شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

آیا IP با وصل شدن به وای فای تغییر می کند؟

3/5 - (1 امتیاز)

بله. هر بار که به وای فای متفاوتی وصل می شوید، آدرس IP شما تغییر می کند ولی دلیل آن چیست؟

همانطور که در مقاله Adsl Router هم گفتیم، روتر وظیفه توزیع داده ها بین دستگاه های متصل به وای فای را دارد که این کار را هم با تخصیص آدرس IP به هر کدام از دستگاه ها انجام می دهد.

اما این آدرس با آدرس IP عمومی که برای هر سیستم منحصرفرد است، متفاوت است. این آدرس ها به عنوان آدرس IP محلی شناخته می شوند و توسط ISP روتر به دستگاه های متصل به وای فای اختصاص داده می شود. آدرس های IP که به سیستم های متصل به یک وای فای اختصاص می یابند، کاملاً منحصربفرد هستند و به همین خاطر توزیع داده ها بدون هیچ مشکلی انجام می شود.

پس اگر در یک کافی شاپ به وای فای وصل شدید، باید انتظار داشته باشید که IP شما با آدرسی که موقع اتصال به وای فای خانه دارید، متفاوت باشد.

این را هم بگوییم که آدرس IP محلی به صورت پویا تخصیص می یابد. یعنی اینکه اگر وای فای خود را خاموش روشن کردید، ممکن است IP محلی دستگاه شما تغییر پیدا کند ولی بسیاری از روترها برای جلوگیری از برخی اختلالات از IP ثابت استفاده می کنند.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید