شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

آیا سیستم عامل لینوکس رایگان است؟

بله، صددرصد.

رایگان و متن باز بودن لینوکس، یکی از مهم ترین دلایلی است که اکثر کاربران از سراسر جهان این سیستم عامل را برای دسکتاپ یا سرور خود انتخاب می کنند.

شما برای نصب توزیع های محبوب لینوکس مثل اوبونتو و دبیان، نه تنها قرار نیست هزینه ای را بابت دانلود و استفاده از ویژگی های آن پرداخت کنید بلکه می توانید در صورت نیاز سورس کد آن را هم توسعه داده و در راستای اهداف خود تغییر دهید.

دلیل همه این راحتی ها و آزادی ها، مجوز عمومی GNU است که توسط Richard Stallman نوشته شد. به لطف این مجوز، برنامه نویسان و توسعه دهندگان می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای از لینوکس استفاده کنند، ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کنند، باگ ها و نقص های امنیتی را پیدا و رفع کنند، وصله ها و ایده های جدیدی ارائه دهند و به ارتقا قدرت لینوکس کمک کنند.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید