شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

آموزش قدم به قدم نصب دو سیستم عامل ویندوز در یک کامپیوتر

4.7/5 - (3 امتیاز)

برای نصب دو سیستم عامل ویندوز در یک کامپیوتر با هیچ محدودیتی روبرو نیستید. البته، نه تنها ویندوز، برای نصب سیستم عامل لینوکس در کنار ویندوز هم کاملاً آزاد هستید و کافی است مراحل مقاله نحوه نصب اوبونتو در کنار ویندوز را انجام دهید.

 دو روش برای نصب دو ویندوز در یک کامپیوتر دارید:

  1. یک درایو جدید ایجاد کنید و ویندوز جدید را روی آن نصب کنید.

برای این کار کافی است با استفاده از Device Manager یک درایو خالی ایجاد کنید.

بعد با استفاده از فلش یا cd مربوط به سیستم عامل ویندوز سیستم خود را بوت کنید و بعد از انتخاب درایو جدید، مراحل نصب ویندوز را طبق دستورالعمل ها انجام دهید.

از این به بعد هر موقع که خواستید سیستم خود را روشن کنید، دو ویندوز هم نمایش داده می شود که هر کدام را خواستید می توانید انتخاب کنید تا لود شود.

  1. از ماشین مجازی استفاده کنید.

اگر نمی خواهید ویندوز جدید را در کنار ویندوز قبلی نصب کنید و بدون نیاز به ری استارت، هر موقع خواستید بتوانید در ویندوز فعلی، ویندوز دیگر را باز کنید باید از ماشین مجازی استفاده کنید.

بعد از این که خود ماشین مجازی مثل VMWare را نصب کردید کافی است روی Create New Virtual Machine بعد از تعیین اسم و لوکیشن فایل نصبی سیستم عامل ویندوز جدید، مراحل دیگر مثل تعیین فضای دیسک و … را طی کنید تا پروسه نصب ویندوز مجازی تمام شد.

بعد از این، هر موقع که خواستید می توانید VMWare را باز کنید و وارد ویندوز جدید خود شوید. پروسه خروج و ورود به آن هم خیلی ساده است، درست مثل سایر برنامه هایی دیگری که در سیستم خود نصب کرده اید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید