شما برای مطالعه این مقاله فقط < 1 دقیقه وقت نیاز دارید

چگونه مخازن کالی لینوکس را آپدیت کنیم؟

قبل از آپدیت کالی لینوکس حتما مطمئن شوید که مخازن صحیح را در فایل مخازن کالی لینوکس دارید.

برای این کار ابتدا به مسیر /etc/apt/sources.list بروید. فایلی که باز می کنید، باید حتما موارد زیر را داشته باشد:

deb https://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib
deb-src https://http.kali.org/kali kali-rolling main non-free contrib

علت اینکه ما توصیه می کنیم حتما از مخازن رسمی کالی لینوکس استفاده کنید، این است که در صورتی که از هر مخزن دیگری استفاده کنید، احتمال این که سیستم شما break کند، زیاد است و شما خواسته یا ناخواسته آن را در معرض خطر قرار می دهید.

در گام دوم برای کاری که باید انجام دهید، آپدیت package index list است که برای این کار می توانید از دستور زیر استفاده کنید.

apt update

می توانید از دستور زیر استفاده کنید و لیست پکیج هایی که برای آپدیت زمان بندی شده اند را مشاهده کنید (البته می توانید از این مرحله صرف نظر کنید):

 

apt list --upgradable

حالا ما می توانیم هر پکیجی را که بخواهیم، به کمک دستور apt install PACKAGE-NAME آپگرید کنید. البته می توانید از دستور زیر استفاده کنید و کل پکیج ها را آپگرید کنید:

apt upgrade

تا اینجا کالی لینوکس شما به صورت کامل آپگرید شده است و تنها یک مرحله باقی مانده است:

اگر شما در انتهای آپگرید کردن با پیغامی مواجه شدید که نشان می دهد به علت تغییر وابستگی پکیج ها، تعدادی از پکیج ها به درستی آپگرید نشده اند، یه راهکار وجود دارد و آن این است که تمام پکیج ها را به صورت یک به یک و با استفاده از دستور apt install PACKAGE-NAME آپدیت کنید یا اینکه تمام این پکیج ها را به صورت یکجا و با استفاده از دستور زیر آپدیت کنید:

apt dist-upgrade

 

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید