شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

vps-applications
دسته بندی : آموزش شبکه

بررسی کاربرد های سرور مجازی

4.5/5 - (2 امتیاز)

تا حال به این موضوع فکر کرده اید که کاربرد های سرور مجازی چه چیز هایی را شامل میشوند و چه ویژگی های خاصی را در اختیارتان خواهد گذاشت؟ اصلا سرور مجازی چی نیست؟ بحث اصلی در این بخش میباشد! هر سرور مجازی کاربرد های خاص خود را دارد و نمیتوانید از سرور مجازی ویندوز انتظارات خاص سرور مجازی لینوکس را داشته باشید، اگر هم انجام پذیر باشد پایداری سرور لینوکس را نخواهد داشت.

بازی های ویدیوئی، انتقال فایلها و اپلیکیشن با داده های حجیم، بازار بورس و ارز دیجیتال، جایگزینی برای سرویس VPN و بک آپ سرور از جمله کاربردهای سرور مجازی هستند.

اگر تا به امروز اهمیتی برای شما نداشته است توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این مسئله را درک کنید که تقریباً هر کاری میتوانید با در دسترس داشتن سرور مجازی انجام دهید؛ البته، تا زمانی که قوانین را زیر پا نگذارید یا شرایط خدمات ارائه دهنده هاست VPS خود را نقض نکنید…

در ابتدا توصیه میشود که اگر قصد دارید مفهوم سرور مجازی را بصورت کامل متوجه شوید؛ بهتر است بررسی مقاله جامع و تخصصی سرور مجازی چیست از آسام سرور در اولویت اول شما باشد❗

کاربرد های سرور مجازی

کاربرد های کلیدی سرور مجازی

در ادامه مطالب، به معرفی کاربردهای سرور مجازی و معرفی هر یک خواهیم پرداخت:

  • بازی های ویدیوئی

  1. استفاده به عنوان سرویس کاهش پینگ
  2. استفاده جهت ایجاد گیم سرور بازی ها

حتماً سابقه لگ و یا تاخیر، حتی قطع اتصال بازی ها را تجربه کرده اید، در اینصورت بهره مندی از سرور مجازی میتواند تجربه کاربری بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد و سرعت پردازش بالاتری را نسبت به سیستم شبکه شخصی خود داشته باشید.

  • انتقال فایلها و اپلیکیشن با داده های حجیم

  1. سرعت دانلود و آپلود بالا
  2. پایداری سرعت بالا (Stable بودن)

زمانی که قصد دارید سایت خد را انتقال دهید و در حالی که از سرعت پایین اینترنت رنج میبرید و حتی در صورت برخورداری از سرعت بالا پایدارری مناسبی نخواهید داشت؛ که در کشور ایران امری طبیعی مسحوب میشود! نیاز است تا به سرور مجازی متصل شوید و از طریق آن داده ها و فایلهای سنگین سایت خود را با سرعت باورنکردنی 500 مگابیت بر ثانیه انتقال دهید و بدون دغدغه خاصی از سرعت بالای آن لذت ببرید.

  • بازار بورس و ارز دیجیتال

  1. برخورداری از ای پی ثابت
  2. امنیت، سرعت و انعطاف پذیری بالا

سرور مجازی ترید شکلی از هاستینگ وب است که امکانات مرکز داده را استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از یک سخت‌افزار به کانکشن مستقیم ISP دسترسی پیدا کنند.

سرور مجازی ترید بصورت 24 ساعته آنلاین و در دسترس، بدون قطعی است که میتواند امنیت و انعطاف پذیری قابل قبولی را نیز برای فعالان در زمینه رمز ارز ها فراهم کند؛ لازم به ذکر است که سرور مجازی ترید آی‌ پی ثابتی را در اختیار کاربر قرار میدهد و به این ترتیب، امنیت و حریم خصوصی قابل توجهی را رقم میزند.

  • جایگزینی برای سرویس VPN

  1. برخورداری از IP و هویت ثابت
  2. سرعت بالا در اتصال به اینترنت

عبارت VPN یا فیلتر شکن، که میتواند به منظور عبور از تحریم های اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرد؛ به جز کاربرد اصلی آن، ایجاد VPN با سرور مجازی میتواند هویت ثابت دیگری را به شما بدهند که مانند VPN های عادی دائماً در حال تغییر IP نیستند و همین مورد نیز باعث میشود تا پلتفرم هایی مانند Youtube، یا سایت های خاص نیز بازدید های شما را کمتر نکنند و بتوانید به راحتی با همان VPN که دارید به فعالیت خود ادامه دهید.

  • بک آپ سرور

  1. تبدیل به سرور فایل
  2. امنیت بالا در حفاظت از داده ها

اکثر افرادی که در مبحث کسب و کار آنلاین جدی هستند، تهیه نسخه پشتیبان امری کاملاً ضروری برای این قشر از افراد محسوب میشود؛ پس به منظور برخورداری از اقدامات حیاتی در این زمینه و جلوگیری از فاجعه اصلی، سرور مجازی میتواند کاملاً مفید باشد؛ همچنین VPS می تواند سرور فایل شما نیز محسوب شود، می توانید به سادگی با آنلاین شدن به تمام فایل های بک آپ مورد نیاز خود در هر نقطه از جهان دسترسی داشته باشید.

1) کاربرد های اصلی سرور مجازی ویندوز

2) کاربردهای اصلی سرور مجازی لینوکس

3) کاربرد های اصلی سرور مجازی اختصاصی

هر یک از سرویس های مجازی کاربرد های خاص خود را دارند که در ادامه با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد و برای مثال کدام یک برای ایجاد گیم سرور مفید تر است، 3 موردی که بررسی هر یک، میتواند کاربرد های بسیار دیگری از سرور مجازی را در اختیار ما قرار دهد و به غیر از کاربرد های اصلی سرور مجازی، به جزئیات بیشتری نیز اشاره ای داشته باشیم:

کاربرد لینوکس VPS

  • استفاده به عنوان پروکسی
  • دسترسی به وب سرور
  • بهره مندی از کلود سرویس
  • استفاده جهت میل سرور
  • تست نفوذ

نکته: لازم به ذکر است میتوانید جهت بررسی موارد بیشتر مقاله ای جداگانه نیز تحت عنوان: کاربرد های سرور مجازی لینوکس از آسام سرور را تحت بررسی قرار دهید❗

هر یک از موراد ذکر شده میتوانند کاربرد بخصوصی را داشته باشند؛ برای مثال با دسترسی به پروکسی قادر خواهید بود تا اتصال اینترنت خود را ایمن سازید و به سایت هایی که در حالت عادی دسترسی ندارید وارد شوید؛ در بخش دیگر یعنی وب سرور، در VPS خود، میتوانید یک وب سایت ثابت را با دسترسی به وب سرور های متعددی همچون Apache، Nginx و OpenLiteSpeed میزبانی کنید.

یک سرور خصوصی مجازی (VPS) می تواند تمام عملکردهای یک سرور استاندارد را انجام دهد و تنوع در انتخاب وب سرور را نیز داشته باشد؛ در نظر داشته باشید که کلود سرور لینوکس میتواند چندین سرور را در اخیار شما قرار دهد؛ محافظت بیشتری در برابر اضافه بار سرور ایجاد میکند و اگر بیشتر از حد تعیین شده در سرور بارگیری شود بصورت خودکار میتواند به سرور دیگری منقتل شود.

کلیک کنید  حمله سایبری چیست؟ آشنایی با انواع حملات سایبری شایع

اطمینان حاصل نمائید که در سرور های لینوکس ایمیل های شما امنیت بالایی دارند و هیچ شخصی در صدد جاسوسی ایمیل های شما نیست؛ توجه داشته باشید که تست نفوذ در حالت کلی توصیه میشود تا در توزیع کالی لینوکس انجام شود تا نتیجه مطلوب تری در پی داشته باشد.

کاربرد ویندوز VPS

  • ایجاد گیم سرور
  • ترید و فارکس
  • ابزاری برای سئو
  • توسعه پروژه
  • انتقال اطلاعات و فایلها

نکته: مقاله ای جداگانه تحت عنوان: کاربرد های سرور مجازی ویندوز را نیز تهیه نموده ایم که میتوانید در بخش وبلاگ آسام سرور مطالعه نمائید❗

در اکثر بازی های آنلاین و مولیتی پلیر، سرور ویندوز عملکرد بهتری را به نمایش میگذارد و میتوانید بصورت مناسبی از اتصال دائم و بدون قطعی آن بهره مند شوید؛ برای بررسی بازار بورس بصورت لحظه به لحظه و همیشه آنلاین میتوانید از سرور ویندوز استفاده نمائید، اگر قصد دارید تراکنش های آنلاین را به طور کامل و 24 ساعته انجام دهید، ویندوز VPS راه حل ایده آل شما است؛ با ویندوز VPS هرگز با مشکلات اینترنت، خرابی سخت افزار، قطع برق و سایر شرایط مشابه مواجه نخواهید شد.

می توانید به راحتی از GSA، Scrape box و سایر ابزارهای SEO برای حل مشکلات پیش آمده استفاده کنید؛ همانطور که میدانید، یک شخص توسعه دهنده برای تست نرم افزار های جدید و بازبینی عملکرد آن ها، به چندین سیستم کامپیوتری و 24 ساعته در دسترس نیاز دارند.

با تهیه سرور مجازی ویندوز میتوانند به سیستم های کامیپوتری 24 ساعته روشن و دارای اتصال اینترنت دائم نیز دسترسی داشته باشند، توسعه نرم افزار با سیستم های شخصی باعث اسیب به سیستم می شود چرا که سیستم شخصی شما 24 ساعته روشن میباشد اما در سرور مجازی هیچ محدودیتی نیست.

انتقال اطلاعات و فایلها نیز به نسبت سرور مجازی لینوکس میتواند سریعتر و راحت تر انجام شود؛ در سرور لینوکس مجبور هستید ابتدا نرم افزار WinSCP را نصب نمائید و سپس اقدام به ارسال اطلاعات داشته باشید؛ اما در ویندوز سرور بدون واسطه خاصی میتوانید با روش های خاص خود اطلاعات موردنیاز را براحتی منتقل کنید.

نکته: به منظور آشنایی با نحوه انتقال اطلاعات در سرور مجازی ویندوز، میتوانید مقاله موجود در آسام سرور تحت عنوان: انتقال فایل از سرور مجازی به ویندوز را مورد بررسی قرار دهید❗

کاربرد سرور مجازی اختصاصی

  • فاقد خرابی بیش از حد فیزیکی سرور
  • دسترسی به منابع بیشتر
  • برنامه های B2B کاربران SaaS

کاربرد اصلی سرور اختصاصی در واقع دسترسی به منابع و سرویس های بیشتر نسبت به سرور مجازی های عادی میباشد؛ در صورتی که سرور مجازی های عادی منابع کمتری را در اختیار شما قرار میدهند؛ نکته کلیدی دیگر در سرور اختصاصی مبحث برنامه های تحت SaaS است.

کسانی که به طور منظم برنامه های B2B مانند نرم افزار به عنوان سرویس را میزبانی می کنند، ترجیح می دهند به جای سرورهای مبتنی بر ابر از سرورهای اختصاصی استفاده کنند. این سطح بالایی از رضایت مشتری را فراهم می کند و به مشاغل اجازه می دهد تا کنترل مناسبی بر قابلیت های میزبانی برنامه خود داشته باشند؛ دقیقاً از این رو، کاربران SaaS کمتر احتمال دارد که قربانی خرابی شوند.


استفاده از VPS عمدتاً برای چه افرادی توصیه میشود؟

سرور مجازی اکثراً زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که یا صاحبان وبسایت ها ورودی بالایی دارند و یا افرادی که درگیری هایی در مسائلی چون سرعت پایین شبکه و یا رهایی از محدودیت هایی است که در حالت عادی وب موجود است؛ توصیه میشود نوع سرور مجازی را حتماً بر اساس نیاز خود تهیه نمائید و صرفآً به دلیل منابع بالای سرویس های متنوع سرور مجازی هزینه بیشتری را پرداخت نکنید که در اینصورت فقط مبلغ زیادی را صرف کرده اید، در حالی که میتوانستید با منابع کمتر نیز به فعالیت خود ادامه دهید.

تخصص خاصی جهت استفاده از VPS مورد نیاز است؟

در حالت کلی اگر قصد خرید سرور مجازی را دارید و در نظر دارید که قصد انجام چه عملیاتی را دارید، حتماً تخصص لازم را نیز دارید؛ دسکتاپ یا محیط های سرور مجازی چندان گمراه کننده نیستند که بتوان گفت تخصص خاصی لازم است، سرور مجازی ویندوز مشابه با سیستم عامل ویندوز است و کار با آن به نسبت سرور مجازی لینوکس راحت تر است.

در مقابل، سرور مجازی لینوکس که از محیط گرافیکی استفاده نمیکند و تنها از بخش Terminal عملیات مورد نظر انجام میشود، تا حدودی نیاز به آشنایی با دستورات پایه Terminal دارید که در استفاده از سرور مجازی لینوکس سردرگم نشوید.

راهنمای خرید سرور مجازی

انتخاب یک سرور مجازی باید با توجه به نیاز ها و ارزیابی هدف و خواسته ها انجام شود، هنگام انتخاب نوع سرور مجازی، قیمت یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود، قبل از خرید سرور مجازی بطور کامل از انواع آن اطلاعاتی داشته باشید برای مثال اگر چیزی در مورد سرورها نمی‌دانید و ترجیح می‌دهید روی سایر عناصر سازمان خود تمرکز کنید، ممکن است یک هاست مدیریت‌ شده برای شما مناسب باشد.

توجه: لازم به ذکر است آسام سرور با دسترسی به فضای ذخیره سازی SSD NVMe، لوکیشن های متنوع و همچنین مجهز به سیستم Raid ورژن 10 میتواند سرور مجازی های با کیفیتی را در اختیارتان بگذارد؛ به منظور تهیه سرور مورد نظر، میتوانید به صفحه خرید سرور مجازی نیز مراجعه نمائید و سرویس مورد نظر خود را فعال کنید❗

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید تغییرات دلخواه خود را در سرور انجام دهید؛ سرور مجازی با دسترسی روت میتواند برای شما مناسب باشد، هنگام انتخاب سرور مجازی برای شما، بررسی در دسترس بودن و کارایی سرور نیز ضروری است به موقعیت مکانی همان‌ طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم توجه داشته باشید:

نکته: اگر قصد خرید سرور مجازی ویندوز را دارید توصیه میکنیم مقاله سرور مجازی ویندوز چیست را مطالعه نمائید و همچنین اگر قصد خرید سرور مجازی لینوکس را داشته باشید نیز میتوانید مقاله سرور مجازی لینوکس چیست را بررسی کنید تا اطلاعات کافی نسبت به هر دو نوع سرور را داشته باشید❗

سوالات متداول:

دو حالت سرور مجازی مدیریت شده و مدیریت نشده داریم که در حالت اول رایگان میباشد و در حالت دوم خود کاربر با توجه به دانش و تخصص فنی که دارد اقدام به نصب پکیج ها با توجه به علاقه و نیاز خود میکند

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید