شما برای مطالعه این مقاله فقط 2 دقیقه وقت نیاز دارید

راه های جلوگیری از ریکانکت VPS

5/5 - (1 امتیاز)

ریکانکت VPS یا قطع و اتصال مجدد به سرور مجازی خصوصی (VPS) می‌تواند به عوامل مختلفی مانند مشکلات شبکه، خطاهای سخت افزاری، تنظیمات نادرست و … برگردد. برای جلوگیری از ریکانکت VPS و حفظ پایداری سرویس شما، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

اینترنت را استیبل کنید

یکی از دلایلی که برای ریکانکت شدن سرور مجازی وجود دارد، استیبل نبودن اینترنت است. زمانی که شما وضعیت اینترنت را استیبل کنید، در این صورت می توانید از ریکانکت VPS جلوگیری کنید.

از VPN و پروکسی استفاده نکنید

از دلایل دیگری که برای ریکانکت شدن VPS وجود دارد، استفاده از VPN و پروکسی است. از آن جایی که سرور مجازی IP ثابت در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین کمتر به استفاده از VPN و پروکسی نیاز خواهد شد. به همین سادگی می توانید یکی از دلایل ریکانکت شدن سرور مجازیتان را حذف کنید.

بک گراند ویندوزتان را سیاه کنید

یکی از راهکارهای ساده ای که برای جلوگیری از ریکانکت VPS وجود دارد، استفاده از بک گراند سیاه در سرور است. زمانی که بک گراند شما یک عکس باشد، در این صورت لود آن باعث کانکت و دیس کانکت می شود.

سیستم عامل را به روز کنید

آپدیت کردن سیستم عامل و نرم افزارهایی که استفاده می کنید، علاوه بر رفع مشکلات امنیتی می تواند جلوی ریکانکت را در سرور مجازی را بگیرد.

منابع سرور را بررسی کنید

گاهی اوقات نبود منابع کافی در سرور، سبب ریکانکت شدن می شود. برای پیشگیری از این کار، می توانید منابع سرور را بررسی کنید و در صورتی که مشکلی وجود داشت، آن را ارتقا دهید.

برنامه هایی که از منابعتان زیاد استفاده می کنند، مدیریت کنید

آپدیت کردن و پیکربندی صحیح برنامه هایی مانند Apache، MySQL و PHP می تواند از بروز مشکلاتی که می تواند ریکانکتی را سبب شود، پیشگیری کند.

تنظیمات سرور SSHرا تغییر دهید

شما می توانید مدت زمان تایم اوت را در فایل تنظیمات SSH افزایش دهید و به این شیوه از ریکانکت پیشگیری کنید.

از ابزارهای مدیریت سرور مجازی استفاده کنید

زمانی که شما از ابزارهای نظارت یا مدیریت بر VPS استفاده کنید، هر زمان که ریکانکت رخ داد، شما به صورت اتوماتیک هشدار دریافت خواهید کرد و می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا در سرور مجازی شما ریکانکت رخ داده است یا نه و بتوانید علت ها و راه حل های آن را هم بررسی کنید.

نکته آخر

استفاده از ابزارهای پشتیبان گیری را فراموش نکنید! این توصیه ما هم از نظر پیشگیری و هم از نظر درمان کاربرد دارد. این کار به شما کمک می کند که حتی زمانی که VPS شما ریکانکت شد، داده های خودتان را بازگردانی کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید