شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

what-is-webinar

وبینار یا سمینار آنلاین چیست؟ بررسی تفاوت ها

3.6/5 - (5 امتیاز)

با شروع همه‌گیری کووید-19، تقریباً تمام رویدادهای حضوری در تلاش برای شکستن مدار ویروس لغو شدند و با استفاده از فناوری هایی در خصوص برگزاری غیر حضوری جلسات بسیاری از رویدادها از طریق وبینارها به یک مدل آنلاین تبدیل شدند.

وبینار یک گرد همایی تعاملی و پخش اینترنتی است که به واسطه شبکه جهانی وب تشکیل می شود و در آن ملاقات حضوری وجود ندارد. این یک کنفرانس مجازی است که با تکنولوژی مناسب، فایل های صوتی و تصویری منتقل می شوند.

این امر باعث شده است تا پلتفرم‌های وبینار به سرعت تغییر کنند و ابزارهای مورد تقاضای بیشتری را توسعه دهند تا به شرکت‌ها در کسب درآمد از رویدادهای آنلاین خود کمک کنند و سپس با گزینه‌های شبکه‌ای بهتر، شرکت‌کنندگان را به نفع خود جذب کنند؛ اکنون به موضوعاتی همچون وبینار و سمینار چیست، مزایای وبینار کدامند و بررسی دقیق تر در این زمینه می پردازیم….

در ادامه مطالب برای آگاهی بیشتر در مورد وبینار و سمینار با آسام سرور همراه باشید:

 

سمینار چیست؟

در تعریفی ساده: سمینار «جلسه و همایشی است که برای تبادل اطلاعات مفید توسط اعضای یک جامعه تجاری مشترک برگزار می شود.»

سمینار نوعی دستورالعمل برای اهداف آموزشی به شمار می رود؛ مدیریت و کارشناسی ارشد رایج ترین سخنرانان در سمینارها هستند؛ هدف این سمینار گردآوری گروه مشخصی از افراد حول یک موضوع خاص در یک مکان مشخص است، سمینارها اغلب توسط یک استاد، یک مدیر مدرسه، یا یک دانش آموز ارشد که مطالعه گسترده ای برای کلاس انجام داده است و به منظور ارائه تحقیقات در کلاس هدایت می شود، در بیشتر موارد، سمینار گردهمایی است که در آن اعضای یک جامعه مشترک گرد هم می آیند تا دانش را به اشتراک بگذارند.

وبینار چیست؟

وبینار نوعی سمینار تعاملی می باشد که به واسطه شبکه جهانی وب تشکیل می شود؛ معمولاً یک ارائه زنده، سخنرانی یا کارگاهی که در زمان واقعی انجام می شود و کاربران از طریق چت، چت ویدیویی، اشتراک گذاری فایل یا پرسیدن سؤال با میکروفون شرکت می کنند:

وبینار یک پخش اینترنتی است؛ به بیان ساده، وبینار یک سخنرانی ویدئو کنفرانس آنلاین است که در آن ملاقات حضوری وجود ندارد، به نوعی یک کنفرانس مجازی است که با تکنولوژی مناسب، فایل های صوتی و تصویری منتقل می شوند؛  با این تکنیک به راحتی می توانید ارائه های پاورپوینت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، از نظر بازاریابی، وبینارها یکی از بهترین گزینه ها هستند.

 

وبینار یا سمینار آنلاین چیست؟

تفاوت بین وبینار و سمینار

وقتی گروهی از افراد دور هم جمع می شوند، زمان بسیار خوبی برای بحث در مورد طیف گسترده ای از مسائل، از جمله آموزش، بازاریابی و سایر جنبه های تجارت است، سمینارها و وبینارها دو نمونه از ابزارهای گروهی هستند، سمینار یک محیط صمیمی تر و خصوصی تر برای این رویداد می باشد، در سمینار برای شرکت گروهی منتخب از اساتید و متخصصان حوزه آموزش دعوت می شوند اما وبینارها بستری همگانی و عمومی تری دارند. در حالت کلی هدف از استفاده هردو، افزایش آگاهی و ایجاد تعاملی مؤثر می باشد.

1- محل برگزاری جلسه

یکی از قابل توجه ترین تفاوت های وبینار و سمینار مکان متفاوت شرکت کنندگان می باشد، شرکت کنندگان در سمینار داخل یک محیط فیزیکی و همه زیر یک سقف گرد هم می آیند و باید در آن محیط حضور فیزیکی داشته باشید؛ اما وبینار از طریق ویدئو کنفرانس انجام می شود، راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن افراد ممکن است از نقاط مختلف جهان در وبینار باهم در تعامل باشند.

توجه

  • حضور ذهن در سمینار بیشتر از وبینار در ارائه می باشد.
  • سمینار به دلیل حضور اساتید، دانشجویان، مدیران و کارکنان کمتر حواس‌پرتی را ایجاد می‌کند.
  • در طول سمینار زمان بیشتری برای مطالعه عمیق و تسلط بر مطالب ارائه شده وجود دارد.
  • عوامل خارجی ممکن است منجر به از دست دادن تمرکز و دور شدن از محتوا در وبینارها شوند.

ارتباط با شرکت کنندگان

  • سخنرانان و شرکت کنندگان در طول سمینار به تبادل ایده ها و اطلاعات می پردازند؛ اطلاعات مفیدی ممکن است با استفاده از این روش به دست آید به خصوص اگر علاقه خاصی به موضوع داشته باشید.
  • تعاملات بین افراد شرکت کننده در وبینار خیلی کمتر است به نظر من، این مهم ترین تمایز بین وبینار و سمینار است.

4-دسترسی

وبینار پتانسیل جذب تعداد بیشتری از شرکت کنندگان را دارد، دسترسی به وبینار برای شرکت کنندگانی که به تجهیزات لازم کنفرانس صوتی و تصویری دسترسی دارند، از تمام نقاط جهان ممکن است؛ اما در سمینار تنها کسانی که در مجاورت محل برگزاری هستند، می توانند در محل برگزاری سمینار حاضر شوند.

5- هزینه حضور در وبینار و سمینار

سهولت شرکت در وبینارها از خانه و یا هر جایی از دنیا به این معنی است که لازم نیست نگران رفت و آمد به مکان های مختلف باشید؛ زمان صرف شده در کنفرانس های ویدئویی تنها هزینه مربوطه است، از طرف دیگر، سمینارها هزینه بیشتری دارند، برای سفر و حضور در محل برگزاری سمینار باید بودجه کافی داشته باشید؛ همچنین سمینار ممکن است به دلیل شرایط غیرمنتظره لغو شود و شما از لحاظ هزینه، متحمل ضرر مالی شوید.

6- راحتی و آسایش

همان‌طور که همه ما تجربه کرده ایم، نشستن در یک اتاق کنفرانس ویدئویی به طرز طاقت فرسایی کسل کننده است؛ شرکت کنندگان باید به مدت طولانی در یک محیط گروهی به سخنران گوش فرا دهند، اگر سمینار را با گزینه نشستن در خانه و تماشای وبینارهای آنلاین مقایسه کنیم؛ بدیهی است که از نظر آسودگی و راحتی وبینار، انتخاب بسیار برتری است.

 

وبینار

مزایای وبینار و سمینار های آنلاین چیست؟

می خواهیم به دلایل اصلی برای میزبانی بپردازیم :

  • اول از همه، آن‌ها به شما در ایجاد یک لیست کمک می کنند؛ هر فرد ثبت نام شده یک مخاطب جدید در پایگاه داده شما است.
  • سمینارهای آنلاین شما را به عنوان یک متخصص، منبع قابل اعتماد و اطلاعات در صنعت خود معرفی می کنند و به شما اجازه می دهند تا تخصص خود را با بازار هدف خود به اشتراک بگذارید. شما شخصاً می توانید راه حل هایی برای مشکلات مخاطبان ارائه دهید که می تواند شک آن‌ها را نسبت به محصول و خدمات شما برطرف کند.
  • اگر وبینارهای خود را ضبط کنید، به عنوان محتوای ارزشمندی در خدمت شما خواهند بود که می توانید بعداً با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • با ارائه وبینار، می توانید مخاطبانی را جذب و علاقه مند به تجارت خود کنید و همچنین آموزش را آسان تر می کند. کارمندانی جدید به راحتی با استفاده از امکانات وبینار آموزش می بینند.
  • هر وبیناری که برگزار می کنید، فرصت های برندسازی زیادی را به شما می دهد. با وبینارها، آگاهی از برند ایجاد می کنید و در بازاریابی محتوایی خود همیشه صحبت کردن و ویدیو در مقایسه با متن های طولانی تأثیر بیشتری بر مخاطب می گذارد.

انواع وبینار

انواع مختلفی از وبینار وجود دارد که می توانید از آن‌ها برای دستیابی به اهداف خاص یا تنظیم با نیازهای مخاطبان و کسب و کار خود استفاده کنید؛ در اینجا برخی از محبوب‌ترین انواع محتوا و تکنیک‌هایی که می‌توانید هنگام کنفرانس ویدیویی و برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی وبینار خود استفاده کنید، آورده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید، این موارد محبوب ترین انواع وبینار هستند که بر اساس اهداف شما طبقه بندی می شوند.

به خاطر داشته باشید که بسته به نرم افزار وبینار که استفاده می کنید، ممکن است این موارد کمی متفاوت به نظر برسند.

  • انواع محتوای وبینار

یک نمایش اسلاید

اگر هدف وبینار شما آموزش مخاطبان است، ارائه وب باید با تصاویر آموزشی همراه باشد و ارائه آنچه می خواهید در اسلایدهای بعدی منتقل کنید ساده ترین گزینه است.

ویدیوی زنده

اگر می‌خواهید با مشتریان خود روابط نزدیک‌تری ایجاد کنید یا یک جلسه تیمی برگزار کنید، ایجاد یک سمینار وب در قالب ویدیویی زنده بسیار عالی است. این بسیار شخصی است و شما می توانید «وجه انسانی» کسب و کار خود را به روشی حرفه ای نشان دهید. این نوع وبینار همچنین می تواند مفید باشد اگر در حال ارائه ویدیویی از یک محصول فیزیکی هستید.

چت متنی

هنگامی که میزبان یک وبینار هستید، مخاطبان شما می توانند از گزینه چت برای پرسش یا پاسخ به سؤالات شما استفاده کنند؛ افرادی که احساس می کنند توسط شما دیده می شوند، ارتباط را قوی تر می کند و پیوندی ایجاد می کند که باعث می شود مشتریان به سمت شما بازگردند.

تخته وایت برد

می توانید از تخته سفید برای تجسم بهتر موضوعات پیچیده تر استفاده کنید؛ با ترسیم نمودارها، تصاویر یا ترسیم مفاهیم مختلف از ابتدا، می توانید به مخاطبان خود کمک کنید تا روند فکر خود را دنبال کنند.

 

نکته : هنگام توضیح مفاهیم بر روی تخته های سفید در طول کنفرانس وب، از همکاری دریغ نکنید❗

 

یک وبینار از پیش ضبط شده

اگر نیاز دارید که بیش از یک بار ارائه آنلاین در مورد یک موضوع خاص انجام دهید یا حتی ممکن است لازم باشد آن را به طور منظم انجام دهید؛ می توانید به جای آن از یک وبینار از پیش ضبط شده استفاده کنید، این گزینه همچنین در صورتی مفید است که در حال برگزاری یک وبینار با یک سخنران مهمان هستید که نمی تواند یک جلسه را در زمانی که به بهترین وجه متناسب با مخاطبان شما باشد برنامه ریزی کند.

هنگامی که یک ارائه صیقلی دریافت کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از شروع وبینار، دکمه پخش را فشار دهید. برای اطمینان از شخصی بودن ارائه ویدیو و رضایت مخاطبان از این تجربه، می‌توانید در حین اجرای وبینار از پیش ضبط‌شده، چت را اجرا کنید و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.

کلیک کنید  نحوه نوشتن روت استاتیک در میکروتیک [مسیریابی در میکروتیک]

این یک رویه رایج در میان شرکت‌های SaaS است که باید به طور منظم وبینارهای آموزشی محصول را برای مشتریان جدید خود برگزار کنند.

اشتراک گذاری صفحه نمایش

هنگامی که موضوع شما نیاز به نمایش گام به گام در نرم افزار یا در حالت آنلاین دارد، هیچ راهی بهتر از اشتراک گذاری دسکتاپ خود در طول وبینار زنده خود وجود ندارد؛ شرکت‌کنندگان می‌توانند دقیقاً آنچه را که انجام می‌دهید ببینند و دنبال کنند، این فرمت به ویژه در هنگام ورود کاربران جدید به نرم افزار شما مفید است.

اگر به جای استفاده از یک ارائه، چندین برنامه یا فایل مانند صفحات گسترده را به اشتراک بگذارید، همین امر صادق است؛ به جای گرفتن اسکرین شات و افزودن آنها به ارائه خود، می توانید دسکتاپ خود را به اشتراک بگذارید و آزادانه بین برنامه های مختلف پرش کنید.

نظرسنجی ها

ابزار نظرسنجی چیزی است که هم به شما و هم به مخاطبانتان آمار و اطلاعاتی را که در هیچ جای دیگری در دسترس نیست ارائه می دهد، می توانید آن را به صورت ناشناس یا عمومی تنظیم کنید.

 

سمینار آنلاین

انواع وبینار با اهداف مختلف

  1. وبینارهای آموزشی

اگر می خواهید مخاطبان خود را در زمینه ای که در آن متخصص هستید آموزش دهید، وبینارها یکی از مؤثرترین راه ها برای انجام آن هستند. برای اجرای یک وبینار آموزشی، بهتر است از اسلایدهای آماده یا یک ویدیوی تخته سفید استفاده کنید، زیرا از قابلیت های بصری وبینارها استفاده می کند.

  1. وبینارهای محصول

وقتی یک محصول عالی برای نمایش به افراد زیادی دارید، بازدیدکنندگان رویداد معمولی خود را به شرکت کنندگان وبینار تبدیل کنید، شما می توانید به آن‌ها یک ارائه مفصل، از جمله تمام جزئیات، پاسخ دادن به سؤالات آن‌ها ارائه دهید؛ در حین اجرای وبینار محصول، به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهید و توجه آن‌ها را با محصول خود جلب می‌کنید، بنابراین می‌توانید سرنخ‌های خود را در مبحث موردنظر پرورش دهید و حتی آن‌ها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید و فروش انجام دهید؛ این به شما امکان می دهد تا بازخوردهای بسیار مورد نیاز را در مورد محصول یا ابزار خود جمع آوری کنید.

  1. ورود کاربر به وبینارها

اگر شرکت شما نرم‌افزاری ارائه می‌دهد، از وبینار حضور کاربر بیشترین بهره را خواهید برد، با دعوت از کاربران جدید برای شرکت در وبیناری که به طور منظم برای تازه کارها برگزار می کنید، مثلاً ماهی یک بار، مطمئن شوید که منحنی یادگیری تا حد ممکن نرم باشد، با استفاده از گزینه اشتراک‌گذاری صفحه، یک وبینار ورودی کاربر را اجرا کنید.

  1. آموزش کارکنان و جلسات تیم

البته، برگزاری وبینارها برای تبدیل برای کسب و کار شما مفید است؛ اما این نباید شما را از استفاده از وبینارها برای جلسات تیمی و آموزش کارمندان خود در زمانی که یک تیم راه دور دارید یا تیمی بزرگ‌تر از آن است که در اتاقی با هم قرار بگیرید، منع کند؛ آموزش وبینار بهترین راه برای انتقال دانش و آموزش مهارت‌های عملی به کارمندان شماست، زیرا این نوع محتوا نسبت به مطالب نوشتاری جذاب‌تر است.

  1. تولید سرنخ و وبینارهای فهرست سازی

وقتی وبینار خود را در کانال‌های مختلف تبلیغ می‌کنید، روی یک شخصیت که می‌خواهید جذب کنید تمرکز کنید؛ شما سرنخ های ارزشمند و جالبی نسبت به موضوع مد نظر را به دست خواهید آورد که می توانید آن‌ها را دنبال کنید و ارتباط برقرار کنید، همچنین می توانید وبینارهای پولی و رایگان را با کمک قیف های بازاریابی میزبانی کنید.

  1. حفظ مشتری و پرورش وبینارها

در حالی که میزبانی وبینارهای الهام بخش ممکن است برای جذب افراد جدید به برند شما عالی باشد، برای پرورش مشتریانی که قبلاً با شما همراه هستند نیز به همان اندازه خوب است، رابطه شخصی که در طول مسیر ایجاد می کنید، کلیدی است که آن‌ها را دوباره برگرداند، با چنین وبینارهایی، آن‌ها می توانند جدیدترین محصولات و اطلاعیه های شما را پیگیری کنند، همچنین فرصتی عالی برای مشتریان شما است که سؤالات مهمی را بپرسند زمانی که شما بیشتر از همیشه قابل دسترس هستید.

 

وبینار یا سمینار آنلاین

نحوه اجرای وبینار و بهترین شیوه های وبینار

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه شروع به ایجاد وبینار کنید، در اینجا چند نکته و گام‌هایی ذکر شده است.

  • موضوع، عنوان و قالب مناسب را انتخاب کنید

اول از همه، به این فکر کنید که هدف وبینار شما چه خواهد بود.

آیا برای ایجاد سرنخ، رشد لیست شما، فروش محصول یا کاربران جدید است؟

سپس، در مورد موضوع تصمیم بگیرید. مهم‌ترین دانشی که می توانید در یک ساعت یا بیشتر با مردم به اشتراک بگذارید چیست؟ اگر به دنبال الهام گرفتن برای محتوای وبینار خود هستید، می‌توانید آمار محتوای دیگر خود را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی باعث جذب ترافیک به سایت شما می‌شود و مخاطبان شما بیشتر به چه چیزهایی علاقه دارند. قطعاً این مرحله  سبب افزایش تعامل می شود.

این موضوع به مردم کمک می کند تا بفهمند برای چه چیزی ثبت نام می کنند و همچنین به شما در سئوی صفحه کمک می کند. نام آن را با یک سؤال در نظر بگیرید، به عنوان مثال، «چگونه یک فروش وبینار ایجاد کنیم؟» این شما را از بسیاری از نظرات منفی نجات می دهد.

وقتی در مورد موضوع تصمیم گرفتید، قالبی را انتخاب کنید که با نیازهای وبینار شما مطابقت داشته باشد.

 

توجه:قبل از تمرکز بر روی موضوع و قالب و عنوان وبینار در ابتدایی ترین گام خود برای تشکیل یک وبینار جذاب نیازمند تهیه سرور کلاس مجازی، وبینار و کنفرانس اختصاصی با قیمت مناسب هستید❗

  • مجریان و تیم را انتخاب کنید

هنگام آماده شدن برای یک وبینار، باید یک مجری واجد شرایط را انتخاب کنید. این فرد باید کسی باشد که در این زمینه آگاهی و اطلاعات دارد، از سخنرانی در جمع و پاسخ دادن به سؤالات سخت نترسد، کاریزمای خوبی داشته باشد و حداقل کمی از استرس مصون باشد. البته وبینار شما می تواند بیش از یک ارائه دهنده و حتی یک میزبان وبینار مجزا داشته باشد.

میزبانان وبینار معمولا رویداد را سازماندهی می کنند، مجریان را به مخاطبان معرفی می کنند و به سادگی از اجرای روان وبینار مطمئن می شوند؛ در عین حال، میزبانان وبینار کاریزماتیک می توانند تفاوت ایجاد کنند و به برند شما کمک کنند تا در یک بازار شلوغ برجسته شود.

سپس، می‌توانید یک دستیار انتخاب کنید که بتواند چت را مدیریت کند و احتمالاً به برخی از سؤالات مخاطبان پاسخ دهد، در حالی که سخنران به ارائه خود ادامه می‌دهد.

بعد از اینکه افراد کاملی را پیدا کردید که محتوای وبینار را ایجاد می کنند، می توانید از یک نفر (چند نفر) نیز بخواهید که از جنبه فنی سمینار وب شما محافظت کند (مطمئن شوید که صدای شما شنیده می شود و اتصال اینترنت قوی است  و همچنین در صورتی که لازم است؛ دیده می شوید)

  • محتوای وبینار خود را برنامه ریزی کنید

اگر می خواهید یک سمینار آنلاین ایجاد کنید که از ابتدا تا انتها جذاب باشد، برنامه ریزی بسیار مهم است.

وبینارهایی که مجریان را درگیر موضوعاتی در هرج و مرج و اشتباه می کنند، بهترین و به یاد ماندنی ترین نیستند. اگر وبینار خود را درست برنامه ریزی می کنید، باید به قول شما عمل کند و محتوای مناسبی برای جذب مخاطبان شما داشته باشد.

  • طرح کلی

وقتی موضوع و هدف سمینار آنلاین خود را می دانید، ایجاد یک طرح کلی نباید سخت باشد. به یاد داشته باشید که وبینار به طور متوسط ​​حدود 40 تا 60 دقیقه طول می کشد، بنابراین بازه زمانی استانداردی است که قرار است با آن کار کنید. اگر یک وبینار از قبل ضبط شده ایجاد می کنید، ابتدا یک استوری بورد درست کنید، درست مانند یک کارگردان.

  • ساختار

محتوای ارائه شده در طول وبینار؛ باید به حدی جذاب  و کاربردی باشد تا  مخاطبان را تا انتها نگه دارد. همچنین می‌توانید در ابتدا یک جایزه را به عنوان ایجاد انگیزه‌ای برای ادامه تماشا در نظر بگیرید. سپس، اگر این بخشی از هدف وبینار شما باشد، به طور طبیعی باید به یک پیشنهاد پولی منجر شود. یک قانون 80-20 برای این وجود دارد که وبینار را 80٪ محتوای اصلی کنید و محصول خود را برای 20٪ باقی مانده تبلیغ کنید.

همیشه با استقبال از شرکت کنندگان شروع کنید. از آن‌ها بپرسید که از کجا به شما ملحق می شوند و شما تعامل فوری ایجاد خواهید کرد.

با مشخص کردن اینکه چه کسی از سمینار آنلاین سود می برد، اطمینان حاصل کنید که شرکت کنندگان مکان مناسبی برای حضور آن‌هاست. همچنین، نه تنها موضوع وبینار خود، بلکه خودتان را معرفی کنید. با یک داستان مرتبط شروع کنید تا ثابت کنید قابل اعتماد هستید و آن را مختصر نگه دارید.

به یاد داشته باشید که همیشه در پایان برای یک جلسه پرسش و پاسخ وقت جدا کرده اید و در ابتدا آن را ذکر کنید تا مخاطب زمان  کافی برای فکر کردن درباره سؤالاتی  که قصد دارد بپرسد؛ داشته باشد.

 

وبینار چیست

نتیجه

با توجه به شرایط حاکم، اکثر فعالیت ها و کسب و کار ها برای آموزش، بازاریابی محتوایی، معرفی خود و جذب مخاطبان به سمت وبینار ها و سمینار های آنلاین متمایل شده اند؛ وبینارها واقعاً حتی در ماه های گذشته پیشرفت هایی داشته اند و ویژگی هایی را ارائه می دهند که نیازهای شرکت کنندگان را برآورده می کند و ابزارهایی را ارائه می دهد که کسب درآمد از یک رویداد آنلاین را واقعی تر می کند.

البته که به زودی خواهید دید که سمینار ها و رویدادهای حضوری محتوای بهتر، انحصار بیشتر یا حتی قیمت بلیط ارزان‌تری را ارائه می‌دهند تا بتوانند در دنیایی که وبینارها به گزینه آسان‌تری برای کسب‌وکارهای آینده پس از COVID-19 تبدیل می‌شوند، رقابت کنند.

اما لازم به ذکر است که در این دوره از زمان پیشرفت در هر زمینه و فعالیتی نیازمند استفاده از وبینار ها می باشد؛ از اهمیت آن غافل نشوید؛ از اینکه که تا انتهای مطالب ما را همراهی کردید، سپاسگذاریم؛ امیدواریم که این مقاله نیز مورد پسند شما کاربران بوده باشد؛ در بخش نظرات به تمامی سؤالات و ابهامات ایجاد شده در ارتباط با این موضوع پاسخگو خواهیم بود🙏

سوالات متداول:

تنها کاری که برای شرکت در یک وبینار باید انجام دهید این است که به سادگی در یک پلتفرم وبینار ثبت نام کنید. یک ایمیل یا نوعی پیوند دعوت با اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در وبینار دریافت خواهید کرد.شما باید بر این اساس از اطلاعات استفاده کنید و سپس آماده هستید تا به اولین وبینار خود بپیوندید! گاهی اوقات، ممکن است حتی بتوانید از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی به وبینارها بپیوندید، زیرا برخی از ارائه دهندگان نرم افزار وبینار اغلب با پلتفرم هایی مانند فیس بوک ادغام می شوند.

این بستگی به تنظیمات وبینار دارد. گرداننده تنها کسی است که می‌داند شما در جلسه هستید، مگر اینکه میزبان انتخاب کند که فهرست شرکت‌کنندگان قابل مشاهده باشد.

دوربین، میکروفون، اتصال به اینترنت و یک دستگاه (کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند).

نه، نمی توانند. تنها استثنا این است که آنها از شما دعوت کنند که در کنار آنها رو به دوربین بنشینید یا اگر میزبان از شما بخواهد که وب کم خود را روشن کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من سئودا فرقانی مهندس معمار و دانشجوی ارشد مدیریت کسب و کار و بازاریابی هستم. علاقه ام به مبحث مارکتینگ من را به فعالیت در زمینه محتوا نویسی سوق داد تا بتوانم با استفاده از نرم افزار های گرافیکی و خلاقیت در نویسندگی و تولید محتوا پیشرفت کنم و الان خیلی خوشحالم که در این زمینه فعالیت دارم و از این طریق هرروز با مطالب تازه آشنا می شوم و سعی می کنم که بهتر از دیروزم باشم. تمام تلاش خودم را در راستای پیشرفت و موفقیت تیم خلاق و حرفه ای آسام سرور خواهم کرد.

دیدگاه های شما

2 خرداد 1402
روح الله قبادی قریه چنار

وبینار چیست رو خیلی مختصر بهم توضیح بدید. من هنوز مفهومش رو درک نکردم.

    2 خرداد 1402
    المیرا شرقی

    بله، ممنون از سوالتان. وبینار یک رویداد آنلاین است که در آن یک گروه از افراد با استفاده از اینترنت و ابزارهای مرتبط، به صورت همزمان در یک جلسه مشارکت می‌کنند. در وبینارها معمولاً یک سخنران یا تیمی ارائه‌دهنده مطلبی را به اشتراک می‌گذارند و شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت زنده سوالات خود را مطرح کرده و در بحث‌ها شرکت کنند.

2 خرداد 1402
مفتوحی خشکناب

ممنون از مقاله وبینار چیست تیم آسام سرور. خیلی مقاله خوبی بود. میخواستم بپرسم برای شرکت تو وبینارها نیاز به تجهیزات خاصی داریم؟

    2 خرداد 1402
    المیرا شرقی

    ممنون از سوال خوبتون؛ برای شرکت در وبینارها به تجهیزات ساده‌ای نیاز دارید. اصلی‌ترین نیازمندی شما یک رایانه یا تبلت با اتصال به اینترنت است. همچنین، برای صدای بهتر و واضح‌تر، استفاده از هدفون یا گوشی تلفن همراه نیز پیشنهاد می‌شود. بعضی وبینارها ممکن است از نرم‌افزارهای خاصی برای برگزاری استفاده کنند، در این صورت باید این نرم‌افزارها را قبل از وقت برگزاری دانلود و نصب کنید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید