شما برای مطالعه این مقاله فقط 14 دقیقه وقت نیاز دارید

price-action

Price Action چیست؟ معرفی روش معامله پرایس اکشن برای تریدرها

4/5 - (2 امتیاز)

اگر به فکر این هستید که به جای اعتماد کردن به پیش بینی ها و تحلیل های اندیکاتور ها، ترید های خود را بر اساس حرکات واقعی قیمت پیش ببرید،  Price Action روشی است که مطمئناً توجه شما را جلب می کند.

پایه روش پرایس اکشن، نمودار قیمت خام و بدون اندیکاتور است و در واقع، این تریدر است که باید با توجه به توانایی ها و الگوهای روند تغییر قیمت به نتایج و پیش بینی های موفقیت آمیز برسد.

در کل معامله گران 2 دسته اند: دسته اول برای تصمیم گیری در مورد قدم ها بعدی خود از ابزارهای تحلیل استفاده می کنند و به رفتار و حرکت قیمت فعلی ارز توجه زیادی نمی کنند. دسته دوم هم با توجه به رفتار قیمت ارز در گذشته و حال و همچنین حجم معاملات مربوط به آن تصمیم می گیرند که چه کار کنند. اگر شما هم جزو دسته دوم هستید و دوست دارید با استفاده از این روش، بازدهی معاملات خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم که ادامه مطلب را از دست ندهید:

Price Action چیست؟

پرایس اکشن چیست

پایه روش Price Action، پیش بینی قیمت سهام یا ارز بر اساس نحوه تغییر قیمت در یک دوره خاص است. معامله گرانی که از این روش استفاده می کند اعتقاد دارند که هر اطلاعاتی که در مورد یک بازار خاص نیاز دارند با بررسی قیمت ارز، کالا یا سهام بر حسب زمان به دست می آید. پس قیمت و زمان دو عنصر مهم این روش هستند که در نمودار تمیز (clean chart) به صورت واضح نمایش داده می شود چون هیچ اندیکاتوری برای پرت کردن حواس معامله گر وجود ندارد.

 یک نمونه از این نمودارها:

چارت مناسب برای روش پرایس اکشن

پس وقتی نحوه تغییر قیمت، فاکتور مهمی برای تشخیص رفتار فعالان بازارهای مالی است و هر تصمیمی که این فعالان می گیرند، در قیمت تاثیر می گذارد، چه ایده ای بهتر از اینکه با روش Price Action باورها، تصمیم ها و اقدامات همه شرکت کنندگان در این بازار (چه انسان، چه ربات) را درک کنید و راه را برای کسب سود بیشتر هموارتر کنید.

در واقع، برای درک کامل جواب سوال ” پرایس اکشن چیست؟” رانندگی بدون ابزار هوشمند راهیابی را در نظر بگیرید. این نوع رانندگی نیاز به استعداد و توانایی های شما دارد و متناسب با تصمیمات شما جلو می رود. در پرایس اکشن هم به جای اینکه به فرمول های پیچیده و تجزیه و تحلیل های زمان بر تکیه کنید، به توانایی های ادراکی خود تکیه می کنید و معاملات خود را بر اساس تغییرات قیمت انجام می دهید که به صورت خام در دسترس شما قرار دارند. به عنوان مثال فرض کنید در زمینه معامله گری ارز دیجیتال فعالیت می کنید و وقتی نمودار تغییرات قیمت ارز موردنظر را در یک بازه زمانی مشخص بررسی می کنید، متوجه یک الگو شدید. این الگو می تواند تکرار سینوسی نمودار قیمت ارز باشد یا هر شکل دیگر. اگر بتوانید چنین الگویی را از تغییرات قیمت گذشته کشف کنید، تصمیم گیری در مورد معاملات راحت تر خواهد بود.

وقتی متوجه شدید که پرایس اکشن چیست و به تصمیمات و پیش بینی هایی که قرار است شما را به موفقیت برساند، رسیدید دیگر وقت آن است است که وارد عمل شوید و بدون نگرانی در مورد سرعت ثبت سفارش و محدودیت های مربوط به آی پی ایرانی، به راه خود ادامه دهید. بله، با خرید سرور مجازی ترید است که می توانید تمام نگرانی های مربوط به سرعت و قدرت پردازش و مشکل مسدود شدن حساب کاربری را کنار بگذارید و مستقیماً روی هدف خود تمرکز کنید.

نقش نمودار clean در ترید پرایس اکشن

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، معاملات پرایس اکشن بر اساس داده های تاریخی اخیر و حرکت قیمت سهام، کالا یا ارز موردنظر انجام می شوند. این داده ها در یک نمودار با اسم clean chart ارائه می شوند که هیچ اندیکاتوری به آن اضافه نشده است. در واقع، این نمودار اساس کار معامله Price Action است چون با استفاده از آن به راحتی می توانید مواردی مثل حداقل-حداکثر قیمت، خط روند، پشتیبانی و مقاومت را تحلیل کنید و کار خود را پیش ببرید.

پس بیایید کمی بیشتر به جزئیات این نمودار اشاره کنیم:

نمودار تمیز یا خام قیمت

کندل ها

هر مستطیل سبز و قرمزی که در نمودار بالا می بینید، یک کندل هستند که اطلاعات مهمی در مورد قیمت ارائه می دهند. همانطور که مشخص است، کدل سبز نشانه صعودی بودن و کندل قرمز هم نشانه نزولی بودن قیمت است.

کندل ها از یک نمای نزدیک تر:

مفهوم کندل ها

کندل قرمز یا کندل فروشنده به ما می گوید که برنده رقابت آن روز، فروشنده ها هستند. به این دلیل که سطح قیمت آخرین معامله از سطح قیمت اولین معامله پایین تر است.

کندل سبز یا کندل خریدار هم خریداران را به عنوان پیروز رقابت معرفی می کنند چون سطح قیمت آخرین معامله از سطح قیمت اولین معامله بالاتر است.

حالا اگر بعد از کندل سبز، کندل بعدی هم به رنگ سبز بود می توانید تشخیص دهید که اکثر فعالان بازار مایل به فروش هستند. اینجاست که با تشخیص حرکات و رفتار فعالان بازار وارد عمل می شوید و نسبت به خرید یا فروش ارز یا سهام موردنظر اقدام می کنید.

البته، این یک روش ساده و ابتدایی برای تجزیه و تحلیل قیمت ها با استفاده از کندل ها است. الگوهای دیگری هم وجود دارند که میتوانید از آنها برای شکل دادن به استراتژی های خود استفاده کنید:

الگوی چکش

الگوی چکش در Price Action

این الگوی با یک خط پایینی بلند و بدنه کوچک نشان داده می شود و در پایین خط روند نزولی قرار دارد. در واقع، این کندل نشان می دهد که اگر چه فشارهای فروش در طول روز زیاد بود ولی در نهایت فشار خرید قوی باعث افزایش قیمت شد. این بدنه می تواند قرمز هم باشد که نشاندهنده قدرت فروش و کاهش قیمت است.

الگوی ستاره صبحگاهی

الگوی ستاره صبحگاهی

این الگو در وضعیت تاریک و نزولی بازار یک نور امید است که با یک بدنه بسار کوچک بین دو کند سبز و قرمز بزرگ قرار می گیرد. پس این کندل ستاره ای نشان می دهد که فشار فروش روز قبل کمتر شده است و بازار صعودی در انتظار شماست.

الگوی 3 سرباز سفید

الگوی سه سرباز سفید در پرایس اکشن

همانطورکه از اسم آن هم مشخص است، این الگو در طی 3 روز ایجاد می شود و با 3 کندل سبز (سفید) متوالی که خط های کوچکی هم دارند، نشان داده می شود. قیمت اولیه و نهایی هر کندل قبلی بیشتر است. این الگو یک سیگنال بسیار قوی است که پس از یک روند نزولی اتفاق می افتد و نشانه افزایش مداوم فشار خرید است.

الگوی مرد حلق آویز

الگوی مرد حلق آویز

این شکل شبیه مدل چکش است، منتها با این تفاوت که در این الگو خط بالایی کندل بلندتر است. این الگو نشان می دهد که در طول آن روز، فروش قابل توجهی انجام گرفته است ولی خریداران توانسته اند دوباره قیمت را بالا ببرند.

الگوی ستاره غروب

الگوی ستاره غروب در Price Action

این الگو شبیه ستاره صبحگاهی است ولی همانطور که اسم آن مشخص است، نشانه معکوس شدن یک روند صعودی است و به همین خاطر یک سیگنال ناامید کننده محسوب می شود. این الگوی وقتی قوی تر می شود که کندل سوم، تمام دستاوردهای کندل اول را از بین ببرد.

الگوی دوجی

الگوی دوجی

وقتی قیمت اولیه و پایانی بازار نزدیک به هم باشد، کندل به شکل علامت جمع یا ضرب در می آید. پس برای پیدا کردن این الگو باید به دنبال کندل هایی با بدنه کوتاه و خطوطی با طول های متفاوت باشید. این الگو نشاندهنده این است که هیچ سود خالصی عاید خریداران یا فروشندگان نشده است و یک سیگنال خنثی محسوب می شود.

خط روند

شناسایی خط روند از اولین و ساده ترین کارهایی است که یک تریدر Price Action باید انجام دهد. به این صورت که وقتی با اتصال قیمت های کف یا سقف به یک خط صعودی یا نزولی دست پیدا کردید، به هیچ وجه نباید بجنگید تا آن را تغییر دهید بلکه باید به عنوان یک دوست از آن کمک بگیرید.

در واقع، این خطوط می خواهند به معامله گر این احساس را بدهند که قیمت در یک بازه زمانی مشخص چقدر می تواند بالا یا پایین برود. با افزایش قیمت، خط روند هم مطابق با آن صعودی می شود و با کاهش قیمت هم حالت نزولی می گیرد.

برای ترسیم خط روند با دو وضعیت روبرو هستید:

افزایش قیمت: اتصال پایین ترین سطوح قیمت

کاهش قیمت: اتصال بالاترین سطوح قیمت

خطوط روند

معمولاً خطوط روندی که شیب زیادی دارند، عمر کوتاه تری دارند چون هیچوقت قیمت ها نمی توانند حالت افزایش یا کاهش نزدیک به حالت عمودی را به مدت طولانی حفظ کنند. در مقابل، خطوط روندی که با یک شیب کم جلو می روند پایدارتر هستند و برای انجام معامله Price Action بیشتر می توان روی آنها حساب باز کرد.

توجه داشته باشید که زمانی خط روند به یک راهنمای عالی برای شما تبدیل خواهد شد که به خوبی با نمودار فیت شده باشد و عملکرد قیمت را در دقیق ترین حالت ممکن نشان دهد.

حمایت و مقاومت

سطح حمایت و مقاومت با یک خط افقی نشان داده می شود که معمولاً از اتصال یک اوج قیمت به اوج دیگر یا پایین ترین سطح به سطح پایین دیگر تشکیل می شود. این محدوده ها زمانی به وجود می آیند که قیمت بازار معکوس می شود و جهت آن تغییر می کند تا یک نقطه اوج یا فرود را پشت سر بگذارد.

سطوح حمایت و مقاومت پرایس اکشن

سطح حمایت مانعی برای کاهش قیمت هاست.

این خط به عنوان کف قیمت عمل می کند و وقتی بازار به این سمت می رود، انتظار داریم که قیمت در این سطح متوقف شود و پایین تر نرود.

سطح مقاومت مانعی برای افزایش قیمت است.

این خط به عنوان سقف قیمت عمل می کند و وقتی بازار به این سمت می رود،  انتظار داریم که قیمت در این سطح متوقف شود و بالاتر نرود.

مطمئن باشید که اگر بتوانید این سطوح را تشخیص دهید و به درستی علامتگذاری کنید، به یک تریدر ماهر تبدیل خواهید شد چون این دو سطح سنگ بنای معامله price action هستند.

شکست

وقتی یک خط روند مسیر خود را طی کرد و روند جدیدی برای تغییرات قیمت ترسیم شد، در واقع، شکست اتفاق می افتد. شکستی که بسته به شرایط و تغییرات قیمت می تواند صعودی یا نزولی باشد. این شکست در خارج از محدوده حمایت و مقاومت اتفاق می افتد.

به عنوان مثال، تصور زیر را نگاه کنید:

نقطه شکست

بازار خط روند صعودی دارد و ولی در سطح مقاومت گیر کرده است اما وقتی بعد از دو بار تلاش، موفق می شود که محدود مقاومت را بشکند و از آن خارج شود، یک شکست صعودی اتفاق می افتد.

این شکست ها یکی از سیگنال های مهم در ترید هستند چون شروعی برای افزایش نوسانات محسوب می شوند. با تشخیص شکست، می توانید روند جدیدی را ترسیم کنید و از این نوسانات به نفع خود استفاده کنید.

کلیک کنید  مفهوم رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست؟

* شکست را با پولبک اشتباه نگیرید. وقتی خط روند مسیر خود را طی می کند ولی در یک بازه زمانی محدود دچار نوسانی خلاف جریان روند می شود، پولبک اتفاق می افتد و این با شکست فرق دارد.

استراتژی های معامله به روش Price Action

در این بخش به 4 مورد از بهترین استراتژی هایی اشاره می کنیم که برای به کار گیری سیگنال های پرایس اکشن فوق العاده هستند:

معامله روند پرایس اکشن

ترید خط روند

نمودار قیمت حکم دفترچه یادداشت تریدرهای حرفه ای برای بقیه تریدرها را دارد. پس وقتی روند حرکت قیمت ها را به طور دقیق بررسی می کنید درواقع در حال کشف رمزهایی هستید که تریدرهای حرفه ای برای شما باقی گذاشته اند.

اگر موقع بررسی رفتار قیمت متوجه یک خط روند صعودی شدید باید به فکر خرید باشید ولی اگر متوجه یک حرکت نزولی شدید باید با فروش ارز یا سهام موردنظر خود شرایط را برای سود بیشتر فراهم کنید.

استراتژی پین بار

در این الگو یا استراتژی Price Action، طول یکی از خطوط پایینی یا بالایی کندل حداقل دو سوم اندازه بدنه است.

دم های بلندتر نشانه رد قیمت و معکوس شدن وضعیت بازار هستند پس با این اوصاف پین بارها ابزار بسیار خوبی برای پیشبیتنی کوتاه مدت یا بلند مدت جهت قیمت هستند  چون بالا یا پایین های اصلی بازار را مشخص می کنند.

البته 2 نوع پین بار داریم:

استراتژی پین بار در Price Action

پین بار صعودی (bullish) نشان دهنده رد قیمت های پایین تر است پس کسانی که انتظار کاهش قیمت داشتند، با شکست مواجه می شوند چون این پین بار یک سیگنال فروش محسوب می شود.

پین بار نزولی (bearish) نشان دهنده رد قیمت های بالاتر است پس کسانی که انتظار افزایش قیمت داشتند، با شکست مواجه می شوند چون این پین بار یک سیگنال خرید محسوب می شود.

استراتژی اینساید بار

اینساید بار یک استراتژی دو کندلی است که یکی از کندل ها کوچک تر است و بعد از نوار بزرگ تر که به آن نوار مادر هم گفته می شود، قرار می گیرد. در کل، کندل کوچکتر با احتساب کف و سقف از کندل مادر کوچکتر است.

استراتژی اینساید بار

تریدرهای Price Action معمولاً با یک نگاه می توانند اینساید بارها را تشخیص دهند و بر اساس دانش خود پیش بینی کنند که روند حرکت قیمت ثابت می ماند یا تغییر می کند. در واقع، اینسایدبار نشاندهنده یک دوره ثابت با نوسات کم است و موقعیت خوبی برای پیش بینی نوسانات احتمالی در آینده است چرا که در این شرایط بازار منتظر حرکت بزرگ بعدی است.

استراتژی سر و شانه

این استراتژی در تحلیل تکنیکال استفاده می شود و یکی از قابل اعتمادترین الگوهای تغییر روند در Price Action است. همانطور که از اسم آن هم شخص است، یک قله در وسط قرار دارد و دو تپه با ارتفاع کمتر در دو طرف آن قرار دارند و یک تریدر با دیدن این الگو متوجه می شود که یک روند صعودی به نزولی اتفاق افتاده است.

به این صورت که قیمت سهام یا ارز به اوج می رسد تا قله ایجاد شود که این قله همان “سر” است و بعد کاهش قیمت اتفاق می افتد که با قیمت پایین تر روند قبل از قله، شانه را تشکیل می دهند.

الگوی سر و شانه

این الگو حالت معکوس هم دارد که سر در بخش پایین قرار داد و شانه ها بالاتر از آن قرار دارند. در این الگو هم روند نزولی معکوس می شود که احتمالاً قیمت ها در حالت صعودی بالا می رود.

البته این الگوها یا استراتژی ها فقط چند نمونه از محبوب ترین الگوهای پرایس اکشن هستند که در صورت تمایل می توانید الگوهای دیگری را هم کشف کنید تا با استفاده از آنها، به نتایج و پیش بینی های سودمند تری برسید.

مزایا و معایب روش پرایس اکشن

مزایامعایب
یادگیری سریع ترعدم امکان خودکارسازی ترید
نیاز به تحقیق کمترنیاز به صبر و تلاش بیشتر
ورودی و خروجی مطلوب تر (نسبت به اندیکاتور)تنوع طرز فکر ترید ها در مورد سیگنال ها
قابل تست بر روی شبیه سازهااحتمال اشتباه بودن سیگنال ها
تنوع بالای الگوها و استراتژی هاامکان وقوع پیش بینی های برعکس به خاطر یکسان نبودن بازه های زمانی
آسان بودن درک سیگنال های تولیدی
قابل اجرا در تمام بازارهای مالی
سرعت عمل بالا برای ترید

 

رازهایی که باید در مورد روش ترید Price Action بدانید!

رازهای پرایس اکشن

در این بخش به نکاتی اشاره می کنیم که به رازهای روش پرایس اکشن تبدیل شدند و دانستن آنها شما را چند قدم جلوتر می برد:

به الگوهای چند کندلی بیشتر اعتماد کنید.

سر و شانه یکی از بهترین نمونه های الگوهای چند کندلی است. معاملاتی که بر اساس چنین الگوهایی انجام می شوند، احتمال موفقیت بالاتری دارند و این همان چیزی است که همه تریدرها به دنبال آن هستند. البته، نباید فکر کنید که الگوی اینساید بار کارکرد خوبی ندارد! فقط این را به یاد داشته باشید که اعتماد کردن به الگوهای چندکندلی احتمال برنده شدن شما چند برابر خواهد بود.

سطوح حمایت و موفقیت را زیر نظر بگیرید.

هر بار که قیمت به سطح مقاومت یا حمایت می رسد، تعادل بین خریداران و فروشندگان تغییر می کند. وقتی بعد از یک روند صعودی، قیمت به سطح مقاومت می رسد، فروشندگان بیشتری وارد بازار می شوند تا معاملات فروش خود را انجام دهند. اما در سطح مقاومت بعدی، تعداد فروشندگان کمتر می شود و به این صورت است که قدرت مقاومت به تدریج ضعیف تر می شود تا اینکه بالاخره روند قیمت از سطح مقاومت خارج شود و یک روند صعودی گسترده تر ایجاد شود.

دائم به فکر بهبود وضعیت خود شوید.

شانس شما فقط در بهترین سیگنال های پرایس اکشن پنهان نشده است. بعضی مواقع چون یک سیگنال مثبت در یک موقعیت نامناسب ایجاد می شود، سود شما از معامله کمتر از حدانتظار می شود. همان اشتباهی که اکثر تریدرهای آماتور گرفتار آن می شوند.

برای اینکه شانس بالایی در معامله داشته باشید، کورکورانه وارد معاملات سطوح مقاومت و حمایت نشوید. بهتر است کمی صبور باشید تا تکه های پازل کنار هم قرار بگیرند و شانس شما را برای کسب یک نتیجه فوق العاده مثبت افزایش دهند.

بررسی موقعیت را در اولویت قرار دهید.

تفسیری که شما از روند Price Action دارید به موقعیتی بستگی دارد که آن روند رخ داده است. با این که هر کدام از الگوها می توانند دانش مفیدی را در اختیار شما قرار دهند ولی اینکه در کدام موقعیت به کدام الگو اهمیت می دهید، خیلی مهم است. همیشه قبل از استفاده از اطلاعات الگوها، به زمینه آن رویداد توجه کنید و بعد وارد عمل شوید.

مثلاً اگر به ترتیب با یک روند نزولی و صعودی روبرو باشیم و یک پین بار درست در نقطه تلاقی آن ها باشد، هم می تواند صعودی باشد هم نزولی. پس در چنین وضعیتی، استفاده از الگوی پین بار زیاد ارزش ندارد.

داستان ها را دوست داشته باشید.

هر نمودار یک داستان متفاوتی را برای شما می گوید. این خیلی مهم است که بر اساس الگوها و تجربه های خود داستان یا نبرد بین خریدارن و فروشندگان را کشف کنید. اگر بتوانید درک درستی از رفتار فعالان بازار در محدوده زمانی مشخص داشته باشید در واقع، می توانید نحوه تغییرات قیمت بازار را کشف کنید و این باعث می شود دست به معاملاتی بزنید که شما را به سود بیشتر برساند.

همیشه به دنبال تلاقی باشید.

یکی از مهم ترین رازهایی که باید در مورد Price Action بدانید این است که تلاقی نقش مهمی در موفقیت معامله ها دارند. اگر شرایطی را کشف کردید که با سیگنال های معتبر ایده های ترید شما سازگار و هماهنگ است، تبریک می گوییم چون قرار است به یک سود عالی برسید.

یکنواختی را کنار بگذارید.

با این که موقع شروع کار، استفاده از الگوهای ثابتی که همه تریدرها می دانند ایده خوبی باشد ولی اگر قرار بود همه با پیروی از این روال اصلاً ضرر نکنند پس این تریدرهایی که ضرر می کنند، چه کار اشتباهی انجام داده اند؟

از این جهت نگاه کنید که وقتی الگوهای یکسانی برای ترید پرایس اکشن وجود دارند، همه به آنها دسترسی دارند و با الگوهای یکسان، درک تقریباً مشابهی از قیمت ها دارند پس اینجاست که باید متفاوت فکر کنید!

قیمت ها و الگوها دائماً تغییر می کنند و اگر همه سعی کنند که در این رقابت از روش های مشابه استفاده کنند، بازیگران بزرگ از آن به نفع خود استفاده می کنند. پس:

از یکنواختی دست بردارید و منتظر الگوهای همیشگی نباشید بلکه مثل یک حرفه ای فکر کنید و بعد دست به معامله بزنید.

حرکت قیمت را به عنوان رقابت بین خریداران و فروشندگان ببینید.

در کل اگر می خواهید قیمت ها و نمودارهای کندلی را بهتر درک کنید باید شرایطی را در نظر بگیرید که یک طرف از طرف دیگر قوی تر است:

  • اگر تعداد خریداران بیشتر از فروشندگان باشد یا علاقه برای خرید بیشتر باشد، خریداران کسی را ندارند که بتوانند از آن خرید کنند. در این شرایط است که قیمت ها بالا می رود تا وقتی که فروشندگان جذب فروش سهام یا ارزهای خود شوند. اینجاست که فرصت برای خرید فراهم می شود.
  • اگر تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران باشد، قیمت ها کاهش پیدا می کند تا وقتی که تعادل برقرار شود و خریداران بیشتری وارد بازار شوند.
  • هر چقدر که تعادل بین این دو بازیگر بازار بیشتر باشد، حرکت بازار در یک جهت سریع تر می شود ولی اگر این تعادل خیلی خفیف باشد، قیمت ها به کندی تغییر می کنند.
  • وقتی سود حاصل از خرید و فروش در تعادل هستند، دلیلی برای تغییر قیمت وجود ندارد چون هر دو طرف از قیمت راضی هستند و تعادل بازار حفظ می شود.

فراموش نکنید که هر تحلیل قیمت با هدف مقایسه نسبت قدرت دو طرف انجام می شود. پس اگر ارزیابی کنید که کدام طرف قوی تر است می توانید جهت حرکت قیمت را با احتمال بالاتری پیش بینی کنید.

به طور خلاصه، اگر در ترید Price Action مبتدی هستید، 8 مرحله زیر را در نظر بگیرید و فقط به فکر  تقویت توانایی های خود باشید تا در آخر به یک تریدر حرفه ای تبدیل شوید:

  1. نحوه کار و الگوهای پرایس اکشن را یاد بگیرید.
  2. با مفاهیم تقاضا و عرضه شروع کنید.
  3. نحوه تعیین جهتگیری بازار را یاد بگیرید.
  4. نحوه ورود به بازار را یاد بگیرید.
  5. نحوه تنظیم حد ضرر یا stop loss را یاد بگیرید.
  6. نحوه رسیدن به سود را یاد بگیرید.
  7. مفهوم انتظار را درک کنید
  8. و تمرین، تمرین، تمرین

کلام آخر

اگر بتوانید تمام نکات و الگوهای Price Action را در نظر بگیرید و تحلیل های خود را بر اساس ادراکات شخصی و پیشبینی های اندیکاتور ها انجام دهید مطمئن باشید که سهم خود را از معاملات خواهید گرفت. با این که این روش سختی ها و پیچیدگی های خود را دارد ولی با تمرین و تحلیل مداوم است که رمزهای این دنیا را کشف خواهید کرد. پس ناامید نشوید و فقط ادامه دهید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

همه فعالان – از مبتدی گرفته تا حرفه ای – مخصوصاً افراد مبتدی که نیاز به تجربه بیشتری دارند با تحلیل تغییرات قیمت و کشف رفتار  تریدرهای حرفه ای می توانند زودتر به درجه دلخواه خود برسند.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

24 خرداد 1402
محمد کاظمی

سلام من کامل جواب سوال پرایس اکشن چیست رو متوجه شدم ولی نمی دونم باید برای معاملاتم از پرایس اکشن استفاده کنم یا اندیکارتورها؟

    24 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دوست عزیز. بهتره که محدود به یک روش یا تکنیک ثابت نباشید. ممکنه یه تریدر با بررسی اندیکارتورها به سود دلخواهش برسه و یه تریدر دیگ هم با درک کامل پرایس اکشن به نتیجه دلخواهش برسه. این دو روش هر کدوم مزایا و محدودیت های خاص خودشونو دارند و این شما هستید که باید با تمرین و تلاش از پرایس اکشن برای معاملات اختیاری که ریسک زیادی ندارند استفاده کنید تا تجربه و استعداد خودتونو تقویت کنید. از اندیکاتورها هم برای الگوبرداری کمک بگیرید و مطمئن باشید زمانی که بتونید روش های مختلف رو با هم ترکیب کنید و از اطلاعات به دست آمده به صورت درست و به جا استفاده کنید، تردید حالت جذاب تری براتون خواهد داشت.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید