شما برای مطالعه این مقاله فقط 14 دقیقه وقت نیاز دارید

seo-on-page
دسته بندی : آموزش سئو

سئو داخلی چیست؟ 11 فاکتور موثر در سئو on page

4.3/5 - (9 امتیاز)

اگر اولویت شما ماندن در رتبه های بالاتر است و نمی خواهید کیفیت محتوا و سایر المان های صفحه را فدای چیزهای دیگر کنید، سئو on page بهترین راه برای شروع است. با سئو داخلی هم تجربه کاربری را ارتقا می دهید و هم درک واضح تری از محتوای سایت خود به موتور جستجو ارائه می دهید.

سئو داخلی (on page) روشی برای بهینه سازی صفحات وبسایت است که فاکتور های مربوط به این روش، صفحه را از جنبه های مختلف مخصوصاً محتوا، هدربندی و لینک دهی تحت تاثیر قرار می دهد. مطمئن باشید که پیاده سازی استراتژی های درست باعث می شد موتور جستجو و کاربران درک بهتری از سایت شما داشته باشند.

با توجه به این که این روش سئو به موتور جستجو کمک می کند محتوای هر قسمت از سایت را بهتر درک کند، پس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر و به دست آوردن ترافیک بیشتر در گرو روش هایی است که باید جهت بهینه سازی داخلی صفحات خود پیاده سازی کنید. پس بهتر است راهنمایی های این مقاله آموزشی را از دست ندهید:

سئو on page چیست؟

سئو داخلی چیست

همانطور که اسم آن مشخص است، سئو داخلی به فرآیندی گفته می شود که طی آن، محتوا، تگ ها، لینک های داخلی صفحه بهینه می شوند و هدف از این بهینه سازی، افزایش رتبه و ترافیک سایت است.

اگر فاکتورهای تاثیر گذار در سئو آن پیج را جدی بگیرید و در کنار انتشار محتوای باکیفیت، بهینه سازی های مربوط به تگ های HTML، تصاویر و … را هم درست انجام دهید، موتورهای جستجو درک بهتری از وبسایت شما خواهند داشت و این شروعی برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر، نرخ کلیک بیشتر و در نتیجه افزایش ترافیک خواهد بود.

هر روش بهینه سازی که تحت کنترل شما است و میتوانید در صفحات وبسایت خود اعمال کنید، جزئی از سئو on page است. کلاً هدف این است که صفحاتی ایجاد کنید که برای کاربران قابل استفاده تر و ارزشمندتر باشد. این هدف شما را به هدف واقعی از ایجاد وبسایت یعنی دیده شدن در نتایج بالاتر موتور جستجو و جذب مخاطبان بیشتر به سمت کسب و کار خود خواهد رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های مختلف سئو، توصیه می کنیم که مقاله فوق العاده “سئو چیست؟ آنچه باید در مورد سئو بدانید” را هم مطالعه کنید.

چرا سئو داخلی هنوز هم خیلی مهم است؟

اهمیت سئو on page

با این که موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل، هوشمندانه تر از قبل عمل می کنند و با استفاده از بروزرسانی ها و الگوریتم های هوش مصنوعی در تلاش هستند که جلوی پیشرفت برخی از سایت های نامعتبر و ضعیف را بگیرند و زمینه لازم برای درخشیدن سایت هایی با محتوای باکیفیت را فراهم کند، اما هنوز هم یک سری اصول قدیمی، مثل جستجوی یک کلمه کلیدی خاص در صفحه را در دستور کار خود نگه داشته اند.

با توجه به این که گوگل تجربه کاربری را در اولویت خود قرار می دهد، پس سئو on page مثل قبل اهمیت خود را حفظ می کند. صفحه ای که از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در سئو داخلی بهره مند باشد، پتانسیل بیشتری برای جلب توجه و رضایت کاربر خواهد داشت. از طرف دیگر، موتور جستجو هم قدرت بیشتری در درک محتوای صفحه و سازماندهی و رتبه بندی آن به دست می آورد. در واقع، شما با پیاده سازی استراتژی های On Page SEO به گوگل کمک می کنید که کار خود را بهتر انجام دهد.

کافی است به این گفته گوگل توجه کنید:

” اصلی ترین سیگنال مرتبط بودن اطلاعات، زمانی دریافت می شود که محتوا حاوی کلمات کلیدی موجود در عبارت جستجوی کاربر باشد.”

پس با توجه به این که پیاده سازی استراتژی سئو on page زیاد سخت نیست و گوگل هم همچنان به فاکتور های مربوط به این روش بهینه سازی اهمیت می دهد و از آنها برای رتبه بندی کمک می گیرد، چه ایده ای بهتر از این که بر اساس المان ها و فاکتورهای مربوط به سئو داخلی، یک سایتی با صفحات کاربرپسند و بهینه ایجاد کنید و به خاطر تجربه کاربری عالی و موتور جستجویی که از عملکرد شما راضی است، به رتبه ای که لیاقتش را دارید، برسید.

مهم ترین فاکتورهای سئو on-page

فاکتورهای سئو داخلی

در این بخش معیارهای مهم مربوط به سئو داخلی را معرفی می کنیم و تکنیک های مربوط به پیاده سازی درست استراتژی های on-page هم در بخش بعدی بررسی می شود:

1. URL

URL همان آدرسی است که با استفاده از آن می توانیم به صفحه موجود در اینترنت دسترسی پیدا کنیم. استفاده از اصطلاحات و کلمه کلیدی به جای یک رشته طولانی از کاراکترهای نامرتب، باعث می شود که هم کاربران و هم موتور جستجو، درک بهتری از موضوعات صفحه شما داشته باشند و همین باعث شده است که آدرس URL هم در سئو داخلی نقش داشته باشد.

واضح، دقیق و کوتاه بودن از جمله ویژگی های یک URL خوب است. در حد امکان از کلمات غیر ضروری و به اصطلاح، کلمات توقف مثل (و، to، and، از و …) استفاده نکنید. توصیه می شود که به جای استفاده از کلمات فارسی از معادل انگلیسی استفاده کنید تا کاربرپسندتر، کوتاه تر و مفهومی باشد.

2. عنوان سئو

این عنوان در نتایج جستجو و در بالای توضیحات متا ظاهر می شود و هر چقدر چشم نواز، خاص و بهینه باشد، تاثیر بیشتری در جلب توجه کاربر و موتور جستجو دارد. ایجاد عنوان مناسب یکی از مهم ترین استراتژی های سئو on page است که بیشتر از علم و اصول به یک ظرافت خاص نیاز دارد.

این بخش از سئو داخلی قوانین ساده ای دارد؛ مثلا! یک عنوان باید کمتر از 60 کاراکتر باشد و برای اینکه گوگل نتواند عنوان شما را بازنویسی کند بهتر است طول این بخش را بین 51 تا 55 کاراکتر نگه دارید.

با توجه به این که کاربران قبل از ورود به صفحه، اول عنوان را می خوانند تا ببیند که محتوای این صفحه چقدر با پرس و جوی آنها مرتبط است، پس کاملاً طبیعی است که این تگ به عنوان یک عامل رتبه بندی تلقی شود و در سئو داخلی نقش داشته باشد.

3. توضیحات متا

توضیحات متا، خلاصه ای از محتوای صفحه است که در نتایج جستجو به کاربر نشان داده می شود. با این که این توضیحات، تاثیر مستقیمی در سئو on-page ندارند ولی با توجه به این که کاربر بر اساس همین اطلاعات تصمیم می گیرید و همچین گوگل هم کلمات کلیدی پرس و جوی کاربر را در متن توضیحات شما بولد می کند، پس دلیلی نیست که این فاکتور برای بهینه سازی داخلی نادیده گرفته شود چون نرخ کلیک بیشتر در گرو اعتمادی است که با استفاده از عنوان و توضیحات متا معتبر و بهینه در کاربر ایجاد می کنید.

البته، جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که گوگل در برخی مواقع به خاطر هدف جستجوی کاربر، تغییراتی را در عنوان سئو و توضیحات متا ایجاد می کند تا کاربران درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند.

4. هدینگ ها

درست مثل عنوان سئو، هدینگ ها هم باید جذاب، قانع کننده و حاوی کلمه کلیدی باشند. با توجه به این که استفاه از یک متن بهینه در هدینگ تاثیر بیشتری نسبت به متن ساده دارد، پس هدینگ ها هم یکی از فاکتور های سئو داخلی محسوب می شوند.

مخصوصاً تگ های H2 و H3 که احتمال نادیده گرفتن و بهینه نکردن آنها در بعضی سایت ها زیاد است، یک فرصت عالی برای سئوکارهای حرفه ای هستند چون در این صورت می توانند امتیازهای مثبتی را برای محتوای سایت خود کسب کنند.

استفاده درست از هدینگ ها به گوگل نشان می دهد که محتوای شما حالت سلسه مراتبی دارد. سازماندهی و ترتیب بندی بهینه و درست محتوا به گوگل کمک می کند که درک کامل و واضحی از صفحه شما داشته باشد.

5. محتوا

آینده سئو داخلی در جستجوی معنایی و پردازش زبان طبیعی خلاصه می شود پس هر چقدر محتوای شما از لحاظ چگالی کلمه کلیدی و بررسی عمیق موضوع، عملکرد خوبی داشته باشد و همچین با ارائه یک پاسخ درست به سوال کاربران، رضایت آنها را هم جلب کند، مطمئن باشید که گوگل شما را در رتبه ای قرار می دهد که لایق شماست.

با این که گوگل هوشمندانه تر از قبل به راه خود ادامه می دهد، اما هنوز هم چگالی کلمه کلیدی در داخل محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی است. در واقع، این بخش از بررسی با رویکردهای جدید مثل وزن دهی به عبارت ها با ابزار WDF*IDF و خوشه بندی عبارات و اصطلاحات مرتبط توسعه داده شده است. پس یک محتوای خوب علاوه بر کلمه کلیدی، باید ترکیبی از اصطلاحات کلیدی و مترادف ها را هم پوشش دهد.

با توجه به این که گوگل می خواهد محتوای باکیفیت و کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد، پس اگر با استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی، تمام محتوای متنی و بصری مرتبط با پرس و جوی کاربر را پوشش دهید، می توانید مطمئن باشید که یکی از بهترین های سئو on page هستید.

6. لینک داخلی و خارجی

لینک دهی داخلی هم برای سئو on page مهم است چون به گوگل کمک می کند که رابطه بین صفحات سایت شما را درک کند. اگر از یک چارچوب لینک دهی داخلی قوی پیروی کنید، ارتباط و عمق پوشش یک موضوع خاص در محتوا تقویت می شود.

همچنین، کاربری هم که در حال مطالعه محتوای صفحه است، هنگام برخورد با یک مبحث جدید و ناآشنا به راحتی می تواند محتوای موردنظر خودش را از سایت شما کشف کند و نیاز به خارج شدن از صفحه و سرچ دوباره در مورد آن موضوع فرعی نداشته باشد. پس یک نقشه سایت خوب هم یکی از مهم ترین اصول سئو داخلی است چون حرکت در دامنه را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو راحت تر می کنند.

استفاده درست از استراتژی پیوند داخلی تاثیر زیادی در کاهش نرخ پرش و همچنین معیارهای دیگری مثل نرخ تبدیل و مدت زمان حضور در سایت دارد.

با این که تاثیر لینک دهی خارجی در سئو on page به اندازه لینک های داخلی زیاد نیست ولی این لینک ها هم به نوبه خود به درک موضوع صفحه شما کمک می کند و به گوگل نشان می دهد که صفحه شما یک مرکز اطلاعاتی باکیفیت است. حتی بررسی های انجام شده نشان می دهد سایت هایی که دارای لینک های خارجی به سایت معتبر هستند، رتبه بالاتری نسبت به سایت های بدون لینک خارجی دارند.

7. بهینه سازی تصاویر

تصاویر هم باید برای on page seo بهینه شوند. اسم فایل، متن alt، سایز و کیفیت تصویر از جمله فاکتورهایی هستند که باید در پروسه بهینه سازی تصاویر در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تصاویر زیاد با سایز بزرگ باعث افت سرعت صفحه سایت می شود و این تاثیر منفی به رتبه صفحه در موتور جستجو آسیب می رساند.

متن alt به موتورهای جستجو کمک می کند، اطلاعات بیشتری در مورد تصویر به دست بیاورند. به همین خاطر، استفاده از کلمات کلیدی در متن alt تصاویر مخصوصاً تصویر شاخص بسیار ضروری است.

در واقع، با اضافه کردن متن به تصاویر خود، این امکان را فراهم می کنید که موتور جستجو و کاربرانی که قادر به مشاهده عکس ها نیستند از موضوع و محتوای تصویر آگاه شوند.

8. سیگنال های E-A-T

E-A-T مخفف Expertise و Authoritativeness و Trustworthiness است و گوگل با استفاده از آن، ارزش محتوای صفحات سایت را اندازه گیری می کند.

E-A-T سئوکارها را وادار می کند تا فراتر از چارچوب بروند و به دنبال راه های بهتری برای ایجاد محتوای ارزشمند، معتبر و تخصصی باشند. توجه داشته باشید که این رویکرد برای هر نوع سایتی به کار می رود و گوگل موقع بازیابی اطلاعات E-A-T را درنظر میگیرد.

کلیک کنید  تأثیر فاکتور Page Experience بر روی سئو سایت

پس باید به فکر ارائه محتوایی باشید که مخاطب شما واقعاً به آن نیاز دارد و با ارائه اطلاعات معتبر، رضایت بخش و باکیفیت، کاربر را به هدف اصلی خود از جستجو برساند.

از فاکتور های مهم دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ریسپانسیو
  • سوروس کد
  • سازگاری صفحات با دستگاه های مختلف
  • سرعت صفحه

9. UX

طراحی UX تاثیر قوی و مستقیمی روی معیارهای رتبه بندی موتور جستجو برای ردیابی میزان تعامل کاربر، می گذارد. در واقع، درنظر گرفتن عواملی مثل سرعت صفحه، میزان ریسپانسیو بودن صفحه با موبایل، طرح منو/هدر/فوتر و ساختار url به شما کمک می کند که تشخیص دهید نوع و میزان تعامل کاربر با صفحات وبسایت شما چگونه است.

اگر بتوانید به طورموثرتر روی این زمینه تمرکز کنید، می توانید ویژگی هایی را که یک کاربر علاقمند به استفاده از آنها است را توسعه دهید و این کار هم روی رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد.

پس، با این که سئو برای هدایت ترافیک است ولی UX/UI اولین برداشت کاربر از صفحه شما را رقم می زند. اگر این دو با هم حرکت کنند، روز به روز به تعداد کاربرانی که علاقمند به تعامل با وبسایت شما هستند، افزوده می شود و در نتیجه، سایت با افزایش نرخ تبدیل روبرو می شود.

در نتیجه، اگر گرافیک وبسایت خود را جذاب تر کنید، ریسپانسیو بودن صفحات را برای هر نوع دستگاهی تضمین کنید و استفاده درست و به جایی از CTA ها داشته باشید، می توانید رضایت کاربر و موتورهای جستجو را جلب کنید و پاداش خود را هم بگیرید.

10. Schema Markup

Schema Markup بیت کدها یا داده های ساختار یافته ای است که با هدف اطلاع رسانی بیشتر و بهتر در مورد صفحات در سایت ها پیاده سازی می شوند. جزئیات مربوط به محصول، سوالات مهم در مورد موضوع صفحه و … می توانند در قالب Schema Markup همراه با عنوان سئو و توضیحات متا در SERP ها ظاهر شوند.

در کل، این معیار از جمله معیارهای سئو داخلی است که تاثیر مستقیمی در سئو سایت ندارد اما مطمئناً در زمینه ایجاد ارتباط سریع تر بین کاربر و صفحه و در نتیجه رتبه بندی بهتر، تاثیر به سزایی دارد.

این داده ها نه تنها به موتور جستجو کمک می کنند تا ارتباط موثرتری را با محتوای صفحه موردنظر ایجاد کند بلکه می تواند نرخ کلیک را هم افزایش دهد و کاری کند که وبسایت شما از رقابت عقب نماند.

افرادی که دانش محدودی در این زمینه دارند می توانند از ابزار توسعه یافته توسط تیم گوگل کمک بگیرند و عناصر موردنیاز خود را تحت قالب Schema Markup به صفحه وبسایت خود اضافه کنند.

11. سرعت صفحه

سرعت سایت هم یکی از مهم ترین معیارهای سئو داخلی است و خود گوگل هم اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سیگنال مربوط به سرعت صفحه را هم درنظر می گیرد. پس سایت هایی که صفحات آنها با سرعت بالاتری بارگذاری می شوند، پتانسیل بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های برتر دارند.

اگر از جنبه کاربر به مسئله نگاه کنیم، سرعت پایین باعث می شود که کاربران کمی بعد، سایت شما را ترک کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت شما پایین می آید و این به نرخ تبدیل، CPC و سئو آسیب می رساند.

سرعت صفحه خوب (از لحاظ سئو) حداکثر 3 ثانیه است و اگر بتوانید با طراحی و استفاده از استراتژی های درست، سرعت وبسایت را ارتقا دهید مطمئن باشید که پاداش خود را هم از کاربران و هم از گوگل خواهید گرفت.

اگر در زمینه محتوا و سایر فاکتورها سنگ تمام گذاشته اید و دوست ندارید که به خاطر سرعت پایین لود صفحه، شانس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر را از دست دهید، بهتر است از یک سرور مجازی قدرتمند استفاده کنید. لازم نیست جای دوری بروید با مراجعه به صفحه خرید سرور مجازی شرکت آسام سرور می توانید پلن های مختلف با ویژگی های عالی و قیمت مقرون به صرفه را مشاهده کنید و بعد تصمیم بگیرید که ارزش دارد به خاطر جلب رضایت کاربران و افزایش ترافیک وبسایت، این قدم مهم را بردارید یا نه.

نکات کاربردی و مفید برای سئو on page

نکات سئو داخلی

الآن دیگر وقت آن است که استراتژی های مربوط به سئو داخلی را در صفحات وبسایت خود اعمال کنید تا در رتبه ای قرار بگیرید که شما را به ترافیک و تبدیل دلخواهتان برساند:

نکات مهم مربوط به محتوا

1) کلمه کلیدی خود را به صورت طبیعی و پراکنده استفاده کنید ولی نه انقدر کم که اصلا ارتباطی بین کلمه و محتوا نباشد و نه انقدر زیاد که محتوا ارزش و مفهوم خود را از دست بدهد و غیرطبیعی به نظر برسد. کافی است چند بار به طور طبیعی از این کلمات استفاده کنید تا گوگل در مورد ارتباط بین محتوای کلیدی صفحه و عبارت پرس و جوی کاربر مطمئن شود.

2) در 100 الی 150 کلمه اول متن صفحه از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. با این که این روش یکی از قدیمی ترین روش های سئو داخلی است ولی هنوز هم تاثیر گذار است چون هدف و موضوع صفحه سریع تر روشن می شود.

3) محتوای صفحه ترکیبی از کلمه کلیدی و اصطلاحات و مباحث مرتبط با آن باشد.

4) خواندن و درک محتوای صفحه برای کاربران و موتور جستجو راحت باشد و بهتر است به جای جملات مختصر و بی معنی، جملات کامل و معنی داری بنویسید.

5) محتوای صفحه را با هدرهای بهینه و مناسب سازماندهی کنید.

6) با استفاده به جا از محتوای بصری، صفحه را از حالت بی روح و خسته کننده در بیاورید.

6) بهینه سازی کیفیت و اندازه تصاویر و همچین اضافه کردن متن alt را فراموش نکنید چون تصاویر هم در بخش image مرورگر رتبه بندی می شوند. اسم فایل ها هم بخشی از سئو on page تصاویر هستند. ویدیوها هم مثل تصاویر نیاز به بهینه سازی دارند و مدیر وبسایت و سئوکار باید مطمئن باشد که محتوای بصری برای کاربران قابل مشاهده هستند.

7) در صورت لزوم از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید تا خواسته کاربر را به طور دقیق تر هدف قرار دهید.

8) در صورت امکان، از لیست های گلوله ای استفاده کنید تا تجزیه اطلاعات موجود در صفحه راحت تر باشد.

9) دقت کنید که متن صفحه عاری از هر گونه غلط املایی و گرامری باشد.

10) از محتوای تکراری استفاده نکنید.

نکات مربوط به تگ ها و متاتگ ها

1) در عنوان سئو صفحه از کلمه کلیدی به صورت جذاب و طبیعی استفاده کنید چون تاثیر خیلی زیادی در سئو داخلی دارد. استفاده به جا از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان، امتیاز محسوب می شود.

2) در عنوان سئو از کلمات جذابی مثل “بهترین” استفاده کنید. مخصوصاً برای محتوایی که دارای کلمات کلیدی طولانی هستند.

3) در صورت امکان از عنوان های سوالی استفاده کنید.

4) توضیحات متای صفحه جذاب، منحصر به فرد و دارای کلمه کلیدی (یک بار) باشد.

5) طول عنوان سئو بین 55 تا 60 کاراکتر و طول توضیحات متا حداکثر 155 کارکتر باشد.

6) استفاده به جا از تگ های noindex و canonical به شما کمک می کند که از تکراری بودن یا ضعیف بودن برخی صفحات ضربه نخورید.

7) اضافه کردن عدد، سال و همچنین نام برند به عنوان و توضیح متا هم می تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند.

8) در عنوان سئو و توضیحات متا از کیورد استافینگ خودداری کنید.

9) عنوان های فرعی را در تگ های H2 قرار دهید و حداقل در یکی از آنها از کلمه کلیدی استفاده کنید.

10) با استفاده از تگ alt درک درستی از محتوای بصری به موتور جستجو بدهید.

نکات مربوط به لینک دهی داخلی و خارجی

1) انکر تکست مربوط به لینک داخلی را با کلمات کلیدی یا اصطلاحات مرتبط با آن بهینه کنید.

2) محل قرار دادن لینک داخلی را عاقلانه انتخاب کنید طوری که زیاد به چشم نیاید و حالت طبیعی داشته باشد.

3) لینک دهی به صفحه های معتبر مخصوصاً صفحه اصلی، از لحاظ سئو on page امتیاز بیشتری خواهد داشت.

4) قرار دادن لینک های داخلی مناسب به خزنده موتور جستجو کمک می کند که سایت شما را راحت تر بخزد.

5) لینک دهی خارجی به رتبه صفحه کمک نمی کند ولی لینک دادن به صفحه های معتبر خارجی باعث جلب اعتماد کاربران شود.

6) برای لینک های داخلی خود از متن کوتاه، توصیفی و مرتبط با کلمه کلیدی استفاده کنید.

7) از کلمات کلیدی که می خواهید بر اساس آنها در رتبه بندی قرار بگیرید برای لینک دهی خارجی استفاده نکنید.

8) اگر در صفحه خود از نقل قول یا نتایج تحقیقاتی استفاده کرده اید، سعی کنید حتماً به مرجع معتبر و مناسب آن لینک بدهید.

9) لینک دهی داخلی برای برقراری ارتباط صفحات با یکدیگر ضروری است و اگر به صفحاتی که لینکی ندارند و به قول معروف یتیم هستند، لینک بدهید، از لحاظ سئو داخلی کار خوبی انجام می دهید.

10) برای دو صفحه متفاوت از انکر تکست های یکسان استفاده نکنید.

نکات مربوط به ساختار URL

1) نمایش URL در بالای عنوان سئو باعث می شود که متن به کار رفته در این بخش هم معیاری برای انتخاب کاربر باشد.

2) از URL های کوتاه و مفهومی استفاده کنید.

3) استفاده از URL انگلیسی تاثیرگذارتر و مفهومی تر از URL فارسی است.

4) کلمه کلیدی را هم در URL خود قرار دهید و در صورت نیاز، معادل انگلیسی آن را قرار دهید.

5) هم کاربر و هم موتور جستجو باید محتوای صفحه را از طریق URL بهتر درک کنند.

6) URL ها باید دقیق و واضح باشند و در صورت امکان از کلمات توقف استفاده نکنید.

7) بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید تا خواناتر باشد.

8) نقش ساختار URL نسبت به قبل کمتر شده است ولی هنوز هم به عنوان یک سیگنال کوچک برای رتبه بندی تلقی می شود.

9) هنگام ایجاد URL، کاربر را در اولویت قرار دهید و خوانایی را بر اساس کاربران لحاظ کنید.

10) گوگل هنگام خزیدن یک سایت برای اولین بار، از کلمات موجود در URL استفاده می کند تا موضوع سایت را درک کند.

نکات مربوط به ساختار سایت

1) سرعت بارگیری صفحات هم یک فاکتور مهم در سئو داخلی است، پس برای ناامید نکردن موتورهای جستجو و کابران باید به فکر چاره باشید.

2) استفاده از سرور مجازی قدرتمند، کاهش ریدایرکت ها، بهینه سازی تصاویر و استفاده از حافظه کش مرورگر از مهم ترین اقدامات افزایش سرعت سایت است.

3) با طراحی ریسپانسیو صفحات، کاربران دستگاه های مختلف را از خود راضی نگه دارید. برا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله ” طراحی ریسپانسیو چیست؟” را مطالعه کنید.

4) استفاده از یک آدرس IP منحصربفرد برای هر پروژه وب یک امتیاز مثبت برای سئو on page تلقی می شود.

5) استفاده Schema markup برای نشان دادن جنبه های خاصی از صفحه وبسایت در نتایج جستجو می تواند فاکتور مثبتی برای سئو داخلی باشد.

6) یک سایت با داشتن سورس کد کارآمد به موتور جستجو کمک می کند که پروسه ایندکس را راحت تر انجام دهد. استفاده از توابع، حذف قسمت های بی اهمیت و ادغام بخش های مرتبط می تواند به ارتقا عملکرد سایت کمک کند.

 

کلام آخر

پیاده سازی درست استراتژی های سئو on page باعث می شود که سایت شما هم مطابق با اصول موتور جستجو باشد و هم این که به خوبی از عهده برآورده کردن نیازهای کاربران و جلب رضایت آنها بربیاید. اگر در لحاظ کردن فاکتورهای مربوط به سئو داخلی افراط یا تفریط نکنید، مطمئن باشید که به رتبه ای که لیاقتش را دارید، خواهید رسید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

ویکی پدیا تقریباً در نصف نتایج جستجو برای پرس و جوها حضور دارند و به عنوان یک مرجع معتبر، مردم هم به مطالب آن اعتماد دارند که این باعث می شود لینک دهی خارجی به صفحات آن، کار منطقی و درستی باشد؛ اما این کار نیاز به رعایت قوانینی دارد که با مراجعه به این لینک، می توانید از این قوانین مطلع شوید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

5 آبان 1401
محمدرضا شکوری

فرض کنید دو صفحه A و B در سایت داریم و میخوایم صفحه A با کلمه کلیدی انواع لینوکس رتبه بگیره. باید از صفحه A به B با کلمه انواع لینوکس لینک بدیم یا برعکس؟

    5 آبان 1401
    مارال آزاد

    شما باید از صفحه B به A با کلمه کلیدی هدف خودتون لینک بدین و در واقع گوگل متوجه میشه که صفحه A در مورد اون کلمه کلیدی هست

5 آبان 1401
سودا نوری

چند بار باید از کلمه کلیدی در متن استفاده کنیم؟

    5 آبان 1401
    زهرا پیرجانی

    شاید قبلاً پر کردن متن با کلمات کلیدی ایده کارسازی برای رسیدن به رتبه یک بود ولی الان الگوریتم ها بسیار پیچیده تر شدن و استفاده از این جور تکنیک ها تقریباً بی فایده است. در کل، طبق گفته متخصصان سئو کلمه کلیدی نباید بیش از یک بار در هر 200 کلمه استفاده شه. حتی این امکان هم وجود دارد که در یک مقاله 3000 کلمه ای، کلمه کلیدی را فقط 5 یا 6 بار تکرار کنید ولی در رتبه های برتر قرار بگیرید. بیشتر تمرکز الگوریتم های موتورهای جستجو بر اساس رضایت کاربری است ولی این را هم فراموش نکنید که موتورهای جستجو اهمیت زیادی به متن پاراگراف های اول متن می دهند پس بهتر است حتما کلمه کلیدی را در این پاراگرف ها به کار ببرید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید