شما برای مطالعه این مقاله فقط 10 دقیقه وقت نیاز دارید

How to buy vps on asamserver

راهنما و نحوه خرید سرور مجازی ویندوز و لینوکس (VPS)

3.2/5 - (4 امتیاز)

خرید سرور مجازی به بخش مهمی از دغدغه‌های کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است، با توجه به اهمیت انتخاب یک سرور مجازی مناسب، افراد و شرکت‌ها چالش‌های زیادی برای خرید بهترین گزینه موجود در بازار دارند، در این مقاله قصد داریم به مفهوم Virtual Private Server بپردازیم، چه بخواهید از این سرورها به‌عنوان سرویس میزبانی سایت استفاده کنید و چه قصد شما از تهیه سرور مجازی استفاده از آن در موارد دیگر باشد، پیشنهاد می‌کنم راهنمای خرید سرور مجازی از آسام سرور را از دست ندهید.

خرید سرور مجازی مستلزم رعایت معیار هایی است که با توحه به نیاز شما میباشد، نه تنها لازم است سرور ها را با یکدیگر مقایسه کنید، بلکه لازم است با توجه به نیازخود به سرور مجازی نسبت به خرید سرور مجازی اقدام کنید، راهنمای خرید سرور مجازی میتواند معیار ها و نکات مهم نسبت به نحوه انتخاب سرور مجازی مناسبت را در اختیار شما قرار دهد.

سرور مجازی چیست؟

Virtual Private Server یا به اختصار VPS نوع خاصی از سرور بوده که با کمک ابزارهای مجازی‌سازی ایجاد شده است. در این نوع سیستم تمام فضای یک SERVER اصلی به کاربر اختصاص داده می‌شود، با این وجود شبکه و دسترسی به آن بین سایر کاربران مشترک است. این یک تعریف ساده از VPS می‌باشد، با این حال شاید نتواند عمیقا مفهوم چنین سرورهایی را نشان دهد. بنابراین اجازه دهید با یک مثال کاربردی سرورهای مجازی را بررسی کنیم.

 

شباهت سرور مجازی با مجتمع مسکونی

در این بخش از راهنمای خرید سرور مجازی می‌خواهیم با ذکر یک مثال کاربردی، سرورهای مجازی را بهتر درک کنیم.

تصور کنید که شما صاحب یک واحد آپارتمان در یک مجتمع مسکونی بزرگ هستید. همانطور که می‌دانید در یک آپارتمان چندین واحد مجزا وجود داشته که هر یک به یک فرد خاصی تعلق دارد. هر چند حیاط، پارکینگ و حتی راهرو بین ساکنین ساختمان به صورت اشتراکی استفاده می‌شود، اما هر شخصی این امکان را دارد تا واحد خود را به صورت اختصاصی استفاده کند. به عبارت ساده‌تر، هر چند فضای دسترسی به واحدها به صورت اشتراکی است، اما هر فردی می‌تواند خانه خود را به صورت جداگانه مدیریت کند.

VPS هم دقیقا همین‌طور است، یک سرور بزرگ‌تر به چندین بخش تقسیم شده و افراد می‌توانند از این سیستم اشتراکی به صورت اختصاصی استفاده کنند. این کار مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای خرید سرورهای مجازی

چنانچه راهنمای خرید سرور مجازی را مطالعه می‌کنید، بد نیست با مزیت‌های استفاده از سرویس VPS بیشتر آشنا شوید. استفاده از Virtual Private Server مزایای بی‌شماری دارد که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • ارزان بودن: یکی از ویژگی‌های مثبت سرورهای مجازی هزینه‌های مقرون به صرفه آن نسبت به سرورهای اختصاصی است. با توجه به این که سرویس VPS به صورت اشتراکی به فروش می‌رسد، قیمت نسبتا پایین‌تری نسبت به یک سرور اختصاصی دارد. البته فراموش نکنید که این سرویس تقریبا به صورت اختصاصی به مشتری تعلق می‌گیرد.
  • قابل اطمینان بودن: سرورهای مجازی با آپ‌تایم بالا، باعث می‌شوند قطع کمتری برای بیزینس آنلاین شما ایجاد شود. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی کسب‌وکار خود را روی آن ایجاد کنید. از سوی دیگر، سرویس‌های VPS فرایند بکاپ گیری را ساده کرده و دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات و داده‌های خود نخواهید بود.
  • امنیت بهتر: از آن‌جا که امنیت در بستر آنلاین حرف اول را می‌زند، بد نیست بدانید که سرورهای مجازی شده امنیت بالایی به کاربران خود ارائه می‌دهند. این سرویس‌ها در برابر سرویس‌های اشتراکی بهترین بهترین برای کسب‌وکارهای بزرگ محسوب می‌شوند.
  • قابلیت ارتقا: یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های وی‌پی‌اس این است که هر زمان که بخواهید امکان ارتقای آن وجود دارد. چیزی که در هاست‌ها و سایر سرویس‌ها دیده نمی‌شود. در این نوع سرورها امکان افزایش یا کاهش منابع سرور وجود دارد و به این ترتیب می‌توان سیستم خود را گسترش دهید.

 

کاربردهای سرور مجازی

اگر فکر می‌کنید سرورهای مجازی تنها برای میزبانی سایت به کار می‌روند، سخت در اشتباه هستید. در واقع امروزه این سیستم کاربردهای گسترده‌ای دارد که بسیاری از افراد از آن اطلاع ندارند. بنابراین آشنایی با کاربردهای VPS در راهنمای خرید سرور مجازی خالی از لطف نیست:

  • میزبانی از وب: مهمترین کاربرد سرورهای مجازی میزبانی از وبسایت‌های نسبتا پرترافیک است. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ که در ابتدای فعالیت خود هستند، نیاز به یک سرویس میزبانی ایده‌آل دارند، در حالی باید کمترین بودجه را هزینه کنند. برای این برندها استفاده از سرورهای مجازی به جای سرورهای اختصاصی پیشنهاد می‌شود.
  • استفاده به عنوان وب‌سرویس‌ها: با توجه به اهمیت ایمیل مارکتینگ و سایر وب سرویس‌ها، کسب‌وکارها به دنبال یک میزبانی مناسب برای ایمیل‌های خود هستند. اگر شما نیز جزو این گروه هستید، خرید سرور مجازی بهترین گزینه است.
  • سرورهای مجازی شخصی سازی شده برای سایت‌های خاص: برخی از سرورهای مجازی برای کاربردهای خاصی توسعه داده می‌شوند. مثلا بسیاری از سایت‌های گیمینگ نیاز به یک سرور منحصر به فرد دارند. همچنین با توجه به فراگیری بازار ارزهای دیجیتال امروزه سرورهای ترید و صرافی بسیار محبوب شده‌اند.
  • دور زدن تحریم: با توجه به تحریم‌های بین المللی، سرویس VPS یک فرصت مناسب برای دور زدن تحریم‌های جهانی خواهد بود. بدین ترتیب افراد می‌توانند برای رسیدن به اهداف خود هویت خود را مخفی کرده و فعالیت خود را به راحتی انجام دهند.

این‌ها بخشی از مهمترین کاربردهای چنین سروری بود که در راهنمای خرید سرور مجازی بررسی کردیم. با این حال اهمیت و کاربرد این سیستم به این جا ختم نمی‌شود. این سرویس همچنین در بسیاری از موارد دیگر مانند دوربین‌های نظارتی، برنامه‌های کاربردی، ساخت پایگاه داده، ساخت نرم افزار و غیره استفاده می‌شود.

 

خرید انواع سرور

سرورها به دو دسته اختصاصی و مجازی تقسیم می‌شوند. به احتمال زیاد شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید، به دنبال خرید سرور مجازی باشید، با این حال اجازه دهید انواع خدمات فروش سرور آسام سرور را نیز بررسی کنیم:

  1. سرور اختصاصی: این نوع سرور به صورت کاملا اختصاصی به مشتریان ارائه می‌شود. چنانچه قصد خرید یک سرویس میزبانی پر ترافیک را دارید، بدون شک استفاده از این سرویس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای خرید سرور اختصاصی می‌توانید از خدمات آسام سروراستفاده کنید.
  2. سرور مجازی: یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط آسام سرور، ارائه سرویس‌های VPS است. چنانچه بخواهید میزبانی سایت خود را به Virtual Private Server بسپارید یا از این سیستم برای اهداف دیگر خود استفاده کنید، می‌توانید با خرید سرور مجازی یک قدم به سمت موفقیت حرکت کنید.

با این حال سرورهای مجازی در انواع مختلفی به فروش می‌رسند. چنانچه نیاز به سرورهای مجازی ویندوز دارید، خرید سرور مجازی ویندوز می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد؛ همچنین اگر به دنبال خرید سرور مجازی لینوکس هستید، این خدمات با بهترین کیفیت توسط شرکت ما ارائه می‌گردد.

چه کسانی باید سرور مجازی بخرند؟

امنیت عالی، سرعت و عملکرد بالا و هزینه مقرون به صرفه مزایایی هستند که باعث می شوند کاربران زیادی علاقمند به خرید سرور مجازی باشند ولی نکته اینجاست که کسانی می توانند از این مزایا به طور کامل لذت ببرند که به این مزایا نیاز داشته باشند. 

مثلاْ وقتی می خواهید نحوه راه اندازی وبسایت در یک هاست را یاد بگیرید، اصلا نیازی به امنیت و عملکرد بالا ندارید. با استفاده از یک هاست اشتراکی ارزان تر هم کارتان راه می افتد.

در این بخش به کاربرانی اشاره می کنیم که حتماً به یک سرور مجازی نیاز دارند:

صاحبان وبسایت با ترافیک بالا

اگر وبسایتی دارید که نوسانات ترافیک شدیدی را تجربه می کند و روز به روز در حال رشد است، حتماً باید به فکر خرید سرور مجازی باشید. وبسایت شما به منابع زیادی نیاز خواهد داشت و مخصوصاً اگر با داده های مهم و حساسی سروکار دارید، به امنیت بالایی هم نیاز خواهد داشت. منابع و امنیتی که در هاست اشتراکی خبری از آنها نیست.

از طرف دیگر وقتی اوضاع وبسایت شما غیرقابل پیشبینی است و نمی دانید که در آینده چه میزان ترافیکی تجربه خواهید کرد، نیازی نیست که هزینه زیادی کنید و یک سرور اختصاصی بخرید. بهترین کار این است که نیازهای خود را شناسایی کنید و بعد متناسب با نیازهای الان خود یک پلن سرور مجازی سفارش دهید. بعد که متوجه شدید پلن شما به خوبی از عهده هندل کردن درخواست های وبسایت شما بر نمی آید به راحتی می توانید پلن خود را ارتقا داده و به راه خود ادامه دهید.

کلیک کنید  نصب برنامه winrar روی سرور مجازی ویندوز

تریدرهای حرفه ای

آی ثابت و سرعت بالا در معاملات از نیازهای اصلی تریدرهای ایرانی هستند. نیازهایی که سرور مجازی به خوبی از عهده تامین آنها برمی آید. پس اگر می خواهید مطمئن باشید که حساب کاربری شما به خاطر آی پی ایرانی یا تغییرات آی پی( به خاطر استفاده از VPN) بلوکه نمی شود و اطلاعات و داده های شما در امنیت کامل خواهند بود، حتماً به فکر خرید سرور مجازی باشید.

گیمرهای همه فن حریف

وقتی صحبت از انتخاب یک پلتفرم مناسب برای نیازهای گیمینگ می شوند، باز هم سرور مجازی در اول صف قرار می گیرد. انعطاف پذیری و قدرتی که برای داشتن یک عملکرد بی نقص در بازی ها نیاز دارید با سرور مجازی تضمین می شود. سرور مجازی که برای بازی انتخاب می کنید اگر مطابق نیازهای نرم افزاری (نوع سیستم عامل) و سخت افزاری شما باشد، تحمل بار بالایی خواهد داشت و این یعنی در هر مرحله از بازی خود، پایداری را به طور کامل تجربه خواهید کرد. 

همچنین اگر به فکر محافظت از داده های خود هستید و امن بودن پلتفرم هم برایتان بسیار مهم است، باز هم سرور مجازی آماده برآورده سازی تمام نیازهای امنیتی شماست.

علاوه بر این ها اگر:

  •  به فکر انتقال حجم زیادی از داده ها هستید.
  •  به دنبال یک vpn با آی پی ثابت هستید.
  • به دنبال یک پلتفرم عالی برای راه اندازی میل سرور یا دیتابیس سرور هستید.
  • برای راه اندازی اپلیکیشن خود به یک سرور عالی نیاز دارید.
  • و …

خرید سرور مجازی می تواند تمام محدودیت ها را از سر راه شما بردارد و مسیر رسیدن به اهدافتان هموارتر کند.

نکات مهم قبل از خرید سرور مجازی 

اگر تصمیم خود را گرفته اید و دیگر مطمئن شده اید که به یک سرور مجازی نیاز دارید، کمی صبر کنید! نکات مهمی وجود دارند که حتماً باید قبل از خرید سرور مجازی مدنظر قرار دهید. پس بیایید آنها را با هم بررسی کنیم:

تکنولوژی مجازی سازی

همانطور که می دانید سرور مجازی توسط ابزارهای مجازی ساز به وجود می آید و این مجازی ساز ها عملکرد و قدرت سرور مجازی را تعیین می کنند. پس قبل از خرید سرور مجازی مطمئن شوید که ارائه دهنده از هایپروایزرهای قابل اعتمادی مثل ESXi، Hyper-V، Xen و KVM استفاده کرده است چون سرعت کار و سایر قابلیت های سرور مجازی تحت تاثیر کیفیت کار مجازی سازها است.

نوع سیستم عامل 

سیستم عامل اولین نرم افزاری است که باید برای سرور مجازی خود انتخاب کنید. مسلماً سرور مجازی لینوکس و ویندوز کاربردهای متفاوت تری دارند. یک مثال واضح این است که سرور مجازی ویندوز برای وبسایت های Asp.net مناسب است در حالی که سرور مجازی لینوکس تنها گزینه برای وبسایت های توسعه یافته با زبان های PHP، Python، Java، Ruby PERL و … هستند.  همچنین، سرور مجازی میکروتیک که کلا مسیر متفاوتی دارد و با سیستم عامل MikroTik RouterOS در مسیریابی شبکه انجام وظیفه می کند.

پس منطقی ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه کار می خواهید بکنید و بعد بر اساس آن، سیستم عامل مناسب را انتخاب کنید.

قدرت سخت افزاری موردنیاز

شما باید حداقل نیازهای سخت افزاری خود را بشناسید تا بتوانید با انتخاب یک پلن مناسب، به خواسته های خود برسید. فضای رم، قدرت پردازنده، فضای هارد دیسک، نوع فضای هارد دیسک (SSD یا HDD)، پهنای باند و … از مهم ترین فاکتورهایی هستند که پتانسیل لازم برای راه اندازی وبسایت/اپلیکیشن، ترید و … را به سرور مجازی شما می دهند.

امکان ارتقا پلن

شاید الان نیازهای خود را بدانید و در مورد سخت افزار موردنیاز خود مطمئن باشید ولی از آینده خبر ندارید. عملکرد وبسایت یا اپلیکیشن شما غیرقابل پیشبینی است و اگر بعداً متوجه شدید که نیاز به قدرت سخت افزاری بالایی دارید باید بدون هیچ محدودی بتوانید منابع خود را ارتقا دهید و از افت عملکرد سرور جلوگیری کنید.

لوکیشن 

سرورهای مجازی از تقسیم منابع سرور فیزیکی به وجود می آیند و این سرور فیزیکی در یک دیتاسنتر قرار دارد. لوکیشن این دیتاسنتر تعیین کننده لوکیشن سرور مجازی است و اینکه وبسایت شما کاربران کدام کشورها را هدف قرار داده است؟ برای ترید به آی پی کدام کشور نیاز دارید تا بدون محدودیت ترید کنید؟ کدام کشور به شما نزدیک تر است تا سرعت دسترسی بالایی داشته باشید؟ و … همگی وابسته به لوکیشنی هستند که شما موقع انتخاب سرور مجازی انتخاب می کنید. پس تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید و بعد وارد عمل شوید.

کنترل پنل

سرور مجازی شما نیاز به توجه دارد. توجهی از جنس کنترل پنل! گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید برای مدیریت سرور مجازی خود انتخاب کنید ولی تا حد امکان سعی کنید از یک کنترل پنل با رابط کاربر پسندتر و امکانات بیشتر مثل سی پنل و دایرکت ادمین استفاده کنید تا راحتی بیشتری داشته باشید و تنظیمات سرور مجازی خود را با دقت بیشتری پیکربندی کنید. 

دسترسی روت

اینکه شما تا چه حد قرار است سرور مجازی خود را کنترل کنید، خیلی مهم است. شما باید مدیر سرور مجازی خود باشید و هر نوع پیکربندی که نیاز داشتید را انجام دهید. پس موقع خرید سرور مجازی حتما باید یک پلن با دسترسی ریشه سفارش دهید تا در مواقع لازم کارهای لازم برای به حداکثر رساندن بهره روی را انجام دهید.

مدیریت شده یا مدیریت نشده

اگر خودتان به تنهایی می توانید از عهده مدیریت سرور مجازی بربیاید که کارتان راحت تر است و نیازی نیست هزینه اضافی بابت مدیریت سرور مجازی به شرکت ارائه دهنده پرداخت کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب سرور مجازی مدیریت نشده، حداکثر پشتیبانی که از شرکت ارائه دهنده دریافت خواهید کرد، مربوط به مشکلات سرور است.

ولی از طرف دیگر، با انتخاب سرور مجازی مدیریت شده در ازای هزینه بیشتر، شرکت ارائه دهنده آماده هر نوع پشتیبانی است و اقدامات لازم را از طرف شما انجام می دهد. 

در کل، نحوه مدیریت سرور مجازی تاثیر مستقیمی در عملکرد آن دارد پس اگر به خودتان ایمان دارید که چه بهتر ولی اگر فکر می کنید نمی توانید به تنهایی از عهده این کار بر بیایید توصیه می کنیم که یک پلن مدیریت شده انتخاب کنید. 

سطح پشتیبانی فنی

یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از خرید سرور مجازی در نظر بگیرید، پشتیبانی فنی ارائه دهنده است. این سطح پشتیبانی است که تعیین می کند به شرکت موردنظر اعتماد کنید یا نه!

در دسترس بودن، مسئولیت پذیر بودن، مشتری مدار بودن و … فاکتورهای مهمی هستند که با مشاهده آنها می توانید در مورد انتخاب خود مطمئن شوید.

قیمت

قیمت مهم است ولی نه به حدی که فاکتورهای بالا را فدای قیمت کنید. اگر در مورد نکات بالا تصمیم خود را گرفته اید بهتر است در مورد شرکت هایی که سرور مجازی مورد پسند شما را ارائه می دهند، تحقیق کنید. بعد قیمت آنها را بررسی کنید و پلنی که مقرون به صرفه تر است را انتخاب کنید. ولی توجه داشته باشید که پلن ارزانی که نتواند نیازهای شما را برآورده کند قرار است در آينده هزینه های بیشتری را برای شما ایجاد کنید. پس با تحقیق و بررسی های لازم، پلن ایده آل خود را پیدا کنید.

راهنمای خرید سرور مجازی (VPS)

برای خرید سرور می‌توانید مشابه با آموزش تصویری زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید؛ برای این مورد از دکمه بالای صفحه استفاده کنید، در صورتی که حساب کاربری ندارید، می‌توانید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید.کلیک روی کنترل پنل

 

  1. سپس از منوی بالای صفحه می‌توانید سرور مدنظر خود را انتخاب کنید. ما در این مقاله از راهنمای خرید سرور مجازی نوع لینوکسی این سرویس را انتخاب می‌کنیم.خرید سرور مجازی لینوکس

 

  1. در این صفحه تمامی اطلاعات هر سرور، قیمت ماهانه و جزئیات منابع دیده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و بودجه در دسترس سرور مدنظرتان را خریداری کنید. برای این کار روی دکمه ثبت سفارش کلیک نمایید.ثبت سفارش

 

نتیجه گیری

سرورهای مجازی یا همان VPS بخش مهمی از کسب‌وکارهای آنلاین را تشکیل می‌دهند. این سرویس‌ها علاوه‌بر پشتیبانی از وب کاربردهای بی‌نظیر و گسترده دیگری نیز دارند. چنانچه قصد استفاده از این ابزار را دارید، این راهنمای خرید سرور مجازی برای شما آماده شده است. فراموش نکنید شما می‌توانید انواع سرورها را با بهترین کیفیت از شرکت میزبان داده نوین آسام خریداری کنید و از خدمات ما لذت ببرید.

سوالات متداول:

آسام سرور در ۲۰ لوکیشن سرور مجازی فراهم می کند تا بتوانید به سایت هایی که آی پی ایرانیان را مسدود کرده، دسترسی داشته باشید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من امیررضا انصاری فارغ التحصیل رشته اینترنت و شبکه های گسترده هستم. از سال ۹۵ فعالیت خودم در زمینه آی تی را شروع کرده ام. همیشه در حال یادگیری بوده ام و امیدوارم مطالب من در این وبلاگ برای خوانندگان مفید واقع شود.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید