx -s stop

اعمال تغییرات جدید

nginx -s reload

باز کردن فایل های لاگ

nginx -s reopen

 

* اگر با هدف افزایش کارایی و ارتقا عملکرد وبسایت خود، وب سرور Nginx را انتخاب کرده اید، چه ایده ای بهتر از اینکه با استفاده از یک سرور مجازی ویندوز یا لینوکس عالی از قدرت پردازشی بالاتری بهره مند شوید تا وبسایت شما به راحتی از عهده مدیریت درخواست ها بربیاید.

در صورت تمایل می توانید به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس ما مراجعه کنید و با انتخاب یک پلن ایده آل برای تامین نیاز ها و متناسب با بودجه خود، قدم مهمی در راستای موفقیت کسب و کار خود بردارید.

 

کلام آخر

قدرت و کارایی وب سرور Nginx باعث شده است که اکثر تیم های توسعه دهنده از این وب سرور برای مدیریت و پردازش ترافیک و درخواست های وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده کنند. برای نصب Nginx در ویندوز سرور نیاز به اجرای دستورات و عملیات پیچیده نیست. اگر مراحل کوتاه بالا را به دقت اجرا کنید، مطمئن باشید در نصب این وب سرور به مشکلی برنمی خورید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

بله، مثلا اگر پورت 80 را به 8080 تغییر دهیم، باید یک قانون فایروال جدید ایجاد کنید تا اتصالات از طریق پورت 8080 فعال شود.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید